abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:44:12 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194381843
Wij zijn hier als stel wel schuldig aan.
We willen wachten totdat we een stabiele situatie hebben en we de kinderen kunnen geven wat ze nodig hebben.

We verdienen niet slecht maar ik vraag me toch echt af hoe andere stelletjes dat doen of waarom een bepaalde sociale klasse zich een weg in de rondte neukt en baart en er financieel nog veel belabberder voor staan dan onszelf.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194382199
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:44 schreef nils7 het volgende:
Wij zijn hier als stel wel schuldig aan.
We willen wachten totdat we een stabiele situatie hebben en we de kinderen kunnen geven wat ze nodig hebben.

We verdienen niet slecht maar ik vraag me toch echt af hoe andere stelletjes dat doen of waarom een bepaalde sociale klasse zich een weg in de rondte neukt en baart en er financieel nog veel belabberder voor staan dan onszelf.
Met mijn baggersalaris zou ik 270 euro KGB per maand krijgen plus nog kinderbijslag.
Mensen die minder verdienen kunnen met 1 kind al bijna 400 euro KGB krijgen.

(Kinderen in Nederland hebben dus geen ouders die geen geld voor ze hebben)
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 11:23:25 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194382337
Dus het R getal is van 1,85 naar 1,51 op naar de R<1 *O*

Oh wacht dit is natuurlijk voor 2 personen dus dan is de R al van 0.925 naar 0,775... flatten the curve!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 augustus 2020 @ 11:37:23 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194382559
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:14 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Met mijn baggersalaris zou ik 270 euro KGB per maand krijgen plus nog kinderbijslag.
Mensen die minder verdienen kunnen met 1 kind al bijna 400 euro KGB krijgen.

(Kinderen in Nederland hebben dus geen ouders die geen geld voor ze hebben)
Ah dat verklaard.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 augustus 2020 @ 22:39:13 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194392064
Maar goed ook, er zijn gewoon geen huizen voor al die kinderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194392087
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
Maar goed ook, er zijn gewoon geen huizen voor al die kinderen
Daar heb je een punt.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:40:22 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194393895
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:40 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
soort vicieuze cirkel dus

Ja als je bevolkingskrimp wil dan zal je t krijgen ook
gewoon niet bouwen

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2020 12:51:10 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:25:19 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194394702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 20:38 schreef jakosi het volgende:
Deze topics zouden interessant kunnen zijn als er niet zoveel FOKkers bevolkingskrimp mooi zouden vinden.

Meesten hier willen straks in een bejaardentehuis zitten zonder economisch perspectief.
Dit vind ik altijd wel een interessant punt. Vooral omdat ik hem niet begrijp. Ik denk altijd vanuit een limiterende hoeveelheid grondstoffen op deze aardbol, minder mensen betekent netto dat er veel minder grondstoffen nodig zijn en dat lijkt me dan goed. Maar de andere kant van de medaille is dat er ook mensen moeten zijn om grondstoffen te delven. Wat zou dan een ideale situatie zijn ergens een stabilisatie? Want zoals jij het aangeeft zou je altijd groei moeten hebben om de boel draaiende te houden maar grondstoffen groeien niet mee dus dat is dan limiterend. Blijkbaar is krimp vervelend omdat er dan niet genoeg verdiend wordt om ouderen zorg rendabel te houden (al blijft daar voor mij iets vreemds in zitten...) Zou dan de beste situatie een stabiele zijn, elk persoon zorgt voor 1 nageslacht, dat betekent per vrouw 2 in een monogame wereld. Maar op welke hoeveelheid mensen moet je dat bewerkstelligen nu of als er minder mensen op de aarde zijn?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194395449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sterker nog, het is een wereldwijd fenomeen (op een paar landen na).
Precies, tegenwoordig zakken Lataijns-Amerikaanse landen ook door de magische 2.0 grens heen.
pi_194395513
Het is gewoon niet wenselijk om teveel onder de 2 te zitten, natuurlijk.

Ik heb er 3 in korte tijd maar dat is wel afzien eerlijk gezegd. :7

Meer dan 3 wordt het gewoon niet, daarbij wordt het dan fors investeren in auto en huis.

Je zou misschien een progressief kinderbijslag-systeem moeten uitvinden, voor elk kind extra 200 euro EXTRA erbij. _O_
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:28:17 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194396781
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd wel een interessant punt. Vooral omdat ik hem niet begrijp. Ik denk altijd vanuit een limiterende hoeveelheid grondstoffen op deze aardbol, minder mensen betekent netto dat er veel minder grondstoffen nodig zijn en dat lijkt me dan goed. Maar de andere kant van de medaille is dat er ook mensen moeten zijn om grondstoffen te delven. Wat zou dan een ideale situatie zijn ergens een stabilisatie? Want zoals jij het aangeeft zou je altijd groei moeten hebben om de boel draaiende te houden maar grondstoffen groeien niet mee dus dat is dan limiterend. Blijkbaar is krimp vervelend omdat er dan niet genoeg verdiend wordt om ouderen zorg rendabel te houden (al blijft daar voor mij iets vreemds in zitten...) Zou dan de beste situatie een stabiele zijn, elk persoon zorgt voor 1 nageslacht, dat betekent per vrouw 2 in een monogame wereld. Maar op welke hoeveelheid mensen moet je dat bewerkstelligen nu of als er minder mensen op de aarde zijn?
nou ouderen zoals ik , die consumeren haast niets , dat is een veel groter probleem van bevolkingskrimp

ik fiets in de zon en maak per week net 50 euro op , meer niet
ik hoef geen nieuwe spullen meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194396881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:57 schreef skrn het volgende:

Je zou misschien een progressief kinderbijslag-systeem moeten uitvinden, voor elk kind extra 200 euro EXTRA erbij. _O_
Zoiets hebben ze in Frankrijk

Overigens ook in Belgie met de belastingen (kinderen ten laste)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 12:35:39 ]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:38:28 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194396921
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:57 schreef skrn het volgende:
Het is gewoon niet wenselijk om teveel onder de 2 te zitten, natuurlijk.

Je zou misschien een progressief kinderbijslag-systeem moeten uitvinden, voor elk kind extra 200 euro EXTRA erbij. _O_
Dat is dan echt een fokpremie

Ik had ook 3 kinderen maar vroeger kreeg je voor de tweede en volgende slechts 50% omdat ze dan minder kosten aan kleding etc

In 1990 is de kinderbijslag fors verlaagd voor alle kinderen omdat men het een fokpremie ging noemen , daarvoor als je 7 kinderen had dan kon je er met het hele gezin goed van leven
Dat was echt een modaal inkomen bij elkaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194397335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
ijslag fors verlaagd voor alle kinderen omdat men het een fokpremie ging noemen , daarvoor als je 7 kinderen had dan kon je er met het hele gezin goed van leven
Dat was echt een modaal inkomen bij elkaar
Ja, ik heb al eerder op Fok! gezegd dat kinderbijslag (in Nederland) eigenlijk heel weinig is. Wat mij betreft te weinig als je vergrijzing wil aanpakken. Wel allerlei maatregelen bedenken om langer te werken, pensioenen niet indexeren, weet ik veel wat allemaal, maar het stimuleren van baby's is nog echt een taboe lijkt het wel.

Soms hoor je ook een politieke partij schreeuwen dat bij raddraaiers de kinderbijslag moet worden stopgezet. Maar die leven in tijden dat kinderbijslag nog echt wat opbracht.

Ik vind 2000 baby's minder door toedoen van flexcontracten wel een significante afname, maar toch wordt dit niet opgepakt door de politiek.
pi_194397449
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:14 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, ik heb al eerder op Fok! gezegd dat kinderbijslag (in Nederland) eigenlijk heel weinig is. Wat mij betreft te weinig als je vergrijzing wil aanpakken. Wel allerlei maatregelen bedenken om langer te werken, pensioenen niet indexeren, weet ik veel wat allemaal, maar het stimuleren van baby's is nog echt een taboe lijkt het wel.

Soms hoor je ook een politieke partij schreeuwen dat bij raddraaiers de kinderbijslag moet worden stopgezet. Maar die leven in tijden dat kinderbijslag nog echt wat opbracht.

Ik vind 2000 baby's minder door toedoen van flexcontracten wel een significante afname, maar toch wordt dit niet opgepakt door de politiek.
Waarom zou er een verband moeten zijn tussen flex en minder baby’s? Er is correlatie maar geen aangetoond verband.
pi_194397485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:25 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Waarom zou er een verband moeten zijn tussen flex en minder baby’s? Er is correlatie maar geen aangetoond verband.
Een correlatie die het uitzoeken waard is, lijkt mij.

Hoe dan ook, ik vind Nederland op dit punt heel apathisch, eerlijk gezegd. Het is best schokkend, binnen een paar jaar 0.2 kinderen / vrouw minder.
pi_194397502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Een correlatie die het uitzoeken waard is, lijkt mij.

Hoe dan ook, ik vind Nederland op dit punt heel apathisch, eerlijk gezegd. Het is best schokkend, binnen een paar jaar 0.2 kinderen / vrouw minder.
Ja dat klopt wel. Maar om mij heen hoor ik ook dat mensen vaker/langer single blijven. Al vraag ik me af hoe de overheid daarin moet sturen. _O-
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:37:00 #118
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194397583
quote:
Het is gewoon niet wenselijk om teveel onder de 2 te zitten, natuurlijk.

Ik heb er 3 in korte tijd maar dat is wel afzien eerlijk gezegd.

Meer dan 3 wordt het gewoon niet, daarbij wordt het dan fors investeren in auto en huis.

Je zou misschien een progressief kinderbijslag-systeem moeten uitvinden, voor elk kind extra 200 euro EXTRA erbij.
Ook met progressief systeem zou er hier geen tweede komen.

Tenzij alle benodigde zorg en controles (verloskundige, consultatiebureau, huisarts, oudergesprekken bij crèche, bso en school etc) moeten buiten kantooruren beschikbaar komen, dan zou ik het overwegen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:04:14 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194397934
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:30 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel. Maar om mij heen hoor ik ook dat mensen vaker/langer single blijven. Al vraag ik me af hoe de overheid daarin moet sturen. _O-
beginnen met starters de beschikking geven over een koop of huur woning zou veel helpen, kindjes krijgen bij oma op kamer gaat niet

Ik hoor van vrienden die jiongere kinderen hebben dat die al 8 jaar staan ingeschreven voor een woning en er geen enkel zicht is op woonruimte voor een gezin en na een aantal jaar gaat de vlam uit bij het stel

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2020 15:24:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:55 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194399360
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:20 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Speelt de woningmarkt of klimaat nog een rol?
ja het binnen klimaat denk ik

Als starters niet starten dan zijn het geen starters

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Gewaagde uitspraak TS, dit verdient nader onderzoek.
klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194399425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

beginnen met starters de beschikking geven over een koop of huur woning zou veel helpen, kindjes krijgen bij oma op kamer gaat niet

Ik hoor van vrienden die jiongere kinderen hebben dat die al 8 jaar staan ingeschreven voor een woning en er geen enkel zicht is op woonruimte voor een gezin en na een aantal jaar gaat de vlam uit bij het stel
Dat zou wel een oorzaak kunnen zijn. Als ik een kind zou willen zou ik ook eerst rustig een eigen woning willen zonder medebewoners die herrie maken of iets van je willen. (Sws al vanwege de privacy)

En er zijn zat ouders die (met de kinderen) bij hun eigen ouders inwonen... Niet ideaal maar het gebeurt wel. Lijkt mij maar niets.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:48 #122
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_194399484
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

beginnen met starters de beschikking geven over een koop of huur woning zou veel helpen, kindjes krijgen bij oma op kamer gaat niet

Ik hoor van vrienden die jiongere kinderen hebben dat die al 8 jaar staan ingeschreven voor een woning en er geen enkel zicht is op woonruimte voor een gezin en na een aantal jaar gaat de vlam uit bij het stel
Misschien eerst een woonruimte regelen en dan pas aan kinderen beginnen? Ik denk zomaar even logisch na.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194399539
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Misschien eerst een woonruimte regelen en dan pas aan kinderen beginnen? Ik denk zomaar even logisch na.
Ik werk met enige regelmaat met moeders met kinderen die woonruimte zoeken maar dat krijgen ze op geen manier. Daar moet dan in veel gevallen een maatschappelijk werker druk op verschillende instanties zetten en dan ben je er nog lang niet...
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:05:15 #124
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194399619
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:30 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel. Maar om mij heen hoor ik ook dat mensen vaker/langer single blijven. Al vraag ik me af hoe de overheid daarin moet sturen. _O-
Toch alleen maar goed? Volgens bepaalde figuren op dit forum is Nederland al te vol. Dus minder kindjes is alleen maar goed.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:05:48 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194399633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Misschien eerst een woonruimte regelen en dan pas aan kinderen beginnen? Ik denk zomaar even logisch na.
Klinkt logisch, maar wat als het vinden van woonruimte steeds moeilijker en duurder wordt gemaakt?

Kinderen krijgen alleen voor de rijken?
Krekker is de bom!
pi_194399782
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Toch alleen maar goed? Volgens bepaalde figuren op dit forum is Nederland al te vol. Dus minder kindjes is alleen maar goed.
Dan moet je ook kijken naar waarom Nederland te vol is. En dat ligt niet aan het dalende geboortecijfer.

Wel o.a. dat er een generatie is die een aantal jaar geleden op dezelfde leeftijd al overleden zou zijn en migratie.

Nog minder kinderen lijkt me water naar de zee dragen als mensen maar langer blijven leven en er nog steeds veel immigratie is.
pi_194399797
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Klinkt logisch, maar wat als het vinden van woonruimte steeds moeilijker en duurder wordt gemaakt?

Kinderen krijgen alleen voor de rijken?
In sommige gevallen is een tienermoederhuis een oplossing. Maar uiteraard niet als je al wat ouder bent en dan bevalt van een kind.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:20:39 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194399887
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Toch alleen maar goed? Volgens bepaalde figuren op dit forum is Nederland al te vol. Dus minder kindjes is alleen maar goed.
Hoe minder van die kinderen hoe beter

schreeuwers , beter ze kant en klaar op hoogte uit Azie halen

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:15 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

In sommige gevallen is een tienermoederhuis een oplossing.

Maar dan kan de vader niet de voeten onder de bank steken tijdens voetballen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:29:15 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194400041
Tja als ik bij mezelf naga waarom ik geen kinderen wil komen een aantal van deze argumenten wel terug. Als eerst vind ik het belachelijk als er mensen geboren worden zonder dat ze daar zelf voor kiezen, misschien willen mijn ongeboren kinderen wel niet eens geboren worden maar dat is een filosofische patstelling. Als tweede ben ik van mening dat je als je kinderen op de wereld zet je je zaken voor elkaar moet hebben, moet begrijpen hoe de wereld werkt, en een duidelijk idee hebben hoe je in de wereld staat.

De argumenten die hier genoemd worden dragen aan dat soort standpunten wel bij, de huizenmarkt maar ook de banenmarkt zorgt ervoor dat je het steeds moeilijker wordt om je zaken voor elkaar te hebben. Daarbij komt ook het idee van de afgelopen crisesen dat stabiliteit eigenlijk niet bestaat en je je moet voorbereiden op het ergste (baanverlies en huisverlies lijken geen raar toekomstbeeld). Daarnaast het begrijpen hoe de wereld werkt en een duidelijk wereldbeeld hebben is zoveel makkelijker als er een geloof achter staat. Gewoon heel duidelijk dit is goed dat is slecht ook duidelijk voor een kind. Maar de wereld werkt niet zo, dus die twee bijten elkaar.

Daarnaast als ik vrienden zie struggelen met kinderen opvoeden terwijl het basisschoolleraressen zijn dan vraag ik me af hoe mensen het doen die er niet voor geleerd hebben :D Ik denk niet dat ik met mijn moleculaire biologie achtergrond voldoende bagage heb ik vakgebieden als pedagogie om kinderen fatsoenlijk groot te brengen.

Ik heb ook nog wel een derde argument en dat is dat een beter milieu bij jezelf begint, je wilt niet weten hoe vervuilend het is om een volledig nieuw mens op de aardbol te zetten.

Al met al begrijp ik het heel goed dat men minder kinderen wil vooral omdat de wereld gewoon geen leuke plek is voor kinderen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:29:32 #130
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_194400046
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:59 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ik werk met enige regelmaat met moeders met kinderen die woonruimte zoeken maar dat krijgen ze op geen manier. Daar moet dan in veel gevallen een maatschappelijk werker druk op verschillende instanties zetten en dan ben je er nog lang niet...
Daarvoor is er dan al iets 'mis' gegaan hé.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:50:13 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194400350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:29 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Daarvoor is er dan al iets 'mis' gegaan hé.
nee er is iets juist heel erg "goed " gegaan

maar Maria kreeg ook een kindje in een stal he , dus het is van alle tijden , en die was nog maagd ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194400931
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik heb ook nog wel een derde argument en dat is dat een beter milieu bij jezelf begint, je wilt niet weten hoe vervuilend het is om een volledig nieuw mens op de aardbol te zetten.
Dit hangt echt volledig van de opvoeding af. Kinderen heel de dag overal heenbrengen met de SUV en steeds onnodig nieuwe kleding kopen is niet erg duurzaam maar daar kies je zelf voor.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:38:55 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194401023
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:32 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dit hangt echt volledig van de opvoeding af. Kinderen heel de dag overal heenbrengen met de SUV en steeds onnodig nieuwe kleding kopen is niet erg duurzaam maar daar kies je zelf voor.
kletskoek, al die moeders zijn lid van een lokaal kleding ruil clubje via Facebook , zelfs de SUV bestuurders ,
schijnt .gezellig te zijn

niks kopen, ruilen tot de laatste draad , en eerst gekregen met verjaardagen
alleen contactgestoorden gaan kleding kopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194401276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kletskoek, al die moeders zijn lid van een lokaal kleding ruil clubje via Facebook , zelfs de SUV bestuurders ,
schijnt .gezellig te zijn

niks kopen, ruilen tot de laatste draad , en eerst gekregen met verjaardagen
alleen contactgestoorden gaan kleding kopen
Heb je uitgerekend hoeveel moeders er zijn en hoeveel van heb in die clubs zitten?
pi_194401653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:30 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel. Maar om mij heen hoor ik ook dat mensen vaker/langer single blijven. Al vraag ik me af hoe de overheid daarin moet sturen. _O-
De mensen die langer single blijven hebben gewoon veel pech met gehuwden, want die hebben er voor gezorgd dat er geen passende partner te vinden is/was voor de meeste singles.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:41:07 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194401899
Goh wat onverwacht zeg. Mensen die geen baanzekerheid hebben en geen hypotheek krijgen zijn minder geneigd om een gezin te beginnen? Wie had dat nou kunnen bedenken?!

Blij dat dit onderzoek is opgetuigd, anders hadden we dit nooit kunnen bevroeden.

Hoe dan ook, dóór maar weer met de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Over een jaar of twintig gaat de eerste golf mensen met een aantal decennia aan flexcontractjes in hun loopbaan met pensioen en dan kunnen we ons met zijn allen verbazen over de plotselinge golf aan armoede onder late zestigers. Hoe kan dat nu, zo'n pensioengat!?
pi_194402266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:41 schreef Qarrad het volgende:
Goh wat onverwacht zeg. Mensen die geen baanzekerheid hebben en geen hypotheek krijgen zijn minder geneigd om een gezin te beginnen? Wie had dat nou kunnen bedenken?!

Blij dat dit onderzoek is opgetuigd, anders hadden we dit nooit kunnen bevroeden.

Hoe dan ook, dóór maar weer met de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Over een jaar of twintig gaat de eerste golf mensen met een aantal decennia aan flexcontractjes in hun loopbaan met pensioen en dan kunnen we ons met zijn allen verbazen over de plotselinge golf aan armoede onder late zestigers. Hoe kan dat nu, zo'n pensioengat!?
Gisteren werd hier op FOK! genoemd dat starters die na twee jaar nog werken via detachering of geen vast contract hebben iets fout doen. (Roeptoeteren)
Nu werk ik zelf niet via detachering maar ik ken er genoeg die van bureau naar bureau of van opdracht naar opdracht via zo’n bureau hoppen en nergens intern aan de slag komen. Werkgevers lijken ook vaak te doen of de “opdrachten” tijdelijk werk is terwijl dat onzin is want dan nemen ze na afloop ervan iemand anders voor hetzelfde werk aan.

Maar volgens de overheid is er geen probleem hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 19:07:15 ]
pi_194402285
En bij de meeste detacheringsbureau’s is pensioen opbouwen slechts een gunst... Bij YER bouw je iig niets op.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:11:54 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194402367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:32 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dit hangt echt volledig van de opvoeding af. Kinderen heel de dag overal heenbrengen met de SUV en steeds onnodig nieuwe kleding kopen is niet erg duurzaam maar daar kies je zelf voor.
nee hoor elk extra mens vervuilt.. ook de hele milieu bewusten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194402490
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee hoor elk extra mens vervuilt.. ook de hele milieu bewusten
Hangt af van wat je vervuiling vindt. De natuurlijke kringloop zuurstof-koolstofdioxide vind ik geen vervuiling.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:03:05 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194403006
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:20 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Hangt af van wat je vervuiling vindt. De natuurlijke kringloop zuurstof-koolstofdioxide vind ik geen vervuiling.
In dat geval bestaat vervuiling niet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:06:50 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194403045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:06 schreef Ananaszot het volgende:
En bij de meeste detacheringsbureau’s is pensioen opbouwen slechts een gunst... Bij YER bouw je iig niets op.
Het gaat met de pensioenfondsen net zo als met de woningbouwverenigingen
Straks gaan ze de pensioenfondsen , pensioncorporates noemen en dan is uw ingelegd vermogen definitief foetsie
Middels allerlei verevenings methodieken en beleggings vehikels


<Maar je blijft wel verplicht inleggen de rest van je leven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194403659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat met de pensioenfondsen net zo als met de woningbouwverenigingen
Straks gaan ze de pensioenfondsen , pensioncorporates noemen en dan is uw ingelegd vermogen definitief foetsie
Middels allerlei verevenings methodieken en beleggings vehikels


<Maar je blijft wel verplicht inleggen de rest van je leven
Dat wordt hopen op een mooie AOW

Lekker socialistisch ook als iedereen op z’n oude dag hetzelfde krijgt omdat werken en daarmee sparen voor je pensioen niet meer bestaat
Waarom zou werken ook moeten lonen...
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:54:11 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194403754
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:48 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dat wordt hopen op een mooie AOW

Lekker socialistisch ook als iedereen op z’n oude dag hetzelfde krijgt omdat werken en daarmee sparen voor je pensioen niet meer bestaat
Waarom zou werken ook moeten lonen...
Daarom zit de overheid ook te hameren op de zogenaamde derde pijler , dan moet je naast de AOW en naast je pensioen zelf ook nog maar wat sparen bij de Aegon of NN en derg
https://www.zwitserleven.(...)oen-in-drie-pijlers/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194403910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom zit de overheid ook te hameren op de zogenaamde derde pijler , dan moet je naast de AOW en naast je pensioen zelf ook nog maar wat sparen bij de Aegon of NN en derg
https://www.zwitserleven.(...)oen-in-drie-pijlers/
Tuurlijk willen ze dat, kunnen ze lekker belasting over innen. :r
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:20:28 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194404256
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 21:03 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze dat, kunnen ze lekker belasting over innen. :r
we moeten van het verplichtte pensioensparen af , je gaat toch niks meer krijgen dan een niet waardevaste fooi naast je AOW
Wel mooi dat de pensioenfondsen verplicht 30% (500 miljard) moeten aanhouden in staatsschulden tegen 0%

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2020 22:26:26 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194406261
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd wel een interessant punt. Vooral omdat ik hem niet begrijp. Ik denk altijd vanuit een limiterende hoeveelheid grondstoffen op deze aardbol, minder mensen betekent netto dat er veel minder grondstoffen nodig zijn en dat lijkt me dan goed. Maar de andere kant van de medaille is dat er ook mensen moeten zijn om grondstoffen te delven. Wat zou dan een ideale situatie zijn ergens een stabilisatie? Want zoals jij het aangeeft zou je altijd groei moeten hebben om de boel draaiende te houden maar grondstoffen groeien niet mee dus dat is dan limiterend. Blijkbaar is krimp vervelend omdat er dan niet genoeg verdiend wordt om ouderen zorg rendabel te houden (al blijft daar voor mij iets vreemds in zitten...) Zou dan de beste situatie een stabiele zijn, elk persoon zorgt voor 1 nageslacht, dat betekent per vrouw 2 in een monogame wereld. Maar op welke hoeveelheid mensen moet je dat bewerkstelligen nu of als er minder mensen op de aarde zijn?
Ook interessant, en ik denk daar ook weleens over na. Ongebreideld doorgroeien is inderdaad niet goed, mogelijk is toch stabilisatie in bijvoorbeeld Europese landen het beste en overal ter wereld misschien wel.

Misschien kunnen sommige landen het beste in bevolking gaan dalen maar welke dat zijn weet ik ook niet.

Afrika gaat nog heel hard exploderen in bevolking en als wij in NL de bevolking stabiliseren is dit maar een druppel op een kokende plaat.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 06:27:03 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194407765
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:23 schreef jakosi het volgende:


Misschien kunnen sommige landen het beste in bevolking gaan dalen maar welke dat zijn weet ik ook niet.
Nederland dus,

Maar wij halen uit andere EU landen mensen hierheen om te compenseren voor onze bevolkingskrimp
https://www.populationpyramid.net/nl/afrika/2050/
quote:
Afrika gaat nog heel hard exploderen in bevolking en als wij in NL de bevolking stabiliseren is dit maar een druppel op een kokende plaat.
door de hitte in het midden-oosten zullen nog veel meer klimaat vluchtelingen hierheen komen , niet alleen uit Afrika

In Irak en Iran is het al een maand tegen de 50c ook in miljoenen steden als Bagdad

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:20 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Speelt de woningmarkt of klimaat nog een rol?
beiden denk ik

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 05-08-2020 07:38:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 augustus 2020 @ 09:18:18 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194408821
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom zit de overheid ook te hameren op de zogenaamde derde pijler , dan moet je naast de AOW en naast je pensioen zelf ook nog maar wat sparen bij de Aegon of NN en derg
https://www.zwitserleven.(...)oen-in-drie-pijlers/
Ik heb mijn pensioengat net als veel andere flexwerkers via Aegon proberen op te lossen. Alles kwijt in de crisis met een hoop vieze spelletjes wat betreft de informatievoorziening zodat alle gedupeerden niet meer op tijd hun geld konden treden. Aegon krijgt geen cent meer van me. Aegon mag in een welbekende bruine substantie zakken.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 09:22:06 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194408859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb mijn pensioengat net als veel andere flexwerkers via Aegon proberen op te lossen. Alles kwijt in de crisis met een hoop vieze spelletjes wat betreft de informatievoorziening zodat alle gedupeerden niet meer op tijd hun geld konden treden. Aegon krijgt geen cent meer van me. Aegon mag in een welbekende bruine substantie zakken.
Ja dat is VVD marktwerking
Stelen van de armen en belastingvrij schenken aan de rijken

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 05-08-2020 11:04:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:17:44 #151
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194417885
Maakt niks uit.
Nederland is toch een uitgeholt land waar cultuur er niet meer toe doet.
Gewoon hordes vreemdelingen importeren en alles komt wel goed.
Nu nog even het Engels invoeren als eerste taal en dat oubollige Nederlands afschaffen. Totaal niet hip en wordt enkel nog gesproken door blanke tokkies.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  woensdag 5 augustus 2020 @ 21:29:46 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194419155
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:17 schreef Eiwitshake het volgende:
Maakt niks uit.
Nederland is toch een uitgeholt land waar cultuur er niet meer toe doet.
Gewoon hordes vreemdelingen importeren en alles komt wel goed.
Nu nog even het Engels invoeren als eerste taal en dat oubollige Nederlands afschaffen. Totaal niet hip en wordt enkel nog gesproken door blanke tokkies.
Ja ze komen wel gelijk op hoogte binnen , scheelt onderwijs en kinderopvang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194420650
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:17 schreef Eiwitshake het volgende:
Maakt niks uit.
Nederland is toch een uitgeholt land waar cultuur er niet meer toe doet.
Gewoon hordes vreemdelingen importeren en alles komt wel goed.
Nu nog even het Engels invoeren als eerste taal en dat oubollige Nederlands afschaffen. Totaal niet hip en wordt enkel nog gesproken door blanke tokkies.
Niet alleen Nederland. Frankrijk, Spanje etc. hebben er ook last van. Ik vind vakanties in het Oostblok daarom ook altijd zo leuk, daar is nog wel een eigen cultuur en zo. :@
pi_194420786
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:17 schreef Eiwitshake het volgende:
Maakt niks uit.
Nederland is toch een uitgeholt land waar cultuur er niet meer toe doet.
Gewoon hordes vreemdelingen importeren en alles komt wel goed.
Nu nog even het Engels invoeren als eerste taal en dat oubollige Nederlands afschaffen. Totaal niet hip en wordt enkel nog gesproken door blanke tokkies.
Nederlandje is toch ook een volstrekt nutteloos kutlandje van postzegelformaat? De enige reden waarom nederlandje bestaat is omdat het een EU wingewest vol brave belastingslaafjes is.

De belastingslaafjes betalen zich maandelijks wezenloos, de zogenaamd in nederlandje gevestigde brievenbusfirma's en multinationals betalen niets of krijgen zelfs belastinggeld toegeschoven en de politici die dit systeem faciliteren vreten volop mee uit de belastingruif.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194420841
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:43 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Niet alleen Nederland. Frankrijk, Spanje etc. hebben er ook last van. Ik vind vakanties in het Oostblok daarom ook altijd zo leuk, daar is nog wel een eigen cultuur en zo. :@
Je kunt in steden als Amsterdam en Eindhoven wel goed je steenkolen (stonecold) Engels ophalen. Niet vergeten al je zinnen met het woord "also" te beginnen!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194423144
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 06:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederland dus,

Maar wij halen uit andere EU landen mensen hierheen om te compenseren voor onze bevolkingskrimp
https://www.populationpyramid.net/nl/afrika/2050/
[..]

door de hitte in het midden-oosten zullen nog veel meer klimaat vluchtelingen hierheen komen , niet alleen uit Afrika

In Irak en Iran is het al een maand tegen de 50c ook in miljoenen steden als Bagdad
[..]

beiden denk ik
Nee natuurlijk niet Nederland, eerder landen die nu toch al aan het falen zijn en geen innovatie vandaan komt. Je moet langere termijn denken: waar komt innovatie vandaan? Niet: waar hebben mensen de grootste ecologische voetafdruk?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 07:55:07 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194423272
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:34 schreef jakosi het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet Nederland, eerder landen die nu toch al aan het falen zijn en geen innovatie vandaan komt. Je moet langere termijn denken: waar komt innovatie vandaan? Niet: waar hebben mensen de grootste ecologische voetafdruk?
Ja we zouden moeten zorgen dat onze Nederlandse starters volop mogelijkheden krijgen om kinderen te kunnen maken

En niet in slechte flexibele baantjes stoppen zonder woonruimte

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2020 09:28:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194426468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja we zouden moeten zorgen dat onze Nederlandse starters volop mogelijkheden krijgen om kinderen te kunnen maken

En niet in slechte flexibele baantjes stoppen zonder woonruimte
Ja maar
EXPATS FIRST
OVERIGE IMMIGRATIE OOK
ZIELIGE MENSEN OOK GELIJK
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 13:12:48 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194427433
Ik denk dat het ook een "modern" probleem is. Kinderen horen er niet persee meer bij, het ideaal huis boom beest bestaat nog wel een beetje maar vroeger was het meer huis gezin boom beest, en dat gezinsdenken is een beetje of helemaal weg. Waarom zou je een gezin willen, het kost geld, is veel gedoe, vreet tijd en ruimte. Mensen tuigen een carierre om geld en vrijheden te verwerven, om te kunnen doen waar je zin in hebt, terwijl kinderen juist je vrijheden beperken. Waar vroeger gezinnen zaken mogelijk maakten (werk verdelen, gezelligheid en vermaak) maken ze de nu gewilde zaken juist onmogelijk. Het is ook een één op één effect van het meer egocentrisch denken, niet de gemeenschap is belangrijk maar ik ben belangrijk, hooguit ik en mijn partner, en als het echt moet ik, mijn partner en mijn vrienden. Om dat te vervangen voor mijn gezin en mijn partner en ik. Is een soort omdraaiing die men steeds minder wil.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:28:37 #160
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194427618
Voor de introductie van de pil (1963) had je domweg de keuze niet, je kreeg gewoon kinderen. Daarna is er nog een periode van invloed van de pastor/ dominee geweest, en vlak de toekomstige opa's en oma's niet uit.

Ik denk dat jonge stellen pas een paar jaar echt redelijk vrij in de keuze zijn, al krijg je blijkbaar anno 2020 nog steeds commentaar uit je omgeving als je bewust kinderloos bent. (Als je elke maand wel van iemand commentaar krijgt, vraag ik mij af hoe vrij de keuze nog is)

En dan komen jouw overwegingen om de hoek kijken, @Bosbeetle , dat mensen vooraf serieus nadenken over de gevolgen van een zwangerschap. Voor het kind in kwestie is het denk ik beter, dat er eerst nagedacht wordt. Maar voor het geboortecijfer is het wat minder positief.
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 13:30:34 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194427640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:28 schreef Zilverberk het volgende:
Voor de introductie van de pil (1963) had je domweg de keuze niet, je kreeg gewoon kinderen.
Gedeeltelijk maar ook toen kon je voor het zingen de kerk uit, maar inderdaad een invloed heeft het wel. Al heeft het natuurlijk geen invloed meer op de huidige generaties omdat die allemaal tijdens de pil zijn geboren. Of je moet nog verwachten dat veel vrouwen die nu ~70 zijn kinderen krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:33:37 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194427673
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gedeeltelijk maar ook toen kon je voor het zingen de kerk uit, maar inderdaad een invloed heeft het wel. Al heeft het natuurlijk geen invloed meer op de huidige generaties omdat die allemaal tijdens de pil zijn geboren. Of je moet nog verwachten dat veel vrouwen die nu ~70 zijn kinderen krijgen.
Nederlanders worden nu steeds ouder , jongeren wordt kinderen krijgen onmogelijk gemaakt en de ouderen die doen het nooit meer , dus sterven we uit

Over 50 jaar dan is de Nederlander een oermens, de opvolger van de Neanderthaler
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 13:39:06 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194427749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederlanders worden nu steeds ouder , jongeren wordt kinderen krijgen onmogelijk gemaakt en de ouderen die doen het nooit meer , dus sterven we uit

Over 50 jaar dan is de Nederlander een oermens, de opvolger van de Neanderthaler
Jongeren wordt kinderen krijgen helemaal niet onmogelijk gemaakt, als iemand het ze onmogelijk maakt is het zijzelf. Ze willen gewoon geen kinderen (ik ben zelf ook zo iemand trouwens). De economische situatie zal er iets mee te maken hebben maar ik denk dat het veel meer in levensvisie, zelfbeeld, en cultuur te maken heeft. Vroeger was geen gezin eigenlijk niet bij de aanwezige opties. Geen kinderen dat waren of zonderlingen of mensen die geen partner hadden of wilden. Tegenwoordig is de optie geen kinderen een hele normale en wordt die ook gewoon bewust gemaakt, en vaak onafhankelijk van economische status of flexcontracten ofzo. Ik ken veel academici die gewoon kiezen voor het niet hebben van kinderen terwijl ze er economisch stabiel genoeg voor staan... Ook de mensen die kiezen voor 1 kind in plaats van een groepje hoor je meestal niet het economische argument aandragen maar eerder de tijd, moeite etc. die nodig zou zijn en dat dat niet strookt met wat ze voor hunzelf willen doen. De tijd dat ouders zichzelf wegcijferden voor de kinderen is gewoon een beetje verdwenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 06-08-2020 13:49:38 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:55:31 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194427967
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
De tijd dat ouders zichzelf wegcijferden voor de kinderen is gewoon een beetje verdwenen.
Ik heb me nooit weggecijferd voor de kinderen , mijn vrouw was gewoon de eerste 5 jaar thuis

lekker rustig voor iedereen, op vakantie naar de camping met de tent was leuk
zwart wit tv en de eerste jaren helemaal geen tv

er kochten een eenvoudige Premie A woning ,dat was genoeg
wintersport deden we niet meer toen er kinderen waren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 14:00:01 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194428030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb me nooit weggecijferd voor de kinderen , mijn vrouw was gewoon de eerste 5 jaar thuis

lekker rustig voor iedereen, op vakantie naar de camping met de tent was leuk
zwart wit tv en de eerste jaren helemaal geen tv

er kochten een eenvoudige Premie A woning ,dat was genoeg
wintersport deden we niet meer toen er kinderen waren
Als je een dertiger verteld dat hij een eenvoudig huis moet kopen, niet meer op wintersport mag, naar de :') camping :') moet, en ook zijn wekelijkse kroegbezoek moet opschorten voor een kind zijn er menig die dan maar kiezen voor geen kind....

Jij noemt het niet wegcijferen het is denk ik ook niet wegcijferen maar in de huidige cultuur voelt het wel zo... want je moet wel het maximale uit het leven halen... anders heb je geen leven.

Een stap terug doen in hypotheek of zelfs voor huur kiezen om een van de ouders vijf jaar zonder werk thuis te laten zitten, zal helemaal een onpopulaire optie zijn tegenwoordig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:06:59 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194428120
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een dertiger verteld dat hij een eenvoudig huis moet kopen, niet meer op wintersport mag, naar de :') camping :') moet, en ook zijn wekelijkse kroegbezoek moet opschorten voor een kind zijn er menig die dan maar kiezen voor geen kind....

Jij noemt het niet wegcijferen het is denk ik ook niet wegcijferen maar in de huidige cultuur voelt het wel zo... want je moet wel het maximale uit het leven halen... anders heb je geen leven.

Een stap terug doen in hypotheek of zelfs voor huur kiezen om een van de ouders vijf jaar zonder werk thuis te laten zitten, zal helemaal een onpopulaire optie zijn tegenwoordig.
Ja pannenkoeken maken jullie ook niet meer zelf zeker , een spelletje ook uitbesteden en iedereen Tik Tok doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 14:07:06 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194428122
Het is trouwens ook een soort rare gedachte van mij die waarschijnlijk niet waar is maar altijd als ik mensen met een kinderwagen zie lopen krijg ik een lichtelijke jaloerse gedachte in de trant van "die mensen hebben blijkbaar hun leven op orde, waarom lukt mij dat niet, echt zo goed dat ze dat lukt, ongelofelijk".

Grappig genoeg zijn dat ook regelmatig twintigers of hele jonge gezinnetjes waarvan aan de buitenkant soms te zien is dat ze het niet heel breed hebben, maar toch zegt mijn gevoel dan, "blijkbaar hebben ze het zo op orde dat ze die keuze hebben durven maken".

Ik heb dit wel eens vaker tegen mensen gezegd en vaak komt er dan terecht de mededeling dat niet iedereen pas tot die beslissing overgaat als alles op orde is. En dat de definitie van "op orde" ook erg verschillend is voor verschillende mensen. Ik denk dat er veel jongen mensen zijn die eenzelfde soort onrealistisch beeld hebben van "op orde" als ik en daarom maar afzien van kinderen. Ik voorzie sowieso niet dat ik het ooit "op orde" krijg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 14:09:26 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194428152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja pannenkoeken maken jullie ook niet meer zelf zeker , een spelletje ook uitbesteden en iedereen Tik Tok doen
De pannenkoekenboot bezorgt, spelletjes worden tegenwoordig voor je gedaan je hoeft alleen maar af en toe op het scherm te klikken, inderdaad.

Ik ben vanaf volgend jaar geen dertiger meer en beschouw me er ook niet meer echt bij trouwens, ben een erg late dertiger.


Aan de andere kant kan ik het me amper voorstellen hoe het zou zijn om op je 25ste al kinderen te hebben (zoals mijn moeder) Toen begon ik net aan mijn promotie onderzoek, dan heb je toch nog lang niet genoeg bagage voor kinderen en dan was mijn moeder nog aan de late kant. (ze kreeg mij trouwens pas op haar 38ste maar toen had ze er drie).


Sowieso valt me dat op aan vroegere generaties dat ze allerhande zaken op een veel vroegere leeftijd deden dan tegenwoordig? Waar zou dat aan liggen? Trouwen op je 18de, kinderen op je 20ste, promotie maken op 23ste omdat er een nieuw huis moet komen. Voor je dertigste een eigen schuur of bijbouw bouwen etc. Allemaal dingen die ik nu mensen pas veel later zie doen... Het is net alsof er veel minder tijd is als vroeger, wellicht heeft internet daarmee wat vandoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bosbeetle op 06-08-2020 14:15:50 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:49:16 #169
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194434219
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederlandje is toch ook een volstrekt nutteloos kutlandje van postzegelformaat? De enige reden waarom nederlandje bestaat is omdat het een EU wingewest vol brave belastingslaafjes is.

De belastingslaafjes betalen zich maandelijks wezenloos, de zogenaamd in nederlandje gevestigde brievenbusfirma's en multinationals betalen niets of krijgen zelfs belastinggeld toegeschoven en de politici die dit systeem faciliteren vreten volop mee uit de belastingruif.
En daarom is het inderdaad goed dat Nederland ophoudt met bestaan.
We hoeven dan ook geen problemen meer aan te pakken, gewoon onszelf opdoeken en alle misstanden verdwijnen als sneeuw voor heldere hemel. Waarom nog iets proberen te repareren als het ook gewoon kapot kan? ^O^

Waarom nog je huis schilderen als je het ook gewoon kunt slopen! Hoef je niets meer te schilderen!
Ik hou wel van jou redenering, lekker simpel en zeer slagvaardig!
Waar kan ik tekenen?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194434648
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sowieso valt me dat op aan vroegere generaties dat ze allerhande zaken op een veel vroegere leeftijd deden dan tegenwoordig? Waar zou dat aan liggen? Trouwen op je 18de, kinderen op je 20ste, promotie maken op 23ste omdat er een nieuw huis moet komen. Voor je dertigste een eigen schuur of bijbouw bouwen etc. Allemaal dingen die ik nu mensen pas veel later zie doen... Het is net alsof er veel minder tijd is als vroeger, wellicht heeft internet daarmee wat vandoen.
Zou dit niet ook vooral met verschuivende normen te maken hebben? De bevolking is langer bezig met scholing, er is ook voor jan met de pet de mogelijkheid gekomen om andere ambities (vaak botsend met het gezinsleven) te ontplooien, instituten die het gezin als hoeksteen beschouwen zijn hun machtspositie verloren, etc.
pi_194434830
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een dertiger verteld dat hij een eenvoudig huis moet kopen, niet meer op wintersport mag, naar de :') camping :') moet, en ook zijn wekelijkse kroegbezoek moet opschorten voor een kind zijn er menig die dan maar kiezen voor geen kind....

Jij noemt het niet wegcijferen het is denk ik ook niet wegcijferen maar in de huidige cultuur voelt het wel zo... want je moet wel het maximale uit het leven halen... anders heb je geen leven.

Een stap terug doen in hypotheek of zelfs voor huur kiezen om een van de ouders vijf jaar zonder werk thuis te laten zitten, zal helemaal een onpopulaire optie zijn tegenwoordig.
Zelfs dat eenvoudige huis is ondertussen niet meer bereikbaar voor Jan Modaal:

quote:
Het is voor huizenkopers met een modaal inkomen nog moeilijker geworden om een woning te vinden in vergelijking met een jaar geleden.

Vooral voor alleenstaanden met een modaal inkomen is de situatie verslechterd. Nog slechts 4,7 procent van het totale huizenaanbod is beschikbaar voor deze inkomensgroep, terwijl dit een jaar geleden nog 6,3 procent was. Dit is een afname van ruim een kwart. Dat blijkt uit onderzoek van De Hypotheker waarin per regio in kaart is gebracht hoeveel woningen er beschikbaar zijn voor een- en tweeverdieners met een modaal inkomen.

Alleenstaande huizenkopers in veel provincies nagenoeg kansloos
Als modale eenverdiener maak je - net als vorig jaar - nog de meeste kans op een woning in de provincie Groningen, al is ook hier het beschikbare woningaanbod gedaald. Het percentage betaalbare woningen ligt hier nu op 19 procent van het totale woningaanbod. Vorig jaar was dat nog 24 procent. Ook in Drenthe (12,3 procent) en Limburg (12,2 procent) staan nog betaalbare woningen te koop.

De kansen voor alleenstaande huizenkopers zijn echter drastisch verminderd in vergelijking met vorig jaar. Een single huizenkoper met een modaal inkomen komt slechts voor 4,7 procent van het totale woningaanbod in aanmerking, een daling van 25,4 procent in één jaar tijd.

Vooral in de grote steden is de kans om een woning te vinden erg klein. Zo is in Utrecht (1,5 procent) en Eindhoven (1,8 procent) bijna geen woning meer te krijgen terwijl juist in de grote steden veel alleenstaanden op zoek zijn naar een huis. In Rotterdam maken alleenstaanden met een modaal inkomen nog de meeste kans op een woning: bijna 5 procent is beschikbaar voor hen in deze stad.

Vooruitzicht ook voor tweeverdieners slechter
Tweeverdieners met een modaal inkomen hebben weliswaar meer mogelijkheden om een woning te vinden, maar ook voor hen zijn de vooruitzichten in het afgelopen jaar verslechterd. Een jaar geleden kwam een stel met modaal inkomen in aanmerking voor 35 procent van het totale woningaanbod: nu ligt dit op 32 procent (-8,6 procent).

Tweeverdieners maken in de noordelijke provincies - Groningen (62,1 procent) en Friesland (53,3 procent) - en in Limburg (51,6 procent) het meeste kans op een woning. De provincies Utrecht (16,4 procent) en Noord-Holland (20,1 procent) scoren het laagst.

Ook bij modale tweeverdieners scoort Rotterdam onder de grote steden het beste, hier is drie op de tien woningen van het totale aanbod beschikbaar. In Den Haag is ruim een kwart van het totaal aantal woningen beschikbaar. In Amsterdam (11,6 procent) en Utrecht (17,2 procent) is het aanbod het kleinst.

https://www.vastgoedmarkt(...)063858785.1595411048
En misschien ook even terzijde, maar sinds wanneer wordt het als iets positiefs beschouwd als een generatie er slechter voor komt te staan (die vakanties en de fantastische 'luxe' om in het weekend van de horeca gebruik te maken is niet pas iets dat vanaf 2010 mogelijk is) als hun voorgangers? Ik kan me niet herinneren dat de vooroorlogse generatie het ooit een goed idee vonden om alles weer op de bon te zetten omdat het karaktervormend zou werken als de jeugd weer eens schaarste zou kennen :').

[ Bericht 23% gewijzigd door Tocadisco op 06-08-2020 22:04:22 ]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:41:16 #172
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194436253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb me nooit weggecijferd voor de kinderen , mijn vrouw was gewoon de eerste 5 jaar thuis

lekker rustig voor iedereen, op vakantie naar de camping met de tent was leuk
zwart wit tv en de eerste jaren helemaal geen tv

er kochten een eenvoudige Premie A woning ,dat was genoeg
wintersport deden we niet meer toen er kinderen waren
Dis je vrouw heeft zich 5 jaar volledig weggecijferd voor de kinderen?

Dat zie ik de huidige generatie hoogopgeleide vrouwen ook niet doen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:15:57 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194438837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:41 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dis je vrouw heeft zich 5 jaar volledig weggecijferd voor de kinderen?

Dat zie ik de huidige generatie hoogopgeleide vrouwen ook niet doen.
weggecijferd ?????????????
Ze deed niets liever , als ze wilde kon ze werken , maar moeder zijn was haar liever
ze was HBO analiste, werk zat voor haar
ze genoot iedere dag van ons 3 meiden tot de oudste 7 jaar was, toen is ze gaan werken
en we zijn er nog blij mee met die tijd

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 07-08-2020 08:49:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:11:34 #174
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194439751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

weggecijferd ?????????????
Ze deed niets liever , als ze wilde kon ze werken , maar moeder zijn was haar liever
ze was HBO analiste, werk zat voor haar
ze genoot iedere dag van ons 3 meiden tot de oudste 7 jaar was, toen is ze gaan werken
en we zijn er nog blij mee met die tijd
Grote kans dat wanneer jouw vrouw dit verhaal in die periode zelf verteld zou hebben, het een stuk minder geromanticeerd zou klinken.

Tuurlijk, wanneer je het haar nu vraagt zal het al een stuk geromantiseerder zijn, maar grote kans dat er toen wel degelijk momenten had dat ze dacht: is dit nou mij leven? Drie irritante slopende kleine babies/peuters/kleuters.

Zal natuurlijk per persoon wat verschillen en kinderen brengen wel degelijk heel veel moois, maar zoals jij het brengt klinkt het wel overgeromanticeerd.
Krekker is de bom!
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:14:55 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194439795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zelfs dat eenvoudige huis is ondertussen niet meer bereikbaar voor Jan Modaal:
[..]

En misschien ook even terzijde, maar sinds wanneer wordt het als iets positiefs beschouwd als een generatie er slechter voor komt te staan (die vakanties en de fantastische 'luxe' om in het weekend van de horeca gebruik te maken is niet pas iets dat vanaf 2010 mogelijk is) als hun voorgangers? Ik kan me niet herinneren dat de vooroorlogse generatie het ooit een goed idee vonden om alles weer op de bon te zetten omdat het karaktervormend zou werken als de jeugd weer eens schaarste zou kennen :').
Het is ook niet persee iets wat men graag wil denk ik maar gaat het netto zo veel slechter. Gewoon een klein simpel voorbeeld ik denk dat mensen uit mijn ouders generatie zo maximaal 2 a 3 keer per jaar in een restaurant gingen eten. Veel mensen namen geen TV aansluiting zoals hierboven ook al aangegeven om de kosten te drukken. Rentes voor hypotheken waren voor sommige mensen 12%. Ik denk dat waar de huidige student in de aap gelogeerd is met een verplichte schuld ze het aan de banen inkomsten kant best wel okay hebben. En ik denk dat ze gewoon niet meer krom willen liggen voor huis. Je stuk hierboven is schreinend en de huizenmarkt is behoorlijk vervelend voor starters dat klopt.

Die naoorlogse ethos is inderdaad verdwenen, je moet hard werken zodat we het nooit weer krijgen zoals onze ouders. Terwijl deze generatie meer leeft met het idee zo hard werken als onze ouders wil ik niet hoor we krijgen het toch nooit zo goed als zij.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:17:20 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194439819
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Grote kans dat wanneer jouw vrouw dit verhaal in die periode zelf verteld zou hebben, het een stuk minder geromanticeerd zou klinken.

Tuurlijk, wanneer je het haar nu vraagt zal het al een stuk geromantiseerder zijn, maar grote kans dat er toen wel degelijk momenten had dat ze dacht: is dit nou mij leven? Drie irritante slopende kleine babies/peuters/kleuters.

Zal natuurlijk per persoon wat verschillen en kinderen brengen wel degelijk heel veel moois, maar zoals jij het brengt klinkt het wel overgeromanticeerd.
Er was geen enkele belemmering voor haar om al dan niet te gaan werken
Zie het als een sabbatical
Het is een keuze
wij hadden het goed, kinderopvang bestond toen ook niet , laat staan een toeslag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194439851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er was geen enkele belemmering om al dan niet te gaan werken
Het is een keuze
wij hadden het goed, kinderopvang bestond toen ook niet , laat staan een toeslag

Oke, dus er waren wel belemmeringen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:52:31 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194440271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er was geen enkele belemmering voor haar om al dan niet te gaan werken
Zie het als een sabbatical
Het is een keuze
wij hadden het goed, kinderopvang bestond toen ook niet , laat staan een toeslag

Drie kleine kinderen opvoeden zien als een sabbatical?

Ik ken meerdere ouders die op werk meer tot rust komen dan thuis met de kleine kinderen.
Krekker is de bom!
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:56:13 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194440321
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Drie kleine kinderen opvoeden zien als een sabbatical?

Ik ken meerdere ouders die op werk meer tot rust komen dan thuis met de kleine kinderen.
omdat kinderen tegenwoordig verwende etters zijn, die de leukste van de wereld zijn, overal op moeten en van iedere club lid moeten worden en moeder moet zelf ook nog naar een yoga club en naar hockey en wil er wel als 18 uit blijven zien
en ook graag nog uit eten met een vriendin

Daarnaast zijn kinderen en ook de ouders vaak te stom om voor de duvel te dansen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194440375
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een dertiger verteld dat hij een eenvoudig huis moet kopen, niet meer op wintersport mag, naar de :') camping :') moet, en ook zijn wekelijkse kroegbezoek moet opschorten voor een kind zijn er menig die dan maar kiezen voor geen kind....

[..]
Ik denk dat de gemiddelde dertiger zich eerder afvraagt waar 'ie al die door jou beschreven activiteiten van zou moeten betalen. Zelfs dat "eenvoudige huis" kost in Nederland gemiddeld al drieënhalf ton inmiddels. De starterswoningen, die zo'n 10 à 15 jaar geleden hier in de buurt gebouwd werden, kostten indertijd al meer dan twee ton. 8)7
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:05:07 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194440431
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde dertiger zich eerder afvraagt waar 'ie al die door jou beschreven activiteiten van zou moeten betalen. Zelfs dat "eenvoudige huis" kost in Nederland gemiddeld al drieënhalf ton inmiddels. De starterswoningen, die zo'n 10 à 15 jaar geleden hier in de buurt gebouwd werden, kostten indertijd al meer dan twee ton. 8)7
Valt volgensmij mee hoor ikzelf zie ze in die kroeg en op die wintersport, de meesten hebben inderdaad geen huis (ik ben zelf inmiddels 39 mijn vrienden gemiddeld een jaartje of 5 jonger) maar de huizen kwamen er ook wel de ene huur een aantal kochten, maar nog minder hebben kinderen. Het is in die volgorde.

Op mooie vakanties gaan (allemaal) > huizen kopen > kinderen krijgen. Terwijl zo ook allemaal al voor hun dertigste kinderen hadden kunnen hebben, want toen woonden ze ook ergens, dan is het krap maar het kan wel. En pas kiezen om later die vakanties te doen.

Ik keur het niet af, ik wil zelf ook geen kinderen, maar ik merk gewoon om mij heen dat kinderen krijgen niet de prioriteit heeft maar dat de keus daartoe zelden puur financieel of baan afhankelijk is. Sterker nog vaak zie juist dat hoe hoger opgeleid (en daardoor goede baan) hoe minder de wil tot kinderen.


Trouwens ben ik het ook helemaal met je eens dat huizen niet te betalen zijn daarom hebben we er ook nog geen één gekocht. Maar het wel of niet hebben van een huis draagt niet bij aan mijn afzien van kinderen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:10:35 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194440484
Laat ik het iets anders verwoorden stel je geeft nu de helft van alle dertigers met partner maar zonder kinderen een huis en een vaste baan, dan denk ik niet dat ze dan denken "Yes nu kunnen we eindelijk aan kinderen beginnen!".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194440552
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)studie-en-flexwerken

Er worden steeds minder baby's geboren door de flexibele arbeidsmarkt
Waardoor jongeren meer op hun carrière gericht zijn dan jaren geleden

Dit gaat de overheid ook kinderbijslag schelen en minder behoeft aan huisvesting in de toekomst
Straks is Nederland een land met oude blanken

De kinderen die nu niet geboren worden zullen zelf ook geen kinderen maken
[..]


[..]

het is een begin *O*
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:07:35 #184
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194442009
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Grote kans dat wanneer jouw vrouw dit verhaal in die periode zelf verteld zou hebben, het een stuk minder geromanticeerd zou klinken.

Tuurlijk, wanneer je het haar nu vraagt zal het al een stuk geromantiseerder zijn, maar grote kans dat er toen wel degelijk momenten had dat ze dacht: is dit nou mij leven? Drie irritante slopende kleine babies/peuters/kleuters.

Zal natuurlijk per persoon wat verschillen en kinderen brengen wel degelijk heel veel moois, maar zoals jij het brengt klinkt het wel overgeromanticeerd.
Dit ja. 5 jaar thuis met 3 kinderen is zwaar.
pi_194442168
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Laat ik het iets anders verwoorden stel je geeft nu de helft van alle dertigers met partner maar zonder kinderen een huis en een vaste baan, dan denk ik niet dat ze dan denken "Yes nu kunnen we eindelijk aan kinderen beginnen!".
In mijn vriendengroep (late dertigers en/of op de drempel van de 40) begint de omslag nu te komen; koppels hebben (een) kind(eren) of ze staan op de planning. Maar niet één koppel is aan kinderen begonnen voordat ze hun leven op de rit hadden.

Nederlanders zullen altijd voor (bestaans)zekerheid gaan voordat ze zich in ongewisse "avonturen" storten (we zijn niet voor niets het meest oververzekerde volk ter wereld) en de meesten zullen toch echt een stabiel bestaan willen hebben opgebouwd voordat ze de verantwoordelijkheid voor kinderen op zich willen nemen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:13:28 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194442929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In mijn vriendengroep (late dertigers en/of op de drempel van de 40) begint de omslag nu te komen; koppels hebben (een) kind(eren) of ze staan op de planning. Maar niet één koppel is aan kinderen begonnen voordat ze hun leven op de rit hadden.

Nederlanders zullen altijd voor (bestaans)zekerheid gaan voordat ze zich in ongewisse "avonturen" storten (we zijn niet voor niets het meest oververzekerde volk ter wereld) en de meesten zullen toch echt een stabiel bestaan willen hebben opgebouwd voordat ze de verantwoordelijkheid voor kinderen op zich willen nemen.
Inderdaad, maar zouden ze eerder aan kinderen beginnen als ze wel een vaste baan hadden gehad bijvoorbeeld? Of had "op de rit" dan gewoon een andere definitie gekregen.

Ik denk dat er ook niet zo heel veel mis mee is hoor kiezen voor geen kinderen of later kinderen. Ik denk dat het tegenwoordig gewoon een veel bewustere keuze is geworden dan vroeger. En wat ik eerder in dit topic ook al zij is "geen kinderen" een valide optie waar het vroeger eigenlijk geen optie was want "dat is raar".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:43:52 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194445450
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nederlanders zullen altijd voor (bestaans)zekerheid gaan voordat ze zich in ongewisse "avonturen" storten (we zijn niet voor niets het meest oververzekerde volk ter wereld) en de meesten zullen toch echt een stabiel bestaan willen hebben opgebouwd voordat ze de verantwoordelijkheid voor kinderen op zich willen nemen.
uiteraard als je op kamers bij Oma woont dan is kinderen maken onverantwoord,, komt oma te overlijden dan ben je de sjaak

er is geen doorstroming meer, niet van ouderen en niet van jongeren
Dus geen kinderen
https://www.telegraaf.nl/(...)ete-kamers-40-graden

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 07-08-2020 15:56:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:29:59 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194454750
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:49 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

En daarom is het inderdaad goed dat Nederland ophoudt met bestaan.
We hoeven dan ook geen problemen meer aan te pakken, gewoon onszelf opdoeken en alle misstanden verdwijnen als sneeuw voor heldere hemel. Waarom nog iets proberen te repareren als het ook gewoon kapot kan? ^O^

weg met ons

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 09-08-2020 18:49:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194455107
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

uiteraard als je op kamers bij Oma woont dan is kinderen maken onverantwoord,, komt oma te overlijden dan ben je de sjaak

er is geen doorstroming meer, niet van ouderen en niet van jongeren
Dus geen kinderen
https://www.telegraaf.nl/(...)ete-kamers-40-graden
wat een fucking huilies, verhuis dan als je te beroerd bent een airco aan te schaffen :{w
  zondag 9 augustus 2020 @ 18:50:21 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194478418
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 09-08-2020 18:50:31 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:42:02 #191
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194484189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:07 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dit ja. 5 jaar thuis met 3 kinderen is zwaar.
heel zwaar

mijn moeder was 30 jaar thuis met 9 kinderen
mijn schoonmoeder met 7 kinderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')