abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:41:04 #101
338319 ZarB
Piña colada
pi_194480881
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:37 schreef roos94 het volgende:

[..]

Leer het maar want gaat nog lang duren
Daar ben ik me helaas van bewust.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194482159
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:08 schreef weetjewel5 het volgende:
waarom mogen hoeren wel werken maar discotheken niet open?
Weet ik ook niet, maar ik doe het als hobby voor de fun ernaast dus ben er wel blij mee XD
#WeesGeenWhales
pi_194482222
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:37 schreef roos94 het volgende:

[..]

Leer het maar want gaat nog lang duren
Ligt eraan welke, volgende maand zijn er toch wel weer 2 anime events :) En hoewel die officieel zijn aangepast voor 1,5 meter (hoewel ze dan weer wel een vergunning hebben gekregen voor boardgames, een video gaming area, en karaoke ... XD) met eenrichtingsverkeer langs kraampjes in de dealerroom enzo, ligt iedereen daar nu al over in een deuk dat grotendeels 14-30 jarige overenthousiaste in feestemming verkerende cosplayers die normaal met free hugs boordjes rondlopen zich daar nu aan zouden gaan houden... hahahahahahahahhaahahaa. Zelf heb ik al een group hug afgesproken met iedereen met wie ik ga! <3 (mochten ze er echt op letten, wat me onwaarschijnlijk lijkt, doen we het gewoon even snel om de hoek van de straat en gaan weer naar binnen :3 )
#WeesGeenWhales
pi_194484187
quote:
Dat is onhandig geformuleerd, destijds op de piek was de discussie of mondkapjes bescherming bieden tegen het virus, tegenwoordig gaat het er om dat je het niet verspreid.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194485489
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien, ten eerste moet er eerst een werkend vaccin komen, vervolgens moet je het geluk hebben dat je daar als land op ingeschreven hebt, Nederland kennen zullen we wel weer te weinig of het verkeerde bestelt hebben.
Juist niet, Nederland heeft dacht ik genoeg dosissen besteld om 2x de populatie in te enten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194485514
hoewel ik hoop dat clubs weer open gaan per 1 september lijkt het mij niet logisch. Best irritant als je via social media alweer feestjes in parijs en in zwitserland ziet...
pi_194485663
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:08 schreef weetjewel5 het volgende:
waarom mogen hoeren wel werken maar discotheken niet open?
volgens mij mogen parenclubs zelfs weer open in september
of in ieder geval sexfeestjes.

hoe dan ?!?!?!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485703
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:59 schreef magrec het volgende:
hoewel ik hoop dat clubs weer open gaan per 1 september lijkt het mij niet logisch. Best irritant als je via social media alweer feestjes in parijs en in zwitserland ziet...
ook niet lang meer met de oplopende besmettingen.....
en diverse nachtclubs waar clusters met besmettingen vandaan komen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485722
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ook niet lang meer met de oplopende besmettingen.....
en diverse nachtclubs waar clusters met besmettingen vandaan komen
Heb je hier recente voorbeelden van dan?
pi_194485780
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:20 schreef magrec het volgende:

[..]

Heb je hier recente voorbeelden van dan?
Aruba 2 nachtclubs ( en een sportschool ) +/- 1.5 week geleden.....en nu hebben ze 445 actieve besmettingen.
en dat is voor zon klein eiland heel erg veel.

en er zijn nog veel meer voorbeelden van nachtclubs die voor clusters zorgden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485831
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:59 schreef magrec het volgende:
hoewel ik hoop dat clubs weer open gaan per 1 september lijkt het mij niet logisch. Best irritant als je via social media alweer feestjes in parijs en in zwitserland ziet...
Hier zie je ook gewoon groepen feestende jongeren hoor..

Meestal
in de nacht, dat zie ik al de hele week hele groepen bij elkaar, beetje zuipen, en alles wat normaal is
voor die leeftijd alleen nu is net gewoon gevaarlijk en later gaan ze weer naar huis, misschien naar hun ouders,
ze hebben misschien broertjes of zusjes.. colleca's en klasgenoten..

Ze denken dat nog steeds dat ze ontastbaar zijn en dat alleen de ouderen een risico lopen, dat is dus
een misverstand.

quote:
Grote groepen feestende of vakantievierende jongeren vormen een potentieel gevaar voor de volksgezondheid. Daarvoor waarschuwen deskundigen die ook zien dat groepen jongelui meer moeite hebben om zich aan de maatregelen te houden. Ze wanen zich minder bedreigd door het coronavirus en nemen van nature meer risico. En ze laten zich minder vaak testen op corona dan anderen.
En daarvoor hoef je niet eens naar het buitenland op vakantie, dat gebeurd gewoon Hier en nu.

Met mondkapjes?

Welnee..... natuurlijn niet :D nooit van gehoord :+

Triest maar waar...

quote:
Vooral feestjes lijken boosdoeners. Een recent voorbeeld is de corona-uitbraak in Goes, waar de afgelopen dagen zeker vijftig besmettingen zijn geconstateerd. Het gaat voornamelijk om jongeren tussen de 17 en 20 jaar oud. De bron van de besmetting is volgens de Zeeuwse veiligheidsregio te herleiden naar twee privéfeestjes. Verzorgingstehuizen in de regio hebben inmiddels de bezoekregeling aangescherpt.
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F

Vorige week ging het mis in Groningen. Beeldmateriaal van RTV Noord bewees dat sommige kroegen waren volgepakt met jongeren. In hetzelfde weekeinde zorgden Nederlandse jongeren in de Vlaamse badplaats Knokke nachtenlang voor incidenten. Ze hadden soms lak aan geldende maatregelen. In het Amsterdamse Bos stonden zo'n 500 jongeren te feesten onder een viaduct. Er was licht en muziek, de politie greep in.

Ook hoogleraar infectiepreventie en arts-microbioloog Andreas Voss (Radboudumc) is bezorgd. “Hoe jonger kinderen zijn, hoe minder ze bijdragen aan de overdracht van het virus. Maar oudere jongeren kunnen het virus wel degelijk verspreiden. Ze zijn een risico voor zichzelf en de mensen om zich heen als ze de maatregelen vergeten.”

Testlaksheid onder jongeren is een probleem
Jongeren onder de 18 hoeven onderling nergens anderhalve meter afstand te houden, ook niet op feestjes. Dat had Voss liever anders gezien. In de cijfers is inmiddels terug te zien dat jongeren vaker besmet raken met het coronavirus. Vergeleken met februari en mei verdubbelde het aandeel van jongeren in de besmettingsdata. Ook steeg het aandeel van jongeren tussen de 15 en 29 jaar onder mensen die met corona moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

Mijn zus werkt 'vrijwillig'' op de IC, want ze was nét met vervroegd pensioen, dus ik weet dat het waar is,
die liegt niet, waarom zou ze ook....
pi_194486000
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:20 schreef magrec het volgende:

[..]

Heb je hier recente voorbeelden van dan?
In Zwitserland, Zuid Korea en de VS zijn genoeg voorbeelden te vinden.
pi_194486004
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Aruba 2 nachtclubs ( en een sportschool ) +/- 1.5 week geleden.....en nu hebben ze 445 actieve besmettingen.
en dat is voor zon klein eiland heel erg veel.

en er zijn nog veel meer voorbeelden van nachtclubs die voor clusters zorgden

Het blijft een risico ja!

Van wat ik zie en hoor gaat het in Parijs en Zwitserland gewoon goed. Ook in Sardinië en Malta wordt er aardig gefeest zonder gelinkte uitbraken. In Zwitserland is het nu 1x fout gegaan 2 maanden geleden, denk toch dat je naar zo'n scenario kunt gaan. Alle bezoekers registreren en bij een uitbraak zo snel mogelijk iedereen informeren en locatie 14 dagen dicht omdat personeel ook in quarantaine moet.
pi_194486175
Ik sluit mij aan bij mensen die denken dat het veilig kan maar wil ook een ander punt maken.

Het is botweg geen keuze tussen wel of geen feestjes. Het is een keuze tussen clubs open met registratrie voor makkelijke contact tracing, eisen aan ventilatie, etc., OF elke week tientallen grote illegale feesten waarvan je zeker weet dat niemand ooit gaat zeggen dat ze er geweest zijn en wie nog meer, PLUS de standaard drugs, verkrachtingen,etc die je daar kan verwachten want illegaal. En niemand die dan de politie durft te bellen of een ambulance~

Daar je dat echt niet tegen kan houden, is toestaan dus mijns inziens een open deur. Ik weet 99% zeker dat rutte en co dat tegen 1 september ook gaan besluiten.
#WeesGeenWhales
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:01:18 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194486213
De standaard drugs en verkrachtingen die je op feestjes ergens in een natuurgebied kan verwachten. Lol, hou dan gewoon je mond dicht als je écht geen idee hebt waar je het over hebt en enkel voor eigen parochie aan het preken bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194486240
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij mogen parenclubs zelfs weer open in september
of in ieder geval sexfeestjes.

hoe dan ?!?!?!
Yep, club church mag waarschijnlijk open in September, kan niet wachten (ben bi) een vriend van me is een keer door 30 man gedaan daar en wilde me vlak voor de lockdown meenemen een keer, als ze open zijn ga ik er zeker heen, we gaan wedstrijdje doen wie meeste aankan hehe

Voor nu doe ik het dus zoals ik zei nog maar alleen ff 1 a 2 keer per week tegeb 50 euro betaling, want dan is het sekswerk en mag het 😋
#WeesGeenWhales
pi_194486304
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 07:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is onhandig geformuleerd, destijds op de piek was de discussie of mondkapjes bescherming bieden tegen het virus, tegenwoordig gaat het er om dat je het niet verspreid.
Je snapt zelf ook niet meer wat je zegt he?
pi_194486309
Cristus.... ik zit in het verkeerde topic :')

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Yep, club church mag waarschijnlijk open in September, kan niet wachten (ben bi) een vriend van me is een keer door 30 man gedaan daar en wilde me vlak voor de lockdown meenemen een keer, als ze open zijn ga ik er zeker heen, we gaan wedstrijdje doen wie meeste aankan hehe

Voor nu doe ik het dus zoals ik zei nog maar alleen ff 1 a 2 keer per week tegeb 50 euro betaling, want dan is het sekswerk en mag het 😋
ik wilde dit posten...

Het lullige is.....

zorginstelling Amsterdam-Oost overleden aan corona
In zorginstelling het Flevohuis in Amsterdam-Oost zijn 31 bewoners overleden aan het coronavirus.

Ook zijn inmiddels 48 medewerkers van Zorggroep Amsterdam Oost (ZGAO), waar het Flevohuis onder valt,
besmet met het virus.


en daar zaten ook vrijwilligers bij....

en dat zie je nog steeds, bij soms hebben ze nog steeds niet de goede maatregelen genomen
om het verzorgend personeel ook goed te beschermen. Wat idioot is natuurlijk....

Maar ja.. wat zullen jullie dan schelen....... :')
pi_194486319
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:01 schreef Dven het volgende:
De standaard drugs en verkrachtingen die je op feestjes ergens in een natuurgebied kan verwachten. Lol, hou dan gewoon je mond dicht als je écht geen idee hebt waar je het over hebt en enkel voor eigen parochie aan het preken bent.
ik bedoel dat als er geen enkel toezicht is op 500 dronken feestende jongeren die al illegawl bezig zijn en weten dat niemand de politie kan bellen drug overdoses etc vaker voor zullen komen. Dat lijkt me een open deur. Dus beter open, voorkomen doe je het toch niet dus gewoon veilig(er) gereguleerd als altijd.

Zelfde voor de seksclubs overigens, onder druk van , wel, iedereen heeft kabinet nu in tijdelijke wet expliciet gezegd "geen regels thuis", dus als club church straks NIET open mag, denk je dat ik dan celibaat ga zijn een jaar? Nee dan organiseer ik die gangbang thuis met die vriend van me. Dat mag. En ik *garandeer* je dat er dan geen uitgebreide check gesprekken worden gehouden of presentielijsten liggen.

Zelfde geld overigens voor al die huisfeestjes nu. Onder die wet zijn die straks expliciet legaal vanaf 1 oktober 😄
#WeesGeenWhales
pi_194486338
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Yep, club church mag waarschijnlijk open in September, kan niet wachten (ben bi) een vriend van me is een keer door 30 man gedaan daar en wilde me vlak voor de lockdown meenemen een keer, als ze open zijn ga ik er zeker heen, we gaan wedstrijdje doen wie meeste aankan hehe

Voor nu doe ik het dus zoals ik zei nog maar alleen ff 1 a 2 keer per week tegeb 50 euro betaling, want dan is het sekswerk en mag het 😋
Wat? :')
pi_194486444
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:09 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Wat? :')
Dat ... :')

hij of zij zich laten uitwonen, tegen betaling uiteraard en hij of zij geen zak geeft wie hij of zij wie hij of zij
besmet.

In een notendop....
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:15:34 #122
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194486455
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Yep, club church mag waarschijnlijk open in September, kan niet wachten (ben bi) een vriend van me is een keer door 30 man gedaan daar en wilde me vlak voor de lockdown meenemen een keer, als ze open zijn ga ik er zeker heen, we gaan wedstrijdje doen wie meeste aankan hehe

Voor nu doe ik het dus zoals ik zei nog maar alleen ff 1 a 2 keer per week tegeb 50 euro betaling, want dan is het sekswerk en mag het 😋
UwU
pi_194486947
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Je snapt zelf ook niet meer wat je zegt he?
Ik snap heel goed wat ik bedoel, destijds werd er vooral gehamerd dat mondkapjes waarschijnlijk geen bescherming bieden, en dat de medische mondkapjes (die wel bescherming bieden) alleen bij goed gebruik helpen (en welke ook maar kort bescherming bieden).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194486950
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat ik bedoel, destijds werd er vooral gehamerd dat mondkapjes waarschijnlijk geen bescherming bieden, en dat de medische mondkapjes (die wel bescherming bieden) alleen bij goed gebruik helpen (en welke ook maar kort bescherming bieden).
Dus het werkt niet. Dus het is onzin.
pi_194487482
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:43 schreef magrec het volgende:

[..]

Het blijft een risico ja!

Van wat ik zie en hoor gaat het in Parijs en Zwitserland gewoon goed. .
gewoon goed totdat het weer fout gaat en er daar ook weer clusterfuck is. :')
pi_194488210
Wat mij betreft mogen ze morgen alweer open, want als de jeugd in Nederland gaat zuipen en neuken dan kun je er meer toezicht op houden dan wanneer ze voor hetzelfde geintje een vliegtuig pakken naar Ibiza of Chersonissos.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 10 augustus 2020 @ 13:38:09 #127
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194488388
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:28 schreef Stoney3K het volgende:
Wat mij betreft mogen ze morgen alweer open, want als de jeugd in Nederland gaat zuipen en neuken dan kun je er meer toezicht op houden dan wanneer ze voor hetzelfde geintje een vliegtuig pakken naar Ibiza of Chersonissos.
Ze gaan er alleen amper nog naartoe, zoals eerder gezegd. Afgezien van wat clubs voor hippe Randstedelijke types, en een provinciale uitzondering als El Sombrero in Reusel.

Festivals hebben discotheken/clubs vervangen.

Ergens wel jammer dat dat cultuurtje zo goed als weg is, maar ja - dat is m'n leeftijd. Op jonge leeftijd waren De Morgenzon en Kobus (daartegenover) nog groots.
pi_194488520
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Festivals hebben discotheken/clubs vervangen.
Het rookverbod in de horeca zal daar ook behoorlijk aan hebben bijgedragen, elke discotheek waar ik kwam stond altijd blauw van de rook. Weinig discotheekgangers die niet rookten.

Op een festivalterrein buiten mag je nog roken, in een discotheek of café nu niet meer.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:10:06 #129
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194488765
Toen rookte de jeugd sowieso nog fanatiek. Dat verminderde al ruim voor het rookverbod.

Zie ook https://www.rokeninfo.nl/(...)rs-gebruik/jongeren1
pi_194488854
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:10 schreef Eightyone het volgende:
Toen rookte de jeugd sowieso nog fanatiek. Dat verminderde al ruim voor het rookverbod.

Zie ook https://www.rokeninfo.nl/(...)rs-gebruik/jongeren1
Ik denk dat dat vooral verschoven is naar een bepaalde groep, want het festivalpubliek op de festivals waar ik ben geweest, rookt allemaal nog fanatiek. En waarschijnlijk blijven de niet-rokers juist daarom van bepaalde festivals weg, net zoals ze niet zo snel in discotheken kwamen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194489737
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

gewoon goed totdat het weer fout gaat en er daar ook weer clusterfuck is. :')
Ja maar dat kan op een kantoor ook gebeuren, of in een seksclub, of op de sportclub. In dat kader is het gewoon suf dat die niet open mogen.
pi_194490267
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:27 schreef magrec het volgende:

[..]

Ja maar dat kan op een kantoor ook gebeuren, of in een seksclub, of op de sportclub. In dat kader is het gewoon suf dat die niet open mogen.
Op een kantoor zitten we niet dicht bij elkaar en worden we niet dronken waardoor we de 1.5 meter niet meer naleven. Is dit nu zo moeilijk te bedenken?
pi_194490503
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Alleen schijnt de natuurlijke immuniteitsopbouw nogal laag te zijn.
Plekken met een zeer dodelijke eerste golf lijken weinig last meer te hebben van covid.
Bijvoorbeeld New York, Lombardije, Madrid, Londen etc.
  Redactie Sport maandag 10 augustus 2020 @ 16:51:35 #134
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194490865
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:26 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Plekken met een zeer dodelijke eerste golf lijken weinig last meer te hebben van covid.
Bijvoorbeeld New York, Lombardije, Madrid, Londen etc.
Oost-Brabant
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194504589
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op een kantoor zitten we niet dicht bij elkaar en worden we niet dronken waardoor we de 1.5 meter niet meer naleven. Is dit nu zo moeilijk te bedenken?
Wel heel naief om te denken dat op een kantoor mensen niet dicht op elkaar zitten ondanks de maatregelen. We worden niet dronken nee maar staan al wel weer lekker de verjaardags traktatie met elkaar te nuttigen....
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:46:10 #136
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194504884
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:29 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Nooit mee wat mij betreft O+
Je houd niet van uitgaan? Dus gun je het een ander ook niet? Flink egoïstisch :{

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:45 schreef cleanfreak het volgende:
Discotheken waar voor corona al een uitstervend iets.
Dat zal je nog meevallen, de branche is stukken kleiner dan die ooit was, zeker de megadisco's met 10+ zalen en 12.000bezoekers zijn verdwenen, maar buiten de clubscene en het festivalgeweld is er nog steeds een aantal discotheken die prima draaiden voor de Covid crisis...
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er komen inderdaad gewoon weer nieuwe ondernemingen zonder oude schulden.
Dat is nog maar de vraag, niet alleen clubs en discotheken dreigen failliet te gaan, ook de keten van toeleveranciers ( denk aan de licht en geluidsbedrijven, de horeca leveranciers, interieurbouwers etc etc) dreigen om te vallen, en dan wordt het lastig om als het eindelijk weer mag, een club te openen.
Persoonlijk denk ik dat april 2021 een goede gok is, de vaccins die nu in ontwikkeling zijn worden nu dubbel blind getest op grote schaal en dat duurt een paar maanden voor die resultaten bekend zijn, mocht dat positief zijn dan gaan ze vaccins uitrollen en dat duurt ook een paar maanden, mocht dat alles vlot verlopen dan zitten we voorjaar 2021 en zouden er dus weer grotere bijeenkomsten mogelijk zijn.
De grote vraag is of die er dan nog zijn, de crisis in de live&eventbranche is ongekend, zonder iets van extra steun zal een groot deel van de bedrijven in die sector na oktober als de steunmaatregelen ophouden failliet gaan voor zover ze nu al geen vergaande maatregelen treffen, grote bedrijven ontslaan hun personeel, kleinere sluiten helemaal de deuren en de kaalslag is nog maar net begonnen.
Dus terwijl een groot deel van de economie voorzichtig aan weer draait, ook betaald voetbal met een minimale bezetting in de stadions weer mag spelen is er voor de live, event en clubbing industrie geen enkel uitzicht op verbetering.
Waarom blijft me een raadsel, maar de overheid heeft een van de best lopende Nederlandse bedrijfstakken die wereldwijd koploper was in techniek en kennis vakkundig de nek omgedraaid.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_194505957
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:46 schreef YuckFou het volgende:
Waarom blijft me een raadsel, maar de overheid heeft een van de best lopende Nederlandse bedrijfstakken die wereldwijd koploper was in techniek en kennis vakkundig de nek omgedraaid.
Als iemand die in de theatertechniek werkt kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194519360
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:46 schreef YuckFou het volgende:
Waarom blijft me een raadsel, maar de overheid heeft een van de best lopende Nederlandse bedrijfstakken die wereldwijd koploper was in techniek en kennis vakkundig de nek omgedraaid.
Nou, misschien omdat het de gevaarlijkste bedrijfstak is in tijden van een pandemie?

Het is natuurlijk nogal een valse voorstelling van zaken om te suggereren dat Rutte en de Jonge op maandagochtend besloten hebben 'laten we eens even een bedrijfstak de nek omdraaien'. Het kan gewoon even niet anders, en daarom zijn er ook allerlei steunmaatregelen geweest.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Miss 200.000.000! woensdag 12 augustus 2020 @ 12:37:31 #139
367000 roos94
pi_194519367
Zoals Gijp zei in april : Deurtje dicht, sleutel weggooien en wat anders gaan doen
pi_194519552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:37 schreef roos94 het volgende:
Zoals Gijp zei in april : Deurtje dicht, sleutel weggooien en wat anders gaan doen
Sleutel weggooien zou ik niet doen, we weten allemaal dat het ooit wel weer mag en zal gebeuren, probably ergens in de loop van volgend jaar met hoe het gaat met vaccins en medicijnen en wat ALLE Nederlandse experts verwachten.

Dus zou de sleutel nog maar even bewaren, maar inderdaad misschien in de tussentijd wel iets anders gaan doen, want nog een jaar uit je neus bikken met je handje omhoog voor steun lijkt me ook geen optie...
#WeesGeenWhales
  woensdag 12 augustus 2020 @ 13:01:41 #141
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_194519677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nou, misschien omdat het de gevaarlijkste bedrijfstak is in tijden van een pandemie?

Het is natuurlijk nogal een valse voorstelling van zaken om te suggereren dat Rutte en de Jonge op maandagochtend besloten hebben 'laten we eens even een bedrijfstak de nek omdraaien'. Het kan gewoon even niet anders, en daarom zijn er ook allerlei steunmaatregelen geweest.
Die steunmaatregelen gelden voor iedereen, niet specifiek voor een groep die nog totaal niks mag (momenteel de enige groep...). Er is vanuit de overheid juist heeeel weinig richting deze groep gecommuniceerd en het enige wat heerst is een totale onzekerheid over alles... Waarom denk je dat er nu zoveel bedrijven in deze tak een noodoproep doen? Waarom denk je dat ze gisteren avond een actie hebben gevoerd (waar overigens op fok niks te vinden was)?

Deze situatie is met de beste bedoelingen en met potjes gewoon niet meer houdbaar, kost een enorme schat aan kennis en kunde, aan vakkundige mensen, tientallen miljoenen en ga zo maar door. Daarbij door stroperigheid veel technisch goede initiatieven en uitgewerkte plannen gesneuveld. En dan heb ik het nog niet over de stress en het gedwongen ineens, na jaren opbouwen van ondernemingen en kunde, een nieuwe toekomst moeten gaan plannen in een zeer korte tijd (gedwongen door de omstandigheden)

En wat heb je vanuit de overheid als medewerking, initiatief of überhaupt specifieke steun, hierover gehoord?
put
your
clothes
on!
pi_194520094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:01 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Die steunmaatregelen gelden voor iedereen, niet specifiek voor een groep die nog totaal niks mag (momenteel de enige groep...). Er is vanuit de overheid juist heeeel weinig richting deze groep gecommuniceerd en het enige wat heerst is een totale onzekerheid over alles... Waarom denk je dat er nu zoveel bedrijven in deze tak een noodoproep doen? Waarom denk je dat ze gisteren avond een actie hebben gevoerd (waar overigens op fok niks te vinden was)?

Deze situatie is met de beste bedoelingen en met potjes gewoon niet meer houdbaar, kost een enorme schat aan kennis en kunde, aan vakkundige mensen, tientallen miljoenen en ga zo maar door. Daarbij door stroperigheid veel technisch goede initiatieven en uitgewerkte plannen gesneuveld. En dan heb ik het nog niet over de stress en het gedwongen ineens, na jaren opbouwen van ondernemingen en kunde, een nieuwe toekomst moeten gaan plannen in een zeer korte tijd (gedwongen door de omstandigheden)

En wat heb je vanuit de overheid als medewerking, initiatief of überhaupt specifieke steun, hierover gehoord?
Ik had ook wel iets meer aandacht voor deze sector verwacht.
Men doet alsof het 'niet meer van deze tijd is' maar de sector was springlevender dan ooit. De vraag blijft onverminderd hoog en dat zal ook blijven. Je werd al doodgegooid met festivals waar het vaak toch weer een strijd is om überhaupt een ticket te bemachtigen.
Het is realistisch ervan uit te gaan dat dit allemaal tijdelijk is, want er spelen veel meer belangen die pleiten tot een snelle oplossing uit deze crisis. Dus dan is het volstrekt logisch de meest noodlijdende sectoren aan het infuus te leggen.
Maar goed, zelfs al worden ze genegeerd dan schieten ze hierna wel weer als paddestoelen uit de grond. Alle opluchting van de kluizenaars die nu hun droom zien uitkomen ten spijt.
I'll give you something to do
pi_194520324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik had ook wel iets meer aandacht voor deze sector verwacht.
Men doet alsof het 'niet meer van deze tijd is' maar de sector was springlevender dan ooit. De vraag blijft onverminderd hoog en dat zal ook blijven. Je werd al doodgegooid met festivals waar het vaak toch weer een strijd is om überhaupt een ticket te bemachtigen.
Het is realistisch ervan uit te gaan dat dit allemaal tijdelijk is, want er spelen veel meer belangen die pleiten tot een snelle oplossing uit deze crisis. Dus dan is het volstrekt logisch de meest noodlijdende sectoren aan het infuus te leggen.
Maar goed, zelfs al worden ze genegeerd dan schieten ze hierna wel weer als paddestoelen uit de grond. Alle opluchting van de kluizenaars die nu hun droom zien uitkomen ten spijt.
En dat laatste is denk ik ook precies waarom men dat niet doet en daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Men steunt nu vooral dingen die PERMANENT zijn, infrastructuur (ov, schiphol, maar bv. ook podiums etc, de backbone van cultuur) en minder vergankelijke dingen (dat ene spciefieke festival of discotheek). Ik denk idd dat de gedachte -terecht naar mijn idee- hierachter is dat als er vraag is er wel weer nieuwe komen en het dus niet boeit als bestaande kaputski gaan... maar wel als de structuren waarop we straks alles weer kunnen opbouwen nu failliet/naar de knoppen gaan.
#WeesGeenWhales
pi_194520431
Die gaan nooit meer open.
pi_194520712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:54 schreef Nober het volgende:
Die gaan nooit meer open.
Waarom toch altijd dat gekke pessimisme? Los van het feit dat ze in de halve wereld inclusief zelfs China (!! Shenzhen bv, al sinds maart!) al lang weer open ZIJN, iedere Nederlandse expert en onze overheid zegt keer op keer dat het tijdelijk is en dat de maatregelen niet voor eeuwig zijn.

Ook over een jaar als met vaccin en medicijnen de crisis (iig hier in NL) grotendeels over is en de 1,5m is afgeschaft zullen mensen nog willen dansen en feesten.

Tenzij je bedoelt dat ze dan hier failliet zijn, zou kunnen, maar dan komen er wel weer nieuwe. Er blijft vraag.

En anders moet iedereen die wil feesten en dansen het gewoon lekker bij die 10 0fzo grote feesten blijven doen die ze nu her in der in Nederland wekelijks illegaal organiseren LOL Hoe dan ook blijven mensen mensen en jongeren jongeren en gaan ze na de pandemie echt weer gewoon willen feesten af en toe. :/
#WeesGeenWhales
  woensdag 12 augustus 2020 @ 19:48:18 #146
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194526016
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef hooibaal het volgende:
Nou, misschien omdat het de gevaarlijkste bedrijfstak is in tijden van een pandemie?
Onzin natuurlijk, er is niet een "gevaarlijkste bedrijfstak" het is een sector met een hoog risico, maar risico's kun je indammen, of verminderen, of aanpassen, in Duitsland en Denemarken worden sinds april drive-in festivals gehouden, 500 auto's op een veld met een Mainstage en DJ's max 4 in een auto en erin blijven, werkt uitstekend, de NL overheid vind 4 in een auto een bijeenkomst, ergo, mocht niet, drive in bioscopen evenmin, de 1e wordt geloof ik nu bij Pathé Arena overeind getrokken.
Punt is, dat de starre houding van de overheid in combinatie met een bijzonder schraal steunpakket ( 300miljoen, aardappelboeren die hun piepers niet naar Parijs konden exporteren kregen diezelfde dag 650 miljoen...) een bijzonder goed draaiende bedrijfstak die uitblonk van noviteit echt aan z'n lot overlaat maar wel vooraan staat als ze de dance of NL muziek ergens voor hun eigen promotie even kunnen gebruiken :r
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef hooibaal het volgende:
Het is natuurlijk nogal een valse voorstelling van zaken om te suggereren dat Rutte en de Jonge op maandagochtend besloten hebben 'laten we eens even een bedrijfstak de nek omdraaien'. Het kan gewoon even niet anders, en daarom zijn er ook allerlei steunmaatregelen geweest.
Hoe vaak heb je Rutte, de Jong of een van die knakkers serieus langer dan 48 seconden over feesten, festivals en ander muzikaal vermaak gehoord? 0 keer, welgeteld, er is heel wat meer aandacht voor het betaald voetbal want oh jee oh jee wedstrijden zonder publiek spelen dat wil toch niemand.
Maar een monopolie van Mojo en Ampco volgend jaar in de festival markt waarbij op Eurosonic wordt bepaald wat de hitmachines voor het komend jaar zijn zonder kleine geniale creatieve initiatieven is kennelijk geen enkel probleem.
En als je die laatste zin niet begrijpt, dan begrijp je niks van de Nederlandse live industrie.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_194530186
Discotheken, kroeg etc mag van mij voor altijd dicht...

Als je zag hoe prop vol het altijd zat, 50% minder bezoekers zou beter zijn.
Interessant he ?
pi_194530616
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Discotheken, kroeg etc mag van mij voor altijd dicht...

Als je zag hoe prop vol het altijd zat, 50% minder bezoekers zou beter zijn.
50% minder bezoekers zou idd zeer welkom zijn, die warme zwetende sardinesfeer/hel is waarom ik er dood niet gevonden wil worden...

Maar hoezo voor altijd dicht?? Als mensen na afloop van de pandemie lekker willen dansen moeten ze dat toch lekker zelf weten?
#WeesGeenWhales
  donderdag 13 augustus 2020 @ 04:02:11 #149
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194530670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Discotheken, kroeg etc mag van mij voor altijd dicht...

Als je zag hoe prop vol het altijd zat, 50% minder bezoekers zou beter zijn.
Wat een rare opmerkingen, van mij...van mij, ja als t aan mij lag werd betaald voetbal opgeheven, was wielrennen morgen verboden, gingen internetkankers als facebook en instagram dicht en moest iedereen verplicht minimaal 105 halen bij een IQ test om deel te mogen nemen aan de maatschappij...

Dus t is maar goed dat mijn persoonlijke mening niet leidend is, want mijn smaak wijkt behoorlijk af van anderen....
Als je de kroeg waar je graag komt te druk vindt kan je 1) een andere stek zoeken waar t minder druk is of 2) je schouders ophalen en naar binnen gaan want het is zo gezellig en daarom is het je favoriete stek, maar besef eens hoe het zou zijn als je nooit meer naar een kroeg, club, disco, festival, concert of ander event kon gaan, dus gewoon nooit meer, dan is dat toch totale verschraling in je leven?

Of nog erger, dat een commissie van de overheid, zeg 5/6 van die zwarte brillen in arty farty kleding die heel interessant papier heen en weer schuiven en beslissen wat jij en ik aan muziek en dans en cultuur mogen zien, want zij gaan over de betalingen...dat is toch een schrikbeeld?
Of ben je zo'n Sky radio boy die "alle muziek" wel oke vindt maar bij een potje gitaarherrie of klassiek zn oren dichtdrukt en Jeeeezus wat 'n herrie! schreeuwt?

[ Bericht 0% gewijzigd door YuckFou op 13-08-2020 09:34:36 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_194530716
Mis de Seven bar in Heerlen toch wel, kleinschalig uitgaan en twee overzichtelijke knusse dansvloeren. Is nog wel open, maar met beleid dat er maar tekens paar mensen de vloer op mogen en na 20 minuten er weer af moeten voor de volgende groep. Nee dat vind ik niet uitgaan.

Ik wil dansen en doorhalen tot sluitingstijd! En niet telkens 20 minuten dansen en dan weer eraf!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')