abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 26 juli 2020 @ 22:38:39 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194273318
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

media_xll_5120496.jpg
angry-woman-driver_wide.jpg

klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Snelwegindeling.gif
pi_194274488
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb m'n rijbewijs meer dan 10 jaar geleden gehaald, maar mij werd expliciet verteld dat ook tijdens het inhalen je de maximum snelheid niet mag overschrijden.
Nood breekt wet.
Hanky Panky Shangai
  maandag 27 juli 2020 @ 00:29:54 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194274534
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
pi_194275187
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Wat is dan het noodgeval?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194275210
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat is dan het noodgeval?
In ieder geval niet degene die achterop komt en gaat bumperkleven.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_194275251
Vlg mijn instructeur bij de motor moest je soms wel even boven de Max snelheid om goed in te halen. :')
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2020 @ 07:38:22 #7
842 Zorro
Z
pi_194275295
Ook al ben ik het ermee eens dat een beetje vlot inhalen wel zo verstandig is, is het evengoed niet toegestaan. Als je wordt geflitst tijdens inhalen kom je er echt niet vanaf met "jamaar ik was aan het inhalen hoor!"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194275305
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 27-07-2020 07:52:26 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 07:46:38 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194275328
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.

Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.

Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_194275341
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.

En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
pi_194275954
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. Hoorde die agenten van wegmisbruikers ook eens zeggen dat ze je voor 10km te hard echt niet aan de kant gaan zetten, zeker niet als ze zien dat je even aan het inhalen was en het gas na de inhaalactie weer loslaat.

En flitsers is geen punt want daar heb je je apps voor...
Dat is ook mijn uitgangspunt. Zolang je uit kunt leggen waarom je iets deed heb je vrijwel nooit een probleem. Dat geldt overigens voor alle keuzes die je maakt. Soms is het beter de regeltjes links te laten liggen als het de doorstroming van het verkeer bevordert. Jammer dat een flitsopstelling niet zoiets kan beoordelen, dus is het beter dat je aan de veilige kant zit qua snelheid.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_194276014
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gevraagd, omdat iemand met een slakkengang inhalen me nogal suf leek. En toen zei de instructeur "je moet je altijd aan de snelheid houden" dus ja, dan weet je het als leerling ook niet meer.
Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Hanky Panky Shangai
pi_194276479
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:41 schreef gebrokenglas het volgende:

Mijn instructeur zei altijd dat je best even boven de maximum snelheid mag komen om in te halen, om niet onnodig lang op de linkerstrook te hoeven blijven.
Daar is die speling van een paar km voordat er echt geflitst wordt ook voor bedoeld natuurlijk.
Iedereen voelt toch wel aan dat met 1 km/u snelheidsverschil kilometers lang op de linkerstrook zitten, niet de bedoeling kan zijn.
Dat zei mijn instructeur ook altijd. En politie heeft daar ook geen problemen mee, want ik heb dat ook weleens gedaan met politie achter me. Nou rij ik normaal meestal wel te hard, maar ik heb een hekel aan inhalen met een slakkengang. In tegenstelling tot heel veel andere mensen blijkbaar...
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194277217
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
  maandag 27 juli 2020 @ 15:17:13 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194280274
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Als je met 1 km/u verschil inhaalt is dat 0.27 m/s....dan ben je met auto's van 5 meter lang al 18.5 seconden bezig van bumper tot bumper, als je echt op het laatste moment naar links gaat en echt zodra het kan weer naar rechts.

Realistischer is minstens een autolengte erbij aan beide kanten, zit je al tegen de minuut aan. Plus dat het uitnodigt om naar mekaar te gaan zitten kijken, wat weer de kans verhoogt dat mensen zonder het door te hebben langzaam op elkaar insturen.

Nee, rap er voorbij en weer terug, los van flitspalen zie ik het niet gauw gebeuren dat je daar voor gestraft wordt.
Je vergeet volgens mij ook nog de lengte van het voertuig waar je in rijdt. Dus die 18,5 wordt 37 sec in jouw voorbeeld (autolengte = 5m).
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_194281010
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt. :r
Te vaak al zien gebeuren dit.

Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed? :') Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:31:39 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194281087
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
Eens, niets is irritanter dan zo'n brave Hendrik die het nodig vindt om met 99 km/h in te halen en de hele linkerbaan twee minuten lang daarmee ophoudt. :r
Te vaak al zien gebeuren dit.

Of men dat nou doet omdat ze een zuunige gierige Hollander zijn die bang is om 7 cent benzine meer te verbruiken of omdat men bang is dat er meteen een peloton politie met gierende sirenes achter ze aan komt omdat je ff 110/115 reed? :') Geen idee, maar schijtirritant is het zeker.
Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen.... _O-
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194281130
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een ambulance achter jou zit met zwaailichten dan ramt je instructeur gewoon op het gas hoor.
Een beetje instructeur had de ambulance al eerder gezien en de leerling(e) op de rechterstrook laten rijden of blijven.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

knap als hem dat lukt, volgens mij hebben die alleen koppeling en rem ter beschikking
Tijdens een examen is er idd geen gaspedaal, geen idee waarom niet.
Maar zelf had ik wel een gaspedaal omdat in sommige situaties gas geven beter is dan remmen en dan wil je niet moeten vertrouwen op iemand die het rijden nog aan het leren is.
pi_194281201
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:31 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ach ja, als je je aan de snelheid had gehouden, dan was je niet eens in de buurt van de inhaalactie gekomen.... _O-
Really? :')

Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)

Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:52:38 #20
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194281256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Really? :')

Ooit wel eens van een harmonica-effect gehoord? Dit filmpje legt het je uit: (vanaf seconde 30 kijken)

Als iedereen dus om en nabij de 100 km/h rijdt op de linkerbaan en brave Hendrik reed rond de 95 km/h op de rechterbaan en gooit m plotseling naar links terwijl hij niet tot nauwelijks versnelt zal de eerste auto achter hem lichtjes op de rem moeten. De tweede auto daarachter ook, enzovoort enzovoort....
En zo ontstaan files/vertragingen op de weg want 15 auto's down the line waar ik dan bijv rijd, rijd ik inmiddels rond de 80 km/u allemaal dankzij brave Hendrik helemaal voor me die zijn gaspedaal weigert te gebruiken.
Wellicht rijdt je dan iets te dicht achter je voorganger? O-)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194281659
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijden >:) Hoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:04:45 #22
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_194282114
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
De beste oplossing tegen files is gewoon harder rijden >:) Hoef je geen rare filmpjes met theorieën voor te zien om te begrijpen dat het werkt. Maar dat moet beginnen bij vrachtwagens want die zijn vervelend. Daarom moeten snel de elektrische vrachtwagens komen die gewoon 120 km/u met auto pilot kunnen en dan lost het al heel wat vertragingen op.
En het liefst met een grote punt voorop, zodat mensen het wel uit hun hoofd laten om de veiligheidsmarge te betreden! ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_194282281
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...

Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij :')
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 27 juli 2020 @ 19:39:40 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194283338
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 18:17 schreef Fyodor het volgende:
Gisteren naar Normandië gereden. Die Fransen kunnen er ook wat van zeg...

Omdat het rustig was op de tolwegen, regelmatig vmax op de cruise controle gereden. Zoveel Fransen die ineens gaan versnellen op het moment dat je ze in gaat halen. Ook een man die nadat ik hem ingehaald had, mij ineens vol gas voorbij stoof met ik schat minstens 150km/u (ik reed 130 op de cc). Twee kilometer later kakte zijn snelheid helemaal in en wij er weer voorbij. Herhaalt hij zijn actie nogmaals en even verderop gingen we er weer voorbij :')
Dan vraag je je toch af, zijn dat soort mensen zich überhaupt bewust van wat ze doen...?
Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_194285181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb je een Pools kenteken? Daar zit ik ook altijd liever voor dan achter.
Haha nee, gewoon een NL kenteken. Username is niet mijn echte naam :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')