Nee. Sowieso gaat het compleet anders verlopen dan de eerste maal wanneer de cijfers weer flink stijgen maar dat is volkomen logisch aangezien er nu meer kennis, ervaring en voorbereiding is.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:02 schreef KNAK het volgende:
Mag er aangenomen worden dat we met z’n allen afstevenen op weer een nieuwe periode van allerlei stevige maatregelen, platleggen vliegverkeer en lockdowns ?
Zo ver is het nog niet, maar ik denk dat het achteraf niet zo slim is geweest om de mensen weer vrij door Europa te laten bewegen vanwege de zomervakantie zo'n slimme zet is geweest... maar dat heeft puur economisch belang gehad natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:02 schreef KNAK het volgende:
Mag er aangenomen worden dat we met z’n allen afstevenen op weer een nieuwe periode van allerlei stevige maatregelen, platleggen vliegverkeer en lockdowns ?
Het blijkt dat de anderhalvemeter samenleving en de meeste vormen van recreatie elkaar nogal bijten. Dus daar zal wel iets mee moeten gebeuren inderdaad.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:02 schreef KNAK het volgende:
Het bijt als mensen zich er niet meer aan houden. Niet omdat bedrijven, ondernemers, evenementen, parken etc geen maatregelen hebben getroffen.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het blijkt dat de anderhalvemeter samenleving en de meeste vormen van recreatie elkaar nogal bijten. Dus daar zal wel iets mee moeten gebeuren inderdaad.
Mooie genadeklap voor de (wereld)economie zou dat zijn. Je zou zeggen dat sommige landen inmiddels beter weten, daar verschillende mates van lockdown allemaal tot min of meer hetzelfde resultaat leiden.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:02 schreef KNAK het volgende:
Nee, dat klopt. Mensen kunnen duidelijk niet omgaan met de vrijheden die ze gekregen hebben.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het bijt als mensen zich er niet meer aan houden. Niet omdat bedrijven, ondernemers, evenementen, parken etc geen maatregelen hebben getroffen.
Ach, zo is er altijd wel weer een smoesje.quote:Op zondag 26 juli 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Godverdomme zeg. Hoe vaak is dat al gezegd? Die wedstrijd was in Milaan. De supporters van Atalanta moesten van Bergamo met het OV naar Milaan toe. Die van Valencia gingen met het vliegtuig, drinken in cafeetjes en dergelijke.
Het aantal besmettingen was 2 weken geleden dan ook het laagst in maanden. Als de besmettingen oplopen doen de ziekenhuisopnames dat ook, dat zie je overal. Over 2 a 3 weken gaan ze hier ook stijgen of er moet een wonder gebeuren.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:26 schreef Hannnnn het volgende:
Volgens LCPS nu het laagste aantal Covid patienten in het ziekenhuis sinds maanden.
Het blijft een inschatting maar het is wel duidelijk dat de ziekenhuizen nog steeds leger worden en niet voller.
Altijd maar: over 2 weken.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:31 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen was 2 weken geleden dan ook het laagst in maanden. Als de besmettingen oplopen doen de ziekenhuisopnames dat ook, dat zie je overal. Over 2 a 3 weken gaan ze hier ook stijgen of er moet een wonder gebeuren.
Het ligt er ook maar net aan wie er besmet is. Zolang die jongeren nieg bij opa en oma komen is er niks aan de hand.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:33 schreef Hannnnn het volgende:
De stijging in besmettingen is al 12 dagen bezig, normaal gesproken zit er gemiddeld 5 dagen tussen symptomen en ziekenhuisopname. Dus we zouden dan al een week een stijging moeten zien in opnames.
Er wordt gewoon ontzettend gemarchandeerd. Kijk ik doe er zelf ook aan mee, ik ga zelf ook op vakantie. Alleen waren op mijn bestemming de nachtclubs dicht. Sommige bars verzinnen dan manieren om onder de regels uit te komen om toch met een grote menigte te kunnen feesten, maar ik zou wel gek zijn om me daarin te begeven. Uiteindelijk maakt iedereen ook z'n eigen risico-inschatting, dat is op zich niet erg. De overheid moet ook niet elke beweging van mensen willen controleren.quote:Op zondag 26 juli 2020 15:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Helaas moeten we de komende tijd een stuk simpeler (en saaier) het leven vieren om de risico's zoveel mogelijk te beperken, maar ik denk dat we dat (economisch) niet nog niet willen bevatten. Het gaat voor velen een pijnlijke realisatie worden.
We beginnen nu tevens excessen in (groeps-)gedrag te zien waar we op ten duur nog een behoorlijke kluif aan gaan krijgen.
Dus dan zou je kunnen concluderen dat het virus is gemuteerd naar een (veel) mindere variant.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:33 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Altijd maar: over 2 weken.
De stijging in besmettingen is al 12 dagen bezig, normaal gesproken zit er gemiddeld 5 dagen tussen symptomen en ziekenhuisopname. Dus we zouden dan al een week een stijging moeten zien in opnames.
Precies, dus er is nu nòg geen groot probleem.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:39 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Het ligt er ook maar net aan wie er besmet is. Zolang die jongeren nieg bij opa en oma komen is er niks aan de hand.
Nee, eventuele lockdowns zullen meer lokaal zijn. In maart april werden de ziekenhuizen overspoelt en konden mensen nauwelijks getest worden, het virus was toen gewoon vele malen meer aanwezig dan nu, ook al zit er nu een stijgende lijn in. Vooralsnog is het beheersbaar en is van de meeste gevallen de herkomst duidelijk. Een risico is wel inderdaad de mensen die terugkomen van zomervakantie vanuit heel Europa.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:02 schreef KNAK het volgende:
Of mensen hebben meer weerstand, bijvoorbeeld omdat ze meer buiten zijn geweest de afgelopen maanden. Je ziet in de zomer altijd minder ziekenhuisopnames dan in de winter, ook buiten deze pandemie om.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus dan zou je kunnen concluderen dat het virus is gemuteerd naar een (veel) mindere variant.
Wereldwijd gebeurt hetzelfde. De curve van ziekenhuisopnamea loopt zo’n 2 weken achter op besmettingen. En dan gaat het in Nederland anders zijn want hier komt niemand bij opa en oma? Schei toch uit wij staan juist bekend als het land dat het verziekt heeft in de verpleeghuizen.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:33 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Altijd maar: over 2 weken.
Alsof alle kwetsbaren in Nederland al corona hebben gehad, wat een flauwekul weer.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:52 schreef Noordzijde het volgende:
Op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen verblijven zestien coronapatiënten, twee minder dan zaterdag.
Het aantal ziekenhuisopnames in verband met Covid-19 buiten de ic is vandaag met 24 afgenomen tot 67.
Wat positief nieuws. Virus lijkt ergens gewoon in kracht afgenomen te zijn. Ik denk persoonlijk dat de meest kwetsbare mensen hieraan al overleden zijn of die zijn in het ziekenhuis al opgenomen.
Al paar weken lang zo weinig opnames en doden.
Zeg toch niet alle?quote:Op zondag 26 juli 2020 16:54 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Alsof alle kwetsbaren in Nederland al corona hebben gehad, wat een flauwekul weer.
Uit de officiele testresultaten lijkt de leeftijdsverdeling te veranderen naar vooral besmettingen onder jongeren. Wellicht dat dat een verklaring is.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:52 schreef Noordzijde het volgende:
Op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen verblijven zestien coronapatiënten, twee minder dan zaterdag.
Het aantal ziekenhuisopnames in verband met Covid-19 buiten de ic is vandaag met 24 afgenomen tot 67.
Wat positief nieuws. Virus lijkt ergens gewoon in kracht afgenomen te zijn. Ik denk persoonlijk dat de meest kwetsbare mensen hieraan al overleden zijn of die zijn in het ziekenhuis al opgenomen.
Waar vind je dat over die 2 weken?quote:Op zondag 26 juli 2020 16:53 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Wereldwijd gebeurt hetzelfde. De curve van ziekenhuisopnamea loopt zo’n 2 weken achter op besmettingen. En dan gaat het in Nederland anders zijn want hier komt niemand bij opa en oma? Schei toch uit wij staan juist bekend als het land dat het verziekt heeft in de verpleeghuizen.
Dat lees je vaker, dat het virus in 'kracht' afgenomen zou zijn. Dat is niet waar. In maart april waren velen ziek of ziekig, maar werden niet getest. Nu wordt iedereen getest. Ik zou wel eens het percentage positieve tests van maart april willen zien.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:52 schreef Noordzijde het volgende:
Kijk maar op een willekeurige site die de statistieken bijhoudt.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:00 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Waar vind je dat over die 2 weken?
Ik las namelijk 5 dagen
Ik zie geen plaatje over ziekenhuisopnames en als ik op bddataplan kijk zie ik ook zeker geen 2 weken lag, maar een paar dagen, zoals ik al dacht.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:16 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Kijk maar op een willekeurige site die de statistieken bijhoudt.
Op pagina 3 van dit topic een mooi plaatje van de VS
COR / VS heeft een probleem #11 No Bahamas for you!
Vergeleken met de dalende trend die we hiervoor hadden, is dit natuurlijk wel een hele grote verandering.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:10 schreef skrn het volgende:
Ik vind 20 procent toename in 1 week nog wel meevallen eerlijk gezegd.
Niet vreemd gelet op de aantallen in Rotterdam van de laatste tijd.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergeleken met de dalende trend die we hiervoor hadden, is dit natuurlijk wel een hele grote verandering.
Deze toch?quote:Op zondag 26 juli 2020 17:16 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Kijk maar op een willekeurige site die de statistieken bijhoudt.
Op pagina 3 van dit topic een mooi plaatje van de VS mbt het dodental
COR / VS heeft een probleem #11 No Bahamas for you!
Je hebt gelijk, ik haalde opnames en doden door elkaar, sorry!quote:Op zondag 26 juli 2020 17:19 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Ik zie geen plaatje over ziekenhuisopnames en als ik op bddataplan kijk zie ik ook zeker geen 2 weken lag, maar een paar dagen, zoals ik al dacht.
Ah voor doden heb je gelijk, daar zit inderdaad 2 weken vertraging in.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:29 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik haalde opnames en doden door elkaar, sorry!
De aantallen stijgen overal. Weliswaar in Rotterdam het hardst, maar het is niet zo dat het in de rest van Nederland niet toeneemt.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet vreemd gelet op de aantallen in Rotterdam van de laatste tijd.
Over her en der een individueel geval maak ik me echt geen zorgen hoor.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
De aantallen stijgen overal. Weliswaar in Rotterdam het hardst, maar het is niet zo dat het in de rest van Nederland niet toeneemt.
Het is vooral de randstad, zeeland en west-brabant. De rest van Nederland staat nog steeds op 0-3 besmettingen per dag.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
De aantallen stijgen overal. Weliswaar in Rotterdam het hardst, maar het is niet zo dat het in de rest van Nederland niet toeneemt.
Die zuidwest hoek is al sinds mensenheugenis probleemgebied.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is vooral de randstad, zeeland en west-brabant. De rest van Nederland staat nog steeds op 0-3 besmettingen per dag.
Oh alleen daar maarquote:Op zondag 26 juli 2020 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is vooral de randstad, zeeland en west-brabant. De rest van Nederland staat nog steeds op 0-3 besmettingen per dag.
Ja, als het maar niet naar Midden-Brabant komt, want daar woon ik.quote:
Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekendenquote:Op zondag 26 juli 2020 18:31 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Altijd apart gevonden dat in het Noorden van NL het virus nooit echt hard heeft toegeslagen
En Amsterdam dan tov Rotterdam?quote:Op zondag 26 juli 2020 18:34 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekenden
Precies, voor Noorderlingen maakt zo'n lock-down nauwelijks verschil.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:34 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekenden
Social distancing was hier altijd al de norm.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:31 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Altijd apart gevonden dat in het Noorden van NL het virus nooit echt hard heeft toegeslagen
En de kat in het donker knijpen , ook al zo n brabo/limbo hobbyquote:Op zondag 26 juli 2020 18:34 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekenden jan en alleman
Hebben ook altijd al jaren achter gelopen. De eerste kleurlingen zijn net binnen gewandeld daar. Denk dat Covid tegen 2040 verwacht wordt!quote:Op zondag 26 juli 2020 18:44 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, voor Noorderlingen maakt zo'n lock-down nauwelijks verschil.
Ik zeg niet dat dat niks is en geen probleem is.quote:
Dat is toch mooi, zo het kan!quote:Op zondag 26 juli 2020 19:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik had hier gisteren feestje voor mijn verjaardag. 30 man, ging supergoed. Was buiten en onder de overkapping toen het ging regenen. Iedereen hield wel gepaste afstand en ik hoefde tegen niemand te zeggen geen handen en kussen, want dat deden ze uit zichzelf al niet.
Precies. Ze doen ook maar alsof iedereen het gaat krijgen en er bijna aan dood zal gaan.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:52 schreef Noordzijde het volgende:
Ik denk persoonlijk dat de meest kwetsbare mensen hieraan al overleden zijn of die zijn in het ziekenhuis al opgenomen.
Allleen in de winter heb je dan griep en corona.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Precies. Ze doen ook maar alsof iedereen het gaat krijgen en er bijna aan dood zal gaan.
Lijkt erop dat de eerste lichting zwakkeren overleden is. Misschien volgende winter weer een setje. Hebt lijkt wel griep.
Stel je voor dat we voor de griep ook de aantallen zo gefixeerd zouden bijhouden. Dan zaten we al heel wat jaren in lockdown tijdens de winter. 🙄quote:Op zondag 26 juli 2020 19:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Precies. Ze doen ook maar alsof iedereen het gaat krijgen en er bijna aan dood zal gaan.
Lijkt erop dat de eerste lichting zwakkeren overleden is. Misschien volgende winter weer een setje. Hebt lijkt wel griep.
Voor griep is een vaccin. Dat sommige mensen te achterlijk of ignorant zijn om te snappen dat de vergelijking alleen daarom al mank gaat is vrij irritant.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:32 schreef asco het volgende:
[..]
Stel je voor dat we voor de griep ook de aantallen zo gefixeerd zouden bijhouden. Dan zaten we al heel wat jaren in lockdown tijdens de winter. 🙄
Oh werkelijk? Waarom gaan er dan nog zoveel mensen dood aan de griep?quote:Op zondag 26 juli 2020 19:34 schreef wpor het volgende:
[..]
Voor griep is een vaccin. Dat sommige mensen te achterlijk of ignorant zijn om te snappen dat de vergelijking alleen daarom al mank gaat is vrij irritant.
Een vaccin waarbij je maar net het geluk moet hebben dat de gekozen variant iets doet tegen de griep van dat jaar...quote:Op zondag 26 juli 2020 19:34 schreef wpor het volgende:
[..]
Voor griep is een vaccin. Dat sommige mensen te achterlijk of ignorant zijn om te snappen dat de vergelijking alleen daarom al mank gaat is vrij irritant.
Omdat dat juist zwakke oude mensen zijn of mensen met een onderliggende ziekte.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:35 schreef asco het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Waarom gaan er dan nog zoveel mensen dood aan de griep?
Covid-19 is dan waarschijnlijk weer geen longziekte, toch?quote:Op zondag 26 juli 2020 19:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat dat juist zwakke oude mensen zijn of mensen met een onderliggende ziekte.
Dus inderdaad de zwakkeren in de samenleving, zoals jij zei.
De risico-groepen..
Die mensen hoeven niet perse oud te zijn iemand met COPD zal ook heel veel moeite hebben om COVID 19 te overleven.
COPD is een longziekte.
Ziekenhuisopnamen komen 1-2 weken na de eerste symptomen. IC weer een weekje later.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
Grote kop.
Ruim 200 nieuwe besmettingen: hoogste dagtotaal sinds begin juni
Waarom niet als kop; IC patienten en ziekenhuisopnames dalen nog steeds.
Het aantal Covid-patiënten dat op de intensive care verblijft, bedraagt 16. Dat zijn 2 patiënten minder dan zaterdag. Er liggen daarnaast 568 non-Covid-patiënten op de ic’s, 28 minder dan de voorgaande dag. Het aantal Covid-opnames buiten de ic bedraagt 67, dat zijn er 24 minder dan gisteren.
Van het COVID-19 virus KAN je een virale longontsteking krijgen. Kan.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Covid-19 is dan waarschijnlijk weer geen longziekte, toch?
Ik weet iig niet of COPD patiënten meer risico lopen.
Niet dat je daar fit oud mee wordt maar ok
Dacht dat het debat was dat het mogelijk een vasculaire of bloedziekte wasquote:Op zondag 26 juli 2020 19:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Van het COVID-19 virus KAN je een virale longontsteking krijgen. Kan.
Dus niet iederreeen krijgt die.
Voor een virale longontsteking zijn nog geen medicijnen voor een bacteriele wel.
Dus ze kunnen alleen de symptomen bestrijden
Dat meisje van 3 dat in Belgie is overleden aan het COVID-virus had ook een onderliggende ziekte, en dat virus geeft dan net het laatste zetje. Waardoor ze kwam te overlijden.
Klinkt niet zo eng dat handjevol opnames.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
Grote kop.
Het aantal Covid-patiënten dat op de intensive care verblijft, bedraagt 16. Dat zijn 2 patiënten minder dan zaterdag. Er liggen daarnaast 568 non-Covid-patiënten op de ic’s, 28 minder dan de voorgaande dag. Het aantal Covid-opnames buiten de ic bedraagt 67, dat zijn er 24 minder dan gisteren.
Ja, en er is ook nog onderzoek gaande of je een bepaald gen kan hebben waardoor je gemakkelijker komt te overlijden.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dacht dat het debat was dat het mogelijk een vasculaire of bloedziekte was
We zaten twee weken geleden al rond de 130 geloof ik.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnamen komen 1-2 weken na de eerste symptomen. IC weer een weekje later.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar wacht nog even met de slingers en champagne.
Volgens mij lopen daar ook onderzoeken naar. Ook naar aanleiding van autopsies waarbij men bijzondere bevindingen deed, zoals stolsels in heel veel organen door het hele lichaam. Er is inderdaad een debat of het puur een longziekte is, of toch meer.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dacht dat het debat was dat het mogelijk een vasculaire of bloedziekte was
Misschien heeft hij datzelfde genetische defect als de broers waar het Radboud onderzoek naar deed.quote:
Dank je wel :quote:Op zondag 26 juli 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Voor iedereen ter info:
Dit is het beste overzichtsartikel wat onlangs gepubliceerd is (wat ik ken). Een samenvatting van 25K publicaties.
Pathophysiology, Transmission, Diagnosis, and Treatment of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2768391
(Gekregen via een longarts)
Ik heb het nog niet uit.quote:
Thanksquote:Op zondag 26 juli 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Voor iedereen ter info:
Dit is het beste overzichtsartikel wat onlangs gepubliceerd is (wat ik ken). Een samenvatting van 25K publicaties.
Pathophysiology, Transmission, Diagnosis, and Treatment of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2768391
(Gekregen via een longarts)
Oud nieuws?quote:Op zondag 26 juli 2020 21:00 schreef quirina het volgende:
Jaaaaa weer mondkapjestekort!
Wat gaat hier fout mensen?
Gaan we nog steeds dit vergelijk maken?quote:Op zondag 26 juli 2020 19:35 schreef asco het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Waarom gaan er dan nog zoveel mensen dood aan de griep?
Denk dat je iemand, die na ruim vier maanden COVID-19 nog steeds vergelijkt met de griep, niet meer kan/zal overtuigen. Zonde van je energie.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:20 schreef wpor het volgende:
[..]
Gaan we nog steeds dit vergelijk maken?
Op het hoogtepunt van de griepgolf in 2018 lagen 340 grieppatiënten op de IC. Zonder maatregelen. Op het hoogtepunt van corona lagen 1400 mensen op de IC, met verregaande maatregelen.
Er is nog geen medicijn tegen corona.
Er is nog geen vaccin.
??
We hebben te maken met 2 kampen, aan de ene kant griep+ andere kant erger dan kanker.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat je iemand, die na ruim vier maanden COVID-19 nog steeds vergelijkt met de griep, niet meer kan/zal overtuigen. Zonde van je energie.
Of sars 2.0quote:Op zondag 26 juli 2020 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We hebben te maken met 2 kampen, aan de ene kant griep+ andere kant erger dan kanker.
Die mensen heb ik inmiddels allemaal geblokkeerd. Stuk prettiger in het topic zo.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat je iemand, die na ruim vier maanden COVID-19 nog steeds vergelijkt met de griep, niet meer kan/zal overtuigen. Zonde van je energie.
Ja snap ik. Maar in principe is dat niet de bedoeling of oproep van het kabinet.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zat mensen weer op de zaak hoor.
Zie je ook op de weg al een poosje.
Klopt, de technici die we in België op de baan hebben klagen alweer een maand of 2 over de files.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zat mensen weer op de zaak hoor.
Zie je ook op de weg al een poosje.
De cijfers wereldwijd laten vooralsnog niet echt zien dat het zoveel erger is dan een gemiddelde long infectie waar wereldwijd volgens het WHO meer dan 3 miljoen mensen aan overlijden.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten ze thuiswerken verplichten waar mogelijk ipv vrijblijvend advies.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar in principe is dat niet de bedoeling of oproep van het kabinet.
Ik word sowieso moe van kampjesdenkers. Nee, het is geen Ebola met een CFR van 65% of iets in die orde van grootte. Het heeft ook niet de besmettelijkheid van iets als de mazelen. Wat we echter wel zien is dat het ook in Nederland bijna heeft geleid tot code zwart scenario's, uitstellen van veel reguliere zorg, ontwrichting van de economie en ga zo maar door.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We hebben te maken met 2 kampen, aan de ene kant griep+ andere kant erger dan kanker.
quote:Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De cijfers wereldwijd laten vooralsnog niet echt zien dat het zoveel erger is dan een gemiddelde long infectie waar wereldwijd volgens het WHO meer dan 3 miljoen mensen aan overlijden.
En buiten dat ligt het aantal personen dat nadien amper herstelt en/of chronisch long- of hartklachten overhoudt vrij hoog.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik word sowieso moe van kampjesdenkers. Nee, het is geen Ebola met een CFR van 65% of iets in die orde van grootte. Het heeft ook niet de besmettelijkheid van iets als de mazelen. Wat we echter wel zien is dat het ook in Nederland bijna heeft geleid tot code zwart scenario's, uitstellen van veel reguliere zorg, ontwrichting van de economie en ga zo maar door.
Oke man. Bedankt voor de blokkeer tip Dven.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De cijfers wereldwijd laten vooralsnog niet echt zien dat het zoveel erger is dan een gemiddelde long infectie waar wereldwijd volgens het WHO meer dan 3 miljoen mensen aan overlijden.
Prima extensie van Chrome. Heb gemerkt dat het mobiel ook werkt wanneer je de ontwikkellaarsfunctie in de op Chrome gebaseerde Kiwi Browser aan hebt staan.quote:
Als iedereen in de wereld stopt met roken, sterft er ook niemand door roken. Ga je dan ook zeggen dat roken niet zo heel slecht is want er gaat niemand dood aan?quote:Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe blokkeer je personen hier?quote:Op zondag 26 juli 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Die mensen heb ik inmiddels allemaal geblokkeerd. Stuk prettiger in het topic zo.
Daar is geen wetgeving voor dus kán nietquote:Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten ze thuiswerken verplichten waar mogelijk ipv vrijblijvend advies.
Nu wordt de bal bij directie en management neergelegd en dan zitten veel mensen gewoon weer op kantoor.
Fokblocker extensie op Chrome laten draaienquote:Op zondag 26 juli 2020 21:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hoe blokkeer je personen hier?
Lijkt mij ook een stuk prettiger lezen namelijk. Nu moet ik constant door die onzin scrollen
Yup dit hier erger ik mij ook dood aan in de media.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
Grote kop.
Kan je niet een max zetten op mensen in een gebouw of noodwet ofzo?quote:
Dank voor de tip, meteen gedaan! Gaat veel ergernis schelenquote:Op zondag 26 juli 2020 21:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Fokblocker extensie op Chrome laten draaiengewoon de naam even googelen. Supersimpel en in tegenstelling tot de blokkeerfunctie die je bij FOK! abonnementen hebt is de hele user onzichtbaar en kan je zelfs zijn tekst in quotes niet meer lezen.
Als er duizenden dat virus krijgen zonder klachten is het mooi voor de groepsimmuniteit.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat het aantal besmettingen op veel plaatsen in Europa weer toeneemt, kan m.i. niet los worden gezien van verdere versoepelingen m.b.t. toerisme, vakantiegangers etc. Veel meer internationale bewegingen, veel meer contactmomenten tussen groepen, jongeren die regels algeheel aan hun laars lappen etc.
Idd gaat nergens over dat sommige landen afgeraden worden terwijl het iets verder op los gaat.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wanneer gaan we in onze regio Antwerpen, Rotterdam en Luxemburg-stad op slot gooien?
Zolang het veelal mensen zijn die niet vallen in de risicogroep hoeft een x aantal besmettingen inderdaad geen probleem te zijn.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als er duizenden dat virus krijgen zonder klachten is het mooi voor de groepsimmuniteit.
Of moeten we nu zo nodig de teller op 0 laten, omdat het er zo mooi uitziet in de statistieken?
Jep + meer en gemakkelijker testen. Voorheen werden de tests alleen afgelegd als je half dood was. Nu met een snotje kan je al een test afleggen.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang het veelal mensen zijn die niet vallen in de risicogroep hoeft een x aantal besmettingen inderdaad geen probleem te zijn.
Ik was vooral aan het zoeken naar oorzaken voor het feit dat de stijging in veel Europese landen zo'n beetje overal tegelijk weer begonnen is, en dan kun je toch niet om vakantiegangers en toerisme heen, denk ik.
10x weet ik niet maar er hebben in maart heel veel mensen met corona rondgelopen die nooit zijn getest, dat moge wel duidelijk zijn intussen.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep + meer en gemakkelijker testen. Voorheen werden de tests alleen afgelegd als je half dood was. Nu met een snotje kan je al een test afleggen.
Ik denk zelf dat het aantal positieve cases in maart misschien wel 10x hoger lagen als de statistieken, kan het verder niet bewijzen.
Zullen ongetwijfeld wel families zijn die bij elkaar op visite gaan. Aan de andere kant hebben de Ramadan en het Suikerfeest in het voorjaar ook niet echt voor problemen gezorgd.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:28 schreef Elan het volgende:
Rotterdam is ook maar een uurtje rijden van Antwerpen, beide wonen veel Marokkanen en Turken. Geen idee of er verder een causaal verband is qua kruisbesmetting of dat het louter op toeval berust dat het daar lokaal zo piekt.
Werd er toen niet nog achter de voordeur gehandhaafd op overdreven veel mensen?quote:Op zondag 26 juli 2020 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen ongetwijfeld wel families zijn die bij elkaar op visite gaan. Aan de andere kant hebben de Ramadan en het Suikerfeest in het voorjaar ook niet echt voor problemen gezorgd.
Ik denk dat die reden (meer testen, sneller testen) nu meer invloed heeft op de nummers dan de gemiddelde toerist (feestende jongeren wellicht als uitzondering). Stoor me dan ook aan de nieuwsartikelen die in koeienletters benoemd dat alles weer stijgt, maar dan amper één zin gebruiken om te benoemen dat er echt veel meer, veel sneller getest word. Verklaart echt niet alle groei, maar wel een hoop. Dat de cijfers in de ziekenhuizen nog steeds dalen of stabiel blijven zie je ook niet in koeienletters voorbij komen. Haalt niet weg dat het misschien verstandig is om regionaal in te grijpen. Totaal geen draagvlak of aanleiding om nu heel extreem maatregelen te treffen in het hele land. Of in heel Belgie, etc.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep + meer en gemakkelijker testen. Voorheen werden de tests alleen afgelegd als je half dood was. Nu met een snotje kan je al een test afleggen.
Ik denk zelf dat het aantal positieve cases in maart misschien wel 10x hoger lagen als de statistieken, kan het verder niet bewijzen.
Zo zie je maar weer elan. We worden bedreigd door de moslimsquote:Op zondag 26 juli 2020 22:28 schreef Elan het volgende:
Rotterdam is ook maar een uurtje rijden van Antwerpen, beide wonen veel Marokkanen en Turken. Geen idee of er verder een causaal verband is qua kruisbesmetting of dat het louter op toeval berust dat het daar lokaal zo piekt.
Thanks!quote:Op zondag 26 juli 2020 21:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Fokblocker extensie op Chrome laten draaiengewoon de naam even googelen. Supersimpel en in tegenstelling tot de blokkeerfunctie die je bij FOK! abonnementen hebt is de hele user onzichtbaar en kan je zelfs zijn tekst in quotes niet meer lezen.
Is dat ooit gebeurd dan? Afgezien van een illegaal schuurfeestje her en der?quote:Op zondag 26 juli 2020 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Werd er toen niet nog achter de voordeur gehandhaafd op overdreven veel mensen?
Ruim een uur. Brussel is maar een half uur rijden en bovendien binnenlands.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:28 schreef Elan het volgende:
Ok ouwe baas. T zal me een zorg zijn verder.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:43 schreef Dven het volgende:
[..]Je bent feiten die al vele maanden bekend zijn doelbewust aan het negeren. Eigenlijk gewoon aan het liegen dus. Ziekelijk. Dan heb je echt een kronkel in je kop. Gelijk ook maar even geblokkeerd.
Van de patiënten die in het ziekenhuis hebben gelegen; vrijwel iedereen. Asymptomatische patiënten worden hier niet op getest. Had zelf saturatie >95% toen ik het had.quote:Op zondag 26 juli 2020 22:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weet iemand dit. Bij hoeveel % van de mensen die corona hebben is de zuurstofsaturatie lager dan normaal (95+),?
Dus ook de asymptomatische/presymptomatische gevallen?
Die mocros zijn beschamend slecht beziggeweest met het organiseren van de maatregelen met als dieptepunt dat al die mocros die in het buitenland zijn overleden gedwongen werden om elders begraven te worden ondanks dat ze een verzekering vhadden in marocco begraven te worden met alle kosten en organisatorische uitdagingen die erbij komen kijken.quote:Op zondag 26 juli 2020 23:39 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
Grote steden in Marokko vanaf middernacht afgesloten
In Marokko worden vanaf middernacht verschillende grote steden afgegrendeld. Persbureau Reuters en Marokkaanse media melden dat het onder meer gaat om Casablanca, Marrakesh, Fez en Tanger.
Mensen mogen de steden niet meer in en niet meer uit, zegt het Marokkaanse ministerie van Volksgezondheid. De maatregelen schoppen de (vakantie)plannen van veel Marokkanen in de war. Ook begint vrijdag het Offerfeest: een van de belangrijkste islamitische feestdagen en een gelegenheid om familie op te zoeken.
"Heel veel mensen waren binnen Marokko op vakantie", zegt correspondent Samira Jadir. "Zij moeten dus voor middernacht bijvoorbeeld weer Casablanca zijn, als ze de stad nog binnen willen komen."
Vandaag meldde het ministerie dat er 633 nieuwe besmettingen bijkwamen. Dat is een van de grootste stijgingen tot nu toe.
Dit is de enige waarheid, huldequote:Op maandag 27 juli 2020 01:13 schreef Za het volgende:
Ik probeer het nog een keer.
Denkt men hier ook dat het uur van de waarheid binnen 1 a 2 weken gaat plaatsvinden?
Er hangt veel vanaf voor iedereen.
Met de duizenden dagelijkse besmettingen in Spanje zal ofwel blijken de ziekenhuizen weer vollopen ofwel dat het virus in Europa mensen niet meer ziek maakt, in het laatste geval kan iedereen zijn of haar leven weer als normaal oppakken.
De overheid zal positie moeten innemen, negatief reisadvies voor Spanje, danwel benadrukken dat er eigenlijk geen gevaar meer heerst. Duidelijkheid binnen 1 a 2 weken.
Toch knap dat ze precies weten hoe op welke volgorde een virus zich verspreid heeftquote:Op maandag 27 juli 2020 02:43 schreef slashdotter3 het volgende:
A Texas man died from coronavirus after his granddaughter spread infection to him from attending a party
https://www.reddit.com/r/(...)ronavirus_after_his/
Je kunt dat best goed tracken met mini wijzigingen in het virus.quote:Op maandag 27 juli 2020 06:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Toch knap dat ze precies weten hoe op welke volgorde een virus zich verspreid heeft
Eh? Vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders? Wat bedoel je?quote:Op maandag 27 juli 2020 07:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt dat best goed tracken met mini wijzigingen in het virus.
Overigens stom artikel. Moeder van buurvrouw hier is overleden aan corona doordat buurvrouw onbeschermd in een verpleeghuis werkte en het zo als cadeautje mee nam van werk.
Shit happens in een pandemie. Heel erg vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders.
Dat zo'n redditvoorbeeld zoals hierboven wel foetsie mag uit dit topic wmb. Dat weten we nu toch allang, nul nieuwswaardequote:Op maandag 27 juli 2020 07:18 schreef wpor het volgende:
[..]
Eh? Vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders? Wat bedoel je?
Niet alleen in Spanje, ook hier loopt het weer op. Over 2-3 weken zien we dan dus ook hier het effect op de IC’s en het aantal doden. Ik ben ook benieuwd.quote:Op maandag 27 juli 2020 01:13 schreef Za het volgende:
Ik probeer het nog een keer.
Denkt men hier ook dat het uur van de waarheid binnen 1 a 2 weken gaat plaatsvinden?
Er hangt veel vanaf voor iedereen.
Met de duizenden dagelijkse besmettingen in Spanje zal ofwel blijken de ziekenhuizen weer vollopen ofwel dat het virus in Europa mensen niet meer ziek maakt, in het laatste geval kan iedereen zijn of haar leven weer als normaal oppakken.
De overheid zal positie moeten innemen, negatief reisadvies voor Spanje, danwel benadrukken dat er eigenlijk geen gevaar meer heerst. Duidelijkheid binnen 1 a 2 weken.
Bedankt voor je reactie! Ik was benieuwd of het bij iedereen laag werd.quote:Op zondag 26 juli 2020 23:40 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Van de patiënten die in het ziekenhuis hebben gelegen; vrijwel iedereen. Asymptomatische patiënten worden hier niet op getest. Had zelf saturatie >95% toen ik het had.
Als dat het geval zou zijn, ben je eigenlijk ook niet asymptomatisch meer hè. Bij lage saturatie krijg je ook echt wel klachten.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Ik was benieuwd of het bij iedereen laag werd.
Anders konden we net zo goed saturatie monitoren.
is per dag en het schijnt op te lopenquote:Op maandag 27 juli 2020 08:26 schreef Remco het volgende:
[..]
140, dat is toch niets voor een stad 7x groter dan Amsterdam.
Is Maikuuul bezig geweest?quote:Op maandag 27 juli 2020 08:26 schreef Remco het volgende:
[..]
Alleen is het nu met name de jeugd die het krijgt, en zal het qua impact op de IC hoogstwaarschijnlijk mee gaan vallenquote:Op maandag 27 juli 2020 07:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niet alleen in Spanje, ook hier loopt het weer op. Over 2-3 weken zien we dan dus ook hier het effect op de IC’s en het aantal doden. Ik ben ook benieuwd.
Dat was het rare dus. Ik las dat er een hoop mensen asymptomatosch waren maar wel een lage saturatie hadden.quote:Op maandag 27 juli 2020 08:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, ben je eigenlijk ook niet asymptomatisch meer hè. Bij lage saturatie krijg je ook echt wel klachten.
Laat dat het nieuwe normaal maar worden, ja. Mensen hebben ook zelf een verantwoordelijkheid als het gaat om hun gezondheid.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:14 schreef Simmertje het volgende:
Britten moeten minder ongezond eten
Het Verenigd Koninkrijk neemt maatregelen om inwoners minder ongezond te laten eten, omdat obesitas het risico om aan covid-19 te overlijden vergroot. Zo worden advertenties voor junk food tot 21.00 uur niet meer op televisie en online getoond en mogen winkels snoep en chocola niet meer bij de kassa leggen. Ook komt er een einde aan 'twee halen, een betalen'-acties voor ongezonde producten.
"Obesitas is een van de grootste gezondheidsuitdagingen in het land", zei onderminister van Gezondheidszorg Helen Whately tegen Sky News. Ze haalde onderzoek aan waaruit blijkt dat meer dan twee derde van de bevolking overgewicht of obesitas heeft, en een op de drie basisschoolleerlingen te zwaar is.
"Mensen met een BMI van boven de 40 hebben dubbel zo veel risico om aan de ziekte te overlijden als mensen die niet obees zijn."
Dit zou het nieuwe normaal moeten worden. We moeten echt af van al die vette en suiker rommel in de samenleving, zeker als we de zorg betaalbaar willen houden komende decennia.
[/quote]quote:Op maandag 27 juli 2020 09:14 schreef Simmertje het volgende:
Britten moeten minder ongezond eten
"Mensen met een BMI van boven de 40 hebben dubbel zo veel risico om aan de ziekte te overlijden als mensen die niet obees zijn."[/i]
Overlijdenquote:Op maandag 27 juli 2020 09:18 schreef Hamzoef het volgende:
Echt? Bedoelen ze niet 10 a 20 keer zo veel? Dubbel is niet echt veel.
Maar dat vind ik heel weinig.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Overlijden
Het percentage om ziek te worden, ligt wellicht hoger.
Wanneer de jongeren nu vooral zorgen voor de besmettingen dan zullen ze idd niet worden opgenomen want ze worden gewoon niet zo ziek. Wanneer die jongeren nog lekker overal hun ouders en grootouders gaan besmetten dan is er wel een vertraging. Dat zou dan de komende weken moeten blijken maar denk niet dat het virus zich opeens anders gaat gedragen binnen Europa.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:20 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees nu al een paar weken dat de besmettingen oplopen, maar nergens dat er ook het aantal IC opnames en het dodental weer oploopt.
Het aantal IC opnames daalt juist. Al wordt dat uiteraard erg goed weggestopt door de media.
Is het virus gemuteerd en wordt dit gewoon 1 van de vele verkoudheidsvirussen?
Als dat daadwerkelijk het geval is kunnen alle seinen weer op groen lijkt mij.
quote:
Neuh. Is ook al langer bekend dat de initiële gedachte dat het overgewicht het voorname probleem was niet correct bleek te zijn.quote:Echt? Bedoelen ze niet 10 a 20 keer zo veel? Dubbel is niet echt veel.
Een paar weken is wat overdreven gesteld. Nog niet te vroeg juichen wat dat betreft.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:20 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees nu al een paar weken dat de besmettingen oplopen, maar nergens dat er ook het aantal IC opnames en het dodental weer oploopt.
Het aantal IC opnames daalt juist. Al wordt dat uiteraard erg goed weggestopt door de media.
Heb je daar bronnen voor? Als ik kijk naar Amerikanen die tussen de 30 en 50 overleden waren dat eigenlijk ook allemaal dikke mensen. En op IC in Friesland was ook een keer cijfermateriaal en daar was toch ook de meerederheid obees?quote:Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Neuh. Is ook al langer bekend dat de initiële gedachte dat het overgewicht het voorname probleem was niet correct bleek te zijn.
Er zijn wel meer stijgingen en daling geweest de afgelopen anderhalve maand zonder effect op ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een paar weken is wat overdreven gesteld. Nog niet te vroeg juichen wat dat betreft.
Is ook een beetje de schuld van de vrekkige vier.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:24 schreef Confetti het volgende:
Toch zorgwekkend dat Spanje als een soort derdewereldland zo afhankelijk is van toerisme. Ze hebben een gigantisch risico genomen door zo snel als mogelijk touristen weer massaal uit te nodige. Dit gaat heel hard in hun gezicht ontploffen.
wacht het nog 1-2 weken af, dan weten we het zeker, lijkt er vooralsnog wel op ja..quote:Op maandag 27 juli 2020 09:20 schreef DonDruiper het volgende:
Daar zijn voldoende bronnen voor en heeft ook al meerdere keren in één van de topics in COR gestaan. Als je mijn naam door mycroft haalt en zoekt op 'obesitas' ga je daar genoeg over terugvinden.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen voor? Als ik kijk naar Amerikanen die tussen de 30 en 50 overleden waren dat eigenlijk ook allemaal dikke mensen. En op IC in Friesland was ook een keer cijfermateriaal en daar was toch ook de meerederheid obees?
Zo zie je maar dat bmi > 25.0 al een probleem is.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:32 schreef Noek het volgende:
Onderzoek van het UMCG
Bmi/corona en risico’s
https://www.medrxiv.org/c(...)30.20086108.full.pdf
Uh, dat valt dus best mee.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:24 schreef Confetti het volgende:
Toch zorgwekkend dat Spanje als een soort derdewereldland zo afhankelijk is van toerisme. Ze hebben een gigantisch risico genomen door zo snel als mogelijk touristen weer massaal uit te nodige. Dit gaat heel hard in hun gezicht ontploffen.
Maar in het artikel is sprake van dubbel risico bij BMI boven de 40. Volgens dit artikel zou veel lager bmi ook al problematisch zijn.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:32 schreef Noek het volgende:
Onderzoek van het UMCG
Bmi/corona en risico’s
https://www.medrxiv.org/c(...)30.20086108.full.pdf
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar zijn voldoende bronnen voor en heeft ook al meerdere keren in één van de topics in COR gestaan. Als je mijn naam door mycroft haalt en zoekt op 'obesitas' ga je daar genoeg over terugvinden.
Is al duidelijk dan dat het puur door toegenomen toerisme komt?quote:Op maandag 27 juli 2020 09:24 schreef Confetti het volgende:
Mycroft, de zoekfunctie op FOK! bij gebrek aan de eigen zoekfunctie. http://thuisserver.fokzine.nl/mycroft/index.phpquote:Op maandag 27 juli 2020 09:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar in het artikel is sprake van dubbel risico bij BMI boven de 40. Volgens dit artikel zou veel lager bmi ook al problematisch zijn.
[..]
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Sterker nog, als je het vergelijkt met de toeristische regio's in Spanje is de correlatie gewoon afwezig.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is al duidelijk dan dat het puur door toegenomen toerisme komt?
Ok, dank je. Ik ga even terugzoeken.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Mycroft, de zoekfunctie op FOK! bij gebrek aan de eigen zoekfunctie. http://thuisserver.fokzine.nl/mycroft/index.php
Kijk, uiteraard vergroot overgewicht en zeker obesitas de kans op tal van problemen (alhoewel het voor bepaalde zaken ook weer voordelig is..) maar dat geroep van maanden terug dat enkel maar dikkerdjes geraakt werden en overlijden is gewoon incorrect.
Kans op flinke complicaties ligt bij mensen met obesitas iets van een 25% hoger en met mensen die een BMI van 40 en hoger hebben iets van dubbel zo dubbel zo hoog maar daar blijft het dan ook wel bij. Daarvoor moet een vent van gemiddelde lengte zonder al te sportief te zijn al iets van 135 kilo wegen ofzo.
Vertekent met name omdat de bevolkingsgroep die over het algemeen het meeste overgewicht heeft ouderen zijn en diabetes wel een zeer groot risico is. Waarbij type 2 natuurlijk vooral bij dikke mensen voorkomt.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ok, dank je. Ik ga even terugzoeken.
Als wat je zegt klopt, word ik wel even met mijn neus om de feiten gedrukt dat ik zelf meer cijfermateriaal moeten nagaan, en niet te blind op krantenkoppen moet varen. 😒
Ik dacht echt dat het risico dat iemand met een bmi van 40 minimaal 10x zoveel kans had op overlijden als iemand met een bmi van 25
Het punt is dat een verdubbeling van besmettingen kan leiden tot een verdubbeling van IC bezetting over 3 weken, maar dan heb je het over 2 patiënten in 3 dagen ipv 1 patient in 3 dagen. Dat zit ruim binnen een normale variatie van huidige cijfers. Dus je zal het niet kunnen concluderen dan.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niet alleen in Spanje, ook hier loopt het weer op. Over 2-3 weken zien we dan dus ook hier het effect op de IC’s en het aantal doden. Ik ben ook benieuwd.
Precies, lijkt me eerder dat het in Catalonië (opnieuw) lokaal de kop opsteekt. Aan de strengheid van de regels zal het niet liggen wat ik hoor van collega's etc.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Sterker nog, als je het vergelijkt met de toeristische regio's in Spanje is de correlatie gewoon afwezig.
Denk niet dat er sprake is van negeren, maar we ook uitkijken dat we niet te vroeg en overmatig in paniek slaan.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Het punt is dat een verdubbeling van besmettingen kan leiden tot een verdubbeling van IC bezetting over 3 weken, maar dan heb je het over 2 patiënten in 3 dagen ipv 1 patient in 3 dagen. Dat zit ruim binnen een normale variatie van huidige cijfers. Dus je zal het niet kunnen concluderen dan.
We hebben de luxe dat de besmettingen laag zijn, maar signalen moeten niet genegeerd worden.
Hoe is het zo snel opgelaaid dan?quote:Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef Dven het volgende:
Maand bijna voorbij, je ziet wat één flinke brandhaard voor gevolgen kan hebben.
Mijn provincie had in maart 2 besmettingen, april 20 besmettingen, mei 2 besmettingen en juni 7 besmettingen. Eerste besmetting in juli was op de 3e en inmiddels dus in een kleine 4 weken al 178.
Is dit door die examenfeestjes oid waar je over postte? En zie je ook in ziekenhuisopnames een soortgelijke stijging?quote:Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef Dven het volgende:
Maand bijna voorbij, je ziet wat één flinke brandhaard voor gevolgen kan hebben.
Mijn provincie had in maart 2 besmettingen, april 20 besmettingen, mei 2 besmettingen en juni 7 besmettingen. Eerste besmetting in juli was op de 3e en inmiddels dus in een kleine 4 weken al 178.
1-2 weken geleden liepen de nummers ook al op en toen werd er ook al gezegd dat we het twee weken later wel zouden gaan zien in de ziekenhuizen. Begin juni lagen de besmettingen nog hoger dan nu en dat had ook geen effect op de ziekenhuizen. Als de stijgingen dus echt een probleem zouden gaan vormen voor de ziekenhuizen dan zouden we dat deze week al wel moeten zien. Anders kan je elke week wel roepen dat het twee weken later pas duidelijk is.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 juli 2020 09:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is ook een beetje de schuld van de vrekkige vier.
Hoe zou zo'n anderhalvemetersamenleving er eigenlijk uit zien in een stad met een bevolkingsdichtheid van 6000 mensen per km2?quote:Op maandag 27 juli 2020 08:26 schreef Remco het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)ps://l.facebook.com/quote:Uitbraak coronavirus onder Rotterdamse studenten
Rotterdam kampt met een uitbraak van het coronavirus onder studenten. Ze zouden elkaar hebben getroffen bij feestjes thuis of op het strand, tijdens het sporten of bij een barbecue. Het stoppen van het virus blijkt lastig. Enkele studenten lijken zich niet aan de regels te houden omdat ze deze ‘onzin’ vinden. Ook zouden ze zich bij milde klachten niet altijd laten testen.
Adrianne de Koning, Salwa van der Gaag 27-07-20, 09:54 Laatste update: 10:38
33
1
Dit weekeinde steeg het aantal bekende besmettingen met 72 in Rotterdam, dat al tijden koploper is met het aantal nieuwe positieve tests. Bij studenten zou om zo'n tien tot twintig besmettingen gaan. ,,Maar we hebben nog niet alles in beeld’’, zegt een woordvoerder van de GGD Rotterdam-Rijnmond. De groep kan snel groter worden. Het zijn vooral studenten van de universiteit, maar ook enkele van het hbo.
Lees ook
Rotterdamse regio telt meeste besmettingen sinds april: snel extra teststraten open
PREMIUM
Rotterdamse regio telt meeste besmettingen sinds april: snel extra teststraten open
Lees meer
Waarom piekt Rotterdam in coronalijstjes? ‘Het is moeilijk in te dammen’
PREMIUM
Waarom piekt Rotterdam in coronalijstjes? ‘Het is moeilijk in te dammen’
Lees meer
Niet één moment
Twee bijeenkomsten zo'n twee weken geleden spelen mogelijk een rol bij de verspreiding van het virus. De organisatoren zijn hierover ingelicht en helpen de GGD waar kan, zo vertelt een woordvoerder. Maar de gezondheidsdienst moet verder kijken, want de besmettingen zijn niet binnen één groep gebleven. ,,Het gaat om verschillende groepen die elkaar op verschillende momenten hebben getroffen. Zowel in het openbaar als thuis.’’
Het gaat om verschillende groepen die elkaar op verschillende momenten hebben getroffen. Zowel in het openbaar als thuis.
Wat het lastig maakt: in studentenhuizen, bij het sporten en op feestjes of bij het gezellig borrelen is lang niet altijd 1,5 meter afstand gehouden. Bij een student die besmet is geraakt, moeten alle ‘nauwe contacten’ die langer dan een kwartier binnen 1,5 meter zijn geweest in quarantaine. Studenten blijken veel meer ‘nauwe contacten’ te hebben dan andere besmette Rotterdammers, soms wel vijftig. Een ‘nauw contact’ mag, ook in deze vakantietijd, twee weken lang niet naar buiten en moet zich laten testen bij klachten als hoesten, neusverkoudheid en keelpijn.
Thuisblijven
,,Maar het blijkt lastig om studenten te motiveren om thuis te blijven. Na een positieve test doen ze dat wel, maar als ze geen klachten hebben zien enkelen daar de meerwaarde niet van. Ze vinden het maar onzin. Ook zijn ze niet gewend bij milde klachten aan de bel te trekken.’’ Dat maakt pogingen om het virus in te dammen ‘complex’, aldus de GGD.
Doordat studenten veel meer ‘nauwe contacten’ dan andere besmette Rotterdammers hebben, is het onderzoek naar de bron en naar de contacten ingewikkeld. Het virus kan zich snel verspreiden van de ene groep naar de andere. Nog een probleem: sommige studenten zijn mogelijk ondertussen op vakantie, terug naar hun ouders elders in Nederland gegaan of hebben een vakantiebaantje.
Het verloop van het virus is bij jonge mensen milder, maar zij kunnen ook hun opa of oma, of een andere oudere die wel ernstig ziek wordt, aansteken
,,Wat de studenten door moeten hebben, is dat iedereen een steentje moet bijdragen. Het kan niet zo zijn dat de ene groep zich wel aan de regels houdt en de andere niet’’, zegt een woordvoerder van de GGD. ,,Ja, het verloop van het virus is bij jonge mensen milder, maar zij kunnen ook hun opa of oma, of een andere oudere die wel ernstig ziek wordt, aansteken.’’ Dat zei ook burgemeester Ahmed Aboutaleb eerder, die zag dat vooral onder jongeren het naleven van de coronaregels verslapt. ,,Sommige jongeren denken te makkelijk dat zij niet geraakt worden door het virus, maar zij kunnen het wel overdragen aan hun ouders of aan hun opa en oma.”
Koploper
Rotterdam is al lange tijd koploper van het aantal positieve testen. Sinds twee weken laten steeds meer Rotterdammers zich testen en komen er weer meer besmettingen aan het licht. Burgemeester Ahmed Aboutaleb kan lokale maatregelen nemen, zoals een mondkapjesplicht. Viroloog Marion Koopmans, verbonden aan het Erasmus MC, zei hier eerder over: ,,Hoe helpen mondkapjes in een drukke winkelstraat als een belangrijke bron juist feestjes zijn, waar mensen het risico nemen om besmet te raken door de coronamaatregelen niet te volgen én geen afstand te houden.’’
Laat de voorzitter van de studentenvereniging een brief schrijven: ‘We moeten met elkaar helpen om te zorgen dat alles kan openblijven deze zomer’
Marion Koopmans
Koopmans stelde dat juist gerichte communicatie belangrijk is om hier het coronavirus in te dammen. ,,Als het probleem bijvoorbeeld bij studenten zit, probeer daar dan contact mee te krijgen. Laat de voorzitter van de studentenvereniging een brief schrijven: ‘We moeten met elkaar helpen om te zorgen dat alles kan openblijven deze zomer’.”
Binnen Rotterdam worden de ontwikkelingen al meerdere dagen met de nodige zorg bekeken, om te beginnen door de GGD. ,,Als we zo doorgaan ontstaat er op korte termijn een tweede golf’’, zei de gezondheidsdienst al voor het weekeinde.
quote:Op maandag 27 juli 2020 10:51 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)ps://l.facebook.com/
Precies dit.quote:Viroloog Marion Koopmans, verbonden aan het Erasmus MC, zei hier eerder over: ,,Hoe helpen mondkapjes in een drukke winkelstraat als een belangrijke bron juist feestjes zijn, waar mensen het risico nemen om besmet te raken door de coronamaatregelen niet te volgen én geen afstand te houden.’’
Een dergelijk besmet persoon kan in zo'n winkelstraat wel weer andere besmetten juist vanwege die drukte daar.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:58 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Precies dit.
Je gaat toch niet halfslachtig op plek B met mondkapjes lopen strooien als mensen op plek A zich niet aan de basale regels houden, dwz afstand houden en vooral thuisblijven bij klachten.
Ik zou het ook bijzonder frustrerend vinden om in andere delen van Nederland - waar amper iets aan de hand is al weken en soms maanden lang - weer geconfronteerd te worden met extra/aangescherpte maatregelen alleen maar omdat ze in Amsterdam en Rotterdam er een puinhoop van maken.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:58 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Precies dit.
Je gaat toch niet halfslachtig op plek B met mondkapjes lopen strooien als mensen op plek A zich niet aan de basale regels houden, dwz afstand houden en vooral thuisblijven bij klachten.
Mondkapjes zullen ongetwijfeld niet geheel ineffectief zijn, maar ze zijn hier echt geen feitelijke oplossing van het probleem. Dat is inderdaad juist het samenscholen zonder enige inachtneming van de regels.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een dergelijk besmet persoon kan in zo'n winkelstraat wel weer andere besmetten juist vanwege die drukte daar.
Het dragen van een mondkapje is dan voor beide partijen juist gunstig.
Als je hierboven leest over de jongeren die thuis of op het strand lekker dicht op elkaar gaan zitten dan is het goed om daar op te gaan focussen. Een samenscholingsverbod lijkt me daarin weer een eerste stap om te voorkomen.
Ik vind je reactie wat ver gaan maar van die feestjes heb je wel gelijk. Was bij mij in de straat zo'n studentenfeest in een flat met echt tering veel lawaai en dronkenmans gelal. Politie komt (wss wegens geluidoverlast want ik woonde 4 huizen verder en hoorde het nog door de muren komen). Het is even 10 minuten stil en daarna begint het gewoon weer opnieuwquote:Op maandag 27 juli 2020 11:02 schreef Confetti het volgende:
Zouden die studenten, die door hun gedrag voor tientallen miljarden aan schade kunnen veroorzaken, niet gearresteerd moeten worden voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid en nationale veiligheid? Ik vind dat halfzachte beleid echt absurd. Iedereen moet thuiswerken, afstand houden, maar dit soort feestjes worden alleen afgebroken zonder arrestaties. Natuurlijk lachen die studenten de politie uit en gaan weer verder.
Ondertussen kost het ons weer miljarden. Echt serieus, ze verdienen de knuppel.
Gek genoeg valt het in b.v. Utrecht reuze mee met de besmettingen. Daar zou je ook veel meer ellende verwachten.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
En toch is het wel opvallend dat het dan in Rotterdam (en de andere grote steden) juist zo mis gaat. Bedoel.. het is niet zo dat jongeren in de andere, kleine gemeentes zich veel anders gedragen.
Dan zie je maar weer dat er allemaal maar weinig over te voorspellen valt.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
En toch is het wel opvallend dat het dan in Rotterdam (en de andere grote steden) juist zo mis gaat. Bedoel.. het is niet zo dat jongeren in de andere, kleine gemeentes zich veel anders gedragen.
Examenfeestjes waarvan aangeraden werd deze uit te stellen. Een jongen van 19 die besloot toch te gaan en een dag later al in het ziekenhuis lag omdat hij er toch best wel erg aan toe was.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe is het zo snel opgelaaid dan?
Ja, loopt in principe parallel. Nu moet ik wel zeggen dat mensen zich hier probleemloos kunnen laten opnemen in het ziekenhuis terwijl je in Nederland bij wijze van al bijna dood moet neervallen voor dat wordt gedaan.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is dit door die examenfeestjes oid waar je over postte? En zie je ook in ziekenhuisopnames een soortgelijke stijging?
Zie nu net een insta post van een kennis die op een thuisfeest is van iemand met 20 man. In Rotterdamquote:Op maandag 27 juli 2020 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Examenfeestjes waarvan aangeraden werd deze uit te stellen. Een jongen van 19 die besloot toch te gaan en een dag later al in het ziekenhuis lag omdat hij er toch best wel erg aan toe was.
Heeft herleidbaar in ieder geval al voor 70 gevallen gezorgd.
quote:Op maandag 27 juli 2020 11:02 schreef Confetti het volgende:
Zouden die studenten, die door hun gedrag voor tientallen miljarden aan schade kunnen veroorzaken, niet gearresteerd moeten worden voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid en nationale veiligheid? Ik vind dat halfzachte beleid echt absurd. Iedereen moet thuiswerken, afstand houden, maar dit soort feestjes worden alleen afgebroken zonder arrestaties. Natuurlijk lachen die studenten de politie uit en gaan weer verder.
Ja, hou het asjeblieft regionaal. Hier is het al maanden rustig qua corona, zowel voor, tijdens, als na de 'lockdown', dus geen zin in weer een nieuwe poppenkast.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het ook bijzonder frustrerend vinden om in andere delen van Nederland - waar amper iets aan de hand is al weken en soms maanden lang - weer geconfronteerd te worden met extra/aangescherpte maatregelen alleen maar omdat ze in Amsterdam en Rotterdam er een puinhoop van maken.
Welkom in de grotemensenwereld. En dat valt in Nederland absoluut mee.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het ook bijzonder frustrerend vinden om in andere delen van Nederland - waar amper iets aan de hand is al weken en soms maanden lang - weer geconfronteerd te worden met extra/aangescherpte maatregelen alleen maar omdat ze in Amsterdam en Rotterdam er een puinhoop van maken.
Als in die kleine gemeentes er onder de jongeren geen besmettelijke personen rondlopen is het ook nog niet mogelijk om mis te gaan. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd totdat het daar ook mis zal gaan.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze steden zijn dan wel de aanjager van de algehele paniek + mondkapjes in Nederland.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Puinhoop is ook weet wat overdreven. Amsterdam en Rotterdam zijn ook de grootste steden van Nederland. Dus iets meer cases kan je er ook wel verwachten.
Kan me dat bijna niet voorstellen eigenlijk..quote:Op maandag 27 juli 2020 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als in die kleine gemeentes er onder de jongeren geen besmettelijke personen rondlopen is het ook nog niet mogelijk om mis te gaan. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd totdat het daar ook mis zal gaan.
Exact, voor dit soort mensen moeten ze echt heropvoedingskampen oprichten. Die deugden niet, misschien is er nu nog iets van te maken.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:02 schreef Confetti het volgende:
Waarom kun je je dat niet voorstellen. Het is gewoon logica zijn er geen besmette gevallen in je gemeenschap, dan zullen er ook geen besmettingen binnen die gemeenschap plaats vinden. Heeft er eenmaal 1 iemand binnen die gemeenschap het ergens anders toch opgelopen en is besmettelijk en feest men fijn door dan zal ook die nog niet besmette gemeenschap opeens een uitbraak hebben.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan me dat bijna niet voorstellen eigenlijk..
Jep. Zie hier. Regio met 250.000 inwoners. In vier maanden slechts 41 gevallen waarvan het grootste gedeelte mensen die uit het buitenland terugkeerden en doktoren. In juli waren er in drie dagen 46 gevallen.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kun je je dat niet voorstellen. Het is gewoon logica zijn er geen besmette gevallen in je gemeenschap, dan zullen er ook geen besmettingen binnen die gemeenschap plaats vinden. Heeft er eenmaal 1 iemand binnen die gemeenschap het ergens anders toch opgelopen en is besmettelijk en feest men fijn door dan zal ook die nog niet besmette gemeenschap opeens een uitbraak hebben.
? Femke Halsema wou helemaal geen actie ondernemen zo leek het lang. Hoezo zijn ze aanjagers van paniek?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:20 schreef _serial_ het volgende:
.
[..]
Deze steden zijn dan wel de aanjager van de algehele paniek + mondkapjes in Nederland.
Dus hopelijk gaan ze daar eens luisteren naar de richtlijnen.
Ik verwacht nog 200-300 cases uit Rotterdam/Amsterdam deze week gezien de aantallen die afgelopen week positief getest zijn.
Wat is je definitie van een gemeenschap? Zodra mensen bij elkaar komen worden mensen besmet. En je hebt in Nederland niet bepaald gesloten gemeenschappen. Mensen komen toch wel samen, in het openbaar vervoer, op het werk, bij familie en vrienden en op vakantie, etc.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kun je je dat niet voorstellen. Het is gewoon logica zijn er geen besmette gevallen in je gemeenschap, dan zullen er ook geen besmettingen binnen die gemeenschap plaats vinden. Heeft er eenmaal 1 iemand binnen die gemeenschap het ergens anders toch opgelopen en is besmettelijk en feest men fijn door dan zal ook die nog niet besmette gemeenschap opeens een uitbraak hebben.
vanwaar die obsessie met heropvoedingskampen?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Exact, voor dit soort mensen moeten ze echt heropvoedingskampen oprichten. Die deugden niet, misschien is er nu nog iets van te maken.
De "laconieke" houding zorgt voor paniek bij anderen.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
? Femke Halsema wou helemaal geen actie ondernemen zo leek het lang. Hoezo zijn ze aanjagers van paniek?
Amsterdam heeft uberhaupt bijna geen last gehad van corona zelf (wel de gevolgen natuurlijk)
Bij wie? Mensen in Brabant raakte in paniek bij de laconieke houding van Femke Halsema? hmmkayquote:Op maandag 27 juli 2020 11:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De "laconieke" houding zorgt voor paniek bij anderen.
Omdat ik denk dat dat helpt tegen mensen die zo intrinsiek egoïstisch zijn dat zijn hun feestje belangrijker vinden dan volksgezondheid en economie, en bereid zijn die laatste 2 in het gevaar te brengen. Dat zijn gevaarlijke mensen, daar moet je bijsturen. Ouders zijn daar blijkbaar niet in geslaagd. Een boete gaat dan niet helpen, denk jij wel?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
vanwaar die obsessie met heropvoedingskampen?
Mensen zijn van nature toch intrinsiek egoïstisch?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat dat helpt tegen mensen die zo intrinsiek egoïstisch zijn dat zijn hun feestje belangrijker vinden dan volksgezondheid en economie, en bereid zijn die laatste 2 in het gevaar te brengen. Dat zijn gevaarlijke mensen, daar moet je bijsturen. Ouders zijn daar blijkbaar niet in geslaagd. Een boete gaat dan niet helpen, denk jij wel?
en heropvoedingskampen gaan wel helpen? De kwaal-middel verhouding klopt dan niet meer, jonge mensen zijn gewoon een beetje gek, dat hoort bij het jong zijn.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat dat helpt tegen mensen die zo intrinsiek egoïstisch zijn dat zijn hun feestje belangrijker vinden dan volksgezondheid en economie, en bereid zijn die laatste 2 in het gevaar te brengen. Dat zijn gevaarlijke mensen, daar moet je bijsturen. Ouders zijn daar blijkbaar niet in geslaagd. Een boete gaat dan niet helpen, denk jij wel?
Je weet hoe goed de indoctrinatie van geloof werkt vanaf de daarom ook maar heropvoedingskampen voor volwassenen?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is dat zo? In mijn beleving staat van nature juist het belang van de familie/stam centraal, en laat zich dat in breder perspectief vertalen naar samenleving.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mensen zijn van nature toch intrinsiek egoïstisch?
met de Oeigoeren schijnt het wel goed te werkenquote:Op maandag 27 juli 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet hoe goed de indoctrinatie van geloof werkt vanaf de daarom ook maar heropvoedingskampen voor volwassenen?
Waarom wil je religie in dit onderwerp betrekken?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet hoe goed de indoctrinatie van geloof werkt vanaf de daarom ook maar heropvoedingskampen voor volwassenen?
Jaquote:Op maandag 27 juli 2020 11:54 schreef Questular het volgende:
Iedereen roepen dat de tokkies van de maatschappij zich nergens aan houden, zijn studenten dan nu ook tokkies?
Tokkies zijn mensen die studentengedrag hun hele leven lang houden (oftewel niet volwassen worden). Bij de meeste mensen duurt dit gedrag een paar jaar.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:54 schreef Questular het volgende:
Iedereen roepen dat de tokkies van de maatschappij zich nergens aan houden, zijn studenten dan nu ook tokkies?
Zeker. Hier gilde iedereen het uit can paniek. De wanhoop was te zien en er werd massaal zelfmoord gepleegd.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De "laconieke" houding zorgt voor paniek bij anderen.
Sommige wel. En dat was al voor corona.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:54 schreef Questular het volgende:
en dat vind je vreemd?quote:Op maandag 27 juli 2020 12:21 schreef Ven1972 het volgende:
Over studenten en jongeren gesproken willen ze elke zomer feesten, drinken met hun vrienden, seks bedrijven en natuurlijk ook op bezoek gaan bij hun vrienden... maar echter in coronatijdperk is helaas ook het zelfde als normale zomer. Ze hebben nu echt hekel aan de coronamaatreglen zoals 1,5 meter afstand houden van elkaar en elkaar niet kunnen omhelzen. Dus ze doen nu normaal wat ze willen als in voor corona uitbraak.
Ik denk dat ze ook om zich heen kijken. Zien dat niemand doodziek wordt en het dan al helemaal onzin vinden.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:21 schreef Ven1972 het volgende:
Over studenten en jongeren gesproken willen ze elke zomer feesten, drinken met hun vrienden, seks bedrijven en natuurlijk ook op bezoek gaan bij hun vrienden... maar echter in coronatijdperk is helaas ook het zelfde als normale zomer. Ze hebben nu echt hekel aan de coronamaatreglen zoals 1,5 meter afstand houden van elkaar en elkaar niet kunnen omhelzen. Dus ze doen nu normaal wat ze willen als in voor corona uitbraak.
Die ernst van de Corona maatregelen naar mijn idee überhaupt nooit echt doordrongen bij een groot gedeelte van die groep.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:21 schreef Ven1972 het volgende:
Wat mij betreft mogen die dan ook allemaal verdwijnen. Handel in dierenleed. Bah.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:35 schreef TLC het volgende:
Waarom de neuk zijn er zoveel nertsenfokkerijen in Nederland ? is er echt zoveel vraag na ? dat bv iemand in nood is en dringend een nerts nodig heeft om ehm... ?
Mensen moeten toch hun bontje hebben he.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:35 schreef TLC het volgende:
Waarom de neuk zijn er zoveel nertsenfokkerijen in Nederland ? is er echt zoveel vraag na ? dat bv iemand in nood is en dringend een nerts nodig heeft om ehm... ?
Hoe werkt dat dan? Zo'n uitslag is niet gelijk duidelijk toch? Moet je dan wachten aan de grens tot de uitslag bekend is? Of kan je gewoon doorrijden en nemen ze later contact met je op?quote:De Duitse deelstaat Beieren gaat bij de grensovergangen en op treinstations coronatesten aanbieden aan reizigers. De lokale premier vindt dat deze testen zo snel mogelijk verplicht moeten worden.
Ben jij en zijn anderen die dit niet begrijpen geboren met 30 jaar en hebben jullie je jonge jaren overgeslagen?quote:Op maandag 27 juli 2020 12:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vreemd?
Ik vind het bizar. Dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn?
Je gaat weinig met mensen om?quote:Op maandag 27 juli 2020 12:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vreemd?
Is allemaal voor rijke Russen, Arabieren en Chinezen. Nederland heeft de lasten, de uitbuiters de lusten. Belachelijk dat dit kan. Anderzijds niet gek in een land waar bio-industrie floreert.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:35 schreef TLC het volgende:
Nertsenbont wordt vrijwel alleen geproduceerd voor de export.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:35 schreef TLC het volgende:
Waarom is kanker daar niet in meegenomen?quote:Op maandag 27 juli 2020 12:40 schreef capricia het volgende:
https://public.flourish.studio/visualisation/2944635/
Die grafiek..wereldwijde doden per ziekte. Moet je Covid zien stijgen.
Dan is het niet zo dramatisch meer.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom is kanker daar niet in meegenomen?
moraalridder, ik zie het probleem niet zo van de feestjes zelf, het gaat erom wat ze na die feestjes doen, de volgende dag naar opa en oma gaan lijkt me niet zo verstandigquote:Op maandag 27 juli 2020 12:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vreemd?
En hartziekten en verkeersdoden...quote:Op maandag 27 juli 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goeie!quote:Op maandag 27 juli 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ook heus wel eens met de politie in aanraking gekomen toen ik jong was. Volksgezondheid op het spel zetten heb ik echter nooit gedaan. Toen was er geen pandemie, maar ik zou toen echt heus niet naar feestjes zonder sociale distancing gegaan zijn. Is toch vooral een kwestie van normen en waarden, niet van leeftijd.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ben jij en zijn anderen die dit niet begrijpen geboren met 30 jaar en hebben jullie je jonge jaren overgeslagen?
uitbuiters? ze betalen er toch goed voor, ik ben verder niet zo van wilde dieren in kooitjes dus op zich tegen maar het is gewoon handel.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is allemaal voor rijke Russen, Arabieren en Chinezen. Nederland heeft de lasten, de uitbuiters de lusten. Belachelijk dat dit kan. Anderzijds niet gek in een land waar bio-industrie floreert.
Poison maakt ook opeens een sprong. Bedankt Trump.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:40 schreef capricia het volgende:
quote:Op zondag 26 juli 2020 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Social distancing was hier altijd al de norm.
Longinfecties (buiten Corona)quote:Op maandag 27 juli 2020 12:43 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
En hartziekten en verkeersdoden...
Nooit geweten dat er (zo veel) mensen overlijden aan diabetes. Hoe ga je daar dood aan? En hoe weten ze dat dát de oorzaak was?quote:Op maandag 27 juli 2020 12:40 schreef capricia het volgende:
Deze post vat wel een beetje samen met echt alles wat je niet moet doen (paniek zaaien met verfrommelde data), om zo alle tokkies e.d. bang te maken.. Niet meer doen dit.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:40 schreef capricia het volgende:
Een jongen uit mijn klas nog. Gewoon in zijn slaap.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er (zo veel) mensen overlijden aan diabetes. Hoe ga je daar dood aan? En hoe weten ze dat dát de oorzaak was?
In theorie kun je overlijden aan overmatige insuline in combinatie met te weinig koolhydraten en / of te veel alcohol, maar meestal gaat het meer om overlijden aan de complicaties van.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er (zo veel) mensen overlijden aan diabetes. Hoe ga je daar dood aan? En hoe weten ze dat dát de oorzaak was?
Dat is wel een knap snelle diabetische ketoacidose.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:53 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Een jongen uit mijn klas nog. Gewoon in zijn slaap.
Dit inderdaad. Een diabeet heeft hierdoor bv. ook een 50x (!!) verhoogde kans op amputatie van een ledemaat t.o.v. hun healthy peers.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
In theorie kun je overlijden aan overmatige insuline in combinatie met te weinig koolhydraten en / of te veel alcohol, maar meestal gaat het meer om overlijden aan de complicaties van.
Als je of geen toegang hebt tot medicatie of gedegen voedingsadvies of gewoon de boel matig onder controle hebt, dan heb je langdurig te hoge bloedsuikerwaarde. Dat heeft schade aan organen, zenuwen en ga zo maar door tot gevolg.
Maar geen jeuk aan hun tenen...quote:Op maandag 27 juli 2020 13:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Een diabeet heeft hierdoor bv. ook een 50x (!!) verhoogde kans op amputatie van een ledemaat t.o.v. hun healthy peers.
En dan bij een positieve test ook twee weken thuisblijven en geen contacten. Ook bij weinig tot geen klachten. Want alleen testen lijkt me dan niet voldoende.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
en heropvoedingskampen gaan wel helpen? De kwaal-middel verhouding klopt dan niet meer, jonge mensen zijn gewoon een beetje gek, dat hoort bij het jong zijn.
Beter focussen op meer testen, ook bij jongeren.
Dit is Victoriaquote:Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand de ziekenhuiscijfers van Australië en Israël? Zij zitten nu een aantal weken in hun tweede golf, toch wel benieuwd naar hoe het verloop daar gaat. Kan het alleen niet zo makkelijk vinden..
Nou schat ik in dat die kans ook niet extreem groot is, dus dan zijn relatieve risico's ook niet altijd de beste maatstaf.quote:Op maandag 27 juli 2020 13:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Een diabeet heeft hierdoor bv. ook een 50x (!!) verhoogde kans op amputatie van een ledemaat t.o.v. hun healthy peers.
Wel indrukwekkend hoe ze daar communiceren over de cases en hoe deze gelinkt zijn.quote:Op maandag 27 juli 2020 13:06 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Dit is Victoria
245 cases of coronavirus are in hospital, including 44 in intensive care
https://www.dhhs.vic.gov.(...)ictoria-27-july-2020
Het is wel belangrijk hierbij aan te tekenen dat Victoria niet eerder een corona uitbraak had.quote:Op maandag 27 juli 2020 13:06 schreef pussycatdoll het volgende:
Dit is Victoria
245 cases of coronavirus are in hospital, including 44 in intensive care
https://www.dhhs.vic.gov.(...)ictoria-27-july-2020
Is het ook niet zo dat veel mensen met diabetes helemaal niet weten dat ze het hebben?quote:Op maandag 27 juli 2020 13:02 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik denk dat dat voor diabates type2 eerder zal zijn dan voor type1.quote:Op maandag 27 juli 2020 13:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat veel mensen met diabetes helemaal niet weten dat ze het hebben?
Type 2 soms niet inderdaad, type 1 wordt vaak op kinderleeftijd gediagnosticeerd. Nieuwe diabeten komen dan nog wel eens aan het licht door comateuze klachten.quote:Op maandag 27 juli 2020 13:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat veel mensen met diabetes helemaal niet weten dat ze het hebben?
quote:25 procent meer coronatests dan week eerder
Bij de GGD zijn vorige week 111.764 coronatests afgenomen. Dat is een stijging van 25 procent met de week ervoor, meldt koepelorganisatie GGD GHOR Nederland.
Het aantal mensen dat zich meldt voor de test neemt toe. Bij de teststraten is daardoor een stuk drukker dan in de voorgaande weken.
Alhoewel dus meer mensen zich melden voor een test wordt de maximale capaciteit van de GGD nog niet gehaald. Die is 24.000 tests per dag, ofwel 168.000 tests per week.
https://www.covidlive.com.au/quote:Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand de ziekenhuiscijfers van Australië en Israël? Zij zitten nu een aantal weken in hun tweede golf, toch wel benieuwd naar hoe het verloop daar gaat. Kan het alleen niet zo makkelijk vinden..
Type 1 helaas ook nog op latere leeftijd. Ik ben eind dertig en bij mij werd het vorig jaar geconstateerd. Zat op dat moment op een HbA1c van 125 en dat is redelijk off the charts, dus ik had er ook niet veel langer onbehandeld mee moeten rondlopen.quote:Op maandag 27 juli 2020 13:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Type 2 soms niet inderdaad, type 1 wordt vaak op kinderleeftijd gediagnosticeerd. Nieuwe diabeten komen dan nog wel eens aan het licht door comateuze klachten.
Interessant. Van alle mensen die type 2 hebben, hoeveel % daarvan of daar (nog) niet mee gediagnosticeerd denk je?quote:Op maandag 27 juli 2020 13:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Type 2 soms niet inderdaad, type 1 wordt vaak op kinderleeftijd gediagnosticeerd. Nieuwe diabeten komen dan nog wel eens aan het licht door comateuze klachten.
heeft het GGD 5 maanden de tijd voor gehad, en nog steeds is het daar een grote puinhoopquote:Op maandag 27 juli 2020 13:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel indrukwekkend hoe ze daar communiceren over de cases en hoe deze gelinkt zijn.
Tja van cijfers kun je alles maken om een punt te verduidelijken of zo aandacht te verwerven. Er is ook weinig wetenschappelijks aan om los zand te vergelijken.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:40 schreef capricia het volgende:
Rotjeknorquote:
Ja zodat de jeugd fijn uit moet gaan in nabijgelegen regio’squote:
Mijn stem hebben ze, probeer die shit nou gewoon daar in te dammen voordat die olievlek zich verspreidt.quote:
Heeft niet alleen met echt uitgaan te maken - ook samenscholen bij hangplekken of op het strand bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja zodat de jeugd fijn uit moet gaan in nabijgelegen regio’s
De meeste besmettingen vinden toch plaats in familie omgeving?quote:Op maandag 27 juli 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heeft niet alleen met echt uitgaan te maken - ook samenscholen bij hangplekken of op het strand bijvoorbeeld.
Same, als je dat lokaal verbiedt wijken ze uit naar andere regio’s. Dat is nou net wat je niet wilt.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heeft niet alleen met echt uitgaan te maken - ook samenscholen bij hangplekken of op het strand bijvoorbeeld.
Je houdt wel een deel tegen van die mensen die dan in Rotterdam wouden uitgaan, de meerderheid zouden geen moeite doen om dan naar bijvoorbeeld buurtgemeentes te gaan.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Same, als je dat lokaal verbiedt wijken ze uit naar andere regio’s. Dat is nou net wat je niet wilt.
Tenzij je echt regio’s op slot kan gooien zou ik toch landelijk ingrijpen.
Ze zullen niet meer zo snel landelijk in gaan grijpen vanwege dit soort clusters, juist vanwege de economische impact.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Same, als je dat lokaal verbiedt wijken ze uit naar andere regio’s. Dat is nou net wat je niet wilt.
Tenzij je echt regio’s op slot kan gooien zou ik toch landelijk ingrijpen.
Maar hoeveel wordt er nou buiten besmet? Dat is nihil in the grand scheme of things.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
hangt een beetje van de leeftijden af, zolang ze jong zijn en dus geen druk op het systeem leggen is dat nog niet nodigquote:
Deze mensen hebben ook ouders en grootouders...quote:Op maandag 27 juli 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt een beetje van de leeftijden af, zolang ze jong zijn en dus geen druk op het systeem leggen is dat nog niet nodig
Oh, wat erg. Sterkte ermee.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:30 schreef aquawoman het volgende:
Het feit dat in grote steden waar veel mensen dicht op elkaar wonen de cijfers hoger zijn is niet zo gek natuurlijk.
Ik woon zelf in Amsterdam en ik vind het prima als we op slot gaan overigens: mijn moeder ligt momenteel in het ziekenhuis en mijn vader is longpatient. Ik loop met mondkapjes en sanatize me suf en blijf weg bij andere mensen om ze zo veilig mogelijk te houden en dan is het soms moeilijk te verkroppen om te zien hoe laks andere mensen het oppikken.
Ik vraag me af hoeveel false negatives daartussen zitten.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Even in iets meer perspectief
De afgelopen 7 dagen:
+223 Rotterdam
+147 Amsterdam
+70 Den Haag
+40 Breda
+26 Utrecht
Totaal afgelopen 7 dagen +1241
Bij 25% toename van aantal testen (111.764 volgens nieuws vandaag) is dat 1,1% positief
ik heb ook kinderen van in de 20, sinds corona zien we elkaar wel maar omhelzingen etc. dus direct contact laten we achterwege.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze mensen hebben ook ouders en grootouders...
Datzelfde kan ook gelden voor de false positives.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel false negatives daartussen zitten.
Tijdens het skimmen van dat Jama onderzoek gisteren dacht ik te lezen dat het een flink percentage was, echt 20-70% ofzo.
Daar wordt echt continu aan voorbij gegaan inderdaad - het is juist zeer zorgwekkend dat er veel (asymptomatische) jongeren met covid rondlopen nu.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze mensen hebben ook ouders en grootouders...
Veel mensen dat soort dingen wel weer, "doe lekker weer normaal".quote:Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb ook kinderen van in de 20, sinds corona zien we elkaar wel maar omhelzingen etc. dus direct contact laten we achterwege.
Is dat even waarschijnlijk bij deze test?quote:Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Datzelfde kan ook gelden voor de false positives.
Over die cijfers van Rotterdam doet mijn complete provincie bijna anderhalve maand johquote:Op maandag 27 juli 2020 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Even in iets meer perspectief
De afgelopen 7 dagen:
+223 Rotterdam
+147 Amsterdam
+70 Den Haag
+40 Breda
+26 Utrecht
Totaal afgelopen 7 dagen +1241
Bij 25% toename van aantal testen (111.764 volgens nieuws vandaag) is dat 1,1% positief
Dat was natuurlijk eerder ook al zo. Het is niet dat die allemaal overgeslagen zijn tijdens de eerste golf.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar wordt echt continu aan voorbij gegaan inderdaad - het is juist zeer zorgwekkend dat er veel (asymptomatische) jongeren met covid rondlopen nu.
deze zin begrijp ik nietquote:Op maandag 27 juli 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel mensen dat soort dingen wel weer, "doe lekker weer normaal".
Klopt, verandert verder niets aan de situatie nu.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk eerder ook al zo. Het is niet dat die allemaal overgeslagen zijn tijdens de eerste golf.
Aandeel false positives is veel kleiner met deze test.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Datzelfde kan ook gelden voor de false positives.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |