abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194267752

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 26 juli 2020 @ 16:02:19 #2
24329 KNAK
ff w88,......
pi_194267779
Mag er aangenomen worden dat we met z’n allen afstevenen op weer een nieuwe periode van allerlei stevige maatregelen, platleggen vliegverkeer en lockdowns ?
Mai pben rai~!
  zondag 26 juli 2020 @ 16:04:29 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194267788
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:02 schreef KNAK het volgende:
Mag er aangenomen worden dat we met z’n allen afstevenen op weer een nieuwe periode van allerlei stevige maatregelen, platleggen vliegverkeer en lockdowns ?
Nee. Sowieso gaat het compleet anders verlopen dan de eerste maal wanneer de cijfers weer flink stijgen maar dat is volkomen logisch aangezien er nu meer kennis, ervaring en voorbereiding is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194267798
quote:
Zo ver is het nog niet, maar ik denk dat het achteraf niet zo slim is geweest om de mensen weer vrij door Europa te laten bewegen vanwege de zomervakantie zo'n slimme zet is geweest... maar dat heeft puur economisch belang gehad natuurlijk.
  zondag 26 juli 2020 @ 16:06:20 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194267810
Bah. Één van de hogere beleidsbepalers hier heeft aangegeven dat ze een Bulgaarse variant van het Zweedse beleid volgen. Quarantaine plicht blijft van kracht maar voor de rest worden Zo goed als alle teugels gevierd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 26 juli 2020 @ 16:06:56 #6
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194267816
quote:
Het blijkt dat de anderhalvemeter samenleving en de meeste vormen van recreatie elkaar nogal bijten. Dus daar zal wel iets mee moeten gebeuren inderdaad.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 26 juli 2020 @ 16:23:31 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194267951
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het blijkt dat de anderhalvemeter samenleving en de meeste vormen van recreatie elkaar nogal bijten. Dus daar zal wel iets mee moeten gebeuren inderdaad.
Het bijt als mensen zich er niet meer aan houden. Niet omdat bedrijven, ondernemers, evenementen, parken etc geen maatregelen hebben getroffen.
pi_194267954
quote:
Mooie genadeklap voor de (wereld)economie zou dat zijn. Je zou zeggen dat sommige landen inmiddels beter weten, daar verschillende mates van lockdown allemaal tot min of meer hetzelfde resultaat leiden.
I'll give you something to do
  zondag 26 juli 2020 @ 16:25:15 #9
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194267960
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het bijt als mensen zich er niet meer aan houden. Niet omdat bedrijven, ondernemers, evenementen, parken etc geen maatregelen hebben getroffen.
Nee, dat klopt. Mensen kunnen duidelijk niet omgaan met de vrijheden die ze gekregen hebben.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194267975
Volgens LCPS nu het laagste aantal Covid patienten in het ziekenhuis sinds maanden.
Het blijft een inschatting maar het is wel duidelijk dat de ziekenhuizen nog steeds leger worden en niet voller.
pi_194267985
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Godverdomme zeg. Hoe vaak is dat al gezegd? Die wedstrijd was in Milaan. De supporters van Atalanta moesten van Bergamo met het OV naar Milaan toe. Die van Valencia gingen met het vliegtuig, drinken in cafeetjes en dergelijke.
Ach, zo is er altijd wel weer een smoesje.
pi_194268003
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:26 schreef Hannnnn het volgende:
Volgens LCPS nu het laagste aantal Covid patienten in het ziekenhuis sinds maanden.
Het blijft een inschatting maar het is wel duidelijk dat de ziekenhuizen nog steeds leger worden en niet voller.
Het aantal besmettingen was 2 weken geleden dan ook het laagst in maanden. Als de besmettingen oplopen doen de ziekenhuisopnames dat ook, dat zie je overal. Over 2 a 3 weken gaan ze hier ook stijgen of er moet een wonder gebeuren.
pi_194268020
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:31 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Het aantal besmettingen was 2 weken geleden dan ook het laagst in maanden. Als de besmettingen oplopen doen de ziekenhuisopnames dat ook, dat zie je overal. Over 2 a 3 weken gaan ze hier ook stijgen of er moet een wonder gebeuren.
Altijd maar: over 2 weken.

De stijging in besmettingen is al 12 dagen bezig, normaal gesproken zit er gemiddeld 5 dagen tussen symptomen en ziekenhuisopname. Dus we zouden dan al een week een stijging moeten zien in opnames.
  zondag 26 juli 2020 @ 16:39:32 #14
204633 Fred2
Kritisch
pi_194268091
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:33 schreef Hannnnn het volgende:
De stijging in besmettingen is al 12 dagen bezig, normaal gesproken zit er gemiddeld 5 dagen tussen symptomen en ziekenhuisopname. Dus we zouden dan al een week een stijging moeten zien in opnames.
Het ligt er ook maar net aan wie er besmet is. Zolang die jongeren nieg bij opa en oma komen is er niks aan de hand.
So we just called him Fred too
pi_194268100
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:25 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

Helaas moeten we de komende tijd een stuk simpeler (en saaier) het leven vieren om de risico's zoveel mogelijk te beperken, maar ik denk dat we dat (economisch) niet nog niet willen bevatten. Het gaat voor velen een pijnlijke realisatie worden.

We beginnen nu tevens excessen in (groeps-)gedrag te zien waar we op ten duur nog een behoorlijke kluif aan gaan krijgen.
Er wordt gewoon ontzettend gemarchandeerd. Kijk ik doe er zelf ook aan mee, ik ga zelf ook op vakantie. Alleen waren op mijn bestemming de nachtclubs dicht. Sommige bars verzinnen dan manieren om onder de regels uit te komen om toch met een grote menigte te kunnen feesten, maar ik zou wel gek zijn om me daarin te begeven. Uiteindelijk maakt iedereen ook z'n eigen risico-inschatting, dat is op zich niet erg. De overheid moet ook niet elke beweging van mensen willen controleren.

Uiteindelijk heeft elke overheid een aantal prioriteiten, even globaal beschouwd:

1) Volksgezondheid en levens beschermen.
2) Economische instorting en massawerkloosheid en -faillissementen voorkomen, zodat er niet nog meer mensen doodgaan door armoede, zelfmoord, enz.
3) Sociaal isolement van mensen voorkomen, mensen niet permanent in lockdown plaatsen waardoor ze zichzelf alsnog van kant gaan maken of de regels maar overtreden uit pure ellende.

In verband met nr. 3 is het dus zeker wel belangrijk dat het sociale leven weer op gang komt, dat mensen weer de deur uit gaan. Alleen dat kun je ook bereiken door kleine groepen weer thuis te laten afspreken, in te zetten op terrassen buiten, eigenlijk alles wat Nederland vanaf 1 juni gewoon goed gedaan heeft.

Het is dan ook logisch dat bijvoorbeeld de bakker om de hoek eerder open mag dan de Ikea, de Ikea eerder dan de sportschool, de sportschool eerder dan (of tegelijk met) het café en restaurant, het café en restaurant eerder dan de nachtclub.

Alleen dan heb je natuurlijk te maken met allerlei ondernemers in het nachtleven die ook maatregelen zeggen te nemen, die ook zeggen dat ze 1,5m afstand kunnen garanderen, en die allemaal lopen te roepen van: waarom hunnie wel en wij niet? En de evenementensector en alle BN'ers die daarin optreden. En de gemiddelde Nederlandse party people voor wie het leven pas een feestje is als er ook echt een feestje is, als je met duizenden bent.

Uiteindelijk heeft dat ook sterk te maken met dat Nederland als enige land de 1,5m meter niet alleen handhaaft als onderdeel van de oplossing, maar als dé Haarlemmer olie die het hele maatschappelijke beeld gaat bepalen: de anderhalvemetersamenleving.

Als overheid is het dan makkelijk om je oren te laten hangen en die mensen ook wat te gunnen, maar dan verlies je uit het oog wat je prioriteiten in crisistijd zijn. Als je bij wijze van spreken alle horeca sluit en alle sociale contacten verbiedt, dan richt je daar ongekende schade mee aan, zowel voor de economie als voor mensen. Als je alleen grote bijeenkomsten en festivals verbiedt, dan tref je daarmee een relatief kleine, gepriviligieerde groep die denkt dat het leven zinloos is zonder die dingen, maar kan de rest gewoon door.

Zolang dat soort harde afwegingen niet gemaakt worden, blijf je de situatie houden dat hier en daar besmettingshaarden opflakkeren. Misschien sowieso wel zolang je geen nieuwe lockdown houdt, en dan moeten we toch maar op een verantwoorde wijze met het virus zien te leven.
  zondag 26 juli 2020 @ 16:41:28 #16
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194268105
quote:

[..]

Dus dan zou je kunnen concluderen dat het virus is gemuteerd naar een (veel) mindere variant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194268107
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:39 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Het ligt er ook maar net aan wie er besmet is. Zolang die jongeren nieg bij opa en oma komen is er niks aan de hand.
Precies, dus er is nu nòg geen groot probleem.
Ik ben het er wel mee eens dat het niet nog verder moet oplopen, dan loop je inderdaad het risico dat de risicogroepen weer besmet worden.
Maar op dit moment is er echt nog geen reden tot paniek.
pi_194268110
quote:
Nee, eventuele lockdowns zullen meer lokaal zijn. In maart april werden de ziekenhuizen overspoelt en konden mensen nauwelijks getest worden, het virus was toen gewoon vele malen meer aanwezig dan nu, ook al zit er nu een stijgende lijn in. Vooralsnog is het beheersbaar en is van de meeste gevallen de herkomst duidelijk. Een risico is wel inderdaad de mensen die terugkomen van zomervakantie vanuit heel Europa.
  zondag 26 juli 2020 @ 16:51:16 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194268196
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus dan zou je kunnen concluderen dat het virus is gemuteerd naar een (veel) mindere variant.
Of mensen hebben meer weerstand, bijvoorbeeld omdat ze meer buiten zijn geweest de afgelopen maanden. Je ziet in de zomer altijd minder ziekenhuisopnames dan in de winter, ook buiten deze pandemie om.
pi_194268203
Op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen verblijven zestien coronapatiënten, twee minder dan zaterdag.

Het aantal ziekenhuisopnames in verband met Covid-19 buiten de ic is vandaag met 24 afgenomen tot 67.

Wat positief nieuws. Virus lijkt ergens gewoon in kracht afgenomen te zijn. Ik denk persoonlijk dat de meest kwetsbare mensen hieraan al overleden zijn of die zijn in het ziekenhuis al opgenomen.

Al paar weken lang zo weinig opnames en doden.
pi_194268212
quote:

[..]

Wereldwijd gebeurt hetzelfde. De curve van ziekenhuisopnamea loopt zo’n 2 weken achter op besmettingen. En dan gaat het in Nederland anders zijn want hier komt niemand bij opa en oma? Schei toch uit wij staan juist bekend als het land dat het verziekt heeft in de verpleeghuizen.
pi_194268216
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:52 schreef Noordzijde het volgende:
Op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen verblijven zestien coronapatiënten, twee minder dan zaterdag.

Het aantal ziekenhuisopnames in verband met Covid-19 buiten de ic is vandaag met 24 afgenomen tot 67.

Wat positief nieuws. Virus lijkt ergens gewoon in kracht afgenomen te zijn. Ik denk persoonlijk dat de meest kwetsbare mensen hieraan al overleden zijn of die zijn in het ziekenhuis al opgenomen.

Alsof alle kwetsbaren in Nederland al corona hebben gehad, wat een flauwekul weer.
pi_194268222
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:54 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Alsof alle kwetsbaren in Nederland al corona hebben gehad, wat een flauwekul weer.
Zeg toch niet alle?
pi_194268236
quote:

Uit de officiele testresultaten lijkt de leeftijdsverdeling te veranderen naar vooral besmettingen onder jongeren. Wellicht dat dat een verklaring is.

Aan de andere kant: misschien is de leeftijdsverdeling wel helemaal niet veranderd, maar lijkt dat alleen maar zo omdat er in het voorjaar simpelweg geen drol werd getest. Slechts voornamelijk zorgmedewerkers en ziekenhuisopnames (dus vooral ouderen) meende ik.
pi_194268273
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:53 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Wereldwijd gebeurt hetzelfde. De curve van ziekenhuisopnamea loopt zo’n 2 weken achter op besmettingen. En dan gaat het in Nederland anders zijn want hier komt niemand bij opa en oma? Schei toch uit wij staan juist bekend als het land dat het verziekt heeft in de verpleeghuizen.
Waar vind je dat over die 2 weken?
Ik las namelijk 5 dagen
pi_194268358
Ik vind 20 procent toename in 1 week nog wel meevallen eerlijk gezegd.
pi_194268359
quote:

Dat lees je vaker, dat het virus in 'kracht' afgenomen zou zijn. Dat is niet waar. In maart april waren velen ziek of ziekig, maar werden niet getest. Nu wordt iedereen getest. Ik zou wel eens het percentage positieve tests van maart april willen zien.
Maar doordat er nu zoveel meer getest wordt verschuift de verhouding gevallen / ziekenhuisopnames nogal, er zijn nu veel meer gevallen per ziekenhuisopname.
Ook lijkt het dat er nu meer jongere mensen besmet raken, waaronder het percentage ziekenhuisopnames onder de besmetting ook lager is.
Er wordt dus meer getest, en het lijkt erop dat een ander deel van de bevolking besmet raakt. Daardoor worden er relatief minder mensen opgenomen, maar het heeft niks te maken met de 'kracht' van het virus, die is nog gewoon hetzelfde.
pi_194268425
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:00 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Waar vind je dat over die 2 weken?
Ik las namelijk 5 dagen
Kijk maar op een willekeurige site die de statistieken bijhoudt.

Op pagina 3 van dit topic een mooi plaatje van de VS mbt het dodental
COR / VS heeft een probleem #11 No Bahamas for you!
pi_194268450
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:16 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Op pagina 3 van dit topic een mooi plaatje van de VS
Ik zie geen plaatje over ziekenhuisopnames en als ik op bddataplan kijk zie ik ook zeker geen 2 weken lag, maar een paar dagen, zoals ik al dacht.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:21:20 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194268478
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:10 schreef skrn het volgende:
Ik vind 20 procent toename in 1 week nog wel meevallen eerlijk gezegd.
Vergeleken met de dalende trend die we hiervoor hadden, is dit natuurlijk wel een hele grote verandering.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:24:22 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194268517
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vergeleken met de dalende trend die we hiervoor hadden, is dit natuurlijk wel een hele grote verandering.
Niet vreemd gelet op de aantallen in Rotterdam van de laatste tijd.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:29:55 #32
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194268580
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:16 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Op pagina 3 van dit topic een mooi plaatje van de VS mbt het dodental
Deze toch?
pi_194268581
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:19 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Ik zie geen plaatje over ziekenhuisopnames en als ik op bddataplan kijk zie ik ook zeker geen 2 weken lag, maar een paar dagen, zoals ik al dacht.
Je hebt gelijk, ik haalde opnames en doden door elkaar, sorry!
pi_194268607
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:29 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik haalde opnames en doden door elkaar, sorry!
Ah voor doden heb je gelijk, daar zit inderdaad 2 weken vertraging in.
pi_194268729
Aantal coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen opnieuw fors lager

Het aantal Covid-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is momenteel lager dan op enig moment in de afgelopen maanden. Dat zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Als het aantal nieuwe infecties niet verder stijgt, zal het aantal ziekenhuisopnames volgens hem beperkt blijven.

Op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen verblijven 16 coronapatiënten, 2 minder dan zaterdag. Het aantal ' gewone' ziekenhuisopnames van coronapatiënten buiten de ic is met 24 afgenomen tot 67. Ook vrijdag was er al een forse afname van het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen. Gisteren was er een beperkte stijging.

Het aantal coronabesmettingen nam de laatste tijd weer toe en dat kan betekenen dat ook het aantal ziekenhuisopnames en het aantal sterfgevallen na verloop van tijd zullen stijgen.

Bron rtl nieuws

Niks aan de hand dus.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:44:15 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194268751
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet vreemd gelet op de aantallen in Rotterdam van de laatste tijd.
De aantallen stijgen overal. Weliswaar in Rotterdam het hardst, maar het is niet zo dat het in de rest van Nederland niet toeneemt.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:46:30 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194268778
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

De aantallen stijgen overal. Weliswaar in Rotterdam het hardst, maar het is niet zo dat het in de rest van Nederland niet toeneemt.
Over her en der een individueel geval maak ik me echt geen zorgen hoor.
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 18:19:51 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194269178
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is vooral de randstad, zeeland en west-brabant. De rest van Nederland staat nog steeds op 0-3 besmettingen per dag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 26 juli 2020 @ 18:22:30 #39
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194269205
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is vooral de randstad, zeeland en west-brabant. De rest van Nederland staat nog steeds op 0-3 besmettingen per dag.
Die zuidwest hoek is al sinds mensenheugenis probleemgebied.
  zondag 26 juli 2020 @ 18:23:06 #40
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194269214
[quote]0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:22 schreef kibo het volgende:

[..]

edit
  zondag 26 juli 2020 @ 18:24:11 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194269225
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh alleen daar maar :')
pi_194269327
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Altijd apart gevonden dat in het Noorden van NL het virus nooit echt hard heeft toegeslagen
pi_194269344
quote:

[..]

Ja, als het maar niet naar Midden-Brabant komt, want daar woon ik.

Dus niet reizen, graag.

Bouwvakkers ook gewoon thuis werken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 26 juli 2020 @ 18:34:30 #44
491523 Golf8
Op #ANONIEM
pi_194269386
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:31 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Altijd apart gevonden dat in het Noorden van NL het virus nooit echt hard heeft toegeslagen
Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekenden
Graag op #ANONIEM
pi_194269543
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:34 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekenden
En Amsterdam dan tov Rotterdam?
pi_194269547
quote:

[..]

Precies, voor Noorderlingen maakt zo'n lock-down nauwelijks verschil.
  zondag 26 juli 2020 @ 19:01:50 #47
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194269786
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:31 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Social distancing was hier altijd al de norm. :+
  zondag 26 juli 2020 @ 19:07:00 #48
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194269867
quote:

[..]

Geen kutcarnaval... Veel minder handen schudden, knuffelen en wangkussen met bekenden jan en alleman
En de kat in het donker knijpen , ook al zo n brabo/limbo hobby :r
pi_194269903
Ik had hier gisteren feestje voor mijn verjaardag. 30 man, ging supergoed. Was buiten en onder de overkapping toen het ging regenen. Iedereen hield wel gepaste afstand en ik hoefde tegen niemand te zeggen geen handen en kussen, want dat deden ze uit zichzelf al niet.
pi_194269911
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:44 schreef skrn het volgende:

[..]

Precies, voor Noorderlingen maakt zo'n lock-down nauwelijks verschil.
Hebben ook altijd al jaren achter gelopen. De eerste kleurlingen zijn net binnen gewandeld daar. Denk dat Covid tegen 2040 verwacht wordt! ;)
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 19:17:27 #51
pi_194270008
quote:

[..]

Ik zeg niet dat dat niks is en geen probleem is.
  zondag 26 juli 2020 @ 19:21:06 #52
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194270078
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik had hier gisteren feestje voor mijn verjaardag. 30 man, ging supergoed. Was buiten en onder de overkapping toen het ging regenen. Iedereen hield wel gepaste afstand en ik hoefde tegen niemand te zeggen geen handen en kussen, want dat deden ze uit zichzelf al niet.
Dat is toch mooi, zo het kan!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194270168
Als dit de aantallen zijn met een flink aantal gestegen tests vergeleken met eerdere weken dan valt het wellicht toch nog mee... er vanuitgaande dat die mensen eerder onder de radar bleven
  zondag 26 juli 2020 @ 19:28:02 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194270202
quote:
Ik denk persoonlijk dat de meest kwetsbare mensen hieraan al overleden zijn of die zijn in het ziekenhuis al opgenomen.
Precies. Ze doen ook maar alsof iedereen het gaat krijgen en er bijna aan dood zal gaan.
Lijkt erop dat de eerste lichting zwakkeren overleden is. Misschien volgende winter weer een setje. Hebt lijkt wel griep.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194270249
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Precies. Ze doen ook maar alsof iedereen het gaat krijgen en er bijna aan dood zal gaan.
Lijkt erop dat de eerste lichting zwakkeren overleden is. Misschien volgende winter weer een setje. Hebt lijkt wel griep.
Allleen in de winter heb je dan griep en corona.

Dus dat is voor de mensen in de risico-groepen niet zo een goed nieuws.
  zondag 26 juli 2020 @ 19:32:50 #56
22565 asco
Los in deze tent
pi_194270279
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Stel je voor dat we voor de griep ook de aantallen zo gefixeerd zouden bijhouden. Dan zaten we al heel wat jaren in lockdown tijdens de winter. 🙄
pi_194270296
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:32 schreef asco het volgende:

[..]

Stel je voor dat we voor de griep ook de aantallen zo gefixeerd zouden bijhouden. Dan zaten we al heel wat jaren in lockdown tijdens de winter. 🙄
Voor griep is een vaccin. Dat sommige mensen te achterlijk of ignorant zijn om te snappen dat de vergelijking alleen daarom al mank gaat is vrij irritant.
  zondag 26 juli 2020 @ 19:35:24 #58
22565 asco
Los in deze tent
pi_194270313
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:34 schreef wpor het volgende:

[..]

Voor griep is een vaccin. Dat sommige mensen te achterlijk of ignorant zijn om te snappen dat de vergelijking alleen daarom al mank gaat is vrij irritant.
Oh werkelijk? Waarom gaan er dan nog zoveel mensen dood aan de griep?
  zondag 26 juli 2020 @ 19:38:22 #59
445514 DonDruiper
pi_194270357
AD.nl

Grote kop.

Ruim 200 nieuwe besmettingen: hoogste dagtotaal sinds begin juni

Waarom niet als kop; IC patienten en ziekenhuisopnames dalen nog steeds.

Het aantal Covid-patiënten dat op de intensive care verblijft, bedraagt 16. Dat zijn 2 patiënten minder dan zaterdag. Er liggen daarnaast 568 non-Covid-patiënten op de ic’s, 28 minder dan de voorgaande dag. Het aantal Covid-opnames buiten de ic bedraagt 67, dat zijn er 24 minder dan gisteren.

[ Bericht 13% gewijzigd door trein2000 op 26-07-2020 19:52:34 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 26 juli 2020 @ 19:39:10 #60
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194270368
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:34 schreef wpor het volgende:

[..]

Een vaccin waarbij je maar net het geluk moet hebben dat de gekozen variant iets doet tegen de griep van dat jaar...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194270399
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:35 schreef asco het volgende:

[..]

Omdat dat juist zwakke oude mensen zijn of mensen met een onderliggende ziekte.

Dus inderdaad de zwakkeren in de samenleving, zoals jij zei.

De risico-groepen..

Die mensen hoeven niet perse oud te zijn iemand met COPD zal ook heel veel moeite hebben om COVID 19 te overleven.

COPD is een longziekte.
  zondag 26 juli 2020 @ 19:46:13 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194270458
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Omdat dat juist zwakke oude mensen zijn of mensen met een onderliggende ziekte.

Dus inderdaad de zwakkeren in de samenleving, zoals jij zei.

De risico-groepen..

Die mensen hoeven niet perse oud te zijn iemand met COPD zal ook heel veel moeite hebben om COVID 19 te overleven.

COPD is een longziekte.
Covid-19 is dan waarschijnlijk weer geen longziekte, toch?

Ik weet iig niet of COPD patiënten meer risico lopen.
Niet dat je daar fit oud mee wordt maar ok :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 26 juli 2020 @ 19:47:22 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194270471
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl

Grote kop.

Het aantal Covid-patiënten dat op de intensive care verblijft, bedraagt 16. Dat zijn 2 patiënten minder dan zaterdag. Er liggen daarnaast 568 non-Covid-patiënten op de ic’s, 28 minder dan de voorgaande dag. Het aantal Covid-opnames buiten de ic bedraagt 67, dat zijn er 24 minder dan gisteren.

Ziekenhuisopnamen komen 1-2 weken na de eerste symptomen. IC weer een weekje later.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar wacht nog even met de slingers en champagne.

[ Bericht 6% gewijzigd door trein2000 op 26-07-2020 19:53:10 ]
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194270577
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Covid-19 is dan waarschijnlijk weer geen longziekte, toch?

Ik weet iig niet of COPD patiënten meer risico lopen.
Niet dat je daar fit oud mee wordt maar ok :+

Van het COVID-19 virus KAN je een virale longontsteking krijgen. Kan.

Dus niet iederreeen krijgt die.

Voor een virale longontsteking zijn nog geen medicijnen voor een bacteriele wel.

Dus ze kunnen alleen de symptomen bestrijden

Dat meisje van 3 dat in Belgie is overleden aan het COVID-virus had ook een onderliggende ziekte, en dat virus geeft dan net het laatste zetje. Waardoor ze kwam te overlijden.

https://www.parool.nl/wer(...)aan-corona~b1f87e49/
  zondag 26 juli 2020 @ 19:55:50 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194270611
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Van het COVID-19 virus KAN je een virale longontsteking krijgen. Kan.

Dus niet iederreeen krijgt die.

Voor een virale longontsteking zijn nog geen medicijnen voor een bacteriele wel.

Dus ze kunnen alleen de symptomen bestrijden

Dat meisje van 3 dat in Belgie is overleden aan het COVID-virus had ook een onderliggende ziekte, en dat virus geeft dan net het laatste zetje. Waardoor ze kwam te overlijden.
Dacht dat het debat was dat het mogelijk een vasculaire of bloedziekte was
pi_194270628
quote:
AD.nl

Grote kop.

Klinkt niet zo eng dat handjevol opnames.

200 wow wat een stijging!
pi_194270693
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, en er is ook nog onderzoek gaande of je een bepaald gen kan hebben waardoor je gemakkelijker komt te overlijden.

Het is iieder geval een erg sllim virus..

Slimmer dan ik. :Y

Ik beweer niet dat ik de absolute warheid weet, maar ik hou me vast aan dat filmpje van Sander de Hosson.

Nou, en dan kan het best nog zijn dat uit onderzoek blijkt dat er nog andere mogelijkheden zijn.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:02:27 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194270700
twitter
pi_194270705
quote:
3s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ziekenhuisopnamen komen 1-2 weken na de eerste symptomen. IC weer een weekje later.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar wacht nog even met de slingers en champagne.
We zaten twee weken geleden al rond de 130 geloof ik.
Tap tap tap
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 20:10:36 #70
5428 crew  miss_sly
pi_194270799
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgens mij lopen daar ook onderzoeken naar. Ook naar aanleiding van autopsies waarbij men bijzondere bevindingen deed, zoals stolsels in heel veel organen door het hele lichaam. Er is inderdaad een debat of het puur een longziekte is, of toch meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 20:12:22 #71
5428 crew  miss_sly
pi_194270829
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Misschien heeft hij datzelfde genetische defect als de broers waar het Radboud onderzoek naar deed.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 20:15:55 #72
236264 crew  capricia
pi_194270882
Voor iedereen ter info:

Dit is het beste overzichtsartikel wat onlangs gepubliceerd is (wat ik ken). Een samenvatting van 25K publicaties.

Pathophysiology, Transmission, Diagnosis, and Treatment of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2768391

(Gekregen via een longarts)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194270966
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Voor iedereen ter info:

Dit is het beste overzichtsartikel wat onlangs gepubliceerd is (wat ik ken). Een samenvatting van 25K publicaties.

Pathophysiology, Transmission, Diagnosis, and Treatment of Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)

Dank je wel : :Y
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 20:23:45 #74
236264 crew  capricia
pi_194270981
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dank je wel : :Y
Ik heb het nog niet uit. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 26 juli 2020 @ 20:26:10 #75
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194271013
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Voor iedereen ter info:

pi_194271549

Jaaaaa weer mondkapjestekort!

Wat gaat hier fout mensen?
pi_194271855
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:00 schreef quirina het volgende:

Jaaaaa weer mondkapjestekort!

Wat gaat hier fout mensen?
Oud nieuws?
blablablabla
pi_194271906
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:35 schreef asco het volgende:

[..]

Gaan we nog steeds dit vergelijk maken?

Op het hoogtepunt van de griepgolf in 2018 lagen 340 grieppatiënten op de IC. Zonder maatregelen. Op het hoogtepunt van corona lagen 1400 mensen op de IC, met verregaande maatregelen.

Er is nog geen medicijn tegen corona.

Er is nog geen vaccin.

??
pi_194272012
Thuiswerken zal hee 2020 wel blijven ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 21:28:05 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 21:28:26 #80
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194272023
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:20 schreef wpor het volgende:

[..]

Gaan we nog steeds dit vergelijk maken?

Op het hoogtepunt van de griepgolf in 2018 lagen 340 grieppatiënten op de IC. Zonder maatregelen. Op het hoogtepunt van corona lagen 1400 mensen op de IC, met verregaande maatregelen.

Er is nog geen medicijn tegen corona.

Er is nog geen vaccin.

??
Denk dat je iemand, die na ruim vier maanden COVID-19 nog steeds vergelijkt met de griep, niet meer kan/zal overtuigen. Zonde van je energie.
pi_194272057
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat je iemand, die na ruim vier maanden COVID-19 nog steeds vergelijkt met de griep, niet meer kan/zal overtuigen. Zonde van je energie.
We hebben te maken met 2 kampen, aan de ene kant griep+ andere kant erger dan kanker. :P
pi_194272124
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:27 schreef F.Sinatra het volgende:
Thuiswerken zal hee 2020 wel blijven ^O^
Zat mensen weer op de zaak hoor.
Zie je ook op de weg al een poosje.
pi_194272151
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

We hebben te maken met 2 kampen, aan de ene kant griep+ andere kant erger dan kanker. :P
Of sars 2.0
  zondag 26 juli 2020 @ 21:37:42 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194272156
quote:

[..]

Die mensen heb ik inmiddels allemaal geblokkeerd. Stuk prettiger in het topic zo.
pi_194272160
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar in principe is dat niet de bedoeling of oproep van het kabinet.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:38:30 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194272168
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, de technici die we in België op de baan hebben klagen alweer een maand of 2 over de files.
pi_194272190
quote:

[..]

De cijfers wereldwijd laten vooralsnog niet echt zien dat het zoveel erger is dan een gemiddelde long infectie waar wereldwijd volgens het WHO meer dan 3 miljoen mensen aan overlijden.
pi_194272193
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:38 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar in principe is dat niet de bedoeling of oproep van het kabinet.
Ja maar dan moeten ze thuiswerken verplichten waar mogelijk ipv vrijblijvend advies.
Nu wordt de bal bij directie en management neergelegd en dan zitten veel mensen gewoon weer op kantoor.
pi_194272246
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik word sowieso moe van kampjesdenkers. Nee, het is geen Ebola met een CFR van 65% of iets in die orde van grootte. Het heeft ook niet de besmettelijkheid van iets als de mazelen. Wat we echter wel zien is dat het ook in Nederland bijna heeft geleid tot code zwart scenario's, uitstellen van veel reguliere zorg, ontwrichting van de economie en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 21:43:43 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194272296
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De cijfers wereldwijd laten vooralsnog niet echt zien dat het zoveel erger is dan een gemiddelde long infectie waar wereldwijd volgens het WHO meer dan 3 miljoen mensen aan overlijden.
:') Je bent feiten die al vele maanden bekend zijn doelbewust aan het negeren. Eigenlijk gewoon aan het liegen dus. Ziekelijk. Dan heb je echt een kronkel in je kop. Gelijk ook maar even geblokkeerd.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:46:30 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194272371
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik word sowieso moe van kampjesdenkers. Nee, het is geen Ebola met een CFR van 65% of iets in die orde van grootte. Het heeft ook niet de besmettelijkheid van iets als de mazelen. Wat we echter wel zien is dat het ook in Nederland bijna heeft geleid tot code zwart scenario's, uitstellen van veel reguliere zorg, ontwrichting van de economie en ga zo maar door.
En buiten dat ligt het aantal personen dat nadien amper herstelt en/of chronisch long- of hartklachten overhoudt vrij hoog.
pi_194272373
quote:

[..]

Oke man. Bedankt voor de blokkeer tip Dven.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:48:05 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194272404
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:46 schreef wpor het volgende:

[..]

Oke man.
Prima extensie van Chrome. Heb gemerkt dat het mobiel ook werkt wanneer je de ontwikkellaarsfunctie in de op Chrome gebaseerde Kiwi Browser aan hebt staan.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:51:36 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194272493
quote:

[..]

Als iedereen in de wereld stopt met roken, sterft er ook niemand door roken. Ga je dan ook zeggen dat roken niet zo heel slecht is want er gaat niemand dood aan?
  zondag 26 juli 2020 @ 21:56:06 #95
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194272594
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Die mensen heb ik inmiddels allemaal geblokkeerd. Stuk prettiger in het topic zo.
Hoe blokkeer je personen hier?
Lijkt mij ook een stuk prettiger lezen namelijk. Nu moet ik constant door die onzin scrollen
  zondag 26 juli 2020 @ 21:56:07 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194272596
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja maar dan moeten ze thuiswerken verplichten waar mogelijk ipv vrijblijvend advies.
Nu wordt de bal bij directie en management neergelegd en dan zitten veel mensen gewoon weer op kantoor.
Daar is geen wetgeving voor dus kán niet
  zondag 26 juli 2020 @ 21:57:50 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194272634
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:56 schreef Markesh het volgende:

[..]

Hoe blokkeer je personen hier?
Lijkt mij ook een stuk prettiger lezen namelijk. Nu moet ik constant door die onzin scrollen
Fokblocker extensie op Chrome laten draaien :) gewoon de naam even googelen. Supersimpel en in tegenstelling tot de blokkeerfunctie die je bij FOK! abonnementen hebt is de hele user onzichtbaar en kan je zelfs zijn tekst in quotes niet meer lezen.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:00:31 #98
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194272676
quote:
AD.nl

Grote kop.

Yup dit hier erger ik mij ook dood aan in de media.

Net als elke dag record besmetting in usa, nooit iets van zoveel genezen.

Ik snap ook wel dat dat geen advertenties oplevert, dat alles waar de media aandenkt erg triest
  zondag 26 juli 2020 @ 22:06:21 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194272771
Dat het aantal besmettingen op veel plaatsen in Europa weer toeneemt, kan m.i. niet los worden gezien van verdere versoepelingen m.b.t. toerisme, vakantiegangers etc. Veel meer internationale bewegingen, veel meer contactmomenten tussen groepen, jongeren die regels algeheel aan hun laars lappen etc.
pi_194272860
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar is geen wetgeving voor dus kán niet
Kan je niet een max zetten op mensen in een gebouw of noodwet ofzo?
Als ze echt willen is er heus een oplossing.
Het is in ieder geval makkelijk te voorspellen wat er zal gebeuren als je het niet verplicht immers.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:12:36 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194272866
twitter

Wanneer gaan we in onze regio Antwerpen, Rotterdam en Luxemburg-stad op slot gooien?
pi_194272880
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Fokblocker extensie op Chrome laten draaien :) gewoon de naam even googelen. Supersimpel en in tegenstelling tot de blokkeerfunctie die je bij FOK! abonnementen hebt is de hele user onzichtbaar en kan je zelfs zijn tekst in quotes niet meer lezen.
Dank voor de tip, meteen gedaan! Gaat veel ergernis schelen :s)
pi_194272884
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat het aantal besmettingen op veel plaatsen in Europa weer toeneemt, kan m.i. niet los worden gezien van verdere versoepelingen m.b.t. toerisme, vakantiegangers etc. Veel meer internationale bewegingen, veel meer contactmomenten tussen groepen, jongeren die regels algeheel aan hun laars lappen etc.
Als er duizenden dat virus krijgen zonder klachten is het mooi voor de groepsimmuniteit.

Of moeten we nu zo nodig de teller op 0 laten, omdat het er zo mooi uitziet in de statistieken?
pi_194272921
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wanneer gaan we in onze regio Antwerpen, Rotterdam en Luxemburg-stad op slot gooien?
Idd gaat nergens over dat sommige landen afgeraden worden terwijl het iets verder op los gaat.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:16:22 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194272930
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als er duizenden dat virus krijgen zonder klachten is het mooi voor de groepsimmuniteit.

Of moeten we nu zo nodig de teller op 0 laten, omdat het er zo mooi uitziet in de statistieken?
Zolang het veelal mensen zijn die niet vallen in de risicogroep hoeft een x aantal besmettingen inderdaad geen probleem te zijn.

Ik was vooral aan het zoeken naar oorzaken voor het feit dat de stijging in veel Europese landen zo'n beetje overal tegelijk weer begonnen is, en dan kun je toch niet om vakantiegangers en toerisme heen, denk ik. Vooral op die plaatsen waar jongeren vrolijk volle bars in duiken 's nachts.

Die besmettingen vinden niet plaats in supermarkten, anders hadden we daar maanden geleden al van moeten horen.
pi_194272956
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang het veelal mensen zijn die niet vallen in de risicogroep hoeft een x aantal besmettingen inderdaad geen probleem te zijn.

Ik was vooral aan het zoeken naar oorzaken voor het feit dat de stijging in veel Europese landen zo'n beetje overal tegelijk weer begonnen is, en dan kun je toch niet om vakantiegangers en toerisme heen, denk ik.
Jep + meer en gemakkelijker testen. Voorheen werden de tests alleen afgelegd als je half dood was. Nu met een snotje kan je al een test afleggen.

Ik denk zelf dat het aantal positieve cases in maart misschien wel 10x hoger lagen als de statistieken, kan het verder niet bewijzen. :P
  zondag 26 juli 2020 @ 22:19:48 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194272997
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep + meer en gemakkelijker testen. Voorheen werden de tests alleen afgelegd als je half dood was. Nu met een snotje kan je al een test afleggen.

Ik denk zelf dat het aantal positieve cases in maart misschien wel 10x hoger lagen als de statistieken, kan het verder niet bewijzen. :P
10x weet ik niet maar er hebben in maart heel veel mensen met corona rondgelopen die nooit zijn getest, dat moge wel duidelijk zijn intussen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 22:28:06 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194273140
Als nu maar 20-25% van de burgers met klachten zich laten testen zijn de daadwerkelijke getallen dus ook nog steeds hoger.

Het is gewoon verdomd lastig vergelijken, dus daarom moet men alert zijn en niet alleen maar denken "ja, maar we testen nu veel meer".
pi_194273145
Rotterdam is ook maar een uurtje rijden van Antwerpen, beide wonen veel Marokkanen en Turken. Geen idee of er verder een causaal verband is qua kruisbesmetting of dat het louter op toeval berust dat het daar lokaal zo piekt.
blablablabla
pi_194273161
Weet iemand dit. Bij hoeveel % van de mensen die corona hebben is de zuurstofsaturatie lager dan normaal (95+),?
Dus ook de asymptomatische/presymptomatische gevallen?
  zondag 26 juli 2020 @ 22:30:55 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194273187
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:28 schreef Elan het volgende:
Rotterdam is ook maar een uurtje rijden van Antwerpen, beide wonen veel Marokkanen en Turken. Geen idee of er verder een causaal verband is qua kruisbesmetting of dat het louter op toeval berust dat het daar lokaal zo piekt.
Zullen ongetwijfeld wel families zijn die bij elkaar op visite gaan. Aan de andere kant hebben de Ramadan en het Suikerfeest in het voorjaar ook niet echt voor problemen gezorgd.
pi_194273277
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zullen ongetwijfeld wel families zijn die bij elkaar op visite gaan. Aan de andere kant hebben de Ramadan en het Suikerfeest in het voorjaar ook niet echt voor problemen gezorgd.
Werd er toen niet nog achter de voordeur gehandhaafd op overdreven veel mensen?
blablablabla
pi_194273312
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik denk dat die reden (meer testen, sneller testen) nu meer invloed heeft op de nummers dan de gemiddelde toerist (feestende jongeren wellicht als uitzondering). Stoor me dan ook aan de nieuwsartikelen die in koeienletters benoemd dat alles weer stijgt, maar dan amper één zin gebruiken om te benoemen dat er echt veel meer, veel sneller getest word. Verklaart echt niet alle groei, maar wel een hoop. Dat de cijfers in de ziekenhuizen nog steeds dalen of stabiel blijven zie je ook niet in koeienletters voorbij komen. Haalt niet weg dat het misschien verstandig is om regionaal in te grijpen. Totaal geen draagvlak of aanleiding om nu heel extreem maatregelen te treffen in het hele land. Of in heel Belgie, etc.
pi_194273320
quote:
Zo zie je maar weer elan. We worden bedreigd door de moslims
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 26 juli 2020 @ 22:39:44 #115
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194273330
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Thanks!
  zondag 26 juli 2020 @ 22:43:02 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194273385
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Werd er toen niet nog achter de voordeur gehandhaafd op overdreven veel mensen?
Is dat ooit gebeurd dan? Afgezien van een illegaal schuurfeestje her en der?
  zondag 26 juli 2020 @ 23:19:13 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194273899
quote:
Ruim een uur. Brussel is maar een half uur rijden en bovendien binnenlands.

In Antwerpen is 20% moslim en in Brussel 25%. Beide uiteraard grotendeels Marokkanen en Turken.

Dus nee, dit verband is niet erg sterk.
pi_194274073
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:43 schreef Dven het volgende:

[..]

:') Je bent feiten die al vele maanden bekend zijn doelbewust aan het negeren. Eigenlijk gewoon aan het liegen dus. Ziekelijk. Dan heb je echt een kronkel in je kop. Gelijk ook maar even geblokkeerd.
Ok ouwe baas. T zal me een zorg zijn verder.
pi_194274106
ÉÉN UUR GELEDEN
Grote steden in Marokko vanaf middernacht afgesloten
In Marokko worden vanaf middernacht verschillende grote steden afgegrendeld. Persbureau Reuters en Marokkaanse media melden dat het onder meer gaat om Casablanca, Marrakesh, Fez en Tanger.

Mensen mogen de steden niet meer in en niet meer uit, zegt het Marokkaanse ministerie van Volksgezondheid. De maatregelen schoppen de (vakantie)plannen van veel Marokkanen in de war. Ook begint vrijdag het Offerfeest: een van de belangrijkste islamitische feestdagen en een gelegenheid om familie op te zoeken.

"Heel veel mensen waren binnen Marokko op vakantie", zegt correspondent Samira Jadir. "Zij moeten dus voor middernacht bijvoorbeeld weer Casablanca zijn, als ze de stad nog binnen willen komen."

Vandaag meldde het ministerie dat er 633 nieuwe besmettingen bijkwamen. Dat is een van de grootste stijgingen tot nu toe.
pi_194274117
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weet iemand dit. Bij hoeveel % van de mensen die corona hebben is de zuurstofsaturatie lager dan normaal (95+),?
Dus ook de asymptomatische/presymptomatische gevallen?
Van de patiënten die in het ziekenhuis hebben gelegen; vrijwel iedereen. Asymptomatische patiënten worden hier niet op getest. Had zelf saturatie >95% toen ik het had.
pi_194274315
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:39 schreef mijntjexx het volgende:
ÉÉN UUR GELEDEN
Grote steden in Marokko vanaf middernacht afgesloten
In Marokko worden vanaf middernacht verschillende grote steden afgegrendeld. Persbureau Reuters en Marokkaanse media melden dat het onder meer gaat om Casablanca, Marrakesh, Fez en Tanger.

Mensen mogen de steden niet meer in en niet meer uit, zegt het Marokkaanse ministerie van Volksgezondheid. De maatregelen schoppen de (vakantie)plannen van veel Marokkanen in de war. Ook begint vrijdag het Offerfeest: een van de belangrijkste islamitische feestdagen en een gelegenheid om familie op te zoeken.

"Heel veel mensen waren binnen Marokko op vakantie", zegt correspondent Samira Jadir. "Zij moeten dus voor middernacht bijvoorbeeld weer Casablanca zijn, als ze de stad nog binnen willen komen."

Vandaag meldde het ministerie dat er 633 nieuwe besmettingen bijkwamen. Dat is een van de grootste stijgingen tot nu toe.
Die mocros zijn beschamend slecht beziggeweest met het organiseren van de maatregelen met als dieptepunt dat al die mocros die in het buitenland zijn overleden gedwongen werden om elders begraven te worden ondanks dat ze een verzekering vhadden in marocco begraven te worden met alle kosten en organisatorische uitdagingen die erbij komen kijken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194274665
Ik probeer het nog een keer.

Denkt men hier ook dat het uur van de waarheid binnen 1 a 2 weken gaat plaatsvinden?

Er hangt veel vanaf voor iedereen.

Met de duizenden dagelijkse besmettingen in Spanje zal ofwel blijken de ziekenhuizen weer vollopen ofwel dat het virus in Europa mensen niet meer ziek maakt, in het laatste geval kan iedereen zijn of haar leven weer als normaal oppakken.

De overheid zal positie moeten innemen, negatief reisadvies voor Spanje, danwel benadrukken dat er eigenlijk geen gevaar meer heerst. Duidelijkheid binnen 1 a 2 weken.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 01:20:06 #123
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194274682
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 01:13 schreef Za het volgende:

Denkt men hier ook dat het uur van de waarheid binnen 1 a 2 weken gaat plaatsvinden?

Met de duizenden dagelijkse besmettingen in Spanje zal ofwel blijken de ziekenhuizen weer vollopen ofwel dat het virus in Europa mensen niet meer ziek maakt, in het laatste geval kan iedereen zijn of haar leven weer als normaal oppakken.

De overheid zal positie moeten innemen, negatief reisadvies voor Spanje, danwel benadrukken dat er eigenlijk geen gevaar meer heerst. Duidelijkheid binnen 1 a 2 weken.
Dit is de enige waarheid, hulde
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 27 juli 2020 @ 02:43:24 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194275107
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 02:43 schreef slashdotter3 het volgende:
A Texas man died from coronavirus after his granddaughter spread infection to him from attending a party
https://www.reddit.com/r/(...)ronavirus_after_his/
Toch knap dat ze precies weten hoe op welke volgorde een virus zich verspreid heeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 27 juli 2020 @ 07:12:44 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194275198
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 06:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Toch knap dat ze precies weten hoe op welke volgorde een virus zich verspreid heeft
Je kunt dat best goed tracken met mini wijzigingen in het virus.

Overigens stom artikel. Moeder van buurvrouw hier is overleden aan corona doordat buurvrouw onbeschermd in een verpleeghuis werkte en het zo als cadeautje mee nam van werk.
Shit happens in een pandemie. Heel erg vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders.
pi_194275223
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Je kunt dat best goed tracken met mini wijzigingen in het virus.

Overigens stom artikel. Moeder van buurvrouw hier is overleden aan corona doordat buurvrouw onbeschermd in een verpleeghuis werkte en het zo als cadeautje mee nam van werk.
Shit happens in een pandemie. Heel erg vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders.
Eh? Vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders? Wat bedoel je?
  maandag 27 juli 2020 @ 07:20:51 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194275231
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:18 schreef wpor het volgende:

[..]

Eh? Vreselijk voor individuen maar op grote schaal is het niet anders? Wat bedoel je?
Dat zo'n redditvoorbeeld zoals hierboven wel foetsie mag uit dit topic wmb. Dat weten we nu toch allang, nul nieuwswaarde
pi_194275281
Zo proberen ze de jongeren te waarschuwen en te sturen maar die lezen zulke artikelen toch niet want die zijn aan het feesten. Ain't nobody got time for that.
Go hard or go home
  maandag 27 juli 2020 @ 07:44:50 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194275321
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 01:13 schreef Za het volgende:

Niet alleen in Spanje, ook hier loopt het weer op. Over 2-3 weken zien we dan dus ook hier het effect op de IC’s en het aantal doden. Ik ben ook benieuwd.
pi_194275370
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:40 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Van de patiënten die in het ziekenhuis hebben gelegen; vrijwel iedereen. Asymptomatische patiënten worden hier niet op getest. Had zelf saturatie >95% toen ik het had.
Bedankt voor je reactie! Ik was benieuwd of het bij iedereen laag werd.
Anders konden we net zo goed saturatie monitoren.
pi_194275397
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Ik was benieuwd of het bij iedereen laag werd.
Anders konden we net zo goed saturatie monitoren.
Als dat het geval zou zijn, ben je eigenlijk ook niet asymptomatisch meer hè. Bij lage saturatie krijg je ook echt wel klachten.
  maandag 27 juli 2020 @ 08:11:20 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194275420
pi_194275500
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:11 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
140 _O-, dat is toch niets voor een stad 7x groter dan Amsterdam.
  maandag 27 juli 2020 @ 08:37:34 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194275566
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:26 schreef Remco het volgende:

[..]

is per dag en het schijnt op te lopen
  maandag 27 juli 2020 @ 08:47:55 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194275645
quote:

[..]

Is Maikuuul bezig geweest?
  maandag 27 juli 2020 @ 08:53:27 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_194275681
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Niet alleen in Spanje, ook hier loopt het weer op. Over 2-3 weken zien we dan dus ook hier het effect op de IC’s en het aantal doden. Ik ben ook benieuwd.
Alleen is het nu met name de jeugd die het krijgt, en zal het qua impact op de IC hoogstwaarschijnlijk mee gaan vallen
pi_194275750
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn, ben je eigenlijk ook niet asymptomatisch meer hè. Bij lage saturatie krijg je ook echt wel klachten.
Dat was het rare dus. Ik las dat er een hoop mensen asymptomatosch waren maar wel een lage saturatie hadden.
pi_194275871
Britten moeten minder ongezond eten

Het Verenigd Koninkrijk neemt maatregelen om inwoners minder ongezond te laten eten, omdat obesitas het risico om aan covid-19 te overlijden vergroot. Zo worden advertenties voor junk food tot 21.00 uur niet meer op televisie en online getoond en mogen winkels snoep en chocola niet meer bij de kassa leggen. Ook komt er een einde aan 'twee halen, een betalen'-acties voor ongezonde producten.

"Obesitas is een van de grootste gezondheidsuitdagingen in het land", zei onderminister van Gezondheidszorg Helen Whately tegen Sky News. Ze haalde onderzoek aan waaruit blijkt dat meer dan twee derde van de bevolking overgewicht of obesitas heeft, en een op de drie basisschoolleerlingen te zwaar is.

"Mensen met een BMI van boven de 40 hebben dubbel zo veel risico om aan de ziekte te overlijden als mensen die niet obees zijn."

Dit zou het nieuwe normaal moeten worden. We moeten echt af van al die vette en suiker rommel in de samenleving, zeker als we de zorg betaalbaar willen houden komende decennia.
pi_194275917
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:14 schreef Simmertje het volgende:

Het Verenigd Koninkrijk neemt maatregelen om inwoners minder ongezond te laten eten, omdat obesitas het risico om aan covid-19 te overlijden vergroot. Zo worden advertenties voor junk food tot 21.00 uur niet meer op televisie en online getoond en mogen winkels snoep en chocola niet meer bij de kassa leggen. Ook komt er een einde aan 'twee halen, een betalen'-acties voor ongezonde producten.

"Obesitas is een van de grootste gezondheidsuitdagingen in het land", zei onderminister van Gezondheidszorg Helen Whately tegen Sky News. Ze haalde onderzoek aan waaruit blijkt dat meer dan twee derde van de bevolking overgewicht of obesitas heeft, en een op de drie basisschoolleerlingen te zwaar is.

"Mensen met een BMI van boven de 40 hebben dubbel zo veel risico om aan de ziekte te overlijden als mensen die niet obees zijn."

Dit zou het nieuwe normaal moeten worden. We moeten echt af van al die vette en suiker rommel in de samenleving, zeker als we de zorg betaalbaar willen houden komende decennia.
Laat dat het nieuwe normaal maar worden, ja. Mensen hebben ook zelf een verantwoordelijkheid als het gaat om hun gezondheid.
Go hard or go home
pi_194275922
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:14 schreef Simmertje het volgende:

"Mensen met een BMI van boven de 40 hebben dubbel zo veel risico om aan de ziekte te overlijden als mensen die niet obees zijn."[/i]

[/quote]

Echt? Bedoelen ze niet 10 a 20 keer zo veel? Dubbel is niet echt veel.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:20:24 #142
445514 DonDruiper
pi_194275939
Ik lees nu al een paar weken dat de besmettingen oplopen, maar nergens dat er ook het aantal IC opnames en het dodental weer oploopt.

Het aantal IC opnames daalt juist. Al wordt dat uiteraard erg goed weggestopt door de media.

Is het virus gemuteerd en wordt dit gewoon 1 van de vele verkoudheidsvirussen?

Als dat daadwerkelijk het geval is kunnen alle seinen weer op groen lijkt mij.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194275941
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:18 schreef Hamzoef het volgende:

Overlijden
Het percentage om ziek te worden, ligt wellicht hoger.
Go hard or go home
pi_194275964
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Overlijden
Het percentage om ziek te worden, ligt wellicht hoger.
Maar dat vind ik heel weinig.
Dus als een gemiddeld iemand 2,5% kans op overlijden heeft, heeft een obese iemand 5% kans? Vind ik best meevallen eigenlijk.

Op basis van allerlei eerdere berichtgeving zou ik denken dat het risico veel groter zou zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 09:23:41 ]
pi_194275972
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:20 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees nu al een paar weken dat de besmettingen oplopen, maar nergens dat er ook het aantal IC opnames en het dodental weer oploopt.

Het aantal IC opnames daalt juist. Al wordt dat uiteraard erg goed weggestopt door de media.

Wanneer de jongeren nu vooral zorgen voor de besmettingen dan zullen ze idd niet worden opgenomen want ze worden gewoon niet zo ziek. Wanneer die jongeren nog lekker overal hun ouders en grootouders gaan besmetten dan is er wel een vertraging. Dat zou dan de komende weken moeten blijken maar denk niet dat het virus zich opeens anders gaat gedragen binnen Europa.
Go hard or go home
  maandag 27 juli 2020 @ 09:23:28 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194275973
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

quote:
Neuh. Is ook al langer bekend dat de initiële gedachte dat het overgewicht het voorname probleem was niet correct bleek te zijn.
pi_194275986
Toch zorgwekkend dat Spanje als een soort derdewereldland zo afhankelijk is van toerisme. Ze hebben een gigantisch risico genomen door zo snel als mogelijk touristen weer massaal uit te nodige. Dit gaat heel hard in hun gezicht ontploffen.
pi_194275991
quote:

Een paar weken is wat overdreven gesteld. Nog niet te vroeg juichen wat dat betreft.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194275997
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:23 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Neuh. Is ook al langer bekend dat de initiële gedachte dat het overgewicht het voorname probleem was niet correct bleek te zijn.
Heb je daar bronnen voor? Als ik kijk naar Amerikanen die tussen de 30 en 50 overleden waren dat eigenlijk ook allemaal dikke mensen. En op IC in Friesland was ook een keer cijfermateriaal en daar was toch ook de meerederheid obees?
  maandag 27 juli 2020 @ 09:27:46 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194276012
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een paar weken is wat overdreven gesteld. Nog niet te vroeg juichen wat dat betreft.
Er zijn wel meer stijgingen en daling geweest de afgelopen anderhalve maand zonder effect op ziekenhuisopnames.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194276031
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:24 schreef Confetti het volgende:
Toch zorgwekkend dat Spanje als een soort derdewereldland zo afhankelijk is van toerisme. Ze hebben een gigantisch risico genomen door zo snel als mogelijk touristen weer massaal uit te nodige. Dit gaat heel hard in hun gezicht ontploffen.
Is ook een beetje de schuld van de vrekkige vier.
pi_194276043
quote:

wacht het nog 1-2 weken af, dan weten we het zeker, lijkt er vooralsnog wel op ja..
pi_194276058
Onderzoek van het UMCG
Bmi/corona en risico’s

https://www.medrxiv.org/c(...)30.20086108.full.pdf
Go hard or go home
  maandag 27 juli 2020 @ 09:36:33 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276103
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je daar bronnen voor? Als ik kijk naar Amerikanen die tussen de 30 en 50 overleden waren dat eigenlijk ook allemaal dikke mensen. En op IC in Friesland was ook een keer cijfermateriaal en daar was toch ook de meerederheid obees?
Daar zijn voldoende bronnen voor en heeft ook al meerdere keren in één van de topics in COR gestaan. Als je mijn naam door mycroft haalt en zoekt op 'obesitas' ga je daar genoeg over terugvinden.
pi_194276152
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:32 schreef Noek het volgende:
Onderzoek van het UMCG
Bmi/corona en risico’s

Zo zie je maar dat bmi > 25.0 al een probleem is.
Mediaan was 31. Wat obesitas is.
Het is slim om je bmi sowieso onder de 30 te houden en liefst onder de 25.

Er zijn zoveel mensen 5-15 kilo te zwaar die eenvoudig obder de 25 kunnen gaan.
Normaal mag daar vanwege politiek correct zijn niks over gezegd worden maar nu is het de ideale gelegenheid overgewicht en obesitas ook aan te pakken.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:41:19 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276163
quote:
Uh, dat valt dus best mee.

pi_194276208
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:32 schreef Noek het volgende:
Onderzoek van het UMCG
Bmi/corona en risico’s

Maar in het artikel is sprake van dubbel risico bij BMI boven de 40. Volgens dit artikel zou veel lager bmi ook al problematisch zijn.

quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar zijn voldoende bronnen voor en heeft ook al meerdere keren in één van de topics in COR gestaan. Als je mijn naam door mycroft haalt en zoekt op 'obesitas' ga je daar genoeg over terugvinden.
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt.
pi_194276228
quote:
Is al duidelijk dan dat het puur door toegenomen toerisme komt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 27 juli 2020 @ 09:49:56 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar in het artikel is sprake van dubbel risico bij BMI boven de 40. Volgens dit artikel zou veel lager bmi ook al problematisch zijn.
[..]

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Mycroft, de zoekfunctie op FOK! bij gebrek aan de eigen zoekfunctie. http://thuisserver.fokzine.nl/mycroft/index.php

Kijk, uiteraard vergroot overgewicht en zeker obesitas de kans op tal van problemen (alhoewel het voor bepaalde zaken ook weer voordelig is..) maar dat geroep van maanden terug dat enkel maar dikkerdjes geraakt werden en overlijden is gewoon incorrect.

Kans op flinke complicaties ligt bij mensen met obesitas iets van een 25% hoger en met mensen die een BMI van 40 en hoger hebben iets van dubbel zo dubbel zo hoog maar daar blijft het dan ook wel bij. Daarvoor moet een vent van gemiddelde lengte zonder al te sportief te zijn al iets van 135 kilo wegen ofzo.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:56:36 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276342
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is al duidelijk dan dat het puur door toegenomen toerisme komt?
Sterker nog, als je het vergelijkt met de toeristische regio's in Spanje is de correlatie gewoon afwezig.
pi_194276407
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Mycroft, de zoekfunctie op FOK! bij gebrek aan de eigen zoekfunctie. http://thuisserver.fokzine.nl/mycroft/index.php

Kijk, uiteraard vergroot overgewicht en zeker obesitas de kans op tal van problemen (alhoewel het voor bepaalde zaken ook weer voordelig is..) maar dat geroep van maanden terug dat enkel maar dikkerdjes geraakt werden en overlijden is gewoon incorrect.

Kans op flinke complicaties ligt bij mensen met obesitas iets van een 25% hoger en met mensen die een BMI van 40 en hoger hebben iets van dubbel zo dubbel zo hoog maar daar blijft het dan ook wel bij. Daarvoor moet een vent van gemiddelde lengte zonder al te sportief te zijn al iets van 135 kilo wegen ofzo.
Ok, dank je. Ik ga even terugzoeken.

Als wat je zegt klopt, word ik wel even met mijn neus om de feiten gedrukt dat ik zelf meer cijfermateriaal moeten nagaan, en niet te blind op krantenkoppen moet varen. 😒
Ik dacht echt dat het risico dat iemand met een bmi van 40 minimaal 10x zoveel kans had op overlijden als iemand met een bmi van 25
  maandag 27 juli 2020 @ 10:06:02 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276502
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ok, dank je. Ik ga even terugzoeken.

Als wat je zegt klopt, word ik wel even met mijn neus om de feiten gedrukt dat ik zelf meer cijfermateriaal moeten nagaan, en niet te blind op krantenkoppen moet varen. 😒
Ik dacht echt dat het risico dat iemand met een bmi van 40 minimaal 10x zoveel kans had op overlijden als iemand met een bmi van 25
Vertekent met name omdat de bevolkingsgroep die over het algemeen het meeste overgewicht heeft ouderen zijn en diabetes wel een zeer groot risico is. Waarbij type 2 natuurlijk vooral bij dikke mensen voorkomt.
  maandag 27 juli 2020 @ 10:07:10 #163
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194276519
quote:

[..]

Het punt is dat een verdubbeling van besmettingen kan leiden tot een verdubbeling van IC bezetting over 3 weken, maar dan heb je het over 2 patiënten in 3 dagen ipv 1 patient in 3 dagen. Dat zit ruim binnen een normale variatie van huidige cijfers. Dus je zal het niet kunnen concluderen dan.

We hebben de luxe dat de besmettingen laag zijn, maar signalen moeten niet genegeerd worden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_194276635
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterker nog, als je het vergelijkt met de toeristische regio's in Spanje is de correlatie gewoon afwezig.
Precies, lijkt me eerder dat het in Catalonië (opnieuw) lokaal de kop opsteekt. Aan de strengheid van de regels zal het niet liggen wat ik hoor van collega's etc.
pi_194276638
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:07 schreef Montov het volgende:

[..]

Het punt is dat een verdubbeling van besmettingen kan leiden tot een verdubbeling van IC bezetting over 3 weken, maar dan heb je het over 2 patiënten in 3 dagen ipv 1 patient in 3 dagen. Dat zit ruim binnen een normale variatie van huidige cijfers. Dus je zal het niet kunnen concluderen dan.

We hebben de luxe dat de besmettingen laag zijn, maar signalen moeten niet genegeerd worden.
Denk niet dat er sprake is van negeren, maar we ook uitkijken dat we niet te vroeg en overmatig in paniek slaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 27 juli 2020 @ 10:18:41 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276658
Maand bijna voorbij, je ziet wat één flinke brandhaard voor gevolgen kan hebben.

Mijn provincie had in maart 2 besmettingen, april 20 besmettingen, mei 2 besmettingen en juni 7 besmettingen. Eerste besmetting in juli was op de 3e en inmiddels dus in een kleine 4 weken al 178.
pi_194276734
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef Dven het volgende:
Maand bijna voorbij, je ziet wat één flinke brandhaard voor gevolgen kan hebben.

Mijn provincie had in maart 2 besmettingen, april 20 besmettingen, mei 2 besmettingen en juni 7 besmettingen. Eerste besmetting in juli was op de 3e en inmiddels dus in een kleine 4 weken al 178.
Hoe is het zo snel opgelaaid dan?
pi_194276740
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef Dven het volgende:

Is dit door die examenfeestjes oid waar je over postte? En zie je ook in ziekenhuisopnames een soortgelijke stijging?
In Southern Sun
pi_194276956
quote:

[..]

1-2 weken geleden liepen de nummers ook al op en toen werd er ook al gezegd dat we het twee weken later wel zouden gaan zien in de ziekenhuizen. Begin juni lagen de besmettingen nog hoger dan nu en dat had ook geen effect op de ziekenhuizen. Als de stijgingen dus echt een probleem zouden gaan vormen voor de ziekenhuizen dan zouden we dat deze week al wel moeten zien. Anders kan je elke week wel roepen dat het twee weken later pas duidelijk is.
  Redactie Sport maandag 27 juli 2020 @ 10:44:24 #170
pi_194276974
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is ook een beetje de schuld van de vrekkige vier.
_O-
  maandag 27 juli 2020 @ 10:50:01 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194277047
quote:

[..]

Hoe zou zo'n anderhalvemetersamenleving er eigenlijk uit zien in een stad met een bevolkingsdichtheid van 6000 mensen per km2?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 27 juli 2020 @ 10:51:20 #172
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194277061

quote:
Uitbraak coronavirus onder Rotterdamse studenten
Rotterdam kampt met een uitbraak van het coronavirus onder studenten. Ze zouden elkaar hebben getroffen bij feestjes thuis of op het strand, tijdens het sporten of bij een barbecue. Het stoppen van het virus blijkt lastig. Enkele studenten lijken zich niet aan de regels te houden omdat ze deze ‘onzin’ vinden. Ook zouden ze zich bij milde klachten niet altijd laten testen.

Adrianne de Koning, Salwa van der Gaag 27-07-20, 09:54 Laatste update: 10:38
33
1
Dit weekeinde steeg het aantal bekende besmettingen met 72 in Rotterdam, dat al tijden koploper is met het aantal nieuwe positieve tests. Bij studenten zou om zo'n tien tot twintig besmettingen gaan. ,,Maar we hebben nog niet alles in beeld’’, zegt een woordvoerder van de GGD Rotterdam-Rijnmond. De groep kan snel groter worden. Het zijn vooral studenten van de universiteit, maar ook enkele van het hbo.

Lees ook
Rotterdamse regio telt meeste besmettingen sinds april: snel extra teststraten open
PREMIUM
Rotterdamse regio telt meeste besmettingen sinds april: snel extra teststraten open
Lees meer
Waarom piekt Rotterdam in coronalijstjes? ‘Het is moeilijk in te dammen’
PREMIUM
Waarom piekt Rotterdam in coronalijstjes? ‘Het is moeilijk in te dammen’
Lees meer
Niet één moment
Twee bijeenkomsten zo'n twee weken geleden spelen mogelijk een rol bij de verspreiding van het virus. De organisatoren zijn hierover ingelicht en helpen de GGD waar kan, zo vertelt een woordvoerder. Maar de gezondheidsdienst moet verder kijken, want de besmettingen zijn niet binnen één groep gebleven. ,,Het gaat om verschillende groepen die elkaar op verschillende momenten hebben getroffen. Zowel in het openbaar als thuis.’’

Het gaat om verschil­len­de groepen die elkaar op verschil­len­de momenten hebben getroffen. Zowel in het openbaar als thuis.

Wat het lastig maakt: in studentenhuizen, bij het sporten en op feestjes of bij het gezellig borrelen is lang niet altijd 1,5 meter afstand gehouden. Bij een student die besmet is geraakt, moeten alle ‘nauwe contacten’ die langer dan een kwartier binnen 1,5 meter zijn geweest in quarantaine. Studenten blijken veel meer ‘nauwe contacten’ te hebben dan andere besmette Rotterdammers, soms wel vijftig. Een ‘nauw contact’ mag, ook in deze vakantietijd, twee weken lang niet naar buiten en moet zich laten testen bij klachten als hoesten, neusverkoudheid en keelpijn.

Thuisblijven
,,Maar het blijkt lastig om studenten te motiveren om thuis te blijven. Na een positieve test doen ze dat wel, maar als ze geen klachten hebben zien enkelen daar de meerwaarde niet van. Ze vinden het maar onzin. Ook zijn ze niet gewend bij milde klachten aan de bel te trekken.’’ Dat maakt pogingen om het virus in te dammen ‘complex’, aldus de GGD.

Doordat studenten veel meer ‘nauwe contacten’ dan andere besmette Rotterdammers hebben, is het onderzoek naar de bron en naar de contacten ingewikkeld. Het virus kan zich snel verspreiden van de ene groep naar de andere. Nog een probleem: sommige studenten zijn mogelijk ondertussen op vakantie, terug naar hun ouders elders in Nederland gegaan of hebben een vakantiebaantje.

Het verloop van het virus is bij jonge mensen milder, maar zij kunnen ook hun opa of oma, of een andere oudere die wel ernstig ziek wordt, aansteken

,,Wat de studenten door moeten hebben, is dat iedereen een steentje moet bijdragen. Het kan niet zo zijn dat de ene groep zich wel aan de regels houdt en de andere niet’’, zegt een woordvoerder van de GGD. ,,Ja, het verloop van het virus is bij jonge mensen milder, maar zij kunnen ook hun opa of oma, of een andere oudere die wel ernstig ziek wordt, aansteken.’’ Dat zei ook burgemeester Ahmed Aboutaleb eerder, die zag dat vooral onder jongeren het naleven van de coronaregels verslapt. ,,Sommige jongeren denken te makkelijk dat zij niet geraakt worden door het virus, maar zij kunnen het wel overdragen aan hun ouders of aan hun opa en oma.”

Koploper
Rotterdam is al lange tijd koploper van het aantal positieve testen. Sinds twee weken laten steeds meer Rotterdammers zich testen en komen er weer meer besmettingen aan het licht. Burgemeester Ahmed Aboutaleb kan lokale maatregelen nemen, zoals een mondkapjesplicht. Viroloog Marion Koopmans, verbonden aan het Erasmus MC, zei hier eerder over: ,,Hoe helpen mondkapjes in een drukke winkelstraat als een belangrijke bron juist feestjes zijn, waar mensen het risico nemen om besmet te raken door de coronamaatregelen niet te volgen én geen afstand te houden.’’

Laat de voorzitter van de studenten­ver­e­ni­ging een brief schrijven: ‘We moeten met elkaar helpen om te zorgen dat alles kan openblij­ven deze zomer’

Marion Koopmans
Koopmans stelde dat juist gerichte communicatie belangrijk is om hier het coronavirus in te dammen. ,,Als het probleem bijvoorbeeld bij studenten zit, probeer daar dan contact mee te krijgen. Laat de voorzitter van de studentenvereniging een brief schrijven: ‘We moeten met elkaar helpen om te zorgen dat alles kan openblijven deze zomer’.”

Binnen Rotterdam worden de ontwikkelingen al meerdere dagen met de nodige zorg bekeken, om te beginnen door de GGD. ,,Als we zo doorgaan ontstaat er op korte termijn een tweede golf’’, zei de gezondheidsdienst al voor het weekeinde.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ps://l.facebook.com/
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_194277133
Kun je zien hoe snel het zich kan verspreiden. Bizar.
pi_194277142
quote:
quote:
Viroloog Marion Koopmans, verbonden aan het Erasmus MC, zei hier eerder over: ,,Hoe helpen mondkapjes in een drukke winkelstraat als een belangrijke bron juist feestjes zijn, waar mensen het risico nemen om besmet te raken door de coronamaatregelen niet te volgen én geen afstand te houden.’’
Precies dit.
Je gaat toch niet halfslachtig op plek B met mondkapjes lopen strooien als mensen op plek A zich niet aan de basale regels houden, dwz afstand houden en vooral thuisblijven bij klachten.
pi_194277168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:58 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Precies dit.
Je gaat toch niet halfslachtig op plek B met mondkapjes lopen strooien als mensen op plek A zich niet aan de basale regels houden, dwz afstand houden en vooral thuisblijven bij klachten.
Een dergelijk besmet persoon kan in zo'n winkelstraat wel weer andere besmetten juist vanwege die drukte daar.
Het dragen van een mondkapje is dan voor beide partijen juist gunstig.

Als je hierboven leest over de jongeren die thuis of op het strand lekker dicht op elkaar gaan zitten dan is het goed om daar op te gaan focussen. Een samenscholingsverbod lijkt me daarin weer een eerste stap om te voorkomen.
pi_194277188
Zouden die studenten, die door hun gedrag voor tientallen miljarden aan schade kunnen veroorzaken, niet gearresteerd moeten worden voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid en nationale veiligheid? Ik vind dat halfzachte beleid echt absurd. Iedereen moet thuiswerken, afstand houden, maar dit soort feestjes worden alleen afgebroken zonder arrestaties. Natuurlijk lachen die studenten de politie uit en gaan weer verder.

Ondertussen kost het ons weer miljarden. Echt serieus, ze verdienen de knuppel.
pi_194277215
Eerst maar eens beginnen met een samenscholingsverbod en daar streng op handhaven/beboeten.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:05:36 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194277228
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:58 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Precies dit.
Ik zou het ook bijzonder frustrerend vinden om in andere delen van Nederland - waar amper iets aan de hand is al weken en soms maanden lang - weer geconfronteerd te worden met extra/aangescherpte maatregelen alleen maar omdat ze in Amsterdam en Rotterdam er een puinhoop van maken.
pi_194277235
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een dergelijk besmet persoon kan in zo'n winkelstraat wel weer andere besmetten juist vanwege die drukte daar.
Het dragen van een mondkapje is dan voor beide partijen juist gunstig.

Als je hierboven leest over de jongeren die thuis of op het strand lekker dicht op elkaar gaan zitten dan is het goed om daar op te gaan focussen. Een samenscholingsverbod lijkt me daarin weer een eerste stap om te voorkomen.
Mondkapjes zullen ongetwijfeld niet geheel ineffectief zijn, maar ze zijn hier echt geen feitelijke oplossing van het probleem. Dat is inderdaad juist het samenscholen zonder enige inachtneming van de regels.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:06:15 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194277240
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:02 schreef Confetti het volgende:
Zouden die studenten, die door hun gedrag voor tientallen miljarden aan schade kunnen veroorzaken, niet gearresteerd moeten worden voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid en nationale veiligheid? Ik vind dat halfzachte beleid echt absurd. Iedereen moet thuiswerken, afstand houden, maar dit soort feestjes worden alleen afgebroken zonder arrestaties. Natuurlijk lachen die studenten de politie uit en gaan weer verder.

Ik vind je reactie wat ver gaan maar van die feestjes heb je wel gelijk. Was bij mij in de straat zo'n studentenfeest in een flat met echt tering veel lawaai en dronkenmans gelal. Politie komt (wss wegens geluidoverlast want ik woonde 4 huizen verder en hoorde het nog door de muren komen). Het is even 10 minuten stil en daarna begint het gewoon weer opnieuw :')

Eigenlijk heeft dit niks met corona te maken verder :P Het is gewoon irritant zeker als ze na 1 uur snachts doorgaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194277258
En toch is het wel opvallend dat het dan in Rotterdam (en de andere grote steden) juist zo mis gaat. Bedoel.. het is niet zo dat jongeren in de andere, kleine gemeentes zich veel anders gedragen.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:09:24 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194277275
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
En toch is het wel opvallend dat het dan in Rotterdam (en de andere grote steden) juist zo mis gaat. Bedoel.. het is niet zo dat jongeren in de andere, kleine gemeentes zich veel anders gedragen.
Gek genoeg valt het in b.v. Utrecht reuze mee met de besmettingen. Daar zou je ook veel meer ellende verwachten.
pi_194277287
quote:
Dan zie je maar weer dat er allemaal maar weinig over te voorspellen valt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:10:51 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194277294
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe is het zo snel opgelaaid dan?
Examenfeestjes waarvan aangeraden werd deze uit te stellen. Een jongen van 19 die besloot toch te gaan en een dag later al in het ziekenhuis lag omdat hij er toch best wel erg aan toe was.

Heeft herleidbaar in ieder geval al voor 70 gevallen gezorgd.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:12:15 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194277315
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is dit door die examenfeestjes oid waar je over postte? En zie je ook in ziekenhuisopnames een soortgelijke stijging?
Ja, loopt in principe parallel. Nu moet ik wel zeggen dat mensen zich hier probleemloos kunnen laten opnemen in het ziekenhuis terwijl je in Nederland bij wijze van al bijna dood moet neervallen voor dat wordt gedaan.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:12:27 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194277318
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Examenfeestjes waarvan aangeraden werd deze uit te stellen. Een jongen van 19 die besloot toch te gaan en een dag later al in het ziekenhuis lag omdat hij er toch best wel erg aan toe was.

Heeft herleidbaar in ieder geval al voor 70 gevallen gezorgd.
Zie nu net een insta post van een kennis die op een thuisfeest is van iemand met 20 man. In Rotterdam _O-
  maandag 27 juli 2020 @ 11:13:39 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194277336
quote:

:') Kerel, dat gebeurt zelfs in politiestaten niet.
pi_194277337
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou het ook bijzonder frustrerend vinden om in andere delen van Nederland - waar amper iets aan de hand is al weken en soms maanden lang - weer geconfronteerd te worden met extra/aangescherpte maatregelen alleen maar omdat ze in Amsterdam en Rotterdam er een puinhoop van maken.
Ja, hou het asjeblieft regionaal. Hier is het al maanden rustig qua corona, zowel voor, tijdens, als na de 'lockdown', dus geen zin in weer een nieuwe poppenkast.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:14:17 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194277351
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welkom in de grotemensenwereld. En dat valt in Nederland absoluut mee.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:15:51 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194277369
Puinhoop is ook weet wat overdreven. Amsterdam en Rotterdam zijn ook de grootste steden van Nederland. Dus iets meer cases kan je er ook wel verwachten.
pi_194277370
quote:
Als in die kleine gemeentes er onder de jongeren geen besmettelijke personen rondlopen is het ook nog niet mogelijk om mis te gaan. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd totdat het daar ook mis zal gaan.
pi_194277426
.
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Puinhoop is ook weet wat overdreven. Amsterdam en Rotterdam zijn ook de grootste steden van Nederland. Dus iets meer cases kan je er ook wel verwachten.
Deze steden zijn dan wel de aanjager van de algehele paniek + mondkapjes in Nederland.
Dus hopelijk gaan ze daar eens luisteren naar de richtlijnen.

Ik verwacht nog 200-300 cases uit Rotterdam/Amsterdam deze week gezien de aantallen die afgelopen week positief getest zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194277430
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als in die kleine gemeentes er onder de jongeren geen besmettelijke personen rondlopen is het ook nog niet mogelijk om mis te gaan. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd totdat het daar ook mis zal gaan.
Kan me dat bijna niet voorstellen eigenlijk..
pi_194277475
quote:

Exact, voor dit soort mensen moeten ze echt heropvoedingskampen oprichten. Die deugden niet, misschien is er nu nog iets van te maken.
pi_194277492
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan me dat bijna niet voorstellen eigenlijk..
Waarom kun je je dat niet voorstellen. Het is gewoon logica zijn er geen besmette gevallen in je gemeenschap, dan zullen er ook geen besmettingen binnen die gemeenschap plaats vinden. Heeft er eenmaal 1 iemand binnen die gemeenschap het ergens anders toch opgelopen en is besmettelijk en feest men fijn door dan zal ook die nog niet besmette gemeenschap opeens een uitbraak hebben. :D
  maandag 27 juli 2020 @ 11:34:45 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194277623
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom kun je je dat niet voorstellen. Het is gewoon logica zijn er geen besmette gevallen in je gemeenschap, dan zullen er ook geen besmettingen binnen die gemeenschap plaats vinden. Heeft er eenmaal 1 iemand binnen die gemeenschap het ergens anders toch opgelopen en is besmettelijk en feest men fijn door dan zal ook die nog niet besmette gemeenschap opeens een uitbraak hebben. :D
Jep. Zie hier. Regio met 250.000 inwoners. In vier maanden slechts 41 gevallen waarvan het grootste gedeelte mensen die uit het buitenland terugkeerden en doktoren. In juli waren er in drie dagen 46 gevallen.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen aangezien aangegeven is dat de Zweedse lijn min of meer gevolgd gaat worden. Op straat is het nog steeds erg rustig in vergelijking met normale zomers maar dat zal zijn omdat er duizenden toeristen missen. Maar ondertussen zijn er wel gewoon weer concerten en festivals. Een week geleden nog een concert met vele duizenden bezoekers in het zomertheater. Ben benieuwd wat de cijfers de komende dagen laten zien. Gisteren en vandaag geen gevallen in ieder geval.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:40:03 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194277705
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:20 schreef _serial_ het volgende:
.
[..]

Deze steden zijn dan wel de aanjager van de algehele paniek + mondkapjes in Nederland.
Dus hopelijk gaan ze daar eens luisteren naar de richtlijnen.

Ik verwacht nog 200-300 cases uit Rotterdam/Amsterdam deze week gezien de aantallen die afgelopen week positief getest zijn.
? Femke Halsema wou helemaal geen actie ondernemen zo leek het lang. Hoezo zijn ze aanjagers van paniek?

Amsterdam heeft uberhaupt bijna geen last gehad van corona zelf (wel de gevolgen natuurlijk)
pi_194277717
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is je definitie van een gemeenschap? Zodra mensen bij elkaar komen worden mensen besmet. En je hebt in Nederland niet bepaald gesloten gemeenschappen. Mensen komen toch wel samen, in het openbaar vervoer, op het werk, bij familie en vrienden en op vakantie, etc.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:42:59 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194277757
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Exact, voor dit soort mensen moeten ze echt heropvoedingskampen oprichten. Die deugden niet, misschien is er nu nog iets van te maken.
vanwaar die obsessie met heropvoedingskampen?
pi_194277763
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

? Femke Halsema wou helemaal geen actie ondernemen zo leek het lang. Hoezo zijn ze aanjagers van paniek?

Amsterdam heeft uberhaupt bijna geen last gehad van corona zelf (wel de gevolgen natuurlijk)
De "laconieke" houding zorgt voor paniek bij anderen.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:44:27 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194277784
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Bij wie? Mensen in Brabant raakte in paniek bij de laconieke houding van Femke Halsema? hmmkay
pi_194277802
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

vanwaar die obsessie met heropvoedingskampen?
Omdat ik denk dat dat helpt tegen mensen die zo intrinsiek egoïstisch zijn dat zijn hun feestje belangrijker vinden dan volksgezondheid en economie, en bereid zijn die laatste 2 in het gevaar te brengen. Dat zijn gevaarlijke mensen, daar moet je bijsturen. Ouders zijn daar blijkbaar niet in geslaagd. Een boete gaat dan niet helpen, denk jij wel?
pi_194277823
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat dat helpt tegen mensen die zo intrinsiek egoïstisch zijn dat zijn hun feestje belangrijker vinden dan volksgezondheid en economie, en bereid zijn die laatste 2 in het gevaar te brengen. Dat zijn gevaarlijke mensen, daar moet je bijsturen. Ouders zijn daar blijkbaar niet in geslaagd. Een boete gaat dan niet helpen, denk jij wel?
Mensen zijn van nature toch intrinsiek egoïstisch?
  maandag 27 juli 2020 @ 11:48:43 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194277841
quote:

[..]

en heropvoedingskampen gaan wel helpen? De kwaal-middel verhouding klopt dan niet meer, jonge mensen zijn gewoon een beetje gek, dat hoort bij het jong zijn.
Beter focussen op meer testen, ook bij jongeren.
pi_194277856
quote:

[..]

Je weet hoe goed de indoctrinatie van geloof werkt vanaf de daarom ook maar heropvoedingskampen voor volwassenen? :')
pi_194277891
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mensen zijn van nature toch intrinsiek egoïstisch?
Is dat zo? In mijn beleving staat van nature juist het belang van de familie/stam centraal, en laat zich dat in breder perspectief vertalen naar samenleving.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2020 11:52:41 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 11:51:51 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194277893
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je weet hoe goed de indoctrinatie van geloof werkt vanaf de daarom ook maar heropvoedingskampen voor volwassenen? :')
met de Oeigoeren schijnt het wel goed te werken
pi_194277911
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom wil je religie in dit onderwerp betrekken? :?
pi_194277913
Hahah, dus toch studenten in Rotterdam.
pi_194277934
Iedereen roepen dat de tokkies van de maatschappij zich nergens aan houden, zijn studenten dan nu ook tokkies?
pi_194277935
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:54 schreef Questular het volgende:
Iedereen roepen dat de tokkies van de maatschappij zich nergens aan houden, zijn studenten dan nu ook tokkies?
Ja
pi_194277957
quote:
Tokkies zijn mensen die studentengedrag hun hele leven lang houden (oftewel niet volwassen worden). Bij de meeste mensen duurt dit gedrag een paar jaar.
pi_194277989
quote:
Iedereen
:')
Go hard or go home
pi_194277995
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:59 schreef Noek het volgende:

[..]

:')
Geweldige bijdrage zoals altijd ^O^
pi_194278163
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zeker. Hier gilde iedereen het uit can paniek. De wanhoop was te zien en er werd massaal zelfmoord gepleegd.
Nu begint het pas weer een beetje tot rust te komen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194278174
quote:
Sommige wel. En dat was al voor corona.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:21:04 #217
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194278297
Over studenten en jongeren gesproken willen ze elke zomer feesten, drinken met hun vrienden, seks bedrijven en natuurlijk ook op bezoek gaan bij hun vrienden... maar echter in coronatijdperk is helaas ook het zelfde als normale zomer. Ze hebben nu echt hekel aan de coronamaatreglen zoals 1,5 meter afstand houden van elkaar en elkaar niet kunnen omhelzen. Dus ze doen nu normaal wat ze willen als in voor corona uitbraak.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:25:44 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194278355
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:21 schreef Ven1972 het volgende:
Over studenten en jongeren gesproken willen ze elke zomer feesten, drinken met hun vrienden, seks bedrijven en natuurlijk ook op bezoek gaan bij hun vrienden... maar echter in coronatijdperk is helaas ook het zelfde als normale zomer. Ze hebben nu echt hekel aan de coronamaatreglen zoals 1,5 meter afstand houden van elkaar en elkaar niet kunnen omhelzen. Dus ze doen nu normaal wat ze willen als in voor corona uitbraak.
en dat vind je vreemd?
pi_194278363
quote:
Ik denk dat ze ook om zich heen kijken. Zien dat niemand doodziek wordt en het dan al helemaal onzin vinden.
pi_194278373
quote:
Die ernst van de Corona maatregelen naar mijn idee überhaupt nooit echt doordrongen bij een groot gedeelte van die groep.

De feestjes zijn ook nooit gestopt.

Er zijn dus een aantal groepen waar je wat meer voor moet doen om het te laten doordringen.
- Studenten
- Mensen met mogelijke taalbarrière
- Mensen van buitenlandse oorsprong.

Dat er nu oproepen richting de studentenverenigingen en vertegenwoordigers van bijvoorbeeld een moskee, is natuurlijk wel verstandig.
pi_194278408
twitter
pi_194278460
Waarom de neuk zijn er zoveel nertsenfokkerijen in Nederland ? is er echt zoveel vraag na ? dat bv iemand in nood is en dringend een nerts nodig heeft om ehm... ? :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:36:58 #223
236264 crew  capricia
pi_194278478
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:35 schreef TLC het volgende:
Waarom de neuk zijn er zoveel nertsenfokkerijen in Nederland ? is er echt zoveel vraag na ? dat bv iemand in nood is en dringend een nerts nodig heeft om ehm... ? :{
Wat mij betreft mogen die dan ook allemaal verdwijnen. Handel in dierenleed. Bah.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194278479
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dat vind je vreemd?
Vreemd?
Ik vind het bizar. Dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn?
  maandag 27 juli 2020 @ 12:37:20 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194278487
quote:
Mensen moeten toch hun bontje hebben he.
pi_194278496
quote:
De Duitse deelstaat Beieren gaat bij de grensovergangen en op treinstations coronatesten aanbieden aan reizigers. De lokale premier vindt dat deze testen zo snel mogelijk verplicht moeten worden.
Hoe werkt dat dan? Zo'n uitslag is niet gelijk duidelijk toch? Moet je dan wachten aan de grens tot de uitslag bekend is? Of kan je gewoon doorrijden en nemen ze later contact met je op?
pi_194278499
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vreemd?
Ben jij en zijn anderen die dit niet begrijpen geboren met 30 jaar en hebben jullie je jonge jaren overgeslagen?
In Southern Sun
pi_194278505
quote:

[..]

Vreemd?
Je gaat weinig met mensen om?
pi_194278507
quote:
Is allemaal voor rijke Russen, Arabieren en Chinezen. Nederland heeft de lasten, de uitbuiters de lusten. Belachelijk dat dit kan. Anderzijds niet gek in een land waar bio-industrie floreert.
pi_194278524
quote:
Nertsenbont wordt vrijwel alleen geproduceerd voor de export.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:40:41 #231
236264 crew  capricia
pi_194278536
https://public.flourish.studio/visualisation/2944635/

Die grafiek..wereldwijde doden per ziekte. Moet je Covid zien stijgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194278569
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:40 schreef capricia het volgende:

Waarom is kanker daar niet in meegenomen?
In Southern Sun
  maandag 27 juli 2020 @ 12:43:12 #233
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194278575
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan is het niet zo dramatisch meer.
Sowieso dat soort race-grafieken :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 27 juli 2020 @ 12:43:33 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194278578
quote:

[..]

Vreemd?
moraalridder, ik zie het probleem niet zo van de feestjes zelf, het gaat erom wat ze na die feestjes doen, de volgende dag naar opa en oma gaan lijkt me niet zo verstandig
pi_194278580
quote:

[..]

En hartziekten en verkeersdoden...
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:44:40 #236
236264 crew  capricia
pi_194278590
quote:

[..]

Goeie!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194278601
Zaterdag feestje gehad, veel mensen net terug van vakantie enzo, ben benieuwd over twee weken :P
pi_194278604
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ben jij en zijn anderen die dit niet begrijpen geboren met 30 jaar en hebben jullie je jonge jaren overgeslagen?
Nee hoor. Ik ben ook heus wel eens met de politie in aanraking gekomen toen ik jong was. Volksgezondheid op het spel zetten heb ik echter nooit gedaan. Toen was er geen pandemie, maar ik zou toen echt heus niet naar feestjes zonder sociale distancing gegaan zijn. Is toch vooral een kwestie van normen en waarden, niet van leeftijd.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:46:11 #239
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194278613
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dat vind je vreemd?
Echt niet nee.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:46:18 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194278616
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is allemaal voor rijke Russen, Arabieren en Chinezen. Nederland heeft de lasten, de uitbuiters de lusten. Belachelijk dat dit kan. Anderzijds niet gek in een land waar bio-industrie floreert.
uitbuiters? ze betalen er toch goed voor, ik ben verder niet zo van wilde dieren in kooitjes dus op zich tegen maar het is gewoon handel.
pi_194278625
quote:

Poison maakt ook opeens een sprong. Bedankt Trump.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:47:57 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_194278632
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Social distancing was hier altijd al de norm. :+
:D ^O^
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:50:03 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194278654
Ik schrok vandaag van australië. We hadden het op het werk over india dat daar het einde van de piek nog niet in zicht was. Vervolgens over amerika dat daar de machthebbers maar ook het volk raar in elkaar zit. En van daaruit kwam de opmerking maar australië is ook zo'n soort volk en daar gaat het prima, en toen klikte ik even de world o meter aan :X

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/australia/

Is dit wat nederland ook te wachten staat :o bijna helemaal weg geweest en bam!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194278667
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:43 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

En hartziekten en verkeersdoden...
Longinfecties (buiten Corona)
Roken...
pi_194278672
Heeft iemand de ziekenhuiscijfers van Australië en Israël? Zij zitten nu een aantal weken in hun tweede golf, toch wel benieuwd naar hoe het verloop daar gaat. Kan het alleen niet zo makkelijk vinden..
pi_194278674
quote:

Nooit geweten dat er (zo veel) mensen overlijden aan diabetes. Hoe ga je daar dood aan? En hoe weten ze dat dát de oorzaak was?
  maandag 27 juli 2020 @ 12:52:33 #247
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_194278682
quote:

Deze post vat wel een beetje samen met echt alles wat je niet moet doen (paniek zaaien met verfrommelde data), om zo alle tokkies e.d. bang te maken.. Niet meer doen dit.
pi_194278690
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nooit geweten dat er (zo veel) mensen overlijden aan diabetes. Hoe ga je daar dood aan? En hoe weten ze dat dát de oorzaak was?
Een jongen uit mijn klas nog. Gewoon in zijn slaap.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_194278701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In theorie kun je overlijden aan overmatige insuline in combinatie met te weinig koolhydraten en / of te veel alcohol, maar meestal gaat het meer om overlijden aan de complicaties van.
Als je of geen toegang hebt tot medicatie of gedegen voedingsadvies of gewoon de boel matig onder controle hebt, dan heb je langdurig te hoge bloedsuikerwaarde. Dat heeft schade aan organen, zenuwen en ga zo maar door tot gevolg.
pi_194278793
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:53 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Een jongen uit mijn klas nog. Gewoon in zijn slaap.
Dat is wel een knap snelle diabetische ketoacidose.
pi_194278807
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

In theorie kun je overlijden aan overmatige insuline in combinatie met te weinig koolhydraten en / of te veel alcohol, maar meestal gaat het meer om overlijden aan de complicaties van.
Als je of geen toegang hebt tot medicatie of gedegen voedingsadvies of gewoon de boel matig onder controle hebt, dan heb je langdurig te hoge bloedsuikerwaarde. Dat heeft schade aan organen, zenuwen en ga zo maar door tot gevolg.
Dit inderdaad. Een diabeet heeft hierdoor bv. ook een 50x (!!) verhoogde kans op amputatie van een ledemaat t.o.v. hun healthy peers.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 13:03:46 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194278824
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:02 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Een diabeet heeft hierdoor bv. ook een 50x (!!) verhoogde kans op amputatie van een ledemaat t.o.v. hun healthy peers.
Maar geen jeuk aan hun tenen... :X
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 13:03:56 #253
5428 crew  miss_sly
pi_194278826
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

en heropvoedingskampen gaan wel helpen? De kwaal-middel verhouding klopt dan niet meer, jonge mensen zijn gewoon een beetje gek, dat hoort bij het jong zijn.
Beter focussen op meer testen, ook bij jongeren.
En dan bij een positieve test ook twee weken thuisblijven en geen contacten. Ook bij weinig tot geen klachten. Want alleen testen lijkt me dan niet voldoende.
pi_194278854
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand de ziekenhuiscijfers van Australië en Israël? Zij zitten nu een aantal weken in hun tweede golf, toch wel benieuwd naar hoe het verloop daar gaat. Kan het alleen niet zo makkelijk vinden..
Dit is Victoria

245 cases of coronavirus are in hospital, including 44 in intensive care

https://www.dhhs.vic.gov.(...)ictoria-27-july-2020
pi_194278893
quote:

[..]

Nou schat ik in dat die kans ook niet extreem groot is, dus dan zijn relatieve risico's ook niet altijd de beste maatstaf.
Maar goed, reden voor mij om m'n bloedsuiker toch wat strakker te reguleren. :P
pi_194278898
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:06 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Dit is Victoria

Wel indrukwekkend hoe ze daar communiceren over de cases en hoe deze gelinkt zijn.
pi_194278912
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:06 schreef pussycatdoll het volgende:

Dit is Victoria

Het is wel belangrijk hierbij aan te tekenen dat Victoria niet eerder een corona uitbraak had.
pi_194278945
quote:
Is het ook niet zo dat veel mensen met diabetes helemaal niet weten dat ze het hebben?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 13:22:13 #259
5428 crew  miss_sly
pi_194279050
quote:
5s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat veel mensen met diabetes helemaal niet weten dat ze het hebben?
Ik denk dat dat voor diabates type2 eerder zal zijn dan voor type1.
pi_194279218
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar geen jeuk aan hun tenen... :X
Fantoomjeuk!
pi_194279227
quote:
5s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Type 2 soms niet inderdaad, type 1 wordt vaak op kinderleeftijd gediagnosticeerd. Nieuwe diabeten komen dan nog wel eens aan het licht door comateuze klachten.
pi_194279246
quote:
25 procent meer coronatests dan week eerder
Bij de GGD zijn vorige week 111.764 coronatests afgenomen. Dat is een stijging van 25 procent met de week ervoor, meldt koepelorganisatie GGD GHOR Nederland.

Het aantal mensen dat zich meldt voor de test neemt toe. Bij de teststraten is daardoor een stuk drukker dan in de voorgaande weken.

Alhoewel dus meer mensen zich melden voor een test wordt de maximale capaciteit van de GGD nog niet gehaald. Die is 24.000 tests per dag, ofwel 168.000 tests per week.
pi_194279408
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
https://www.covidlive.com.au/

het dashboard van Australië

gister de helft minder testen gedaan en toch op een ATH van boven de 500 besmettingen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194279415
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:36 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Type 2 soms niet inderdaad, type 1 wordt vaak op kinderleeftijd gediagnosticeerd. Nieuwe diabeten komen dan nog wel eens aan het licht door comateuze klachten.
Type 1 helaas ook nog op latere leeftijd. Ik ben eind dertig en bij mij werd het vorig jaar geconstateerd. Zat op dat moment op een HbA1c van 125 en dat is redelijk off the charts, dus ik had er ook niet veel langer onbehandeld mee moeten rondlopen.
pi_194279418
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:36 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Interessant. Van alle mensen die type 2 hebben, hoeveel % daarvan of daar (nog) niet mee gediagnosticeerd denk je?
pi_194279438
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wel indrukwekkend hoe ze daar communiceren over de cases en hoe deze gelinkt zijn.
heeft het GGD 5 maanden de tijd voor gehad, en nog steeds is het daar een grote puinhoop
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 27 juli 2020 @ 14:12:53 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194279625
quote:

Tja van cijfers kun je alles maken om een punt te verduidelijken of zo aandacht te verwerven. Er is ook weinig wetenschappelijks aan om los zand te vergelijken.

Veel die grafieken, inclusief die Covid19, zie ik als SISO (shit-in shit out) vermaak. Veel en vaak wat over gezegd.
Inzake Covid19 is het volstrekt onduidelijk of hoe; laat staat dat Covid19 de doodsoorzaak is/was.
Zo ook al die dashboard en pompeuze geanimeerde "world-o-meters Elk land en zelfs instituut bepaalt (en verandert) de grondslag van eigen cijfers waarmee in het totaalverand; niets meer zegt.

Het nare van dit soort grafieken is ook dat zo onbewust verbanden worden gelegd tussen totaal verschillende onderwerpen (zoals misdaad, ziekte en ongelukken) om daarmee "wat dan?" te relativeren. een stap verder is om dan om op grond van die massage, maatregelen te rechtvaardigen.

Natuurlijk wil de mens de eigen situatie kunnen vergelijken maar onderliggend veranderd het zo je/de eigen objectiviteit. Zo van "het valt dus wel/niet mee" en daarmee het belang van het individu te grabbel gooien.
Op grond van zo'n ineengedraaide grafiek kan je zo maar een twitter-artikel verwachten dat zegt dat dat Covid19 meer mensen "vermoord" dan criminaliteit om daarmee de aandacht te verleggen.
Terwijl de samenhang - Covid19 is bv een infectie en misdaad een handeling - een totaal andere grondslag heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 14:17:49 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194279652
In dat kader vind ik deze wel leuk, geen grafiek though maar ook toepasbaar op nederland

maandag 27 juli 2020 @ 14:21:23 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279681
twitter
pi_194279711
cases: 53.151 (+205)
fatalities: 6.141 (+1)
hospitalisations: 11.913 (+5)

Voor de mensen die geen Twitter willen openen.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:25:07 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279712

maandag 27 juli 2020 @ 14:25:38 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194279717
Ai, amsterdam is bijna even erg als Rotterdam.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:25:43 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194279718
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotjeknor :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194279720
Ingrijpen in Rotterdam en Amsterdam aub :)
pi_194279725
Status 27-07

Positief getest 53.151, toename: 205
Ziekenhuisopnames 11.913 (22,4% van positief getest), toename: 5
IC-opnames 2.939 (5,5% van positief getest)
Overleden 6.141 (11,6% van positief getest), toename: 1

Uitschieters:
+47 Amsterdam (was +28)
+39 Rotterdam (was +49)
+16 Den Haag (was +14)
+10 Breda (was +12)
+5 Haarlemmermeer (was +0)
  maandag 27 juli 2020 @ 14:26:46 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194279726
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja zodat de jeugd fijn uit moet gaan in nabijgelegen regio’s :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 27 juli 2020 @ 14:27:30 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194279735
quote:
Mijn stem hebben ze, probeer die shit nou gewoon daar in te dammen voordat die olievlek zich verspreidt.
pi_194279745
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja zodat de jeugd fijn uit moet gaan in nabijgelegen regio’s :{
Heeft niet alleen met echt uitgaan te maken - ook samenscholen bij hangplekken of op het strand bijvoorbeeld.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:30:42 #279
441440 aquawoman
Bitch please
pi_194279766
Het feit dat in grote steden waar veel mensen dicht op elkaar wonen de cijfers hoger zijn is niet zo gek natuurlijk.

Ik woon zelf in Amsterdam en ik vind het prima als we op slot gaan overigens: mijn moeder ligt momenteel in het ziekenhuis en mijn vader is longpatient. Ik loop met mondkapjes en sanatize me suf en blijf weg bij andere mensen om ze zo veilig mogelijk te houden en dan is het soms moeilijk te verkroppen om te zien hoe laks andere mensen het oppikken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:31:04 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279769
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heeft niet alleen met echt uitgaan te maken - ook samenscholen bij hangplekken of op het strand bijvoorbeeld.
De meeste besmettingen vinden toch plaats in familie omgeving?

Zie ook wel problemen ontstaan in de sociaal zwakke wijken in Amsterdam en Rotterdam waar mensen zich niet snel laten testen en ook niet thuis blijven bij klachten.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:31:04 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194279770
quote:

[..]

Same, als je dat lokaal verbiedt wijken ze uit naar andere regio’s. Dat is nou net wat je niet wilt.

Tenzij je echt regio’s op slot kan gooien zou ik toch landelijk ingrijpen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 27 juli 2020 @ 14:32:33 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279782
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Same, als je dat lokaal verbiedt wijken ze uit naar andere regio’s. Dat is nou net wat je niet wilt.

Je houdt wel een deel tegen van die mensen die dan in Rotterdam wouden uitgaan, de meerderheid zouden geen moeite doen om dan naar bijvoorbeeld buurtgemeentes te gaan.
pi_194279787
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze zullen niet meer zo snel landelijk in gaan grijpen vanwege dit soort clusters, juist vanwege de economische impact.
pi_194279810
quote:
:Y
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194279817
quote:

[..]

Maar hoeveel wordt er nou buiten besmet? Dat is nihil in the grand scheme of things.
Focus moet op binnen liggen. Feestjes, verjaardagen en bijeenkomsten in slecht geventileerde ruimtes.
pi_194279821
Even in iets meer perspectief

De afgelopen 7 dagen:
+223 Rotterdam
+147 Amsterdam
+70 Den Haag
+40 Breda
+26 Utrecht

Totaal afgelopen 7 dagen +1241

Bij 25% toename van aantal testen (111.764 volgens nieuws vandaag) is dat 1,1% positief
  maandag 27 juli 2020 @ 14:36:31 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194279824
quote:
hangt een beetje van de leeftijden af, zolang ze jong zijn en dus geen druk op het systeem leggen is dat nog niet nodig
  maandag 27 juli 2020 @ 14:37:27 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279834
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

hangt een beetje van de leeftijden af, zolang ze jong zijn en dus geen druk op het systeem leggen is dat nog niet nodig
Deze mensen hebben ook ouders en grootouders...
  maandag 27 juli 2020 @ 14:38:26 #289
3542 Gia
User under construction
pi_194279844
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:30 schreef aquawoman het volgende:
Het feit dat in grote steden waar veel mensen dicht op elkaar wonen de cijfers hoger zijn is niet zo gek natuurlijk.

Ik woon zelf in Amsterdam en ik vind het prima als we op slot gaan overigens: mijn moeder ligt momenteel in het ziekenhuis en mijn vader is longpatient. Ik loop met mondkapjes en sanatize me suf en blijf weg bij andere mensen om ze zo veilig mogelijk te houden en dan is het soms moeilijk te verkroppen om te zien hoe laks andere mensen het oppikken.
Oh, wat erg. Sterkte ermee.

Kan me ook opwinden over die lui die het nog steeds een griepje noemen.
pi_194279861
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:36 schreef _serial_ het volgende:

De afgelopen 7 dagen:
+223 Rotterdam
+147 Amsterdam
+70 Den Haag
+40 Breda
+26 Utrecht

Bij 25% toename van aantal testen (111.764 volgens nieuws vandaag) is dat 1,1% positief
Ik vraag me af hoeveel false negatives daartussen zitten.
Tijdens het skimmen van dat Jama onderzoek gisteren dacht ik te lezen dat het een flink percentage was, echt 20-70% ofzo.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:40:12 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194279864
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

ik heb ook kinderen van in de 20, sinds corona zien we elkaar wel maar omhelzingen etc. dus direct contact laten we achterwege.
pi_194279874
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel false negatives daartussen zitten.
Tijdens het skimmen van dat Jama onderzoek gisteren dacht ik te lezen dat het een flink percentage was, echt 20-70% ofzo.
Datzelfde kan ook gelden voor de false positives.
pi_194279879
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Daar wordt echt continu aan voorbij gegaan inderdaad - het is juist zeer zorgwekkend dat er veel (asymptomatische) jongeren met covid rondlopen nu.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:41:18 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279885
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb ook kinderen van in de 20, sinds corona zien we elkaar wel maar omhelzingen etc. dus direct contact laten we achterwege.
Veel mensen dat soort dingen wel weer, "doe lekker weer normaal".
pi_194279886
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is dat even waarschijnlijk bij deze test?
  maandag 27 juli 2020 @ 14:41:30 #296
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194279888
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:36 schreef _serial_ het volgende:

De afgelopen 7 dagen:
+223 Rotterdam
+147 Amsterdam
+70 Den Haag
+40 Breda
+26 Utrecht

Over die cijfers van Rotterdam doet mijn complete provincie bijna anderhalve maand joh :{
pi_194279889
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar wordt echt continu aan voorbij gegaan inderdaad - het is juist zeer zorgwekkend dat er veel (asymptomatische) jongeren met covid rondlopen nu.
Dat was natuurlijk eerder ook al zo. Het is niet dat die allemaal overgeslagen zijn tijdens de eerste golf.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:41:57 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194279895
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:41 schreef Momo het volgende:

[..]

Veel mensen dat soort dingen wel weer, "doe lekker weer normaal".
deze zin begrijp ik niet
pi_194279897
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk eerder ook al zo. Het is niet dat die allemaal overgeslagen zijn tijdens de eerste golf.
Klopt, verandert verder niets aan de situatie nu.
pi_194279901
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Aandeel false positives is veel kleiner met deze test.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:43:27 #301
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194279912
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

deze zin begrijp ik niet
Veel mensen doen dat soort dingen wel weer, "doe lekker weer normaal gewoon lekker omhelzen joh".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')