Een laser afstandsmeter is ook een absolute must have! Zodra iets al voorbij de 2 meter komt pak ik al snel de lasermeterquote:Op donderdag 31 december 2020 11:57 schreef Vonkenboer het volgende:
.............................
[..]
Dat geld natuurlijk niet voor ieder artikel, maar ik ben er van op de hoogte dat ze een hele hoop artikelen allang ergens in een warehouse op het Europese vasteland hebben liggen.
Tijdje terug alweer een laser afstandsmeter van sndway gekocht via alieexpress; dat is ook een goede aankoop geweest ! Niet dat je hem alle dagen nodig hebt maar het is reuze handig !
https://nl.aliexpress.com(...)rYou_6000056590191.5
[ afbeelding ]
Hartstikke nauwkeurig ook !
quote:Op donderdag 31 december 2020 11:57 schreef Vonkenboer het volgende:
.............................
[..]
Dat geld natuurlijk niet voor ieder artikel, maar ik ben er van op de hoogte dat ze een hele hoop artikelen allang ergens in een warehouse op het Europese vasteland hebben liggen.
Tijdje terug alweer een laser afstandsmeter van sndway gekocht via alieexpress; dat is ook een goede aankoop geweest ! Niet dat je hem alle dagen nodig hebt maar het is reuze handig !
https://nl.aliexpress.com(...)rYou_6000056590191.5
[ afbeelding ]
Hartstikke nauwkeurig ook !
Weten jullie ook hoe de nauwkeurigheid is van die van 120m?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:24 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook 2 van dankzij jou :p dingen zijn beter dan m'n Bosch (die ik overigens kwijt ben:+)
Hoe heb je spanje kunnen selecteren. Ik zie alleen China?quote:Op donderdag 31 december 2020 14:32 schreef ciewy het volgende:
[..]
Thanks! Ik heb er ook eentje besteld uit Spanje![]()
![]()
Die van 40m die ik heb is gewoon nauwkeurig; dat zal die van 120 dan toch ook wel zijn dacht ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:49 schreef SV-tje het volgende:
Weten jullie ook hoe de nauwkeurigheid is van die van 120m?
Kan zijn als die net zo nauwkeurig is op 120m als de 40m versie op 40mquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die van 40m die ik heb is gewoon nauwkeurig; dat zal die van 120 dan toch ook wel zijn dacht ik.
Maar waarom heb je dat gigantische bereik nodig eigenlijk ?
Leinen bankschroeven zijn nog weer een stuk duurder dan Heuerquote:Op dinsdag 29 december 2020 12:39 schreef Gieliovd het volgende:
Gebruikte Bosch blauw 180mm slijptol. 2100 Watt, hoefde weinig te kosten toen ik ergens een mooie Heuer Front 150mm bankschroef ging ophalen.
Hangt van de absolute waarde af. Als de nauwkeurigheid 1,0 mm is, is dat op 120 m, relatief minder afwijking (dus nauwkeuriger) dan 1,0 mm op 40 meter.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:41 schreef FranticDJ het volgende:
Kan zijn als die net zo nauwkeurig is op 120m als de 40m versie op 40m
Dat de 120m versie dus in theorie nauwkeuriger is op 40m dan de 40m versie
Bij de 40m en de 120m versie staat bij dat ze een nauwkeurigheid hebben van ± 2mm.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kan zijn als die net zo nauwkeurig is op 120m als de 40m versie op 40m
Dat de 120m versie dus in theorie nauwkeuriger is op 40m dan de 40m versie
Onze tuin is nog langer dan dat en aangezien we die nog moeten aanleggen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die van 40m die ik heb is gewoon nauwkeurig; dat zal die van 120 dan toch ook wel zijn dacht ik.
Maar waarom heb je dat gigantische bereik nodig eigenlijk ?
In een tuin heb je toch veel meer aan een baak en een waterpas instrument ? Om allerlei hoogten ten opzichte van elkaar uit te kunnen zetten. En een rolbandmeetlint ?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:09 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Onze tuin is nog langer dan dat en aangezien we die nog moeten aanleggen.
Meten met zo een ding op dergelijke afstanden is niet optimaal. Uit de hand krijg je het niet gericht (ervaringsdeskundige met een Bosch afstandsonderwijs die 60m haalde op papier). Ze halen dat doorgaans alleen in het donker.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:09 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Onze tuin is nog langer dan dat en aangezien we die nog moeten aanleggen.
Ook dat ! Met 40 meter viel dat soms al niet mee om het laserpuntje op een grote afstand terug te kunnen vinden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Meten met zo een ding op dergelijke afstanden is niet optimaal. Uit de hand krijg je het niet gericht (ervaringsdeskundige met een Bosch afstandsonderwijs die 60m haalde op papier). Ze halen dat doorgaans alleen in het donker.
Het is wél handig als je je perceel op wil meten en wil weten wat de positie is van bepaalde bomen en struiken die je wil behouden voor een kaartje. Maar dan maakt die paar mm marge van zo een ding echt niets uit. (En tip, doe dat dus in het donker met een statiefje. Want dat beetje trillen van je hand, doet de laser alle kanten op zwiepen op 100m afstand
).
Accu apart gekocht??quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:32 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze parkside accu schroefmachine gekocht voor 48,- ex accu.
Ik ben echt verrast. Voelt stevig, licht, is sterk en reageert goed. Ook de 13km opspanning vind ik prettig!
daar kan je tunnels/meren mee gaan borenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:32 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben echt verrast. Voelt stevig, licht, is sterk en reageert goed. Ook de 13km opspanning vind ik prettig!
13mm 😉quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
daar kan je tunnels/meren mee gaan boren
Hij lijkt verdacht veel op een Dewalt? Zou het een Lidl uitvoering van de Dewalt zijn??quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:32 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is naar juli uitgesteld.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is gewoon een gok die je neemt inderdaad. Soms heb je mazzel, soms niet.
Vanaf 1 januari moet overal importheffingen over worden betaald en is (geheel terecht) het gratis versturen ook voorbij.
Waarom ben je voor de minder gangbare performance lijn gegaan met eigen accu systeem en niet de groene waar ze veel meer apparaten voor een habbekrats van hebben?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:32 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Eigen accu systeem??quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:07 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Waarom ben je voor de minder gangbare performance lijn gegaan met eigen accu systeem en niet de groene waar ze veel meer apparaten voor een habbekrats van hebben?
Universele accu's waarvan ?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:35 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Eigen accu systeem??
Ik gebruik gewoon de universele accu’s....
Maar uit eigen ervaring weet ik dat de groene versie groter, zwaarder, lomper is. En vooral ook veel zwakker en volgens mij ook lager in toerental. Gewoon bagger dus ;-).
Deze zwarte versie meet zich echt aan de andere a-merken
Volgens mij is de zwarte lijn de wat meer professionelere. De meeste volgens mij ook met brushless motoren. Voorheen hadden die inderdaad ook aparte accu's, maar bij de laatste versies kun je alle 20V accu's van parkside uitwisselen. Dus je kunt ze gebruiken voor zowel de groene lijn als de zwarte.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:07 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Waarom ben je voor de minder gangbare performance lijn gegaan met eigen accu systeem en niet de groene waar ze veel meer apparaten voor een habbekrats van hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |