Kon dat maar. Maar ik heb geen rijbewijs omdat ik geen diepte kan zien. Ik ben afhankelijk van het OV.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of je gaat met eigen vervoer.
Probleem opgelost
Dat soort tokkie-reacties gewoon lekker negeren johquote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:24 schreef Injetta het volgende:
[..]
Kon dat maar. Maar ik heb geen rijbewijs omdat ik geen diepte kan zien. Ik ben afhankelijk van het OV.
Ben het met je eens met wat die bankjes op perron betreft, maar in de trein zelf mag je tegenwoordig overal zitten, al zijn er oprecht mensen die het eng vinden om alleen ergens in de trein te zitten, die zitten liever meer in de buurt van iemand.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:10 schreef Injetta het volgende:
Ook hebben mensen steevast de gewoonte om vooral dicht bij elkaar te zitten. Bijv. Coupe is leeg. Ik zit op de achterste bank. Er komt iemand bij en die gaat direct op de bank voor me zitten. Rest van de coupe leeg.
5 zitbanken op het perron. Ik zit op 1 ervan. Vrouw met kind gaat op de bank naast me zitten. De rest is leeg. Ik snap gewoon niks van die mensen.
Hoeveel moeite is dat nou?
Zal mij een worst wezen of je zelf denkt niets te hebben en ook nergens bang voor bent. Maar je leeft toch niet alleen op de wereld?
We zitten op normaal niveau als je de grafieken van CBS bekijkt:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:32 schreef nixxx het volgende:
Is er ook nog een updated van het oversterfte plaatje in de OP? Zitten we nu op ondersterfte?
Wijs de toerist erop dan? Vaak is simpel wijzen op je mondkapje al voldoende.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:38 schreef Injetta het volgende:
Net loopt er een verdwaasd oud mens met kapje op d’r kin door de trein te banjeren. Echt. Zo’n pandemie wordt gewoon in stand gehouden omdat we een stel achterlijke apen zijn die maar wat samenklonteren en te stom zijn om iets te snappen.
Wat is er nou zo vreselijk moeilijk aan wat afstand houden en een kapje voor je mond? Over een tijdje is er een vaccin of geneesmiddel en dan is het over. Maar nu even niet. Alsof je liever dood gaat dan bovenop een ander geplakt zitten en een kapje op.
Ja, want dat is zo’n ondraaglijk lijden.. erger dan weken op een IC liggen en rochelend doodgaan of als een wrak eraf komen.
En als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een ander.
Die vrouw met kapje op kin is een Engelse toerist. Dus ja, waarom zou je je houden aan wat regeltjes in je vakantieland.
Echt waar? Midden op de dag zit je liever vlak bovenop iemand met meer kans op besmetting omdat je voor wat bang bent?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben het met je eens met wat die bankjes op perron betreft, maar in de trein zelf mag je tegenwoordig overal zitten, al zijn er oprecht mensen die het eng vinden om alleen ergens in de trein te zitten, die zitten liever meer in de buurt van iemand.
Doe ik. Alleen wil ik niet te dicht bij haar in de buurt komen. Ze zit ook nog te hoesten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wijs de toerist erop dan? Vaak is simpel wijzen op je mondkapje al voldoende.
Dan sta je op en loopt naar een andere plek, zo makkelijk kun je het ook voor jezelf maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:46 schreef Injetta het volgende:
Ahh, dat mens zit ook nog te hoesten. Wat een egoïstische trut zeg.
Boetes omhoog? Er worden amper boetes uitgeschrevenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 07:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boetes omhoog dan, lijkt me toch de voornaamste reden voor veel mensen om een mondkapje op te hebben.
Op station Delft stond de politie zelf met mondkapje naar beneden gezellig met passagiers te beppen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Boetes omhoog? Er worden amper boetes uitgeschreven![]()
Burgerarrest doen dan. Paar kanjerklappen geven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:50 schreef Injetta het volgende:
Nou, heb haar gezegd dat ze haar kapje normaal moet opdoen.
Keek of ze achterlijk was. Doet kapje niet op.
Nou, ben bij eindstation. Snel die trein uit.
Op het station is dan ook geen mondkapjes plichtquote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op station Delft stond de politie zelf met mondkapje naar beneden met passagiers te beppen.
Hm nou vooruit, maar je geeft dan ook niet het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Op het station is dan ook geen mondkapjes plicht
Op het perron hoef je geen mondkapje op. Wel die anderhalve meter in acht nemen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op station Delft stond de politie zelf met mondkapje naar beneden gezellig met passagiers te beppen. Die hadden zichzelf moeten beboeten
Je had toch ook ergens anders kunnen gaan zitten als er nog zoveel ruimte was?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:50 schreef Injetta het volgende:
Nou, heb haar gezegd dat ze haar kapje normaal moet opdoen.
Keek of ze achterlijk was. Doet kapje niet op.
Nou, ben bij eindstation. Snel die trein uit.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:16 schreef _serial_ het volgende:
Viroloog Ab Osterhaus vindt Tilburgse kermis in coronatijd onverantwoord
Ab Oosterhaus vindt natuurlijk alles onverantwoord.
(we hebben nog steeds geen besmettingen van buitenruimte gevonden de afgelopen maanden)
Lijkt het erop dat hij naar de 0 wil, kan iemand hem vertellen dat je dan geen honderdduizenden toeristen per maand moet importeren?quote:"Als we goed ons best doen, kunnen we het virus ons land uit jagen. Dat gaat echter niet lukken wanneer we massaal bijeen gaan komen."
Lol. Wat een gejok weer.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:16 schreef _serial_ het volgende:
Viroloog Ab Osterhaus vindt Tilburgse kermis in coronatijd onverantwoord
we hebben nog steeds geen besmettingen van buitenruimte gevonden de afgelopen maanden
Zeker dat het er geen honderdmiljoenmiljard zijn?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Lijkt het erop dat hij naar de 0 wil, kan iemand hem vertellen dat je dan geen honderdduizenden toeristen per maand moet importeren?
Het stikt hier weer van de Belgen, Duitsers, Fransen en Spanjaarden.
Toch mooi? We moeten ergens het geld vandaan halen zodat we Zuid-Europese landen wat miljarden toe kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:20 schreef Lemsterr het volgende:
Inderdaad. Zo veel Duitse toeristen. Lijkt wel meer dan afgelopen jaren.
Om ze terug te pakken ga ik over twee weken daarheenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:20 schreef Lemsterr het volgende:
Daar verbaas je over. Elk jaar in mijn provincie stikt het van de Duitsers.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:20 schreef Lemsterr het volgende:
Dankje!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We zitten op normaal niveau als je de grafieken van CBS bekijkt:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/22/sterfte-in-coronatijd
Het is gewoon een behoorlijk dilemma waar ze mee te dealen hebben bij de overheden. Over het algemeen hoor je nu dat het binnenshuis en bij feestjes gebeurd en waar veel jongeren bij zijn. Op zich voor die groep amper risicovol, maar wat voor effect heeft het op ouders/grootouders die toch weer bezocht worden zonder de juiste afstandsregels. Hoe snel kan het gaan?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:40 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik vind het toch wel zorgelijk snel gaan qua nieuwe gevallen in Nederland en andere landen.
Vorige week (van 12 tot 18 juli) had Nederland 660 nieuwe gevallen en na 2 dagen zitten we al op bijna 50% (329) .
In Spanje hadden ze vorige week 6347 nieuwe gevallen en na 2 dagen zitten ze zelfs al op 4581 (72%).
Ik vrees dat het nog een uitdagende tijd gaat worden, want ik denk dat zodra de zorgen weer gaan toenemen een aanzienlijk deel van de bevolking het niet meer in zich heeft om hun sociale leven wéér op te offeren.
Het is naar mijn idee niet correct alleen naar de ruwe positieve nummers te kijken, er zijn meerdere factoren die meewegen dat er meer mensen positief getest worden (succesvol bron- en contactonderzoek, meer bewustwording van testen, meer bereidheid om te testen, etc)quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:40 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik vind het toch wel zorgelijk snel gaan qua nieuwe gevallen in Nederland en andere landen.
Vorige week (van 12 tot 18 juli) had Nederland 660 nieuwe gevallen en na 2 dagen zitten we al op bijna 50% (329) .
In Spanje hadden ze vorige week 6347 nieuwe gevallen en na 2 dagen zitten ze zelfs al op 4581 (72%).
Ik vrees dat het nog een uitdagende tijd gaat worden, want ik denk dat zodra de zorgen weer gaan toenemen een aanzienlijk deel van de bevolking het niet meer in zich heeft om hun sociale leven wéér op te offeren.
Bredere maatregelen zoals het dragen van mondmaskers op meer plekken zie ik men nog wel accepteren, maar in een gezellige sociale setting zal de alertheid om afstand te houden alleen maar afzwakken deze zomer(vakantie).
Daarnaast vraag ik me af of Nederland de komende tijd aanzienlijk meer kan gaan testen. Zeker na al de bureaucratie of laboratoriums de garanties konden bieden om grote volume aan tests, voor langere tijd, uit te voeren. Vergeleken met andere (EU) landen zitten we samen met Frankrijk aanzienlijk lager qua uitgevoerde tests per miljoen inwoners. Of er ditmaal zich een andere scenario ontwikkelt gaan we snel merken, want de kans op meer verspreide brandhaarden i.p.v. een gecentreerde verspreiding sluit ik niet uit met alle verplaatsingen deze vakantieperiode in Nederland..
Belgen ook. Ja, die denken Nederland is nog wel relaxed, en gaat er meest pragmatisch om met maatregelen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:20 schreef Lemsterr het volgende:
Kennis van mij begon gister aan zijn nieuwe baan. Avond daarvoor grieperig, spierpijn en algemeen gevoel van malaise. Maar vond de eerste werkdag bij zijn nieuwe baan zo belangrijk dat hij toch is gegaan. Snap het dilemma wel, maar op deze manier gaat het natuurlijk fout.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is naar mijn idee niet correct alleen naar de ruwe positieve nummers te kijken, er zijn meerdere factoren die meewegen dat er meer mensen positief getest worden (succesvol bron- en contactonderzoek, meer bewustwording van testen, meer bereidheid om te testen, etc)
Waar het naar mijn idee vooral misgaat, is dat nergens min of meer gezegd is wat de grenswaardes bij aantal positieve testen zijn die we met z'n alle accepteren, we varen min of meer blind op toegenomen nummers.
Daar gooit de pers nog een horrorsausje overheen en de paniek is compleet.
Daarnaast nemen de ziekenhuisopnames momenteel (nog niet) enorm toe in de landen om ons heen, dat is ook een van de criteria die we niet uit het oog moeten verliezen. Een van de criteria was destijd "het moet behapbaar blijven voor de zorg"
Het lijkt er een beetje op dat we nu aan het omdraaien zijn naar "we accepteren 0 besmettingen meer"
Natuurlijk moeten we heel goed opblijven passen, en de vinger aan de pols houden, handhaven waar (echt) nodig, maar aan de andere kant wisten we dat er een stijging ging plaatsvinden bij het versoepelen van bepaalde zaken.
Maar we moeten niet uit het oog verliezen dat we versoepelingen konden doen, omdat de druk op zorg afnam.
We kunnen momenteel 30.000 tests per dag afnemen, dat is 210.000 per week, momenteel zitten we nog niet op de helft daarvan, dus we kunnen het aantal tests voorlopig nog wel aan, echter dan moeten de testbereidheid wel aanwezig zijn, en dat lijkt de afgelopen dagen, door inspanningen, nieuwsberichten, en tv spotjes wel toegenomen te zijn, sommige teststraten hadden afgelopen weekend geen plek meer, mensen die alsnog wilden werden dan doorverwezen naar andere teststraten in de regio.
Wat de GGD momenteel als schokkend ervaart, en daar ben ik het wel mee eens, dat is als mensen dan zich eindelijk laten testen, ze op de dag van de test nog allemaal sociale activieteiten gaan ontplooien, even gezellig naar de winkels, op de koffie bij truus uit delft, en als klap op de vuurpijl nog even werken. Dat moet je gewoon niet doen. Blijf thuis als je klachten hebt, en zeker als je getest bent.
Boel versoepelingen terwijl we 'gewoon' nog rond de 70 a 80 positieve tests zaten per dag (met een paar keer een uitschieter omlaag), dan is het inderdaad toch niet zo gek dat je paar weken later dubbele cijfers hebt? Ook al gelet op de enorme toeloop in de teststraten. Wees blij dat je die milde gevallen er nu ook uit filtert.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is naar mijn idee niet correct alleen naar de ruwe positieve nummers te kijken, er zijn meerdere factoren die meewegen dat er meer mensen positief getest worden (succesvol bron- en contactonderzoek, meer bewustwording van testen, meer bereidheid om te testen, etc)
Waar het naar mijn idee vooral misgaat, is dat nergens min of meer gezegd is wat de grenswaardes bij aantal positieve testen zijn die we met z'n alle accepteren, we varen min of meer blind op toegenomen nummers.
Daarnaast nemen de ziekenhuisopnames momenteel (nog niet) enorm toe in de landen om ons heen, dat is ook een van de criteria die we niet uit het oog moeten verliezen. Een van de criteria was destijd "het moet behapbaar blijven voor de zorg"
Het lijkt er een beetje op dat we nu aan het omdraaien zijn naar "we accepteren 0 besmettingen meer"
Natuurlijk moeten we heel goed opblijven passen, en de vinger aan de pols houden, handhaven waar (echt) nodig, maar aan de andere kant wisten we dat er een stijging ging plaatsvinden bij het versoepelen van bepaalde zaken.
Maar we moeten niet uit het oog verliezen dat we versoepelingen konden doen, omdat de druk op zorg afnam.
We kunnen momenteel 30.000 tests per dag afnemen, dat is 210.000 per week, momenteel zitten we nog niet op de helft daarvan, dus we kunnen het aantal tests voorlopig nog wel aan, echter dan moeten de testbereidheid wel aanwezig zijn, en dat lijkt de afgelopen dagen, door inspanningen, nieuwsberichten, en tv spotjes wel toegenomen te zijn, sommige teststraten hadden afgelopen weekend geen plek meer, mensen die alsnog wilden werden dan doorverwezen naar andere teststraten in de regio.
Wat de GGD momenteel als schokkend ervaart, en daar ben ik het wel mee eens, dat is als mensen dan zich eindelijk laten testen, ze op de dag van de test nog allemaal sociale activieteiten gaan ontplooien, even gezellig naar de winkels, op de koffie bij truus uit delft, en als klap op de vuurpijl nog even werken. Dat moet je gewoon niet doen. Blijf thuis als je klachten hebt, en zeker als je getest bent.
Volledig mee eens. Zo lang dit besef er niet is dat je gewoon echt even pas op de plaats moet maken, gaat het nooit lukken om dit onder controle te houden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ondanks dat het belangrijk is, moet je baas in deze tijd dit gewoon begrijpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kennis van mij begon gister aan zijn nieuwe baan. Avond daarvoor grieperig, spierpijn en algemeen gevoel van malaise. Maar vond de eerste werkdag bij zijn nieuwe baan zo belangrijk dat hij toch is gegaan. Snap het dilemma wel, maar op deze manier gaat het natuurlijk fout.
Precies.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:08 schreef _serial_ het volgende:
Kennis van mij begon gister aan zijn nieuwe baan. Avond daarvoor grieperig, spierpijn en algemeen gevoel van malaise. Maar vond de eerste werkdag bij zijn nieuwe baan zo belangrijk dat hij toch is gegaan. Snap het dilemma wel, maar op deze manier gaat het natuurlijk fout.
Hoezo snap je het dilemma? Ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen. Wat een ontzettende kneus.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In deze tijden moet je blij zijn dat je aan een nieuwe baan kunt beginnen (of úberhaupt werk hebt) dus ja, het is een behoorlijk dilemma waar ik heel goed in kan komen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo snap je het dilemma? Ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen. Wat een ontzettende kneus.
En in Duitsland stikt het van de Nederlanders (net terug van vakantie in eigen land - woon in DLD). Het is toch logisch dat mensen op vakantie gaan naar landen in de buurt, waarvandaan je als het nodig is snel weer thuis bent?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:20 schreef Lemsterr het volgende:
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit dus. Maar inderdaad moet de werkgever hier wel begrip voor hebben, ook al is het je eerste dag.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In deze tijden moet je blij zijn dat je aan een nieuwe baan kunt beginnen (of úberhaupt werk hebt) dus ja, het is een behoorlijk dilemma waar ik heel goed in kan komen.
Precies. En reken maar dat ondernemers er blij mee zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En in Duitsland stikt het van de Nederlanders (net terug van vakantie in eigen land - woon in DLD). Het is toch logisch dat mensen op vakantie gaan naar landen in de buurt, waarvandaan je als het nodig is snel weer thuis bent?
Zolang het virus niet uitgeraasd is, lijkt het me ijdele hoop dat we er echt controle op gaan krijgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Zo lang dit besef er niet is dat je gewoon echt even pas op de plaats moet maken, gaat het nooit lukken om dit onder controle te houden.
Ja maar je scoort wel meteen goede bonuspunten als je halve bedrijf vervolgens met corona achterlaatquote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In deze tijden moet je blij zijn dat je aan een nieuwe baan kunt beginnen (of úberhaupt werk hebt) dus ja, het is een behoorlijk dilemma waar ik heel goed in kan komen.
Je hoeft niet weg.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En in Duitsland stikt het van de Nederlanders (net terug van vakantie in eigen land - woon in DLD). Het is toch logisch dat mensen op vakantie gaan naar landen in de buurt, waarvandaan je als het nodig is snel weer thuis bent?
En als je dan een nieuwe baan hebt, dan snapt de werkgever niet dat je thuisblijft bij dergelijke klachten?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook een taak bij de werkgevers, je personeel doordringen van het belang thuis te blijven en zich te laten testen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ondanks dat het belangrijk is, moet je baas in deze tijd dit gewoon begrijpen.
Aangeven dat je het niet aandurft om risico te geven aan je collega's.
Dan begrijpt je kennis er dus na 6 maanden wereldcrisis nog steeds helemaal niets van.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |