abonnement Unibet Coolblue
pi_194170511
Zo ja, wie allemaal niet en waarom niet? Discuss.

Mijn voorbeelden van minimumeisen voor stemrecht:

-NL staatsburger
-Minimaal 15 jaar woonachtig in NL
-Taalniveau minimaal B1
-Minimaal 30 jaar
-Minimaal 100 IQ score
-Geen psychische klachten
-Geen strafblad

[ Bericht 34% gewijzigd door BookFreak op 20-07-2020 05:36:08 ]
pi_194170766
Niet iedereen krijgt stemrecht.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 02:28:35 #3
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_194170820
Onvolwassen mensen zouden geen stemrecht moeten krijgen. Volwassen hebben we in onze samenleving gedefinieerd als iemand van 18 jaar of ouder. Je zou deze leeftijdsgrens kunnen betwisten, maar het lijkt me een prima houdbare leeftijdsgrens vooralsnog.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_194170826
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 02:28 schreef naatje_1 het volgende:
Onvolwassen mensen zouden geen stemrecht moeten krijgen. Volwassen hebben we in onze samenleving gedefinieerd als iemand van 18 jaar of ouder. Je zou deze leeftijdsgrens kunnen betwisten, maar het lijkt me een prima houdbare leeftijdsgrens vooralsnog.
Er zijn wel wat meer criteria wat betreft stemrecht dan alleen leeftijd.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 02:31:58 #5
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_194170833
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 02:30 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Er zijn wel wat meer criteria wat betreft stemrecht dan alleen leeftijd.
Nederlands staatsburger, maar ik ging er hier even vanuit dat we ons al beperkten tot deze groep.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_194170846
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 02:31 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Nederlands staatsburger, maar ik ging er hier even vanuit dat we ons al beperkten tot deze groep.
Ja ach ik heb eigenlijk een hekel gekregen aan dit soort topics. Iedereen kan van alles posten zonder volledig te zijn. Gewoon een dronkemansstelling en het gaat weer een paar pagina's door over niks.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juli 2020 @ 02:51:44 #7
408813 crew  trein2000
pi_194170900
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 02:31 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Nederlands staatsburger, maar ik ging er hier even vanuit dat we ons al beperkten tot deze groep.
EU burger en nederlands ingezetene voor gemeenteraadsverkiezingen. ;)

Verder zou je kunnen beargumenteren dat zij die om welke reden dan ook niet in staat zijn om hun eigen wil te bepalen mbt de stem geen stemrecht zouden moeten hebben. Maar vanwege de misbruikgevoeligheid en de afbakeningsproblematiek daarvan zou ik daar niet voor zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194171981
-Geen psychische klachten

Dan kun je 90% van de mensen wel uitsluiten. Zij die zich bewust zijn van hun problematiek en er hulp voor zoeken voor hun problemen zijn doorgaans lang niet de grootste gekken.
blablablabla
pi_194172346
Alleen verstandige mensen, en laat mij maar bepalen wie er verstandig genoeg is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194172356
Goed idee en dan krijgt iedereen met Fok account 2 stemmen !
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 juli 2020 @ 08:59:56 #11
74056 crew  ToT
pi_194172360
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:04 schreef Elan het volgende:
-Geen psychische klachten

Dan kun je 90% van de mensen wel uitsluiten. Zij die zich bewust zijn van hun problematiek en er hulp voor zoeken voor hun problemen zijn doorgaans lang niet de grootste gekken.
^ Dit
pi_194172436
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:57 schreef Karstman het volgende:
Alleen verstandige mensen
Precies
pi_194175010
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:04 schreef Elan het volgende:
-Geen psychische klachten

Dan kun je 90% van de mensen wel uitsluiten
So be it. Hoe minder hoe beter eigenlijk.
pi_194175041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:31 schreef BookFreak het volgende:

[..]

So be it. Hoe minder hoe beter eigenlijk.
Met deze logica kom je zelf natuurlijk ook niet meer in aanmerking voor een stempas. :D
pi_194175112
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 01:10 schreef BookFreak het volgende:
Zo ja, wie allemaal niet en waarom niet? Discuss.

Mijn voorbeelden van minimumeisen voor stemrecht:

-NL staatsburger
-Minimaal 15 jaar woonachtig in NL
-Taalniveau minimaal B1
-Minimaal 30 jaar
-Minimaal 100 IQ score
-Geen psychische klachten
-Geen strafblad

Welke politieke partijen zullen hier voordeel van hebben? En waarom denk je dat?
pi_194175121
Het zou het beste zijn als ik de enige was die mocht stemmen.

Maar serieus is het eigenlijk altijd beter om iedereen te laten stemmen, beter wat domme of ongeïnformeerde stemmers dan mensen uitsluiten, dat laatste is erg gevaarlijk.
pi_194175205
Op zich gaan linkse partijen wel voordeel hebben van deze voorwaarden.

pi_194175259
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 01:10 schreef BookFreak het volgende:
Zo ja, wie allemaal niet en waarom niet? Discuss.

Mijn voorbeelden van minimumeisen voor stemrecht:

-Minimaal 100 IQ score
Hoe ga je dat trouwens meten? Iedereen verplicht een IQ test maken? Hoe recent moet de IQ test zijn?
  maandag 20 juli 2020 @ 13:02:45 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194175415
Waarom pas stemmen vanaf 30 jaar? Vind je dat jongeren geen weloverwogen keuzes kunnen maken?
Stemmen doe je voor de toekomst dus waarom de leeftijdsgrens niet verlagen? 16 jaar zou ook prima kunnen. Kun je ook meebeslissen over onderwerpen die jou in de toekomst aangaan .

Waarom stemmen afhankelijk maken van IQ? Mensen met een laag IQ hebben geen recht op hun recht op democratie uit te oefenen? Ze moeten maar afhankelijk zijn wat mensen met een hoger IQ willen?

Grenzen leggen aan wie mag stemmen is afpakken van iemands recht op democratie. Hun stem in de maatschappij gaat verloren. Tevens sturing van de democratie, dus geen democratie meer.
Stemloze worden compleet afhankelijk van wat een andere "elitaire" groep van de samenleving wil. Slechte ontwikkeling imho.

Wat just zo sterk is aan onze Nederlandse democratie is dat elke bevolkingsgroep en laag in de samenleving zijn zegje kan doen in de politiek. Elke gek kan immers een partij beginnen met genoeg steun.
Juist al die verschillende meningen en belangen maakt de Nederlandse democratie en politiek een mooi systeem.
Kortom een democratie kan pas haar werk goed doen als alle groepen en lagen in de bevolking gehoord worden en het is dan ook de taak van een democratische overheid om daarvoor te zorgen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_194176920
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:38 schreef Alfje het volgende: beter wat domme of ongeïnformeerde stemmers
Waarom moeten debielen stemrecht krijgen? Waarom doet hun mening over beleid er toe?
pi_194176995
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:03 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Waarom moeten debielen stemrecht krijgen? Waarom doet hun mening over beleid er toe?
Waarom doet deze discussie er nog toe, als jij toch heel selectief reageert?

Mensen wegzetten als debielen wanneer hun iq onder de 100 is getuigd nu ook niet van bijster veel intelligentie vanuit jou zijde. :')
pi_194177006
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:03 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Waarom moeten debielen stemrecht krijgen? Waarom doet hun mening over beleid er toe?
Omdat zij ook te maken hebben met de gevolgen van het beleid. Het is nu al zo dat de rijken (vaak hoger opgeleiden, als was het maar doordat ze extra kunnen investeren in hun opleiding) zich vooral bekommeren om zichzelf. Iedereen moet gehoord worden, iedereen moet een stem hebben.
pi_194177157
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom pas stemmen vanaf 30 jaar? Vind je dat jongeren geen weloverwogen keuzes kunnen maken?
Hoe meer levenservaring, hoe betere keuzes er worden gemaakt.


quote:
Waarom stemmen afhankelijk maken van IQ? Mensen met een laag IQ hebben geen recht op hun recht op democratie uit te oefenen?
Ja natuurlijk. Waarom zou je een persoon met een IQ van 85 of criminelen of gestoorden laten mee beslissen over het beste soort beleid?


quote:
Grenzen leggen aan wie mag stemmen is afpakken van iemands recht op democratie.
Ja klopt, so what?

quote:
Stemloze worden compleet afhankelijk van wat een andere "elitaire" groep van de samenleving wil. Slechte ontwikkeling imho.
En dat moeten ze ook. Ze moeten hun plek kennen. Ze moeten maar hopen dat die winnende groep/leider het beste voor heeft met de bevolking. En dat is het belangrijkste, en niet werkt uit eigen belang (ongeacht welk systeem het is).


quote:
Wat just zo sterk is aan onze Nederlandse democratie is dat elke bevolkingsgroep en laag in de samenleving zijn zegje kan doen in de politiek.
Dat is juist zwak. Niet elke groep moet een zegje hebben. De mensen die ik heb uitgesloten bijvoorbeeld.


quote:
Elke gek kan immers een partij beginnen met genoeg steun.
Juist al die verschillende meningen en belangen maakt de Nederlandse democratie en politiek een mooi systeem.
Als iedereen uit eigen belang werkt dan is dat sowieso fout. Dan zal er altijd grote groepen benadeeld worden door de winnaar. Belangrijkste is dat de winnaar niet uit eigen belang werkt maar wat het beste is voor het volk.


quote:
Kortom een democratie kan pas haar werk goed doen als alle groepen en lagen in de bevolking gehoord worden en het is dan ook de taak van een democratische overheid om daarvoor te zorgen.
Maar zelfs in een dictatuur kunnen groepen zich laten horen zonder dat ze participeren in politieke partijen. Het belangrijkste is dat de leider een goede leider is die het beste voor heeft met iedereen. Democratie geeft niet perse een goede leider.
pi_194177902
Alleen mensen met een pener van 30 cm a.k.a. praktisch alleen maar FoK-ers.
pi_194178884
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom doet deze discussie er nog toe, als jij toch heel selectief reageert?

Mensen wegzetten als debielen wanneer hun iq onder de 100 is getuigd nu ook niet van bijster veel intelligentie vanuit jou zijde. :')
Precies, je hebt ook genoeg hoogopgeleide debielen
  maandag 20 juli 2020 @ 17:41:59 #26
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194179279
quote:
[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif/img] Op maandag 20 juli 2020 15:20 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Hoe meer levenservaring, hoe betere keuzes er worden gemaakt.
[..]

Ja natuurlijk. Waarom zou je een persoon met een IQ van 85 of criminelen of gestoorden laten mee beslissen over het beste soort beleid?
[..]

Ja klopt, so what?
[..]

En dat moeten ze ook. Ze moeten hun plek kennen. Ze moeten maar hopen dat die winnende groep/leider het beste voor heeft met de bevolking. En dat is het belangrijkste, en niet werkt uit eigen belang (ongeacht welk systeem het is).
[..]

Dat is juist zwak. Niet elke groep moet een zegje hebben. De mensen die ik heb uitgesloten bijvoorbeeld.
[..]

Als iedereen uit eigen belang werkt dan is dat sowieso fout. Dan zal er altijd grote groepen benadeeld worden door de winnaar. Belangrijkste is dat de winnaar niet uit eigen belang werkt maar wat het beste is voor het volk.
[..]

Maar zelfs in een dictatuur kunnen groepen zich laten horen zonder dat ze participeren in politieke partijen. Het belangrijkste is dat de leider een goede leider is die het beste voor heeft met iedereen. Democratie geeft niet perse een goede leider.
Nee, ouder worden staat niet gelijk aan betere beslissingen maken of een beter beeld van het politieke landschap. Jeugd is door school prima geïnformeerd over het politieke landschap. Jeugd is hoogstens wat idealistisch en minder egoïstisch als het om politiek gaat. Het maakt ze geen slechte stemmers.
Er zijn mensen van 80 die nog steeds ontzettend slechte keuzes in het leven maken, zie corona.

Mensen met een laag IQ moeten ook leven in dit land, zijn inwoner en hebben daarom rechten. Rechten ontneem je mensen niet simpelweg omdat ze "dom" zijn.
Crimineel of strafblad? Ja en dus? Dat maakt je nog steeds onderdeel van de maatschappij. Dus stemrecht. Ga je een verkeerde beslissing die iemand ooit genomen heeft en daardoor een strafblad heeft zijn zegje in de maatschappij ontnemen? Vind ik niet kunnen. Misschien hebben criminelen wel hele goede ideeën over hoe een betere maatschappij eruit ziet maar kunnen ze die stem niet laten horen omdat iemand bedacht heeft dat ze geen onderdeel meer zijn van de maatschappij. Zet mensen met een strafblad alleen nog maar verder weg van de maatschappij waardoor integratie met de maatschappij nog moeilijker wordt en ze van zichzelf geen beter mens kunnen maken met als gevolg dat ze in het criminele blijven hangen.

De winnende partij zoals jij het noemt zou het beste voorhebben met iedereen? Zelfs in een dictatuur? Laat me niet lachen. Juist het mooie van een democratie is dat er een tegengeluid is, dat er kritiek is. Dat allerlei partijen elkaar aan het denken zetten, dat er ideeën en inzichten naar boven komen waar niet eerder aan gedacht is.
Ooit gehoord van het concept team IQ? Dat 2 of meer mensen altijd meer weten dan 1? Dat je meer inzichten en creativiteit hebt als er mensen betrokken zijn met een andere achtergrond? Er wordt niet voor niets bij ingewikkelde casussen bij de overheid, organisaties, bedrijven etc gewerkt met professionals uit verschillende werkvelden.

Democratie heeft idd niets te maken met een goede leider, dictatuur nog minder. Dictatuur is waar een overweging de dienst uitmaakt en de andere overwegingen niet gehoord worden of zelfs verboden zijn. Deze hoofdoverweging hoeft helemaal niet het beste voor te hebben met het grotendeel van de bevolking, het moet de mensen in de machtspositie dienen.
Democratie moet het volk dienen en de overheid controleren dat het alle bevolkingsgroepen dient. Democratie is ook de stem van de meerderheid, maar je hebt pas een meerderheid als iedereen die dat wil zijn stemrecht heeft kunnen gebruiken. Als je groepen uitsluit van deelname, kun je niet de stem van de meerderheid zijn maar ben je de stem van de groep in de machtspositie. Zelfs als deze groep de meerderheid heeft onder de bevolking.
Dat is geen pure democratie zoals wij die graag uitvoeren in Nederland.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_194179609
Lijkt me een puik plan om de volksvertegenwoordiging af te schaffen en te vervangen door een elitevertegenwoordiging. 8)7
pi_194179776
in ieder geval ts
  maandag 20 juli 2020 @ 18:23:01 #29
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194179983
Ik vraag me subtiel af of ts door zijn eigen plannen wel mag stemmen
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_194183352
Ik twijfel altijd aan het IQ van mensen die heel veel waarde hechten aan IQ.
Conscience do cost.
pi_194221254
-Stemrecht vanaf 21 jaar.
-Mensen die in de gevangenis of inrichting zitten mogen niet stemmen. Na het uitzitten van hun straf of bij voltooiing van de behandeling krijgen ze hun stemrecht terug.
-Stemmen enkel vanuit Nederland, of vanuit de bijzondere gemeentes te Saba, Bonaire en Sint-Eustasius. Stemmen via post vanuit andere landen dus verbieden.
-Stemrecht alleen bij (enkel) Nederlandse nationaliteit. Indien je een dubbele nationaliteit waarvan je geen afstand kunt doen dan ligt dit anders maar als je gebruik wilt maken van je stemrecht bij verkiezingen van andere landen, dan vervalt daarbij je stemrecht voor verkiezingen in Nederland.
pi_194221265
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich gaan linkse partijen wel voordeel hebben van deze voorwaarden.

[ afbeelding ]
Ik vind middel hier altijd lastig. Wat wordt gezien als middel? Is een bachelor middel? Is mbo middel? En als er een middel is, waar ligt de grens dan tussen hoog en laag?

Zelf denk ik dat mensen die lager dan mbo geschoold zijn voor lager staan. Mensen die mbo afgerond hebben voor middel staan. Mensen die hbo of hoger afgerond hebben voor hoger staan, maar of dit klopt weet ik niet.

[ Bericht 100% gewijzigd door TserrofEnoch op 23-07-2020 13:04:36 ]
pi_194221334
Ik vind juist een maximumleeftijd wel reëel. Dat je vanaf je 90e niet meer mag stemmen omdat je stemt voor een beleid waar je geen deel van gaat uitmaken. :P
-nee-
pi_194221354
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:00 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind juist een maximumleeftijd wel reëel. Dat je vanaf je 90e niet meer mag stemmen omdat je stemt voor een beleid waar je geen deel van gaat uitmaken. :P
Tja. Zou ook weer koren op de molen zijn van het vrijwillige levenseinde. Maakt dat de ouderen zich wel heel erg overbodig gaan voelen.
pi_194221874
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:00 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind juist een maximumleeftijd wel reëel. Dat je vanaf je 90e niet meer mag stemmen omdat je stemt voor een beleid waar je geen deel van gaat uitmaken. :P
Niet over je graf heen regeren heet dat.
Ik vind het trouwens belangrijker om mensen boven de zeg 80 hun rijbewijs af te pakken dan hun stemrecht.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194221898
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:00 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind juist een maximumleeftijd wel reëel. Dat je vanaf je 90e niet meer mag stemmen omdat je stemt voor een beleid waar je geen deel van gaat uitmaken. :P
Dat weet je niet. Misschien wordt iemand wel 100, en overlijdt een ander weer op z'n 40ste.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194223402
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Misschien wordt iemand wel 100, en overlijdt een ander weer op z'n 40ste.
Ja, en sommige 15-jarigen zijn goed in staat over politiek te denken, maar je moet ergens een grens trekken
-nee-
pi_194223456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:55 schreef TserrofEnoch het volgende:
-Stemrecht vanaf 21 jaar.
-Mensen die in de gevangenis of inrichting zitten mogen niet stemmen. Na het uitzitten van hun straf of bij voltooiing van de behandeling krijgen ze hun stemrecht terug.
-Stemmen enkel vanuit Nederland, of vanuit de bijzondere gemeentes te Saba, Bonaire en Sint-Eustasius. Stemmen via post vanuit andere landen dus verbieden.
-Stemrecht alleen bij (enkel) Nederlandse nationaliteit. Indien je een dubbele nationaliteit waarvan je geen afstand kunt doen dan ligt dit anders maar als je gebruik wilt maken van je stemrecht bij verkiezingen van andere landen, dan vervalt daarbij je stemrecht voor verkiezingen in Nederland.
Combineren we dit nog met het adagium 'No taxation without representation'? Dan ga ik nog snel even een paspoort van de Kaaiman eilanden regelen.
pi_194224096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:31 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Combineren we dit nog met het adagium 'No taxation without representation'? Dan ga ik nog snel even een paspoort van de Kaaiman eilanden regelen.
Neen. Ik kan als Nederlander ook in de Emiraten wonen. Betaal je toch belasting, maar mag je niet stemming. Niet meer dan terecht.
pi_194224134
Alleen mensen die dezelfde partij stemmen als ik mogen stemrecht hebben.

Moeilijker hoeft het niet te zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:44:46 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194244307
Iedereen mag stemmen, als ik maar het laatste woord heb. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 12:58:49 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194427236
Zolang de stemmen niet gaussisch verdeeld zijn vind ik dat we moeten herstemmen. Het moet wel een beetje een random proces blijven ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:15:13 #43
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_194428210
Dat ligt natuurlijk aan het instrument.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_194428602
Eens. Maar de criteria opstellen zal onmogelijk blijken uiteraard. Daarbij zijn er teveel mensen gebaat bij dom stemvee.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194428742
Vooral mensen met een andere politieke visie moeten stemrecht ontnomen worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194533043
De lijst in de OP is nogal raar. Wat ik eerder als criterium zou overwegen bij een stemming: geef een aantal multiple choice vragen omtrent politieke onderwerpen; alleen bij een bepaald juist aantal goede antwoorden wordt je stem meegeteld. Dan weet je in elk geval dat de persoon in kwestie met een bepaalde achtergrondkennis stemt, en waarschijnlijk dit ook bewust doet. Alhoewel ik dit bij referenda veel eerder zou inzetten dan bij algemene verkiezingen.
-
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:03:37 #47
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_194622892
-NL staatsburger

Is al zo

-Minimaal 15 jaar woonachtig in NL

Waarom immigraten uitsluiten?

-Taalniveau minimaal B1

Waarom immigraten uitsluiten?

-Minimaal 30 jaar

Waarom jonge mensen uitsluiten? Hebben deze geen belangen?

-Minimaal 100 IQ score

Mensen met een laag opleidingsniveau hebben ook belangen.

-Geen psychische klachten

Met veel psychische klachten kun je nog prima functioneren.

-Geen strafblad

Waarom ontneem je deze mensen de kans op resocialisatie? Waarom zouden mensen met een strafblad verkeerde keuzes maken? Ben je bang dat deze massaal voor lagere strafeisen zouden stemmen?
Jesus hates you.
pi_194623380
Ik ben voor het gewogen stemrecht. Ben je iemand met een uitstekende staat van dienst als burger dan telt je stem voor de volle 100% mee. Ben je iemand met een fors strafblad, kom je bijna nooit opdraven bij de stembus en zet je je nooit in voor de medemens, dan telt je stem maar mee voor 50%.
One man's trash, another man's treasure.
pi_194628456
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:03 schreef Hondenbrokken het volgende:
-Waarom immigranten uitsluiten?
Omdat ze immigranten/nieuw zijn. Je komt net kijken, en nu al dingen eisen. Ik zit zelfs te twijfelen of ze uberhaupt stemrecht moeten krijgen.

quote:
Waarom jonge mensen uitsluiten? Hebben deze geen belangen?
Hun belangen worden behartigd door hun ouders. Ik neem aan dat ouders het beste voor hun kind willen toch? En bovendien moet je nog veel leren en ervaring opdoen als jongere zijnde. En ook jongeren zelf komen op een dag aan de beurt.


quote:
Mensen met een laag opleidingsniveau hebben ook belangen.
Klopt. Die worden behartigd door hun wijze familieleden en wijze kennissen en anderen.


quote:
Met veel psychische klachten kun je nog prima functioneren.
Doe toch maar ff niet.


quote:
Waarom ontneem je deze mensen de kans op resocialisatie? Waarom zouden mensen met een strafblad verkeerde keuzes maken? Ben je bang dat deze massaal voor lagere strafeisen zouden stemmen?
Dit zijn bekende onbetrouwbare, egoïstische, zelfverrijkende mensen. Dus die kunnen we er meteen uitfilteren.
pi_194628615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:08 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dit zijn bekende onbetrouwbare, egoïstische, zelfverrijkende mensen. Dus die kunnen we er meteen uitfilteren.
Ah, we kunnen meteen nagenoeg alle VVD-ers het stemrecht ontnemen dus.

Ik zeg, doen. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194628692
Hebben ramenlikkers, kwijlers, mongols en meer van dat soort half gelukte mensen eigenlijk stemrecht? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198645929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ah, we kunnen meteen nagenoeg alle VVD-ers het stemrecht ontnemen dus.

Ik zeg, doen. ^O^
Hehe, ja toch
pi_198646276
Minimaal IQ van 100? Minimaal 30 jaar? Wat een achterlijk en onzalig idee. Hoe kan iemand met een IQ hoger dan 100 dit verzinnen? Mag je zelf wel stemmen volgens je eigen regels?
  dinsdag 23 maart 2021 @ 11:16:05 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198646325
Waarom het stemrecht niet verbinden aan een minimaal afgerond niveau Maatschappijleer/politicologie zodat stemmers ook daadwerkelijk weten hoe het politieke klimaat in Nederland er uit ziet en hoe de werking is van de verkiezingen, formatie en coalitie?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198646930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:16 schreef sanger het volgende:
Waarom het stemrecht niet verbinden aan een minimaal afgerond niveau Maatschappijleer/politicologie zodat stemmers ook daadwerkelijk weten hoe het politieke klimaat in Nederland er uit ziet en hoe de werking is van de verkiezingen, formatie en coalitie?
Zo'n afgerond niveau garandeert niks.

Kunnen we dan meteen ook een minimaal afgerond niveau logisch/rationeel nadenken voor politici invoeren? :7
-
pi_198647002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:16 schreef sanger het volgende:
Waarom het stemrecht niet verbinden aan een minimaal afgerond niveau Maatschappijleer/politicologie zodat stemmers ook daadwerkelijk weten hoe het politieke klimaat in Nederland er uit ziet en hoe de werking is van de verkiezingen, formatie en coalitie?
Dat zou een flinke tunnelvisie creëren. Afgezien nog ervan dat het redelijkerwijs aan te nemen is dat ze dan (net als mensen doen als ze stemmen) stemmen voor iets wat voor henzelf het beste is.
pi_198647009
@BookFreak je beseft je dat je dan zelf ook niet meer mag stemmen? Jij zit sowieso onder de 100, als ik je posts zo lees.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:02:37 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198647039
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zo'n afgerond niveau garandeert niks.

Kunnen we dan meteen ook een minimaal afgerond niveau logisch/rationeel nadenken voor politici invoeren? :7
Garanties krijg je nooit natuurlijk, maar je mag er vanuit gaan dat een groter deel van de bevolking dan wel weet hoe de politiek en de samenhang werkt. Waarom mensen mee laten beslissen die totaal niet weten wat ze met hun stem kunnen doen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:03:17 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198647046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:59 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat zou een flinke tunnelvisie creëren. Afgezien nog ervan dat het redelijkerwijs aan te nemen is dat ze dan (net als mensen doen als ze stemmen) stemmen voor iets wat voor henzelf het beste is.
Ik denk juist dat men dan eerder strategisch zal gaan stemmen, maar bovenal een veel meer gedegen beslissing kunnen maken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:03:57 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198647062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:00 schreef DW457 het volgende:
@:BookFreak je beseft je dat je dan zelf ook niet meer mag stemmen? Jij zit sowieso onder de 100, als ik je posts zo lees.
Net als ca. 50% van Nederland.... Een IQ van 100 is zo ongeveer het gemiddelde van NL.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198683361
Stemmen is niet bedoeld om ervoor te zorgen dat een bepaald gedachtengoed wordt ondersteund.

Maar om ervoor te zorgen dat mensen worden vertegenwoordigd in de regering.

Iedereen die Nederlands staatsburger is en deel uitmaakt van de Nederlandse maatschappij dient vertegenwoordigd te worden. Omdat iedereen gelijk is voor de wet.

Stemrecht afnemen van bepaalde groepen zou het einde zijn van de rechtstaat.

Minder intelligente mensen werken doorgaans namelijk ook gewoon en betalen belasting.

En dan komt een zogenaamde slimmerik hier even bepalen dat mensen te dom zijn om te stemmen.

Dat geeft wmb je eigen domheid aan.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:51 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198683570
TS zou de Grondwet nog eens moeten lezen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 13:46:31 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198683592
Stelling: "Mensen die voor deze stelling zijn zou men het stemrecht moeten ontnemen."
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198683599
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich gaan linkse partijen wel voordeel hebben van deze voorwaarden.

[ afbeelding ]
Geeft wel aan dat het slecht gesteld is met het onderwijs in Nederland. Meer indoctrinatie dan onderwijs zou ik zeggen.
pi_198683710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Stemmen is niet bedoeld om ervoor te zorgen dat een bepaald gedachtengoed wordt ondersteund.
En waar wordt dat geopperd hier?

quote:
Iedereen die Nederlands staatsburger is en deel uitmaakt van de Nederlandse maatschappij dient vertegenwoordigd te worden.
Ok, en waarom mag een 17 jarige NLer niet stemmen volgens jou?

quote:
Stemrecht afnemen van bepaalde groepen zou het einde zijn van de rechtstaat.
Je doet net alsof het onddenkbaar en onmogelijk is dat een bewindspersoon/partij zich ooit druk zal maken om zwakkeren als zwakkeren zelf niet mogen stemmen.

quote:
Minder intelligente mensen werken doorgaans namelijk ook gewoon en betalen belasting.
Mooi maar hij moet niet gaan bepalen wie en hoe dit land gerund moet worden.
pi_198683865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:55 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En waar wordt dat geopperd hier?
Dat impliceer je als je de indruk hebt dat bepaalde mensen wel en anderen niet mogen stemmen. Sommige groepen, en hun ideeën, zouden dan namelijk blijkbaar niet mogen worden vertegenwoordigd.

quote:
Ok, en waarom mag een 17 jarige NLer niet stemmen volgens jou?
Omdat we in de grondwet hebben afgesproken dat de stemleeftijd gelijk is aan de volwassen - dwz verantwoordelijk voor de eigen daden en wettelijk aansprakelijk - leeftijd is.

quote:
Je doet net alsof het onddenkbaar en onmogelijk is dat een bewindspersoon/partij zich ooit druk zal maken om zwakkeren als zwakkeren zelf niet mogen stemmen.
Nee, dat verzin je nu zelf ter plekke.

quote:
Mooi maar hij moet niet gaan bepalen wie en hoe dit land gerund moet worden.
In een democratie krijgt de meerderheid het voor het zeggen binnen de beperkingen van de wet.

Dus dan gaan we terug naar punt 1: stemmen is niet bedoeld om een bepaald gedachtengoed te ondersteunen, maar voor representativiteit.

Het idee is dat mensen voor hun belangen kunnen opkomen.

Als je ze hun stemrecht afneemt, zijn de belangen van groep a blijkbaar belangrijker dan die van groep b.

In een rechtstaat kan dat niet. Daarin is iedereen voor de wet gelijk.
pi_198684217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:00 schreef DW457 het volgende:
@:BookFreak je beseft je dat je dan zelf ook niet meer mag stemmen? Jij zit sowieso onder de 100, als ik je posts zo lees.
Blijkbaar vindt TS het prima om zijn stemrecht in te leveren. Echter kan hij er ook voor kiezen om gewoon niet meer te stemmen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198684280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat impliceer je als je de indruk hebt dat bepaalde mensen wel en anderen niet mogen stemmen. Sommige groepen, en hun ideeën, zouden dan namelijk blijkbaar niet mogen worden vertegenwoordigd.
Welk gedachtegoed dan als zwakkeren, jongeren, mensen met strafblad niet mogen stemmen?


quote:
Omdat we in de grondwet hebben afgesproken dat de stemleeftijd gelijk is aan de volwassen - dwz verantwoordelijk voor de eigen daden en wettelijk aansprakelijk - leeftijd is.
Ok, dus TBSers of mentaal zieken ook niet?


quote:
In een democratie krijgt de meerderheid het voor het zeggen binnen de beperkingen van de wet.

Dus dan gaan we terug naar punt 1: stemmen is niet bedoeld om een bepaald gedachtengoed te ondersteunen, maar voor representativiteit.
Die wijzere ouders stemmen, dus zit de representativiteit van jongeren automatisch inbegrepen bv.


quote:
Het idee is dat mensen voor hun belangen kunnen opkomen.
Maar soms zijn hun verlangens niet altijd goed voor henzelf en het land (maar dat hebben zij zelf niet altijd door).
pi_198684700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:32 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Welk gedachtegoed dan als zwakkeren, jongeren, mensen met strafblad niet mogen stemmen?
[..]
Waarom zouden ze niet kigen stemmen? Niet iedereen met een strafblad heeft iemand vermoord of verkracht. Ook iemand met een strafblad heeft recht op een stem.
quote:
Ok, dus TBSers of mentaal zieken ook niet?
[..]

Ik denk dat een groot deel daarvan nu sowieso ook al niet stemt. Geen idee hoe dit in een tbs-kliniek geregeld is.
quote:
Die wijzere ouders stemmen, dus zit de representativiteit van jongeren automatisch inbegrepen bv.
[..]

Want jouw gedachtengoed is exact hetzelfde als die van je ouders? Die van mij absoluut niet het geval. Dat heeft niets met intelligentie te maken, maar wel met het zijn van een andere generatie.
quote:
Maar soms zijn hun verlangens niet altijd goed voor henzelf en het land (maar dat hebben zij zelf niet altijd door).
De regering moet een afspiegeling zijn van de samenleving. Daar hoort bij dat je het niet eens kan zijn met elke politicus. Dat wordt goed verwoord in deze post:

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat impliceer je als je de indruk hebt dat bepaalde mensen wel en anderen niet mogen stemmen. Sommige groepen, en hun ideeën, zouden dan namelijk blijkbaar niet mogen worden vertegenwoordigd.
[..]

Omdat we in de grondwet hebben afgesproken dat de stemleeftijd gelijk is aan de volwassen - dwz verantwoordelijk voor de eigen daden en wettelijk aansprakelijk - leeftijd is.
[..]

Nee, dat verzin je nu zelf ter plekke.
[..]

In een democratie krijgt de meerderheid het voor het zeggen binnen de beperkingen van de wet.

Dus dan gaan we terug naar punt 1: stemmen is niet bedoeld om een bepaald gedachtengoed te ondersteunen, maar voor representativiteit.

Het idee is dat mensen voor hun belangen kunnen opkomen.

Als je ze hun stemrecht afneemt, zijn de belangen van groep a blijkbaar belangrijker dan die van groep b.

In een rechtstaat kan dat niet. Daarin is iedereen voor de wet gelijk.
Je laat in jouw opvattingen zien dat je geen goed beeld hebt van hoe een samenleving werkt of hoort te werken. Je laat een kortzichtig denkbeeld zien en je hebt nog een hoop te leren, zo lees ik.
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:12:39 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198684843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:02 schreef DW457 het volgende:

De regering moet een afspiegeling zijn van de samenleving. Daar hoort bij dat je het niet eens kan zijn met elke politicus. Dat wordt goed verwoord in deze post:
We kiezen geen regering. We kiezen de Tweede Kamer. Daaruit komt een regering voort, maar het is een getrapte verkiezing.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198685231
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:02 schreef DW457 het volgende:

Je laat in jouw opvattingen zien dat je geen goed beeld hebt van hoe een samenleving werkt of hoort te werken. Je laat een kortzichtig denkbeeld zien en je hebt nog een hoop te leren, zo lees ik.
Ad hominem. Heb je ook iets inhoudelijks?
pi_198685234
quote:
8s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We kiezen geen regering. We kiezen de Tweede Kamer. Daaruit komt een regering voort, maar het is een getrapte verkiezing.
Middels de provinciale staten indirect ook de eerste kamer, btw.
pi_198685252
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ad hominem. Heb je ook iets inhoudelijks?
Alsin die hele post daarboven bedoel je (die je voor het gemak maar even uit je quote hebt verwijderd).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2021 15:37:21 ]
pi_198685258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Alsin die hele post daarboven bedoel je?
Dat was geen reactie op mijn bericht.

Edit

Excuses, ik had het bovenstaande niet gelezen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:37:28 #75
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198685273
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Middels de provinciale staten indirect ook de eerste kamer, btw.
Door middel van. Middels is een afschuwelijk Germanisme.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198685291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat was geen reactie op mijn bericht.
Dat stukje wat je postte ook niet. Dat stukje daarboven wel. Dat stuk wat je citeerde was gericht aan TS, niet aan jou. Ik ben het namelijk eens met jouw post.
pi_198685301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat stukje wat je postte ook niet. Dat stukje daarboven wel. Dat stuk wat je citeerde was gericht aan TS, niet aan jou. Ik ben het namelijk eens met jouw post.
Ja, gezien, ik had niet goed gekeken. Excuses.
pi_198685317
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, gezien, ik had niet goed gekeken. Excuses.
Top. :)
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:55:40 #79
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198685647
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 01:10 schreef BookFreak het volgende:
-NL staatsburger
-Minimaal 15 jaar woonachtig in NL
-Taalniveau minimaal B1
-Minimaal 30 jaar
-Minimaal 100 IQ score
-Geen psychische klachten
-Geen strafblad
Het is een behoorlijk hellend vlak wat je aanhaalt in de opening.

-NL Staatsburger -> dat is al zo
-Minimaal 15 jaar woonachtig in NL -> Aaneengesloten? En waarom niet iemand die in het buitenland woont maar wel Nederlander is laten stemmen?
-Taalniveau minimaal B1 -> Gaan we dit voor iedere Nederlander iedere verkiezing verplicht afnemen?
-Minimaal 30 jaar -> Redelijk willekeurige leeftijd, wat is er mis met 18? 28% van de bevolking is jonger dan 25 (ik heb geen cijfers gevonden van jonger dan 30)
-Minimaal 100 IQ score -> IQ van 100 is het gemiddelde in Nederland, waar baseer je dit dan op? En moet iedereen dan iedere verkiezing verplicht een IQ test doen? Hiermee sluit je 50% van de bevolking uit.
-Geen psychische klachten -> Definieer welke psychische klachten of moet iedereen iedere verkiezing een verklaring van een psychiater krijgen? Meer dan 40% van de mensen heeft last van psychische problemen gedurende hun leven
-Geen strafblad -> Waarom zou iedere misdrijf een reden zijn om niet te mogen stemmen?

Wel heel erg kort door de bocht dit zeg. Ik ben benieuwd hoeveel procent van de bevolking over zou blijven als je dit gaat toepassen. Ik gok dat er minder dan 30%(?) overblijft om te kunnen stemmen.

Ik kan me ook zo voorstellen dat men de begrippen gaan oprekken en dat er een mooie handel gaat ontstaan om goedkeuring te krijgen van psychiaters of IQ test afneembureau's. Dit plan werkt zoveel corruptie en fraude in de hand.

Laten we dit vooral niet doen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:09:56 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198685893
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 01:10 schreef BookFreak het volgende:
Zo ja, wie allemaal niet en waarom niet? Discuss.

Mijn voorbeelden van minimumeisen voor stemrecht:

-Taalniveau minimaal B1
-Minimaal 100 IQ score
-Geen psychische klachten
-Geen strafblad

Kansloos. Dit krijg je nooit door de kamers en al helemaal niet voor de Grondwetswijziging. PVV en FvD gaan hier nooit in mee, dan zijn ze een enorme hap van hun stemmers kwijt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198694184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:55 schreef Herkauwer het volgende:Ik ben benieuwd hoeveel procent van de bevolking over zou blijven als je dit gaat toepassen. Ik gok dat er minder dan 30%(?) overblijft om te kunnen stemmen.
Dat is juist de bedoeling. Meer kwaliteit ipv kwantiteit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 07:09:41 #82
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198695302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:35 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat is juist de bedoeling. Meer kwaliteit ipv kwantiteit.
Maar ik mis de onderbouwing waarom dit zou leiden tot meer kwaliteit.

Als je het echt goed wil doen dan maak je mij de alleenheerser, dan zijn echt alle domme mensen uitgesloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Herkauwer op 26-03-2021 08:09:03 ]
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198695361
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 07:09 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Maar ik mis de onderbouwing waarom dit zou leiden tot meer kwaliteit.

Als je het echt goed wil doen dan maak je maak de alleenheerser, dan zijn echt alle domme mensen uitgesloten.
Ik mis überhaupt onderbouwing. @BookFreak reageert maar matig en sporadisch en laat goede tegenargumenten onbeantwoord. Dat zegt natuurlijk al genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2021 07:28:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')