Ja dat is wel jammer, maar soms gewoon lekker jezelf trakteren. Zelf maken is ook eenvoudig maar dan moet je wel goede visboer hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]We stonden hier op het punt dat te bestellen!
Maar is toch wat aan de prijzige kant als je wat fatsoenlijks wil in ook fatsoenlijke hoeveelheden.
En een frikadel?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:55 schreef PoezeligDing het volgende:
Als iemand ergens sushi wil eten vraag ik standaard of ze er ook friet hebben. En chocomel.
Ja we voelen er meer voor om dan naar het restaurant zelf te gaan; lekker onbeperkt nassen!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja dat is wel jammer, maar soms gewoon lekker jezelf trakteren. Zelf maken is ook eenvoudig maar dan moet je wel goede visboer hebben.
Er worden wel veel vreemde variaties gemaakt. Poke bowl is ook lekker,eigenlijk een schaal Sushi.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:
Sushi hier is ook helemaal geen sushi te noemen. Met die gefrituurde rommel en kip met rijst
Kinilaw ken ik niet, even googlenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja we voelen er meer voor om dan naar het restaurant zelf te gaan; lekker onbeperkt nassen!
En @ zelf maken; dan maken we liever kinilaw.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Beetje als volwassenen die naar een wok restaurant gaan en frikandellen met friet gaan eten dat ligt daar alleen maar voor kinderen en zodat het debiele neefje ook mee kan.
Hey tot alles goed met tot jrquote:
Ja, al die ketens hebben echt niets met sushi te maken. Er zijn restaurants waar je inmiddels gewoon aardappels erbij krijgt. En kipnuggets, zelfs voor volwassenenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er worden wel veel vreemde variaties gemaakt. Poke bowl is ook lekker,eigenlijk een schaal Sushi.
quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, al die ketens hebben echt niets met sushi te maken. Er zijn restaurants waar je inmiddels gewoon aardappels erbij krijgt. En kipnuggets, zelfs voor volwassenen
Ah wat ergquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, al die ketens hebben echt niets met sushi te maken. Er zijn restaurants waar je inmiddels gewoon aardappels erbij krijgt. En kipnuggets, zelfs voor volwassenen
Haha doet hij goedquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:02 schreef ToT het volgende:
[..]Hee man!
Jazeker! Die zit weer lachend een ijsco-stokje tussen zijn vingers heen en weer te wiegen.
Had vanmiddag zijn vriendinnetje op bezoek!
Gewoon naar de wok hier heb he echt van alles ook echte sushiquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Haha leuk zo lief en onschuldig nog.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ze hebben ook al samen pret in bed gehad!
(Klauteren en met knuffels gooien!)
Ooit in een restaurant in de Filipijnen gegeten en dat wijf daar moest zo nodig lollig doen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:03 schreef Zeroku het volgende:
Sowieso worden die rolls in Azië ook weinig gegeten. Daar is het meer sashimi en nigiri. En dan alleen met vis. Verse vis.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ooit in een restaurant in de Filipijnen gegeten en dat wijf daar moest zo nodig lollig doen.
Heel theatraal al die tropische vissen aanwijzen (baracuda en andere wazige beesten)
Op een langzame, lome toon: "This fish has been caught last month. And this fish is from one year ago. And THIS fish here was caught 2 years. Ahahaha, oh no no no no, I am just joking, sir! No this fish is all fresh! It is all from this morning!"
Haha zeker!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Haha leuk zo lief en onschuldig nog.
Haha dat zou ik wel kunnen waarderen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ooit in een restaurant in de Filipijnen gegeten en dat wijf daar moest zo nodig lollig doen.
Heel theatraal al die tropische vissen aanwijzen (baracuda en andere wazige beesten)
Op een langzame, lome toon: "This fish has been caught last month. And this fish is from one year ago. And THIS fish here was caught 2 years. Ahahaha, oh no no no no, I am just joking, sir! No this fish is all fresh! It is all from this morning!"
Ok dan is dat goed gedoseerd. Goede sushi hoort ook een licht zuurtje te hebben van de rijstazijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee valt enorm mee. Het is vooral lekker fris en pittig, zonder echt scherp te smaken.
Sashimi kunnen ze mij wakker voor makenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:03 schreef Zeroku het volgende:
Sowieso worden die rolls in Azië ook weinig gegeten. Daar is het meer sashimi en nigiri. En dan alleen met vis. Verse vis.
Je zal er toch regelmatig etenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
quote:
Was net ff wat te veel over the top. En dat mens was daarvoor ook al de hele tijd zo theatraal flauw bezig en bleef daarna nog een tijdje zo door gaan!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Haha dat zou ik wel kunnen waarderen.
Ook lekker ja, als het een goede vis isquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Sashimi kunnen ze mij wakker voor maken
hoe is het met mijn mini tottiequote:
Ja, anders voer ik het wel aan de katten hierquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook lekker ja, als het een goede vis is
Soms laten ze vlees ook heel lang liggen. Echt maanden zelfs...blijkbaar wordt het dan echt veel lekkerder.quote:
quote:
Net als met de traditionele Christmas Pudding die je lang van te voren moet maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Soms laten ze vlees ook heel lang liggen. Echt maanden zelfs...blijkbaar wordt het dan echt veel lekkerder.
Casu Marzuquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Soms laten ze vlees ook heel lang liggen. Echt maanden zelfs...blijkbaar wordt het dan echt veel lekkerder.
Was over de zeik omdat wij wijn drinken en hij niks mocht hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:10 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
hoe is het met mijn mini tottie
Wet-aged bavette!!!!!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:11 schreef aloa het volgende:
[..]
ja man wil ook zon mooi glas. snap dat dan papaquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Was over de zeik omdat wij wijn drinken en hij niks mocht hebben.
Ik wil hem water geven, maar dat wil hij niet.
Toen maar water in een champagne-glas gedaan, en toen dronk meneertje het wel!
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Wet-aged bavette!!!!!![]()
![]()
En dan met name van Meat&More in Utrecht!
Bekende truckquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Was over de zeik omdat wij wijn drinken en hij niks mocht hebben.
Ik wil hem water geven, maar dat wil hij niet.
Toen maar water in een champagne-glas gedaan, en toen dronk meneertje het wel!
Haha!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:14 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
ja man wil ook zon mooi glas. snap dat dan papa
Goed hoor met jou?quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:15 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]![]()
![]()
jij weet van eten wel heel veel
Si, si.quote:
leuk is dat he als je zulke leuke obers aan je tafel krijgtquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:16 schreef ToT het volgende:
[..]Whehe!
Puur toevallig daar een keer naar binnen gegaan en de ober daar (enorm flamboyante vriendelijke hipsterhomo) kwam zowat klaar toen hij over die bavette sprak, dus dat moesten we wel een keer proberen!
Vele maanden later weer naar toe gegaan, en hij hielp ons weer. Echt een heel toffe gast!
Ik hou van etenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:14 schreef PoezeligDing het volgende:
Jezus, ik bedoel Jonge God, Zer, heb je hier ook allemaal verstand van?
Met mij ook!quote:
IK niet.quote:
Dacht het wel ja. Lekker langs de maden af etenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Was dat niet inmiddels illegaal omdat het zwaar schadelijk voor de gezondheid is?
ik ook niet ....Lust weinigquote:
Serieus?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dacht het wel ja. Lekker langs de maden af eten
Echt wel!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:18 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
leuk is dat he als je zulke leuke obers aan je tafel krijgt
Het is een kaas die men extreem lang laat rijpen, tot er larven van de kaasvlieg (Piophila casei) in nestelen. Dit doet men door de kaas buiten te leggen met een deel van de korst verwijderd.[1] Via een in de kaas gemaakt gat wordt er een vlieg in de kaas gestoptquote:
Nou jacq, wij moeten maar eens datenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:19 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
ik ook niet lust weinig
Hoe op eet ik voor geen miljoenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is een kaas die men extreem lang laat rijpen, tot er larven van de kaasvlieg (Piophila casei) in nestelen. Dit doet men door de kaas buiten te leggen met een deel van de korst verwijderd.[1] Via een in de kaas gemaakt gat wordt er een vlieg in de kaas gestopt
ja voor je hier kom slapen doen we dat meteen. daarna samen drinken en dan pas slapenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nou jacq, wij moeten maar eens daten
ow My Godquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:21 schreef Zeroku het volgende:
De larven die zich erin vestigen breken, door de zuren in hun spijsverteringskanaal, veel van de vetten af en maken de kaas zeer zacht, soms stroperig, terwijl er vaak vocht (lagrima genoemd) uitsijpelt. De maden zijn kleurloos en meten ongeveer acht millimeter. Ze kunnen echter zeer hoog (tot 15 centimeter)[1] springen, zodat aangeraden wordt dat degene die de kaas eet zijn ogen bedekt,[3] want de kaas wordt verkocht en opgediend met de maden er nog in.
Samen in één bedjequote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:22 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
ja voor je hier kom slapen doen we dat meteen. daarna samen drinken en dan pas slapen
Heb er al vaker over gelezen, maar trekt mij nietquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:21 schreef Zeroku het volgende:
De larven die zich erin vestigen breken, door de zuren in hun spijsverteringskanaal, veel van de vetten af en maken de kaas zeer zacht, soms stroperig, terwijl er vaak vocht (lagrima genoemd) uitsijpelt. De maden zijn kleurloos en meten ongeveer acht millimeter. Ze kunnen echter zeer hoog (tot 15 centimeter)[1] springen, zodat aangeraden wordt dat degene die de kaas eet zijn ogen bedekt,[3] want de kaas wordt verkocht en opgediend met de maden er nog in.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:21 schreef Zeroku het volgende:
Lekker knus lepeltje lepeltjequote:
Ik hou me in!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:23 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Lekker knus lepeltje lepeltje![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:23 schreef ToT het volgende:
[..]Leuk detail!
Net als die kleine vogeltjes die ze in Frankrijk eten; verdoven met wijn, kaal plukken, lekker laten liggen in de wijn, opbakken en dan met een theedoek over je hoofd heen met botjes en ingewanden en al opeten "omdat het anders zo'n kliederboel maakt", maar feitelijk is het omdat het er gewoon ranzig uit ziet als mensen het eten en MISSCHIEN omdat kindjes er van overstuur kunnen raken?
Doe maar voor 1 keer bbyquote:
BUITEN opeten, graag!!!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:23 schreef Zeroku het volgende:
Klinkt bijna net zo lekker als Surströmming
Godver loop mij hier kapot elke dag komt eraan bosquote:
Dat lukt nog wel. Met heel veel moeite.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:24 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Doe maar voor 1 keer bby
Is van een liedjequote:
Ja op vakantie hebben we rare kleine vogeltjes gezien bij de slager (met nog veertjes aan de kop, verder geplukt), maar die waren groter dan die van dit gerecht.quote:
Dieren beulenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja op vakantie hebben we rare kleine vogeltjes gezien bij de slager (met nog veertjes aan de kop, verder geplukt), maar die waren groter dan die van dit gerecht.
Volgens mij waren het gewoon mussen die ze vangen.
Surströmming staat wereldwijd bekend als een van de smerigste gerechten. Dit komt voornamelijk door de opvallende geur die vrijkomt wanneer een blik hiervan wordt geopend. Door het openen van zo'n blik ontsnapt een kenmerkende, sterk doordringende geur die de meeste mensen uiterst onaangenaam vinden. Door de organische zwavelverbindingen die tijdens het gisten zijn ontstaan, lijkt de geur op die van rotte eieren of van een stinkbom. Het is dan ook aan te raden het blik buitenshuis te openen; de sterke geur kan anders lang in huis blijven hangen.quote:
Waar is dat jochie dat hier stage kwam lopen? @Nikonlover maak je zelf eens nuttig knul.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:24 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Godver loop mij hier kapot elke dag komt eraan bos
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:25 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Waar is dat jochie dat hier stage kwam lopen? @:Nikonlover maak je zelf eens nuttig knul.
Ja sommige vliegmaatschappijen halen het echt uit je bagage als je het meeneemt. Net als die ene grote soort stinkend fruit. (Ben ff de naam kwijt.)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Surströmming staat wereldwijd bekend als een van de smerigste gerechten. Dit komt voornamelijk door de opvallende geur die vrijkomt wanneer een blik hiervan wordt geopend. Door het openen van zo'n blik ontsnapt een kenmerkende, sterk doordringende geur die de meeste mensen uiterst onaangenaam vinden. Door de organische zwavelverbindingen die tijdens het gisten zijn ontstaan, lijkt de geur op die van rotte eieren of van een stinkbom. Het is dan ook aan te raden het blik buitenshuis te openen; de sterke geur kan anders lang in huis blijven hangen.
Ik vind bijna alle vis al stinken.. dus dat zal bij dat gerecht echt niet anders zijn...quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Surströmming staat wereldwijd bekend als een van de smerigste gerechten. Dit komt voornamelijk door de opvallende geur die vrijkomt wanneer een blik hiervan wordt geopend. Door het openen van zo'n blik ontsnapt een kenmerkende, sterk doordringende geur die de meeste mensen uiterst onaangenaam vinden. Door de organische zwavelverbindingen die tijdens het gisten zijn ontstaan, lijkt de geur op die van rotte eieren of van een stinkbom. Het is dan ook aan te raden het blik buitenshuis te openen; de sterke geur kan anders lang in huis blijven hangen.
Doerian??quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja sommige vliegmaatschappijen halen het echt uit je bagage als je het meeneemt. Net als die ene grote soort stinkend fruit. (Ben ff de naam kwijt.)
Schijnt nogal heftig te zijn iddquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zoek het anders ff op Youtube op dat mensen het eten!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:26 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik vind bijna alle vis al stinken.. dus dat zal bij dat gerecht echt niet anders zijn...
Goede, verse vis stinkt niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:26 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik vind bijna alle vis al stinken.. dus dat zal bij dat gerecht echt niet anders zijn...
Ga je dan toch echt niet etenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:27 schreef devzero het volgende:
[..]
misschien heel gemeen
maar je bent weer alleen
we horen niet echt bij elkaar
Als je naast de geur kijkt, is dat oprecht wel lekker hoor. Heb het in Thailand gegeten.quote:
Nee, ik heb net gegeten. Het hoeft er nog niet uit en zeker niet aan dezelfde kant waar het naar binnen is gegaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Zoek het anders ff op Youtube op dat mensen het eten!
Fruitstuk is vrijgezel hè, die is nu overal visjes aan het uitgooien.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:26 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en anders fresh fruit bby heeft mij laten staan vandaag
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:26 schreef PoezeligDing het volgende:
Want ik zie jacq gewoon echt iedere keer naar de keuken lopen voor een bak en straks weer een tering afwas en een machine die het niet doet en een fiets die gejat is en een zoon die zijn kamer niet opruimt etc ETC!
Hoor je idd vaak ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je naast de geur kijkt, is dat oprecht wel lekker hoor. Heb het in Thailand gegeten.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:28 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, ik heb net gegeten. Het hoeft er nog niet uit en zeker niet aan dezelfde kant waar het naar binnen is gegaan.
Ja het stinkt wel echt enorm jaquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoor je idd vaak ja.
Mijn vrouw vindt het ook lekker, maar heeft een hekel aan de geur.
Geen reden om mij te laten staan. Tommie winkel wachtte op mijquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:28 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Fruitstuk is vrijgezel hè, die is nu overal visjes aan het uitgooien.
Yo @:Freshfruit
dan ruik je uit je mondquote:
Pikstraf is het enige dat helpt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:29 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Geen reden om mij te laten staan. Tommie winkel wachtte op mij
Nee joh. Het fruit zelf is zoetig.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:29 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
dan ruik je uit je mond![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:29 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
dan ruik je uit je mond![]()
![]()
![]()
Heb liever die oranje graag ToTquote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:23 schreef ToT het volgende:
[..]Leuk detail!
Net als die kleine vogeltjes die ze in Frankrijk eten; verdoven met wijn, kaal plukken, lekker laten liggen in de wijn, opbakken en dan met een theedoek over je hoofd heen met botjes en ingewanden en al opeten "omdat het anders zo'n kliederboel maakt", maar feitelijk is het omdat het er gewoon ranzig uit ziet als mensen het eten en MISSCHIEN omdat kindjes er van overstuur kunnen raken?
Haha, maar veel dingen zijn echt wel fakking lekker hoor!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:31 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Ik eet die viezigheid niet. Niet eens een Misschien
Nee hee ToT kan nooit lekker zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, maar veel dingen zijn echt wel fakking lekker hoor!
Kikkerbilletjes; flauw van smaak, maar niet verkeerd.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:33 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Nee hee ToT kan nooit lekker zijn![]()
![]()
Hersenen, maag etc trekt mij niet. Lever vond ik vroeger wel lekker maar nu ook minderquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb ook echt genoeg wazige shit gegeten hoor!
Ingewanden ben ik ook niet zo dol op.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hersenen, maag etc trekt mij niet. Lever vond ik vroeger wel lekker maar nu ook minder
ow my hemel Tot maar dank je voor de uitleg hoe het ong smaaktquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Kikkerbilletjes; flauw van smaak, maar niet verkeerd.
Schorpioen: erg droog, lastig te eten, smaakt naar droge kip.
Krokodil: smaakt naar vette kip
Sprinkhanen: weinig bijzonders.
Meelwormen: lekker crunchy, en met de juiste kruiden ook erg lekker!
Zeekomkommer: glibberig, muf, geen goede smaak, echt GEEN aanrader!
Slang: zeer taai, smaakt niet verkeerd.
Springbok: vettig, smaakt okay.
Struisvogel: lekker, en interessante textuur!
Pad: smaakt naar kip
Complete kikkers met kop, ingewanden en pootjes en al: glibberig, raar idee, smaakt niet verkeerd.
God, ik vergeet nog echt zo veel....
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:37 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
ow my hemel Tot maar dank je voor de uitleg hoe het ong smaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |