abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194098693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mwah, klein stukje wil ik opnieuw doen als alles klaar is.

Hoe doen echte schilders dat....ik heb de hele tijd of iets van blaadjes of een vlieg er in zitten :')

Achja wel veel geleerd deze dagen. En over een paar jaar als het weer moet, kan ik het vast beter.
pi_194098727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lust je ook geen croissant?

Ik verheug me al helemaal op de diepvriescroissants die bij mijn Crisp-bestelling zitten. Ze zaten vorige keer als cadeautje bij de bestelling en waren verrassend lekker. Eigenlijk bijna goddelijk.
Ik eet één keer in het jaar croissants, op tweede kerstdag bij mijn oma. Ze koopt ze bij de bakker en bakt ze af. Die croissants zijn wel oké.

We hadden vroeger wel eens van die croissants uit zo'n blikje :r ;(
pi_194098729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mwah, klein stukje wil ik opnieuw doen als alles klaar is.

Hoe doen echte schilders dat....ik heb de hele tijd of iets van blaadjes of een vlieg er in zitten :')

Achja wel veel geleerd deze dagen. En over een paar jaar als het weer moet, kan ik het vast beter.
Ik snap daar ook niets van inderdaad. En ik snap ook niet hoe het kan dat ze niet altijd onder de verf zitten.
Spoilers!
pi_194098827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik snap daar ook niets van inderdaad. En ik snap ook niet hoe het kan dat ze niet altijd onder de verf zitten.
Hahaha ja dat ook. Mijn gezicht, armen alles zit vol.
pi_194098842
quote:

[..]

Ik zag gisteren bij de supermarkt iemand die wel helemaal onder zat. Ik dacht eerst "heeft hij die ziekte waarbij je plekken met spierwit haar krijgt?" maar toen zag ik dat het haar helemaal aan elkaar geplakt zat met witte verf en zijn armen zaten ook onder.

Maar misschien was dat geen professionele schilder.
pi_194098867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik eet één keer in het jaar croissants, op tweede kerstdag bij mijn oma. Ze koopt ze bij de bakker en bakt ze af. Die croissants zijn wel oké.

We hadden vroeger wel eens van die croissants uit zo'n blikje :r ;(
Die krengen van croissantjes kruimelen alleen maar. 8)7
Als je ze snijdt, als je ze eet.
Zo’n blikje deeg gebruikte ik wel voor de quiches.
Nu is er tante fanny deeg. Fan!

Doktertje gespeeld met hulp van google en blijkbaar last van ontstoken ooglidranden.
Mèn dat jeukt...
pi_194098934
quote:

[..]

Oom van vriend schildert, en die kan dat dus zonder de boel af te plakken. En geen druppel ernaast hè. Echt...hoe dan?

Moment, even de helft van de planten op het balkon redden van een konijn. Ze mag 1 pot van me omspitten, de rest hou ik dit keer graag groen :P
pi_194098938
@golfer : Dat wordt een mooie schutting en mooi dat er klusmannetjes voor zijn. w/

Gister een stroopje van balsamico en suiker laten inbranden in een pan.
Geen redden meer aan.
Dan maar een nieuw pannetje besteld.
Dju...de 4- delige set kostte in 2006 ¤ 70 en nu éen pannetje ¤ 33 8)7
pi_194099051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oom van vriend schildert, en die kan dat dus zonder de boel af te plakken. En geen druppel ernaast hè. Echt...hoe dan?

Jarenlang 40 uur per week oefenen :D

Afplakken vind ik trouwens echt stom werk (net zoals schuren), ik verf liever.
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 juli 2020 @ 12:53:50 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194099086
Hoi.

Directeuren stonden net voor de deur. Schrok me kapot. 8-). Bleek dat ze een koeltas met zelfgebrouwen bier, wijn, chips, bluetoothspeaker, strandspelletjes, handdoek en bal langs kwamen brengen. Toch leuk.
pi_194099089
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Afplakken vind ik trouwens echt stom werk (net zoals schuren), ik verf liever.
Ja maar hij doet het naast zijn werk :D (Wel regelmatig, dat wel)
pi_194099102
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:53 schreef Kreator het volgende:
Hoi.

Directeuren stonden net voor de deur. Schrok me kapot. 8-). Bleek dat ze een koeltas met zelfgebrouwen bier, wijn, chips, bluetoothspeaker, strandspelletjes, handdoek en bal langs kwamen brengen. Toch leuk.
Oh dat is wel heel tof! :D
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:56:11 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194099129
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:44 schreef AnneX het volgende:
@:golfer : Dat wordt een mooie schutting en mooi dat er klusmannetjes voor zijn. w/

Het schiet al aardig op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194099131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja maar hij doet het naast zijn werk :D (Wel regelmatig, dat wel)
Ow gaaf
Talent :Y
pi_194099171
quote:
Hoi.

Wat tof :)
Spoilers!
pi_194099179
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Het schiet al aardig op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes!

Ik word wel blij van jullie tuinen trouwens. Lekker groen, niet zo versteend!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow gaaf
Talent :Y
Ja, talent, en veel geduld/rust. Hij werkt echt wel door, maar beheerst.
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:59:43 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194099183
quote:
Hoi.

Dat is het betere werk(en)! ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194099301
quote:
Hoi.

Tot zo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194099336
quote:
Hoi.

Wat een leuke verrassing!

quote:

[..]

Het schiet al aardig op:
SPOILER
Gaat inderdaad snel. En netjes ^O^

quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Tot zo.
:D :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 13:16:06 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194099405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Pro's plakken nooit af. Oefening baart kunst. En goede verf en kwasten doen allicht ook een hoop.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194099469
Mooi al @golfer en @Blues. Da's straks genieten
En wat een leuke verrassing @Kreator. Da's bij ons heel heel anders (helaas)

Schilderen/verven moet je mij niet laten doen, wat een pokkewerk

Zonde @AnneX van dat pannetje
We have far more in common than that which devides us..
pi_194099471
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Pro's plakken nooit af. Oefening baart kunst. En goede verf en kwasten doen allicht ook een hoop.
Ik ben best wat ervaring met verf (niet zozeer met kozijnen schilderen), maar ik zit ALTIJD onder de (acryl)verf. :@

Het ergste was toen we als opdracht muurschilderingen moesten maken in het gebouw van de HKU zelf, en mijn pot zwarte acrylverf ontplofte (onderkant van de pot knalde kapot) in de aula. Met witte/beige vloertegels :X

(Ikzelf had gelukkig een oude broek aan, want die kon ik ook weggooien. Maar ik heb zitten schrobben op die vloer...)

Naja goed, ik ben misschien niet het beste voorbeeld. Mijn pennen lekken ook altijd. De keren dat ik zonder inktvlekken de les verliet zijn denk ik op 1 hand te tellen :')
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 13:20:09 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194099474
quote:

[..]

Het schiet al aardig op:
SPOILER
Wat steken die palen er een eind bovenuit, of komen er nog ruiters op?
  woensdag 15 juli 2020 @ 13:22:47 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194099514
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:20 schreef derLudolf het volgende:

Wat steken die palen er een eind bovenuit, of komen er nog ruiters op?
Ze hebben het scherm ook een paar cm. boven de rond gemonteerd en laten deze stukken uitsteken voor het geval dat we ooit de tuin willen gaan ophogen. Dan is er ruimte om nog wat omhoog te werken.
Misschien dekken we die palen, in overleg met de buren, nog wel af met afdekkappen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_194099533
Net de nieuwe directeur over de virtuele vloer gehad. Bracht geen kadootjes mee -O-

Ik heb nog Crisp croissants in de vriezer :9 En net bij mijn lasagne boodschapjes nog een lunchcroissantje gehaald.

Schilderen :r Laat ik lekker aan anderen over :+

En ik zag een nette schutting langskomen ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194099579
quote:
Hoi.

Dat is een leuke actie!
Kan je weer naar Noordwijk of heeft Enschede een stadsstrand?

@Kaatje...kun jij als dir.sec. niet het initiatief nemen?
“Zou het een goed idee zijn om...”
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 13:30:59 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194099643
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat doe je vrijdag en zaterdag dan? :P
pi_194099653
Deze staan in de oven https://www.hero.nl/fruit(...)dio&utm_content=juli
Bleek er geen zelfrijz. bakmeel in de kast, dus drie tl bakpoeder erbij.

Over 10 min. weet ik het.
  woensdag 15 juli 2020 @ 13:44:53 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194099858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:22 schreef golfer het volgende:

Ze hebben het scherm ook een paar cm. boven de rond gemonteerd en laten deze stukken uitsteken voor het geval dat we ooit de tuin willen gaan ophogen. Dan is er ruimte om nog wat omhoog te werken.
Misschien dekken we die palen, in overleg met de buren, nog wel af met afdekkappen.
Na overleg toch maar besloten om de uitstekende paaldelen af te laten zagen. Staat netter en de tuin verhogen wij toch nooit meer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_194099874
Klaar voor vandaag.
Tijd voor een warm bad O+
  woensdag 15 juli 2020 @ 13:59:06 #32
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194100068
quote:
Hoi.

Ik heb het vast gemist, maar heb je vakantie dat je niet op het werk bent?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 14:06:38 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194100173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Na overleg toch maar besloten om de uitstekende paaldelen af te laten zagen. Staat netter en de tuin verhogen wij toch nooit meer.
En als je dat laat doen wil je het waarschijnlijk in een keer netjes hebben en plant je er een nieuwe in.

Wat kost zoiets in Holland? Inclusief plaatsen.
pi_194100215
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:26 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:Kaatje...kun jij als dir.sec. niet het initiatief nemen?
“Zou het een goed idee zijn om...”
Ik heb in het begin een balletje opgegooid maar 2 weken geleden is er het verzoek gekomen om dagen dan wel % loon in te leveren. Ons onderdeel doet het goed, andere niet en vandaar het verzoek. Dus om dan met cadeautjes rond te strooien lijkt me geen goed idee.
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:31:24 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194100475
En de schutting staat en is klaar:
SPOILER
Blij mee. *O*
Poef.....gone! ©golfer
pi_194100692
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:31 schreef golfer het volgende:
SPOILER
Blij mee. *O*
Netjes.
Spoilers!
pi_194100701
Netjes geworden zo. Nog meer vogelhuisjesplek
pi_194100741
quote:
SPOILER
Blij mee. *O*
Kaarsrecht 👍🏼 Geen afdekken van de afgezaagde palen?

@Kaatje ...helaasch.

Toch maar even de oogkliniek gebeld: eerst maar huisarts, want nieuwe verwijzing nodig voor nieuwe klacht.
Huisarts assistente belt terug. Dokter Google. w/
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:54:13 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194100767
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:52 schreef AnneX het volgende:
Kaarsrecht 👍🏼 Geen afdekken van de afgezaagde palen?

@:kaatje ...helaasch.

Misschien nog in overleg met buren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_194101416
quote:
SPOILER
Blij mee. *O*
Netjes ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194101437
quote:
SPOILER
Blij mee. *O*
Mooooi ^O^
pi_194101487
Ik heb mijn spullen ingepakt *O*
Morgen alleen nog wat dingen die nu nog hangen te drogen van de was ^O^ normaal ben ik al een week van tevoren aan het stressen van "ik kan deze kleren niet aantrekken, want die moeten mee op vakantie" maar nu heb ik gewoon de dag voor ik ga een wasje gedaan :D

Broertje trekt vanaf morgenmiddag deeltijd in in mijn huis om vanuit daar naar vrienden te gaan en bij moeders uit de buurt te zijn, maar belangrijker om mijn plantjes te verzorgen natuurlijk w/

Wonderbaarlijk genoeg past alles in een kleine sporttas en een rugzakje, zelfs mijn yogamat. Nu heb ik ook een compact matje en een dunne slaapzak, maar alsnog. :o ^O^ *O*

Vrijdag ben ik in Frankrijk O+ *O*
pi_194101504
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:47 schreef Tele6 het volgende:
Morgen alleen nog wat dingen die nu nog hangen te drogen van de was ^O^ normaal ben ik al een week van tevoren aan het stressen van "ik kan deze kleren niet aantrekken, want die moeten mee op vakantie" maar nu heb ik gewoon de dag voor ik ga een wasje gedaan :D

Broertje trekt vanaf morgenmiddag deeltijd in in mijn huis om vanuit daar naar vrienden te gaan en bij moeders uit de buurt te zijn, maar belangrijker om mijn plantjes te verzorgen natuurlijk w/

Wonderbaarlijk genoeg past alles in een kleine sporttas en een rugzakje, zelfs mijn yogamat. Nu heb ik ook een compact matje en een dunne slaapzak, maar alsnog. :o ^O^ *O*

Wow had niet in de gaten dat je nu al ging *O* heel veel plezier alvast!
pi_194101531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wow had niet in de gaten dat je nu al ging *O* heel veel plezier alvast!
Dankjewel! :*
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 15:51:33 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194101543
Very plus Spaß Tele
pi_194101551
https://www.nu.nl/coronav(...)tte-huis-sturen.html

Soms vraag ik me af of dat Amerika niet gewoon terug aan het vallen is naar een dictatoriaal regime _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 15:52:26 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194101556
Toch 1 van de 3 woorden Frans. Niet verkeerd.
pi_194101559
quote:

Veel plezier *O*
pi_194101646
quote:

Heerlijk joh!! Stuiterdestuiter

Raar, ik ben morgen vrij en dacht waarom schrijft ze nog "vrijdag ben ik in frankrijk" dat is toch vandaag?
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 15:57:47 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194101650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:52 schreef PdeHoog het volgende:

Soms vraag ik me af of dat Amerika niet gewoon terug aan het vallen is naar een dictatoriaal regime _O-
Er zullen vast her en der nog wel wat cijfers "lekken".

De democraten moeten echt wel aan hun bestaansrecht gaan twijfelen als ze wederom falen een veel betere tegenkandidaat voort te brengen.
pi_194101685
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:52 schreef PdeHoog het volgende:

Denk dat trump dat ook wel wil. Las vanochtend dat z'n dochter had gezegd over de mensen die hun baan hadden verloren door corona, dat ze dan maar iets anders moesten zoeken...duh
pi_194101774
quote:

Yippie! Voldoende zonnebrand?

Beaucoup de plaisirs en France!
pi_194101790
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Yippie! Voldoende zonnebrand?

Beaucoup de plaisirs en France!
Merci! :)

Ik heb twee flessen factor 30, waarvan eentje vol en eentje nagenoeg vol. Dat lijkt me voorlopig zat :D en er valt altijd bij te kopen. (Dat is sowieso mijn mantra bij het inpakken :P )
pi_194101811
Veel plezier Tele! *O* Geniet er lekker van, maar dat zal wel goed komen!

Jongens, ik heb net geleerd dat er eigenlijk 13 sterrenbeelden zijn. Er is kennelijk al jaren bekend dat er nog een "Slangendrager' is.
Volgens die theorie zou ik een Ram zijn en geen Stier. /identiteitscrisis :'(

Ok ok, Westerse astrologen gaan uit van een systeem dat uit gaat van de seizoenen en niet van het wetenschappelijke Babylonische systeem dat gebaseerd is op de sterren. *Pfiew* :P
pi_194102009
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb twee flessen factor 30, waarvan eentje vol en eentje nagenoeg vol. Dat lijkt me voorlopig zat :D en er valt altijd bij te kopen. (Dat is sowieso mijn mantra bij het inpakken :P )
Ha..en loop je dan als nudist met een mondkapje en handschoenen aan bij het schrobben in het toiletgebouw😉
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 16:29:06 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194102072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:11 schreef Candaasje het volgende:

Jongens, ik heb net geleerd dat er eigenlijk 13 sterrenbeelden zijn. Er is kennelijk al jaren bekend dat er nog een "Slangendrager' is.

Ok ok, Westerse astrologen gaan uit van een systeem dat uit gaat van de seizoenen en niet van het wetenschappelijke Babylonische systeem dat gebaseerd is op de sterren. *Pfiew* :P
Op de schaal van 1 tot 10 vind ik dit zeg maar 0 boeiend :P
pi_194102103
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op de schaal van 1 tot 10 vind ik dit zeg maar 0 boeiend :P
Mijn wereld is net vergaan en jij vindt het niet boeiend ;(

(Ik geef geen zier om sterrenbeelden :P )
pi_194102228
Vakantietje *O* *O* *O*
pi_194102238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Vakantietje *O* *O* *O*
*O* Geniet er van
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 16:42:42 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194102263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn wereld is net vergaan en jij vindt het niet boeiend ;(

(Ik geef geen zier om sterrenbeelden :P )
Mocht je het niet al verwacht hebben, ik ook niet :+

Als iemand me vraagt wat mijn sterrenbeeld is zeg ik zo nonchalant mogelijk dat ik geen flauw idee heb :P
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:50:11 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194102360
quote:

Alvast veel plezier gewenst! ^O^
En veel kleren hoefde je natuurlijk ook niet in te pakken, als naaktloper daar. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:51:36 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194102375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Vakantietje *O* *O* *O*
Hoeraaa!!! *O*
Poef.....gone! ©golfer
pi_194102622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Goed mantra *O*
Fijne vakantie *O*

quote:

Vertel mij meer over die sterrenbeelden :o Blijf ik nog Ram !?
SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194102639
quote:

Jaaaa, ik ben Slangendrager :Y :Y Ik vond dat wel 'interessant' toen ik daar achter kwam.

@golfer @Blues jullie tuin _O_ Wat een fijne plek toch. En de schutting is ook mooi :7

Iedereen die vakantie heeft een fijne vakantie gewenst. Die van Krea begon in ieder geval goed :7 (of was dat 'zo maar'?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194102652
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goed mantra *O*
Fijne vakantie *O*
[..]

Vertel mij meer over die sterrenbeelden :o Blijf ik nog Ram !?
SPOILER
Hangt er vanaf wanneer je precies geboren bent:

'Nieuwe' indeling:
SPOILER
pi_194102693
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:24 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ha..en loop je dan als nudist met een mondkapje en handschoenen aan bij het schrobben in het toiletgebouw😉
Ik hoef het toiletgebouw niet te schrobben, dus nee :P

We zullen wel mondkapjes op moeten in restaurants en in sommige winkels.
pi_194102709
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Alvast veel plezier gewenst! ^O^
En veel kleren hoefde je natuurlijk ook niet in te pakken, als naaktloper daar. ;)
Ja :Y
Nou ja, als we in NL op vakantie gegaan waren had ik meer kleren nodig gehad, maar het wordt daar de komende weken consequent 25-30 graden en droog O+
pi_194102723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

'Nieuwe' indeling:
SPOILER
Terug naar de Vis voor mij :o
pi_194102754
Ik ben opeens tweeling.
pi_194102844
quote:

[..]

'Nieuwe' indeling:
SPOILER
Nog steeds waterman *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 juli 2020 @ 17:34:11 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194102858
Mooie schutting :)
Veel plezier aan de vakantiegangers ^O^

Hier op werk lijkt het nog weinig op vakantiemodus. Was nog best wel druk, al zijn er een paar weg. En op mailtjes krijg ik bijna geen OoO-mailtjes terug.

Eens een Leeuw... Nog steeds een Leeuw :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:19:05 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194103361
quote:

[..]

'Nieuwe' indeling:
SPOILER
Gut ben ik ineens geen Kreeft meer...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194103403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gut ben ik ineens geen Kreeft meer...
:'(
pi_194103582
Sterrenbeelden _O- wat een bullshit |:)
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:42:23 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194103655
Ik ben ineens steenbok! :o
pi_194103696
Kreeft is maar 18 dagen :o Ik ben nu opeens weegschaal, wat vast gunstig is want schorpioen is geloof ik het allerergste sterrenbeeld mogelijk. Ik had ooit een zwanger collega die oprecht gelukkig was dat haar baby geen schorpioen werd 8)7 ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:45:23 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194103703
Ik blijf gewoon mijn cupidopijlen afschieten. (boogschutter)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194103752
@Kaatje_1 en @Tele6 geniet ervan *G*
pi_194103761
@Kaatje1 zonder underscore ook *)
pi_194103815
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:48 schreef Blues het volgende:
@:Kaatje1 zonder underscore ook *)
:D Het is maar 4 dagen (incl weekend), ergens eind augustus/begin september neem ik dan wel weer een hele week, maar die heb ik net gehad medio juni.
pi_194103839
Ik blijf gewoon een leeuw. *O*

Rawr.
pi_194103957
Hallo. Ik heb niets te vertellen maar ik wil toch meekletsen. Bij deze.
Spoilers!
pi_194104003
Zullen we het over mijn high tea van vanmiddag hebben? Was erg lekker. O+

pi_194104023
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:07 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
ohoh
pi_194104050
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
:W

Helemaal niks?
Wat eet je / heb je gegeten vanavond?

quote:

[ afbeelding ]
:9~
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 19:12:17 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194104071
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kort en duidelijk verhaal ^O^
pi_194104089
Wat vinden jullie een normale prijs voor een high tea? Ik vond deze dus best duur met 35 euro pp, maar ik weet niet of dat aan mijn krenterigheid ligt. :')
pi_194104098
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:W

Helemaal niks?
Wat eet je / heb je gegeten vanavond?
[..]

:9~
Euh. Ik heb gewerkt, lang met een vriendin gebeld en de vruchtdragende planten in de tuin voeding gegeven.

Ik maakte een tortillalasagna met geweldige saus. Ik wacht tot J onderweg is en het in de oven kan. Ik heb flink honger.
Spoilers!
pi_194104108
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Euh. Ik heb gewerkt, lang met een vriendin gebeld en de vruchtdragende planten in de tuin voeding gegeven.

Ik maakte een tortillalasagna met geweldige saus. Ik wacht tot J onderweg is en het in de oven kan. Ik heb flink honger.
Zie je wel. Tortillalasagne met geweldige saus klinkt als vermelding waard. Heb je een recept? :)
pi_194104111
Ik wil al die lasagnes uit het topic van vandaag wel eten. :9 Die Mexicaanse variaties lijken me best tof.
pi_194104113
quote:

[ afbeelding ]
Oh O+
Ik heb geen verstand van high tea-prijzen. Ik ben er niet zo ervaren in helaas.
Spoilers!
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 19:16:27 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194104119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:13 schreef Myraela het volgende:
Wat vinden jullie een normale prijs voor een high tea? Ik vond deze dus best duur met 35 euro pp, maar ik weet niet of dat aan mijn krenterigheid ligt. :')
Voor die paar hapjes is dat best veel ja.

Maar net als LS geen expert.
pi_194104122
JAAAAAAAAAA, J is onderweg *O*

*O* Voedsel *O*
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 juli 2020 @ 19:26:14 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194104262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik heb het vast gemist, maar heb je vakantie dat je niet op het werk bent?
Wij werken thuis.
pi_194104294
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:13 schreef Myraela het volgende:
Als dit alle hapjes waren, is het wel redelijk aan de prijs.

Grrr zie net een beschadiging op het kozijn dat ik vanmorgen geverfd heb -O- morgen weer bijwerken
pi_194104344
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hmm ik maakte laatst ook zoiets...
was echt superlekker :)

Eet smakelijk straks.

(Enneh... de restjes waren volgende dag dusdanig dat ie in plakjes gesneden bij de lunch genuttigd is.)
pi_194104347
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:28 schreef Sarabi het volgende:
Als dit alle hapjes waren, is het wel redelijk aan de prijs.
Alle hapjes. :Y Wel nog een flesje huisgemaakte ijsthee en eventueel een glas cava, maar dat drink ik niet.

Je blijft wel bezig zo met die kozijnen! Wel fijn als het straks gedaan is, kunnen huizen echt zo onwijs van opknappen.
pi_194104380
quote:

[ afbeelding ]
Geef :9~
pi_194104397
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Alle hapjes. :Y Wel nog een flesje huisgemaakte ijsthee en eventueel een glas cava, maar dat drink ik niet.

Je blijft wel bezig zo met die kozijnen! Wel fijn als het straks gedaan is, kunnen huizen echt zo onwijs van opknappen.
Ja, ik loop nu afentoe naar buiten om te kijken. En ziet er zo veel frisser uit.
pi_194104409
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Redelijk aan de prijs (ik neem aan dat verse thee wel inbegrepen was?), maar het ziet er wel hip uit.
Ik had dit weekend high tea voor 24 euro. We kregen het niet op maar dat waren dan ook grote stukken taart en flinke sneden eenvoudige sandwich. Wat warme hapjes en soep en cava er bij, ook.
pi_194104509
Hmm ik zette de platenspeler maar weer eens aan...

Springt er een kater op de draaiende lp
Words can not express... wat dat voor hartkloppingen oplevert _O-

Gelukkig kan ik er nu weer om lachen.
Er lag een oude plaat van ABBA op.. die zijn vervangbaar. (En 50ct bij de kringloopwinkel hier om de hoek dus)
En wat ik eigenlijk had willen draaien zat nog netjes in de hoes.

Maar tot mijn grote verbazing was de schade niet groter dan stoffige poten op de plaat.
Ondanks de luide kraak/screech die er aanvankelijk klonk.
Pfew.
pi_194104869
:o :D
Krassen in een plaat O+
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:18:22 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194104880
Ronddraaiende katten op de platenspeler. O+
Poef.....gone! ©golfer
pi_194105033
Zo, ingelogd op de site van Wateetons voor een webinar maak je eigen grillworst.

Net is ook de gehele bestelling van crisp binnengekomen, vol calorieën. En als cadeautje kreeg ik chocoladetruffels (en nog een zakje drop, maar dat had ik gisteren ook gekregen
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 20:33:12 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194105080
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:18 schreef golfer het volgende:
Ronddraaiende katten op de platenspeler. O+
33 of 78rpm, dat is de vraag. Op een gegeven moment worden ze gelanceerd :P
pi_194105104
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

33 of 78rpm, dat is de vraag. Op een gegeven moment worden ze gelanceerd :P
33 :)
pi_194105115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, ingelogd op de site van Wateetons voor een webinar maak je eigen grillworst.

Net is ook de gehele bestelling van crisp binnengekomen, vol calorieën. En als cadeautje kreeg ik chocoladetruffels (en nog een zakje drop, maar dat had ik gisteren ook gekregen
*O*
Fijn dat het nu wel goed ging.

En de truffels _O_
pi_194105168
Ik krijg morgen ook nog m'n bestelling van Crisp. Maar stiekem hoop ik dat er wat dingen niet leverbaar blijven te zijn na Kaatjes verhaal. Ik heb echt al teveel in huis. :') Vandaag bij de Carrefour ook weer losgegaan.
pi_194105195
Gesport. PR getrokken op de deadlift *O* de workout for time daarna met 50 seconde verbeterd ten opzichte van februari *O*

Daarna heart-attack-lasagne gemaakt. :9 Inmiddels gedoucht en moe.

Zowel vrijdag als zaterdag wordt er geBBQ'd in onze tuin. Ik wil eigelijk wel wat bijgerechten/smeersels/whatever maken.

Wat is jullie to-go? Of ontzettende winnaars-gerecht?
pi_194105228
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:43 schreef Lonaa het volgende:
Daarna heart-attack-lasagne gemaakt.
Ik geloof dat ik moet weten wat dit is.

Ik ben de administratie aan het doen. Dat doe ik duidelijk te weinig. Ik heb een verzekering opgezegd (die afgesloten was voor onze reis naar de VS, haha :') ) en ik verdiep me nu in mijn pensioen *O*
pi_194105255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik moet weten wat dit is.

Ik ben de administratie aan het doen. Dat doe ik duidelijk te weinig. Ik heb een verzekering opgezegd (die afgesloten was voor onze reis naar de VS, haha :') ) en ik verdiep me nu in mijn pensioen *O*
Ik maakte https://www.culy.nl/recepten/lasagne-carbonara/
pi_194105286
quote:
Halló cholesterol _O_
pi_194105347
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Halló cholesterol _O_
Ik voel me ook wel een beetje viezig nu oO<
pi_194105354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:40 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg morgen ook nog m'n bestelling van Crisp. Maar stiekem hoop ik dat er wat dingen niet leverbaar blijven te zijn na Kaatjes verhaal. Ik heb echt al teveel in huis. :') Vandaag bij de Carrefour ook weer losgegaan.
Je kunt tot best laat nog wijzigen.
Dingen erbij doen werkt in ieder geval :@
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 21:21:02 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194105959
Waarom is er de hele avond aandacht voor AbbA op Nederland 3? Is er iemand overleden ofzo?
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:33:14 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194106122
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:21 schreef derLudolf het volgende:
Waarom is er de hele avond aandacht voor AbbA op Nederland 3? Is er iemand overleden ofzo?
Niet voor zover ik weet. Gelukkig maar want dan moet ik iemand geestelijke bijstand geven. Mijn beste vriendin is die hard ABBA-fan.
Spoilers!
pi_194106137
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:21 schreef derLudolf het volgende:
Volgens de tv gids dit jaar 50 jaar geleden dat ze begonnen.
pi_194106598
Zo. dat was een leuke workshop. Binnenkort maar eens zelf aan het werk om kipgrillworst te maken
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:07:37 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194106643
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo. dat was een leuke workshop. Binnenkort maar eens zelf aan het werk om kipgrillworst te maken
Ik dacht laatst ook dat dat best een goed idee is :9
Is die workshop terug te kijken?
Spoilers!
pi_194106675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik dacht laatst ook dat dat best een goed idee is :9
Is die workshop terug te kijken?
Volgens mij krijg ik een linkje morgen. Ik stuur 'm je wel door
pi_194106859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Volgens mij krijg ik een linkje morgen. Ik stuur 'm je wel door
Zou ik hem ook mogen? O-)
Nog niet eerder het worstenmaakgedeelte van onze vleesmachine gebruikt.
pi_194106867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Jaloers op de truffels :9~
pi_194106909
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zou ik hem ook mogen? O-)
Nog niet eerder het worstenmaakgedeelte van onze vleesmachine gebruikt.
Die gebruikt hij ook niet (mag wel hoor), ook gebruikt hij de vleesmolen niet _O- Maar ik stuur 'm door
pi_194106912
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:22 schreef Aure het volgende:

[..]

Jaloers op de truffels :9~
nog niet geproefd, maar dat zal niet lang duren denk ik
pi_194106951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

nog niet geproefd, maar dat zal niet lang duren denk ik
Hier waren ze gisteren al op :')
pi_194106982
Als je olijven lekker vindt...ik had de olijven met citroen en knoflook bij Crisp.
Zó lekker en smakelijk.
pi_194107001
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:27 schreef Aure het volgende:

[..]

zolang het doosje dicht blijft kan ik eraf blijven maar maak ik het open moet het op. En dan ga ik misselijk en met spijt naar bed. Morgen maar open maken
pi_194107013
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:27 schreef Aure het volgende:

[..]

;(
pi_194107049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Die gebruikt hij ook niet (mag wel hoor), ook gebruikt hij de vleesmolen niet _O- Maar ik stuur 'm door
Ah toch benieuwd :D

En moeten we eens op zoek naar een ander recept om het wel te gaan gebruiken
pi_194107080
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

;(
Ik had niet eens de laatste ;(
pi_194107091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

je kunt al die dingen gaan gebruiken (ik had ze ook al opgezocht), maar hij heeft hier een methode dat je het allemaal zonder kunt maken. Ik denk dat in de worstenbijbel wel recepten staan. En hij geeft volgens mij volgende week een worstenmaak workshop
pi_194107108
Ik ben al de halve avond aan het gniffelen over domme mensen die denken dat ze iets moois getattoëerd krijgen en eindigen met "fast & foolish" of "grote vergissing" in het Chinees op hun rug _O-

deze grote vergissing bijvoorbeeld
pi_194107111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

https://wateetons.com/wateetons-workshops/
pi_194107134
Als troost voor de truffellozen: een kitten in een bakje zakje
https://i.imgur.com/ASbVGFl.mp4

:|W
pi_194107167
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als troost voor de truffellozen: een kitten in een [s] bakje [/b] zakje

Nohhh, wat een stuiterende pluisballen zijn het al O+
pi_194107177
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben al de halve avond aan het gniffelen over domme mensen die denken dat ze iets moois getattoëerd krijgen en eindigen met "fast & foolish" of "grote vergissing" in het Chinees op hun rug _O-

Zag vanochtend op de BBC een item over mensen die helemaal wanhopig waren omdat ze tijdens lockdown geen fillers konden laten zetten in hun lippen. Hadden ze een "do it yourself" pakket in Zuid Korea besteld. Daar ging ook eea mis...heel heel erg mis (er is een stam in Ethiopie die van die lipschotels hebben, daar leek het wat op)
pi_194107194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nohhh, wat een stuiterende pluisballen zijn het al O+
Ze kunnen heel goed slapen maar als ze wakker zijn staan ze AAN O+ _O-
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 22:41:40 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194107198
quote:

Genieton inderdaad.

Ik kan ook gewoon niet positief reageren als iemand zijn nieuwe tattoo laat zien.

Een keer iemand laten janken toen ik alleen maar kon zeggen dat tomorrow met 1 M en 2 R'en was :D
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 22:42:08 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194107202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zag vanochtend op de BBC een item over mensen die helemaal wanhopig waren omdat ze tijdens lockdown geen fillers konden laten zetten in hun lippen. Hadden ze een "do it yourself" pakket in Zuid Korea besteld. Daar ging ook eea mis...heel heel erg mis (er is een stam in Ethiopie die van die lipschotels hebben, daar leek het wat op)
_O-
pi_194107206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh echt :'(
dan zou ik zeggen, videobellen met een therapeut kan nog wel in lockdown, dat lijkt me een beter idee |:(
pi_194107227
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Genieton inderdaad.

Ik kan ook gewoon niet positief reageren als iemand zijn nieuwe tattoo laat zien.

Een keer iemand laten janken toen ik alleen maar kon zeggen dat tomorrow met 1 M en 2 R'en was :D
Mensen moeten vooral eens nadenken en goed uitzoeken wat het is dat ze blijvend op hun lijf laten zetten. Veel te veel van de voorbeelden op die blog beginnen met "op een dronken avond, op vakantie in Turkije..." ..... NEE :o
pi_194107248
Het was na een paar behandelingen in het ziekenhuis wel weer goedgekomen, maar het was gewoon zwart (ze had een ader geraakt). En toen het gebeurde had ze een half uur niet in de spiegel gekeken, in de hoop dat het wegging, maar toen ze terug kwam, het was zo erg, helemaal een zwarte dikke onderlip
pi_194107272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Het was na een paar behandelingen in het ziekenhuis wel weer goedgekomen, maar het was gewoon zwart (ze had een ader geraakt). En toen het gebeurde had ze een half uur niet in de spiegel gekeken, in de hoop dat het wegging, maar toen ze terug kwam, het was zo erg, helemaal een zwarte dikke onderlip
Dat is de beste manier om dingen weg te maken, er niet naar kijken :Y :Y
pi_194107282
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als troost voor de truffellozen: een kitten in een bakje zakje

*;
pi_194107297
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Drama :X

Domme, domme mensen :')
pi_194107306
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:46 schreef Aure het volgende:

[..]

*;
Ook om op te vreten maar langer houdbaar :)
pi_194107352
quote:

[..]

Genieton inderdaad.

Dat zijn gewoon ook domme dingen. En domme artiest.
Toen ik mijn tattoo liet zetten ben ik eerst langs gegaan om ideeën door te bespreken. Daarna kreeg ik het ontwerp thuis, daar nog wat in laten veranderen en toen was hij precies goed. En gezet op een plek waarop niemand hem ziet, tenzij ik dat wil. Want hij is van en voor mij en voor niemand anders O+
pi_194107400
Dochter van vrienden zit ook helemaal onder. Zij heeft wel mooie maar ik vind het zo zonde
pi_194107543
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon ook domme dingen. En domme artiest.
Toen ik mijn tattoo liet zetten ben ik eerst langs gegaan om ideeën door te bespreken. Daarna kreeg ik het ontwerp thuis, daar nog wat in laten veranderen en toen was hij precies goed. En gezet op een plek waarop niemand hem ziet, tenzij ik dat wil. Want hij is van en voor mij en voor niemand anders O+
Dat klinkt veel beter inderdaad :Y

Wat ik vanavond las is dat er iemand is geweest die een "Chinees alfabet" heeft gemaakt en dat verkoopt aan tattoo-artiesten. Die kunnen dan heel makkelijk iemands naam of initialen tattoeëren. En het slaat totaal nergens op, want dat is niet hoe Chinees werkt. Chinese namen zijn twee of drie karakters voor de hele naam, voor- en achter-. Geen "alfabet". En ieder karakter of ieder setje van karakters heeft de betekenis van wat bij ons een heel woord is.

Ik heb ooit een tijd Chinees geleerd / geprobeerd te leren. Zodat ik me thuis zou voelen op de Chinese school hebben ze me toen een Chinese naam gegeven - yáng líng, waarbij yáng populier betekent en líng iets als de klank van jade die tegen elkaar tikt. Qua klank komt het nog wel een beetje in de buurt van mijn naam, als je wat fantasie hebt. Ik vind het wel vleiend dat ze me een populier vonden *)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tele6 op 15-07-2020 23:09:04 ]
pi_194107664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat klinkt veel beter inderdaad :Y

Wat ik vanavond las is dat er iemand is geweest die een "Chinees alfabet" heeft gemaakt en dat verkoopt aan tattoo-artiesten. Die kunnen dan heel makkelijk iemands naam of initialen tattoeëren. En het slaat totaal nergens op, want dat is niet hoe Chinees werkt. Chinese namen zijn twee of drie karakters voor de hele naam, voor- en achter-. Geen "alfabet". En ieder karakter of ieder setje van karakters heeft de betekenis van wat bij ons een heel woord is.

Ik heb ooit een tijd Chinees geleerd / geprobeerd te leren. Zodat ik me thuis zou voelen op de Chinese school hebben ze me toen een Chinese naam gegeven - yáng líng, waarbij yáng populier betekent en líng iets als de klank van jade die tegen elkaar tikt. Qua klank komt het nog wel een beetje in de buurt van mijn naam, als je wat fantasie hebt. Ik vind het wel vleiend dat ze me een populier vonden *)
Tof! Chinees leren! Lijkt me heel ingewikkeld omdat het niks te maken heeft met hoe onze taal ontwikkeld is.

En dat ‘alfabet’.... ik snap al niet waarom je iets op je lijf zou willen zetten wat je overduidelijk niet snapt. Waarschijnlijk is het dan interessant of zo :')

Ik heb ooit gelachen in een Japans restaurant. Werd gerund door Koreanen en had wat wandplaten met Japanse tekens. Japanse vriendin die erbij was vertelde dat het de vier seizoenen waren: zomer, winter, lente, herfst. De platen hingen in die volgorde _O-
pi_194107798
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tof! Chinees leren! Lijkt me heel ingewikkeld omdat het niks te maken heeft met hoe onze taal ontwikkeld is.

En dat ‘alfabet’.... ik snap al niet waarom je iets op je lijf zou willen zetten wat je overduidelijk niet snapt. Waarschijnlijk is het dan interessant of zo :')

Ik heb ooit gelachen in een Japans restaurant. Werd gerund door Koreanen en had wat wandplaten met Japanse tekens. Japanse vriendin die erbij was vertelde dat het de vier seizoenen waren: zomer, winter, lente, herfst. De platen hingen in die volgorde _O-
Inderdaad heel tof. Ik wil het ooit nog weer eens oppakken. Het tekenen van de karakters vond ik ook erg leuk. Het ingewikkelde is alleen dat de meeste cursussen dat helemaal niet onderwijzen - als ik hier aan de uni een cursus zou doen, zou ik alleen praten, luisteren en lezen oefenen omdat daar de snelste winst te behalen is. Maar ik onthoud de woorden veel beter als ik ze ook kan schrijven.

Voor het schrijven moet je weten in welke volgorde je de lijntjes het handigst kunt tekenen, net zoals je onze letters leert (bijv. bij ons eerst het rondje van de g en daarna pas de streep eronder), maar dan voor ieder karakter weer tot je alle verschillende varianten een beetje kent (de karakters zijn vaak opgebouwd uit een soort sub-karakters, zo bevat "populier" het "boom"-subkarakter). Er zijn nu geloof ik ook websites waarop animaties staan van de volgorde van tekenen, dus misschien kan ik het mezelf daarmee aanleren.

Chinese karakters zijn natuurlijk wel hartstikke mooi, zeker de gekalligrafeerde traditionele karakters.
Zoiets (deze betekent "ik", heel simpel dus):

En hahaha, supersuf van die seizoenen. _O-
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:24:44 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194107800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mensen moeten vooral eens nadenken en goed uitzoeken wat het is dat ze blijvend op hun lijf laten zetten. Veel te veel van de voorbeelden op die blog beginnen met "op een dronken avond, op vakantie in Turkije..." ..... NEE :o
Mwoah, voor die categorie is nadenken vrij lastig volgens mij. "Nee dat mijn kansen op een baan kleiner werden door deze tatoeage in mijn gezicht kon ik echt niet bedenken" :+
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:28:56 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194107840
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:24 schreef Tele6 het volgende:

Chinese karakters zijn natuurlijk wel hartstikke mooi, zeker de gekalligrafeerde traditionele karakters.
[ afbeelding ]

In China zijn juist Duitse tattoos zoals "Amgela Maikel" en sandalen en Bratwurst erg populair :+

https://www.der-postillon(...)iden-sich-immer.html
pi_194107855
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In China zijn juist Duitse tattoos zoals "Amgela Maikel" en sandalen en Bratwurst erg populair :+

https://www.der-postillon(...)iden-sich-immer.html
Ja nee, dat is de Duitse speld _O-
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:38:23 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194107924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja nee, dat is de Duitse speld _O-
Joh :P

Timmy (9) uit Saarbrücken is mijn favoriet _O_
pi_194107925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

je kunt al die dingen gaan gebruiken (ik had ze ook al opgezocht), maar hij heeft hier een methode dat je het allemaal zonder kunt maken. Ik denk dat in de worstenbijbel wel recepten staan. En hij geeft volgens mij volgende week een worstenmaak workshop
Bedankt voor de link.
En worstenbijbel is een goed idee ^O^
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:40:10 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194107935
pi_194107950
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Joh :P

Timmy (9) uit Saarbrücken is mijn favoriet _O_
Ik moet zeggen, ik begon me pas dingen af te vragen toen het ging over tattoeages van Birkenstocks. Dan ben je wel echt gek als je dat laat tatoeëren. :D

_O- manmanman, hoog niveau humor hier.
pi_194108010
quote:

Hier op fok is ook een topic over mislukte tattoos. Ik smul er van :9~ >:)

Heb er zelf 2. Goed gelukte dan :D
pi_194108015
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik begon me pas dingen af te vragen toen het ging over tattoeages van Birkenstocks. Dan ben je wel echt gek als je dat laat tatoeëren. :D

:D
Ken je die tattoo van dat mannetje met een grasmaaiertje over schaamhaar _O-
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:51:18 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194108016
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ik ken het al best lang. The Onion volg ik ook, maar Postillon is toch eigenlijk wel m'n favoriet.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:52:35 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194108023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:51 schreef Blues het volgende:

[..]

Ken je die tattoo van dat mannetje met een grasmaaiertje over schaamhaar _O-
Dat vind ik dan nog wel weer humor :P
pi_194108033
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat vind ik dan nog wel weer humor :P
ik was die aan het zoeken en het is een trend _O- schaamstreek tattoos.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:56:40 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194108046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:53 schreef Blues het volgende:

[..]

ik was die aan het zoeken en het is een trend _O- schaamstreek tattoos.
Oh ik heb heel snel gelezen, ik las alleen grasmaaier. Heb het wel gezien achterop het hoofd.

Over tattoos in de schaamstreek... Zag eens een filmpje van een pornomodel niet die hele streek zo'n beetje blauw liet maken :')
pi_194108175
De kunst van het tattoo zetten kan ik bewonderen.
Er was een amerikaanse die perfect foto’s kan tattoo’en.
Verder vind ik de grove en grote en kleurrijke meer een verminking.
Maar ja, het kan...dus moet je...dan “heeft men er recht op.“

@Kaatje..Van Harte met je verjaardag - en veel plezier in je (korte) vakantie.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 00:25:14 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194108216
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:18 schreef AnneX het volgende:

Maar ja, het kan...dus moet je...dan “heeft men er recht op.“

Of mensen die een goede tattooeerder te duur vinden, maar wel vinden dat ze een tattoo moeten hebben. Pay monkeys, get peanuts
pi_194108681
Mogguh :O
pi_194108806
quote:

Heheh ergste is nog dat die mensen er gewoon heel blij mee zijn.
Uiteindelijk gaat het daarom.
Als je er maar nooit achter komt dus _O-

Hier het hindu teken van “ohm” getatoeëerd op mn pols.. meeste mensen zien het niet maar ik ben er elke dag nog blij mee :)
pi_194108816
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of mensen die een goede tattooeerder te duur vinden, maar wel vinden dat ze een tattoo moeten hebben. Pay monkeys, get peanuts
Mja prijs zegt ook niet altijd allws natuurlijk

Maar vindt dat idd wel bijzonder.
Je kijkt toch eerst of zo’n tattooeerder uberhaupt wat kan.

Enige die ik heb.. heb ik laten zetten door iemand waarvan ik 100% zeker wist dat ie het echt goed kan.
En dan heb ik nog iets simpels en kleins dus.
Geen enorme plakkaat of 300 kleurtjes.
  donderdag 16 juli 2020 @ 06:36:40 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194108877
:O
Morguh! Tot laat liggen lezen, daarna het dekbed eraf gegooid, het was te warm..

Vandaag afscheidslunch *O* maar eerst nog een pittige vergadering..

En Kaatje! w/ gefeliciteerd met je verjaardag w/
pi_194108881
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:36 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Tot laat liggen lezen, daarna het dekbed eraf gegooid, het was te warm..

Veel plezier en succes :)
pi_194108882
En gefeliciteerd @Kaatje *O* *O* *O*
pi_194108923
Vandaag voor het eerst, met mondkapje, in het ov.

Blegh.. smelt nu al.. ben amper onderweg :)

Wel lekker rustig in zowel bus als metro.

Voor het eerst naar kantoor sinds maart..
Gister al bij de klant op kantoor (als 1 van de weinigen..)
Zal nu weinig anders zijn.
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:07:23 #174
63722 z80
I fink you freaky
pi_194108942
Gefeliciteerd Kaatje1.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:12:48 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_194108957
Lieve Kaatje.. van harte gefeliciteerd! *O* :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_194109010
Gefeliciteerd Kaat *O* :*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juli 2020 @ 07:27:06 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194109016
Gefeliciteerd Kaatje *O*.
pi_194109020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:36 schreef Barreltje het volgende:

Veel plezier vanmiddag!

Kaatje jarig? Van haaarteee *O* *O*
pi_194109023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Inderdaad heel tof. Ik wil het ooit nog weer eens oppakken. Het tekenen van de karakters vond ik ook erg leuk. Het ingewikkelde is alleen dat de meeste cursussen dat helemaal niet onderwijzen - als ik hier aan de uni een cursus zou doen, zou ik alleen praten, luisteren en lezen oefenen omdat daar de snelste winst te behalen is. Maar ik onthoud de woorden veel beter als ik ze ook kan schrijven.

Voor het schrijven moet je weten in welke volgorde je de lijntjes het handigst kunt tekenen, net zoals je onze letters leert (bijv. bij ons eerst het rondje van de g en daarna pas de streep eronder), maar dan voor ieder karakter weer tot je alle verschillende varianten een beetje kent (de karakters zijn vaak opgebouwd uit een soort sub-karakters, zo bevat "populier" het "boom"-subkarakter). Er zijn nu geloof ik ook websites waarop animaties staan van de volgorde van tekenen, dus misschien kan ik het mezelf daarmee aanleren.

[ afbeelding ]

En hahaha, supersuf van die seizoenen. _O-
Vriendin van mij wil me graag japanse les geven.
Daar doen ze dus juist wel weer aan geschreven tekst. Wel in meerdere geschriften dus :)
Ze hebben verschillende schrijftalen voor verschillende situaties.
pi_194109040
Gefeliciteeeerd Kaatje!
pi_194109052
Kaatje, gefeliciteerd *O*
pi_194109060
En dan zit je met je goeie gedrag op kantoor :{ Ik dacht dat we vorige week afgesproken hadden om met zijn allen nog een keer een afscheidslunch te doen aangezien dit pand dicht gaat. Maar ik ben vooralsnog de enige hier. En het lijkt erop dat de rest niet gaat komen.

Beetje jammer dit wel!
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:44:26 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_194109080
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 07:39 schreef PdeHoog het volgende:
En dan zit je met je goeie gedrag op kantoor :{ Ik dacht dat we vorige week afgesproken hadden om met zijn allen nog een keer een afscheidslunch te doen aangezien dit pand dicht gaat. Maar ik ben vooralsnog de enige hier. En het lijkt erop dat de rest niet gaat komen.

Beetje jammer dit wel!
dat is wel knullig inderdaad
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_194109087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 07:44 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

dat is wel knullig inderdaad
Ach. Shit happens :P Kan ik ook eerder naar huis :+
pi_194109104
quote:

Beetje jammer dit wel!
Stomheid :{
pi_194109107
Felies Kaatje! *O*
pi_194109157
Lekker geslapen. O+ Alleen vandaag nog werken, en dan alweer een lang weekendje. Lekker zo'n weekje met twee vrije dagen. :D
pi_194109159
Goedemorgen :W

Gefeliciteerd Kaatje *O* maak er een mooie dag van.

De graafmensen staan zo op de stoel. Tijd dat ik weg ga :D benieuwd wat ik over een paar uur aantref.
pi_194109246
quote:

Genieton inderdaad.

Ja, ik heb er ook moeite mee. Ik vind tatoeages zelden mooi, ze lijken allemaal op elkaar (maar heus, zelf ontworpen heur!) omdat iedereen elkaar kopieert. MeMo was daar een heel verfrissende uitzondering op. En de opmerking van ik geloof RobinOok staat me nog steeds bij: Mensen hebben tatoeages op hun lijf van dingen die ze thuis nog niet eens aan de muur zouden willen hebben. Zo eens.

Daarbij weet ik in de 40 hoe mijn smaak ontzettend is veranderd in de afgelopen decennia. Ik moet er niet aan denken dat ik iets wat ik op mijn 20ste mooi vond nu nog op mijn lijf heb :X

Mijn neefje had een keer een nieuwe tattoo (had er al velen met tribals en namen (groot!) en weet ik veel wat) en die liep van schouder tot schouder over zijn borst. Liet hij trots zien. Maar ja, je wil zo'n kind ook niet afkraken, want het zat er nu toch al, dus ik kon alleen maar 'Wat groot!' uitroepen :') Dat was het meest positieve wat ik kon uitbrengen.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194109254
Kaatje zomaar jarig! Tegelijk met mijn vader _O- Is hier standaard iemand jarig met een familielid van mij of zo? Gefeliciteerd en een super leuke dag gewenst. In tegenstelling tot normaal is het vandaag zo te zien geen mooi weer.
  donderdag 16 juli 2020 @ 08:29:03 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194109382
Van harte gefeliciteerd lieve Kaat O+
Spoilers!
pi_194109482
Kaatje, gefeliciteerd O+ O+
pi_194109489
Ik sliep slecht vanavond en nu regent het. Koffie, een hele zwik boodschappen is het plan.
pi_194109516
Mogge! Dank voor de felicitaties

Wat een weer, ik had bedacht om van koffie met scones op het balkon te genieten (en de prosecco staat al koud) maar ik denk dat ik maar binnen blijf op de bank

Wat stom P, nu lunchen in je eentje?

Ja, MeMo heeft tenminste andere tattoo’s dan iedereen, ik ben er niet van, maar als je het doet, dan is wat zij heeft erg mooi
pi_194109977
Oh men, ik had zo'n lekkere mango. O+ Dat maakt me echt vrolijk.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 09:58:44 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194110266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:08 schreef Isabeau het volgende:

Mensen hebben tatoeages op hun lijf van dingen die ze thuis nog niet eens aan de muur zouden willen hebben.
Of dat tattoos in het Engels moeten, ookal zullen ze omdraaien als iemand in het Engels tegen ze begint te praten want daar snappen ze toch niks van :P

De reacties onder de foto:
"Zeg R. het is heart"
<Ja nee maar, dit is op mijn manier, zoals ik het zeg>

Dan denk ik 'jouw manier is gewoon lekker in het Nederlands kerel' _O-
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 10:00:07 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194110282
Kaatje gefeliciteerd!
pi_194110379
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of dat tattoos in het Engels moeten, ookal zullen ze omdraaien als iemand in het Engels tegen ze begint te praten want daar snappen ze toch niks van :P

[ afbeelding ]
De reacties onder de foto:
"Zeg R. het is heart"
<Ja nee maar, dit is op mijn manier, zoals ik het zeg>

Dan denk ik 'jouw manier is gewoon lekker in het Nederlands kerel' _O-
En ‘mom’ ;(

Ik hoop trouwens dat die foto niet in de tattoo studio gemaakt is :X :P
pi_194110409
quote:

Beetje jammer dit wel!
Niet helemaal duidelijk afgesproken? Zonde zeg. Ga je nu naar huis?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ook moeite mee. Ik vind tatoeages zelden mooi, ze lijken allemaal op elkaar (maar heus, zelf ontworpen heur!) omdat iedereen elkaar kopieert. MeMo was daar een heel verfrissende uitzondering op. En de opmerking van ik geloof RobinOok staat me nog steeds bij: Mensen hebben tatoeages op hun lijf van dingen die ze thuis nog niet eens aan de muur zouden willen hebben. Zo eens.

Daarbij weet ik in de 40 hoe mijn smaak ontzettend is veranderd in de afgelopen decennia. Ik moet er niet aan denken dat ik iets wat ik op mijn 20ste mooi vond nu nog op mijn lijf heb :X

Mijn neefje had een keer een nieuwe tattoo (had er al velen met tribals en namen (groot!) en weet ik veel wat) en die liep van schouder tot schouder over zijn borst. Liet hij trots zien. Maar ja, je wil zo'n kind ook niet afkraken, want het zat er nu toch al, dus ik kon alleen maar 'Wat groot!' uitroepen :') Dat was het meest positieve wat ik kon uitbrengen.

Haha ik kan ook niet liegen. Afgelopen weekend kwam vriendin haar baby showen. Echt een lelijk kind. Kan ik natuurlijk niet zeggen dus ik zei alleen maar 'ze mag wel even in de zon' want ze was nog zo wit ook.
Maar wist ook niet meer dat baby's niet in de zon mogen. Ach, volgens mij was er geen man overboord :D

Oh en ik vind ook elke tattoo zonde. Oud wijf ben ik.
pi_194110419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Dank voor de felicitaties

Wat een weer, ik had bedacht om van koffie met scones op het balkon te genieten (en de prosecco staat al koud) maar ik denk dat ik maar binnen blijf op de bank

Ja, MeMo heeft tenminste andere tattoo’s dan iedereen, ik ben er niet van, maar als je het doet, dan is wat zij heeft erg mooi
Wat ga je doen? Trakteren of werk je thuis? Komt er nog iemand? :)
pi_194110487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat ga je doen? Trakteren of werk je thuis? Komt er nog iemand? :)
Geen idee of er iemand komt, niemand gevraagd in ieder geval. Ik ben vrij vandaag en morgen en ik heb allemaal lekkers besteld bij crisp (prosecco staat al koud ;) )

Volgend jaar moet deze ellende wel over zijn, dan word ik 60 en wil een groot feest geven
pi_194110560
Ik krijg net een appje van Crisp met het tijdsvlak waarop ze vanavond verwachten te bezorgen. Ben benieuwd. :D
pi_194110594
Ik wil morgen een uitgebreide borrelplank maken. Maar dan heb ik daarna waarschijnlijk veel te veel open dingen. Een borrelplank voor twee personen is echt lastig. :') Je wil wel veel variatie, anders is het saai. Maar je wil ook weer niet superveel overhouden.
pi_194110626
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgend jaar moet deze ellende wel over zijn, dan word ik 60 en wil een groot feest geven
Dat is wel een mooie leeftijd om het groot te vieren, ja. :D
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 10:31:10 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194110642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
Ik wil morgen een uitgebreide borrelplank maken. Maar dan heb ik daarna waarschijnlijk veel te veel open dingen. Een borrelplank voor twee personen is echt lastig. :') Je wil wel veel variatie, anders is het saai. Maar je wil ook weer niet superveel overhouden.
Dan moet je meer eten :+

Maar waarom mag niks saai zijn? Of waarom is iets simpels überhaupt saai? Als het maar lekker is toch.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:32:36 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194110658
Ik heb niet zo'n zin in dingen vandaag.
Spoilers!
pi_194110759
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:31 schreef derLudolf het volgende:
Dan moet je meer eten :+

Maar waarom mag niks saai zijn? Of waarom is iets simpels überhaupt saai? Als het maar lekker is toch.
Ik zeg niet dat iets simpels saai is, ik zeg dat weinig variatie saai is. Een borrelplank met alleen een kaasje en een stokbrood met 1 soort dip, vind ik geen borrelplank.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:57:09 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_194110934
Belletje van de isp of alles naar tevredenheid is mbt de internet verbinding. En uitleg mbt het omzetten/opzeggen oude telefoon nummer. ^O^
Doen ze goed. Duidelijke communicatie naar de gebruikers.
pi_194110953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Geen idee of er iemand komt, niemand gevraagd in ieder geval. Ik ben vrij vandaag en morgen en ik heb allemaal lekkers besteld bij crisp (prosecco staat al koud ;) )

Dan hoop ik dat we wel gevaccineerd zijn. In ieder geval hoop ik dat je vandaag en morgen geniet :*
pi_194111001
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb niet zo'n zin in dingen vandaag.
Hier nog eentje :W
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:05:42 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194111025
Auto bij de garage.

Gister hele dag ritjes met aanhanger en afgelopen weken paar lange ritten.

Gisteravond nog even rondje voor een ijsje.... hele dashboard een circus van brandende rode lampjes...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:13:19 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194111121
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:57 schreef z80 het volgende:
Belletje van de isp of alles naar tevredenheid is mbt de internet verbinding. En uitleg mbt het omzetten/opzeggen oude telefoon nummer. ^O^
Doen ze goed. Duidelijke communicatie naar de gebruikers.
Netjes. Is het gehele proces nu afgerond?
Spoilers!
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:27:26 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_194111254
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Netjes. Is het gehele proces nu afgerond?
Bijna. Ik heb nog een tijdelijk ip op de wan kant (ip vanaf internet naar mij toe).
Dus port forward werkt nog niet. Dit is/was ook te verwachten aangezien ik een semi vast ip6 adres krijg. Door deze pas via dhcp uit te delen op het moment dat het netwerk stabiel draait en er geen wijzigingen meer te verwachten zijn in routers/firewalls bij de klanten, krijg je een veel kleinere log en hoeveelheid uitgegeven adressen en routing tabel wijzigingen.
Maar verder is het een snelle stabiele verbinding.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 11:33:18 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194111316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:05 schreef fietsie het volgende:
Auto bij de garage.

Gister hele dag ritjes met aanhanger en afgelopen weken paar lange ritten.

Gisteravond nog even rondje voor een ijsje.... hele dashboard een circus van brandende rode lampjes...
Paar lange ritten zou juist goed moeten zijn :Y Tenminste, als je niet 100 in met 1200rpm gaat rijden :+

Mijn rode lampje/motorstoring viel mee gelukkig, aanvoerslang naar de injectoren toe was wat verstopt. Dat komt omdat er volgens EU normen een bepaald deel van de uitlaatgassen gerecirculeerd moet worden. Die gaan via dat slangetje waardoor er kool/roet gaat afzetten in dat slangetje.
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:39:15 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194111404
Ik heb mijn olie gepeild afgelopen weekend. Ik vond dat best goed van mezelf. Ik was toch ruitenwisservloeistof aan het bijvullen.
Spoilers!
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:39:54 #216
63722 z80
I fink you freaky
pi_194111411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paar lange ritten zou juist goed moeten zijn :Y Tenminste, als je niet 100 in met 1200rpm gaat rijden :+

Mijn rode lampje/motorstoring viel mee gelukkig, aanvoerslang naar de injectoren toe was wat verstopt. Dat komt omdat er volgens EU normen een bepaald deel van de uitlaatgassen gerecirculeerd moet worden. Die gaan via dat slangetje waardoor er kool/roet gaat afzetten in dat slangetje.
EGR. En de EU bepaalt dit niet. Dit is een trucje om de uitstoot "schoner" te maken. Als een fabrikant een betere oplossing bedenkt met het zelfde resultaat mag dat gewoon gebruikt worden.
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:56:19 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194111589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Injector van roetfilter regeneratie geeft fout.
Maar ik heb dus inderdaad al die ritjes gereden met 1400 toeren... want 100...
pi_194111754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:42 schreef Kaatje1 het volgende:

We zijn met vier inmiddels 8-) Lunch komt om 13 uur :9~
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:09:48 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194111762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

Injector van roetfilter regeneratie geeft fout.
Maar ik heb dus inderdaad al die ritjes gereden met 1400 toeren... want 100...
Af en toe even een of twee versnellingen terug :)
pi_194111770
En we hebben een technisch uitdagende koppeling tot stand gebracht en getest net O+ Ik ben blij en in jubelstemming *O*
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:12:08 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194111789
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb mijn olie gepeild afgelopen weekend. Ik vond dat best goed van mezelf. Ik was toch ruitenwisservloeistof aan het bijvullen.
Volgende keer ook even de bandenspanning :) Bespaart geld
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:16:11 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194111840
Over dieselen gesproken....
Een beter milieu begint bij jezelf?
Groningen-Roemenië is minimaal 1700km. Boekarest is zelfs 2200km.

500-600 liter brandstof heeft dat sowieso gekost.
https://nos.nl/artikel/23(...)raket-vol-zaden.html

[ Bericht 35% gewijzigd door derLudolf op 16-07-2020 12:21:52 ]
pi_194111895
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:16 schreef derLudolf het volgende:

Met een personenwagen? Nee joh. Een diesel rijdt op de lange afstand toch niet 1:7? Ik rij op de lange afstanden ergens tussen de 1:15 en 1:20.
pi_194111907
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:16 schreef derLudolf het volgende:

Whut?
Over wat voor auto hebben we het dan? Eentje die 1 op 3-4 loopt ofzo?

Onze oude Ford loopt nog 1 op 18-22km (op snelwegen e.d., in steden iets minder zuinig)
pi_194111910
Oh, P was me voor :P
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:21:45 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194111922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Met een personenwagen? Nee joh. Een diesel rijdt op de lange afstand toch niet 1:7? Ik rij op de lange afstanden ergens tussen de 1:15 en 1:20.
Ik was een linkje vergeten.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:23:37 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194111950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:20 schreef Candaasje het volgende:
Over wat voor auto hebben we het dan
Een Iveco Stralis zo te zien.
pi_194111994
Ah, ja nee, dat snap ik ook niet helemaal geloof ik.
Niet dat 1 zo'n vrachtwagenrit nu gelijk explosief bijdraagt aan de vervuiling, als je kijkt naar het totaalplaatje van verkeer (zowel land, lucht als vaarverkeer). Maar toch.... het is ook niet echt een heel duidelijke boodschap verder. Je ziet een raket langsrijden... en dan... :?
pi_194112040
Ik snap de bedoeling niet zo goed. Waarom zit het vol met zaden? En waarom een raket?
  donderdag 16 juli 2020 @ 12:32:55 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194112074
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgende keer ook even de bandenspanning :) Bespaart geld
Dat doet J eens in de zoveel tijd als hij de compressor uit de stal heeft gehaald.
Spoilers!
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:55:23 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194112455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:26 schreef Candaasje het volgende:
Ah, ja nee, dat snap ik ook niet helemaal geloof ik.
Niet dat 1 zo'n vrachtwagenrit nu gelijk explosief bijdraagt aan de vervuiling, als je kijkt naar het totaalplaatje van verkeer (zowel land, lucht als vaarverkeer). Maar toch.... het is ook niet echt een heel duidelijke boodschap verder. Je ziet een raket langsrijden... en dan... :?
Alle kleine beetjes helpen. Als je niet hoeft te rijden is het onzin om te gaan rijden... Maar inderdaad, een houten raket op een dieplader die je met een snelheidverschil van 50km/u in haalt. Die boodschap komt volgens mij niet echt over.
pi_194112519
Ik moest net even slikken. Ik heb sinds een paar weken contact met iemand die mijn ouders gekend heeft vanaf de tijd dat zij net bij elkaar waren.
Hij beschreef net hoe blij mijn ouders waren, dat mijn vader wekenlang met een grote glimlach had rondgelopen en "meisjes spelen ook vast wel met lego" _O- (hij had meteen toen mijn moeder zwanger was, lego gekocht)
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 13:01:19 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194112533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:30 schreef Myraela het volgende:
Ik snap de bedoeling niet zo goed. Waarom zit het vol met zaden? En waarom een raket?
Ik ben geen kunstenaar :+
pi_194112605
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben geen kunstenaar :+
Ik overduidelijk ook niet. Moeilijk gedoe.

Ben benieuwd of hij zichzelf nu als een of andere wereldverbeteraar ziet. Ik zie eigenlijk alleen iemand die zijn doel verloren is in een hobbyprojectje.
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:12:04 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194112650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest net even slikken. Ik heb sinds een paar weken contact met iemand die mijn ouders gekend heeft vanaf de tijd dat zij net bij elkaar waren.
Hij beschreef net hoe blij mijn ouders waren, dat mijn vader wekenlang met een grote glimlach had rondgelopen en "meisjes spelen ook vast wel met lego" _O- (hij had meteen toen mijn moeder zwanger was, lego gekocht)
O+
Spoilers!
pi_194112868
@Kaatje ...slikken ja. En tegelijk wat leuk dat iemand dat kan vertellen. :*

Gelukkig ben ik blond 😉 want de wenkbrauwen zijn volledig verwilderd.
Alleen een stugge haartje kan ik plukken met multifocale bril voor de spiegel.
Fatsoeneren is er niet bij voorlopig. Oók een charmant gezicht.

@Myraela bij jumbo hebben hullie kleine porties franse kaas à ¤ 1 en bij de vleesafdeling liggen rolletjes vijgenbrood of dadelbrood en kleine potjes heerlijke dips.
Voor een borrelplank. En ik heb dungesneden chorizo en olijven erbij. En medjooldadels op voorraad.
Variatie inderdaad.
pi_194113057
Oh Kaatje, sorry, helemaal gemist, maar gefeliciteerd! :*
pi_194113073
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:30 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela bij jumbo hebben hullie kleine porties franse kaas à ¤ 1 en bij de vleesafdeling liggen rolletjes vijgenbrood of dadelbrood en kleine potjes heerlijke dips.
Voor een borrelplank. En ik heb dungesneden chorizo en olijven erbij. En medjooldadels op voorraad.
Variatie inderdaad.
Echt hele kleine stukjes? Die heb ik nog nooit gezien, ik vind het eigenlijk nog altijd wat groot. Ik heb bij crisp nu wel een geitenkaasje van 60 gram besteld. :D Gisteren bij de Carrefour zag ik perfecte kaasplankjes. 3 of 4 soorten kaas en dan bij elkaar nog geen 150 gram. Maar toen had ik dus al kaas besteld.

Heb sowieso wel veel variatie nu. Alleen kan ik waarschijnlijk twee avonden als avondmaaltijd borrelen, want anders heb ik nog zoveel half aangebroken dingen staan. Maar ach, dat is ook geen straf.
pi_194113187
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Echt hele kleine stukjes? Die heb ik nog nooit gezien, ik vind het eigenlijk nog altijd wat groot. Ik heb bij crisp nu wel een geitenkaasje van 60 gram besteld. :D Gisteren bij de Carrefour zag ik perfecte kaasplankjes. 3 of 4 soorten kaas en dan bij elkaar nog geen 150 gram. Maar toen had ik dus al kaas besteld.

Heb sowieso wel veel variatie nu. Alleen kan ik waarschijnlijk twee avonden als avondmaaltijd borrelen, want anders heb ik nog zoveel half aangebroken dingen staan. Maar ach, dat is ook geen straf.
Bij AH kan je ook kaasjes voor 1 euro kopen, en ook kleine stukjes andere kaasjes. De 1 euro kaasjes zijn de gangbare (port salut, camembert etc) de andere zijn wat exclusiever
pi_194113265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij AH kan je ook kaasjes voor 1 euro kopen, en ook kleine stukjes andere kaasjes. De 1 euro kaasjes zijn de gangbare (port salut, camembert etc) de andere zijn wat exclusiever
Ah, ik heb ze nu wel gevonden. Maar toch nog tussen de 70 en 90 gram. Ik vind dat dus nog best veel als je verschillende kaasjes wil halen. De kaasplankjes die ze hebben zijn ook rond de 300 gram, met twee personen is dat toch wat enthousiast.
pi_194113294
@Kaatje1 gefeliciteerd *G* *O* *G*
pi_194113338
22500 boven de vraagprijs en we zijn verdomme nog overboden -O-
pi_194113375
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:05 schreef PdeHoog het volgende:
-O- volkomen gek geworden.
pi_194113407
quote:
Jeetje, wat een markt. Heb dit huis even gemist, sorry, maar had je het verwacht?
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:11:48 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_194113408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ah, ik heb ze nu wel gevonden. Maar toch nog tussen de 70 en 90 gram. Ik vind dat dus nog best veel als je verschillende kaasjes wil halen. De kaasplankjes die ze hebben zijn ook rond de 300 gram, met twee personen is dat toch wat enthousiast.
Zit er geen kaaswinkel in de buurt? Van de kaaswinkel in Nijmegen weet ik dat je ook kleine stukjes kunt kopen van heel veel verschillende soorten kaas.
pi_194113410
quote:
Nee toch! :o -O-
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:20:39 #247
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194113521
quote:
Nah, wat jammer zeg.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 14:35:17 #248
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194113774
Ik zag gisteren een Lucky MG rijden. Ik heb wel even extra gecheckt of er geen Lucky in zat. Maar nee.
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:36:43 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194113802
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:35 schreef Kreator het volgende:
Ik zag gisteren een Lucky MG rijden. Ik heb wel even extra gecheckt of er geen Lucky in zat. Maar nee.
Ik kan er nog steeds niet in rijden :')
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 14:41:25 #250
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194113869
quote:
Goed, ik heb een tip. DIt was eigenlijk mijn geheim en plan voor de toekomst, maar ik zal hem delen. Wat nou, en dit is maar een idee hè. Wat nou, als je geen huis koopt maar een yacht. Ik volg nu sinds een tijdje een meneer die echt op magistrale wijze allerlei boten en yachts reviewt en buiten het feit dat je er compleet zen van wordt, zijn deze drijvende steden ook gewoon groter dan een huis.

Ja, het kost wat en ja tanken is duur als je 10 of 20000 liter tanks hebt, maar je krijgt er wel een mobiel huis voor terug. Dit soort schepen gaan makkelijk 20 knopen en je kunt met de wat grotere rustig de atlantische oceaan over.

Voor iedereen: Check echt dit filmpje. Zo zen, zo leuk. Kun je eens kijken hoe de binnenkant van een net iets duurdere boot eruit ziet.

Als je het slim aanpakt, hoef je nooit meer een ander huis te kopen en kun je familie en fokvrienden ook uitnodigen voor een weekendje of midweekje op het water.

Ik zie weinig minpunten.

Graag gedaan.
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:44:02 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194113904
Tijd om te verven. Ook geen zin in.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 14:48:16 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194113963
Ik ben echt compleet verslaafd aan het bekijken van zijn filmpjes.

"there's a lovely little dayheads here. plenty of size if you don't want to take the stairs to the lower deck. Very nice indeed"
pi_194114057
Ik wil wel minimaal een kraaiennest :{w
En van die klimtouwen.

En dan zo'n episch roer om met wapperende haren in de wind, terwijl de golven over het dek schuimen, een beetje een echte kapitein uit te hangen. Terwijl de papegaai op mijn schouder m'n personeel dekzwabbers verrot scheld.

8-)

Scheelt wel een startkapitaal, als je zo'n schip weet te enteren.
(Zie, ik denk ook alleen maar in voordelen).
pi_194114078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vermoed dat jij nu ook met een glimlach loopt?

En speelde je met lego?
pi_194114199
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Goed, ik heb een tip. DIt was eigenlijk mijn geheim en plan voor de toekomst, maar ik zal hem delen. Wat nou, en dit is maar een idee hè. Wat nou, als je geen huis koopt maar een yacht. Ik volg nu sinds een tijdje een meneer die echt op magistrale wijze allerlei boten en yachts reviewt en buiten het feit dat je er compleet zen van wordt, zijn deze drijvende steden ook gewoon groter dan een huis.

Ja, het kost wat en ja tanken is duur als je 10 of 20000 liter tanks hebt, maar je krijgt er wel een mobiel huis voor terug. Dit soort schepen gaan makkelijk 20 knopen en je kunt met de wat grotere rustig de atlantische oceaan over.

Voor iedereen: Check echt dit filmpje. Zo zen, zo leuk. Kun je eens kijken hoe de binnenkant van een net iets duurdere boot eruit ziet.

Als je het slim aanpakt, hoef je nooit meer een ander huis te kopen en kun je familie en fokvrienden ook uitnodigen voor een weekendje of midweekje op het water.

Ik zie weinig minpunten.

Graag gedaan.
Kotsend over de reling ;(

Verder prima plan.

Bijna (mini)vakantie! Als je thuiswerk voelt dat toch anders, dat pre-vakantiegevoel. Haast afwezig, zelfs.
pi_194114201
Ik ben nu het filmpje aan het kijken (hij noemt het een boat....ik heb altijd geleerd dat je hoort te spreken over een 'ship' als je met respect over een zeewaardig jacht spreekt :P ).

Het is wel echt over the top luxe . Mijn hemel.
Maar ik vind het niet mooi. Sorry. :D Mij te glimmend, gepoetst.

In Corsica lagen ook dit soort jachten in de haven. Kon je ook huren. Geen idee wat de prijzen daarvan waren.
pi_194114207
@Kaatje O+ Mooie dingen zijn dat O+
pi_194114268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jeetje, wat een markt. Heb dit huis even gemist, sorry, maar had je het verwacht?
Dit zag ik even niet aankomen :X
pi_194114269
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kotsend over de reling ;(

Verder prima plan.

Bijna (mini)vakantie! Als je thuiswerk voelt dat toch anders, dat pre-vakantiegevoel. Haast afwezig, zelfs.
Herkenbaar...

Ondanks weinig behoefte aan kantoor was het vandaag wel fijn weer mensen even echt te zien.

Ik was duidelijk niet de enige die op kantoor moest zijn vandaag.
We zaten vol.
10 man aanwezig :)

Wat een verschil met “vroeger” :)
pi_194114271
quote:

[..]

Ik zie weinig minpunten.

Graag gedaan.
_O-
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 15:16:21 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194114313
quote:

[..]

Ik zie weinig minpunten.

Graag gedaan.
In het kader van groots denken... De Meyer Werft zit ook nog met een bootje in de maag.
https://www.dvhn.nl/groni(...)seling-25808575.html
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 15:18:03 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194114330
Maar wel kut voor jullie P.
Volgens mij heeft m'n nicht ook met zoveel boven de vraagprijs de toko verkocht in Groningen. Binnen drie dagen 8)7 D'r vriend had tegen de makelaar gezegd dat ie 10% van wat boven de vraagprijs zat, voor hem was.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 15:19:34 #263
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194114347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu het filmpje aan het kijken (hij noemt het een boat....ik heb altijd geleerd dat je hoort te spreken over een 'ship' als je met respect over een zeewaardig jacht spreekt :P ).

In Corsica lagen ook dit soort jachten in de haven. Kon je ook huren. Geen idee wat de prijzen daarvan waren.
Deze valt heel erg mee qua glimmend. Veel Amerikaanse boten zijn echt zum kotzen. Donker hout, hoogglans, veel smerige kleuren. Ik vind het persoonlijk één vd mooiste qua interieur.

Als je echt over de top glimmend en smakeloos wil, dan is deze door Porsche gebouwde veel erger. Wel een mooie buitenkant.

Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 15:21:04 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194114374
Ik vond die geheime deur wel tof van dat eerste filmpje.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 15:23:53 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194114423
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In het kader van groots denken... De Meyer Werft zit ook nog met een bootje in de maag.
https://www.dvhn.nl/groni(...)seling-25808575.html
Die mogen van mij allemaal failliet. Cruiseschepen zijn echt ultra mega vervuilers en het dient geen doel. (in tegenstelling tot mijn bootjes, die als luxe weekendwoning dienen voor miljardairs)
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:29:38 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194114525
quote:
En de verwachting is dat na volgend jaar de markt weer instort. Zit je dan met je (veel te) duur aangeschafte woning.
Poef.....gone! ©golfer
pi_194114531
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Deze valt heel erg mee qua glimmend. Veel Amerikaanse boten zijn echt zum kotzen. Donker hout, hoogglans, veel smerige kleuren. Ik vind het persoonlijk één vd mooiste qua interieur.

Als je echt over de top glimmend en smakeloos wil, dan is deze door Porsche gebouwde veel erger. Wel een mooie buitenkant.

Ah. ja goed, die eerste is wel mooier ja, zeker. Stuk lichter. Minder kitsch :Y
Maar ik vind het desondanks nog steeds erg beklemmend, ondanks de vele meters. Een beetje alsof je in een Star Trek aflevering leeft :D

Ik zal er niet op spugen, maar het is mijn ding niet. Koop ik liever een wat kleiner yacht waar je makkelijker aanmeert in de buurt van verlaten bounty-stranden.* Waar niet gelijk iedere toerist naar binnen probeert te hangen om te zien wat voor rijkdom je hebt.
*Ik geloof dat Floortje Dessing ooit NL-ers heeft bezocht die dat hebben gedaan; hadden een luxe (ook dus wel dure) catamaran en leven nu echt het meest relaxte leven ooit op een tropisch eiland waarbij ze die catamaran ook voor de verhuur/tochtjes gebruiken.

Maar ik zit ook het liefst met een wandelbroek en blote voeten op mijn kont in het gras, ..dus ik misschien sowieso niet het type voor zoveel luxe :P (Leuk voor een dagje zeg maar, of misschien 3. )
pi_194114532
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:05 schreef Candaasje het volgende:

Filmpje gekwijld, ik vind het PRACHTIG :9~ O+
Rustige styling niet niet zo over the top als andere jachten van mensen met teveel geld.

Wel mooi hoe hij verschillende woorden gebruikt voor de toiletten van de gasten en voor de toiletten van de staf :')

Op TLC is nu zo’n serie over het personeel op zo’n jacht. Kun je huren voor een nachtje of meer. Lekker gedramatiseerd dus halve soap, maar oh, dat jacht O+
pi_194114546
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:21 schreef Kreator het volgende:
Ik vond die geheime deur wel tof van dat eerste filmpje.
Die vond ik juist helemaal niks! Dat het personeel zomaar mijn master suite binnen kan komen :{w
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:30:50 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194114552
@Krea, je moet eens naar "below deck" kijken.. allemaal gasten op van die bootjes.. ^O^ ( En leuke stewardesses ;) )
pi_194114655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:30 schreef Barreltje het volgende:
@:krea, je moet eens naar "below deck" kijken.. allemaal gasten op van die bootjes.. ^O^ ( En leuke stewardesses ;) )
Ja, die bedoel ik :Y
pi_194114831
Ik dacht, even googlen of er ook LEGO-yachten bestaan. (Officiële dan bedoel ik)

Ik kom niet verder dan dit :')

pi_194114909
Ik had vroeger wel een Lego-boot met duikerkooi en haaien en zeebiologen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 15:58:33 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194114984
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rustige styling niet niet zo over the top als andere jachten van mensen met teveel geld.

Wel mooi hoe hij verschillende woorden gebruikt voor de toiletten van de gasten en voor de toiletten van de staf
Ja precies.

Hij gebruikt heel veel mooie woorden. Zijn filmpjes zijn echt rustgevend.
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 juli 2020 @ 15:59:30 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194114999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:30 schreef Barreltje het volgende:
@:krea, je moet eens naar "below deck" kijken.. allemaal gasten op van die bootjes.. ^O^ ( En leuke stewardesses ;) )
Toen ik in Monaco was tijdens de formule 1 opende ik Tinder. Dat was ook wel bijzonder. :'). Honderden golddigger bootmedewerkers erop. :').

Below deck is wel vermakelijk ja. Paar keer gezien. Maar dat is een charter-bootje.
pi_194115061
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:29 schreef golfer het volgende:

[..]

En de verwachting is dat na volgend jaar de markt weer instort. Zit je dan met je (veel te) duur aangeschafte woning.
nou ja, als je er van uit gaat dat je er 20 jaar blijft wonen dan zal dat wel meevallen!
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:17:44 #277
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194115283
quote:

[..]

Lekker belangrijk. De meeste dingen worden minder waard naar mate je het meer gebruikt.
Ons vorige huis is met 16.000 verlies verkocht. Zuur hoor maar je komt daar heus overheen. En nog snel ook.
Spoilers!
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 16:22:59 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194115353
quote:

[..]

Als je het huis niet verkoopt/hoeft te verkopen, boeit dat niet...
pi_194115563
quote:

[..]

Ik twijfel daar echt heel erg aan eigenlijk. Er is gewoon zoveel schaarste op de woningmarkt.
pi_194115585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik twijfel daar echt heel erg aan eigenlijk. Er is gewoon zoveel schaarste op de woningmarkt.
Ik zie het ook nog niet zo hard lopen. Zeker niet bij de modale woningen.
pi_194115587
quote:
Bizarre markt he
En even wachten? Verwachting is binnenkort weer een dip?
(Al heb ik wat moeite met me dat voorstellen gezien de snelheid waarmee huizen verkocht worden nu..)

Wij hebben al een oogje laten vallen op iets nieuws... dat ook al even te koop staat ondertussen.
Dus na de vakantie gaan we eens een kijkje nemen.

Met nieuwbouwhuizen lijkt het wel alsof het huis verkocht is voor je goed en wel besloten hebt te gaan kijken.. Wahnsin.
pi_194115608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Schaarste is niet direct het juiste woord volgens mij.. Er staat OOK onwijs veel te koop.

Maar het lijkt wel alsof het gratis zo snel zijn ze verkocht.
pi_194115660
Het zal misschien nog even duren, maar als de komende jaren de vele oudere medemensen sterven, dan komen er weer een hoop (eengezins)woningen vrij. Benieuwd wat de prijzen dan gaan doen.

Niet dat ik zeg dat je nooit moet verhuizen; het blijft altijd een beetje een risico en onzeker wat de prijzen gaan doen. Maar op dit moment is de huizenmarkt wel echt enorm krankzinnig.

En een duur huis is geen punt als je niet hoeft te verhuizen. Maar soms beslist het lot ook wel anders.
pi_194115662
quote:

[..]

'Nieuwe' indeling:
SPOILER
Ik WEIGER zo'n suffe tweeling te zijn :{w
Kreeft FTW *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 16:47:30 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194115706
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:40 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Schaarste is niet direct het juiste woord volgens mij.. Er staat OOK onwijs veel te koop.

Toevallig was dat laatst onderwerp van gesprek hier.
Een jaar of tien geleden stonden er 100+ woningen te koop hier in het dorp te koop. Als je nu op Funda kijkt een stuk of dertig, waarvan ongeveer de helft verkocht onder voorbehoud of onder bod.

En een stuk of vijf voor een vrij specifieke markt.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:50:55 #286
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194115756
wij kijken even aan of het van de herfst rustiger wordt qua omgevingsgeluiden.. anders gaan we toch echt kijken voor een huisje buiten de stad.. K. begint het steeds slechter te trekken.. jammer wel, want ik vind ons huis nu echt wel fantastisch O+
pi_194115841
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een jaar of tien geleden stonden er 100+ woningen te koop hier in het dorp te koop. Als je nu op Funda kijkt een stuk of dertig, waarvan ongeveer de helft verkocht onder voorbehoud of onder bod.

Mja hier pp zoek naar iets dat niet lijkt pp een wijk die in 1 geheel uit de grond gestampt is.

Tot nu toe sinds begin dit jaar 3 huizen gevonden waarvan we daadwerkelijk iets vinden.
Ene waren we nog niet actief aan het zoeken en zijn we nooit wezen kijken.
2e was het huis waar we laatst druk mee waren dat nogal overpriced was.
Nou snap ik dat het natuurlijk is wat de gek er voor geeft... maar als je huis al ruim 3 jaar te koop staat... is je vraagprijs verhogen misschien geen verkoopbevorderende activiteit.
Dus daar kwamen we niet uit :(
Jammer wel.. we hadden best nog wat meer willen toezeggen maar zij wilden niets.. tja dan houdt het op.

Nu nieuw huis op het oog... dat inmiddels ook aan de 2e makelaar zit... en net de prijs verlaagde.
Dus ook al geen courant verhaal.
(De meeste huizen in het betreffende dorp zijn binnen een week verkocht..)

Na de vakantie maar eens een kijkje nemen.
pi_194116311
Niet geheel toevallig verdwaalde ik op deze miezerige dag ook op funda.
Komt er een klein app. vrij, vorig jaar gebouwd.
Alleen wil mn.X absoluut niet weg hier. -O-

En verder nu al weer een mail over opstarten JeugdBieb in sept. met éen vrouw minder.
( good riddance overigens).
Hebben we toch mooi onderling al geregeld in de app. hoe wij met drie in sept. kunnen doen met draaien op ma en woe.
Nu eens afwachten waar de organisatie meekomt. w/
* pakt agenda.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:32:51 #289
63722 z80
I fink you freaky
pi_194116323
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In het dorp waar ik woon stond rond 2005 ook genoeg te koop. Was ook een dorp met veel oudere. Inmiddels al een paar jaar volledig omgedraaid. Een boel jonge gezinnen die er zijn komen wonen. En geen woning of bouwgrond meer te koop. Als je nu op straat roept dat je huis te koop is, dan kun je ook direct een koopovereenkomst sluiten tegen de hoofdprijs.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juli 2020 @ 17:38:15 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194116404
Woningmarkt zal helemaal bij in NH/ZH/Utrecht niet normaal worden. OOk volgend jaar niet. Hooguit een beetje stabilisatie.
Mijn appartement is in drie jaar met 67% in waarde gestegen :X. Echt van de zotte.

Om Haarlem als voorbeeld te pakken. We hebben net zo veel inwoners als in 1950. Echter wel 2,2 keer zoveel huishoudens :+. Er is al heel veel gebouwd in de laatste decennia. Echter het is wel bouwen tegen de klippen op.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:40:53 #291
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194116442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Euh jawel :D :@
pi_194116528
Stond hier van de week een stuk in de krant dat hier de laatste tijd veel huizen verkocht worden aan mensen die in de Randstad werken. Veelal nu thuiswerken en dat waarschijnlijk ook blijven doen, en dan is 1 of 2 x per week richting Randstad reizen goed te doen.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:47:13 #293
63722 z80
I fink you freaky
pi_194116559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Euh jawel :D :@
Jij hebt geen personenwagen maar een tractor voorzien van kenteken.
pi_194116615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:38 schreef borisz het volgende:
Woningmarkt zal helemaal bij in NH/ZH/Utrecht niet normaal worden. OOk volgend jaar niet. Hooguit een beetje stabilisatie.
Mijn appartement is in drie jaar met 67% in waarde gestegen :X. Echt van de zotte.

Om Haarlem als voorbeeld te pakken. We hebben net zo veel inwoners als in 1950. Echter wel 2,2 keer zoveel huishoudens :+. Er is al heel veel gebouwd in de laatste decennia. Echter het is wel bouwen tegen de klippen op.
Ik vind het Meester van Haarlem project wel erg aantrekkelijk. Maar ik wil hier ook niet weg :D
pi_194116636
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:31 schreef AnneX het volgende:
Niet geheel toevallig verdwaalde ik op deze miezerige dag ook op funda.
Komt er een klein app. vrij, vorig jaar gebouwd.
Alleen wil mn.X absoluut niet weg hier. -O-

Linkje?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juli 2020 @ 18:00:18 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194116708
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:50 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik vind het Meester van Haarlem project wel erg aantrekkelijk. Maar ik wil hier ook niet weg :D
Ik vind het leuk dat het oude gebouw wordt gerenoveerd zodat die aanblik blijft. Ben benieuwd idd :Y.
pi_194116734
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:53 schreef Blues het volgende:

[..]

Linkje?
Heeft weinig zin. 8)7
pi_194116743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nou ja, als je er van uit gaat dat je er 20 jaar blijft wonen dan zal dat wel meevallen!
En bovendien hebben verkopen veel mensen hun huis nu ook duur en investeren de overwaarde weer dus zo hoog hoeft die hypotheek niet te zijn. Men zegt al tijden dat de markt instort maar het wordt alleen maar gekker momenteel.

Ik ben wel blij met mijn (veel te duur) aangeschafte woning *O*
pi_194117215
Is iedereen nu bang om hem dicht te gooien?
pi_194117219
Gekkies.
pi_194117226
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')