abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 08:48:51 #1
74056 crew  ToT
pi_194095317
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 08:53:08 #2
74056 crew  ToT
pi_194095362
Volgens mij was er niet opgemerkt dat het vorig deeltje dicht was! ;)

Anyway, wij hebben alleen een traphekje boven. Hij mag gerust de trap op klimmen, maar we zijn nog een beetje huiverig dat hij eenmaal boven er van af dondert. Meestal sluit hij zelf het traphekje als hij eenmaal boven is, en als hij in z'n eentje boven is, blijft hij sowieso toch in 1 van de kamers ergens aan draaien of met een kam tussen z'n vingers wiegen of wat dan ook.
Dat hekje is vooral als wij ook boven zijn; dan is hij drukker en avontuurlijker, maar ook dan komt hij nauwelijks bij de trap. (Maar toch ff voor de zekerheid. ;) )
Ook 's nachts gaat het hekje dicht, voor het geval dat hij ooit een keer zijn bedje uit zou kruipen en in het donker naar ons toe wil komen, wat tot nu toe nog nooit gebeurd is.

Anyway, als we merken dat hij de trap op gaat, doen we het hekje wel altijd achter hem dicht en checken we af en toe om te kijken of hij zich daar nog vermaakt en niet met al te dure of breekbare dingen zit te spelen. :P (Hoor je anders ook wel. ;) )
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:54:29 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194099103
Maar begrijp ik dan goed dat hij helemaal alleen de trap op klimt?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:59:03 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194099176
Zo las ik het eerst ook Tink :P
Maar als je het nu leest alsof er wel iemand bij is klopt de post ook gewoon, dus daar ga ik van uit.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194106699
Hier nog geen traphekjes, maar wel altijd de deur naar de gang dicht en 't kind speelt niet op de overloop.

Ik ben niet bepaald een moeder die er dicht op zit en 't kind mag zich ook best ietsje beschadigen tijdens het spelen - dat is over het algemeen leerzaam. Maar een trap vind ik gevaarlijk. Een val van bovenaf is een flinke val, en een kind kan dan ook serieus beschadigen. Bovendien is een val niet uitzonderlijk; traplopen is best een kunst. Kindjes kunnen afgeleid zijn, struikelen, zich niet goed vasthouden. Niet voor niets wordt ook kantoorpersoon aangesproken als ze de trapleuning niet vasthouden bij bedrijven die erg gericht zijn op veiligheid, zoals Shell.

Wat mij betreft is het dus een afweging van risico's en kans dat het misgaat. Dat verschilt natuurlijk per kind. Sommige kinderen zijn motorisch handiger, zijn minder snel afgeleid, enz.
Maar voor mij betekent het, dat zelfs met een vrij voorzichtig kind, ik weinig risico neem met traplopen. Datzelfde geldt ook voor bijv. water; daar neem ik ook geen risico's mee.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 19:32:02 #6
447051 crew  Peejtur
pi_194118066
Ons monstertje kan gewoon lopen O+ O+ O+

Hier hekje beneden en boven aan de trap van begane naar eerste. Van 1e naar 2 zetten we er dit weekend op. Zeker nu ze kan lopen :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 20:48:55 #7
74056 crew  ToT
pi_194119443
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:54 schreef Tink89 het volgende:
Maar begrijp ik dan goed dat hij helemaal alleen de trap op klimt?
Oh de trap op klimmen doet hij al meer dan een half jaar! _O- Normaal loop ik er altijd achteraan, maar tegenwoordig doet hij het echt razendsnel met groot gemak. Dat hij het zo snel kan is wel de reden dat die deurklink naar boven staat. :)
De trap af lukt hem ook al wel, maar dan zorg ik sowieso ÉCHT dat ik er altijd bij ben.
  donderdag 16 juli 2020 @ 21:23:12 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194120121
Prul klimt ook al een hele tijd de trap op, maar alleen? Zonder mij erachter? Dat vind ik echt levensgevaarlijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194122055
Wij hebben alleen een hekje boven aan de trap. De deur naar de trap zit in de keuken, en de keuken kunnen ze niet zelf in.
Ik neem ze tegenwoordig wel tegelijk mee naar boven. De langzaamste loopt voorop, gevolgd door een enthousiaste geit en ik daar weer achter.
Trap af vinden ze beide nog doodeng. Dat komt wel als ze hun brilletje hebben. Is ook eng als je geen diepte ziet natuurlijk..
pi_194124026
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:32 schreef Peejtur het volgende:
Ons monstertje kan gewoon lopen O+ O+ O+

Hier hekje beneden en boven aan de trap van begane naar eerste. Van 1e naar 2 zetten we er dit weekend op. Zeker nu ze kan lopen :')
O+ O+ Wat een ander kind dan hé! :D
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 07:18:05 #11
447051 crew  Peejtur
pi_194124040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 07:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

O+ O+ Wat een ander kind dan hé! :D
Jup. Nog wel erg wiebelig maar is pas sinds gisteravond. Ze rent straks alle kanten op denk ik.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 09:04:19 #12
74056 crew  ToT
pi_194124611
Woensdag gaat Mini-ToT voor het eerst naar de dagopvang.
Super leuk en spannend natuurlijk, maar vanwege corona hebben we geen rondleiding gekregen terwijl er andere kinderen waren, dus we weten absoluut niet in wat voor groep hij terecht komt.
Sowieso gaat hij eerst naar een andere vestiging omdat hij nog 2 maand te jong voor deze plek is, en op die andere vestiging is alles continu potdicht, ook de rolluiken.
En vanwege corona mogen we hem alleen bij de poort afgeven, maar ze maken er notitie van dat we het verzoek hebben ingediend om de allereerste keer toch even samen met hem naar binnen te gaan, en dan is het aan de mensen van die vestiging zelf om te beslissen of ze daarin mee willen gaan of niet. -O-
Ik heb er een heel akelig gevoel bij....
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 09:12:38 #13
74056 crew  ToT
pi_194124718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 21:23 schreef Tink89 het volgende:
Prul klimt ook al een hele tijd de trap op, maar alleen? Zonder mij erachter? Dat vind ik echt levensgevaarlijk...
Ja dat is hier wel een aantal keren gebeurd, maar nu dus niet meer nu de deurklink omhoog staat. :)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:31:34 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194125475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:04 schreef ToT het volgende:
Woensdag gaat Mini-ToT voor het eerst naar de dagopvang.
Super leuk en spannend natuurlijk, maar vanwege corona hebben we geen rondleiding gekregen terwijl er andere kinderen waren, dus we weten absoluut niet in wat voor groep hij terecht komt.
Sowieso gaat hij eerst naar een andere vestiging omdat hij nog 2 maand te jong voor deze plek is, en op die andere vestiging is alles continu potdicht, ook de rolluiken.
En vanwege corona mogen we hem alleen bij de poort afgeven, maar ze maken er notitie van dat we het verzoek hebben ingediend om de allereerste keer toch even samen met hem naar binnen te gaan, en dan is het aan de mensen van die vestiging zelf om te beslissen of ze daarin mee willen gaan of niet. -O-
Ik heb er een heel akelig gevoel bij....
Maar waarom wacht je dan niet die twee maanden? Het is voor mini misschien ook wel raar om 8 keer naar die ene vestiging te moeten en dan daarna weer ergens anders heen, met andere kindjes, andere leiding, andere dagindeling...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 10:33:16 #15
74056 crew  ToT
pi_194125510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar waarom wacht je dan niet die twee maanden? Het is voor mini misschien ook wel raar om 8 keer naar die ene vestiging te moeten en dan daarna weer ergens anders heen, met andere kindjes, andere leiding, andere dagindeling...
De kinderen hier in de buurt zijn allemaal op vakantie / naar de camping.
Je merkt echt aan hem dat hij toe is aan contact met andere kinderen.
En het is maar voor 3 uurtjes per week.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:33:58 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194125519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:33 schreef ToT het volgende:

[..]

De kinderen hier in de buurt zijn allemaal op vakantie / naar de camping.
Je merkt echt aan hem dat hij toe is aan contact met andere kinderen.
En het is maar voor 3 uurtjes per week.
Oooh, da's niet zoveel. Je zei dagopvang, dus ik dacht dat hij daar van 's ochtends tot 's avonds zou zijn. Voor 3 uurtjes zou ik het idd ook gewoon doen ja.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 10:36:54 #17
74056 crew  ToT
pi_194125552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Oooh, da's niet zoveel. Je zei dagopvang, dus ik dacht dat hij daar van 's ochtends tot 's avonds zou zijn. Voor 3 uurtjes zou ik het idd ook gewoon doen ja.
Ja creche of whatever je het wil noemen. :P

Anyway, de gang van zaken vind ik kut, maar het schijnen landelijke regels te zijn dat die ukkies beschermd moeten worden tegen een virus dat vrijwel geen vat op hen heeft, en ze zouden ook geen factor zijn in de verspreiding er van.
Kwam er volgens mij meer op neer dat je geen ladingen ouders hutje-mutje op elkaar in zo'n kamertje moest hebben.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:45:55 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194125669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja creche of whatever je het wil noemen. :P

Anyway, de gang van zaken vind ik kut, maar het schijnen landelijke regels te zijn dat die ukkies beschermd moeten worden tegen een virus dat vrijwel geen vat op hen heeft, en ze zouden ook geen factor zijn in de verspreiding er van.
Kwam er volgens mij meer op neer dat je geen ladingen ouders hutje-mutje op elkaar in zo'n kamertje moest hebben.
Dat zijn geen landelijke regels. De overheid zegt in het protocol kinderopvang voor organisaties:

2 Breng- en haalmomenten, contact ouders

Organiseer de breng- en haalmomenten van kinderen zo, dat het mogelijk is om 1,5
meter afstand te houden tussen volwassenen.
Laat kinderen door één volwassene brengen, dus zonder extra volwassenen of
kinderen, die daar geen opvang gebruiken.
Haal- en brengmomenten zijn kort. Informatie over een kind kan bijv. via digitale
weg of telefonisch om dit niet uitgebreid te hoeven bespreken tijdens het brengen en
halen.
Beperk het contact tussen kinderen uit verschillende groepen, tussen kinderen en
ouders en tussen ouders onderling zoveel mogelijk. Denk hierbij aan:
• Spreiding in haal- en brengmomenten
• In etappes brengen van kinderen en/of maximum aantal ouders tegelijk naar
binnen
• Het aanbrengen van lijnen (of andere afbakening) waarachter ouders
moeten wachten.

Denk er ook over na hoe de overdracht van het (jonge) kind van ouder naar pm’er
kan plaatsvinden met inachtneming van de 1,5 meter afstand. Bijv. door een ouder
het kind in een Maxi-Cosi, in een wipstoeltje of op een speelkleed te laten zitten/neer
te leggen en afstand te nemen zodat de pm’er het kind kan oppakken. De emotionele
veiligheid dient bovenal te worden gewaarborgd.
Oudere kinderen kunnen bijv. op het plein worden opgehaald.

Je hoeft je kind dus niet per se bij de poort af te geven aan een vreemde. Het kan natuurlijk zijn dat jouw opvangorganisatie strengere regels hanteert, maar als ze als reden geven dat het landelijke regels van de overheid zijn, zou je ze erop kunnen wijzen dat dat niet het geval is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 11:04:35 #19
74056 crew  ToT
pi_194125922
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat zijn geen landelijke regels. De overheid zegt in het protocol kinderopvang voor organisaties:

2 Breng- en haalmomenten, contact ouders

Organiseer de breng- en haalmomenten van kinderen zo, dat het mogelijk is om 1,5
meter afstand te houden tussen volwassenen.
Laat kinderen door één volwassene brengen, dus zonder extra volwassenen of
kinderen, die daar geen opvang gebruiken.
Haal- en brengmomenten zijn kort. Informatie over een kind kan bijv. via digitale
weg of telefonisch om dit niet uitgebreid te hoeven bespreken tijdens het brengen en
halen.
Beperk het contact tussen kinderen uit verschillende groepen, tussen kinderen en
ouders en tussen ouders onderling zoveel mogelijk. Denk hierbij aan:
• Spreiding in haal- en brengmomenten
• In etappes brengen van kinderen en/of maximum aantal ouders tegelijk naar
binnen
• Het aanbrengen van lijnen (of andere afbakening) waarachter ouders
moeten wachten.

Denk er ook over na hoe de overdracht van het (jonge) kind van ouder naar pm’er
kan plaatsvinden met inachtneming van de 1,5 meter afstand. Bijv. door een ouder
het kind in een Maxi-Cosi, in een wipstoeltje of op een speelkleed te laten zitten/neer
te leggen en afstand te nemen zodat de pm’er het kind kan oppakken. De emotionele
veiligheid dient bovenal te worden gewaarborgd.
Oudere kinderen kunnen bijv. op het plein worden opgehaald.

Je hoeft je kind dus niet per se bij de poort af te geven aan een vreemde. Het kan natuurlijk zijn dat jouw opvangorganisatie strengere regels hanteert, maar als ze als reden geven dat het landelijke regels van de overheid zijn, zou je ze erop kunnen wijzen dat dat niet het geval is.
Ahhhh thx voor de info! ^O^ Zij beweren WÉL dat het landelijk zou zijn!
pi_194126248
Is het een landelijke organisatie? Want dan kunnen ze ook bedoelen dat zij die regels landelijk hebben ingevoerd - vanuit het hoofdkantoor dus, en ze daar als individuele vestiging niet zomaar aan kunnen tornen. Dan kunnen de regels dus zowel landelijk zijn, als niet van de overheid.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 11:36:00 #21
74056 crew  ToT
pi_194126468
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:24 schreef lunapuella het volgende:
Is het een landelijke organisatie? Want dan kunnen ze ook bedoelen dat zij die regels landelijk hebben ingevoerd - vanuit het hoofdkantoor dus, en ze daar als individuele vestiging niet zomaar aan kunnen tornen. Dan kunnen de regels dus zowel landelijk zijn, als niet van de overheid.
Nee, ahet is wel een vrij grote organisatie in meerdere steden, maar niet landelijk.
Maar misschien bedoelen ze het idd wel organisatie-breed.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 13:34:52 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194128159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:24 schreef lunapuella het volgende:
Is het een landelijke organisatie? Want dan kunnen ze ook bedoelen dat zij die regels landelijk hebben ingevoerd - vanuit het hoofdkantoor dus, en ze daar als individuele vestiging niet zomaar aan kunnen tornen. Dan kunnen de regels dus zowel landelijk zijn, als niet van de overheid.
Dat zou inderdaad wel kunnen ja, zo had ik het nog niet bekeken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194128576
Hier ook hetzelfde ToT.
M gaat vanaf augustus naar het KDV ivm dat ik meer uren ga werken. We kregen voor mijn gevoel een hele beperkte rondleiding en heb ook niet helemaal het idee dat ik er nu een goed beeld van heb.

Ik ga hoe dan ook niet mijn kind bij de deur afgeven aan een vreemde. Hun regels kunnen mij echt niet schelen. De eerste paar dagen ga ik lekker mee naar binnen en neem afscheid wanneer M en ik daar toe aan zijn :')
Ze is super eenkennig en wil vaak niet eens naar papa, laat staan naar een onbekende juf.

Ik vind het doodeng allemaal, maar ja ik zal toch meer uren moeten werken en M zal toch moeten wennen aan dat er soms ook anderen oppassen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 14:05:44 #24
74056 crew  ToT
pi_194128621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:01 schreef CaVaBien het volgende:
Hier ook hetzelfde ToT.
M gaat vanaf augustus naar het KDV ivm dat ik meer uren ga werken. We kregen voor mijn gevoel een hele beperkte rondleiding en heb ook niet helemaal het idee dat ik er nu een goed beeld van heb.

Ik ga hoe dan ook niet mijn kind bij de deur afgeven aan een vreemde. Hun regels kunnen mij echt niet schelen. De eerste paar dagen ga ik lekker mee naar binnen en neem afscheid wanneer M en ik daar toe aan zijn :')
Ze is super eenkennig en wil vaak niet eens naar papa, laat staan naar een onbekende juf.

Ik vind het doodeng allemaal, maar ja ik zal toch meer uren moeten werken en M zal toch moeten wennen aan dat er soms ook anderen oppassen.
Gelijk heb je! :Y
En als ik die eerste dag écht niet naar binnen mag, neem ik hem linea recta mee, zeg de boel op en probeer het na zijn verjaardag op die andere vestiging. Zelfde regels, maar andere medewerkers. Misschien dat die dan wel meedenkender zijn.
Maar wie weet valt het wel mee en mag ik toch ff mee naar binnen.
Maar de 2e keer (en alle daaropvolgende keren) moet ik hem dus wél aan de poort afgeven. -O- Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ja ze beweren dat ze nu merken dat dat zelfs echt veel beter gaat dan als je 'm naar binnen brengt, maar daar heb ik schijt aan. Het gaat ook echt om een stuk gevoel er bij.

Eenkennig is Mini-ToT overigens totaal niet; iedere wildvreemde kan hem gewoon oppakken en hij is dan hartstikke vrolijk en blij! _O- Op vakantie in Frankrijk liet hij zich ook zo oppakken door restauranthouders en bij 1 kerel uit India sprong hij zowat in de armen! _O- :')
pi_194129361
Het kan ook nog dat binnen die anderhalve meter niet zo goed te handhaven is waardoor je niet mee naar binnen mag. Dat is bij ons in ieder geval zo. In het begin mochten de ouders met baby's nog wel naar binnen, maar toen heeft een invaller een klacht ingediend dat de anderhalve meter daardoor niet goed gehandhaafd werd en hebben ze de inspectie langs gehad. Sindsdien mag geen enkele ouder meer mee naar binnen. We mogen wel de poort door en tot de deur van de groep die aan de buitenkant zit. Daar hebben ze een soort loketje gemaakt :') de medewerkers vinden het afschuwelijk dat het zo moet maar het is niet anders. Het is dus echt niet altijd onwil.
pi_194129416
Het landelijke protocol zegt dus niet "Ouders mogen niet naar binnen" maar wel "Volwassenen moeten 1.5 meter afstand bewaren" en dat kan dus betekenen dat mee naar binnen gaan niet mogelijk is.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:10:01 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194130235
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het totaal onmogelijk is om 1,5 meter afstand te bewaren. Onderling moeten beroepskrachten ook 1,5 meter afstand houden. Als er 1 volwassene extra bij is, dan kan er heus wel een andere beroepskracht even uit jullie buurt blijven. En je kan bijvoorbeeld afspraken dat je direct na openingstijd komt, als het nog rustig is. Er valt mi echt wel een oplossing te bedenken voor een keer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 16:16:37 #28
74056 crew  ToT
pi_194130317
Stomtoevallig sprak ik net iemand die kindjes bij een andere opvang heeft zitten, en daar mogen ouders gewoon naar binnen. Als het drukker is, moet je alleen even je handen wassen ( :') ) en dan mag je naar binnen.

Ik heb deze opvang waar we het contract naar gestuurd hebben direct een mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk is het contract te ontbinden dan wel even in de ijskast te zetten; ik heb nog geen contact gehad met die andere organisaties en weet dus niet of die wel aansluiten bij onze wensen, maar ze werken ook met die ontwikkelingsplannen en dat soort dingen.
1 van die opvangplaatsen staat ook in een nette wijk en volgens degene die ik net gesproken heb zitten er ook nette kinderen op. Geen gedoe, geen ruzies, hele vriendelijke mensen die er werken ook.
Hopelijk hebben ze plek voor Mini-ToT; ik vind het feit dat ik niet samen met mijn kindje binnen mag komen en niet even samen met hem mag zijn (op hooguit MISSCHIEN de allereerste keer na) echt ontzettend zwaar wegen!
pi_194130365
ToT, kijk ook gewoon even hoe het gaat straks hè :) .
Bij Bas hebben ze het allemaal heel netjes geregeld, ik kan hem voor het lokaal in een parkeervak gewoon rustig overdragen aan een leidster. Maar nou scheelt het ook al dat hij daar al vanaf november vorig jaar zit en de opvang zijn happy place is. Op vakantie kreeg ik medelijden met hem omdat hij maar 1 dag per week gaat, als ik dan op vakantie zie hoeveel plezier hij heeft in het spelen met/kijken naar andere kindjes :@
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 16:45:23 #30
74056 crew  ToT
pi_194130687
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
ToT, kijk ook gewoon even hoe het gaat straks hè :) .
Bij Bas hebben ze het allemaal heel netjes geregeld, ik kan hem voor het lokaal in een parkeervak gewoon rustig overdragen aan een leidster. Maar nou scheelt het ook al dat hij daar al vanaf november vorig jaar zit en de opvang zijn happy place is. Op vakantie kreeg ik medelijden met hem omdat hij maar 1 dag per week gaat, als ik dan op vakantie zie hoeveel plezier hij heeft in het spelen met/kijken naar andere kindjes :@
Nee ik wil gewoon echt niet bij gratie God's de eerste keer even naar binnen mogen en dat daarna me alle toegang volledig verboden wordt en ik hem bij de poort moet afgeven tot dit hele corona-geintje een keer overgewaaid is.
Ik heb ondertussen contact gehad met die andere plek die me geadviseerd werd. Ze zijn goedkoper en veel flexibeler. Bij die eerste plek moet hij van 8.30 tot 12.00 daar zijn op 1 vaste dag. Deze andere plek heeft zoiets van: breng hem maar wanneer opvang nodig is (kan zowel 's ochtends als 's middags), en je betaalt per half uur. Maakt niet uit hoe lang hij blijft, of dat je een weekje overslaat.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:55:12 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194130846
Je moet sowieso een opvang uitkiezen waar je je goed bij voelt.
Houdt er rekening mee dat de opzegtermijn standaard 1 maand is. Zou je even het contract er op na moeten slaan, maar er wordt zelden van afgeweken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 17:05:40 #32
74056 crew  ToT
pi_194130964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:55 schreef Mariposas het volgende:
Je moet sowieso een opvang uitkiezen waar je je goed bij voelt.
Houdt er rekening mee dat de opzegtermijn standaard 1 maand is. Zou je even het contract er op na moeten slaan, maar er wordt zelden van afgeweken.
Snap ik! :Y

Ja ik heb hem nog niet daar naar toe gebracht dus hopelijk kan ik er zo nog van af, maar anders eis ik echt dat ik de eerste keer gewoon met hem binnen mag komen, en daarna beslis ik wel of ik hem gewoon thuis hou tot het contract afgelopen is of dat ik het nog een poging geef, maar ik heb er echt geen goed gevoel bij. :N
pi_194151554
Wij brachten vanmiddag/avond door op de huisartsenpost...

Vincent struikelde in de tuin en viel met zijn knie op een scherp steentje. Gevolg flink gapende wond.
Dus gebeld en we konden om half 6 komen. Kom ik daar met hem, loeidruk.. we hebben eerst een uur buiten moeten wachten omdat het binnen vol was, en toen binnen nog een uur gewacht.. eenmaal in de spreekkamer was het plakken zo gepiept nadat meneer flink in de houdgreep moest.
Arm kind snapte er allemaal maar niks van, had honger en werd moe. Thuis nog een fles melk gedronken en zo in bed kunnen schuiven, qaar vooral Jeremy erg blij was dat zijn broer weer thuis was.
pi_194152114
Arme Vincent! Lullig dat je dan een afspraak maakt en vervolgens alsnog 2 uur moet wachten. En dat met een jong kind. Je zou denken dat er dan iets in het afsprakensysteem niet helemaal goed gaat.

Hopelijk heeft Vincent snel geen last meer van zijn knie!
pi_194152337
Wat vervelend aapie. Veel beterschap nog voor Vincent.

En huisartenpost/ spoedeisende hulp is heel slecht geregeld inderdaad. Toen M van ons bed af was gerond toen ze nog een baby was, gingen wij ook naar de huisartsenpost en hebben daar ruim een uur moeten wachten met een baby van 4/5 maanden.

En toen stiefdochter haar sleutelbeen had gebroken op school, hebben ze zelfs ruim 2 uur gewacht voordat ze geholpen konden worden bij de spoedeisende hulp.
pi_194155428
Ik heb zelf met Jip steeds maar kort hoeven wachten bij de hap en seh. Maar dat was wel met koorts+benauwdheid en soms kreeg hij wel alvast zuurstof maar duurde het wel langer voordat de kinderarts er was.

Dus misschien dan toch net de pech dat er andere jonge kindjes zijn met meer spoed?
  zondag 19 juli 2020 @ 09:03:54 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194155704
Ja en de hap of de seh maakt ook nog wel verschil. Bij de seh werd ik altijd snel geholpen, maar moest dan bijv wel lang wachten op röntgenfoto's.

Bij de hap kun je de domme pech hebben dat de drie patiënten voor je afgevoerd moeten worden met een ambulance. De arts blijft dan bij ze tot ze weg zijn en dan kan zo per patiënt een half uur of drie kwartier duren. Enorm balen is dat...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194155718
Wij waren met Bikkel ook afgelopen vrijdagnacht op de HAP, maar omdat hij koorts had en benauwd was moesten wij naar de coronapost bij het ziekenhuis. Nou was het ook om 11 uur s'avonds maar de dokter stond in de deuropening te wachten tot wij eraan kwamen. En wat echt super fijn was, was dat het onze eigen huisarts was die dienst had dus die kent Bikkel ook goed. Gelukkig mochten we daarna weer naar huis en heb ik s'nachts nog contact gehad met een kinderarts van het ziekenhuis die de volgende ochtend vroeg nogmaals belde om te vragen hoe het ging. Omdat er geen verbetering was en de koorts was gestegen mochten we naar de EH en werden we via de ambulance ingang het ziekenhuis in geloodst en meteen geholpen. Misschien scheelt het ook dat Bikkel als corona verdacht behandeld moest worden dat ze die niet willen laten wachten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194156183
Bikkel zo ziek! Hopelijk voelt hij zich ondertussen weer wat beter en zijn jullie lekker thuis. Beterschap! :*
pi_194157182
Beterschap voor Bikkel!

En ach, het wachten was vervelend maar we hebben het overleefd.
Je kan bij sommige mensen aan de buitenkant nou eenmaal niet zien wat er aan de hand is. Je gaat er vanuit dat niemand daar zonder reden zit.
Ik was blij dat ik een fles limonade en een zak krentebollen in mn tas had gegooid.
Wel baalde ik dat ik geen buggy bij me had. Ging er vanuit dat ik die niet nodig zou hebben omdat we al zo snel een afspraak hadden..
Daar mist dus ergens een stukje communicatie, als de telefonisten ook weten dat er zo'n lange wachttijd is dan kan je daarop inspelen.

Vincent is gelukkig zijn vrolijke zelf, rent er vrolijk op los en lijkt nergens last van te hebben. Wel maar even een lange broek aan zodat hij de pleister er niet af gaat pulken..
pi_194169537
Wat fijn dat Vincent alweer lekker rond rende vandaag!
pi_194174894
Ja, dat gebrek aan communicatie is wel onhandig annieaapie. Fijn dat Vincent weer zijn vrolijke zelf is ^O^
En nog een geluk dat je opvang voor Jeremy had. Mijn schoonzusje vertelde laatst over een vergelijkbare wachttijd bij een arts in het ziekenhuis terwijl ze haar tweelingpeuter bij zich had.. dat was aardig intensief :D

Mijn man was afgelopen twee dagen bij zijn ouders met 't jonkje. Het was geen groot succes. Mijn dreumes vindt oma eng :{w :'( Na twee dagen kon er net een kiekeboespelletje op flinke afstand af zonder dat hij wegkroop in mijn man. Mijn schoonmoeder vind dit echt lastig. Hij vindt haar stem hard/onprettig en ze is groot in fladderende kleding dus op een gegeven moment vond hij het al spannend als ze de kamer binnenkwam.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ze zit niet zo lekker in haar vel en dit is weer zo'n bevestiging van een gevoel van nutteloosheid; ze reageert ook vrij passief ipv dat ze moeite doet om het te verbeteren, helaas.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 juli 2020 @ 12:25:57 #43
74056 crew  ToT
pi_194174929
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja, dat gebrek aan communicatie is wel onhandig annieaapie. Fijn dat Vincent weer zijn vrolijke zelf is ^O^
En nog een geluk dat je opvang voor Jeremy had. Mijn schoonzusje vertelde laatst over een vergelijkbare wachttijd bij een arts in het ziekenhuis terwijl ze haar tweelingpeuter bij zich had.. dat was aardig intensief :D

Mijn man was afgelopen twee dagen bij zijn ouders met 't jonkje. Het was geen groot succes. Mijn dreumes vindt oma eng :{w :'( Na twee dagen kon er net een kiekeboespelletje op flinke afstand af zonder dat hij wegkroop in mijn man. Mijn schoonmoeder vind dit echt lastig. Hij vindt haar stem hard/onprettig en ze is groot in fladderende kleding dus op een gegeven moment vond hij het al spannend als ze de kamer binnenkwam.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ze zit niet zo lekker in haar vel en dit is weer zo'n bevestiging van een gevoel van nutteloosheid; ze reageert ook vrij passief ipv dat ze moeite doet om het te verbeteren, helaas.
Ja in hoeverre staat ze open voor tips?
Wat minder losse kleding zou blijkbaar als iets kunnen helpen?
En een zachtere, vriendelijkere stem opzetten?
Eventueel dat ze hem een ijsje of zo aanbiedt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 juli 2020 @ 12:29:02 #44
74056 crew  ToT
pi_194174976
Oh en de opvang hebben we gelukkig kunnen annuleren.
We gaan nu zo naar een andere toe waar het er een stuk relaxeter aan toe gaat wat betreft brengen en ophalen, en je hoeft ook geen contract te tekenen van op welke momenten hij daar welkom is; loop gewoon binnen met je kind en de tijd gaat op dat moment in, en haal hem weer op wanneer je wil en dan stopt de tijd. De kosten worden per half uur berekend.
Ook dat je even bij je kindje blijft is verder geen probleem voor hen.

Het is wel in een minder chique wijk, maar we horen goede verhalen over die plek. En als een kind normaal wel altijd op vaste tijden komt (buitenschoolse opvang) en het komt een keer niet opdagen, dan bellen ze rond en stappen ze in de auto om te gaan zoeken, weten we uit ervaring met kinderen hier in de buurt.
  maandag 20 juli 2020 @ 12:41:52 #45
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194175180
Koert heeft hetzelfde met mijn broer, die komt elke week langs en doet dan leuke spelletjes enzo maar elke week vindt Koert het weer eng en moet hij weer wennen. Ik denk dat het komt doordat m'n broer 2 meter is :P enige wat helpt is vaker langsgaan maar als je schoonmoeder er zelf ook niet echt wat aan doet wordt het lastig.
pi_194175323
Bobby, jezelf kleiner maken, op ooglevel van het kind zitten of hurken, zachtjes praten en je energie aanpassen op het kind helpt allemaal. Wellicht kan ze op de grond zitten en ergens mee spelen dat hij leuk/interessant vind zonder hem te lokken, benaderen enzo. Wek de nieuwsgierigheid bij hem. Laat hem in haar personal space komen en niet zij in zijn space. Wellicht ligt het ook een beetje aan zijn leeftijd? Eenkennigheid? Lily wilde ook maanden niets van andere mensen weten, ondanks dat Hi haar eerste woordje was omdat het een echt mensenmens is en contact kunnen leggen prio 1 was schijnbaar.

Lastig. Maar als volwassene moet je dit niet persoonlijk gaan opvatten en het als bevestiging van je eigen doembeelden zien. En hij heeft het recht om iemand spannend te vinden en niet in de buurt te willen komen toch?

Welke shampoo gebruiken jullie? We hebben heel lang niets gebruikt, maar aardappelpuree wast toch lastig weg haha
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194175614
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mijn man was afgelopen twee dagen bij zijn ouders met 't jonkje. Het was geen groot succes. Mijn dreumes vindt oma eng :{w :'( Na twee dagen kon er net een kiekeboespelletje op flinke afstand af zonder dat hij wegkroop in mijn man. Mijn schoonmoeder vind dit echt lastig. Hij vindt haar stem hard/onprettig en ze is groot in fladderende kleding dus op een gegeven moment vond hij het al spannend als ze de kamer binnenkwam.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ze zit niet zo lekker in haar vel en dit is weer zo'n bevestiging van een gevoel van nutteloosheid; ze reageert ook vrij passief ipv dat ze moeite doet om het te verbeteren, helaas.
Dit klinkt wellicht wel heel stom; Y. heeft dat ook weleens bij mijn vader, maar alleen als hij niet lekker in z’n vel zit. Ik denk omdat ze het toch aanvoelen op de een of andere manier? Vind het zelf heel ruk als dat gebeurd. Maar als hij niet lekker in z’n vel zit komt ie vaak wel sneller in haar zone, waar hij als hij vrolijk is hij Y. de kans geeft om op hem af te stappen, ipv dat hij constant in haar ‘aura’ komt zeg maar.

Ze kan ook wat hierboven wordt gezegd een zachtere/vriendelijkere stem proberen op te zetten.

Of het is gewoon een fase, soms moet Y. niks van haar oma hebben, maar de andere keer dan weer wel. Hoe reageren jullie als het gebeurd? Laten jullie het of?

@Rebubbled wij gebruiken de babyshampoo van jumbo, of neutral. Maar wassen haar haren sowieso echt maar 1x in de zoveel weken (als ik eraan denk), verder is het water.
pi_194175639
Bobby, Bas heeft dat dus met mijn schoonvader. Zodra hij binnenkomt is het hysterisch huilen, tot schoonvader zijn pet af doet. Dan is het dikke mik. Bij weggaan is het altijd hysterisch huilen, helemaal bang en in mij kruipen. Alleen toen ze op vakantie even langs kwamen was het goed, schoonvader had een pet op met lampjes erin. Dat was wel heel interessant. Het lijkt vooral iets met de pet te zijn.

Ik gebruik de shampoo van Naif of de 2in1 wasgel van Kruidvat. Beetje afhankelijk wat er in de buurt staat als Bas in bad zit.
pi_194177778
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:53 schreef Rebubbled het volgende:
Bobby, jezelf kleiner maken, op ooglevel van het kind zitten of hurken, zachtjes praten en je energie aanpassen op het kind helpt allemaal. Wellicht kan ze op de grond zitten en ergens mee spelen dat hij leuk/interessant vind zonder hem te lokken, benaderen enzo. Wek de nieuwsgierigheid bij hem. Laat hem in haar personal space komen en niet zij in zijn space. Wellicht ligt het ook een beetje aan zijn leeftijd? Eenkennigheid? Lily wilde ook maanden niets van andere mensen weten, ondanks dat Hi haar eerste woordje was omdat het een echt mensenmens is en contact kunnen leggen prio 1 was schijnbaar.

Lastig. Maar als volwassene moet je dit niet persoonlijk gaan opvatten en het als bevestiging van je eigen doembeelden zien. En hij heeft het recht om iemand spannend te vinden en niet in de buurt te willen komen toch?
Nou, dat laatste is dus wel het geval helaas. En verder vind ik je tips goed, het is wat ik anderen ook zie doen die hij in eerste instantie wat spannend vind. Hij zette het ook op een krijsen bij mijn schoonzus, met een vergelijkbare stem als mijn schoonmoeder, maar die pastte haar houding en stemgebruik aan en toen vond hij haar binnen een half uur oké.
Eenkennig is hij wel :Y maar dat het zo twee dagen aanhoudt vind ik wel extreem.
Ze komt overigens niet per se in zijn space hoor. Maar hij voelt er niets voor om naar haar toe te gaan.

@Ceviche: vaker langsgaan had ik ook bedacht :Y
@framblij: ik denk dat het inderdaad meespeelt dat ze echt niet lekker in haar vel zit. Dat voelt hij wel aan. Maar ja, daar is zo weinig op korte termijn aan te doen.
@ToT: ik had ook bedacht dat de fles geven wel een optie is. Gewoon eten werkt niet omdat hij dat weigert als hij niet op zijn gemak is. Maar een fles gaat eigenlijk altijd wel dus dat zou een optie kunnen zijn.
Fijn dat je een geschiktere opvang hebt gekozen! Het is wel belangrijk dat je je er goed bij voelt. Ik snap het beleid op zich wel (is hier ook) maar ik zou denken dat ze wel een uitzondering kunnen maken als een kind voor het eerst komt.

quote:
Welke shampoo gebruiken jullie? We hebben heel lang niets gebruikt, maar aardappelpuree wast toch lastig weg haha
Wij gebruiken het bad en douche-spul van Weleda. Maar sinds die op is en we vergeten nieuwe te kopen, hebben neutral spul omdat dat er nog stond.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 juli 2020 @ 16:10:58 #50
74056 crew  ToT
pi_194177967
Wij hebben gewoon die 2-in-1 shampoo van Kruidvat. Gaat prima! :Y

We zijn terug van ons bezoekje bij de andere dagopvang.
Veel kleinschaliger, 1 medewerkster per 4 kinderen, vriendelijke mensen. Wel ouwe meuk daar, misschien iets te passief qua houding voor mijn gevoel, maar die kleintjes vermaken zich vaak toch zelf wel.
We zijn er echt flink lang gebleven en dat was allemaal geen probleem.
Mini-ToT had af en toe heel leuk contact met andere kindjes en was echt continu bezig dingen uit te proberen en pakte regelmatig speelgoed van andere kindjes af! _O- (Dat zullen ze vast wel corrigeren als hij daar echt zit.)
pi_194179714
M is ook een hele tijd bang geweest voor mijn schoonmoeder, maar dat is helemaal goedgekomen. Naarmate we daar vaker kwamen en zij vaker langskwam, wende ze aan haar aanwezigheid. Ook gaf ze M de ruimte. Wilt ze niet? Dan pusht ze ook niet. Uiteindelijk gaat M dan wel contact zoeken.

Wij hebben thuis een zwitsal, kruidvat 2 in 1 en een naif shampoo liggen. Naif is wat duurder, maar is wel mijn favoriet. Ook de wasgel en zonnebrandcrème van dat merk is trouwens O+
Ik gebruik het een beetje door elkaar.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:12:38 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194180680
Wij gebruiken kruidvat 2 in 1, nu de zwitsal op is. Bij prul wassen we twee keer per week haar haren, soms gaat ze wel 3 keer per week in bad. Maar ze heeft dan ook een flinke klus krullen en smeert er alles in: snot, modder, eten, poep...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194187583
DFD?! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kind houdt niet op met groeien :{
pi_194189223
:o Framblij, dat is een kleuter, toch? :{w Wat een bos haar joh, en wat een grote dame al _O_ O+
pi_194190552
Woow frambij, wat is ze al groot!
En wat een prachtig meisje O+

Ik kan me niet voorstellen dat M er ook zo uit gaat zien binnen een jaar (qua groei).
pi_194191209
Ja Fram! Dat haar! Ze heeft zo'n mega bos, echt zooo cool. Lilys haar is op een bepaald punt gestopt met groeien en de nieuwe lading begint nu door te komen.

DFD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194192259
Framblij wat is ze groot!! En wat een prachtige haren O+

En lily van rebubbled O+


Jeremy vind het heerlijk om met grote zus samen teletubbies te kijken.


En vincent komt tijdens het koken dan altijd gluren wat er in de keuken gebeurd..

pi_194192770
Wat zijn jullie toch lief O+ (D’r haar is inderdaad echt iets om jaloers op te zijn haha, kleine rapunzel O+)
En jullie kindjes ook!

Y. eet de laatste weken wel echt heel slecht. Avondeten gaat er dan wel prima in, maakt niet uit wat, bordje gaat helemaal leeg.
Overdag biedt ik echt van alles aan (misschien wel te veel?), brood mot ze niet, zuivel mot ze niet, crackers mot ze niet, alles is bah bah bah en vieeeeeeess. Fruit eet ze dan weer wel, maar het is ook niet dat dat aanzet zeg maar. Iemand tips? Of is het gewoon een fase en maak ik me weer voor niks druk }:|. Drinken gaat ook niet je van het, wel haar flesjes (160cc) en die krijgt ze nu 2x per dag.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:57:49 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194192793
Hoe oud is ze ook alweer framblij? En eten gaat in fases. Soms is alles lekker, soms is alles vies. Zuivel krijgt ze in ieder geval genoeg door de flessen, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. En zolang ze groeit en tevreden is, is het verder heus wel goed zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 16:02:18 #60
74056 crew  ToT
pi_194192839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:24 schreef Framblij89 het volgende:
DFD?! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kind houdt niet op met groeien :{
:o Sjezus, da's al bijna een kleuter zeg! :D
pi_194193018
Ja, ik doe ook weer eens mee met DFD *O* Welpje geniet zich suf op onze Landalvakantie. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194193505
Ja ok, eentje. Ik zit mobiel dus gedoe met een linkje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194193749
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:57 schreef douche-eendje het volgende:
Ja ok, eentje. Ik zit mobiel dus gedoe met een linkje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, wat een lief koppie O+ O+
pi_194196346
Foto's! O+ O+ Ik wil wel op iedereen reageren, maar zal het topic maar niet overspoelen... *)

Wat een leuke kinderen allemaal zo! 8-)
pi_194196368
Ik zal weer 'ns meedoen ook, nu kan het nog een paar keer....





Ze zijn nu zó intens hé. Alles of niets. Eten, spelen.. Alles of niets.
pi_194197693
Ik zie allemaal mooie kindjes O+
En wat gaat het hard zeg.

Hier gaat het ook zo hard. Ze loopt al en ik geniet zoveel van haar. Ik loop regelmatig over van de liefde die ik voel voor haar O+

Mijn hartje :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door CaVaBien op 22-07-2020 03:28:46 ]
pi_194197806
En nog even een vraagje.

Hoe doen jullie dat met (teen)nagels knippen? M wil echt echt niet en weigert elke keer. Ze 'verstopt' en beweegt haar handjes/ voetjes zo veel dat ik het niet aandurf om door te zetten. Ze speelt nu vaker in de tuin/ op grasvelden waardoor haar nagels wel echt vies worden en eigenlijk geknipt moeten worden. Maar het lukt me dus niet :')
pi_194197988
Iets aanzetten op de tv wat ze leuk vindt :P dat werkt hier altijd wel goed als hij tegenstribbelt.
pi_194198621
Hier snapt ze het goddank eindelijk dat ze het haar helpt.. Of ja, ze zit ineens stil te kijken, dus heb het idee dat ze het snapt. Was hier echt houdgreepactiviteit..
pi_194199211
Ik knip de nagels meestal als Fred slaapt. Dat deed ik met de kleuter ook tot hij een jaar of twee was, daarna kon hij rustig tv kijken terwijl ik zijn nagels deed.
pi_194200882
Oei geen tips voor nagels knippen.
Hier laten ze het gewoon toe tijdens het zingen van een liedje.
Ik knip de nagels 1 keer per week, na het avondeten aan tafel.
pi_194202406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:57 schreef Tink89 het volgende:
Hoe oud is ze ook alweer framblij? En eten gaat in fases. Soms is alles lekker, soms is alles vies. Zuivel krijgt ze in ieder geval genoeg door de flessen, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. En zolang ze groeit en tevreden is, is het verder heus wel goed zo.
Ze is bijna 2, nouja, over 8 weken dus nu 22 maanden denk ik? Ja ze groeit als de malle. gekke fases }:|

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:02 schreef ToT het volgende:

[..]

:o Sjezus, da's al bijna een kleuter zeg! :D
Veel mensen denken al dat ze 3 is :') alleen kwa gedrag is het nog wel echt een kind van 1.

@CaVaBien Y vond nagels knippen ook echt verschrikkelijk, we hebben het vaak in de houdgreep moeten doen. Soms werkte het wel om tijdens het flesje geven te knippen. Maar nu vindt ze het opeens rete interessant en is nagel knippen hilarisch geworden en legt ze echt haar handje op m’n schoot zodat ze geknipt kan worden haha.

@NicolasJoy ja intens, goed woord _O- leuke foto’s O+
pi_194205468
Nagels knippen doe ik hier met een elektrische vijl, terwijl ze TV kijkt.
Deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)1_4.5.ProductPageUrl

Het is super snel gedaan en geen kans dat je tekort gaat of er een pink afknipt. Dat ding is goud waard.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 13:28:46 #74
74056 crew  ToT
pi_194206963


_O- Christus, die hoektanden! :o
Hij kan gelukkig wel tegen zonlicht, kruisbeelden en knoflook, maar anders.... _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door ToT op 22-07-2020 13:35:08 ]
pi_194207323
Groetjes vanaf de SEH -O-

Welpje heeft waarschijnlijk een schouder of elleboog uit de kom. Hij ging midden op de weg zitten terwijl er een auto aan kwam, dus toen trok ik hem te hard aan één arm omhoog. Huilen dat hij deed ;(

En normaal zou ik daarvoor natuurlijk naar de huisarts gaan, maar we zijn op vakantie dus dat is nogal uit de richting. -O-
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:11:33 #76
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194207510
Oh no Luna ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194207568
O luna wat naar voor jullie allebei :* Hopelijk valt het mee en voelt Welpje zich snel beter. En jij ook. Indien gevaar moet je gewoon handelen.

Die hoektanden Tot :o

En nagels knippen vind Draakje ook helemaal interessant dus mogen we gewoon doen. Ik vergeet het alleen wel vaak :@ En vooral bij z'n teennagels is dat minder, want die groeien heel raar omhoog :?
pi_194207702
Hopelijk valt het mee voor Welpje! Sterkte allemaal!

@Wolken; hoe is het met Bikkel?

Zo leuk om al jullie dreumesen te zien! De verschillen zijn zo groot tussen de ‘nieuwe’ dreumesen en de ‘oude’. Wat veranderen die kleintjes toch in een jaar!

Sofie wordt ondertussen echt al een peuter. Haar favoriete uitspraak op het moment: Nee, Niet! En dat als antwoord op zo’n beetje elke vraag. Of als je vraagt of ze op gaat ruimen/schoenen aantrekken etc: Bijna.
Kleine wijsneus O+
pi_194207730
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:56 schreef lunapuella het volgende:
Groetjes vanaf de SEH -O-

Welpje heeft waarschijnlijk een schouder of elleboog uit de kom. Hij ging midden op de weg zitten terwijl er een auto aan kwam, dus toen trok ik hem te hard aan één arm omhoog. Huilen dat hij deed ;(

En normaal zou ik daarvoor natuurlijk naar de huisarts gaan, maar we zijn op vakantie dus dat is nogal uit de richting. -O-
Goed gedaan luna :* Arm welpje, ik hoop dat het meevalt en "maar" een zondagsarmpje is!
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:52:44 #80
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194207936
Oh wat sneu @lunapuella!
Heb het drie keer gehad met de oudste. gelukkig is de pijn vrijwel direct weg als de schouder weer terug is gezet. Het komt heel vaak voor bij kinderen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194207967
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb gelijk maar zo'n nagelvijl voor baby's besteld ;)
Ik kan niet tegen vieze nageltjes, dus ik ga even alles proberen.

Oei luna, veel beterschap. Dat lijkt me erg schrikken voor jullie allebei. Hopelijk valt het mee.
pi_194208040
Het viel inderdaad mee, we zijn alweer terug. We werden heel snel geholpen en het was inderdaad een zondagsarmpje (elleboog uit de kom). De arts was heel lief en had het zo weer op zijn plek gezet. Welpje huilde flink maar kreeg na afloop een ijsje en is nu alweer de oude. O+

Het was schrikken voor ons allemaal en ik voel me nog flink schuldig, maar al met al loopt het met een sisser af gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 22-07-2020 17:53:28 ]
pi_194208211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:02 schreef lunapuella het volgende:
Het viel inderdaad mee, we zijn alweer terug. We werden heel snel geholpen en het was inderdaad een zondagsarmpje (elleboog uit de kom). De arts was heel lief en had het zo weer op zijn plek gezet. Welpje huilde flink maar kreeg na afloop een ijsje en nu is alweer de oude. O+

Het was schrikken voor ons allemaal en ik voel me nog flink schuldig, maar al met al loopt het met een sisser af gelukkig.
Mooi! Fijn dat het al weer goed is O+ En je moet je niet schuldig voelen, maar jezelf prijzen dat je het gevaar op tijd zag en goed hebt gehandeld!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 15:29:42 #84
74056 crew  ToT
pi_194208313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:56 schreef lunapuella het volgende:
Groetjes vanaf de SEH -O-

Welpje heeft waarschijnlijk een schouder of elleboog uit de kom. Hij ging midden op de weg zitten terwijl er een auto aan kwam, dus toen trok ik hem te hard aan één arm omhoog. Huilen dat hij deed ;(

En normaal zou ik daarvoor natuurlijk naar de huisarts gaan, maar we zijn op vakantie dus dat is nogal uit de richting. -O-
:o Daaaaamn, dat is echt rot zeg! :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 15:55:12 #85
74056 crew  ToT
pi_194208602
@ Nagels knippen: Mini-ToT vindt het echt volkomen kut. Dat doen we dan ook zo veel mogelijk als hij slaapt. :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 juli 2020 @ 17:42:40 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194209762
:W

Onze mooie vent is vandaag jarig. Dus ik ben een topic doorgeschoven.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 18:29:09 #87
447051 crew  Peejtur
pi_194210384
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:02 schreef lunapuella het volgende:
Het viel inderdaad mee, we zijn alweer terug. We werden heel snel geholpen en het was inderdaad een zondagsarmpje (elleboog uit de kom). De arts was heel lief en had het zo weer op zijn plek gezet. Welpje huilde flink maar kreeg na afloop een ijsje en is nu alweer de oude. O+

Het was schrikken voor ons allemaal en ik voel me nog flink schuldig, maar al met al loopt het met een sisser af gelukkig.
Het was wellicht erger afgelopen als je hem niet weggetrokken had. Goed gehandeld dus.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 18:30:59 #88
74056 crew  ToT
pi_194210411
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:42 schreef Ynske het volgende:
:W

Onze mooie vent is vandaag jarig. Dus ik ben een topic doorgeschoven.
*O* Feli!

Ja over een kleine 2 maand mag ik ook hier oprotten.
pi_194211731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:02 schreef lunapuella het volgende:
Het viel inderdaad mee, we zijn alweer terug. We werden heel snel geholpen en het was inderdaad een zondagsarmpje (elleboog uit de kom). De arts was heel lief en had het zo weer op zijn plek gezet. Welpje huilde flink maar kreeg na afloop een ijsje en is nu alweer de oude. O+

Het was schrikken voor ons allemaal en ik voel me nog flink schuldig, maar al met al loopt het met een sisser af gelukkig.
Heb ik heel vaak gehad! Of ja, mijn vader bij mij zeg maar. Alleen dan met spelen i.p.v. een goede actie zoals die van jou. :* Geloof dat ik er goed terecht mee ben gekomen. O+
pi_194214941
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:42 schreef Ynske het volgende:
:W

Onze mooie vent is vandaag jarig. Dus ik ben een topic doorgeschoven.
Gefeliciteerd en welkom! *O* Hebben jullie een leuke dag gehad?

Luna, wat fijn dat Welpje geen last meer lijkt te hebben. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar je hebt je moederinstinct gevolgd en je kind beschermd :* Zoals al werd gezegd, het had veel erger kunnen aflopen als je niet gehandeld had.
pi_194215486
@Ynske; gefeliciteerd en welkom bij de dreumesen!

Gelukkig heeft welpje zelf weinig last van het hele voorval!

Nagels knippen hier geen probleem (meer). Het helpt hier goed om haar een rol te geven in het gebeuren. Dus bij nagels knippen houdt zij het beschermkapje van het schaartje vast. Heel belangrijk en daar moet je dan ook goed op letten! ;) en als we klaar zijn mag zij het kapje op het schaartje doen en het schaartje wegleggen.

Wij zijn druk aan het bouwen voor Sofie haar verjaardag. Langzaamaan wordt het herkenbaar als boomhut. En zo leuk; ze helpt mee met bouwen! Vorige week in de draagzak op m’n rug helpen met betonstorten en vandaag hielp ze met schroeven aangeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194217043
Wat een schrik voor welpje. Maar het had maar zo heel anders kunnen aflopen, je hebt goed gehandeld luna!

Welkom ynske met verse dreumes!

Takkie dat ziet er geweldig uit!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 juli 2020 @ 07:35:07 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194217339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:46 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en welkom! *O* Hebben jullie een leuke dag gehad?

Luna, wat fijn dat Welpje geen last meer lijkt te hebben. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar je hebt je moederinstinct gevolgd en je kind beschermd :* Zoals al werd gezegd, het had veel erger kunnen aflopen als je niet gehandeld had.
dank je wel,, ja we zijn naar burgers zoo geweest. Hij heeft de oven uitgekeken in de ocean.
T weekend familie feestjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194226162
Wat schrikken Luna! Ik weet dat het bij mijn nichtje ook 1 of 2 keer is gebeurd met het rondzwaaien aan de armen ( en mijn zus eerst nog zei dat nichtje niet zo moest piepen :') ) maar in jouw geval breekt nood wet hoor !

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:29 schreef Takkie88 het volgende:

@:Wolken; hoe is het met Bikkel?

Sofie wordt ondertussen echt al een peuter. Haar favoriete uitspraak op het moment: Nee, Niet! En dat als antwoord op zo’n beetje elke vraag. Of als je vraagt of ze op gaat ruimen/schoenen aantrekken etc: Bijna.
Kleine wijsneus O+
Eigenlijk knapte hij weer heel snel op en kan weer goed adem halen op de standaard snotneus na. Helaas heeft hij maandag weer een knullig ongelukje gehad waardoor hij een gewichtje op zijn pink heeft gehad waardoor deze bont en blauw is. Ik denk dat de nagel er van de week ook af gaat maar hij gebruikt zijn hand wel weer gewoon. Omdat het ook bloedde wilde ik er een pleister om doen maar dat doet hij net alsof ik zijn vinger met een bot mes probeer te amputeren.

Ik vind het echt bizar wat voor een ontwikkeling ze dit jaar mee hebben gemaakt! Ik vond het wel echt mega tof om mijn baby naar een peuter te zien veranderen. Hier is een grote liefde voor alles met wielen en 1 van zijn eerste woorden was trekker. Nog eerder dan mama ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194233780
Gelukkig dat het alweer een stuk beter gaat met Bikkel! Zo naar als ze zo benauwd zijn.
Bikkel is wel een pechvogel of gewoon nu al een stoere boer die door blijft gaan ;) :P

Wij zijn gisteren met mijn neefje (7 jaar) en Sofie naar PukkeMuk geweest. Een soort grote buiten + binnenspeeltuin met kinderboerderij en nog een waterspeeltuin erbij. Was erg leuk. Eigenlijk was Sofie voor een hoop dingen nog net een beetje te jong. Maar met een glijbaan, schommel en de geitjes vermaakte ze zich prima. Ze wilde de geitenwei niet uit voordat ze elk geitje geaaid en gedag had gezegd. Dat duurde best even :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas is ze weer thuis ziek geworden. Al een paar dagen dat ze heel weinig eet, 2 dagen flink diarree (letterlijk tot aan haar oksels :r ) en gisteravond aan tafel moest ze overgeven. En daarna steeds maar zeggen ‘spugen, niet fijn’ :{ later was ze wel weer vrolijk. Hopelijk was dit het laatste en knapt ze nu weer op.
pi_194234616
Ah wat sneu voor Bikkel! Gelukkig gebruikt hij zijn hand weer goed.
Heerlijk hè die ontwikkeling O+ Ik ben elke keer weer verbaasd als ik foto's van vorig jaar zie hoe klein die nog was en hoe weinig die kon.

Ik vond Draakje al sneu met z'n eerste echte grote schaaf plek op z'n knie vorige week :@

Heerlijke foto van Sofie. Beterschap voor haar! :* Hopelijk is het er nu echt allemaal uit.

Van de week had ik ook nog veel leuke dreumesen gezien O+ Ik zou Draakje er bijna van online zetten :+
pi_194284129
Luna, hoe is het nu met welpje? :*

Oh takkie, wat is Sofie een vrolijk ding zeg O+

Vraagje, wanneer gingen jullie dreumessen van 2 naar 1 slaapjes overdag? Ik merk dat wij sinds de vakantie al een beetje lopen te klungelen met slaapjes en vandaag weigerde hij te gaan slapen in de ochtend. Hij was vanmorgen om 7 wakker, sliep uiteindelijk van half 11 tot half 2. Om 19 uur naar bed en sliep gelijk.
Normaal was het 06:30 wakker, 08:30-10:30 slapen, 13:30-15:30 slapen en dan wakker tot bedtijd 19:30. Maar dat laatste slaapje schoof telkens meer en meer naar achteren waardoor wij 's avonds met een heel vrolijk en wakker kind zaten.
pi_194284258
quote:
17s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:25 schreef douche-eendje het volgende:
Luna, hoe is het nu met welpje? :*
Alweer helemaal de oude! Eigenlijk al sinds 5 minuten nadat zijn elleboog terug gezet was, je merkt niks meer aan hem. Klimt ondertussen thuis op zijn speelgoed, of bovenop ons voor een knuffel. O+
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 21:24:49 #99
447051 crew  Peejtur
pi_194285131
Wij zitten nu bijna naar 1 slaapje. Heel af en toe nog een 2e. Maar ze is er nog niet helemaal aan gewend aangezien ze in avond echt moe is. Ze is dan ook wakker van ongeveer 11.30 tot 19.00. Maar in middag krijgen we haar vaak niet meer het bed in. Ze is nu bijna 17 maanden.
  maandag 27 juli 2020 @ 21:45:05 #100
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194285461
Hier al sinds 10 maanden 1 slaapje. Gaat tussen 11:00 uur en 11:30 slapen. Komt ook wel door een ouder schoolgaand kind, daardoor is hij toch wel een beetje in dit ritme gedwongen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 27 juli 2020 @ 21:46:13 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194285478
Prul ging met 14 maanden ofzo over naar 1 op het kdv (dat vonden wij eigenlijk te vroeg, maar ze gaven aan dat ze 's ochtends echt niet meer sliep) en een maandje of twee later thuis ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 27 juli 2020 @ 21:48:46 #102
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194285537
We zijn hier ook over naar 1 slaapje, maar we klooien nog wat met de nachtslaap. Onze sliep 's avonds laat pas en sliep dan uit (of ochtendslaapje bij de opvang) maar we willen nu toch liever naar een 7-7 ritme. Dus nu aan het vervroegen 's avonds. Tot nu toe niet echt een succes, Koert wordt nu 's nachts vaak wakker en is dan moeilijk in slaap te krijgen -O- ook erg zoekende in wat we hem moeten voeden, als hij 's nachts honger krijgt krijgt hij nu weer een fles. Vannacht 3 flessen gegeven :{
pi_194285944
Onze slaapt op de opvang juist meer (langer) dan thuis.. Ook zo bijzonder. :9

Maar we zitten nu op één middagslaap van meestal 1,5 uur. (Soms 2,5 uur + )
Alleen ze wil eigenlijk het liefst pas rond 15u gaan slapen.
pi_194285957
Ah wat fijn Luna!

Draakje is rond z'n eerste jaar over gedaan op 1 slaapje. Dikwijls was het drama om hem überhaupt overdag te laten slapen, dus liever 1 keer strijd dan 2 keer.
Nu slaapt hij met bijna 2 jaar ( :o ) elke dag 2 uur soms zelfs 3 uur. Wel tot uiterlijk 15.30 uur anders slaapt hij 's avonds heel laat.
Herkenbaar Ceviche qua ritme, hier hebben we er ook lang mee gestoeid. Draakje slaapt nu van 20/21 uur tot 6.30/7 uur. Voorheen sliep Draakje nog van 7-9 uur nadat hij wakker was. Ik mis dat uitslapen wel enorm :@
Met flessen geen ervaring.
pi_194286011
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze slaapt op de opvang juist meer (langer) dan thuis.. Ook zo bijzonder. :9

Draakje heeft dat ook heel lang gedaan. Toen wij vol in de strijd elke dag zaten om hem überhaupt in slaap te krijgen (1-2 uur bezig zeg maar) en dan sliep hij ook nog kort vaak. Dat wij echt vroegen "maar hoe dan". Op het kdv legde ze hem gewoon neer en ging die slapen :+
Inmiddels winnen we :9
pi_194286941
Sofie was ook voor 1 jaar (dacht ik) al over naar 1 slaapje. Maar ze is een uitslaper dus niet echt vergelijkingsmateriaal. Nu met bijna 2 jaar slaapt ze tot +/- 9.30-10.00 uit, dan vaak van 13.30-15.00 en dan weer om 21.00 naar bed. Als ze ‘s ochtends langer slaapt slaat ze het slapen ‘s middags over.

Ons vrolijke meisje was afgelopen dagen niet zo vrolijk. Ze is echt flink ziek geweest. Woensdag begon ze met waterdunne diarree, donderdagavond overgeven en koorts erbij, vrijdag ook nog overgeven. En tot gister waterdunne luiers. Zaterdagavond contact gehad met de hap omdat ze al sinds half 3 ‘s nachts niet geplast had. Omdat ze wel alert was hoefden ze nog niet langs te komen. Kreeg wel ors voorgeschreven (wat ze manmoedig opdronk) en moest ze volgende ochtend voor 10 uur plassen anders zou ze opgenomen moeten worden. Om 9.55 plaste ze eindelijk.
Nog nooit zo blij geweest met een plasluier :D

En wat zijn die kleintjes dan veerkrachtig; vandaag eet en speelt ze weer alsof er niets aan de hand was. Je ze en voelt wel dat ze is afgevallen. Volgende week met haar verjaardag maar een extra stuk taart :P
  maandag 27 juli 2020 @ 23:52:53 #107
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194287513
Pfoe, dat is op het nippertje, Takkie! Wat fijn dat ze zo snel weer de oude is :D
pi_194288007
Even spuien hoor...

Li is sinds drie nachten helemaal over de rooie als we haar naar bed brengen. Echt heel verdrietig, gillen, huilen, aan mijn haren trekken en worstelend ben ik met haar 2 uur bezig. Dan heb ik haar zingend en wiegend rustig en slapend gekregen.
Maar dan, rond 11 uur wordt ze weer krijsend wakker en krijg ik haar dus echt niet meer rustig. De eerste nacht sliep ze door, maar gisteren ben ik tussen 11 en 4.55 met haar bezig geweest. Vandaag begon het weer en Ik heb niet de illusie dat ik deze nacht ga slapen. Ik ben al met haar naar beneden verhuisd zodat manlief wat slaapt en morgenochtend om 7 uur haar kan overnemen.

Misschien is het even een dingetje en slaapt ze binnen een paar nachten weer, maar ik heb een beetje flashbacks naar Ow, toen hebben we twee jaar niet geslapen.

Dus sorry, even spuien voordat ik te somber word.... zeggen jullie maar gewoon even dat het een mini korte fase is ofzo ;)
Positiviteit nodig :)
pi_194289041
Dat is zwaar, loj. Gelukkig is het maar een korte minifase ( ;) ).

Heeft ze geen (oor)pijn? Aan pcm heb je vast al gedacht.

Phi heeft de twee maanden voor haar verjaardag ook avondenlang stennis geschopt met slapengaan. Idd: totale hysterie. We weten nog niet wat het was, maar het was ook ineens over. Hopelijk is dat bij Li ook zo.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:39:55 #110
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194289952
Oh Loj dat is ook heel zwaar, ook al is het maar een korte minifase en slaapt ze straks weer als een roosje ;) Bas heeft af en toe van die fasetjes van een paar nachten waar hij gewoon Wakker is en Niet Wil Slapen. Soms helpt het als papa ernaar toe gaat en soms helpt niks en is het de volgende nacht weer over. Geen peil op te trekken.

Hier, lekkere koffie c_/
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:45:20 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194290557
Herkenbaar, het is idd een fase - dat moet gewoon. Punt.

Prul heeft momenteel vooral issues met inslapen. Ze blijft echt heel lang rommelen. Soms blij, soms boos, nooit verdrietig. Maar ze is dan wel echt moe. Eerder naar bed dan nu (18:30) is echt niet haalbaar, dus ik weet het ook even niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194290749
Dat wou ik horen!
Hele korte fase toch ;)

En koffie inderdaad, heel veel koffie ;)

Oorpijn had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, wamt geen enkele aanwijzing daarvoor.
Maar dat was bij Js ook altijd zo en dat eindigde met een week ziekenhuis.
Vannacht probeer ik nog wat pcm en anders inderdaad toch even langs de ha.
Tnx voor de tip!
pi_194290780
Lily is rond 12 maanden gestart met de transitie naar 1 slaapje thuis. Bij de GO deed ze dat al sinds 7 maanden ofzo, te veel te doen denk ik. Afwisselend sliep ze 1 of 2 keer, tot we merkten dat ze met 2 slaapjes tot 22u wakker was en om 6u weer begon. Toen hebben we het laatste slaapje laten vallen. Sommige dagen was ze dan heel moe 's avonds, maar toch haar bezig gehouden en nu is ze dus helemaal over. Ook haar nachten zijn eindelijk langer geworden. Van 20 tot 8 nu de laatste week. Nachtvoedingen zijn we met 12 maanden mee gestopt n.a.v. wat posts in het borstvoedingstopic. Dat ging makkelijker en sneller dan verwacht en ze vraagt er nu nooit meer om. Als ze 's nachts wakker wordt is een kus en een 'ga maar lekker slapen lieverd, het is tijd om te slapen' voldoende.

Tot de volgende kies of fase natuurlijk.😅

Ze heeft overigens een kies! En de ander komt eraan. Lekker kauwen. Verklaart ook waarom tandenpoetsen telkens huilen was.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194360983
Sofie’s boomhut is af! Samen met vriend bedacht en gebouwd. En Sofie vindt het geweldig. Gisteren wilde ze nog wel hulp met eraf glijden maar nu durft ze alleen. Favoriet is achteruit op haar buik. Ze ploft steeds plat op haar buik op het gras neer. Dat ik denk ‘au’ en zij roept ‘Grappig!’ :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 6 dagen en ze is officieel een peuter! :o
pi_194361202
Super leuk geworden!

En over 6 dagen jarig!

Hier is vincent ook alvast aan het oefenen voor het peuterschap. Alles is nee, nee en nog eens nee.
We hebben nu ook zijn matras maar vastgemaakt met een spanband. Hij vouwde het elke keer dubbel om en dan vervolgens onder te liggen slapen ipv er bovenop...
pi_194361533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 22:12 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie’s boomhut is af! Samen met vriend bedacht en gebouwd. En Sofie vindt het geweldig. Gisteren wilde ze nog wel hulp met eraf glijden maar nu durft ze alleen. Favoriet is achteruit op haar buik. Ze ploft steeds plat op haar buik op het gras neer. Dat ik denk ‘au’ en zij roept ‘Grappig!’ :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 6 dagen en ze is officieel een peuter! :o
Super gaaf Takkie! En wat is het snel gegaan he, het afgelopen jaar. Ik vind dit wel echt een hele leuke leeftijd O+ Gaan jullie het nog vieren?

Vincent moet toch nog wel een tijdje Annie? Ze kunnen zo ondeugend zijn .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194361574
Ohja, en Jeremy heeft het uitttekken van zijn broek ontdekt. Ook de knoopjes van de romper worden vakkundig opengepult. De luier laat hij gelukkig nog wel aan.
Plassen op de wc gaat wel goed al, alleen het poepen is nog zo random. Gister hadden ze een beker appelsap gehad, en een uur later diaree tot aan de oksels. Die appelsap krijgen ze voorlopig dus niet meer :+
pi_194361649
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 22:35 schreef Wolken het volgende:

[..]


Vincent moet toch nog wel een tijdje Annie? Ze kunnen zo ondeugend zijn .
Ja, ze worden eind oktober 2. Maar met een grote zus van bijna 7 zijn veel dingen snel geleerd haha!

Vanmiddag was ik even naar het toilet en stonden ze met zn 3e op de bank te springen. Toen ik de deur open deed hoorde ik Kaylee zeggen gauw op je billen en zaten ze braaf toen ik weer bij ze was. Op de vraag of ze op de bank aan het springen waren kwam 2 keer nee als antwoord en een keer een ja ( Jeremy heeft de nee nog niet in het assortiment haha)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 augustus 2020 @ 07:29:22 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194364909
Gaaf takkie!

Ik was aan het denken, vanaf wanneer ga je schoenen kopen en dragen?

Onze grote man loopt nu los, in huis, een stap of 20, gaat steeds beter. Buiten in de tuin op het gras gaat het ook steeds beter.

Nu heb ik hem voor het zomer werd altijd leren slofjes aan gehad. Nu lekker op de blote voeten. Thuis en in de tuin kan dat prima. Maar wanneer ga je dus schoenen dragen? Buitens huis zit hij of in de doek/drager of in de wagen. En bij m'n ouders ook lekker op de blote voeten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194365016
@Wolken: we vieren het vrijdag maar niet heel groots. Opa en oma van beide kanten en tante, oom en neef. Het wordt schitterend weer dus we kunnen lekker buiten zitten!
Bikkel ook bijna 2! Vieren jullie het?

@aapieannie; Die 3 van jou gaan volgens mij nog veel meer ondeugende dingen uithalen samen >:) :Y

@Ynske; wij hebben schoentjes gekocht toen ze op straat achter haar loopwagentje liep. Haar leren slofjes gingen hierdoor namelijk heel snel kapot. Er zijn genoeg eerste schoentjes waarbij de zool heel soepel is. Dit maakt de overgang iets minder groot. En dan thuis nog lekker veel op blote voeten laten lopen.
Ohja, schoenmaten zijn wel weer gek, die flexzool schoentjes vallen vaak klein, gaan passen of goed de voetjes opmeten is wel een must.
  zondag 2 augustus 2020 @ 08:07:45 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194365020
Als je echt buiten op straat gaat lopen denk ik. Toen heb ik het gedaan in iedergeval.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 2 augustus 2020 @ 08:10:22 #122
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194365026
Nu is dan wel het moment @Ynske. Of althans, voor de tuin heb je het natuurlijk niet nodig. Meer voor als hij buiten loopt. Ga je nooit naar een speeltuin oid? Je zoon gaat ook niet naar een opvang?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194366142
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:07 schreef Takkie88 het volgende:
@:Wolken: we vieren het vrijdag maar niet heel groots. Opa en oma van beide kanten en tante, oom en neef. Het wordt schitterend weer dus we kunnen lekker buiten zitten!
Bikkel ook bijna 2! Vieren jullie het?


Hij is zaterdag jarig en gaan het 2 dagen vieren. Zaterdag over de dag de families verdeeld en wat goede vrienden en zondag komen er een paar vriendinnetjes. Zo zijn er nooit veel mensen tegelijk en kunnen we het makkelijk buiten vieren want volgens mij gaat het super lekker weer worden.

Wat gaan jullie geven als cadeau? Ik weet echt niet wat ik moet gaan geven.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194366673
Ze heeft al de boomhut gekregen. Op haar verjaardag krijgt ze om uit te pakken nog een boek.

Cadeau’s bedenken vind ik ook lastig. Ik wil vooral niet teveel plastic herrie spul in huis/tuin. Heeft Bikkel al een loopfiets? Of een stepje? Sofie vindt spelen in een tipi erg leuk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 augustus 2020 @ 11:34:05 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194366786
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:10 schreef Mariposas het volgende:
Nu is dan wel het moment @:Ynske. Of althans, voor de tuin heb je het natuurlijk niet nodig. Meer voor als hij buiten loopt. Ga je nooit naar een speeltuin oid? Je zoon gaat ook niet naar een opvang?
Speeltuin nog niet, binnenkort eens proberen.hij is nog maar net 1 het.
Op de opvang heeft hij ook blote voetjes of zijn leren slofjes aan.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 08:07 schreef pinquit het volgende:
Als je echt buiten op straat gaat lopen denk ik. Toen heb ik het gedaan in iedergeval.
dat duurt nog wel even denk ik. Hoewel... T gaat allemaal zo snel ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 2 augustus 2020 @ 14:37:02 #126
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194369211
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

Speeltuin nog niet, binnenkort eens proberen.hij is nog maar net 1 het.
Op de opvang heeft hij ook blote voetjes of zijn leren slofjes aan.
[..]

dat duurt nog wel even denk ik. Hoewel... T gaat allemaal zo snel ;)
Ik zou ze wel gaan kopen, dan heb je ze vast in huis. Als hij nu al zoveel stapjes zet denk ik niet dat het lang duurt voor hij buiten loopt.
Ik ben met hem naar een winkel gegaan, advies gevraagd. Ik had geen idee welke maat ik moest hebben en wat handig was maar ben daar heel goed geholpen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 augustus 2020 @ 16:10:17 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194370894
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:37 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik zou ze wel gaan kopen, dan heb je ze vast in huis. Als hij nu al zoveel stapjes zet denk ik niet dat het lang duurt voor hij buiten loopt.
Ik ben met hem naar een winkel gegaan, advies gevraagd. Ik had geen idee welke maat ik moest hebben en wat handig was maar ben daar heel goed geholpen :)
Dat lijkt me een goed idee. Gewoon naar een speciaalzaak? Of een keten? Zo ja welke? :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:36:45 #128
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194371359
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goed idee. Gewoon naar een speciaalzaak? Of een keten? Zo ja welke? :D
Ik ben gewoon bij de van haren geweest :)
pi_194371408
Nu alvast schoenen gaan kopen om ze alvast in huis te hebben heeft geen zin want voeten groeien en als kinderen gaan lopen worden de voeten platter waardoor het dubbelop gaat. Bij L was het in het begin elke 1 a 2 maand een grotere maat schoenen, zo hard gaat dat.

Zodra hij buiten op straat gaat lopen en de leren slofjes af zijn even langs een goede schoenenwinkel om de voeten te meten.

Schoenenwinkel verschilt nogal welk personeel je treft is mijn ervaring. Zelfs bij dezelfde winkel heb ik wisselende ervaringen, inmiddels weet ik bij wie ik moet zijn maar nu groeien de voeten niet meer zo snel :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Elleska op 02-08-2020 16:45:29 ]
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:44:55 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194371663
Precies wat elleska zegt. En dan een winkel die er verstand van heeft wat mij betreft. Wij zijn goed geholpen bij shoesme (in Tilburg en breda prima geholpen) en bij de lokale kinderschoenenwinkel. Ik zou persoonlijk niet naar een goedkope winkel gaan, vond het te belangrijk om goed geadviseerd te worden en ook helemaal leren en flexibele schoentjes te kopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:11:11 #131
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194372167
Mwah ik heb ze twee maanden geleden op de groei gekocht (waren toen aan de ruime kant maar hij liep toen ook nog niet), passen nu heel goed. En als een dreumes al binnenshuis loopt duurt het vast niet lang meer voor ze buiten gaan lopen. En als ze na een maand eruit gegroeid zijn is het imo niet noodzakelijk om naar speciaalzaken te gaan. Hij loopt meestal op blote voeten, alleen buiten niet, ik geloof niet dat hij echt verkeerd leert lopen omdat hij een paar keer buiten schoenen met een minder flexibele zool aan heeft. En ook meteen een maat groter gekocht, om vast in huis te hebben.
Over alles valt wel te twisten en er zullen altijd betere opties zijn. Ik ben tevreden over Koerts schoenen :)
pi_194373125
Hier ook gelijk gekocht zodra Y ging lopen, en ook weleens schoenen op de groei gekocht. Op een gegeven moment weet je wel waar je op moet letten, zijn trouwens net zo goed geholpen bij zowel de duurdere winkels als de goedkope :) enige ding was dat ik me altijd verplicht voel om na het passen en meten een paar schoentjes te kopen, en dat was bij de duurdere wel even ruk haha
pi_194374578
Ik rommel maar wat aan met schoentjes :@ Hij liep op blote voeten/sokken/slofjes toen hij net liep en heeft best een poos geweigerd buiten te lopen. Midden in de winter gingen we ook niet echt ver erop uit. Sinds Corona tijd lopen we echt verdere stukken, maar nu geen schoenen meer flexibele zool (Adidasjes of sandalen of kaplaarzen)

Hier genoeg cadeau ideeën
- Wobbel
- Mooi houten speelgoed (zelf wil ik graag nog de regenboog van Grimm)
- Mooi voorleesboek (“Samen hier” staat bovenaan het lijstje, gepersonaliseerd boek is ook leuk)
- Slaaptrainer lamp
- Fietsje/stepje
- Glijbaan voor buiten
- Schommel voor buiten
- Zandbak/tafel voor buiten
- Watertafel/aquaplay voor buiten
- Keukentje/winkeltje/werkbank
- Garage/poppenhuis
- Treinbaan (+ uitbreiding)
- Duplo uitbreiding, evt treinbaan
- Speelmat van IKEA
- Fauteuil of lekkere stoel
- Tafeltje en stoeltje, evt gepersonaliseerd
- 1e spelletje (Haba)
- Moeilijkere puzzels
- Kinetisch zand + bak
- Abonnement op dierentuin, speeltuin, tijdschrift oid
- En dan nog kleinere dingen zoals knutselspullen (klei, verf, kralen rijgen, stickers plakken, vormen zoeken), badspeelgoed, pop & accessoires, boekjes, buitenspeelgoed, diertjes, autootje, spullen voor keukentje/winkeltje/poppenhuis, verkleedkleren, muziekinstrumenten etc.

Ik zou wel elke maand een groter cadeau kunnen geven :@ Ben dol op speelgoed O+ Doe het wel heel bewust doseren en probeer het binnen de perken te houden.
Volgend jaar gaan we verhuizen en ik verheug mij ook al ontzettend op het inrichten van zijn slaapkamer en speelhoekje.

Heel leuk die boomhut Takkie. Knap gemaakt! En leuk dat ze er zelf af gaat.
Wat knap aapie dat ze op de wc gaan! En zelf broek uittrekke
ook. Hopelijk ontdekt hij hoe de luier uit kan nog niet.
Draakje probeert hier juist alles zelf aan te trekken.

De grote leegloop gaat hier nu wel echt beginnen. Ik ben nog in ontkenning :+
Alvast een fijne verjaardag voor de aankomende peuters *O*

Gaan de dreumesen die bezig zijn met zindelijkheid op een potje of op de wc met verkleiner? Ik twijfel om een potje te kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuchsia_roze op 02-08-2020 20:10:59 ]
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:44:17 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194375413
Potje, zowel boven als beneden. Zodat ik m'n handen vrij heb om een boekje met haar te lezen en ze zelf erop en eraf kan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194375987
Hier gaan ze op de wc met verkleiner. We hebben zon handige wc bril waar al een verkleiner in zit. Als ze tegelijk moeten gaat er dus een boven en een beneden haha!

Schoenen hier al vrij vlot gekocht. Begonnen met maat 18 van elefanten. Ik weet nog hoe een drama het bij de oudste was dat ze ineens schoenen aan kreeg. Ze weigerde te lopen zodra ze schoenen aan had...
Als je haar neer wilde zetten deed ze gewoon haar benen in de lucht.
Dus de jongens kregen vrij snel schoentjes aan.
Ze dragen nu maat 23, schoenen van de bristol zijn prima nu.
pi_194377069
Ik ben erg kieskeurig wat schoenen betreft. Vast ook een stukje beroepsdeformatie. De goedkopere schoenenzaken hebben ook goede schoenen erbij zitten maar het zijn er niet veel. Tegelijkertijd worden er ook in de speciaalzaken ‘verkeerde’ schoenen bij kinderen geadviseerd.
Verpest je de voeten van je kind als ze op ‘verkeerde’ schoenen lopen? Van een keer ‘verkeerde’ schoenen vast niet en het verschilt ook nog per kind.
Maar ik zie wel heel veel kinderen op niet goed passende schoenen lopen.
Grootste valkuil is sowieso te klein kopen, zowel in de lengte als de breedte bij de voorvoet.

Ik keur zelf al een deel van de schoenen af, met name omdat ik ze te stug vind. Dan mag Sofie passen en blijft er meestal maar 1 paar over waar ze naar mijn zin goed genoeg op loopt.
Maar goed dat ik qua uiterlijk van de schoen wat minder kritisch ben (ze niet volledig roze zijn, vind ik het meestal prima) anders zouden we nooit slagen voor schoenen :P
pi_194377721
Hier waren de eerste schoenen ook Shoesme gekocht bij een schoenenwinkel. Al loopt Bikkel nu vaak rond op laarzen rond.

Goed lijstje Fuchsia! Al kan ik wel al wat afstrepen omdat hij het al heeft. Van mijn ouders krijgt hij een loopfiets. Een wobbel heb ik ook al maar daar doet hij ( nog ) erg weinig mee.

Potje heb ik gekocht bij de Ikea maar meneer maakt nog geen enkele aanstalten om ook maar iets aan te willen geven dus die blijft nog even in de kast staan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194378390
@Takkie88 heb je extra tips waar je op kan letten bij het kopen van schoenen? En welke merken zijn over het algemeen goed?

Ik heb verschillende schoenen voor M, maar vind het wel zonde om elke maand 50 euro te betalen aan bijv shoesme schoentjes.

Ik zag vandaag dat ze een blaar had van de sandaaltjes die ze droeg (van de bristol). Ze loopt veel, het liefst constant en vind het wel belangrijk dat ze op goede schoenen loopt.

We hebben nu verschillende soorten merken/ schoenen in huis in verschillende maten, variërend van shoesme tot h&m en primark, maar ik weet niet wat nou echt goed voor de voeten is.
pi_194380071
In spoiler want wordt een lap tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194380088
Qua sandalen heb ik me dus vergist. Sandalen van bunnies met een kurken-voetbed. Als volwassene loop je zo’n voetbed vrij snel goed soepel. Maar die kleine voetjes niet. Sofie valt met haar sandalen aan veel vaker daardoor.
Dus ben op zoek naar sandalen zonder kurkenvoetbed die wel goed vast te maken zijn.
  maandag 3 augustus 2020 @ 08:02:23 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194380391
Ik zweer bij teva. Spuuglelijk, maar de bandjes zijn alledrie verstelbaar, de zooi is een stuk soepeler dan alle anderen die ik gezien heb en geen drama als ze zeiknat worden. En ze passen prul heel keurig.
Daarnaast heeft prul nu goede schoenen van bopy en regenlaarzen van scapino (met een behoorlijk flexibele zool!) om in de plassen te stampen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194380755
Ook team teva..
En ook team leegloop ;)
pi_194380846
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 06:31 schreef Takkie88 het volgende:
Qua sandalen heb ik me dus vergist. Sandalen van bunnies met een kurken-voetbed. Als volwassene loop je zo’n voetbed vrij snel goed soepel. Maar die kleine voetjes niet. Sofie valt met haar sandalen aan veel vaker daardoor.
Dus ben op zoek naar sandalen zonder kurkenvoetbed die wel goed vast te maken zijn.
Ik vind de waterschoentjes/sandaaltjes van Igor heel fijn.
pi_194381172
Wij heben sandalen van de scapino, omdat dit de enige sandalen met dichte neus waren en zonder kurken voetbed.

Jeremy moest trouwens stevige schoenen ipv flexibele, omdat hij wat soepeler in zijn enkels is. Dus een hoge stevige schoen. Als je hem op blote voeten ziet rennen zie je ook dat zijn voetjes naar binnen zakken als het ware.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:09:36 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194381485
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:39 schreef aapieannie het volgende:
Wij heben sandalen van de scapino, omdat dit de enige sandalen met dichte neus waren en zonder kurken voetbed.

Jeremy moest trouwens stevige schoenen ipv flexibele, omdat hij wat soepeler in zijn enkels is. Dus een hoge stevige schoen. Als je hem op blote voeten ziet rennen zie je ook dat zijn voetjes naar binnen zakken als het ware.
Als je ooit opvolgers zoekt, zijn die er ook van Keen. Te vinden bij een outdoorwinkel zoals bever.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194382376
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 06:23 schreef Takkie88 het volgende:
In spoiler want wordt een lap tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, ik ga morgen maar weer eens even shoppen met mijn kleine dame ;)
pi_194382683
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je ooit opvolgers zoekt, zijn die er ook van Keen. Te vinden bij een outdoorwinkel zoals bever.
Bedankt voor de tip!
Ik denk dat de volgende sandalen wel met open neus kunnen. Toen ik op zoek was kroop Jeremy buiten nog vandaar de keuze voor een dichte teen.
pi_194398359
Ik vind de lage slofjes van Lodger fijn voor de eerste stapjes. Die hebben een heel flexibele zool maar beschermen wel goed. En zijn super gemakkelijk aan te trekken; een groot voordeel want ik vind het irritant als je van die babyvoetjes in schoentjes moet proppen ;)
Er slingeren hier ook massa's schoentjes rond die we van familie hebben gekregen (doorgevertjes) maar die vind ik allemaal teveel aantrek-werk.
pi_194400272
Bas heeft eigenlijk alleen leren slofjes aan, maar hij loopt nog niet los.

Gisteren hadden we ook weer iets hoor. Meneer was Boos. Met een hoofdletter. Want ik had de deur dichtgedaan (ja foei, stel je voor he kind ) en dat kon dus echt niet. Dus hij ging hysterisch hard brullen, op de grond liggen en boos zijn sokken uittrekken. :|W
pi_194403019
Voor de zomer sandalen gekocht, voor de knul perfecte maat, maar voor dochterlief vallen ze net te groot helaas.

Maar het liefst lopen ze op blote voeten, als ze de tuin ingaan hebben ze ze aan, maar dat duurt meestal 10 minuten. Klittenband los en uittrekken en we mogen ze dan ook niet meer aantrekken.

Gelukkig is op blote voeten goed voor ze, wij moeten gewoon zorgen dat er niets in de tuin ligt wat voor verwondingen kan zorgen 😁
pi_194421160
Wat een heerlijke dag vandaag!
De hele dag bij mijn moeder doorgebracht.
Voor de groten staat het grote zwembad. Voor de kleintjes een klein badje.
Vincent was gelijk enthousiast en heeft zelf in het grote bad gezwommen.
Jeremy vermaakt zich prima op zijn knieen naast het badje met een emmer en wat badeendjes.
Er liggen nu 3 heerlijk naar after sun ruikende kindjes te slapen O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')