abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2020 @ 14:37:02 #126
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194369211
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

Speeltuin nog niet, binnenkort eens proberen.hij is nog maar net 1 het.
Op de opvang heeft hij ook blote voetjes of zijn leren slofjes aan.
[..]

dat duurt nog wel even denk ik. Hoewel... T gaat allemaal zo snel ;)
Ik zou ze wel gaan kopen, dan heb je ze vast in huis. Als hij nu al zoveel stapjes zet denk ik niet dat het lang duurt voor hij buiten loopt.
Ik ben met hem naar een winkel gegaan, advies gevraagd. Ik had geen idee welke maat ik moest hebben en wat handig was maar ben daar heel goed geholpen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 augustus 2020 @ 16:10:17 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194370894
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:37 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik zou ze wel gaan kopen, dan heb je ze vast in huis. Als hij nu al zoveel stapjes zet denk ik niet dat het lang duurt voor hij buiten loopt.
Ik ben met hem naar een winkel gegaan, advies gevraagd. Ik had geen idee welke maat ik moest hebben en wat handig was maar ben daar heel goed geholpen :)
Dat lijkt me een goed idee. Gewoon naar een speciaalzaak? Of een keten? Zo ja welke? :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:36:45 #128
346653 Ceviche
pi_194371359
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goed idee. Gewoon naar een speciaalzaak? Of een keten? Zo ja welke? :D
Ik ben gewoon bij de van haren geweest :)
pi_194371408
Nu alvast schoenen gaan kopen om ze alvast in huis te hebben heeft geen zin want voeten groeien en als kinderen gaan lopen worden de voeten platter waardoor het dubbelop gaat. Bij L was het in het begin elke 1 a 2 maand een grotere maat schoenen, zo hard gaat dat.

Zodra hij buiten op straat gaat lopen en de leren slofjes af zijn even langs een goede schoenenwinkel om de voeten te meten.

Schoenenwinkel verschilt nogal welk personeel je treft is mijn ervaring. Zelfs bij dezelfde winkel heb ik wisselende ervaringen, inmiddels weet ik bij wie ik moet zijn maar nu groeien de voeten niet meer zo snel :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Elleska op 02-08-2020 16:45:29 ]
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:44:55 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194371663
Precies wat elleska zegt. En dan een winkel die er verstand van heeft wat mij betreft. Wij zijn goed geholpen bij shoesme (in Tilburg en breda prima geholpen) en bij de lokale kinderschoenenwinkel. Ik zou persoonlijk niet naar een goedkope winkel gaan, vond het te belangrijk om goed geadviseerd te worden en ook helemaal leren en flexibele schoentjes te kopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:11:11 #131
346653 Ceviche
pi_194372167
Mwah ik heb ze twee maanden geleden op de groei gekocht (waren toen aan de ruime kant maar hij liep toen ook nog niet), passen nu heel goed. En als een dreumes al binnenshuis loopt duurt het vast niet lang meer voor ze buiten gaan lopen. En als ze na een maand eruit gegroeid zijn is het imo niet noodzakelijk om naar speciaalzaken te gaan. Hij loopt meestal op blote voeten, alleen buiten niet, ik geloof niet dat hij echt verkeerd leert lopen omdat hij een paar keer buiten schoenen met een minder flexibele zool aan heeft. En ook meteen een maat groter gekocht, om vast in huis te hebben.
Over alles valt wel te twisten en er zullen altijd betere opties zijn. Ik ben tevreden over Koerts schoenen :)
pi_194373125
Hier ook gelijk gekocht zodra Y ging lopen, en ook weleens schoenen op de groei gekocht. Op een gegeven moment weet je wel waar je op moet letten, zijn trouwens net zo goed geholpen bij zowel de duurdere winkels als de goedkope :) enige ding was dat ik me altijd verplicht voel om na het passen en meten een paar schoentjes te kopen, en dat was bij de duurdere wel even ruk haha
pi_194374578
Ik rommel maar wat aan met schoentjes :@ Hij liep op blote voeten/sokken/slofjes toen hij net liep en heeft best een poos geweigerd buiten te lopen. Midden in de winter gingen we ook niet echt ver erop uit. Sinds Corona tijd lopen we echt verdere stukken, maar nu geen schoenen meer flexibele zool (Adidasjes of sandalen of kaplaarzen)

Hier genoeg cadeau ideeën
- Wobbel
- Mooi houten speelgoed (zelf wil ik graag nog de regenboog van Grimm)
- Mooi voorleesboek (“Samen hier” staat bovenaan het lijstje, gepersonaliseerd boek is ook leuk)
- Slaaptrainer lamp
- Fietsje/stepje
- Glijbaan voor buiten
- Schommel voor buiten
- Zandbak/tafel voor buiten
- Watertafel/aquaplay voor buiten
- Keukentje/winkeltje/werkbank
- Garage/poppenhuis
- Treinbaan (+ uitbreiding)
- Duplo uitbreiding, evt treinbaan
- Speelmat van IKEA
- Fauteuil of lekkere stoel
- Tafeltje en stoeltje, evt gepersonaliseerd
- 1e spelletje (Haba)
- Moeilijkere puzzels
- Kinetisch zand + bak
- Abonnement op dierentuin, speeltuin, tijdschrift oid
- En dan nog kleinere dingen zoals knutselspullen (klei, verf, kralen rijgen, stickers plakken, vormen zoeken), badspeelgoed, pop & accessoires, boekjes, buitenspeelgoed, diertjes, autootje, spullen voor keukentje/winkeltje/poppenhuis, verkleedkleren, muziekinstrumenten etc.

Ik zou wel elke maand een groter cadeau kunnen geven :@ Ben dol op speelgoed O+ Doe het wel heel bewust doseren en probeer het binnen de perken te houden.
Volgend jaar gaan we verhuizen en ik verheug mij ook al ontzettend op het inrichten van zijn slaapkamer en speelhoekje.

Heel leuk die boomhut Takkie. Knap gemaakt! En leuk dat ze er zelf af gaat.
Wat knap aapie dat ze op de wc gaan! En zelf broek uittrekke
ook. Hopelijk ontdekt hij hoe de luier uit kan nog niet.
Draakje probeert hier juist alles zelf aan te trekken.

De grote leegloop gaat hier nu wel echt beginnen. Ik ben nog in ontkenning :+
Alvast een fijne verjaardag voor de aankomende peuters *O*

Gaan de dreumesen die bezig zijn met zindelijkheid op een potje of op de wc met verkleiner? Ik twijfel om een potje te kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuchsia_roze op 02-08-2020 20:10:59 ]
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:44:17 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194375413
Potje, zowel boven als beneden. Zodat ik m'n handen vrij heb om een boekje met haar te lezen en ze zelf erop en eraf kan.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194375987
Hier gaan ze op de wc met verkleiner. We hebben zon handige wc bril waar al een verkleiner in zit. Als ze tegelijk moeten gaat er dus een boven en een beneden haha!

Schoenen hier al vrij vlot gekocht. Begonnen met maat 18 van elefanten. Ik weet nog hoe een drama het bij de oudste was dat ze ineens schoenen aan kreeg. Ze weigerde te lopen zodra ze schoenen aan had...
Als je haar neer wilde zetten deed ze gewoon haar benen in de lucht.
Dus de jongens kregen vrij snel schoentjes aan.
Ze dragen nu maat 23, schoenen van de bristol zijn prima nu.
pi_194377069
Ik ben erg kieskeurig wat schoenen betreft. Vast ook een stukje beroepsdeformatie. De goedkopere schoenenzaken hebben ook goede schoenen erbij zitten maar het zijn er niet veel. Tegelijkertijd worden er ook in de speciaalzaken ‘verkeerde’ schoenen bij kinderen geadviseerd.
Verpest je de voeten van je kind als ze op ‘verkeerde’ schoenen lopen? Van een keer ‘verkeerde’ schoenen vast niet en het verschilt ook nog per kind.
Maar ik zie wel heel veel kinderen op niet goed passende schoenen lopen.
Grootste valkuil is sowieso te klein kopen, zowel in de lengte als de breedte bij de voorvoet.

Ik keur zelf al een deel van de schoenen af, met name omdat ik ze te stug vind. Dan mag Sofie passen en blijft er meestal maar 1 paar over waar ze naar mijn zin goed genoeg op loopt.
Maar goed dat ik qua uiterlijk van de schoen wat minder kritisch ben (ze niet volledig roze zijn, vind ik het meestal prima) anders zouden we nooit slagen voor schoenen :P
pi_194377721
Hier waren de eerste schoenen ook Shoesme gekocht bij een schoenenwinkel. Al loopt Bikkel nu vaak rond op laarzen rond.

Goed lijstje Fuchsia! Al kan ik wel al wat afstrepen omdat hij het al heeft. Van mijn ouders krijgt hij een loopfiets. Een wobbel heb ik ook al maar daar doet hij ( nog ) erg weinig mee.

Potje heb ik gekocht bij de Ikea maar meneer maakt nog geen enkele aanstalten om ook maar iets aan te willen geven dus die blijft nog even in de kast staan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194378390
@Takkie88 heb je extra tips waar je op kan letten bij het kopen van schoenen? En welke merken zijn over het algemeen goed?

Ik heb verschillende schoenen voor M, maar vind het wel zonde om elke maand 50 euro te betalen aan bijv shoesme schoentjes.

Ik zag vandaag dat ze een blaar had van de sandaaltjes die ze droeg (van de bristol). Ze loopt veel, het liefst constant en vind het wel belangrijk dat ze op goede schoenen loopt.

We hebben nu verschillende soorten merken/ schoenen in huis in verschillende maten, variërend van shoesme tot h&m en primark, maar ik weet niet wat nou echt goed voor de voeten is.
pi_194380071
In spoiler want wordt een lap tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194380088
Qua sandalen heb ik me dus vergist. Sandalen van bunnies met een kurken-voetbed. Als volwassene loop je zo’n voetbed vrij snel goed soepel. Maar die kleine voetjes niet. Sofie valt met haar sandalen aan veel vaker daardoor.
Dus ben op zoek naar sandalen zonder kurkenvoetbed die wel goed vast te maken zijn.
  maandag 3 augustus 2020 @ 08:02:23 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194380391
Ik zweer bij teva. Spuuglelijk, maar de bandjes zijn alledrie verstelbaar, de zooi is een stuk soepeler dan alle anderen die ik gezien heb en geen drama als ze zeiknat worden. En ze passen prul heel keurig.
Daarnaast heeft prul nu goede schoenen van bopy en regenlaarzen van scapino (met een behoorlijk flexibele zool!) om in de plassen te stampen.
pi_194380755
Ook team teva..
En ook team leegloop ;)
pi_194380846
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 06:31 schreef Takkie88 het volgende:
Qua sandalen heb ik me dus vergist. Sandalen van bunnies met een kurken-voetbed. Als volwassene loop je zo’n voetbed vrij snel goed soepel. Maar die kleine voetjes niet. Sofie valt met haar sandalen aan veel vaker daardoor.
Dus ben op zoek naar sandalen zonder kurkenvoetbed die wel goed vast te maken zijn.
Ik vind de waterschoentjes/sandaaltjes van Igor heel fijn.
pi_194381172
Wij heben sandalen van de scapino, omdat dit de enige sandalen met dichte neus waren en zonder kurken voetbed.

Jeremy moest trouwens stevige schoenen ipv flexibele, omdat hij wat soepeler in zijn enkels is. Dus een hoge stevige schoen. Als je hem op blote voeten ziet rennen zie je ook dat zijn voetjes naar binnen zakken als het ware.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:09:36 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194381485
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:39 schreef aapieannie het volgende:
Wij heben sandalen van de scapino, omdat dit de enige sandalen met dichte neus waren en zonder kurken voetbed.

Jeremy moest trouwens stevige schoenen ipv flexibele, omdat hij wat soepeler in zijn enkels is. Dus een hoge stevige schoen. Als je hem op blote voeten ziet rennen zie je ook dat zijn voetjes naar binnen zakken als het ware.
Als je ooit opvolgers zoekt, zijn die er ook van Keen. Te vinden bij een outdoorwinkel zoals bever.
pi_194382376
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 06:23 schreef Takkie88 het volgende:
In spoiler want wordt een lap tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, ik ga morgen maar weer eens even shoppen met mijn kleine dame ;)
pi_194382683
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je ooit opvolgers zoekt, zijn die er ook van Keen. Te vinden bij een outdoorwinkel zoals bever.
Bedankt voor de tip!
Ik denk dat de volgende sandalen wel met open neus kunnen. Toen ik op zoek was kroop Jeremy buiten nog vandaar de keuze voor een dichte teen.
pi_194398359
Ik vind de lage slofjes van Lodger fijn voor de eerste stapjes. Die hebben een heel flexibele zool maar beschermen wel goed. En zijn super gemakkelijk aan te trekken; een groot voordeel want ik vind het irritant als je van die babyvoetjes in schoentjes moet proppen ;)
Er slingeren hier ook massa's schoentjes rond die we van familie hebben gekregen (doorgevertjes) maar die vind ik allemaal teveel aantrek-werk.
pi_194400272
Bas heeft eigenlijk alleen leren slofjes aan, maar hij loopt nog niet los.

Gisteren hadden we ook weer iets hoor. Meneer was Boos. Met een hoofdletter. Want ik had de deur dichtgedaan (ja foei, stel je voor he kind ) en dat kon dus echt niet. Dus hij ging hysterisch hard brullen, op de grond liggen en boos zijn sokken uittrekken. :|W
pi_194403019
Voor de zomer sandalen gekocht, voor de knul perfecte maat, maar voor dochterlief vallen ze net te groot helaas.

Maar het liefst lopen ze op blote voeten, als ze de tuin ingaan hebben ze ze aan, maar dat duurt meestal 10 minuten. Klittenband los en uittrekken en we mogen ze dan ook niet meer aantrekken.

Gelukkig is op blote voeten goed voor ze, wij moeten gewoon zorgen dat er niets in de tuin ligt wat voor verwondingen kan zorgen 😁
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')