abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194129416
Het landelijke protocol zegt dus niet "Ouders mogen niet naar binnen" maar wel "Volwassenen moeten 1.5 meter afstand bewaren" en dat kan dus betekenen dat mee naar binnen gaan niet mogelijk is.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:10:01 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194130235
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het totaal onmogelijk is om 1,5 meter afstand te bewaren. Onderling moeten beroepskrachten ook 1,5 meter afstand houden. Als er 1 volwassene extra bij is, dan kan er heus wel een andere beroepskracht even uit jullie buurt blijven. En je kan bijvoorbeeld afspraken dat je direct na openingstijd komt, als het nog rustig is. Er valt mi echt wel een oplossing te bedenken voor een keer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194130317
Stomtoevallig sprak ik net iemand die kindjes bij een andere opvang heeft zitten, en daar mogen ouders gewoon naar binnen. Als het drukker is, moet je alleen even je handen wassen ( :') ) en dan mag je naar binnen.

Ik heb deze opvang waar we het contract naar gestuurd hebben direct een mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk is het contract te ontbinden dan wel even in de ijskast te zetten; ik heb nog geen contact gehad met die andere organisaties en weet dus niet of die wel aansluiten bij onze wensen, maar ze werken ook met die ontwikkelingsplannen en dat soort dingen.
1 van die opvangplaatsen staat ook in een nette wijk en volgens degene die ik net gesproken heb zitten er ook nette kinderen op. Geen gedoe, geen ruzies, hele vriendelijke mensen die er werken ook.
Hopelijk hebben ze plek voor Mini-ToT; ik vind het feit dat ik niet samen met mijn kindje binnen mag komen en niet even samen met hem mag zijn (op hooguit MISSCHIEN de allereerste keer na) echt ontzettend zwaar wegen!
pi_194130365
ToT, kijk ook gewoon even hoe het gaat straks hè :) .
Bij Bas hebben ze het allemaal heel netjes geregeld, ik kan hem voor het lokaal in een parkeervak gewoon rustig overdragen aan een leidster. Maar nou scheelt het ook al dat hij daar al vanaf november vorig jaar zit en de opvang zijn happy place is. Op vakantie kreeg ik medelijden met hem omdat hij maar 1 dag per week gaat, als ik dan op vakantie zie hoeveel plezier hij heeft in het spelen met/kijken naar andere kindjes :@
pi_194130687
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
ToT, kijk ook gewoon even hoe het gaat straks hè :) .
Bij Bas hebben ze het allemaal heel netjes geregeld, ik kan hem voor het lokaal in een parkeervak gewoon rustig overdragen aan een leidster. Maar nou scheelt het ook al dat hij daar al vanaf november vorig jaar zit en de opvang zijn happy place is. Op vakantie kreeg ik medelijden met hem omdat hij maar 1 dag per week gaat, als ik dan op vakantie zie hoeveel plezier hij heeft in het spelen met/kijken naar andere kindjes :@
Nee ik wil gewoon echt niet bij gratie God's de eerste keer even naar binnen mogen en dat daarna me alle toegang volledig verboden wordt en ik hem bij de poort moet afgeven tot dit hele corona-geintje een keer overgewaaid is.
Ik heb ondertussen contact gehad met die andere plek die me geadviseerd werd. Ze zijn goedkoper en veel flexibeler. Bij die eerste plek moet hij van 8.30 tot 12.00 daar zijn op 1 vaste dag. Deze andere plek heeft zoiets van: breng hem maar wanneer opvang nodig is (kan zowel 's ochtends als 's middags), en je betaalt per half uur. Maakt niet uit hoe lang hij blijft, of dat je een weekje overslaat.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:55:12 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194130846
Je moet sowieso een opvang uitkiezen waar je je goed bij voelt.
Houdt er rekening mee dat de opzegtermijn standaard 1 maand is. Zou je even het contract er op na moeten slaan, maar er wordt zelden van afgeweken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194130964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:55 schreef Mariposas het volgende:
Je moet sowieso een opvang uitkiezen waar je je goed bij voelt.
Houdt er rekening mee dat de opzegtermijn standaard 1 maand is. Zou je even het contract er op na moeten slaan, maar er wordt zelden van afgeweken.
Snap ik! :Y

Ja ik heb hem nog niet daar naar toe gebracht dus hopelijk kan ik er zo nog van af, maar anders eis ik echt dat ik de eerste keer gewoon met hem binnen mag komen, en daarna beslis ik wel of ik hem gewoon thuis hou tot het contract afgelopen is of dat ik het nog een poging geef, maar ik heb er echt geen goed gevoel bij. :N
pi_194151554
Wij brachten vanmiddag/avond door op de huisartsenpost...

Vincent struikelde in de tuin en viel met zijn knie op een scherp steentje. Gevolg flink gapende wond.
Dus gebeld en we konden om half 6 komen. Kom ik daar met hem, loeidruk.. we hebben eerst een uur buiten moeten wachten omdat het binnen vol was, en toen binnen nog een uur gewacht.. eenmaal in de spreekkamer was het plakken zo gepiept nadat meneer flink in de houdgreep moest.
Arm kind snapte er allemaal maar niks van, had honger en werd moe. Thuis nog een fles melk gedronken en zo in bed kunnen schuiven, qaar vooral Jeremy erg blij was dat zijn broer weer thuis was.
pi_194152114
Arme Vincent! Lullig dat je dan een afspraak maakt en vervolgens alsnog 2 uur moet wachten. En dat met een jong kind. Je zou denken dat er dan iets in het afsprakensysteem niet helemaal goed gaat.

Hopelijk heeft Vincent snel geen last meer van zijn knie!
pi_194152337
Wat vervelend aapie. Veel beterschap nog voor Vincent.

En huisartenpost/ spoedeisende hulp is heel slecht geregeld inderdaad. Toen M van ons bed af was gerond toen ze nog een baby was, gingen wij ook naar de huisartsenpost en hebben daar ruim een uur moeten wachten met een baby van 4/5 maanden.

En toen stiefdochter haar sleutelbeen had gebroken op school, hebben ze zelfs ruim 2 uur gewacht voordat ze geholpen konden worden bij de spoedeisende hulp.
pi_194155428
Ik heb zelf met Jip steeds maar kort hoeven wachten bij de hap en seh. Maar dat was wel met koorts+benauwdheid en soms kreeg hij wel alvast zuurstof maar duurde het wel langer voordat de kinderarts er was.

Dus misschien dan toch net de pech dat er andere jonge kindjes zijn met meer spoed?
  zondag 19 juli 2020 @ 09:03:54 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194155704
Ja en de hap of de seh maakt ook nog wel verschil. Bij de seh werd ik altijd snel geholpen, maar moest dan bijv wel lang wachten op röntgenfoto's.

Bij de hap kun je de domme pech hebben dat de drie patiënten voor je afgevoerd moeten worden met een ambulance. De arts blijft dan bij ze tot ze weg zijn en dan kan zo per patiënt een half uur of drie kwartier duren. Enorm balen is dat...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194155718
Wij waren met Bikkel ook afgelopen vrijdagnacht op de HAP, maar omdat hij koorts had en benauwd was moesten wij naar de coronapost bij het ziekenhuis. Nou was het ook om 11 uur s'avonds maar de dokter stond in de deuropening te wachten tot wij eraan kwamen. En wat echt super fijn was, was dat het onze eigen huisarts was die dienst had dus die kent Bikkel ook goed. Gelukkig mochten we daarna weer naar huis en heb ik s'nachts nog contact gehad met een kinderarts van het ziekenhuis die de volgende ochtend vroeg nogmaals belde om te vragen hoe het ging. Omdat er geen verbetering was en de koorts was gestegen mochten we naar de EH en werden we via de ambulance ingang het ziekenhuis in geloodst en meteen geholpen. Misschien scheelt het ook dat Bikkel als corona verdacht behandeld moest worden dat ze die niet willen laten wachten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194156183
Bikkel zo ziek! Hopelijk voelt hij zich ondertussen weer wat beter en zijn jullie lekker thuis. Beterschap! :*
pi_194157182
Beterschap voor Bikkel!

En ach, het wachten was vervelend maar we hebben het overleefd.
Je kan bij sommige mensen aan de buitenkant nou eenmaal niet zien wat er aan de hand is. Je gaat er vanuit dat niemand daar zonder reden zit.
Ik was blij dat ik een fles limonade en een zak krentebollen in mn tas had gegooid.
Wel baalde ik dat ik geen buggy bij me had. Ging er vanuit dat ik die niet nodig zou hebben omdat we al zo snel een afspraak hadden..
Daar mist dus ergens een stukje communicatie, als de telefonisten ook weten dat er zo'n lange wachttijd is dan kan je daarop inspelen.

Vincent is gelukkig zijn vrolijke zelf, rent er vrolijk op los en lijkt nergens last van te hebben. Wel maar even een lange broek aan zodat hij de pleister er niet af gaat pulken..
pi_194169537
Wat fijn dat Vincent alweer lekker rond rende vandaag!
pi_194174894
Ja, dat gebrek aan communicatie is wel onhandig annieaapie. Fijn dat Vincent weer zijn vrolijke zelf is ^O^
En nog een geluk dat je opvang voor Jeremy had. Mijn schoonzusje vertelde laatst over een vergelijkbare wachttijd bij een arts in het ziekenhuis terwijl ze haar tweelingpeuter bij zich had.. dat was aardig intensief :D

Mijn man was afgelopen twee dagen bij zijn ouders met 't jonkje. Het was geen groot succes. Mijn dreumes vindt oma eng :{w :'( Na twee dagen kon er net een kiekeboespelletje op flinke afstand af zonder dat hij wegkroop in mijn man. Mijn schoonmoeder vind dit echt lastig. Hij vindt haar stem hard/onprettig en ze is groot in fladderende kleding dus op een gegeven moment vond hij het al spannend als ze de kamer binnenkwam.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ze zit niet zo lekker in haar vel en dit is weer zo'n bevestiging van een gevoel van nutteloosheid; ze reageert ook vrij passief ipv dat ze moeite doet om het te verbeteren, helaas.
pi_194174929
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja, dat gebrek aan communicatie is wel onhandig annieaapie. Fijn dat Vincent weer zijn vrolijke zelf is ^O^
En nog een geluk dat je opvang voor Jeremy had. Mijn schoonzusje vertelde laatst over een vergelijkbare wachttijd bij een arts in het ziekenhuis terwijl ze haar tweelingpeuter bij zich had.. dat was aardig intensief :D

Mijn man was afgelopen twee dagen bij zijn ouders met 't jonkje. Het was geen groot succes. Mijn dreumes vindt oma eng :{w :'( Na twee dagen kon er net een kiekeboespelletje op flinke afstand af zonder dat hij wegkroop in mijn man. Mijn schoonmoeder vind dit echt lastig. Hij vindt haar stem hard/onprettig en ze is groot in fladderende kleding dus op een gegeven moment vond hij het al spannend als ze de kamer binnenkwam.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ze zit niet zo lekker in haar vel en dit is weer zo'n bevestiging van een gevoel van nutteloosheid; ze reageert ook vrij passief ipv dat ze moeite doet om het te verbeteren, helaas.
Ja in hoeverre staat ze open voor tips?
Wat minder losse kleding zou blijkbaar als iets kunnen helpen?
En een zachtere, vriendelijkere stem opzetten?
Eventueel dat ze hem een ijsje of zo aanbiedt?
pi_194174976
Oh en de opvang hebben we gelukkig kunnen annuleren.
We gaan nu zo naar een andere toe waar het er een stuk relaxeter aan toe gaat wat betreft brengen en ophalen, en je hoeft ook geen contract te tekenen van op welke momenten hij daar welkom is; loop gewoon binnen met je kind en de tijd gaat op dat moment in, en haal hem weer op wanneer je wil en dan stopt de tijd. De kosten worden per half uur berekend.
Ook dat je even bij je kindje blijft is verder geen probleem voor hen.

Het is wel in een minder chique wijk, maar we horen goede verhalen over die plek. En als een kind normaal wel altijd op vaste tijden komt (buitenschoolse opvang) en het komt een keer niet opdagen, dan bellen ze rond en stappen ze in de auto om te gaan zoeken, weten we uit ervaring met kinderen hier in de buurt.
  maandag 20 juli 2020 @ 12:41:52 #45
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194175180
Koert heeft hetzelfde met mijn broer, die komt elke week langs en doet dan leuke spelletjes enzo maar elke week vindt Koert het weer eng en moet hij weer wennen. Ik denk dat het komt doordat m'n broer 2 meter is :P enige wat helpt is vaker langsgaan maar als je schoonmoeder er zelf ook niet echt wat aan doet wordt het lastig.
pi_194175323
Bobby, jezelf kleiner maken, op ooglevel van het kind zitten of hurken, zachtjes praten en je energie aanpassen op het kind helpt allemaal. Wellicht kan ze op de grond zitten en ergens mee spelen dat hij leuk/interessant vind zonder hem te lokken, benaderen enzo. Wek de nieuwsgierigheid bij hem. Laat hem in haar personal space komen en niet zij in zijn space. Wellicht ligt het ook een beetje aan zijn leeftijd? Eenkennigheid? Lily wilde ook maanden niets van andere mensen weten, ondanks dat Hi haar eerste woordje was omdat het een echt mensenmens is en contact kunnen leggen prio 1 was schijnbaar.

Lastig. Maar als volwassene moet je dit niet persoonlijk gaan opvatten en het als bevestiging van je eigen doembeelden zien. En hij heeft het recht om iemand spannend te vinden en niet in de buurt te willen komen toch?

Welke shampoo gebruiken jullie? We hebben heel lang niets gebruikt, maar aardappelpuree wast toch lastig weg haha
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194175614
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dit klinkt wellicht wel heel stom; Y. heeft dat ook weleens bij mijn vader, maar alleen als hij niet lekker in z’n vel zit. Ik denk omdat ze het toch aanvoelen op de een of andere manier? Vind het zelf heel ruk als dat gebeurd. Maar als hij niet lekker in z’n vel zit komt ie vaak wel sneller in haar zone, waar hij als hij vrolijk is hij Y. de kans geeft om op hem af te stappen, ipv dat hij constant in haar ‘aura’ komt zeg maar.

Ze kan ook wat hierboven wordt gezegd een zachtere/vriendelijkere stem proberen op te zetten.

Of het is gewoon een fase, soms moet Y. niks van haar oma hebben, maar de andere keer dan weer wel. Hoe reageren jullie als het gebeurd? Laten jullie het of?

@Rebubbled wij gebruiken de babyshampoo van jumbo, of neutral. Maar wassen haar haren sowieso echt maar 1x in de zoveel weken (als ik eraan denk), verder is het water.
pi_194175639
Bobby, Bas heeft dat dus met mijn schoonvader. Zodra hij binnenkomt is het hysterisch huilen, tot schoonvader zijn pet af doet. Dan is het dikke mik. Bij weggaan is het altijd hysterisch huilen, helemaal bang en in mij kruipen. Alleen toen ze op vakantie even langs kwamen was het goed, schoonvader had een pet op met lampjes erin. Dat was wel heel interessant. Het lijkt vooral iets met de pet te zijn.

Ik gebruik de shampoo van Naif of de 2in1 wasgel van Kruidvat. Beetje afhankelijk wat er in de buurt staat als Bas in bad zit.
pi_194177778
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:53 schreef Rebubbled het volgende:
Bobby, jezelf kleiner maken, op ooglevel van het kind zitten of hurken, zachtjes praten en je energie aanpassen op het kind helpt allemaal. Wellicht kan ze op de grond zitten en ergens mee spelen dat hij leuk/interessant vind zonder hem te lokken, benaderen enzo. Wek de nieuwsgierigheid bij hem. Laat hem in haar personal space komen en niet zij in zijn space. Wellicht ligt het ook een beetje aan zijn leeftijd? Eenkennigheid? Lily wilde ook maanden niets van andere mensen weten, ondanks dat Hi haar eerste woordje was omdat het een echt mensenmens is en contact kunnen leggen prio 1 was schijnbaar.

Lastig. Maar als volwassene moet je dit niet persoonlijk gaan opvatten en het als bevestiging van je eigen doembeelden zien. En hij heeft het recht om iemand spannend te vinden en niet in de buurt te willen komen toch?
Nou, dat laatste is dus wel het geval helaas. En verder vind ik je tips goed, het is wat ik anderen ook zie doen die hij in eerste instantie wat spannend vind. Hij zette het ook op een krijsen bij mijn schoonzus, met een vergelijkbare stem als mijn schoonmoeder, maar die pastte haar houding en stemgebruik aan en toen vond hij haar binnen een half uur oké.
Eenkennig is hij wel :Y maar dat het zo twee dagen aanhoudt vind ik wel extreem.
Ze komt overigens niet per se in zijn space hoor. Maar hij voelt er niets voor om naar haar toe te gaan.

@Ceviche: vaker langsgaan had ik ook bedacht :Y
@framblij: ik denk dat het inderdaad meespeelt dat ze echt niet lekker in haar vel zit. Dat voelt hij wel aan. Maar ja, daar is zo weinig op korte termijn aan te doen.
@ToT: ik had ook bedacht dat de fles geven wel een optie is. Gewoon eten werkt niet omdat hij dat weigert als hij niet op zijn gemak is. Maar een fles gaat eigenlijk altijd wel dus dat zou een optie kunnen zijn.
Fijn dat je een geschiktere opvang hebt gekozen! Het is wel belangrijk dat je je er goed bij voelt. Ik snap het beleid op zich wel (is hier ook) maar ik zou denken dat ze wel een uitzondering kunnen maken als een kind voor het eerst komt.

quote:
Welke shampoo gebruiken jullie? We hebben heel lang niets gebruikt, maar aardappelpuree wast toch lastig weg haha
Wij gebruiken het bad en douche-spul van Weleda. Maar sinds die op is en we vergeten nieuwe te kopen, hebben neutral spul omdat dat er nog stond.
pi_194177967
Wij hebben gewoon die 2-in-1 shampoo van Kruidvat. Gaat prima! :Y

We zijn terug van ons bezoekje bij de andere dagopvang.
Veel kleinschaliger, 1 medewerkster per 4 kinderen, vriendelijke mensen. Wel ouwe meuk daar, misschien iets te passief qua houding voor mijn gevoel, maar die kleintjes vermaken zich vaak toch zelf wel.
We zijn er echt flink lang gebleven en dat was allemaal geen probleem.
Mini-ToT had af en toe heel leuk contact met andere kindjes en was echt continu bezig dingen uit te proberen en pakte regelmatig speelgoed van andere kindjes af! _O- (Dat zullen ze vast wel corrigeren als hij daar echt zit.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')