Was de versnellingsbakquote:Op maandag 20 juli 2020 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Pierre Gasly had wel een boel pech. in Q3 niet mee kunnen doen vanwege motorproblemen. Starten aan de race met een verse motor die dan ook in de soep loopt.
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.quote:Op maandag 20 juli 2020 12:46 schreef Nine. het volgende:
[..]
De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren.
Sinds de dominantie van Mercedes zijn de regels juist keer op keer in het voordeel van het dominante team aangepast. Go figure...
Lijkt me niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:25 schreef daNpy het volgende:
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor.
Ja net als je niet aan andere regels houden, zoals Ferrari. Die hebben ook punten in moet leveren en geld terug storten oh nee.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen.
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes
En daarom veranderd er dan weinig, de rijke blijven rijker.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:19 schreef Starflyer het volgende:
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.
In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen.
En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen.
En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing.
Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde.
Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid.
Klinkt duf om teams te ‘pesten’ op deze manier maar het is de enige manier om de sport aantrekkelijk te houden. We zien nu de resultaten als je het niet doet.. Hamilton was na 3 bochten al zowat uit beeld.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.
Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...
Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Zoals?quote:Op maandag 20 juli 2020 16:24 schreef Nattekat het volgende:
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten
In 2017 zijn de regels drastisch veranderd en in 2019 weer. En zonder Covid-19 zouden ze volgend jaar weer veranderd zijn. Nu wordt dat 2022. Dus dat ze sinds 2014 nauwelijks veranderd zijn klopt niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.
Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...
Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.
Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's?quote:Op maandag 20 juli 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
Ik heb het niet alleen over motoren. En niet ieder team maakt zijn eigen motor.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's?
Elk onderdeel zal verantwoord moeten worden, zowel qua ontwerp als constructie of inkoop.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |