abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 juli 2020 @ 15:00:26 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194176882
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 15:01:23 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194176898
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Pierre Gasly had wel een boel pech. in Q3 niet mee kunnen doen vanwege motorproblemen. Starten aan de race met een verse motor die dan ook in de soep loopt.
Was de versnellingsbak
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_194176975
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was de versnellingsbak
Hydrauliek probleem dan? Was best wat rook.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:19:28 #104
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194177138
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:46 schreef Nine. het volgende:

[..]

De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren.

Sinds de dominantie van Mercedes zijn de regels juist keer op keer in het voordeel van het dominante team aangepast. Go figure...
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.

In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen.

En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen.

En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing.

Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde.

Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 20 juli 2020 @ 15:25:06 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194177229
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:29:39 #106
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194177299
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:25 schreef daNpy het volgende:
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor.
Lijkt me niet.

Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juli 2020 @ 15:30:59 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194177326
Ik gok vooral op een 'workaround' als in, zo effectief mogelijk - binnen de regels - hun resources inzetten en dus alsnog veel beter blijven dan de rest :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 20 juli 2020 @ 15:31:51 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194177335
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Lijkt me niet.

Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen.
Ja net als je niet aan andere regels houden, zoals Ferrari. Die hebben ook punten in moet leveren en geld terug storten oh nee.

Een work around is dus juist dat je iets doet wat technisch nét wel binnen de regels valt maar toch ergens profijt van hebt overigens. Met rare constructies dat je iemand inhuurt die via de sponsor betaald wordt ofzo (en dit niet expliciet verboden is).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:50:11 #109
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194177620
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 20 juli 2020 @ 15:56:35 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194177726
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes :)
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194177933
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes :)
En daarom veranderd er dan weinig, de rijke blijven rijker.
  Tettenkoning maandag 20 juli 2020 @ 16:15:07 #112
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194178042
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:19 schreef Starflyer het volgende:
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.

In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen.

En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen.

En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing.

Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde.

Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid.
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 16:24:17 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194178176
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten _O_
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_194178493
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Klinkt duf om teams te ‘pesten’ op deze manier maar het is de enige manier om de sport aantrekkelijk te houden. We zien nu de resultaten als je het niet doet.. Hamilton was na 3 bochten al zowat uit beeld.
pi_194179346
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:24 schreef Nattekat het volgende:
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten _O_
Zoals?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 18:01:47 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194179621
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:46 schreef needakill het volgende:

[..]

Zoals?
Voorvleugel. Dat heeft RB keihard geraakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 20 juli 2020 @ 18:11:19 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194179785
Horner begrijpt de kritiek op Albon niet: https://www.autosport.com(...)d-criticism-of-albon
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 juli 2020 @ 18:17:35 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194179889
En volgens Brawn is het protest van Renault aangaande de brake ducts van Racing Point een lastige kwestie om op te lossen voor de FIA:
https://www.autosport.com(...)icky-problem-for-fia

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 20-07-2020 18:53:21 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 juli 2020 @ 18:49:43 #119
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194180352
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
In 2017 zijn de regels drastisch veranderd en in 2019 weer. En zonder Covid-19 zouden ze volgend jaar weer veranderd zijn. Nu wordt dat 2022. Dus dat ze sinds 2014 nauwelijks veranderd zijn klopt niet.

En de FIA mag regelgeving gewoon doorvoeren mits ruim 1 jaar van te voren. Alleen als de regelgeving minder dan 1 jaar van te voren is moeten de teams unaniem toestemming geven. Maar ook aan die regel komt volgend jaar verandering. Dan is het 2/3 van de teams, meen ik.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 20 juli 2020 @ 19:19:07 #120
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194180794
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:21:37 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194180852
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 juli 2020 @ 19:22:55 #122
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194180879
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's?
Ik heb het niet alleen over motoren. En niet ieder team maakt zijn eigen motor.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:35:01 #123
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194181092
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
Elk onderdeel zal verantwoord moeten worden, zowel qua ontwerp als constructie of inkoop.

Maar ook andere teams hebben een personenauto afdeling, zoals Ferrari, McLaren, Renault, Aston Martin en 'Alfa Romeo'. Alleen Red Bull Racing, Alpha Tauri, Haas en Williams niet al hebben de eerste twee genoemden ook nog een Red Bull Advanced Technologies die ook voor andere partijen werkt, zoals de IndyCar voor de aeroscreen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194181345
Van der Garde zegt nuttige dingen.

https://www.gpupdate.net/(...)-van-actie-monteurs/
  maandag 20 juli 2020 @ 20:06:17 #125
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194181576
Zo Helmut Marko haalt even uit naar de Fia *O*

https://www.nu.nl/formule(...)-met-alphatauri.html

dat gaat leuk worden als het legaal word verklaar van de Rose Mercedessen *O*
volgend jaar 4 Mer 4 RB 6 Fer op de start grid

_O_

of even veel foto's maken van de Merc van dit jaar en vorlgende jaar egwoon dezelfde auto neer zetten
dus dan rijd straks iedereen met een 2020 Mercedes })
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')