abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Tettenkoning maandag 20 juli 2020 @ 08:58:13 #91
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194172348
Italiaanse media: 'Red Bull tóch bezig met terugkeer Vettel in 2021'

Red Bull Racing gaat tóch werk maken van de terugkeer van Sebastian Vettel in 2021. Het team uit Milton Keynes zei eerst nog duidelijk 'nee', maar Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz heeft in Oostenrijk gesproken met Vettel en wil hem nu toch terug gaan halen naar het oude nest, zo melden diverse Italiaanse media.

Er wordt de laatste tijd enorm veel gespeculeerd over de toekomst van Sebastian Vettel. De Duiter werd eerst in verband gebracht met Red Bull Racing, maar de laatste dagen wordt hij voornamelijk gelinkt aan Racing Point. Nadat Red Bull bij monde van teambaas Christian Horner en adviseur Dr. Helmut Marko liet weten geen plek te hebben voor de viervoudig wereldkampioen, leek de deur definitief gesloten. Niets is minder waar, zo melden Autosprint en Sky Italia F1. Red Bull heeft inderdaad een duidelijke 'nee' uitgesproken omtrent de komst van Vettel, maar dit was voordat eigenaar Mateschitz een gesprek had aangeknoopt met de Duitse coureur.

Rondom de raceweekenden in Oostenrijk werd Vettel meermaals in verband gebracht met een terugkeer naar Red Bull Racing, het team waarmee hij tussen 2010 en 2013 maar liefst viermaal de wereldtitel wist te veroveren. De coureur uit Heppenheim moet immers na dit seizoen vertrekken bij Ferrari en is zodoende 'gratis' op te pikken door zijn voormalig werkgever. Toch gaf Red Bull bij monde van Horner en Marko rondom de Grand Prix van Steiermark duidelijk aan geen plek te hebben voor Vettel, hoe graag ze het ook zouden willen. Met Max Verstappen en Alexander Albon had men immers al twee coureurs onder contract staan. Daarnaast is Red Bull deels in Thaise handen, waardoor het niet zo eenvoudig is om Albon zomaar even aan de kant te schuiven.

De kaarten lijken nu echter opnieuw geschud te gaan worden. De overduidelijke 'nee' van Red Bull is weinig meer waard na het gesprek dat Mateschitz in Oostenrijk voerde met Vettel. Marko verklaarde in een eerder stadium nog dat Mateschitz Vettel waarschijnlijk niet terug zou willen, omdat er nog oud zeer tussen de twee heren speelde, maar tijdens het gesprek werd ook over dit onderwerp de lucht geklaard. Mateschitz zou in de week tussen de Grand Prix van Steiermark en de Grand Prix van Hongarije de opdracht hebben gegeven aan Marko om Vettel tóch terug te halen naar Red Bull, zo hebben diverse bronnen bevestigd aan Sky Sports F1.

Volgens Autosprint hebben ook de recente prestaties van Albon meegespeeld in de beslissing van Red Bull om het roer toch om te gooien. 'Red Bull heeft er altijd de voorkeur aan gegeven om haar coureurs zelf op te leiden, maar het veel te strikte beleid van Helmut Marko heeft de afgelopen jaren geen vruchten afgeworpen', zo meldt het Italiaanse medium. 'In Milton Keynes wil men terug naar een situatie waarin beide coureurs min of meer op hetzelfde niveau zitten. De contacten met Vettel zijn gelegd en dat heeft de Duitser zelf bevestigd. Hoewel Vettel zei dat hij Marko belde voor advies en niet voor een stoeltje, is het moeilijk te geloven dat de twee in deze maanden nog nooit hebben gesproken over een nieuwe samenwerking.'



Hoewel Red Bull eerst erg stellig vasthield aan Albon als tweede coureur, lijkt men nu langzaam maar zeker toch in te zien dat dit misschien niet de beste keuze is. Hoewel de Brits-Thaise coureur doorgaans best redelijk presteert, is hij absoluut niet van het niveau van Verstappen. Hij blijft ver achter bij de Nederlander en kan hem geen ondersteuning bieden in het gevecht met de beide Mercedessen. Daarnaast wist hij zich in Hongarije niet te kwalificeren voor Q3 en zit hij qua rondetijden nog niet in de buurt van Verstappen. Deze ontwikkelingen zouden er ook voor hebben gezorgd dat men toch overweegt om een ervaren rot als Vettel naast goudhaantje Verstappen te zetten. Een viervoudig wereldkampioen moet de Nederlandse coureur toch wel enigszins van weerstand kunnen voorzien?

Of Vettel en Red Bull daadwerkelijk een nieuwe samenwerking aangaan, blijft nog even afwachten, want ook Racing Point zou serieus op de loer liggen om toe te slaan. Het Britse team van Lawrence Stroll is bereid om één van haar huidige coureurs op te offeren om de komst van de Duitse wereldkampioen mogelijk te maken. Stroll zou zelfs overwegen zijn eigen zoon, Lance Stroll, uit zijn stoeltje te ontheffen ten faveure van Vettel.

Er wordt echter ook gesproken over het afkopen van het contract van Sergio Pérez. De Mexicaan staat nog langere tijd onder contract bij Racing Point, maar zou een clausule in zijn contract hebben staan, waardoor het team hem kan uitkopen tegen een bepaald bedrag. Stroll zou echter fors in de buidel moeten tasten om deze clausule te activeren. In dat geval zou het financieel aantrekkelijker zijn om zijn zoon Lance op straat te zetten of bij een ander team onder te brengen.

De toekomst van Vettel is dus nog ongewis, maar de coureur uit Heppenheim lijkt zeker nog een aantal ijzers in het vuur te hebben. Op onderstaande beelden is ook te zien hoe hij in Hongarije opnieuw een gesprekje aanknoopt met de leiding van Red Bull Racing. Horner vraagt met een knipoog aan Vettel waarom de naam van de Duitser is verdwenen van zijn Ferrari-jasje. "Hebben ze je naam er nu ook al vanaf gehaald?", doelt hij met een knipoog op het aanstaande vertrek van de Duitser en de hakkelende situatie tussen hem en Ferrari. "Dat is wel een beetje hard."

instagram


https://www.gpfans.com/nl(...)keer-vettel-in-2021/
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  maandag 20 juli 2020 @ 09:08:09 #92
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_194172438
Zo bij een race zonder safetycar worden de verschillen tussen Mercedes, een serieus eindje daarachter Red Bull en ver daarachter de rest van het veld pas echt duidelijk. Zelfs fkng Ferrari op een ronde gezet :{
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 20 juli 2020 @ 09:57:53 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194172884
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:08 schreef PzKpfw het volgende:
Zo bij een race zonder safetycar worden de verschillen tussen Mercedes, een serieus eindje daarachter Red Bull en ver daarachter de rest van het veld pas echt duidelijk. Zelfs fkng Ferrari op een ronde gezet :{
Jup. De design freeze doet precies wat het niet moet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juli 2020 @ 10:51:44 #94
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194173465
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jup. De design freeze doet precies wat het niet moet.
Doet precies wat het moet doen.....Hamilton 8-voudig WK maken.
En alle records van Schummi uit de boeken

lang leve het nieuwe F1 management.....
wordt aan gewerkt....ben net terug
  maandag 20 juli 2020 @ 10:56:07 #95
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194173518
Alsof het Formule 1 management verantwoordelijk is voor Covid-19. |:(
Dat is de oorzaak van de design 'freeze'. Om kosten te besparen zodat de mindere teams op de grid deze periode overleven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 20 juli 2020 @ 11:07:42 #96
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194173686
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:56 schreef Starflyer het volgende:
Alsof het Formule 1 management verantwoordelijk is voor Covid-19. |:(
Dat is de oorzaak van de design 'freeze'. Om kosten te besparen zodat de mindere teams op de grid deze periode overleven.
Weet ik wel....
En als Red-Bull en/of Ferrari op gelijke hoogte hadden gezeten als Merc had je er ook niemand over gehoord.

Nu nog even de "onderdelen kopen en geen token inleveren"- loophole voor volgend jaar fixen.
Vervolgens handjes vouwen en bidden dat RB en Ferrari de aero en grip weer vol elkaar krijgen.
En dan fingers crossed dat Honda en Ferrari hun motoren een flinke boost kunnen geven voor 2021.

Dan krijgen we nog een leuk seizoen 2021
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Tettenkoning maandag 20 juli 2020 @ 12:46:41 #97
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194175244
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:56 schreef Starflyer het volgende:
Alsof het Formule 1 management verantwoordelijk is voor Covid-19. |:(
Dat is de oorzaak van de design 'freeze'. Om kosten te besparen zodat de mindere teams op de grid deze periode overleven.
De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren.

Sinds de dominantie van Mercedes zijn de regels juist keer op keer in het voordeel van het dominante team aangepast. Go figure...
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_194175289
Pierre Gasly had wel een boel pech. in Q3 niet mee kunnen doen vanwege motorproblemen. Starten aan de race met een verse motor die dan ook in de soep loopt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 juli 2020 @ 13:54:24 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194175941
Marko vermoed dat ze het probleem met de aero hebben gevonden: https://racingnews365.nl/(...)-verstappen-en-albon
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194176841
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Marko vermoed dat ze het probleem met de aero hebben gevonden: https://racingnews365.nl/(...)-verstappen-en-albon
Ah een bericht van Helmut Marko...

Tuuut.. tuuut... tuuut... tuuut... tuuut.... tuuut...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 14:58:32 ]
  maandag 20 juli 2020 @ 15:00:26 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194176882
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 15:01:23 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194176898
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Pierre Gasly had wel een boel pech. in Q3 niet mee kunnen doen vanwege motorproblemen. Starten aan de race met een verse motor die dan ook in de soep loopt.
Was de versnellingsbak
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194176975
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was de versnellingsbak
Hydrauliek probleem dan? Was best wat rook.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:19:28 #104
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194177138
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:46 schreef Nine. het volgende:

[..]

De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren.

Sinds de dominantie van Mercedes zijn de regels juist keer op keer in het voordeel van het dominante team aangepast. Go figure...
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.

In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen.

En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen.

En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing.

Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde.

Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 20 juli 2020 @ 15:25:06 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194177229
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:29:39 #106
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194177299
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:25 schreef daNpy het volgende:
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor.
Lijkt me niet.

Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juli 2020 @ 15:30:59 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194177326
Ik gok vooral op een 'workaround' als in, zo effectief mogelijk - binnen de regels - hun resources inzetten en dus alsnog veel beter blijven dan de rest :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 20 juli 2020 @ 15:31:51 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194177335
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Lijkt me niet.

Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen.
Ja net als je niet aan andere regels houden, zoals Ferrari. Die hebben ook punten in moet leveren en geld terug storten oh nee.

Een work around is dus juist dat je iets doet wat technisch nét wel binnen de regels valt maar toch ergens profijt van hebt overigens. Met rare constructies dat je iemand inhuurt die via de sponsor betaald wordt ofzo (en dit niet expliciet verboden is).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:50:11 #109
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194177620
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 20 juli 2020 @ 15:56:35 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194177726
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes :)
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194177933
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes :)
En daarom veranderd er dan weinig, de rijke blijven rijker.
  Tettenkoning maandag 20 juli 2020 @ 16:15:07 #112
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194178042
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:19 schreef Starflyer het volgende:
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.

In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen.

En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen.

En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing.

Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde.

Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid.
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 16:24:17 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194178176
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194178493
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Klinkt duf om teams te ‘pesten’ op deze manier maar het is de enige manier om de sport aantrekkelijk te houden. We zien nu de resultaten als je het niet doet.. Hamilton was na 3 bochten al zowat uit beeld.
pi_194179346
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:24 schreef Nattekat het volgende:
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten _O_
Zoals?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 18:01:47 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194179621
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:46 schreef needakill het volgende:

[..]

Zoals?
Voorvleugel. Dat heeft RB keihard geraakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 20 juli 2020 @ 18:11:19 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194179785
Horner begrijpt de kritiek op Albon niet: https://www.autosport.com(...)d-criticism-of-albon
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 juli 2020 @ 18:17:35 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194179889
En volgens Brawn is het protest van Renault aangaande de brake ducts van Racing Point een lastige kwestie om op te lossen voor de FIA:
https://www.autosport.com(...)icky-problem-for-fia

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 20-07-2020 18:53:21 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 juli 2020 @ 18:49:43 #119
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194180352
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
In 2017 zijn de regels drastisch veranderd en in 2019 weer. En zonder Covid-19 zouden ze volgend jaar weer veranderd zijn. Nu wordt dat 2022. Dus dat ze sinds 2014 nauwelijks veranderd zijn klopt niet.

En de FIA mag regelgeving gewoon doorvoeren mits ruim 1 jaar van te voren. Alleen als de regelgeving minder dan 1 jaar van te voren is moeten de teams unaniem toestemming geven. Maar ook aan die regel komt volgend jaar verandering. Dan is het 2/3 van de teams, meen ik.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 20 juli 2020 @ 19:19:07 #120
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194180794
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')