abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194085840
meen je dat nou echt. soms weet ik hier niet meer wat sarcasme is wat niet.
ook heb ik weleens het idee dat de antipietfiguren zoveel raaskallen dat ze van elkaar niet eens begrijpen wat ze bedoelen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194085844
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je hoeft voor Zwarte Piet de wijde wereld niet in te trekken, dat is een lokale traditie, waar de rest van de wereld iets van mag vinden of niet. En als men de reden van het zwart schminken wil weten leggen we het uit. Of men blijft bij een vooringenomen mening en dan heb ik aan dat soort mensen geen boodschap.
Dat kan orders kosten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194085968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat kan orders kosten.
Neuh, geld is belangrijker dan vooringenomenheid of principes.

Als de betreffende Amerikaans afzetmarkt Zwarte Piet racistisch vindt en niks wil weten van de achtergrond dan zij het zo. Dan zal het Nederlandse bedrijf het hartgrondig met hen eens zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194087339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat kan orders kosten.
Dat is hooguit wensdenken van antizwartepieters...

We kopen olie van landen waar vrouwen gestenigd worden omdat ze auto hebben gereden, we laten onze kleding en schoeisel door kindslaafjes in mekaar naaien en onze elektronica wordt in een land met een communistisch regime en waar een mensenleven niets waard is, geproduceerd. Als het om de knaken gaat wordt er letterlijk over lijken gegaan. Het interesseert niemand of er in Nederland mensen zijn, die zich al dan niet zwart schminken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194087988
is het een idee om een webshop te beginnen met anti-piet merchandise, om vervolgens de gehele winst te doneren aan het goede doel, namelijk Zwarte piet.
er is nu een punt bereikt waarop Zwarte piet wel gewenst is, maar het kost nu opeens veel geld.
Hoek van Holland heeft al met succes een inzamelingsactie gehouden en er volgen er vast meer.
pi_194088016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is nog maar de vraag of onze (Nederlandse) motieven om iemand zwart te schminken wel zo veel anders (verhevener, onschuldiger) zijn dan de Amerikaanse. Uiteindelijk was Zwarte Piet een knecht en is er dus een link naar slavernij. Punt.
En die Amerikanen zijn ook niet gek en dom. Ze zullen heus wel geduld uitoefenen om de Nederlandse interpretatie van Zwarte Piet (en dat het zogenaamd niks met racisme te maken heeft) maar zo'n bedrijf interpreteert het toch gewoon als blackface.
En wellicht terecht.
Zoals ik al zei hebben Nederlanders de neiging zichzelf in positieve zin menen te moeten onderscheiden van de rest.
Vandaar dat ik nogmaals het voorbeeld noem van "politionele actie" daar waar er gewoon sprake is van "koloniale oorlog". Geen enkel ander land (als koloniale bezetter) heeft ooit zo'n eufemistisch woord verzonnen voor een klinkklare oorlog. En met de uitleg van onze blackface (Zwarte Piet) traditie zal het niet anders zijn.
Dat Nederland oorlogsmisdaden heeft begaan staat als een paal boven water. Net als het feit dat er zwart schmink tradities zijn en waren in heel Europa en ver daarbuiten voordat er nog maar een slaaf de Atlantische oceaan overstak. Er zijn bronnen van zwarte piet en zwarte klazen van ver voor het boekje van Schenkman.

Dat neemt niet weg dat de Zwarte Piet in zijn huidige vorm wel erg veel wegheeft van een karikatuur van een donkere persoon en ik ben er opzich ook niet tegen om naar een gezamelijke oplossing te zoeken. Maar door de leugens die over de herkomst verspreid worden en het gedram ertegen en het niet willen luisteren maken van mij een steeds hardere voorstander van het behoud van de huidige vorm.
pi_194088086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is hooguit wensdenken van antizwartepieters...
Nou ja, het hele bestaansrecht van dit topic is gebaseerd op het feit dat onze blackface uitmonstering heeft geleid tot het verlies van een order.
En wellicht zijn er meer orders verloren gegaan, waarvan de opdrachtgever wellicht niet de toedracht heeft vermeld.
Het is toch ook evident dat de premier van Canada door het stof moet omdat ie voor "Zwarte Piet" had gespeeld.
pi_194088171
hmmm zwarte piet of doodstraf... wat is erger ? *ff denken hoor*

Moraal van het verhaal :

de pot verwijt de ketel dat ie zwart donker gekleurd ziet
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_194088547
De immigratie van Afrikanen naar Nederland kost ons op jaarbasis veel meer dan 3 ton.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194088700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:15 schreef TLC het volgende:
hmmm zwarte piet of doodstraf... wat is erger ? *ff denken hoor*

Moraal van het verhaal :

de pot verwijt de ketel dat ie zwart donker gekleurd ziet
Doodstraf? Que?
pi_194089061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

... onze blackface uitmonstering .......
Gast. :')

Gewoon door blijven gaan met die valse riedel.

De indoctrinatie van de herhaling stokt bij degenen die daar niet vatbaar voor zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:18:46 #108
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194089228
quote:

[..]

Nou ja, het hele bestaansrecht van dit topic is gebaseerd op het feit dat onze blackface uitmonstering heeft geleid tot het verlies van een order.
En wellicht zijn er meer orders verloren gegaan, waarvan de opdrachtgever wellicht niet de toedracht heeft vermeld.
Het is toch ook evident dat de premier van Canada door het stof moet omdat ie voor "Zwarte Piet" had gespeeld.
Dat moet hij niet, dat is zijn keuze.
pi_194103725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:39 schreef Oostwoud het volgende:
De immigratie van Afrikanen naar Nederland kost ons op jaarbasis veel meer dan 3 ton.
Daar ging het forum niet om....
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:05:49 #110
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194103974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Allereerst "het is een kinderfeest" is alleen maar een zinsnede in Nederland.

Ga jij maar in de rest van de wereld uitleggen:

Die "rest van de wereld" is in de praktijk de VS en wat Afrikaanse kutlanden. Of dacht je nou echt dat Spanjaarden en Maleisiers hier wakker van liggen?
pi_194104175
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Allereerst "het is een kinderfeest" is alleen maar een zinsnede in Nederland.

Ga jij maar in de rest van de wereld uitleggen:

"It is only a child party, it has nothing to do with racism"
waarom moet je per sé een Nederlandse traditie in het buitenland uitleggen.
dit is iets wat ik werkelijk niet snap. Spanjaarden gaan toch ook niet de wereld over om het stierenvechten uit te leggen?

als het dan tóch moet; hoe zit het met die Iraanse Zwarte piet.
o en begin vooral met uitleggen in Suriname want ze lachen je vierkant uit, als je bezwaar hebt tegen een Zwarte piet.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 19:23:43 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194104233
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die "rest van de wereld" is in de praktijk de VS en wat Afrikaanse kutlanden. Of dacht je nou echt dat Spanjaarden en Maleisiers hier wakker van liggen?
welke Afrikaanse kutlanden hebben problemen met zwarte piet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 juli 2020 @ 02:15:21 #113
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_194108532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:56 schreef TLC het volgende:

[..]

Je vergeet nog de kleding gemaakt in armentierige toestanden ergens in Bangladesh of zo, maar daar zitten de linkse gutmenschen denk ik niet echt mee, ze moeten immers toch iets aantrekken ?
Ja en massaal bij primark kleding kopen.
With love :*
pi_194109687
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 02:15 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja en massaal bij primark kleding kopen.
Heb je daar een bron van?
Dat dat linkse gutmenschen zijn?
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:04:01 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194109704
Ongelijkheid is veel duurder maar blijkbaar geen argument om er iets aan te doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:06:32 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194109733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:17 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Woorden staan nooit op zichzelf. Ze hebben een betekenis. Als je ze niet behrijpt, daar bestaan woordenboeken voor.
gelul (het ~)
onzinnige praat
"slap/stom gelul"
Synoniemen: onzin, apekool, beuzelarij, bullshit, flauwekul, ge-o-ha, gebeuzel, gekakel, gekkenpraat, gekwek, geneuzel, geouwehoer, geraaskal, gewauwel, gezwam, gezwets, klets, kletskoek, kletspraat, kolder
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194110199
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dit is iets wat ik werkelijk niet snap. Spanjaarden gaan toch ook niet de wereld over om het stierenvechten uit te leggen?

o en begin vooral met uitleggen in Suriname want ze lachen je vierkant uit, als je bezwaar hebt tegen een Zwarte piet.
Mooi dat je "Zwarte Piet" in Nederland in verband legt met het stierenvechten in Spanje.
Sierenvechten is in Spanje ook al een lange tijd een omstreden kwestie.
Stel dat een Nederlands bedrijf zaken wil doen met een Spaans bedrijf.
En het blijkt dat bij ieder personeelsfeest van dat Spaanse bedrijf het voltallige personeel naar het stierenvechten gaat kijken, en dat Chef Inkoop in zijn vrije tijd ook nog matador is.
Het zou mij niet verbazen dat zo'n NL bedrijf (als het een goed alternatief heeft) de voorkeur geeft aan een ander bedrijf.
Een boycot hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.

Maar je zegt dus ook: "'s Lands wijs 's lands eer"

Een Nederlander die voor Zwarte Piet is zou als Spanjaard voor het stierenvechten zijn....
pi_194110285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mooi dat je "Zwarte Piet" in Nederland in verband legt met het stierenvechten in Spanje.
Sierenvechten is in Spanje ook al een lange tijd een omstreden kwestie.
ik leg slechts een verband tussen Zwarte piet en een leuk familiefeest.
wij vieren het nog elk jaar met Zwarte piet. ga je naar een intocht dan loop je het risico Zwarte piet te gaan zien.

zeiken, klagen, racisme-roepen, het is zo heerlijk eenvoudig.
lucht het op? krijg jij genoeg aandacht?
pi_194110328
quote:
Een Nederlander die voor Zwarte Piet is zou als Spanjaard voor het stierenvechten zijn....
Dat zou gelden voor degenen die vinden dat we piet enkel moeten behouden omdat het traditie is. Die zijn er en dat vind ik ook een domme reden.
Echter zijn er ook een hoop mensen die redenen aandragen waarom Piet niet abject is. Als Spanjaarden aan kunnen dragen dat de stier bij het vechten niet onnodig te leiden heeft ga je daar ook anders naar kijken.
pi_194110518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:00 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik leg slechts een verband tussen Zwarte piet en een leuk familiefeest.
wij vieren het nog elk jaar met Zwarte piet. ga je naar een intocht dan loop je het risico Zwarte piet te gaan zien.

zeiken, klagen, racisme-roepen, het is zo heerlijk eenvoudig.
lucht het op? krijg jij genoeg aandacht?
Stierenvechten is/was in Spanje ook altijd een leuk personeels/familie uitje.
Het is niet "heerlijk eenvoudig" voor een Spanjaard om de dierenkwelling aan te kaarten.
En ik vraag me af of zo'n spanjaard dat doet omdat ie te weinig aandacht krijgt.
pi_194110575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:04 schreef Alfje het volgende:

[..]

Dat zou gelden voor degenen die vinden dat we piet enkel moeten behouden omdat het traditie is. Die zijn er en dat vind ik ook een domme reden.
Echter zijn er ook een hoop mensen die redenen aandragen waarom Piet niet abject is. Als Spanjaarden aan kunnen dragen dat de stier bij het vechten niet onnodig te leiden heeft ga je daar ook anders naar kijken.
vergeet dat Stierenvechten. zoveelste slechte vergelijking, blijkbaar.

een deel van de boosheid is dat Nederland weg moet. Weg met Zwarte piet, weg met de negerzoen, weg met de standbeelden. welkom Moskee-azijn of azaan, wat een kolder allemaal.
eigenlijk alles wat nog Nederlands is, moet weg.
en daar kom je een heel eind mee in grote steden.

totdat je bij een dorp aankomt. Edam, volendam, monnickendam, urk, moeten daar he-le-maal niets van hebben. wat is er dan op tegen om een Zwarte piet te hebben bij een intocht.

ergens is het best bizar dat een klein clubje heel Nederland door gaat toeren om hun mening op te dringen aan iedereen. ben absoluut voor vrijheid van meningsuiting zolang je elkaar met rust laat.

Er is niets mis met Zwarte piet. Het is een laagje zwarte schmink wat met name in kleine dorpen een praktische functie heeft. Racisme? Nee, schminkfobie. Selectieve schminkangst.
Pigmentfrustratie.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:29:09 #122
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194110616
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

een deel van de boosheid is dat Nederland weg moet. Weg met Zwarte piet, weg met de negerzoen, weg met de standbeelden. welkom Moskee-azijn of azaan, wat een kolder allemaal.
eigenlijk alles wat nog Nederlands is, moet weg.
en daar kom je een heel eind mee in grote steden.

totdat je bij een dorp aankomt. Edam, volendam, monnickendam, urk, moeten daar he-le-maal niets van hebben. wat is er dan op tegen om een Zwarte piet te hebben bij een intocht.

ergens is het best bizar dat een klein clubje heel Nederland door gaat toeren om hun mening op te dringen aan iedereen. ben absoluut voor vrijheid van meningsuiting zolang je elkaar met rust laat.

Er is niets mis met Zwarte piet. Het is een laagje zwarte schmink wat met name in kleine dorpen een praktische functie heeft. Racisme? Nee, schminkfobie. Selectieve schminkangst.
Pigmentfrustratie.
Ze hebben de media mee. De media zijn nog steeds een machtsfactor. Een machtsfactor die gelukkig dankzij het internet - dat het ongehoorde klootjesvolk een stem gaf - flink is afgenomen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194110710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Je komt zelf met de vergelijking met stierenvechten. Hulde voor jou! Zeg ik, eerlijk is eerlijk!
Dus ik heb een open oor en oog voor mensen met een andere mening.

En daarna zeg je: "Slechte vergelijking".

8)7 :?
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:40:01 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194110739
Maar wel eind november Thanks Giving vieren, laten we even bedenken waar dat mee begon hihaho
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194110742
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ze hebben de media mee. De media zijn nog steeds een machtsfactor. Een machtsfactor die gelukkig dankzij het internet - dat het ongehoorde klootjesvolk een stem gaf - flink is afgenomen.
Mark Rutte komt zelf met zijn "voortschrijdend inzicht" over Zwarte Piet.
Het lijkt mij niet iemand die de media als leidraad ziet voor zijn mening.

En ja, internet.....

Dat is een verzameling van ontelbare meningen. Bv: 5G in verband leggen met Corona. Tsja, moet je dat serieus nemen. 9-11 was an inside-job. Zeg het maar...
pi_194110945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

Je komt zelf met de vergelijking met stierenvechten. Hulde voor jou! Zeg ik, eerlijk is eerlijk!
Dus ik heb een open oor en oog voor mensen met een andere mening.

En daarna zeg je: "Slechte vergelijking".

8)7 :?
goed, goed, goed. waar het op neer komt is dat elk land wel iets heeft wat voor een buitenstaander raar is.

In Borneo heb je een traditie dat je de badkamer 3 dagen niet mag gebruiken.
iets met vruchtbaar huwelijk. je zal maar net heel nodig moeten.

In Turkije heb je kamelen worstelen. ook best dieronvriendelijk ergens.

En in Duitsland heb je Polterabend, het kapot gooien van alles wat maar breekbaar is, behalve glas. Een dag voor het huwelijk lekker smijten met aardewerk.

helpt dit wat? nee. maar je hebt nu wel wat geleerd.
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:01:14 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_194110974
quote:

[..]

Gewoon vol blijven houden dat het blackface is. Boerenlul.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_194111058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:40 schreef nils7 het volgende:
Maar wel eind november Thanks Giving vieren, laten we even bedenken waar dat mee begon hihaho
https://nl.wikipedia.org/wiki/Two_wrongs_make_a_right
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')