abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194103020
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:41 schreef BlackLining het volgende:

Als je het mij vraagt is die pijpleiding ook slecht idee.
Afhankelijk blijven van olie uit het midden oosten is een nog slechter idee. In mijn beleving gebeurt dit alleen om de olie consumptie op peil te proberen te houden en hiermee de prijs per vat weer hoog genoeg te krijgen dat Amerikaanse fracking olie weer rendabel te winnen wordt.
pi_194103029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Afhankelijk blijven van olie uit het midden oosten is een nog slechter idee. In mijn beleving gebeurt dit alleen om de olie consumptie op peil te proberen te houden en hiermee de prijs per vat weer hoog genoeg te krijgen dat Amerikaanse fracking olie weer rendabel te winnen wordt.
Alleen stroomt er geen olie doorheen maar gas.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_194103163
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Alleen stroomt er geen olie doorheen maar gas.
En hebben we in Europa veel gascentrales staan waardoor die pijpleiding heel logisch zou zijn. Ipv of duurder vloeibaar gas gaan invoeren of de gascentales naar olie ombouwen.

Amerika met hun niet onderbouwde angsten voor de ingestorte Sovjet unie. :D
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:01:55 #186
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194103164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:51 schreef Salina het volgende:
Hij begon met de stockmarket. Letterlijk. 8)7

Verder een grote anti-China show de eerste 10 minuten. Bla bla bla HongKong, WHO, Biden en Obama. Wat een sof. Ben maar gestopt met kijken, al mis ik waarschijnlijk nog wel de sneer richting Fauci die vast nog wel komt. Nou ja, dat lees ik morgen dan wel.
Het is een grote anti-China show sinds 1949 als je het mij vraagt. Het was feest op dat gebied tussen 1950 - 1971 die Sinophobia, daarna een rustige periode, en sinds 2010 weer toenemende anti-China racisme/Sinophobia. Het is politiek en media, democraten en republikeinen. Trump is een gevolg niet de bron. Het heeft meerdere redenen. Een stuk superioriteitsdenken/chauvinisme en natuurlijk hegemonie willen veiligstellen.
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:03:39 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194103185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is een grote anti-China show sinds 1949 als je het mij vraagt. Het was intens tussen 1950 - 1971 die Sinophobia, daarna een rustige periode, en sinds 2010 weer toenemende anti-China racisme/sinophobia. Het is politiek en media. Trump is een gevolg niet de bron.
Slightly offtopic maar hoe kijk jijzelf tegen de opkomst van China als grote jongen op het wereldtoneel aan?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_194103213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is een grote anti-China show sinds 1949 als je het mij vraagt. Het was intens tussen 1950 - 1971 die Sinophobia, daarna een rustige periode, en sinds 2010 weer toenemende anti-China racisme/sinophobia. Het is politiek en media. Trump is een gevolg niet de bron.
Zou het nu echt niet de opkomst van xi jinping zijn rond diezelfde periode, die o.a. steeds meer expansiedrift, onderdrukking van minderheden, beperkingen van internet, het monitoren van burgers, enz... laat zien. :Y
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:08:06 #189
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194103230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Slightly offtopic maar hoe kijk jijzelf tegen de opkomst van China als grote jongen op het wereldtoneel aan?
Het biedt wat meer mogelijkheden aan onderdrukte landen op deze wereld zoals op het gebied van financiering. Het is een potentiële tweede pilaar in een eventuele multipolaire wereld. Ik zeg eventueel want we zitten sinds 1991 te midden van Amerikaanse hegemonie.
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:12:40 #190
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194103280
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het nu echt niet de opkomst van xi jinping zijn rond diezelfde periode, die o.a. steeds meer expansiedrift, onderdrukking van minderheden, beperkingen van internet, het monitoren van burgers, enz... laat zien. :Y
Vooral een gevolg dat China haar eigen pad volgt op het gebied van politiek en economie (de Amerikanen hadden een beschavingsmissie terwijl de Chinezen het zagen als een handelsrelatie), fors gegroeid is en een potentiële dreiging voor Amerikaanse hegemonie. De rest is allemaal flauwekul die als excuses worden gebruikt om het vee zoals jij mee te krijgen. Ze hebben geen problemen met Saudi-Arabië dat even van een totaal andere orde is zolang het maar braaf onder de Amerikaanse duim blijft. We horen weinig van het bloedbad in Yemen onder leiding van de Saudiërs en Amerikanen/Britten. Daarentegen moord en brand om een nationale veiligheidswet in Hongkong. De media werkt vrolijk mee. Nederlandse media zoals NOS roepen vrolijk mee. Expansiedrift? Absoluut, Zuid-Chinese Zee en Indiase Oceaan maar valt in het niet bij Amerikanen; denk aan de totale vernietiging van Irak in 2003. Het meest bekende voorbeeld, maar niet eens tip van ijsberg. Beperking van internet dat is om hun populatie te beschermen tegen psycho-war. Google psycho-war en China. Ik kan ze geen ongelijk geven gezien de dominantie van Angelsaksische media.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 15-07-2020 18:20:59 ]
pi_194103391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Vooral een gevolg dat China haar eigen pad volgt op het gebied van politiek en economie, fors gegroeid is en een potentiële dreiging voor Amerikaanse hegemonie. De rest is allemaal flauwekul die als excuses worden gebruikt om het vee zoals jij mee te krijgen. Ze hebben geen problemen met Saudi-Arabië dat even van een totaal andere orde is zolang het maar braaf onder de Amerikaanse duim blijft.
Flauwekul voor het vee, ben je een Chinese propagandist die maar mensen als vee moet neerzetten om ze in discridiet te brengen?

Ga je je vee verhaal ook tegen de Hongkong inwoners zeggen die nu afspraken verbroken zien worden, de oeigoeren die zonder eerlijke rechtzaken in opvoedingskampen opgesloten worden, Tibet wat geheel geannexeerd is, de vissers die in de in de buurt van hun eigen land door China worden aangevallen omdat er een onwettig eiland opgesloten is.

Dat de westerse wereld hypocriet jegens saudie Arabië is heb je gelijk in, maar dat betekent in mijn optiek nog niet dat we daarom dan maar westerse waarden over vrijheden voor burgers nu ook voor de Chinezen maar overboord moeten gooien.
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:26:32 #192
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194103459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Flauwekul voor het vee, ben je een Chinese propagandist die maar mensen als vee moet neerzetten om ze in discridiet te brengen?

Ga je je vee verhaal ook tegen de Hongkong inwoners zeggen die nu afspraken verbroken zien worden, de oeigoeren die zonder eerlijke rechtzaken in opvoedingskampen opgesloten worden, Tibet wat geheel geannexeerd is, de vissers die in de in de buurt van hun eigen land door China worden aangevallen omdat er een onwettig eiland opgesloten is.

Dat de westerse wereld hypocriet jegens saudie Arabië is heb je gelijk in, maar dat betekent in mijn optiek nog niet dat we daarom dan maar westerse waarden over vrijheden voor burgers nu ook voor de Chinezen maar overboord moeten gooien.
Tibet geannexeerd? Wow, je moet maar durven dat woord in de mond te nemen als Euro-Amerikaan. Even een praatje aanknopen met de native inwoners die 1% van de totale bevolking vormen. Of als Brit die dit jaar weigerden om het in 1975 geannexeerde Diego Garcia over te dragen aan de native inwoners na een uitspraak van de VN in 2018 of 2019. Ah, die beschavingsmissie ''westerse waarden over vrijheden voor burgers nu ook voor de Chinezen maar overboord moeten gooien'' heeft voor veel ellende gezorgd in het verleden en was vaak een excuses voor kolonialisme in het verleden. Ik zie dat die beschavingsdrang nog steeds aanwezig is zelfs onder Jan met de pet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 15-07-2020 19:06:48 ]
  Redactie Games woensdag 15 juli 2020 @ 18:57:14 #193
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_194103878
realDonaldTrump twitterde op woensdag 15-07-2020 om 17:51:58 Joe Biden and the Radical Left want to Abolish Police, Abolish ICE, Abolish Bail, Abolish Suburbs, Abolish the 2nd Amendment – and Abolish the American Way of Life. No one will be SAFE in Joe Biden’s America! reageer retweet
Mensen mochten willen dat Biden zo was. Zou hem een stuk interessanter maken dan de zoveelste bejaarde leider.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:14:49 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194104101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:57 schreef Puddington het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 15-07-2020 om 17:51:58 Joe Biden and the Radical Left want to Abolish Police, Abolish ICE, Abolish Bail, Abolish Suburbs, Abolish the 2nd Amendment – and Abolish the American Way of Life. No one will be SAFE in Joe Biden’s America! reageer retweet
Mensen mochten willen dat Biden zo was. Zou hem een stuk interessanter maken dan de zoveelste bejaarde leider.
Hmm, geen Open Borders en Crime dit keer?
Géén kloon van tvlxd!
pi_194104149
Joe Biden, die was toch van de radical right?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194104435
De Democraten zullen nu wel blij zijn dat Biden hun presidentskandidaat is, met Bernie of Warren hadden ze het toch moeilijker gehad tegen Trump.
pi_194104703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tibet geannexeerd? Wow, je moet maar durven dat woord in de mond te nemen als Euro-Amerikaan. Even een praatje aanknopen met de native inwoners die 1% van de totale bevolking vormen. Of als Brit die dit jaar weigerden om het in 1975 geannexeerde Diego Garcia over te dragen aan de native inwoners na een uitspraak van de VN in 2018 of 2019. Ah, die beschavingsmissie ''westerse waarden over vrijheden voor burgers nu ook voor de Chinezen maar overboord moeten gooien'' heeft voor veel ellende gezorgd in het verleden en was vaak een excuses voor kolonialisme in het verleden. Ik zie dat die beschavingsdrang nog steeds aanwezig is zelfs onder Jan met de pet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah wat leuk een Chinese communistische partij trol in het AMV topic.
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:08:38 #198
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_194104773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een trump die alle kritische media maar blijft uitmaken als fake news outlets vind ik eigenlijk veel ernstiger dan deze ceo die gewoon zijn vingers niet had moeten branden door direct met trump gelinkt te willen worden. :D
Uiteraard, maar laten we wat a trump doet niet als maatstaf hanteren voor hoe een politicus zich zou moeten gedragen ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_194106502
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

trump zegt EU is gemaakt om voordeel te halen ten opzichte van de VS.

tuurlijk trump
pi_194106519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:58 schreef Korenfok het volgende:
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

trump zegt EU is gemaakt om voordeel te halen ten opzichte van de VS.

tuurlijk trump
Wat Trump bedoelt is dat het lastiger is om als VS de EU onder druk te zetten dan wanneer de economische verhoudingen liggen zoals die tussen de VS en Nederland bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194106563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:55 schreef De_Hertog het volgende:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dat Goya verhaal een beetje lastig vind. Dat ‘het publiek’ besluit die tent te boycotten kan natuurlijk, maar dat Democraten die boycott ondersteunen en aanmoedigen enkel omdat de CEO Trump steunt vind ik eigenlijk wat te ver gaan.
Aan de ene kant vind ik dit soort boycotts niet helemaal netjes, maar het is aan de andere kant ook wel weer een slimme keuze van het publiek. Het publiek is immers in ruime meerderheid democratisch maar worden door allerlei verouderde regeltjes en voter suppression klein gehouden. Dan kun je op deze manier toch flink je stem laten gelden. Een minderheid had het niet gekund. Na decennia van smerig vechten krijgen republikeinen eindelijk op ludieke wijze lik op stuk: "Prima als je fan van Trump bent, verkoop je spullen dan maar aan hen"
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194106878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ah wat leuk een Chinese communistische partij trol in het AMV topic.
China doet eigenlijk wat wij een paar honderd jaar geleden allemaal uitvraten, inclusief etnische zuiveringen enzo. Alleen nu wordt het allemaal wat minder geaccepteerd op het wereldtoneel.

Ik snap het ergens wel. Uiteindelijk gaat alles om macht en geld. Amerika gedraagt zich uiteindelijk ook als een beest overal en de EU veroorzaakt indirect ook ontzettend veel leed met hun kapitalistisch cutthroat beleid naar armere landen. Maar dan mogen we er nog steeds kritiek op hebben vind ik.

Het is jammer dat Xi Ping langzaam de volledige macht naar zich toetrekt, zodat een langzame overgang naar een meerpartijenstelsel + democratie vakkundig in de kiem is gesmoord.

Op de lange termijn is/wordt China natuurlijk gewoon de wereldmacht. Ze hebben het geld, de keiharde mentaliteit en de bevolking. De USA is een land in verval. Al kan het nog tientallen explosieve jaren duren natuurlijk. Hopelijk wordt de EU straks ook meer een echte EU zodat we nog een beetje partij kunnen bieden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194106884
Over de intel sharing hé:
mikercarpenter twitterde op woensdag 15-07-2020 om 17:49:04 NATO allies are starting to limit intelligence sharing with the US because the Trump administration might leak to Russia. Wow. https://t.co/XzOwHyXyPW reageer retweet
Meer hier: https://www.businessinsid(...)ps://t.co/XzOwHyXyPW
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:33:14 #204
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194107061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat Trump bedoelt is dat het lastiger is om als VS de EU onder druk te zetten dan wanneer de economische verhoudingen liggen zoals die tussen de VS en Nederland bijvoorbeeld.
Ik denk dat hij precies bedoelt wat hij zegt: "de EU is opgericht om te kunnen profiteren van de VS". En Trump weet dat, want hij is veel slimmer dan de vorige presidenten ("but other presidents had no idea"), die waren zo naief dat ze niet doorhadden waar de EU mee bezig was.
De EU heeft de VS heel slecht behandeld, al heel lang, decennia en decennia. Maar Trump heeft daar een einde aan gesteld.

Dat kan je letterlijk nemen, dat is wat hij zijn kiezers wil doen geloven.
are we infinite or am I alone
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:50:41 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194107348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik denk dat hij precies bedoelt wat hij zegt: "de EU is opgericht om te kunnen profiteren van de VS". En Trump weet dat, want hij is veel slimmer dan de vorige presidenten ("but other presidents had no idea"), die waren zo naief dat ze niet doorhadden waar de EU mee bezig was.
De EU heeft de VS heel slecht behandeld, al heel lang, decennia en decennia. Maar Trump heeft daar een einde aan gesteld.

Dat kan je letterlijk nemen, dat is wat hij zijn kiezers wil doen geloven.
Ik weet nog wel dat sommige users in 2016 zeiden tegen mij dat je Trump's muur niet zo letterlijk moest nemen, maar meer moest zien als symbool om de grenscontrole aan te scherpen. Trump bedoelde het letterlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 15 juli 2020 @ 23:00:18 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194107496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:03 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar bijvoorbeeld AOC wel.
mwa, niet echt.

AOC twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 02:22:52 Oh look, it’s the sound of me Googling “how to make your own Adobo” https://t.co/YOScAcyAnC reageer retweet
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194108417
BNODesk twitterde op woensdag 15-07-2020 om 16:27:12 NEW: Walmart says all customers will be required to wear face masks from Monday https://t.co/BLlargN90p reageer retweet
Vanaf de 20e. Dit gaat wel wat taferelen opleveren.
pi_194108442
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veel Europese regeringen er zin in hebben de aanleg van een gasleiding te gaan verdedigen.

Media zal het wel oppakken als de Amerikanen sancties opleggen aan Europese landen, maar dit is nou niet echt iets waar regeringen graag zelf mee naar buiten komen.

Als je het mij vraagt is die pijpleiding ook slecht idee.
De andere opties zijn aardgas uit te bannen of via tankers binnen te brengen vanuit het M-O of de VS. Kortom, je word of van de hond of de kat gebeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')