abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 18:16:05 #1
257132 crew  Awsom
pi_194056291
"Als de nood aan de man is, dan hebben we onze reservisten hard nodig." - Generaal Tom Middendorp, Commandant der Strijdkrachten



Het Korps Nationale Reserve maakt sinds 1948 deel uit van de Nederlandse Koninklijke Landmacht als een onderdeel van het Commando Landstrijdkrachten en zet de tradities voort van de Vrijwillige Landstorm Korpsen die op 4 augustus 1914 zijn opgericht om de grote stroom vrijwilligers die zich meldden voor de mobilisatie te organiseren. Deze landstormkorpsen zijn tot 1940 actief geweest en vele vrijwilligers hiervan hebben deelgenomen aan de gevechten in de meidagen van 1940. De bezetter heeft deze organisatie na de capitulatie ontmanteld en opgeheven.

Natresmilitairen zijn reservisten. Zij volgen hun opleiding en verrichten hun diensten op basis van vrijwilligheid en ontvangen een financiële vergoeding voor de uren dat zij voor training of andere redenen actief in dienst zijn. Een reservist wordt aangesteld met een verplichting van 120 opleidings- en trainingsuren per jaar. Daarnaast moet hij of zij voldoen aan eisen van fysieke inzetbaarheid en conditie.

Het Korps Nationale Reserve wordt vooral ingezet voor bewaking- en beveiligingstaken en bij crisis- en rampenbestrijding. Daadwerkelijke inzet in Nederland heeft onder andere plaatsgevonden bij de bestrijding van de watersnood in 1995 en 2011, de veterinaire crises (MKZ en varkenspest), de vuurwerkramp in Enschede, het bezoek van President Bush in 2005, en de Nuclear Security Summit in 2014. Een andere aansprekende en langdurige inzet was in 2003, in de aanloop naar de Irakoorlog. Daarbij verleende het Korps enkele maanden, militaire bijstand aan het Amerikaanse leger dat grote hoeveelheden materieel via de Rotterdamse haven naar het oorlogsgebied verscheepte. Dit gebeurde in het kader van de zogenaamde Host Nation Support dat in het verleden een apart onderdeel van de Nationale Reserve was, bedoeld voor de logistieke ondersteuning van buitenlandse troepen en materieel verplaatsingen over Nederlands grondgebied. De commissie van onderzoek besluitvorming Irak, de zogeheten Commissie-Davids besteedt uitvoerig aandacht aan deze militaire inzet.

Vanwege het puur binnenlandse karakter van alle Natres-taken, de korte perioden van actieve dienst en de beperkte militaire basisopleiding worden natresmilitairen normaal gesproken niet naar het buitenland uitgezonden. Tijdens de SFIR-missies 3 t/m 5 is echter bij uitzondering een zeer beperkt aantal reservisten van het Korps Nationale Reserve naar Irak uitgezonden. Tijdens de missie in Afghanistan zijn ook weer natresmilitairen uitgezonden, ook toen geheel op vrijwillige basis.



10 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 43 Gemechaniseerde Brigade te Havelte en verantwoordelijk voor Noord en Oost Nederland

• Alfa compagnie (Assen)
• Bravo compagnie (Assen)
• Charlie compagnie (Wezep)
• Delta compagnie (Amersfoort
• Echo compagnie (Amersfoort)
• Foxtrot compagnie (Enschede, Eibergen)

20 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 11 Luchtmobiele Brigade te Schaarsbergen en verantwoordelijk voor West en Midden Nederland
• Alfa compagnie (Den Haag)
• Bravo compagnie (Bergen)
• Charlie compagnie (Amsterdam)
• Delta compagnie (Den Haag)
• Echo compagnie (Stroe)
• Foxtrot compagnie (Schaarsbergen)

30 Natresbataljon bestaande uit 5 compagnieën onder 13 Lichte Brigade te Oirschot en verantwoordelijk voor Zuid Nederland
• Alfa compagnie (Vlissingen)
• Bravo compagnie (Breda)
• Charlie compagnie (Oirschot)
• Delta compagnie (Brunssum)
• Echo compagnie (Vredepeel)

Natres militair worden? Meld je hier aan voor een voorlichting!

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 27-08-2023 01:38:29 (Link werkte niet meer) ]
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 18:16:29 #2
257132 crew  Awsom
pi_194056296
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:14 schreef Supertex het volgende:
Knee bescherming worden ook geleverd door de baas ?
Nee :P
pi_194056325
Nee knie bescherming wordt niet geleverd.
Ik had er eentje geleend van een maatje.

Afgelopen vrijdag de ARB afgerond, waren twee leuke intensieve weken. Met fantastisch infanteristen weer 🌧😆
pi_194061287
Well done!
  zondag 12 juli 2020 @ 22:47:50 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 juli 2020 @ 22:48:22 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 11:28:45 #7
257132 crew  Awsom
pi_194066327
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:48 schreef AchJa het volgende:
Overigens, @:Awsom, fix die plaatjes in de OP ff. Webarchive kent ze nog:

[ [url=https://web.archive.org/web/20160409095927im_/http://oi41.tinypic.com/ixecqv.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://web.archive.org/web/20160409095032if_/http://i41.tinypic.com/2cy2vwx.jpg]afbeelding[/url] ]
Tinypic is ook een onbetrouwbare partner, we zijn nu geswitched naar imgur
pi_194079442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:24 schreef Galepinjo het volgende:

[..]

Facebook pagina Reservistenschool is ook interessant om te volgen.
Hi allemaal, de Facebook pagina van de Reservistenschool lijkt uitgehaald te zijn. Weet iemand misschien waarom?
pi_194086151
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:35 schreef Cristvan het volgende:

[..]

Hi allemaal, de Facebook pagina van de Reservistenschool lijkt uitgehaald te zijn. Weet iemand misschien waarom?
Mag niks meer op social media geplaatst worden naar ik vernomen heb.
pi_194507704
Hi allemaal,
Ik heb een aantal vragen. Hieronder de casus:
Ik ben bezig met een hypotheek aanvraag obv mijn burgerinkomen. Nu heb ik als ik mijn reservisten inkomen ook mee tel simpelweg net even wat meer ruimte. Ik heb een (eerste) aanstelling voor 4 jaar bij defensie en ben uit mijn proefperiode van 6 maanden.

- Aangezien er een minimaal aantal uren gedraaid moet worden als reservist, betekent dit dat het (reservisten)contract dat wij hebben een min. max. contract betreft?
- Wat gebeurd er na de aanstelling van 4 jaar? Wordt deze in de meeste gevallen verlengd voor nog eens 4 jaar? Of onbepaalde tijd (tot aan de leeftijdsgrens reservist)?
- Is het mogelijk om een werkgevers verklaring met intentie of afzonderlijke intentie verklaring te krijgen (met het oog op de periode na de 4 jaars aanstelling)?
- Iemand ooit mee te maken gehad? Of wellicht als beroeps?

Ik hoor het graag.

PS: Uiteraard ben ik mij bewust van de hypotheek regels, en het feit dat het inkomen als reservist variabel is, daarom ga ik enkel uit van de minimaal aantal te draaien uren per jaar (ook al zijn die minimaal, wel verdedigbaar en geeft net wat meer leencapaciteit).
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:31:29 #11
257132 crew  Awsom
pi_194508359
Het is in de afgelopen 10 jaar zeker drie keer voorgekomen dat alles 6 tot 12 maanden heeft stilgelegen vanwege geldgebrek. Het minimum aantal uren zegt daarom niet veel. Iets in die strekking (variabel inkomen etc) gaat ook staan in de werkgeversverklaring die je als reservist krijgt.
pi_194510078
Dank voor je snelle reactie!

Weet jij toevallig hoe ik een werkgeversverklaring kan aanvragen?
En wat voor type contract is het eigenlijk? En wat gebeurd er contractueel na de 4 jaar aanstelling?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
pi_194510113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:17 schreef Steph2017 het volgende:
Dank voor je snelle reactie!

Weet jij toevallig hoe ik een werkgeversverklaring kan aanvragen?
En wat voor type contract is het eigenlijk? En wat gebeurd er contractueel na de 4 jaar aanstelling?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
je krijgt van defensie geen werkgeversverklaring als je reservist bent.
je kunt voor je hypotheek wel een uwv verzekeringsbericht gebruiken en daarin word je Natres inkomen wel meegenomen.

Een aanvraag voor een werkgeversverklaring kun je doen via peoplesoft/selfservice, maar die word toch afgewezen omdat je een 0 uren contract hebt en dus geen vast inkomen.
pi_194510925
Je krijgt gewoon een werkgeversverklaring als reservist, Ik heb hem laatst ook aangevraagd en gekregen. Wat awsom zegt klopt dan inderdaad ook, er staat in dat het variabel inkomen is. Dit kun je niet meenemen bij je hypotheekaanvraag, helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Philipp11 op 11-08-2020 22:09:01 (Typefoutjes) ]
pi_194974267
Hai! Ik heb 2-9 mijn PO doorstaan en ben uitgenodigd voor de medische keuring op 26-10. Benieuwd of er nog andere (vrouwelijke) reservisten in het sollicitatieproces zitten? Benieuwd naar ervaringen van anderen!
pi_195163916
Graag zou ik willen starten met de sollicitatieprocedure - heb me de laatste tijd erg veel ingelezen! Het lijkt me erg interessant en leuk om een steentje te kunnen bijdragen op deze manier, zeker niet voor het geld.

Anyway! Je moet dus nog steeds eerst een voorlichting/event bijwonen als ik het goed lees. Echter kan ik nergens ook maar iets hierover vinden. Zeer waarschijnlijk omdat er (voorlopig) gewoon niets gepland staat :P

Hebben jullie iets meer informatie hierover, zijn er bijvoorbeeld vaste maanden/datums waarin deze voorlichtingen worden gegeven? Ik kan me ook wel indenken dat het nu sowieso allemaal wat anders verloopt in deze Corona-tijden.
pi_195339725
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:17 schreef Kravist het volgende:
Graag zou ik willen starten met de sollicitatieprocedure - heb me de laatste tijd erg veel ingelezen! Het lijkt me erg interessant en leuk om een steentje te kunnen bijdragen op deze manier, zeker niet voor het geld.

Anyway! Je moet dus nog steeds eerst een voorlichting/event bijwonen als ik het goed lees. Echter kan ik nergens ook maar iets hierover vinden. Zeer waarschijnlijk omdat er (voorlopig) gewoon niets gepland staat :P

Hebben jullie iets meer informatie hierover, zijn er bijvoorbeeld vaste maanden/datums waarin deze voorlichtingen worden gegeven? Ik kan me ook wel indenken dat het nu sowieso allemaal wat anders verloopt in deze Corona-tijden.
Je kan gewoon de sollicitatie procedure starten via: https://werkenbijdefensie.nl/interessegebieden/reservisten

Daarbij zie je wat je moet doen en kan je reageren op een vacature voor jouw regio. Daarna krijg je ook mogelijkheden om een informatieavond te kiezen. Vraag is alleen in hoeverre dat in de huidige tijd wordt gedaan.

Succes!
pi_195363119
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:36 schreef fleshy-nl het volgende:

[..]

Je kan gewoon de sollicitatie procedure starten via: https://werkenbijdefensie.nl/interessegebieden/reservisten

Daarbij zie je wat je moet doen en kan je reageren op een vacature voor jouw regio. Daarna krijg je ook mogelijkheden om een informatieavond te kiezen. Vraag is alleen in hoeverre dat in de huidige tijd wordt gedaan.

Succes!
Een aantal weken terug heb ik me kunnen inschrijven op een informatiebijeenkomst, een webinar (zou wel met "de huidige tijd" te maken hebben). Hopelijk kan ik daarna het sollicitatietraject starten!

Volgens mij staan vele vacatures constant "open" en regelen ze de instroom o.a. door het plannen van de informatiebijeenkomsten. Voor mij was het puur toeval dat ik op de site keek en me kon inschrijven - was er nog net op tijd bij (beperkt aantal plekken).
pi_195910779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef roerdompje het volgende:
Hai! Ik heb 2-9 mijn PO doorstaan en ben uitgenodigd voor de medische keuring op 26-10. Benieuwd of er nog andere (vrouwelijke) reservisten in het sollicitatieproces zitten? Benieuwd naar ervaringen van anderen!
Afgelopen maandag medische keuring gehad, was een leuke en lange dag! Gezellige mensen ontmoet. Nog meer mensen die door zijn? Benieuwd naar de volgende stappen en ervaringen van anderen.
pi_195925852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:34 schreef roerdompje het volgende:

[..]

Afgelopen maandag medische keuring gehad, was een leuke en lange dag! Gezellige mensen ontmoet. Nog meer mensen die door zijn? Benieuwd naar de volgende stappen en ervaringen van anderen.
Gefeliciteerd! Met een beetje geluk neemt je CIE snel contact met je op om kennis te maken. Heb je nog voorkeurs locaties doorgegeven?
pi_195929815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:34 schreef fleshy-nl het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Met een beetje geluk neemt je CIE snel contact met je op om kennis te maken. Heb je nog voorkeurs locaties doorgegeven?
Dankje! Uhm, ik heb niks doorgegeven, wanneer of aan wie zou ik dat kunnen doen?
pi_195939667
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:04 schreef roerdompje het volgende:

[..]

Dankje! Uhm, ik heb niks doorgegeven, wanneer of aan wie zou ik dat kunnen doen?
Zelf kon ik voorkeurs locaties doorgeven bij het gesprekje na de medische keuring. Ze zullen het echter proberen om het zo dicht mogelijk bij je woonplaats te houden.
pi_195965035
Ongeveer 3,5 terug gesolliciteerd bij de Natres (10e) via de Defensie-website maar op de automatische bevestiging na nog niets gehoord, geen vragenlijsten of wat dan ook. Ik wacht nog een paar weken af anders ga ik toch maar eens bellen uit nieuwsgierigheid.
pi_196032900
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:05 schreef Kravist het volgende:
Ongeveer 3,5 terug gesolliciteerd bij de Natres (10e) via de Defensie-website maar op de automatische bevestiging na nog niets gehoord, geen vragenlijsten of wat dan ook. Ik wacht nog een paar weken af anders ga ik toch maar eens bellen uit nieuwsgierigheid.
3,5 week wachten op de vragenlijsten is wel lang inderdaad. Ik kreeg ze zelf al na 4 dagen. Ik zou even bellen, dat helpt bijna altijd wel.

Ik heb zelf in November 2019 gesolliciteerd voor 10 NatRes (B-cie). De PO keuring heb ik na 3 maanden wachten weten in te plannen door te bellen. Deze was door de coronamaatregelen afgelast en verschoven naar Juni. Medische keuring had ik kort hierna in Juli en 2 maanden later had ik de aanstellingsbrief gehad. 30-11 heb ik de AMO-R/ARB.

Kortom, vanaf het moment van solliciteren totdat je de opleiding begint duurt ongeveer 9-12 maanden bij NatRes.
pi_196378743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:45 schreef ItsCreepy het volgende:

[..]

3,5 week wachten op de vragenlijsten is wel lang inderdaad. Ik kreeg ze zelf al na 4 dagen. Ik zou even bellen, dat helpt bijna altijd wel.
Helaas kun je niet bellen - althans, je kunt wel bellen maar dan krijg je de melding dat je wegens Corona-maatregelen op een andere manier contact moet zoeken (contactpagina website).

Anyway, ik heb de vragenlijsten inmiddels gekregen en ingevuld (duurde een week of 5~5,5). Onmiddelijk daarna kon ik op de website mijn sollicitatiedossier compleet gaan maken (lees: flink wat documenten printen/scannen en uploaden).

Nu wachten op het PO - of eerst de uitnodiging.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kravist op 24-11-2020 14:52:27 (opgelost) ]
pi_196921519
Zelf nu al een tijdje bezig met de sollicitatie voor Reservist. Begin juni dit jaar gesolliciteerd, vorige week eindelijk mijn psychologische keuring gehad. Nu nog even afwachten op de rest. Ik verwacht nog een half jaartje bezig te zijn voordat ik begin aan de ARB.

Maar ik had een vraag voor de al actieve reservisten. Hoe zit het met je normale(particuliere) zorgverzekering? Als ik het goed heb begrepen kom je als militair niet in aanmerking voor een normale zorgverzekering. Geld dit ook voor reservisten? Bij mijn voorlichting heb ik vernomen dat je als reservist alleen gebruik mag maken van het defensie zorgstelsel als de opgedane problemen tijdens werk uren is opgedaan.
pi_196927081
Als reservist val je in principe terug op je eigen (civiele) zorgverzekering.
pi_196992386
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:54 schreef Grasmat0 het volgende:
Zelf nu al een tijdje bezig met de sollicitatie voor Reservist. Begin juni dit jaar gesolliciteerd, vorige week eindelijk mijn psychologische keuring gehad. Nu nog even afwachten op de rest. Ik verwacht nog een half jaartje bezig te zijn voordat ik begin aan de ARB.

Maar ik had een vraag voor de al actieve reservisten. Hoe zit het met je normale(particuliere) zorgverzekering? Als ik het goed heb begrepen kom je als militair niet in aanmerking voor een normale zorgverzekering. Geld dit ook voor reservisten? Bij mijn voorlichting heb ik vernomen dat je als reservist alleen gebruik mag maken van het defensie zorgstelsel als de opgedane problemen tijdens werk uren is opgedaan.
Ga er maar vanuit dat het langer duur hoor. pre-corona heeft er bij mij 1,5 jaar tussen gezeten (tussen aanmelding en opkomst amo)
pi_197647596
Hoi allen,

Sinds oktober onder contract bij de NATRES. Nadat ik de keuringen doorstaan heb, wacht mij momenteel een kleeddag en de ARB af. De ARB zal eind februari zijn, maar vroeg me af hoe dit in elkaar zit.

Op de site hadden ze een heel trainingsschema, waarna ik tijdens de medische keuring me afvroeg waarom dat was. Zelf heb ik een vechtsport achtergrond, maar vond zelf de medische keuring echt de grens op een "normale" gezonde conditie. Gezien de COVID is trainen ook erg lastig, maar was benieuwd wat er fysiek verwacht kan worden tijdens de ARB.

Ik had terug gelezen dat het veel wapenleer is. Maar krijg je bijvoorbeeld ook iets van bivak of marslopen etc. Ook vroeg ik me af wat je kon verwachten qua financiële tegemoetkoming.
pi_197694943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:20 schreef Jasper97 het volgende:
Hoi allen,

Sinds oktober onder contract bij de NATRES. Nadat ik de keuringen doorstaan heb, wacht mij momenteel een kleeddag en de ARB af. De ARB zal eind februari zijn, maar vroeg me af hoe dit in elkaar zit.

Op de site hadden ze een heel trainingsschema, waarna ik tijdens de medische keuring me afvroeg waarom dat was. Zelf heb ik een vechtsport achtergrond, maar vond zelf de medische keuring echt de grens op een "normale" gezonde conditie. Gezien de COVID is trainen ook erg lastig, maar was benieuwd wat er fysiek verwacht kan worden tijdens de ARB.

Ik had terug gelezen dat het veel wapenleer is. Maar krijg je bijvoorbeeld ook iets van bivak of marslopen etc. Ook vroeg ik me af wat je kon verwachten qua financiële tegemoetkoming.
Zelf ben ik nog in het proces om onder contract te komen dus ik spreek niet uit ervaring - ik heb wel veel informatie tot mijn genomen vanaf de Defensie-site en diverse fora.

Wat bedoel je precies met "vond zelf de medische keuring echt de grens op een "normale" gezonde conditie"? Zorg dat je fit bent en eventueel een paar clusters hoger zit dan zou moeten - dan zou de ARB geen probleem moeten zijn. Er zitten zeker fysieke elementen in, lijkt me ook wel logisch eigenlijk (sterker nog, ik hoop het).

Waarom is trainen lastig? Je kunt buiten lekker hardlopen. Vul een rugzak met stenen of flessen water en ga 10 KM lopen. Eventueel kun je met je lichaamsgewicht oefeningen doen - of beter nog, wat dumbbells en een optrekstang oid. En het is ook geen KCT natuurlijk ;)
pi_197698399
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 22:55 schreef Kravist het volgende:

[..]

Zelf ben ik nog in het proces om onder contract te komen dus ik spreek niet uit ervaring - ik heb wel veel informatie tot mijn genomen vanaf de Defensie-site en diverse fora.

Wat bedoel je precies met "vond zelf de medische keuring echt de grens op een "normale" gezonde conditie"? Zorg dat je fit bent en eventueel een paar clusters hoger zit dan zou moeten - dan zou de ARB geen probleem moeten zijn. Er zitten zeker fysieke elementen in, lijkt me ook wel logisch eigenlijk (sterker nog, ik hoop het).

Waarom is trainen lastig? Je kunt buiten lekker hardlopen. Vul een rugzak met stenen of flessen water en ga 10 KM lopen. Eventueel kun je met je lichaamsgewicht oefeningen doen - of beter nog, wat dumbbells en een optrekstang oid. En het is ook geen KCT natuurlijk ;)
Qua trainen klopt het wel, maar is makkelijker als normaal gesproken binnen een sportschool traint. Wat betreft de medische keuring vond ik het heel erg mee vallen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat nagenoeg iedereen met een beetje conditie daar wel doorheen komt.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 16:28:15 #32
257132 crew  Awsom
pi_197747246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:20 schreef Jasper97 het volgende:

Ik had terug gelezen dat het veel wapenleer is. Maar krijg je bijvoorbeeld ook iets van bivak of marslopen etc. Ook vroeg ik me af wat je kon verwachten qua financiële tegemoetkoming.
Ja en ja, verwacht iets van 2-3 dagen bivak en een aansluitende mars van max 10 km. Qua financiële tegemoetkoming is het rond de 1000 euro bruto voor deze 2 weken.
pi_197812868
bedankt voor de antwoorden! Ook was ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn tot het halen van bijvoorbeeld een motorrijbewijs en een parachute wing. Ik zag het ergens op internet voorbij komen dat sommige reservisten een prachute wing halen, allen las ik dat het gedeeltelijk op eigen kosten is. Qua motorrijbewijs ben ik nog niks tegen gekomen.

Iemand die daar wat vanaf weet ?!
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 14:06:14 #34
257132 crew  Awsom
pi_197813734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:22 schreef Jasper97 het volgende:
bedankt voor de antwoorden! Ook was ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn tot het halen van bijvoorbeeld een motorrijbewijs en een parachute wing. Ik zag het ergens op internet voorbij komen dat sommige reservisten een prachute wing halen, allen las ik dat het gedeeltelijk op eigen kosten is. Qua motorrijbewijs ben ik nog niks tegen gekomen.

Iemand die daar wat vanaf weet ?!
Motorrijbewijs: niet mogelijk.
Wing: op eigen kosten.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:12:23 #35
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_197828867
Krijg je tijdens de AMO een opsvest in bruikleen? Ik heb van het kpu wel een of andere multi-cam chestrig gehad, maar niet zo'n peppie vest die ik op de foto's tegenkom.
Op elke fokker past een bril.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 10:36:31 #36
257132 crew  Awsom
pi_197829223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:12 schreef Catch_me het volgende:
Krijg je tijdens de AMO een opsvest in bruikleen? Ik heb van het kpu wel een of andere multi-cam chestrig gehad, maar niet zo'n peppie vest die ik op de foto's tegenkom.
Jij hebt dit ding al gekregen?

  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:46:56 #37
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_197829393


Die ik heb gehad.
Op elke fokker past een bril.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 10:49:09 #38
257132 crew  Awsom
pi_197829437
Oh nou dat ziet er ook uit als het nieuwe chest rig. Dat is dus je opsvest.
pi_197838986
Hoi! Ik heb half maart AMO en ben heel benieuwd hoe fysiek het gaat zijn. Moet ik hier echt hard voor gaan trainen met gewichten of is het voldoende met af en toe hardlopen, veel wandelen en een beetje kracht oefeningen? Is de AMO ook goed te doen voor (niet-bodybuild) vrouwen?
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 20:38:46 #40
257132 crew  Awsom
pi_197840586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:27 schreef liesje-Xx het volgende:
Hoi! Ik heb half maart AMO en ben heel benieuwd hoe fysiek het gaat zijn. Moet ik hier echt hard voor gaan trainen met gewichten of is het voldoende met af en toe hardlopen, veel wandelen en een beetje kracht oefeningen? Is de AMO ook goed te doen voor (niet-bodybuild) vrouwen?
Zorg dat je 2400m in 12 minuten kunt lopen en 20 push-ups kunt doen en loop je schoenen vast in. Als jij gewoon fysiek goed in elkaar steekt ga je het wel halen maar je wil niet achteraan lopen.
pi_197841018
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:38 schreef Awsom het volgende:

[..]

Zorg dat je 2400m in 12 minuten kunt lopen en 20 push-ups kunt doen en loop je schoenen vast in. Als jij gewoon fysiek goed in elkaar steekt ga je het wel halen maar je wil niet achteraan lopen.
Oké dankjewel! Klopt het ook dat we in die twee weken AMO de DCP krijgen?
pi_197842583
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:27 schreef liesje-Xx het volgende:
Hoi! Ik heb half maart AMO en ben heel benieuwd hoe fysiek het gaat zijn. Moet ik hier echt hard voor gaan trainen met gewichten of is het voldoende met af en toe hardlopen, veel wandelen en een beetje kracht oefeningen? Is de AMO ook goed te doen voor (niet-bodybuild) vrouwen?
Ik concludeer hier even uit dat je een dame bent. De DCP eis is dan 1900m hardlopen, 10 pushups en 20 sit ups.
Maar het is echt prima te doen als je gewoon 'normaal' in conditie te zijn. Je hoef echt niet super sportief te zijn, maar het helpt natuurlijk wel als je niet na iedere kleine inspanning helemaal buiten adem bent.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:54 schreef liesje-Xx het volgende:

[..]

Oké dankjewel! Klopt het ook dat we in die twee weken AMO de DCP krijgen?
Ik had zelf (niet als reservist, maar gewone AMO) mijn DCP in de eerste week. Volgens mij zit ie inderdaad bij iedereen (ook bij reservisten) meteen in het begin.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 22:25:46 #43
257132 crew  Awsom
pi_197843310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:54 schreef liesje-Xx het volgende:

[..]

Oké dankjewel! Klopt het ook dat we in die twee weken AMO de DCP krijgen?
Ja dat klopt
pi_197843360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:48 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik concludeer hier even uit dat je een dame bent. De DCP eis is dan 1900m hardlopen, 10 pushups en 20 sit ups.
Maar het is echt prima te doen als je gewoon 'normaal' in conditie te zijn. Je hoef echt niet super sportief te zijn, maar het helpt natuurlijk wel als je niet na iedere kleine inspanning helemaal buiten adem bent.
[..]

Ik had zelf (niet als reservist, maar gewone AMO) mijn DCP in de eerste week. Volgens mij zit ie inderdaad bij iedereen (ook bij reservisten) meteen in het begin.
Oh dat is wel geruststellend om te horen, dankjewel! Die eisen haal ik nu ook wel dus dan weet ik in ieder geval dat ik geen mega krachttrainingen hoef te gaan doen voor de AMO.
Wel bijzonder dat de DCP eis voor hardlopen 1900m is en met de medische keuring was het 2200m.
pi_197887751
Ik heb trouwens nog een laatste vraag waar ik mee zit.
Ik heb zelf geen auto, zijn er nog meer mensen die afhankelijk zijn van het OV?
En hoe zit dit met de AMO, moet iedereen zelf naar de locatie komen (in mijn geval Harskamp) of gaan er ook bussen vanaf een station?
Ik gok dat ik hier nog info over krijg maar ik ben er wel erg benieuwd naar.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:27 #46
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_197903593
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:05 schreef liesje-Xx het volgende:
Ik heb trouwens nog een laatste vraag waar ik mee zit.
Ik heb zelf geen auto, zijn er nog meer mensen die afhankelijk zijn van het OV?
En hoe zit dit met de AMO, moet iedereen zelf naar de locatie komen (in mijn geval Harskamp) of gaan er ook bussen vanaf een station?
Ik gok dat ik hier nog info over krijg maar ik ben er wel erg benieuwd naar.
Volgens mij verwachten ze wel dat je met eigen vervoer komt. Ik heb eind deze maand de amo in Harskamp en er stond niks in de instructie over dat je eventueel van het station opgehaald wordt. Er stopt wel een bus vlak voor de kazarne dus dat scheelt.

Zou het zelf ook niet zien zitten om met het OV te gaan. Je moet 2 volle plunjebalen meenemen en de gevulde zwarte weekendtas.
Op elke fokker past een bril.
pi_197903877
Heeft een van jullie een foto van de volgende twee items:
-NSN 17-115-3969 (compressiezak slaapzak)
-NSN 17-127-1101 (pet winter)

KPU bedrijf is het vergeten te leveren, maar is na vier telefoontjes onmogelijk het alsnog te krijgen, daarom ga ik maar ffe langs de dumpzaak dit alsnog te halen. Als ik weet hoe ze eruit zien weet ik dat ik in iedergeval het zelfde haal.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:06:49 #48
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_197904422
Op elke fokker past een bril.
pi_197904463
quote:
Die foto is van de meest recente compressiezak voor de slaapzak?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:10:52 #50
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_197904476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Jasper97 het volgende:

[..]

Die foto is van de meest recente compressiezak voor de slaapzak?
Klopt, heb deze 2 weken geleden bij het KPU verstrekt gekregen.
Op elke fokker past een bril.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')