Neequote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:14 schreef Supertex het volgende:
Knee bescherming worden ook geleverd door de baas ?
Waar is die bullshit voor nodig dan? Je bent toch geen strater?quote:Op zondag 12 juli 2020 18:17 schreef Galepinjo het volgende:
Nee knie bescherming wordt niet geleverd.
Ik had er eentje geleend van een maatje.
Tinypic is ook een onbetrouwbare partner, we zijn nu geswitched naar imgurquote:Op zondag 12 juli 2020 22:48 schreef AchJa het volgende:
Overigens, @:Awsom, fix die plaatjes in de OP ff. Webarchive kent ze nog:
[ [url=https://web.archive.org/web/20160409095927im_/http://oi41.tinypic.com/ixecqv.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://web.archive.org/web/20160409095032if_/http://i41.tinypic.com/2cy2vwx.jpg]afbeelding[/url] ]
Hi allemaal, de Facebook pagina van de Reservistenschool lijkt uitgehaald te zijn. Weet iemand misschien waarom?quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:24 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Facebook pagina Reservistenschool is ook interessant om te volgen.
Mag niks meer op social media geplaatst worden naar ik vernomen heb.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 08:35 schreef Cristvan het volgende:
[..]
Hi allemaal, de Facebook pagina van de Reservistenschool lijkt uitgehaald te zijn. Weet iemand misschien waarom?
je krijgt van defensie geen werkgeversverklaring als je reservist bent.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:17 schreef Steph2017 het volgende:
Dank voor je snelle reactie!
Weet jij toevallig hoe ik een werkgeversverklaring kan aanvragen?
En wat voor type contract is het eigenlijk? En wat gebeurd er contractueel na de 4 jaar aanstelling?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Je kan gewoon de sollicitatie procedure starten via: https://werkenbijdefensie.nl/interessegebieden/reservistenquote:Op zondag 20 september 2020 15:17 schreef Kravist het volgende:
Graag zou ik willen starten met de sollicitatieprocedure - heb me de laatste tijd erg veel ingelezen! Het lijkt me erg interessant en leuk om een steentje te kunnen bijdragen op deze manier, zeker niet voor het geld.
Anyway! Je moet dus nog steeds eerst een voorlichting/event bijwonen als ik het goed lees. Echter kan ik nergens ook maar iets hierover vinden. Zeer waarschijnlijk omdat er (voorlopig) gewoon niets gepland staat![]()
Hebben jullie iets meer informatie hierover, zijn er bijvoorbeeld vaste maanden/datums waarin deze voorlichtingen worden gegeven? Ik kan me ook wel indenken dat het nu sowieso allemaal wat anders verloopt in deze Corona-tijden.
Een aantal weken terug heb ik me kunnen inschrijven op een informatiebijeenkomst, een webinar (zou wel met "de huidige tijd" te maken hebben). Hopelijk kan ik daarna het sollicitatietraject starten!quote:Op woensdag 30 september 2020 10:36 schreef fleshy-nl het volgende:
[..]
Je kan gewoon de sollicitatie procedure starten via: https://werkenbijdefensie.nl/interessegebieden/reservisten
Daarbij zie je wat je moet doen en kan je reageren op een vacature voor jouw regio. Daarna krijg je ook mogelijkheden om een informatieavond te kiezen. Vraag is alleen in hoeverre dat in de huidige tijd wordt gedaan.
Succes!
Afgelopen maandag medische keuring gehad, was een leuke en lange dag! Gezellige mensen ontmoet. Nog meer mensen die door zijn? Benieuwd naar de volgende stappen en ervaringen van anderen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef roerdompje het volgende:
Hai! Ik heb 2-9 mijn PO doorstaan en ben uitgenodigd voor de medische keuring op 26-10. Benieuwd of er nog andere (vrouwelijke) reservisten in het sollicitatieproces zitten? Benieuwd naar ervaringen van anderen!
Gefeliciteerd! Met een beetje geluk neemt je CIE snel contact met je op om kennis te maken. Heb je nog voorkeurs locaties doorgegeven?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:34 schreef roerdompje het volgende:
[..]
Afgelopen maandag medische keuring gehad, was een leuke en lange dag! Gezellige mensen ontmoet. Nog meer mensen die door zijn? Benieuwd naar de volgende stappen en ervaringen van anderen.
Dankje! Uhm, ik heb niks doorgegeven, wanneer of aan wie zou ik dat kunnen doen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:34 schreef fleshy-nl het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Met een beetje geluk neemt je CIE snel contact met je op om kennis te maken. Heb je nog voorkeurs locaties doorgegeven?
Zelf kon ik voorkeurs locaties doorgeven bij het gesprekje na de medische keuring. Ze zullen het echter proberen om het zo dicht mogelijk bij je woonplaats te houden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:04 schreef roerdompje het volgende:
[..]
Dankje! Uhm, ik heb niks doorgegeven, wanneer of aan wie zou ik dat kunnen doen?
3,5 week wachten op de vragenlijsten is wel lang inderdaad. Ik kreeg ze zelf al na 4 dagen. Ik zou even bellen, dat helpt bijna altijd wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:05 schreef Kravist het volgende:
Ongeveer 3,5 terug gesolliciteerd bij de Natres (10e) via de Defensie-website maar op de automatische bevestiging na nog niets gehoord, geen vragenlijsten of wat dan ook. Ik wacht nog een paar weken af anders ga ik toch maar eens bellen uit nieuwsgierigheid.
Helaas kun je niet bellen - althans, je kunt wel bellen maar dan krijg je de melding dat je wegens Corona-maatregelen op een andere manier contact moet zoeken (contactpagina website).quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:45 schreef ItsCreepy het volgende:
[..]
3,5 week wachten op de vragenlijsten is wel lang inderdaad. Ik kreeg ze zelf al na 4 dagen. Ik zou even bellen, dat helpt bijna altijd wel.
Ga er maar vanuit dat het langer duur hoor. pre-corona heeft er bij mij 1,5 jaar tussen gezeten (tussen aanmelding en opkomst amo)quote:Op donderdag 24 december 2020 11:54 schreef Grasmat0 het volgende:
Zelf nu al een tijdje bezig met de sollicitatie voor Reservist. Begin juni dit jaar gesolliciteerd, vorige week eindelijk mijn psychologische keuring gehad. Nu nog even afwachten op de rest. Ik verwacht nog een half jaartje bezig te zijn voordat ik begin aan de ARB.
Maar ik had een vraag voor de al actieve reservisten. Hoe zit het met je normale(particuliere) zorgverzekering? Als ik het goed heb begrepen kom je als militair niet in aanmerking voor een normale zorgverzekering. Geld dit ook voor reservisten? Bij mijn voorlichting heb ik vernomen dat je als reservist alleen gebruik mag maken van het defensie zorgstelsel als de opgedane problemen tijdens werk uren is opgedaan.
Zelf ben ik nog in het proces om onder contract te komen dus ik spreek niet uit ervaring - ik heb wel veel informatie tot mijn genomen vanaf de Defensie-site en diverse fora.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:20 schreef Jasper97 het volgende:
Hoi allen,
Sinds oktober onder contract bij de NATRES. Nadat ik de keuringen doorstaan heb, wacht mij momenteel een kleeddag en de ARB af. De ARB zal eind februari zijn, maar vroeg me af hoe dit in elkaar zit.
Op de site hadden ze een heel trainingsschema, waarna ik tijdens de medische keuring me afvroeg waarom dat was. Zelf heb ik een vechtsport achtergrond, maar vond zelf de medische keuring echt de grens op een "normale" gezonde conditie. Gezien de COVID is trainen ook erg lastig, maar was benieuwd wat er fysiek verwacht kan worden tijdens de ARB.
Ik had terug gelezen dat het veel wapenleer is. Maar krijg je bijvoorbeeld ook iets van bivak of marslopen etc. Ook vroeg ik me af wat je kon verwachten qua financiële tegemoetkoming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |