Subsidie stopzetten kan maar zet dan ook de miljarden subsidie aan de olie- en gasindustrie stop.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:16 schreef JannekeC5 het volgende:
Die elektrische rijdende tablets zijn alleen in trek en of populair door alle subsidies betaald door de belastingbetaler, als dit terecht zou worden stop gezet gaan hun aantallen op de weg direct naar beneden.
Hybride of waterstof zal het gaan worden in de toekomst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Zijn stuk kon anders zo in de Telegraafquote:Op woensdag 16 december 2020 14:16 schreef nils7 het volgende:
[..]![]()
Dat wordt nergens genoemd in het artikel en de video dus waar je dat vandaan hebt...
Je kwam helemaal naar dit topic toe om zo'n ontzettend domme opmerking te maken? Zowel een hybride als een waterstof auto rijden in de basis elektrisch en hebben een accupakket aan boord. Het nadeel van beide is heel duidelijk, je moet een auto bouwen die op verschillende manieren moet worden aangedreven en verschillende grondstoffen worden opgeslagen = inefficiënt. Nog los van het hele proces van het winnen van waterstof (of benzine/diesel). De enige die willen dat waterstof de toekomst wordt zijn Shell en vrienden omdat ze dan mooi de tankstations open kunnen houden.... en dat terwijl we nu al elektrische auto's hebben met 500 km range. Een afstand die menig mens zelden in een dag rijdt. Ook zijn er nu al chargers die max. 250 kW kunnen halen. Een gemiddelde EV kan 5 km rijden op 1 kWh dus je laadt dan al zo 20 km bij per minuut. Dit is nog maar het begin, uiteindelijk gaat het nog sneller dan je auto tankenquote:Op woensdag 16 december 2020 14:16 schreef JannekeC5 het volgende:
Die elektrische rijdende tablets zijn alleen in trek en of populair door alle subsidies betaald door de belastingbetaler, als dit terecht zou worden stop gezet gaan hun aantallen op de weg direct naar beneden.
Opmerkelijk dat het niet in het artikel genoemd is. Ik reed vorige week langs die plek met een kennis die al heel zijn leven in Hulshorst woont en hij wist dit wel te vertellen. het is wel in heel Hulshorst bekend. Hulshorst is maar een klein dorpje met 2000 inwoners.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:16 schreef nils7 het volgende:
[..]![]()
Dat wordt nergens genoemd in het artikel en de video dus waar je dat vandaan hebt...
Waterstof en hybride gaan het niet redden.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:16 schreef JannekeC5 het volgende:
En er zijn nog tientallen andere oorzaken te verzinnen dat iemand die hard crasht half uit z'n raam hangend gevonden kan worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat het niet in het artikel genoemd is. Ik reed vorige week langs die plek met een kennis die al heel zijn leven in Hulshorst woont en hij wist dit wel te vertellen. het is wel in heel Hulshorst bekend. Hulshorst is maar een klein dorpje met 2000 inwoners.
de deuren gingen niet open, de bestuurder probeerde het raam in te slaan en er doorheen te kruipen. zo vonden de hulpdiensten hem, uit het raam hangende.
Alles met de mantel der liefde bedekken voor de Testlade. Het is een electrische auto dus moet wel goed zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
En er zijn nog tientallen andere oorzaken te verzinnen dat iemand die hard crasht half uit z'n raam hangend gevonden kan worden.
Ik vind dit nogal heftige aantijgingen zonder bewijs daarvan te hebben, jij doet gewoon aan roddel en achterklap.
Noem er eens een paar van die tientallen dan, want ik heb in mijn 10 jaar in crash testing nog nooit iets door een raam zien vliegen.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
En er zijn nog tientallen andere oorzaken te verzinnen dat iemand die hard crasht half uit z'n raam hangend gevonden kan worden.
Met de liefde voor Tesla iets bedekkenquote:Op donderdag 17 december 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Alles met de mantel der liefde bedekken voor de Testlade. Het is een electrische auto dus moet wel goed zijn.
doe je best.
ik doe het voor:
het kan niet zo zijn dat de deuren niet open gegaan zijn!
Ik ga niet lopen speculeren op wat er gebeurt kan zijn er zijn alleen zat andere oorzaken te verzinnen dan de ene die "als waarheid" door een user hier wordt weg gezet.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Noem er eens een paar van die tientallen dan, want ik heb in mijn 10 jaar in crash testing nog nooit iets door een raam zien vliegen.
Elektrische auto's lijken bovenmatig veel in brand te vliegen en de Tesla's zitten vol met gekke probleempjes die nog niet getackeld zijn. Deuren die niet openspringen na een crash signaal is overigens zeer kwalijk.
Als je keihard problemen gaat negeren ben je op weg naar een zeer slechte toekomst. Je kan ze beter benoemen, onderzoeken en oplossen.
quote:Tesla boekt over 2020 eerste jaarwinst ooit
Tesla heeft voor het eerst in zijn 17-jarig bestaan over een geheel jaar winst gedraaid. De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's sloot 2020 af met een winst van 721 miljoen dollar (595 miljoen euro), zo blijkt uit woensdagnacht gepresenteerde jaarcijfers. In 2019 draaide Tesla nog een verlies van 862 miljoen dollar.
De zwarte cijfers bij Tesla kwamen niet als een verrassing, aangezien de fabrikant ondanks de coronacrisis in de eerste drie kwartalen al winstgevend was. Het vierde kwartaal werd met een winst van 270 miljoen dollar (222 miljoen euro) eveneens succesvol succesvol afgesloten.
Nou, noem ze eens?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:21 schreef daNpy het volgende:
Elektrische auto's lijken bovenmatig veel in brand te vliegen en de Tesla's zitten vol met gekke probleempjes die nog niet getackeld zijn.
quote:
250 problemen per 100 auto'squote:Dit jaar [2020] kwam Tesla daar erg slecht uit. In de eerste 90 dagen van eigendom meldden Tesla-eigenaren meer problemen dan de andere 31 fabrikanten die zijn opgenomen in het onderzoek.
Tesla Model X a
Gemiddeld werden er per 100 voertuigen 166 problemen aangekaart. Dat lag voor Tesla echter veel hoger: voor dat merk ging het om 250 problemen per 100 voertuigen. Ter vergelijking: de topscorers in de lijst (Dodge en Kia) telden 136 problemen per 100 voertuigen.
quote:En BEV’s branden per gereden km ongeveer 1/10e van auto’s met een verbrandingsmotor, zo berekende men in Duitsland anderhalf jaar geleden.
Nadeel is wel dat de BEV langer brandt (voordeel: minder heftig) en soms heel lastig te blussen is.
Gebagatelliseerd? Dat meen jequote:BMW, Ford en Hyundai roepen in Europa vele tienduizenden elektrische en semi-elektrische auto's terug vanwege brandgevaar. De accu's kunnen spontaan in brand vliegen tijdens het opladen of tijdens het rijden.
Het brandgevaar van grote krachtige accu’s van elektrische auto’s is al een tijd bekend. Filmpjes van spontaan ontbrandende Tesla’s komen met enige regelmaat op internet. De brandweer waarschuwde eerder voor het gevaar van opladen in parkeergarages vanwege het felle vuur dat ontstaat als een elektrische auto vlam vat. Het risico werd altijd gebagatelliseerd.
de eigenaar van een nieuwe Nissen Leaf moest tijdens zijn eerste ritje met familie vroegtijdig van de snelweg om op te ladenquote:Elektrisch rijders willen oplossing voor tegenvallende actieradius
9 jan 2021
Eind november lieten we zien dat een aantal zelfstandig taxichauffeurs niet blij was met hun nieuwe elektrische auto van Nissan, de Nissan Leaf 40 kwh. De auto blijkt veel minder kilometers te kunnen halen dan vooraf is beloofd en ook het opladen loopt niet soepel. Na onze uitzending bleek dat dit probleem veel vaker voorkomt, en meldden zich tientallen consumenten met dezelfde klachten over hun Nissan Leaf. Het rijbereik in de praktijk staat volgens de Leaf rijders die zich melden ver af van de informatie die tijdens de verkoop verstrekt is over hoe ver de auto zou kunnen halen. Waarom zijn consumenten niet beter voorgelicht?
Waarom geloven mensen in die verkoop praatjes?quote:Waarom zijn consumenten niet beter voorgelicht?
Lekker 1op27 rijden in je polo bluemotionquote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom geloven mensen in die verkoop praatjes?
Net als bij ICE het vebruik wordt geoptimaliseerd in de tests, wordt dat met accu's gedaan voor de reikwijdte.
Ik las enkele weken geleden in het AD (Tesla hatende krant) dat de Model 3 juist weer de meest betrouwbare elektrische auto was waarbij slechts 5% een bezoekje aan de garage nodig had. Dus dat lijkt mij meer iets zeggen over het specifieke model, dan over Tesla, de VS, laat staan BEV's.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 08:40 schreef daNpy het volgende:
250 problemen per 100 auto's
Van zomaar openspringende deuren tot infotainment die het niet (toch jammer dat de hele auto daaromheen gebaseerd is). Maar ook wiellagers en problemen met de automatische rij-functies
En dan laten we de "service" die Tesla bied nog achterwege.
Sja, koop troep uit de USA, krijg troep uit de USA.
Gebagatelliseerd? Dat meen je
Ah, mijn stukken zijn nietszeggend. Terwijl ik beide stukken met een simpele zoekactie op Google kon vinden, en jij hier net zo goed een boel bron-loze beweringen plaatst.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik las enkele weken geleden in het AD (Tesla hatende krant) dat de Model 3 juist weer de meest betrouwbare elektrische auto was waarbij slechts 5% een bezoekje aan de garage nodig had. Dus dat lijkt mij meer iets zeggen over het specifieke model, dan over Tesla, de VS, laat staan BEV's.
En jouw tweede stuk is nietszeggend. Nogmaals: in Duitsland hebben ze gewoon eens gerekend per hoeveel km een ICE in de fik vliegt en per hoeveel km een BEV in de fik vliegt en dan blijkt uit de data gewoon dat de BEV 10 keer zoveel km aflegt per fikkie.
Het risico wordt dus juist in de pers extreem opgeblazen. Er zijn zelfs hele goedgelovige mensen die denken dat de BEV veel brandgevaarlijker zijn!
Dat zijn dan gewoon klapjosti's. Als je je tank leeg rijdt gebeurt hetzelfde, maar daar let je toch ook op.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een gevaar bij de elektrische auto zit in het stilvallen midden op de weg. Een car2go Smart deelauto had onlangs nog een heftig ongeval daardoor veroorzaakt. Een berger gaf aan wekelijks en soms dagelijks een elektrische auto op te moeten halen.
[ twitter ]
En hoe is dat gevaar anders dan wanneer je je benzinetank volledig leegrijdt?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een gevaar bij de elektrische auto zit in het stilvallen midden op de weg. Een car2go Smart deelauto had onlangs nog een heftig ongeval daardoor veroorzaakt. Een berger gaf aan wekelijks en soms dagelijks een elektrische auto op te moeten halen.
[ twitter ]
Het ging mij niet om de bronvermelding, maar dat wat er staat nietszeggend is. Er is namelijk geen enkele kwantificatie. Zo kan ik ook zeggen dat heel veel mensen taaislijmziekte hebben. Dat klopt op zich als je 1.500 veel vindt.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah, mijn stukken zijn nietszeggend. Terwijl ik beide stukken met een simpele zoekactie op Google kon vinden, en jij hier net zo goed een boel bron-loze beweringen plaatst.
Heel tevreden zijn de mensen met een M3 anders niet en die 5 % slaat misschien op het aantal mensen dat daadwerkelijk naar de garage MAG, van Tesla
https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-rechter-te-slepen
En als het over onderzoeken met/over elektrische auto's gaat, heb ik al heel wat criteria gezien die verbogen werden, om de elektrische auto er maar beter uit te laten zien. Dus ik ben benieuwd naar de randvoorwaarden die gesteld zijn om het aantal branden op basis van een ICE (nooit in het nieuws) meer te doen lijken dan het aantal branden met een elektrische auto (met enige regelmaat in het nieuws).
Bergers danwel wegenwachters helpen dagelijks ook mensen op weg die zonder benzine of diesel zijn gestrand. Elke Wegenwacht auto is voorzien van gevulde jerrycans voor dit doel.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]
Wat lachend wekkend is, en blijft, is het goedpraten van de problemen die Tesla heeft, de service die niet verleend wordt en de act dat het allemaal zo fantastisch is.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En als er ruim 100 man zich aanmelden voor zo'n schertsstichting, dan zijn ineens alle M3 rijders niet erg tevreden?
Dit begint een beetje lachwekkend te worden...
Al die claimstichtingen leiden ofwel nergens toe, ofwel een inval van de fiod.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 22:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat lachend wekkend is, en blijft, is het goedpraten van de problemen die Tesla heeft, de service die niet verleend wordt en de act dat het allemaal zo fantastisch is.
120 aanmeldingen in de eerste week. Maar wel ben je zuur genoeg om het dan een schertsstichting te noemen
Want een brandstofauto achterlaten geeft niet dezelfde ravage?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]
Dus je praat nu goed dat het hier continue goedgepraat wordtquote:Op vrijdag 29 januari 2021 22:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al die claimstichtingen leiden ofwel nergens toe, ofwel een inval van de fiod.
Bij mij levert Tesla overigens prima service, die enkele keer dat het nodig is.
Grappig dat jij geen Tesla hebt en wel over de service klaagt.
Die bijtelling van eerst 0% en daarna 4% maken natuurlijk veel goed. Veel berijders accepteren daarom makkelijker dat Tesla niet de beste kwaliteit levert. Er was natuurlijk ook lange tijd geen serieuze concurrentie, dus daar heeft Tesla buitengewoon goed van geprofiteerd.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 22:36 schreef daNpy het volgende:
Wat lachend wekkend is, en blijft, is het goedpraten van de problemen die Tesla heeft, de service die niet verleend wordt en de act dat het allemaal zo fantastisch is.
120 aanmeldingen in de eerste week. Maar wel ben je zuur genoeg om het dan een schertsstichting te noemen
Ooj het absolute aantal auto's wat Tesla vorig jaar in Europa heeft verkocht, is gedaald. In een EV-markt die meer dan verdubbeld is.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 14:28 schreef fathank het volgende:
Gelukkig zijn de ev's van de gevestigde fabrikanten allemaal probleemloos en zijn de aandrijflijnen efficiënter dan die van Tesla. En hebben ze een groter, sneller en goedkoper laadnetwerk
.
Het is ook helemaal niet logisch dat je marktaandeel procentueel kleiner wordt naarmate er meer concurrentie komt als je eerst praktisch alleenheerser was.
Nog steeds niet raar als het aanbod vertienvoudigd is terwijl de markt slechts verdubbeld is.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 14:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ooj het absolute aantal auto's wat Tesla vorig jaar in Europa heeft verkocht, is gedaald. In een EV-markt die meer dan verdubbeld is.
Ook de EV's van de traditionele autofabrikanten hebben zo hun issues inderdaad, net zoals de benzine en diesel auto's dat ook altijd al hebben. Echter zijn zaken als bouwkwaliteit en service daar veelal beter geregeld dan bij Tesla. Daarnaast hoef je bij traditionele autofabrikanten niet zo bang te zijn dat de fabrikant er zelf voor zorgt dat de waarde van je auto implodeert. Iets wat Tesla gewoon zonder nadenken doet als het ze uitkomt. Dat geeft al aan dat ze een onervaren autofabrikant zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 14:28 schreef fathank het volgende:
Gelukkig zijn de ev's van de gevestigde fabrikanten allemaal probleemloos en zijn de aandrijflijnen efficiënter dan die van Tesla. En hebben ze een groter, sneller en goedkoper laadnetwerk
.
Het is ook helemaal niet logisch dat je marktaandeel procentueel kleiner wordt naarmate er meer concurrentie komt als je eerst praktisch alleenheerser was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |