abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2021 @ 11:29:26 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_197701244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom geloven mensen in die verkoop praatjes?

Net als bij ICE het vebruik wordt geoptimaliseerd in de tests, wordt dat met accu's gedaan voor de reikwijdte.
Lekker 1op27 rijden in je polo bluemotion _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_197703318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 08:40 schreef daNpy het volgende:

250 problemen per 100 auto's _O-
Van zomaar openspringende deuren tot infotainment die het niet (toch jammer dat de hele auto daaromheen gebaseerd is). Maar ook wiellagers en problemen met de automatische rij-functies :X
En dan laten we de "service" die Tesla bied nog achterwege.

Sja, koop troep uit de USA, krijg troep uit de USA.

Gebagatelliseerd? Dat meen je :D
Ik las enkele weken geleden in het AD (Tesla hatende krant) dat de Model 3 juist weer de meest betrouwbare elektrische auto was waarbij slechts 5% een bezoekje aan de garage nodig had. Dus dat lijkt mij meer iets zeggen over het specifieke model, dan over Tesla, de VS, laat staan BEV's.

En jouw tweede stuk is nietszeggend. Nogmaals: in Duitsland hebben ze gewoon eens gerekend per hoeveel km een ICE in de fik vliegt en per hoeveel km een BEV in de fik vliegt en dan blijkt uit de data gewoon dat de BEV 10 keer zoveel km aflegt per fikkie.

Het risico wordt dus juist in de pers extreem opgeblazen. Er zijn zelfs hele goedgelovige mensen die denken dat de BEV veel brandgevaarlijker zijn!
pi_197703645
Een gevaar bij de elektrische auto zit in het stilvallen midden op de weg. Een car2go Smart deelauto had onlangs nog een heftig ongeval daardoor veroorzaakt. Een berger gaf aan wekelijks en soms dagelijks een elektrische auto op te moeten halen.

twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:49:15 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197704121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik las enkele weken geleden in het AD (Tesla hatende krant) dat de Model 3 juist weer de meest betrouwbare elektrische auto was waarbij slechts 5% een bezoekje aan de garage nodig had. Dus dat lijkt mij meer iets zeggen over het specifieke model, dan over Tesla, de VS, laat staan BEV's.

En jouw tweede stuk is nietszeggend. Nogmaals: in Duitsland hebben ze gewoon eens gerekend per hoeveel km een ICE in de fik vliegt en per hoeveel km een BEV in de fik vliegt en dan blijkt uit de data gewoon dat de BEV 10 keer zoveel km aflegt per fikkie.

Het risico wordt dus juist in de pers extreem opgeblazen. Er zijn zelfs hele goedgelovige mensen die denken dat de BEV veel brandgevaarlijker zijn!
Ah, mijn stukken zijn nietszeggend. Terwijl ik beide stukken met een simpele zoekactie op Google kon vinden, en jij hier net zo goed een boel bron-loze beweringen plaatst.

Heel tevreden zijn de mensen met een M3 anders niet en die 5 % slaat misschien op het aantal mensen dat daadwerkelijk naar de garage MAG, van Tesla :')
https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-rechter-te-slepen

En als het over onderzoeken met/over elektrische auto's gaat, heb ik al heel wat criteria gezien die verbogen werden, om de elektrische auto er maar beter uit te laten zien. Dus ik ben benieuwd naar de randvoorwaarden die gesteld zijn om het aantal branden op basis van een ICE (nooit in het nieuws) meer te doen lijken dan het aantal branden met een elektrische auto (met enige regelmaat in het nieuws).

[ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 29-01-2021 14:56:56 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197705069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een gevaar bij de elektrische auto zit in het stilvallen midden op de weg. Een car2go Smart deelauto had onlangs nog een heftig ongeval daardoor veroorzaakt. Een berger gaf aan wekelijks en soms dagelijks een elektrische auto op te moeten halen.

[ twitter ]
Dat zijn dan gewoon klapjosti's. Als je je tank leeg rijdt gebeurt hetzelfde, maar daar let je toch ook op.
Facts don't care about your feelings
pi_197705669
quote:

[ twitter ]
En hoe is dat gevaar anders dan wanneer je je benzinetank volledig leegrijdt?
pi_197705783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:49 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah, mijn stukken zijn nietszeggend. Terwijl ik beide stukken met een simpele zoekactie op Google kon vinden, en jij hier net zo goed een boel bron-loze beweringen plaatst.

Heel tevreden zijn de mensen met een M3 anders niet en die 5 % slaat misschien op het aantal mensen dat daadwerkelijk naar de garage MAG, van Tesla :')
https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-rechter-te-slepen

En als het over onderzoeken met/over elektrische auto's gaat, heb ik al heel wat criteria gezien die verbogen werden, om de elektrische auto er maar beter uit te laten zien. Dus ik ben benieuwd naar de randvoorwaarden die gesteld zijn om het aantal branden op basis van een ICE (nooit in het nieuws) meer te doen lijken dan het aantal branden met een elektrische auto (met enige regelmaat in het nieuws).
Het ging mij niet om de bronvermelding, maar dat wat er staat nietszeggend is. Er is namelijk geen enkele kwantificatie. Zo kan ik ook zeggen dat heel veel mensen taaislijmziekte hebben. Dat klopt op zich als je 1.500 veel vindt.

En als er ruim 100 man zich aanmelden voor zo'n schertsstichting, dan zijn ineens alle M3 rijders niet erg tevreden?

Dit begint een beetje lachwekkend te worden...
pi_197708409
quote:

[ twitter ]
Bergers danwel wegenwachters helpen dagelijks ook mensen op weg die zonder benzine of diesel zijn gestrand. Elke Wegenwacht auto is voorzien van gevulde jerrycans voor dit doel.
Ik vermoed dat in de toekomst de wegenwacht wagens van een EV-charger worden voorzien. Zodat de EV weer een paar kilometer op weg geholpen kan worden naar een laadpaal.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 22:36:44 #184
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197713992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En als er ruim 100 man zich aanmelden voor zo'n schertsstichting, dan zijn ineens alle M3 rijders niet erg tevreden?

Dit begint een beetje lachwekkend te worden...
Wat lachend wekkend is, en blijft, is het goedpraten van de problemen die Tesla heeft, de service die niet verleend wordt en de act dat het allemaal zo fantastisch is.

120 aanmeldingen in de eerste week. Maar wel ben je zuur genoeg om het dan een schertsstichting te noemen :D
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197714347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat lachend wekkend is, en blijft, is het goedpraten van de problemen die Tesla heeft, de service die niet verleend wordt en de act dat het allemaal zo fantastisch is.

120 aanmeldingen in de eerste week. Maar wel ben je zuur genoeg om het dan een schertsstichting te noemen :D
Al die claimstichtingen leiden ofwel nergens toe, ofwel een inval van de fiod.

Bij mij levert Tesla overigens prima service, die enkele keer dat het nodig is.

Grappig dat jij geen Tesla hebt en wel over de service klaagt.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:57:16 #186
157922 fathank
pi_197715452
quote:

[ twitter ]
Want een brandstofauto achterlaten geeft niet dezelfde ravage?

BEV kun je ook gewoon in z'n neutraal zetten en aan de kant duwen :')

Voordat een BEV stilvalt met een lege accu heeft de bestuurder tig meldingen genegeerd. Bovendien heb je geen 'dode' auto want voor de aansturing, dashboard etc is er een apart 12v circuit.

[ Bericht 8% gewijzigd door fathank op 30-01-2021 07:32:46 ]
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:31:48 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197718570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Al die claimstichtingen leiden ofwel nergens toe, ofwel een inval van de fiod.

Bij mij levert Tesla overigens prima service, die enkele keer dat het nodig is.

Grappig dat jij geen Tesla hebt en wel over de service klaagt.
Dus je praat nu goed dat het hier continue goedgepraat wordt :D
pi_197721265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:36 schreef daNpy het volgende:

Die bijtelling van eerst 0% en daarna 4% maken natuurlijk veel goed. Veel berijders accepteren daarom makkelijker dat Tesla niet de beste kwaliteit levert. Er was natuurlijk ook lange tijd geen serieuze concurrentie, dus daar heeft Tesla buitengewoon goed van geprofiteerd.

Je ziet nu al dat de Model S en de Model X klaar zijn in Nederland. De Model Y komt dit jaar de markt op, maar zal ook geen succesverhaal gaan worden. Dat komt deels doordat de korting op de bijtelling tot een maximumwaarde van toepassing is, maar ook concurrentie als een Audi E tron haalt potentiële berijders bij deze auto's weg. Die concurrentie gaat vanuit andere merken nu alleen maar toenemen en je ziet dat mensen dan toch weer neigen naar de traditionele automerken.

De Model 3 krijgt hetzelfde probleem. In absolute aantallen stak die het afgelopen jaar nog boven de rest uit, maar was procentueel gezien ook al fors gekelderd. Die gaat het dit jaar ook afleggen tegen de ID4 en de Enyaq en ook de concurrentie voor de Model 3 neemt daarna alleen maar verder toe.

Het succes van Tesla was prima te verklaren, maar daar komt gewoon een einde aan.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:28:20 #189
157922 fathank
pi_197722720
Gelukkig zijn de ev's van de gevestigde fabrikanten allemaal probleemloos en zijn de aandrijflijnen efficiënter dan die van Tesla :D. En hebben ze een groter, sneller en goedkoper laadnetwerk :D.

Het is ook helemaal niet logisch dat je marktaandeel procentueel kleiner wordt naarmate er meer concurrentie komt als je eerst praktisch alleenheerser was.
pi_197723307
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:28 schreef fathank het volgende:
Gelukkig zijn de ev's van de gevestigde fabrikanten allemaal probleemloos en zijn de aandrijflijnen efficiënter dan die van Tesla :D. En hebben ze een groter, sneller en goedkoper laadnetwerk :D.

Het is ook helemaal niet logisch dat je marktaandeel procentueel kleiner wordt naarmate er meer concurrentie komt als je eerst praktisch alleenheerser was.
Ooj het absolute aantal auto's wat Tesla vorig jaar in Europa heeft verkocht, is gedaald. In een EV-markt die meer dan verdubbeld is.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 15:13:50 #191
157922 fathank
pi_197723591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ooj het absolute aantal auto's wat Tesla vorig jaar in Europa heeft verkocht, is gedaald. In een EV-markt die meer dan verdubbeld is.
Nog steeds niet raar als het aanbod vertienvoudigd is terwijl de markt slechts verdubbeld is.
pi_197727340
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:28 schreef fathank het volgende:

Ook de EV's van de traditionele autofabrikanten hebben zo hun issues inderdaad, net zoals de benzine en diesel auto's dat ook altijd al hebben. Echter zijn zaken als bouwkwaliteit en service daar veelal beter geregeld dan bij Tesla. Daarnaast hoef je bij traditionele autofabrikanten niet zo bang te zijn dat de fabrikant er zelf voor zorgt dat de waarde van je auto implodeert. Iets wat Tesla gewoon zonder nadenken doet als het ze uitkomt. Dat geeft al aan dat ze een onervaren autofabrikant zijn.

Natuurlijk is het logisch dat je marktaandeel kleiner wordt naarmate er meer concurrentie komt, maar we weten allemaal waarom het marktaandeel van Tesla zo groot was. En dat is was niet vanwege de kwaliteit van de auto's. De verkoopcijfers van de Model S laten dat al perfect zien. Vanaf 2019 is het voordeel van 4% bijtelling gemaximaliseerd op ¤ 50.000,- en direct zie je dat de Model S het in 2019 en 2020 qua verkoopaantallen aflegt tegen de BMW 5-Serie, Mercedes E-Klasse, Audi A6 én Volvo S90/V90. En dat zijn dan nog niet eens EV's.

Ik heb niks tegen Tesla, maar ze zijn hun unieke positie gewoon kwijt nu. Daardoor worden zaken als kwaliteit van de auto en service belangrijker en dat is bij Tesla onvoldoende. Een efficiëntere aandrijflijn en een groter, sneller laadnetwerk is mooi, maar voor de afstanden die we in Nederland rijden niet zo heel relevant.
pi_197728650
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:31 schreef daNpy het volgende:

Dus je praat nu goed dat het hier continue goedgepraat wordt :D
Nee, ik geef aan dat ik meerdere Tesla's heb gehad (en heb trouwens), dat ze allemaal redelijk probleemloos waren. Ok, handgrepen bij de MS moest wel eens vervangen worden en natuurlijk heb ik een nieuwe motor gehad in de MS85 en natuurlijk heb ik ook een keer voorste draagarmen moeten laten vervangen, maar geen enkele auto die ik had was zonder een probleem en de Tesla's zijn betrouwbaarder dan gemiddeld gebleken. Terwijl ik hiervoor in merken reed als Mercedes, dus echt geen rotzooi.

Afwerking was in het begin niet geweldig, maar dat is inmiddels prima op orde. Ik las een jaar geleden in een test met de Tesla Model X en de Mercedes EQC dat testers de afwerking van de Mercedes minder vonden dan van de X.

De service is voor mij gewoon prima. Het was ooit werkelijk topklasse, maar toen de M3 kwam ging het fout. Gaat nu alweer wat beter, al is coulance bij Tesla op Pon niveau. Dat dan weer wel.

Hoe dan ook: ik deel de slechte ervaringen niet die anderen hebben en ik ken aardig wat mensen met een Tesla die de ervaringen ook niet delen. En ook wel iemand die wel slechte ervaringen heeft. Maar is dat bij Tesla echt anders, of is er bij Tesla altijd meteen aandacht voor.

Een auto die in de hens vliegt komt zelden in de pers. Pas geleden hier in de buurt nog een auto afgebrand, nog niet eens het lokale suffertje gehaald. Ik ken iemand wiens Mini spontaan in brand vloog op de snelweg, niets van in de krant. Een auto van mij is ooit in de fik gevlogen tijdens een proefrit nav een grote beurt, ook niet in het nieuws geweest. Komt het al eens in het nieuws, dan staat er geen merk bij. Maar een Tesla? Altijd nieuws, altijd met de merknaam erbij.

Zo ontstaat misschien het beeld bij buitenstaanders dat Tesla een enorm kutbedrijf is, maar dat wil niet zeggen dat het zo is.

En ik deel gewoon mijn ervaringen met het merk en die zijn gewoon bovengemiddeld. Niet perfect, maar gewoon een 7.

De grote vraag is vooral wat maakt dat jij je zo druk blijft maken over Tesla. Ik vind Opel een ongelofelijk kutmerk. Niet eens op basis van veel ervaring, ik heb wel eens huurauto's van Opel onder mijn reet gehad, maar dat is het dan. Maar het zou geen moment in mij opkomen om daar dag in dag uit negatief over te posten.
pi_197728833
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 12:56 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Die bijtelling van eerst 0% en daarna 4% maken natuurlijk veel goed. Veel berijders accepteren daarom makkelijker dat Tesla niet de beste kwaliteit levert. Er was natuurlijk ook lange tijd geen serieuze concurrentie, dus daar heeft Tesla buitengewoon goed van geprofiteerd.

Je ziet nu al dat de Model S en de Model X klaar zijn in Nederland. De Model Y komt dit jaar de markt op, maar zal ook geen succesverhaal gaan worden. Dat komt deels doordat de korting op de bijtelling tot een maximumwaarde van toepassing is, maar ook concurrentie als een Audi E tron haalt potentiële berijders bij deze auto's weg. Die concurrentie gaat vanuit andere merken nu alleen maar toenemen en je ziet dat mensen dan toch weer neigen naar de traditionele automerken.

De Model 3 krijgt hetzelfde probleem. In absolute aantallen stak die het afgelopen jaar nog boven de rest uit, maar was procentueel gezien ook al fors gekelderd. Die gaat het dit jaar ook afleggen tegen de ID4 en de Enyaq en ook de concurrentie voor de Model 3 neemt daarna alleen maar verder toe.

Het succes van Tesla was prima te verklaren, maar daar komt gewoon een einde aan.
Je wil niet weten met wat voor ellende ID rijders worden geconfronteerd. Ik lees zaken als dat een gloednieuwe ID3 na een week al enorme problemen heeft en dat de dealer pas na 2 weken tijd heeft en het dan doodnormaal vindt dat je 2 weken geen auto hebt. Dat gebeurt bij Tesla niet. Je krijgt als het niet dezelfde dag gerepareerd kan worden een leenauto mee, of anders een huurauto.

En de problemen bij de ID's zijn ook echt stukken groter dan bij Tesla.

Tesla heeft ook gewoon nauwelijks voorraad. Wat ze bouwen, verkopen ze. Er staan ik weet niet hoeveel ID's te wachten op een nieuwe eigenaar. Wel allemaal alvast geregistreerd, dus dan ogen de verkoopcijfers goed, maar dat enorme succes daar mag best genuanceerd worden.
pi_197730775
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
Je wil niet weten met wat voor ellende ID rijders worden geconfronteerd. Ik lees zaken als dat een gloednieuwe ID3 na een week al enorme problemen heeft en dat de dealer pas na 2 weken tijd heeft en het dan doodnormaal vindt dat je 2 weken geen auto hebt. Dat gebeurt bij Tesla niet. Je krijgt als het niet dezelfde dag gerepareerd kan worden een leenauto mee, of anders een huurauto.

En de problemen bij de ID's zijn ook echt stukken groter dan bij Tesla.

Tesla heeft ook gewoon nauwelijks voorraad. Wat ze bouwen, verkopen ze. Er staan ik weet niet hoeveel ID's te wachten op een nieuwe eigenaar. Wel allemaal alvast geregistreerd, dus dan ogen de verkoopcijfers goed, maar dat enorme succes daar mag best genuanceerd worden.
De ID3 is absoluut een probleemauto. Overigens waren de problemen op voorhand al bekend, dus ik begrijp eerlijk gezegd niet dat berijders van zo'n auto hierover verbaasd zijn. Feit is wel dat PON en daardoor ook de VAG dealers een behoorlijk arrogante houding hebben en je dus als berijder moet doordrammen om zaken voor elkaar te krijgen. Wat dat betreft is VAG op service gebied echt dramatisch.

Wat die registraties betreft: dat is voor de Model 3 niet anders. Daar zijn er in december 2020 ook nog even 4000 van op kenteken gezet. Ook die staan gewoon nog te wachten op een nieuwe eigenaar.
pi_197731330
Er zijn meerdere irritaties bij Testlades. Slechte afwerking en overengineering.
Tesla heeft een onnodig ingewikkeld systeem voor de deuren. Een echt automerk heeft een mechanische verbinding tussen de deurgreep en de ontgrendeling. Tesla niet, je bediend met de deurgreep de computer. Dit heeft als gevolg dat de wegenwacht per jaar 65.000 keer moet assisteren bij het openen van de deuren.
Tevens zit aan de buitenzijde van de auto electronica in de handgreep van de portieren. Dat gaat stuk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197731753
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:40 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De ID3 is absoluut een probleemauto. Overigens waren de problemen op voorhand al bekend, dus ik begrijp eerlijk gezegd niet dat berijders van zo'n auto hierover verbaasd zijn. Feit is wel dat PON en daardoor ook de VAG dealers een behoorlijk arrogante houding hebben en je dus als berijder moet doordrammen om zaken voor elkaar te krijgen. Wat dat betreft is VAG op service gebied echt dramatisch.

Wat die registraties betreft: dat is voor de Model 3 niet anders. Daar zijn er in december 2020 ook nog even 4000 van op kenteken gezet. Ook die staan gewoon nog te wachten op een nieuwe eigenaar.
Waar staan die dan volgens jou?
pi_197731825
65.000 keer per jaar voor Tesla? Dat is 180 keer per dag.

Er zijn nu 180.000 elektrische auto's in Nederland. Als ze allemaal een Tesla zijn, dan belt dus 1 op de 3 jaarlijks met de ANWB voor niet opengaande deuren? Dat lijkt me heel veel.

Daarnaast, als je een deur niet openkrijgt zijn er nog minimaal 4 andere deuren die je kan openen. Daar gaat niemand de ANWB voor bellen.
pi_197731826
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn meerdere irritaties bij Testlades. Slechte afwerking en overengineering.
Tesla heeft een onnodig ingewikkeld systeem voor de deuren. Een echt automerk heeft een mechanische verbinding tussen de deurgreep en de ontgrendeling. Tesla niet, je bediend met de deurgreep de computer. Dit heeft als gevolg dat de wegenwacht per jaar 65.000 keer moet assisteren bij het openen van de deuren.
Tevens zit aan de buitenzijde van de auto electronica in de handgreep van de portieren. Dat gaat stuk.
Dat is gemiddeld 3 keer per jaar per Tesla! Als je onzin gaat verzinnen, probeer dan de gebroeders Grimm niet naar de kroon te steken zeg!
  zondag 31 januari 2021 @ 10:25:39 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197739799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is gemiddeld 3 keer per jaar per Tesla!
Dat is toch gewoon 3x teveel (als de cijfers kloppen). We hebben het hier over iets simpels als een deur openen he.

Ik heb je andere post ook gelezen, waarvoor dank. Blijkbaar heb je ook aardig wat problemen met Tesla gehad, en je bent er nog steeds tevreden over. Dat kan en dat begrijp ik zelfs ook.
Alleen blijft die sfeer van goedpraten hangen.
Bovendien blijven de bronnen weg en heb je vaak ergens gelezen dat. Als iemand anders wat post over Tesla, is het een sprookje, kloppen de cijfers niet, is het een flutstichting, wat is de bron? etc, etc, etc.
Terwijl er ook vaak met cijfers en onderzoeken gegoochelt wordt om juist maar de elektrische auto's te promoten. Waarom? Als ze écht zo goed zijn, is dat toch helemaal niet nodig?

Zie ook bovenstaande post. Iets simpels als een deurtje wat niet open gaat. We maken al meer dan 100 jaar auto's hoor, dat is echt niet iets nieuws. (Maar je hebt toch 4 andere deuren? _O- Dit kun je toch niet serieus nemen). Of die aandrijfassen of draagarmen die met enige regelmaat kapot gaan (je post het zelf, en ik lees het elders ook van gebruikers...). Ik zou daar toch wel aardig van balen, eigenlijk. Tesla verkoopt auto's voor een premium prijs, het is geen Suzuki Alto van 15k.
En dan met 250 problemen per auto de lijst aanvoeren, dat is gewoon slecht. Die cijfers geven overigens de geaccepteerde problemen per merk weer, in de praktijk kunnen het er veel meer zijn (en Tesla staat er inmiddels om bekend om problemen af te wijzen... hmm). Dat contract voor Schiphol taxi's is om te huilen.

Ondanks dit heeft Tesla natuurlijk wél de ontwikkelingen op het gebied van elektrisch rijden in een stroomversnelling gebracht, innovaties op accutechnieken versneld, infrastructuur uitgerold etc etc. Dat moet je ze zeker nageven. De andere fabrikanten lopen op dat gebied nu nog steeds achter. Je zou verwachten dat Toyota eigenlijk al veel verder zou moeten zijn, die waren met de Prius ook vroeg tov andere merken.

[ Bericht 2% gewijzigd door daNpy op 31-01-2021 10:31:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')