abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203008636
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De fabrikanten worden door de regelgeving al gedwongen tot het verkopen van steeds meer EV's, dus die subsidie is daar inderdaad niet voor nodig. Wat mij betreft ook per direct afschaffen.

We zijn weer lekker haantje de voorste hier in NL, dus we creëren weer een mooie tweedehands markt aan EV's voor de landen om ons heen. Ik dacht dat we wel geleerd zouden hebben van het PHEV-debacle...
Dat valt wel mee, er worden de laatste jaren 2x meer EV's geïmporteerd dan dat er worden geëxporteerd.
Dat export verhaal is echt iets uit het verleden.
pi_203008864
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat valt wel mee, er worden de laatste jaren 2x meer EV's geïmporteerd dan dat er worden geëxporteerd.
Dat export verhaal is echt iets uit het verleden.
Natuurlijk, momenteel wel. Dat komt omdat hier de vraag naar EV's relatief hoog is vanwege het subsidiëren ervan. Op het moment dat die subsidies hier steeds verder afgebouwd worden en in de landen om ons heen de vraag gaat toenemen (die vraag is in veel landen nog helemaal niet zo hoog nu) dan is onze tweedehands markt ineens heel interessant voor het buitenland.

Als de landen om je heen niet in hetzelfde tempo naar een EV wagenpark willen, dan moet je als NL zijnde niet in een sneltreinvaart d.m.v. subsidies dat wel willen. Ik schat in dat je vanaf 2024/2025 al een forse toename in de export van EV's gaat zien. En de compleet verbaasde reactie van onze overheid kan je dan wel uittekenen natuurlijk :)
pi_203009010
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Natuurlijk, momenteel wel. Dat komt omdat hier de vraag naar EV's relatief hoog is vanwege het subsidiëren ervan. Op het moment dat die subsidies hier steeds verder afgebouwd worden en in de landen om ons heen de vraag gaat toenemen (die vraag is in veel landen nog helemaal niet zo hoog nu) dan is onze tweedehands markt ineens heel interessant voor het buitenland.

Als de landen om je heen niet in hetzelfde tempo naar een EV wagenpark willen, dan moet je als NL zijnde niet in een sneltreinvaart d.m.v. subsidies dat wel willen. Ik schat in dat je vanaf 2024/2025 al een forse toename in de export van EV's gaat zien. En de compleet verbaasde reactie van onze overheid kan je dan wel uittekenen natuurlijk :)
Ik schat in dat dat niet gebeurt, simpelweg om dat de hele Europese markt, incl. Nederland, momenteel naar EV's verschuift.
Maar goed, het is een vrij zinloze discussie aangezien de tijd het zal uitwijzen.

De situatie met PHEV's was anders, aangezien die alleen in Nederland zo populair en gesubsidieerd werden, Volvo produceerde bijvoorbeeld speciaal een hybride versie van de V60 die hoofdzakelijk voor de Nederlandse markt bedoeld was.

Één ding is vrij zeker: in 2026 of 2027 is de verkoop van nieuwe auto's al meer dan 50% EV's in heel Europa.
pi_203013866
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het gegoten deel beschadigd raakt, dan heb je een aardige klapper gemaakt. Het zit best ver naar binnen in de auto. Je hebt het dan niet over "fender benders".
de vraag is meer of Tesla vervangingsdelen maakt. Hieruit maak ik op dat dit niet zo is.

bij een personenauto kun je een aanrijding hebben linksachter of rechtsachter. dat is op onderdelen te herstellen. in dit geval zal je dus het complete deel moeten wisselen en dat zal qua kostprijs direct als gevolg hebben dat de auto total loss is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203021946
quote:
Op eerste dag 12 miljoen euro subsidie aangevraagd voor elektrische auto's

Op de eerste dag dat het mogelijk was, is voor ruim 12 miljoen euro aan subsidie aangevraagd voor de aanschaf of privélease van nieuwe of gebruikte elektrische auto's. Dat laat de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) maandag aan NU.nl weten.

Op de eerste dag zijn volgens de cijfers van de RVO ruim drieduizend aanvragen gedaan
Deze maand is de subidiepot leeg verwacht ik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203022883
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
de vraag is meer of Tesla vervangingsdelen maakt. Hieruit maak ik op dat dit niet zo is.

bij een personenauto kun je een aanrijding hebben linksachter of rechtsachter. dat is op onderdelen te herstellen. in dit geval zal je dus het complete deel moeten wisselen en dat zal qua kostprijs direct als gevolg hebben dat de auto total loss is.
Als dat het geval is, zal je Tesla met megacast duurder zijn in de all-risk verzekering.
Ik zal het in de gaten houden, de komende jaren.
pi_203027363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 08:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als dat het geval is, zal je Tesla met megacast duurder zijn in de all-risk verzekering.
Ik zal het in de gaten houden, de komende jaren.
Is een Tesla verzekeren bij Tesla goedkoper en/of zitten daar ook andere voor of nadelen aan?
pi_203029366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is een Tesla verzekeren bij Tesla goedkoper en/of zitten daar ook andere voor of nadelen aan?
Weet niet, het is momenteel nog maar in 1 Amerikaanse staat beschikbaar toch?
pi_203029797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Weet niet, het is momenteel nog maar in 1 Amerikaanse staat beschikbaar toch?
California inderdaad. Er zijn blijkbaar plannen het ook in europa beschikbaar te maken.

Tesla Insurance Is Coming To European Countries
pi_203669916
quote:
Tesla maakt alle Supercharger-laders in Nederland beschikbaar voor andere auto's

Tesla heeft al zijn snelladers in Nederland geopend voor auto's andere merken. Dat laat het bedrijf weten. Het bedrijf begon vorig al met een pilot daarvoor in Nederland. Voor die tijd waren de Superchargers alleen beschikbaar voor Tesla-auto's.

Tesla bevestigt op Twitter dat alle Nederlandse Superchargers open zijn voor auto's van andere fabrikanten. Gebruikers kunnen de snelladers gebruiken door de Tesla-app te installeren en daar op 'Charge Your Non-Tesla' te drukken. Vervolgens kan een betaalmethode worden geselecteerd en kan het opladen gestart en gestopt worden. Gebruikers van andere auto's betalen wel meer dan Tesla-gebruikers. De kosten daarvoor verschillen per Supercharger-locatie, meldt Tesla.

Tesla begon in november vorig jaar met een pilot voor open Superchargers in Nederland. Dat gebeurde toen bij tien Supercharger-locaties. De pilot werd later uitgebreid naar Frankrijk en Noorwegen. Nederland is voor zover bekend het eerste land waar alle Superchargers worden opgesteld voor andere auto's.
^O^
pi_203671197
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
^O^
Ik zag het inderdaad al gisteren. Mooie ontwikkeling. Frankrijk en Noorwegen zitten nog in de pilot fase. Hopelijk gaan ze daar helemaal open. Vooral Frankrijk kent nog wel een aantal blinde vlekken qua laadpalen. Ook zijn ze daar niet echt betrouwbaar en slecht onderhouden. Dat risico heb je met de SuC niet. Als die daar allemaal open gaan zou ik best met de auto naar zuid Frankrijk durven.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:08:51 #287
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203671371
Ik zou me wat ongemakkelijk voelen om daar te staan en weggekeken te worden door die tesla-rijders. Voelt een beetje als 'hun' territorium aan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203671578
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:08 schreef Gunner het volgende:
Ik zou me wat ongemakkelijk voelen om daar te staan en weggekeken te worden door die tesla-rijders. Voelt een beetje als 'hun' territorium aan.
Je moet je plek ook afstaan als zij geen plek hebben vind ik. Rijken eerst.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:30:46 #289
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203671590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:29 schreef Confetti het volgende:

[..]
Hoe weet je dat ze rijk zijn? De gemiddelde tesla-rijder is geen eigenaar van de auto.

Na een kentekencheck of deze zakelijk geregistreerd staat zouden ze idd plaats moeten maken voor mij })

Ik denk niet dat ik er gebruik van zal maken. Sowieso een aparte app installeren, een opslag voor als je geen abo bij ze wil. En ik hou niet van Tesla als merk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gunner op 15-02-2022 12:18:18 ]
pi_203840283
quote:

[..]
Je kan zo op finnik zien of het zo'n lease sloeber is. Veel nieuwe auto's op de weg zijn leasers. Uiteindelijk gaan zij in de toekomst plaats maken voor de elite op de weg, de mensen die wel een nieuwe auto kunnen blijven kopen.
pi_203840862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef Fisherman het volgende:
Je kan zo op finnik zien of het zo'n lease sloeber is. Veel nieuwe auto's op de weg zijn leasers. Uiteindelijk gaan zij in de toekomst plaats maken voor de elite op de weg, de mensen die wel een nieuwe auto kunnen blijven kopen.
Heb je hem weer met z'n elite :')

De "elite" rijdt niet in die massaproducten van Opel, dus misschien moet iemand je even uit je droom halen :W
pi_203845330
gisteren ging zomaar de oranje moersleutel branden op het dashboard. Toyota ProAce van een half jaar oud met 4000 km op de teller. het kan zijn dat de eerste onderhoudsbeurt vroeg is. binnen 5 maanden is wel vlot.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_203847170
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 00:48 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Heb je hem weer met z'n elite :')

De "elite" rijdt niet in die massaproducten van Opel, dus misschien moet iemand je even uit je droom halen :W
de elite hebben prive vliegtuigen, die begeven zich niet niet in files.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 23:09:59 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_203855139
quote:
Een auto mogen uitzoek uitzoeken en dan op basis van de bijtelling kiezen voor een Tesla.

Ik weet niet wat jij onder 'rijk' verstaat. Maar als je je keuze moet baseren op de bijtelling ben je volgens mij voor mij niet heel rijk
Tot nooit .......
  zondag 27 februari 2022 @ 07:03:11 #295
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203857892
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 23:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een auto mogen uitzoek uitzoeken en dan op basis van de bijtelling kiezen voor een Tesla.

Ik weet niet wat jij onder 'rijk' verstaat. Maar als je je keuze moet baseren op de bijtelling ben je volgens mij voor mij niet heel rijk
Moet of wil. Een auto is een vervoersmiddel en als dat met minder kosten kan met prima rij-eigenschappem en comfort waarom niet? Of betaal je liever duizenden euro's meer belasting per jaar omdat je perse met de wagen en een sleurhut naar Frankrijk wil :?.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_207549673
quote:
Tesla massive price cuts

Tesla has commented on the new massive overnight price cuts on Model 3 and Model Y and claimed that they are due to “a partial normalization of cost inflation.”

We reported last night that Tesla implemented massive price cuts of up to $13,000 on Model 3 and Model Y vehicles in the US.

Similar price cuts are being reported in other markets, such as Canada and Europe.
Ik heb het vermoeden dat deze extreme prijsverlagingen te maken hebben met een stagnerende wereld economie en het proberen uitsluiten van Tesla uit de grote subsidie-pot d.m.v. de "Inflation Reduction Act" door "Legacy Big Auto" in samenspanning met de Biden Admistration. Nu vallen veel verkochte Tesla's juist wel daarbinnen, dus een "dubbele klap" voor de concurrenten. Dat Musk dat juist op deze wijze gebruikt om "Legacy Big Auto" in grote problemen te brengen is karma. Ze vallen nu in hun eigen zwaard, kunnen al geen noemenswaardige marges maken op hun EV's en door schulden overladen zijn die niet in staat langdurig met grote verliezen de boel overeind te houden door EV's ver onder de kostprijs te gaan verkopen, dat kunnen ze niet lang volhouden. Ook de marges van Tesla zullen reduceren maar die kunnen nog ver gaan voordat ze op "Break Even" uitkomen. "Big Auto" zit dan al diep in de rode cijfers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 14-01-2023 07:57:38 ]
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:07:33 #297
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208297812
Helft elektrische rijders ruilt stekkerbak in voor fossiele auto als fiscale voordelen wegvallen

Waar komt dit soort suggestieve journalistiek toch vandaan? Pure clickbait

quote:
Na 2025 stoppen de voordelen voor elektrisch rijden en zijn de kosten van motorrijtuigenbelasting (mrb) en bijtelling hoger dan voor een vergelijkbare brandstofauto. Dat komt omdat de bijtelling gebaseerd is op aanschafkosten en die liggen hoger voor een elektrische auto. De mrb is gebaseerd op gewicht. Een elektrische auto is door de batterij honderden kilo’s zwaarder dan brandstofauto’s in een vergelijkbare klasse.
Ik zie deze gedachte ook vaak tergugkomen op dit forum. Wat de telegraaf hier (bewust?) weglaat is dat er naast gewicht natuurlijk ook onderscheid gemaakt wordt op brandstofsoort

Een 1500 kilo wegende benzineauto is ook niet even duur in de MRB dan eentje van hetzelfde gewicht op diesel of LPG

Maar ja dat past natuurlijk niet in het narratief.
  donderdag 9 maart 2023 @ 11:48:40 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208299392
Een elektische auto is dan ook een financiele keuze, gestimuleerd door de financieele prikkels.
Als een lichte brandstof auto onder de streep goedkoper is dan een elektrische (zodra de voordelen wegvallen), dan stappen mensen dus weer over (terug).
Dit zal wellicht niet gelden voor mensen die veel kilometers maken of sowieso een relatief zware auto willen rijden die al veel kost aan MRB, maar wel voor boodschappenwagentjes die weinig gebruikt worden.

Mbt de slechte journalistiek ben ik het uiteraard met je eens en ook dat het MRB stelsel nergens op slaat. Maar voornamelijk omdat als het eerlijker moet worden, het minder geld op gaat leveren dus daar doet de staat niet aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208299880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:48 schreef daNpy het volgende:
Een elektische auto is dan ook een financiele keuze, gestimuleerd door de financieele prikkels.
Als een lichte brandstof auto onder de streep goedkoper is dan een elektrische (zodra de voordelen wegvallen), dan stappen mensen dus weer over (terug).
Dit zal wellicht niet gelden voor mensen die veel kilometers maken of sowieso een relatief zware auto willen rijden die al veel kost aan MRB, maar wel voor boodschappenwagentjes die weinig gebruikt worden.

Mbt de slechte journalistiek ben ik het uiteraard met je eens en ook dat het MRB stelsel nergens op slaat. Maar voornamelijk omdat als het eerlijker moet worden, het minder geld op gaat leveren dus daar doet de staat niet aan.
MRB is ook maar een uit de duim gezogen tarief, niemand die kan uitleggen waarom het voor een diesel / LPG zoveel duurder is, behalve om gedrag te sturen.

De overheid heeft diverse klimaatdoelen te behalen, dus voorlopig blijft er wel stimulans.
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:56:48 #300
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208299881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:22 schreef nils7 het volgende:

[..]
Zeker, hopelijk dit weekend in leve de lijve bekijken en daarna wellicht bestellen :)
Lol... na anderhalf jaar hebben we 'm afgelopen zaterdag besteld.
Voor de nukkigen onder ons, zonder subsidie gewoon helemaal zelf afgetikt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')