abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:41:13 #1
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_194033846
quote:
Duivenmelker betrapt bij stropen van haviken: 'Er is veel weerstand tegen roofvogels'



Een duivenmelker in de gemeente Westerkwartier is donderdag op heterdaad betrapt bij het vangen en doden van roofvogels. Daarbij maakte de man gebruik van illegale vangmiddelen.

Sander Slager
Redacteur
10 JULI 2020, 16:05

Door lokduiven in een paal met daarop een net te zetten, heeft de duivenmelker in elk geval twee haviken gevangen. De vogels werden vervolgens gedood.

'Makkelijke prooi'
Bij beschermingsorganisaties voor roofvogels wordt met afkeuring gereageerd op het nieuws. Johan Bos van Werkgroep Roofvogels Groningen vermoedt dat de duivenmelker bezig was zijn duiven te beschermen.

'Die mensen zijn veel tijd en geld kwijt aan hun hobby, dus ik snap helemaal dat het niet leuk is dat je duif wordt gepakt door een roofvogel. Maar dat is wel de natuur. Een tamme duif is een makkelijke prooi voor een havik of slechtvalk. Aan de andere kant zijn dit roofdieren die moeten leven van andere beesten. We kunnen niet vragen of ze vegetariër worden.'

'Heel ernstig'
Volgens Madeleine Postma van het Grauwe Kiekendief Kenniscentrum zijn er meer gevallen bekend van duivenmelkers die roofvogels uit de weg ruimen. Hard bewijs daarvoor ontbreekt echter. Daarom is ze blij dat er nu iemand op heterdaad betrapt is.

'Er gaan soorten dood die op de rode lijst staan. Het is heel ernstig wat er gebeurt, maar bewijsvoering is het lastigst. Het gebeurt niet heel vaak dat iemand betrapt wordt. Als je een dode roofvogel vindt, vragen we altijd om dat door te even aan de omgevingsdienst van de provincie. Die nemen de vogels mee om te onderzoeken wat er gebeurd is.'

Waar de haviken in het Westerkwartier donderdag in een val werden gelokt, zijn er volgens Bos en Postma ook andere methodes bekend om roofvogels te doden. Zo worden nesten uit de boom geschoten, eieren doorgeprikt, vogels vergiftigd en bomen omgezaagd. Er zijn zelfs lokduiven gevonden waar pinnen uit steken. 'Als een vogel daar in vliegt, spietst hij zichzelf', vertelt Postma.

De grauwe kiekendieven waar haar organisatie zich op richt, blijven meestal buiten schot. Duivenmelkers hebben het Postma vooral voorzien op buizerds, haviken, sperwers en slechtvalken. Toch heeft ook zij dit jaar al twee incidenten meegemaakt.

Doden heeft geen zin
Hoewel Bos begrip heeft voor het probleem waar duivenmelkers mee kampen, noemt hij het doden van roofvogels een actie die niets oplost.

'Er zijn ongeveer 120 broedparen van haviken in onze provincie. Die hebben elk hun traditionele territoria, waarbij dezelfde plekken steeds opnieuw bezet worden. Als een vogel komt te overlijden, neemt een ander een paar weken later zijn plek in. Dan zou je dus al op grote schaal haviken in heel Nederland moeten ruimen, maar gelukkig is het een beschermde vogel.'

Het veld in
Beide vogelbeschermers zeggen met hun organisaties zoveel mogelijk het veld in te gaan. Vrijwilligers en natuurorganisaties brengen op die manier samen de nesten van roofvogels in kaart.

Postma: 'Daar zijn we heel blij mee. Hoe meer mensen in beeld brengen waar roofvogels zitten, hoe beter ons beeld van hoeveel er verdwijnen.'

Tegen de duivenmelker in het Westerkwartier is proces-verbaal opgemaakt. Zijn vangmiddelen zijn in beslag genomen.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)and-tegen-roofvogels
Ik kan moeilijk tegen dit soort natuurterrorisme. Duivenmelkers moeten de wetten van de natuur maar accepteren of een andere hobby zoeken.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:43:10 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_194033872
quote:
Hoewel Bos begrip heeft voor het probleem waar duivenmelkers mee kampen, noemt hij het doden van roofvogels een actie die niets oplost.
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat we tegenwoordig overal maar bij moeten zeggen dat we ergens begrip voor hebben.
Ik ga naar huis.
pi_194033991
The Butcher of Haviken
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:57:06 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194034025
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik ben er wel een beetje klaar mee dat we tegenwoordig overal maar bij moeten zeggen dat we ergens begrip voor hebben.
Exact. Dit soort walgelijke praktijken kan je prima ten stelligste afkeuren zonder er begrip voor op te brengen.
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:57:59 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194034039
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik ben er wel een beetje klaar mee dat we tegenwoordig overal maar bij moeten zeggen dat we ergens begrip voor hebben.
Door zeggen ik heb er begrip voor erken je het standpunt van de andere. Dus natuurorganisaties zien in dat het voor de duivenmelker niet leuk is dat zijn duiven worden gedood.
Door te zeggen ik heb ergens begrip voor voelt de tegenpartij zich gehoord. Neem je een deel van het conflict weg en kan je samen opzoek naar een oplossing.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.
Het is echt conflictoplossen 101. Oh en het natuurlijk wel menen want mensen prikken ook wel door je fakeness heen als je de truukjes gebruikt om een eind aan het conflict te maken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:01:10 #6
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194034083
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Exact. Dit soort walgelijke praktijken kan je prima ten stelligste afkeuren zonder er begrip voor op te brengen.
In natuurbeheer streven ze juist naar meer samenwerking met de andere partijen om een middenweg te vinden zodat er meer draagvlak ontstaat om de problemen op te lossen die ontstaan.
Juist door te zeggen ik heb begrip voor je situatie erken je dat je niet boven de andere partij staat, maar dat je samen opzoek wilt gaan naar een oplossing. Het gaat om bondgenootschappen creëeren ipv vijanden maken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 11 juli 2020 @ 11:05:02 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194034118
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:01 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

In natuurbeheer streven ze juist naar meer samenwerking met de andere partijen om een middenweg te vinden zodat er meer draagvlak ontstaat om de problemen op te lossen die ontstaan.
Juist door te zeggen ik heb begrip voor je situatie erken je dat je niet boven de andere partij staat, maar dat je samen opzoek wilt gaan naar een oplossing. Het gaat om bondgenootschappen creëeren ipv vijanden maken.
Je moet niet willen samenwerken met een duivengekkie die havikken bruut vermoord
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:08:49 #8
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194034162
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Je moet niet willen samenwerken met een duivengekkie die havikken bruut vermoord
Nou je wil gewoon dat de duivenmelker inziet dat hij de haviken niet moet doden. Dat kun je dus bereiken door hem een proces verbaal te geven, maar ook door te informeren wat de overige gevolgen zijn. Kennis leidt vaak wel tot begrip, tenzij dit een stront eigenwijze vent is.
Positieve benadering gaan ze voor. Niet verkeerd in mijn mening.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 11 juli 2020 @ 11:10:39 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194034182
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Nou je wil gewoon dat de duivenmelker inziet dat hij de haviken niet moet doden. Dat kun je dus bereiken door hem een proces verbaal te geven, maar ook door te informeren wat de overige gevolgen zijn. Kennis leidt vaak wel tot begrip, tenzij dit een stront eigenwijze vent is.
Positieve benadering gaan ze voor. Niet verkeerd in mijn mening.
Gewoon zijn duiven afpakken. Dan hoeft ie ook niet meer te moorden. Wil hij niet dat zijn duiven afgepakt worden, dan moet ie stoppen met het vermoorden van haviken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:36 #10
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194034236
Mijn vader houdt ook postduiven maar zo'n roofvogel vangen heeft ook echt totaal geen zin en doet hij dus ook niet. Nu heeft mijn vader ook niet erg veel succes met zijn duiven dus is er misschien daarom ook niet zo zuur over. Roofvogels pakken bij hem maar zeer zelden duiven maar inderdaad het komt wel eens voor. Maar als duiven in groepen vliegen rondom hoogspanningslijnen heb je volgens hem een veel grotere kans dat ze daar te pletter slaan tegen zo'n draad. Duiven zijn niet bijster slim. Vooral niet als ze als derde of vierde duif in zo'n rij vliegen, zien ze het te laat.


Alles wat zo'n roofvogel sowieso doet valt in het niet bij de schade die loslopende huiskatten aanrichten. Die lopen jouw tuin in, forceren zich in het hok door de opening waar de duiven ook binnen moeten en richten onder de duiven in het hok een slagveld aan. Want die kunnen dus niet ontsnappen. Dus dan zijn er altijd verschillende dieren dood en een aantal gewonden waar je dan nog wat mee moet. Ipv die ene duif die misschien door een roofvogel gepakt is. Vaak komen ze ook niet meer thuis omdat ze gewoon met vreemde duiven van een ander hok mee gaan.

Laatst zat één van de buurtkatten dagenlang vast onder de dakpannen van het hok. Die kat is gewoon "gered" door hem (was er slecht aan toe en uitgedroogd) en afgeleverd bij de eigenaar. Dus zeker niet alle duivenmelkers zijn zo. Overigens worden er bij hem ook geen duiven de nek omgedraaid als ze te laat zijn of zo. Maar er zijn er inderdaad die ook dat doen. Vooral de echt oude garde in zo'n vereniging. Vreemd volk...
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 11 juli 2020 @ 11:16:44 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194034261
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:14 schreef Borisboemboem het volgende:
Mijn vader houdt ook postduiven maar zo'n roofvogel vangen heeft ook echt totaal geen zin en doet hij dus ook niet. Nu heeft mijn vader ook niet erg veel succes met zijn duiven dus is er misschien daarom ook niet zo zuur over. Roofvogels pakken bij hem maar zeer zelden duiven maar inderdaad het komt wel eens voor. Maar als duiven in groepen vliegen rondom hoogspanningslijnen heb je volgens hem een veel grotere kans dat ze daar te pletter slaan tegen zo'n draad. Duiven zijn niet bijster slim. Vooral niet als ze als derde of vierde duif in zo'n rij vliegen, zien ze het te laat.


Alles wat zo'n roofvogel sowieso doet valt in het niet bij de schade die loslopende huiskatten aanrichten. Die lopen jouw tuin in, forceren zich in het hok door de opening waar de duiven ook binnen moeten en richten onder de duiven in het hok een slagveld aan. Want die kunnen dus niet ontsnappen. Dus dan zijn er altijd verschillende dieren dood en een aantal gewonden waar je dan nog wat mee moet. Ipv die ene duif die misschien door een roofvogel gepakt is. Vaak komen ze ook niet meer thuis omdat ze gewoon met vreemde duiven van een ander hok mee gaan.

Laatst zat één van de buurtkatten dagenlang vast onder de dakpannen van het hok. Die kat is gewoon "gered" door hem (was er slecht aan toe en uitgedroogd) en afgeleverd bij de eigenaar. Dus zeker niet alle duivenmelkers zijn zo. Overigens worden er bij hem ook geen duiven de nek omgedraaid als ze te laat zijn of zo. Maar er zijn er inderdaad die ook dat doen. Vooral de echt oude garde in zo'n vereniging. Vreemd volk...
Top vader heb je! ^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194034326
Alleen bejaarde mannen met stoflongen zijn nog duivenmelker...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:24:40 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_194034360
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Nou je wil gewoon dat de duivenmelker inziet dat hij de haviken niet moet doden.
Dat weet zo'n gast prima.
Ik ga naar huis.
pi_194034365
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
Alleen bejaarde mannen met stoflongen zijn nog duivenmelker...
Dat gun ik duivenmelkers wel ja hun hobby is nogal slecht voor longen :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:28:26 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194034393
Duiven geven helemaal geen melk. Hoax.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:38:10 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194034499
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik ben er wel een beetje klaar mee dat we tegenwoordig overal maar bij moeten zeggen dat we ergens begrip voor hebben.
Daar heb ik begrip voor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:39:17 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194034514
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Nou je wil gewoon dat de duivenmelker inziet dat hij de haviken niet moet doden. Dat kun je dus bereiken door hem een proces verbaal te geven, maar ook door te informeren wat de overige gevolgen zijn. Kennis leidt vaak wel tot begrip, tenzij dit een stront eigenwijze vent is.
Positieve benadering gaan ze voor. Niet verkeerd in mijn mening.
Maar soms zijn belangen gewoon tegengesteld. Dan helpt uitleggen niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194034541
opdoeken die duivenmelkers, de ratten in de lucht..
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:57 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194034564
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:01 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

In natuurbeheer streven ze juist naar meer samenwerking met de andere partijen om een middenweg te vinden zodat er meer draagvlak ontstaat om de problemen op te lossen die ontstaan.
Juist door te zeggen ik heb begrip voor je situatie erken je dat je niet boven de andere partij staat, maar dat je samen opzoek wilt gaan naar een oplossing. Het gaat om bondgenootschappen creëeren ipv vijanden maken.
Ik weet prima hoe je om moet gaan met meningsverschillen en conflicten, maar begrip opbrengen voor acties van iemand die roofvogels vermoordt is wat mij betreft echt een paar bruggen te ver.

Zo'n figuur weet natuurlijk heel goed dat zulke praktijken alle perken te buiten gaan, daarmee een dialoog aangaan is een nogal zinloze exercitie omdat er gewoon sprake is van onwil.

Deze man vindt namelijk dat alles moet wijken voor, en ondergeschikt is aan, zijn hobby en schuwt daarbij verderfelijke praktijken niet. Welke middenweg zie jij hier?
Huilen dan.
pi_194034669
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:42 schreef mschol het volgende:
opdoeken die duivenmelkers, de ratten in de lucht..
Dat ze er nog zijn verbaasd mij. Waar ik in mijn jeugd overal duivenmelkers kon constateren zie ik ze nu nergens meer. En met een roofvogel in de buurt durven de duiven niet meer in de Spoetnik te landen. Tja dan win je geen prijs meer.
pi_194034806
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:28 schreef Twiitch het volgende:
Duiven geven helemaal geen melk. Hoax.
:') _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:10:44 #22
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_194034884
Ik knal die duiven uit de lucht met mn buks.
pi_194034945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:14 schreef Borisboemboem het volgende:
Mijn vader houdt ook postduiven maar zo'n roofvogel vangen heeft ook echt totaal geen zin en doet hij dus ook niet. Nu heeft mijn vader ook niet erg veel succes met zijn duiven dus is er misschien daarom ook niet zo zuur over. Roofvogels pakken bij hem maar zeer zelden duiven maar inderdaad het komt wel eens voor. Maar als duiven in groepen vliegen rondom hoogspanningslijnen heb je volgens hem een veel grotere kans dat ze daar te pletter slaan tegen zo'n draad. Duiven zijn niet bijster slim. Vooral niet als ze als derde of vierde duif in zo'n rij vliegen, zien ze het te laat.


Alles wat zo'n roofvogel sowieso doet valt in het niet bij de schade die loslopende huiskatten aanrichten. Die lopen jouw tuin in, forceren zich in het hok door de opening waar de duiven ook binnen moeten en richten onder de duiven in het hok een slagveld aan. Want die kunnen dus niet ontsnappen. Dus dan zijn er altijd verschillende dieren dood en een aantal gewonden waar je dan nog wat mee moet. Ipv die ene duif die misschien door een roofvogel gepakt is. Vaak komen ze ook niet meer thuis omdat ze gewoon met vreemde duiven van een ander hok mee gaan.

Laatst zat één van de buurtkatten dagenlang vast onder de dakpannen van het hok. Die kat is gewoon "gered" door hem (was er slecht aan toe en uitgedroogd) en afgeleverd bij de eigenaar. Dus zeker niet alle duivenmelkers zijn zo. Overigens worden er bij hem ook geen duiven de nek omgedraaid als ze te laat zijn of zo. Maar er zijn er inderdaad die ook dat doen. Vooral de echt oude garde in zo'n vereniging. Vreemd volk...
Duiven zijn volgens mij totaal niet slim. Ik heb al ontelbare duiven aangetikt met de trein. Kraaiachtigen en andere soorten nog nooit een kunnen aantikken.
pi_194035211
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Duiven zijn volgens mij totaal niet slim. Ik heb al ontelbare duiven aangetikt met de trein. Kraaiachtigen en andere soorten nog nooit een kunnen aantikken.
Hier in de buurt woont ook een duivenmelker. Je herkent ze vaak al aan de 27mc bakjes (antenne's) aan de woning of garage. En de duiven die regelmatig rondjes cirkelen rondom zo'n woning. Voor de kerk zitten zijn(?) duiven graag op de straat, geen idee waarom. Maar ik gok dat daar wel eens gestrooid wordt tijdens trouwerijen met het één of ander wat ze graag eten. Hele groepen zitten daar dan op straat en als je niet afremt tot 20km per uur of nog langzamer dan rij je ze gewoon dood, want ze gaan helemaal niet aan de kant, doen zelfs geen poging ook niet als je claxonneert. Dus ik rem altijd af totdat ik ze in de spiegel aan de andere kant weer onder de auto uit zie hobbelen, maar dan zitten ze dus al onder de auto alleen nog niet onder het wiel zeg maar. Heel erg vaak liggen daar dus groepen duiven dood, meerdere keren per jaar. Omdat sommige blijkbaar gewoon gas geven en dan zitten ze er allemaal onder wat ook weer schandalig is vind ik, moedwillig die beestjes doodrijden. Duiven zijn écht onnozel, lukt je met geen enkele andere vogel en inderdaad zeker niet met kraaiachtigen.
kippieknaus
pi_194035260
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik weet prima hoe je om moet gaan met meningsverschillen en conflicten, maar begrip opbrengen voor acties van iemand die roofvogels vermoordt is wat mij betreft echt een paar bruggen te ver.

Zo'n figuur weet natuurlijk heel goed dat zulke praktijken alle perken te buiten gaan, daarmee een dialoog aangaan is een nogal zinloze exercitie omdat er gewoon sprake is van onwil.

Deze man vindt namelijk dat alles moet wijken voor, en ondergeschikt is aan, zijn hobby en schuwt daarbij verderfelijke praktijken niet. Welke middenweg zie jij hier?
Het is dan ook geen begrip voor het vermoorden, maar begrip voor het probleem waar mee gekampt wordt 8)7

Verder wel mee eens hoor.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:46:47 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194035361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:38 schreef kippieknaus het volgende:

[..]

Hier in de buurt woont ook een duivenmelker. Je herkent ze vaak al aan de 27mc bakjes (antenne's) aan de woning of garage. En de duiven die regelmatig rondjes cirkelen rondom zo'n woning. Voor de kerk zitten zijn(?) duiven graag op de straat, geen idee waarom. Maar ik gok dat daar wel eens gestrooid wordt tijdens trouwerijen met het één of ander wat ze graag eten. Hele groepen zitten daar dan op straat en als je niet afremt tot 20km per uur of nog langzamer dan rij je ze gewoon dood, want ze gaan helemaal niet aan de kant, doen zelfs geen poging ook niet als je claxonneert. Dus ik rem altijd af totdat ik ze in de spiegel aan de andere kant weer onder de auto uit zie hobbelen, maar dan zitten ze dus al onder de auto alleen nog niet onder het wiel zeg maar. Heel erg vaak liggen daar dus groepen duiven dood, meerdere keren per jaar. Omdat sommige blijkbaar gewoon gas geven en dan zitten ze er allemaal onder wat ook weer schandalig is vind ik, moedwillig die beestjes doodrijden. Duiven zijn écht onnozel, lukt je met geen enkele andere vogel en inderdaad zeker niet met kraaiachtigen.
Waarom die 27mc antennes?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:47:28 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194035370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Duiven zijn volgens mij totaal niet slim. Ik heb al ontelbare duiven aangetikt met de trein. Kraaiachtigen en andere soorten nog nooit een kunnen aantikken.
Duiven en meerkoeten. Die zijn echt te dom om aan de kant te gaan.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:53:48 #28
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194035474
Duivenvlees kan je prima eten mits goed klaargemaakt.
pi_194035486
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom die 27mc antennes?
Zo communiceren de lokale duivenverenigingen... volgens mij is daar nog steeds geen moderner alternatief voor gevonden, maar ja grotendeels van zo'n vereniging is (hoog)bejaard. Als er duiven moeten terugkomen tijdens een wedstrijd dan gaan ze allemaal over zo'n kanaal ouwehoeren wie er al duiven terug heeft en hoe laat dat was etc.

Mijn opa had vroeger zo'n speaker aan z'n garage hangen zelfs aangesloten op zo'n bakje. Ha-ha.. denk dat je daar tegenwoordig menig burenruzie over zult krijgen.
kippieknaus
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:59:25 #30
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194035551
Bastilla met duivenvlees. Hmmmm. Je hebt 12 duiven nodig voor een middelgrote bastilla.
pi_194035591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:59 schreef Jellereppe het volgende:
Bastilla met duivenvlees. Hmmmm.
Duivensoep. In het verleden waren duivenmelkers en mogelijk nu nog net zoals managers in het bedrijfsleven. Bij slecht presteren was de duif niet meer rendabel en werd de nek omgedraaid. Nog goed voor de soep. :)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:09:08 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194035662
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:54 schreef kippieknaus het volgende:
Zo communiceren de lokale duivenverenigingen... volgens mij is daar nog steeds geen moderner alternatief voor gevonden, maar ja grotendeels van zo'n vereniging is (hoog)bejaard. Als er duiven moeten terugkomen tijdens een wedstrijd dan gaan ze allemaal over zo'n kanaal ouwehoeren wie er al duiven terug heeft en hoe laat dat was etc.

Mijn opa had vroeger zo'n speaker aan z'n garage hangen zelfs aangesloten op zo'n bakje. Ha-ha.. denk dat je daar tegenwoordig menig burenruzie over zult krijgen.
Ah okee, wist ik niet. Nou heb ik ook absoluut geen verstand van die duivenmelkerij...

Hier zie je ook een hoop antennes maar dat komt omdat het hier barst van de zendamateurs.

"Gelicenceerd radiozendamateur" :P
pi_194035790
Die 27cc dingen zie je nauwelijks nog hoor. 10 jaar terug wel heel veel.

Tenminste, niet in deze regio onder de duivenmelkers.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2020 13:19:29 ]
pi_194036069
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gewoon zijn duiven afpakken. Dan hoeft ie ook niet meer te moorden. Wil hij niet dat zijn duiven afgepakt worden, dan moet ie stoppen met het vermoorden van haviken.
Daar heb je niets aan je moet hem zijn eigen duiven laten vermoorden, dat film je zodat iedere duivenlul weet wat er gebeurd als je met haviken solt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194036339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:54 schreef kippieknaus het volgende:

[..]

Zo communiceren de lokale duivenverenigingen... volgens mij is daar nog steeds geen moderner alternatief voor gevonden, maar ja grotendeels van zo'n vereniging is (hoog)bejaard. Als er duiven moeten terugkomen tijdens een wedstrijd dan gaan ze allemaal over zo'n kanaal ouwehoeren wie er al duiven terug heeft en hoe laat dat was etc.

Mijn opa had vroeger zo'n speaker aan z'n garage hangen zelfs aangesloten op zo'n bakje. Ha-ha.. denk dat je daar tegenwoordig menig burenruzie over zult krijgen.
een whatsapp groepje is geen alternatief?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 11 juli 2020 @ 14:24:13 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194036417
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom die 27mc antennes?
HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194036502
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:14 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

een whatsapp groepje is geen alternatief?
Meeste mensen die ik ken van die leeftijd zijn niet heel bedreven in whatsapp. Maar uiteindelijk zullen ze geen keuze hebben denk ik. :D
kippieknaus
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:48:44 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194037440
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Exact. Dit soort walgelijke praktijken kan je prima ten stelligste afkeuren zonder er begrip voor op te brengen.
Maar ik heb er wel begrip voor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194037481
In een volgend bericht, haviken vermoorden duivenmelker.

Hoe de duivenmelker is neergeschoten door haviken, is nog een raadsel, de politie zoekt getuigen.

:')
pi_194038855
Een beschermde diersoort stropen, dat zal wel een mooie boete opleveren. :Y
pi_194038886
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:28 schreef Twiitch het volgende:
Duiven geven helemaal geen melk. Hoax.
Red rocket.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194039348
quote:
Duivenmelkers beschuldigen roofvogels van het op grote schaal vermoorden van hun duiven. Voor het gemak vergeten ze daarbij even, hoeveel duiven zij ieder jaar zélf vermoorden. Grote aantallen duiven die tijdens de vluchten de weg naar huis niet of niet op tijd kunnen terugvinden, laten zij welbewust verkommeren.

Iedereen die probeert zo’n verzwakte duif met ring weer terug te bezorgen bij zijn eigenaar, komt van een koude kermis thuis. De eigenaar wil dergelijke zwakkelingen absoluut niet meer hebben, ze kunnen wat hem betreft letterlijk doodvallen. Wat ze dan ook op grote schaal doen.

Natuurlijk zijn het vooral deze zwakkere duiven, die door slechtvalken worden gevangen. Dat bleek ook uit de vondsten in de slechtvalken-nestkast van Breda-Prinsenbeek: van de 60 in die kast gevonden ringen, was er niet één afkomstig van een duif uit die omgeving. Het gros zal ongetwijfeld bestaan hebben uit verdwaalde wedstrijdduiven, ze bleken afkomstig uit het gehele land, van Limburg tot Groningen en zelfs uit België.

De jammerende duivenmelkers zullen weinig gehoor krijgen in Den Haag. Niet omdat ze daar geen gehoor zullen vinden, dat weet je met de huidige politieke constellatie maar nooit. Maar gelukkig hebben we de Europese Vogelrichtlijn nog en die maakt iedere benadeling van vogels als de slechtvalk heel moeilijk.
https://www.faunabescherming.nl/2018/06/21/duiven-en-roofvogels/
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:30:41 #43
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194040860
Harpy Eagle: wat een pracht deze grootste roofvogel ter wereld.

pi_194040947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:30 schreef Jellereppe het volgende:
Harpy Eagle: wat een pracht deze grootste roofvogel ter wereld.

[ afbeelding ]
Die kan op duivenmelkers jagen?
pi_194040963
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die kan op duivenmelkers jagen?
Die heeft konijnenoortjes :D
kippieknaus
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:40:32 #46
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194040983
Wat een idioot :r duiven afpakken, blijkbaar kan hij niet met dieren omgaan
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:40:49 #47
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194040986
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die kan op duivenmelkers jagen?
Ze behoren volgens mij tot de sterkste vogels ter wereld.



[ Bericht 9% gewijzigd door Jellereppe op 11-07-2020 20:26:04 ]
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:11:33 #48
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194041351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:30 schreef Jellereppe het volgende:
Harpy Eagle: wat een pracht deze grootste roofvogel ter wereld.

[ afbeelding ]
Dat is de glinthawk uit HZD
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:22:09 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194042366
Duiven zijn vliegend afval. Laat ze voor die vieze schijtbeesten een een virus ontwikkelen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')