abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:04:44 #1
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028015
Ik neem aan dat een visum krijgen geen probleem is maar zoals men weet is er dan ook nog de dienst douane en grensbescherming bij aankomst die beslist of je het land in mag of gelijk terug mag keren. Niet iedereen wordt ondervraagd maar de kans is groot.

Nu dus het volgende, en het is natuurlijk helemaal aan hun qua interpretatie e.d., maar ik heb dus een aantal aantekeningen op m'n strafblad. De eerste is een veroordeling vandalisme, in dit geval het beschadigen van een behoorlijk aantal auto's. Dit was als minderjarige.

Het tweede is het beledigen van een ambtenaar in functie (lees: politieagent) dat is afgedaan met een schikking maar ook dat is een aantekening op m'n strafblad.

Zoals ik het begrijp hebben die lui toegang tot alle dossiers van de politie hier (andersom uiteraard niet), al vraag ik me af hoe ze die kunnen lezen.

Zijn er mensen met ervaringen wat betreft die klootzakken (heb verhalen gehoord...) die met een strafblad door hen toegelaten werden tot de VS? Uiteraard zijn de ervaringen die je hebt gehoord van vrienden/familie net zoveel waard.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 21:12:34 #2
236264 crew  capricia
pi_194028105
Wanneer wil je de VS in? Kan dat nu eigenlijk wel ivm het virus?
Definitely not CIA
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:50 #3
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028126
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:12 schreef capricia het volgende:
Wanneer wil je de VS in? Kan dat nu eigenlijk wel ivm het virus?
Nee, niet op korte termijn ofzo. Als 't weer kan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:59 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028129
Frauderen gaan we maar niet aanmoedigen hier.

[ Bericht 73% gewijzigd door Peejtur op 11-07-2020 11:28:17 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Official ESF Kreviewer vrijdag 10 juli 2020 @ 21:15:24 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194028147
Niet aanvinken op je formulier dat je een aantekening hebt.
Als je dan binnenkomt krijg je drie vragen en kun je verder lopen.
pi_194028155
Ach, dat zie je gauw genoeg.
pi_194028176
Je moet sowieso een visum aanvragen bij het consulaat.
Daar kan het afgewezen worden.
Bij aankomst kan je alsnog teruggezonden worden.

Je kan de kans op toegang vergroten door te tonen dat het jeugzondes betrof en dat je inmiddels een modelburger bent.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:18:33 #8
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:13 schreef Drekkoning het volgende:
Fout advies.
Netjes maakt mij niks uit maar ik denk dat dat inderdaad niet slim is. Volgens mij kun je gelijk weer terug als ze erachter komen dat je over iets hebt gelogen hebt. Dat ga ik zeker niet doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Peejtur op 11-07-2020 11:28:46 ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028199
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:15 schreef Kreator het volgende:
Niet aanvinken op je formulier dat je een aantekening hebt.
Als je dan binnenkomt krijg je drie vragen en kun je verder lopen.
dat had Patrick conjo van der Eem ook gedaan, die kon mooi terug naar Nederland :')
usa kan in de NL systemen kijken en ziet dat er aantekeningen in je strafblad zijn, ze zien alleen niet welke op het momemnt van binnenkomst, reden genoeg om je tegen te houden.

Ze weten overigens al dat ze je gaan tegenhouden voordat jij in NL op het vliegtuig stapt
pi_194028200
Waarom wil je zo graag naar dat kutland?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 10 juli 2020 @ 21:20:02 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194028203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:18 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Netjes maakt mij niks uit maar ik denk dat dat inderdaad niet slim is. Volgens mij kun je gelijk weer terug als ze erachter komen dat je over iets hebt gelogen hebt. Dat ga ik zeker niet doen.
:').

Er komen duizenden mensen achter elkaar binnen. Denk je nou echt dat het ze boeit dat jij vroeger een agent voor lul hebt uitgemaakt, laat staan dat ze uit gaan zoeken?
pi_194028213
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

:').

Er komen duizenden mensen achter elkaar binnen. Denk je nou echt dat het ze boeit dat jij vroeger een agent voor lul hebt uitgemaakt, laat staan dat ze uit gaan zoeken?
Ja dat boeit ze, sterrtje achter je naam in NL is vragen stellen bij binnnenkomst USA
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:21:39 #13
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028224
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Je moet sowieso een visum aanvragen bij het consulaat.
Daar kan het afgewezen worden.
Bij aankomst kan je alsnog teruggezonden worden.

Je kan de kans op toegang vergroten door te tonen dat het jeugzondes betrof en dat je inmiddels een modelburger bent.
Ik hoor net dat je geen visum nodig hebt. Zoals Drekkoning zei moet je een ESTA-aanvraag indienen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:22:17 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028231
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:18 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Netjes maakt mij niks uit maar ik denk dat dat inderdaad niet slim is. Volgens mij kun je gelijk weer terug als ze erachter komen dat je over iets hebt gelogen hebt. Dat ga ik zeker niet doen.
Dan moet je eerlijk zijn op je ESTA aanvraag. Die wordt vervolgens afgewezen. Dan moet je een visum aanvragen en krijg je een gesprekje op het consulaat.
Die beoordelen dan of je op grond van je strafblad of ernst van de feiten in aanmerking komt voor een toeristenvisum.

Voordeel is dan wel dat je dan dus wel weet of je het land in mag voor je afreist.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:22:47 #15
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

dat had Patrick conjo van der Eem ook gedaan, die kon mooi terug naar Nederland :')
usa kan in de NL systemen kijken en ziet dat er aantekeningen in je strafblad zijn, ze zien alleen niet welke op het momemnt van binnenkomst, reden genoeg om je tegen te houden.

Ze weten overigens al dat ze je gaan tegenhouden voordat jij in NL op het vliegtuig stapt
Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028239
dit stukje is waar patrick conjo USA niet in kwam vanwege zijn strafblad.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:23:12 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028243
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:21 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ik hoor net dat je geen visum nodig hebt. Zoals Drekkoning zei moet je een ESTA-aanvraag indienen.
Klopt, maar daar wordt onder andere op gevraagd of je in aanraking bent geweest met justitie. Indien je daar JA antwoord wordt de aanvraag afgewezen en heb je alsnog een visum nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194028247
Bwoh behoorlijk pittig. Krijg je natuurlijk ook direct het verwijt dat je voornemens bent aanslagen te plegen, omdat je wel eens zonder rijbewijs hebt gereden ed.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194028255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:22 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
Dat weten ze in amerika niet, ze zien alleen een kruisje achter je naam.

A als jij liegt op je aanvraag, dan kun je rechtsomkeert maken, of je nou een klein vergrijp of een groot vergrijp op je naam hebt staan
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:26:47 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_194028295
Op je ESTA vul je in of je met justitie in aanraking bent geweest. Daarna zie je wel verder. Een kennis vulde daar "ja" in en het werd zonder pardon afgewezen. Dus geen tripje naar de VS. Ze vragen niet om het te specificeren oid.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Spellchecker vrijdag 10 juli 2020 @ 21:27:01 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:27:58 #22
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

dat had Patrick conjo van der Eem ook gedaan, die kon mooi terug naar Nederland :')
usa kan in de NL systemen kijken en ziet dat er aantekeningen in je strafblad zijn, ze zien alleen niet welke op het momemnt van binnenkomst, reden genoeg om je tegen te houden.

Ze weten overigens al dat ze je gaan tegenhouden voordat jij in NL op het vliegtuig stapt
Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan moet je eerlijk zijn op je ESTA aanvraag. Die wordt vervolgens afgewezen. Dan moet je een visum aanvragen en krijg je een gesprekje op het consulaat.
Die beoordelen dan of je op grond van je strafblad of ernst van de feiten in aanmerking komt voor een toeristenvisum.

Voordeel is dan wel dat je dan dus wel weet of je het land in mag voor je afreist.
Jij denkt dus dat mijn misdragingen, de eerste 24 jaar geleden als minderjarige en de tweede 9 jaar geleden waar er verder ook geen geweld is gebruikt, zeker leiden tot afwijzing?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:26 schreef ZarB het volgende:
Op je ESTA vul je in of je met justitie in aanraking bent geweest. Daarna zie je wel verder. Een kennis vulde daar "ja" in en het werd zonder pardon afgewezen. Dus geen tripje naar de VS. Ze vragen niet om het te specificeren oid.
Ze weten in de VS dat je daar sneller in aanraking komt met justitie dan hier. Als in behoorlijk. Hier met justitie in aanraking zijn gekomen is daar het zijn van een potentiele terrorist.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194028312
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
[..]

Jij denkt dus dat mijn misdragingen, de eerste 24 jaar geleden als minderjarige en de tweede 9 jaar geleden waar er verder ook geen geweld is gebruikt, zeker leiden tot afwijzing?
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
[..]
Zoals ik al zei: liegen = rechtsomkeert, verlaat het land direct, opflikkeren, optyfen en GAUW
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:30:19 #25
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:26 schreef ZarB het volgende:
Op je ESTA vul je in of je met justitie in aanraking bent geweest. Daarna zie je wel verder. Een kennis vulde daar "ja" in en het werd zonder pardon afgewezen. Dus geen tripje naar de VS. Ze vragen niet om het te specificeren oid.
Tsja... Ik begin me nu af te vragen of justitie in feite gelijk afwijzing betekent.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028344
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Tsja... Ik begin me nu af te vragen of justitie in feite gelijk afwijzing betekent.
Ik geloof direct dat je het kunt vergelijken met een aanvraag autoverzekering :')
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194028347
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:04 schreef MissGiraffe het volgende:
Ik neem aan dat een visum krijgen geen probleem is maar zoals men weet is er dan ook nog de dienst douane en grensbescherming bij aankomst die beslist of je het land in mag of gelijk terug mag keren. Niet iedereen wordt ondervraagd maar de kans is groot.

Nu dus het volgende, en het is natuurlijk helemaal aan hun qua interpretatie e.d., maar ik heb dus een aantal aantekeningen op m'n strafblad. De eerste is een veroordeling vandalisme, in dit geval het beschadigen van een behoorlijk aantal auto's. Dit was als minderjarige.

Het tweede is het beledigen van een ambtenaar in functie (lees: politieagent) dat is afgedaan met een schikking maar ook dat is een aantekening op m'n strafblad.

Zoals ik het begrijp hebben die lui toegang tot alle dossiers van de politie hier (andersom uiteraard niet), al vraag ik me af hoe ze die kunnen lezen.

Zijn er mensen met ervaringen wat betreft die klootzakken (heb verhalen gehoord...) die met een strafblad door hen toegelaten werden tot de VS? Uiteraard zijn de ervaringen die je hebt gehoord van vrienden/familie net zoveel waard.
Wacht even mapima, dus jij wilde als stoere meid een flink aantal auto's beschadigen en dan vast niet op een leeftijd waarop je nog niet begreep dat zoiets echt niet kan en dan zijn anderen klootzakken omdat zij gewoon hun werk doen? :')

Je weet overigens dat ze ook social media checken? Hopelijk voor jou kennen ze Fok! niet! _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:32:30 #28
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:28 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]


[..]

Zoals ik al zei: liegen = rechtsomkeert, verlaat het land direct, opflikkeren, optyfen en GAUW
Wat heeft dat met m'n post te maken? Of was Patrick Conjo aan 't liegen :D
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:34:33 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028378
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
[..]

Jij denkt dus dat mijn misdragingen, de eerste 24 jaar geleden als minderjarige en de tweede 9 jaar geleden waar er verder ook geen geweld is gebruikt, zeker leiden tot afwijzing?
Ja, want ESTA is een simpele ja/nee vraag. Als je JA invult is dat automatisch afwijzing.

Dan moet je naar consulaat voor een visum en zij kijken naar de omstandigheden. Wat zij oordelen weet ik niet.

Wel weet ik dat als ze ontdekken dat je moedwillig liegt op je ESTA, dat je ook nooit meer een visum krijgt. Dan kan je nooit meer naar de VS, ook niet voor een overstap naar bv Zuid-Amerika.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:37:20 #30
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028412
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wacht even mapima, dus jij wilde als stoere meid een flink aantal auto's beschadigen en dan vast niet op een leeftijd waarop je nog niet begreep dat zoiets echt niet kan en dan zijn anderen klootzakken omdat zij gewoon hun werk doen? :')

Je weet overigens dat ze ook social media checken? Hopelijk voor jou kennen ze Fok! niet! _O-
Ze doen heel moeilijk, zijn dom, stellen achterlijke vragen, laten je onnodig lang wachten. Heb genoeg verhalen gehoord. Dus nee, ze voeren hun werk vaak slecht uit. Wat dat met m'n achterlijke pubergedrag te maken heeft, weet ik niet. Ik ben er voor gestraft.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028464
Wel een leuk detail is dat eenmaal een weigering van de VS je ook moeilijker een visum voor Canada, Australia, NZ en Singapore kan krijgen.
Dan sta je automatisch op een speciale lijst.
Niet onmogelijk maar wel moeilijker.
Daarom is het zaak om het bij het consulaat goed te onderbouwen.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:42:04 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel een leuk detail is dat eenmaal een weigering van de VS je ook moeilijker een visum voor Canada, Australia, NZ en Singapore kan krijgen.
Dan sta je automatisch op een speciale lijst.
Niet onmogelijk maar wel moeilijker.
Daarom is het zaak om het bij het consulaat goed te onderbouwen.
Ik denk dat dit idd de veiligste optie is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 21:44:43 #33
236264 crew  capricia
pi_194028513
Ik denk dan: een land stelt gewoon haar eigen eisen.
Voldoe je daar niet aan, jammer, genoeg alternatieven.
Ga je daarom liegen? Riskeer je dus meer problemen.
En waarom zou je? Ze willen je kennelijk niet. Prima. Je bent geen schoothondje. Hou de eer aan jezelf. Geef je geld uit in een land wat jou wel welkom heet.
Definitely not CIA
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:45:43 #34
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028526
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, want ESTA is een simpele ja/nee vraag. Als je JA invult is dat automatisch afwijzing.

Dan moet je naar consulaat voor een visum en zij kijken naar de omstandigheden. Wat zij oordelen weet ik niet.

Wel weet ik dat als ze ontdekken dat je moedwillig liegt op je ESTA, dat je ook nooit meer een visum krijgt. Dan kan je nooit meer naar de VS, ook niet voor een overstap naar bv Zuid-Amerika.
Maar kunnen ze in de VS dan, ondanks je visum, niet alsnog je de toegang weigeren? Is dat ook niet logisch als de ESTA aanvraag om de 'justitie-reden' al eerder was geweigerd? Volgens een andere user (sorry, naam vergeten) kun je alleen JA invullen, geen toelichting.

Nou ja, logisch is het sowieso niet, want andersom hoeven Amerikanen helemaal geen aanvraag in te dienen, dus gerechtigheid is ver te zoeken. Het enige dat ik nog enigszins kan begrijpen is een extreme fixatie op moslims ivm 9/11. Dat ben ik echter niet. :(
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:46:29 #35
338319 ZarB
Piña colada
pi_194028535
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Tsja... Ik begin me nu af te vragen of justitie in feite gelijk afwijzing betekent.
Waarom vraag je je dat af? Het antwoord is namelijk "ja", zoals je al hebt kunnen lezen. Ben je in aanraking geweest met justitie en vul je dat in bin de ESTA aanvraag, dan wordt ie afgewezen en kom je het land niet in.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194028561
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:37 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ze doen heel moeilijk, zijn dom, stellen achterlijke vragen, laten je onnodig lang wachten. Heb genoeg verhalen gehoord. Dus nee, ze voeren hun werk vaak slecht uit. Wat dat met m'n achterlijke pubergedrag te maken heeft, weet ik niet. Ik ben er voor gestraft.
Ze willen er niet iedereen binnen hebben, de vragen die ze stellen zullen voor mensen als jij misschien ergerlijk maar vast niet achterlijk zijn en dat het tijd kost om één en ander te verifieren, tja.. dat heb je nou eenmaal als je niet Jan en alleman maar je land binnenlaat. ;)

Overigens zou ik er zelf niet eens in willen vanwege de checks en het kopieren van datadragers e.d. bij binnenkomst. :') Land of the free? Ja ja.
pi_194028570
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:45 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Maar kunnen ze in de VS dan, ondanks je visum, niet alsnog je de toegang weigeren? Is dat ook niet logisch als de ESTA aanvraag om de 'justitie-reden' al eerder was geweigerd? Volgens een andere user (sorry, naam vergeten) kun je alleen JA invullen, geen toelichting.

Nou ja, logisch is het sowieso niet, want andersom hoeven Amerikanen helemaal geen aanvraag in te dienen, dus gerechtigheid is ver te zoeken. Het enige dat ik nog enigszins kan begrijpen is een extreme fixatie op moslims ivm 9/11. Dat ben ik echter niet. :(
Vandaar al die schurftbakken ineens op de weg. Die excessief grote Mercedes suv's zie je ook ineens in overvloed.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194028579
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:45 schreef MissGiraffe het volgende:
Het enige dat ik nog enigszins kan begrijpen is een extreme fixatie op moslims ivm 9/11. Dat ben ik echter niet.
Nee, jij bent de stoere meid die een groot aantal auto's voor haar plezier vernielt. Zat moslims die dat enkel zijn omdat ze er toevallig in geboren zijn en verder geen vlieg kwaad doen of kwaad toewensen. :W
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:51:35 #39
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028593
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:44 schreef capricia het volgende:
Ik denk dan: een land stelt gewoon haar eigen eisen.
Voldoe je daar niet aan, jammer, genoeg alternatieven.
Ga je daarom liegen? Riskeer je dus meer problemen.
En waarom zou je? Ze willen je kennelijk niet. Prima. Je bent geen schoothondje. Hou de eer aan jezelf. Geef je geld uit in een land wat jou wel welkom heet.
Nou, je kunt dus nog een route bewandelen en niet liegen. Ik vind 't natuurlijk complete onzin en ze zien je eigenlijk standaard als vijand als buitenlander. Dus ja, dat schoothondje is 't wel een beetje.

Echter: ik kom daar niet voor die lui, ik kom daar voor het land. Zij beslissen niet dat ik niet welkom ben. Juridisch ja, maar het volk zelf heeft echt geen probleem met mijn aanwezigheid.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:51:38 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028594
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:45 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Maar kunnen ze in de VS dan, ondanks je visum, niet alsnog je de toegang weigeren? Is dat ook niet logisch als de ESTA aanvraag om de 'justitie-reden' al eerder was geweigerd? Volgens een andere user (sorry, naam vergeten) kun je alleen JA invullen, geen toelichting.

Nou ja, logisch is het sowieso niet, want andersom hoeven Amerikanen helemaal geen aanvraag in te dienen, dus gerechtigheid is ver te zoeken. Het enige dat ik nog enigszins kan begrijpen is een extreme fixatie op moslims ivm 9/11. Dat ben ik echter niet. :(
Als je ESTA wordt geweigerd en je vertelt je eerlijke verhaal bij het consulaat dan kan je -als je een visum krijgt- gewoon het land in. Dan heeft de beambte daar geen enkele reden je te weigeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194028673
Bij mij was ESTA niet eens mogelijk met covid, en visum werd afgewezen ook wegen covid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:57:13 #42
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028682
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ze willen er niet iedereen binnen hebben, de vragen die ze stellen zullen voor mensen als jij misschien ergerlijk maar vast niet achterlijk zijn en dat het tijd kost om één en ander te verifieren, tja.. dat heb je nou eenmaal als je niet Jan en alleman maar je land binnenlaat. ;)

Overigens zou ik er zelf niet eens in willen vanwege de checks en het kopieren van datadragers e.d. bij binnenkomst. :') Land of the free? Ja ja.
Nee, ze zijn gewoon dom. Debiele vragen waarvan ze het antwoord al weten, vragen herhalen en mensen worden die hele tijd gewoon geïntimideerd. En zoals ik zei: een Amerikaan wordt hier gewoon verwelkomd en hoeft deze shit niet te ondergaan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028710
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:57 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee, ze zijn gewoon dom. Debiele vragen waarvan ze het antwoord al weten, vragen herhalen en mensen worden die hele tijd gewoon geïntimideerd. En zoals ik zei: een Amerikaan wordt hier gewoon verwelkomd en hoeft deze shit niet te ondergaan.
Iedereen wordt hier met open armen verwelkomd, journalisten hier duiken letterlijk met asielzoekende oorlogsmisdadigers het bed in. _O-

Sommige landen willen niet iedereen maar binnenhalen, ook niet voor even en dat is hun goed recht. :W
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:59:47 #44
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je ESTA wordt geweigerd en je vertelt je eerlijke verhaal bij het consulaat dan kan je -als je een visum krijgt- gewoon het land in. Dan heeft de beambte daar geen enkele reden je te weigeren.
Volgens mijn vriend hier kunnen ze je altijd weigeren, ook nadat je een visum kreeg. Vraag me wel af of ze dan niet een stuk meer geneigd zijn je gewoon door te laten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028736
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:59 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Volgens mijn vriend hier kunnen ze je altijd weigeren, ook nadat je een visum kreeg. Vraag me wel af of ze dan niet een stuk meer geneigd zijn je gewoon door te laten.
Genoeg verhalen van mensen die daar eenmaal aan de grens toch niet welkom blijken omdat er iets niet blijkt te kloppen.

Maar probeer het lekker Mapima, dat worden mooie topics. :9~
pi_194028741
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:51 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nou, je kunt dus nog een route bewandelen en niet liegen. Ik vind 't natuurlijk complete onzin en ze zien je eigenlijk standaard als vijand als buitenlander. Dus ja, dat schoothondje is 't wel een beetje.

Echter: ik kom daar niet voor die lui, ik kom daar voor het land. Zij beslissen niet dat ik niet welkom ben. Juridisch ja, maar het volk zelf heeft echt geen probleem met mijn aanwezigheid.
Wat een vreemde opmerking, moet je erheen voor werk ofzo?
Vakman pur sang
pi_194028755
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat een vreemde opmerking, moet je erheen voor werk ofzo?
Nee, ze is gewoon een beetje entitled. Net zoals ze zomaar een groot aantal auto's van anderen moet kunnen vernielen moet ze ook zomaar ieder land binnen kunnen wandelen omdat iedereen op haar fantastische aanwezigheid te wachten zit.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:07:54 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194028811
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:59 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Volgens mijn vriend hier kunnen ze je altijd weigeren, ook nadat je een visum kreeg. Vraag me wel af of ze dan niet een stuk meer geneigd zijn je gewoon door te laten.
Het kan altijd ja. Maar over het algemeen doen ze het niet zonder reden. Als een consulaat een visum heeft goedgekeurd rekening houdend met bepaalde feiten dan zullen ze je niet alsnog terugsturen tenzij er nieuwe feiten aan het licht komen uiteraard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:11:13 #49
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028837
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Iedereen wordt hier met open armen verwelkomd, journalisten hier duiken letterlijk met asielzoekende oorlogsmisdadigers het bed in. _O-

Sommige landen willen niet iedereen maar binnenhalen, ook niet voor even en dat is hun goed recht. :W
Hey slimpie: Europeanen uit de rijke landen zijn wel de laatsten die ze buiten willen houden. In de 15-20 minuten dat zo iemand ondervraagd wordt zijn er 25 mensen illegaal de grens met Mexico overgestoken.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:16:09 #50
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194028905
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat een vreemde opmerking, moet je erheen voor werk ofzo?
Nee maar ik zie niet in waarom ik niet welkom zou zijn bij de bevolking als toerist.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194028947
Hoe zit het eigenlijk als je wel een rechtszaak hebt gehad maar bent vrijgesproken.

Vul je dan ja of nee in bij ‘in aanraking gekomen met justitie’ ?
pi_194028951
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee maar ik zie niet in waarom ik niet welkom zou zijn bij de bevolking als toerist.
Omdat ze op het moment al genoeg vernielzuchtige ingezetenen hebben misschien.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:22:50 #53
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:19 schreef SwitchSwatch het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je wel een rechtszaak hebt gehad maar bent vrijgesproken.

Vul je dan ja of nee in bij ‘in aanraking gekomen met justitie’ ?
Gewoon nee. Als ze je dan gaan ondervragen kunnen ze snel genoeg zien dat je bent vrijgesproken. Maar wel een beetje rare formulering, idd.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194029028
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:21 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat voor zielepoot ben jij nou eigenlijk?
Punt 1. In Ciudad Juarez, Mexico, dat tegen El Paso aanligt worden er dagelijks 8 vrouwen vermoord.
Punt 2. Ben jij een nerd ofzo? Nooit een fout gemaakt in je puberteit? Ik heb een fout gemaakt toen ik 16 was waar ik een straf voor heb gekregen.
Gewoon liegen op je aanvraag en de TSA op de luchthaven dit feit voorleggen, ze zullen direct het licht zien en je binnenlaten! :D
pi_194029074
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee maar ik zie niet in waarom ik niet welkom zou zijn bij de bevolking als toerist.
Ik vind je foutjes in het verleden geen ding, heb zelf ook zat uitgevroten. (Echter niet zo dom geweest dat ik een aantekening of strafblad heb _O- )
Maar waarom zo graag naar de USA dan? Wat voor een romantisch idee heb je daar nu weer bij?
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:25:49 #56
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029076
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gewoon liegen op je aanvraag en de TSA op de luchthaven dit feit voorleggen, ze zullen direct het licht zien en je binnenlaten! :D
Geef eens antwoord.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:27:42 #57
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029111
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vind je foutjes in het verleden geen ding, heb zelf ook zat uitgevroten. (Echter niet zo dom geweest dat ik een aantekening of strafblad heb _O- )
Maar waarom zo graag naar de USA dan? Wat voor een romantisch idee heb je daar nu weer bij?
Het is meer een idee. Mijn vriend is er eerder geweest en wil er weer heen. En een aantekening is je strafblad.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194029174
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het is meer een idee. Mijn vriend is er eerder geweest en wil er weer heen. En een aantekening is je strafblad.
Waarom wil jij erheen?
Vakman pur sang
pi_194029185
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het is meer een idee. Mijn vriend is er eerder geweest en wil er weer heen. En een aantekening is je strafblad.
Misschien kan ie dan een leuk net meisje vinden dat wél met 'm mee mag.
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:33:15 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194029238
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee maar ik zie niet in waarom ik niet welkom zou zijn bij de bevolking als toerist.
Dat is ook niet relevant. Als zij vinden dat je niet welkom bent ben je niet welkom, of jij dat in ziet of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:33:58 #61
236264 crew  capricia
pi_194029255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:11 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Hey slimpie: Europeanen uit de rijke landen zijn wel de laatsten die ze buiten willen houden. In de 15-20 minuten dat zo iemand ondervraagd wordt zijn er 25 mensen illegaal de grens met Mexico overgestoken.
Dat is aan hun om te bepalen.
Als jij dingen gedaan hebt die ze niet willen, jouw probleem.
Definitely not CIA
pi_194029270
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:04 schreef MissGiraffe het volgende:
Zijn er mensen met ervaringen wat betreft die klootzakken
Wie heeft er nou die auto's gemold en ambtenaar beledigd; jij of zij?

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 10-07-2020 22:53:37 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:35:42 #63
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194029284
Misschien kun je een briefje van je ouders laten zien? Dat jouw baldadige gedrag eigenlijk hun schuld is en dat ze garant staan voor de volwassen persoon die je nu bent?

Is een mooi land hoor, vol plaatsen die de moeite waard zijn, zou het niet zomaar opgeven.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:37:20 #64
236264 crew  capricia
pi_194029317
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:35 schreef Tyr80 het volgende:
Misschien kun je een briefje van je ouders laten zien? Dat jouw baldadige gedrag eigenlijk hun schuld is en dat ze garant staan voor de volwassen persoon die je nu bent?

Is een mooi land hoor, vol plaatsen die de moeite waard zijn, zou het niet zomaar opgeven.
Het lijkt me geen 18- strafblad.
Definitely not CIA
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:37:27 #65
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194029319
https://officieel-esta.nl(...)een-strafblad-heeft/

Voor de feiten die je noemt kan je dus gewoon een esta aanvragen.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:37:41 #66
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194029326
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt me geen 18- strafblad.
Oh dacht ik...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:39:16 #67
236264 crew  capricia
pi_194029358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Oh dacht ik...
Ik heb geen idee. Maar ik dacht dat een 18- strafblad na een paar jaar vervalt. Ik kan fout zitten.
Definitely not CIA
pi_194029387
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het is meer een idee. Mijn vriend is er eerder geweest en wil er weer heen. En een aantekening is je strafblad.
Trouwens als Toerist kun je er gewoon heen, wat dacht jij dan. _O-
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:43:42 #69
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029453
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:37 schreef Tinos85 het volgende:
https://officieel-esta.nl(...)een-strafblad-heeft/

Voor de feiten die je noemt kan je dus gewoon een esta aanvragen.
Dat ziet er op zich redelijk uit maar de volgende alinea is veelzeggend

"Deze vraag is duidelijker aangezien er specifiek gevraagd wordt of er een wet is overtreden die te maken heeft met bezit, gebruik of verspreiding van illegale drugs."

Die vraag ervoor is heel vaag en het is de vraag wat erg is en wat niet.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:44:06 #70
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029472
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Trouwens als Toerist kun je er gewoon heen, wat dacht jij dan. _O-
Nee.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194029496
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:43 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dat ziet er op zich redelijk uit maar de volgende alinea is veelzeggend

"Deze vraag is duidelijker aangezien er specifiek gevraagd wordt of er een wet is overtreden die te maken heeft met bezit, gebruik of verspreiding van illegale drugs."

Die vraag ervoor is heel vaag en het is de vraag wat erg is en wat niet.
Dat vul je in en dan hoor je wel.
Vakman pur sang
pi_194029504
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:43 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dat ziet er op zich redelijk uit maar de volgende alinea is veelzeggend

"Deze vraag is duidelijker aangezien er specifiek gevraagd wordt of er een wet is overtreden die te maken heeft met bezit, gebruik of verspreiding van illegale drugs."

Die vraag ervoor is heel vaag en het is de vraag wat erg is en wat niet.
Belediging van een ambtenaar in functie lijkt me niet super erg, tenzij je jezelf echt te buiten bent gegaan. Wat bij een type dat voor de lol een groot aantal auto's vernielt zomaar kan, natuurlijk.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:49:11 #73
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029585
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt me geen 18- strafblad.
Geen idee wat dat is. Als 16/17-jarige komt het net als bij meerderjarigen op je strafblad. Het kan overigens zijn dat dat inmiddels gewist is en dan blijft alleen nog die belediging staan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:51:11 #74
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194029625
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:57 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee, ze zijn gewoon dom. Debiele vragen waarvan ze het antwoord al weten, vragen herhalen en mensen worden die hele tijd gewoon geïntimideerd. En zoals ik zei: een Amerikaan wordt hier gewoon verwelkomd en hoeft deze shit niet te ondergaan.
dan ga je niet.
Laffe huichelaar
pi_194029634
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:49 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Geen idee wat dat is. Als 16/17-jarige komt het net als bij meerderjarigen op je strafblad. Het kan overigens zijn dat dat inmiddels gewist is en dan blijft alleen nog die belediging staan.
Bij overtredingen blijven de gegevens 5 jaar bewaard (als er een taakstraf of vrijheidsstrafvoor is opgelegd blijven ze 10 jaar bewaard). Voor misdrijven blijft het 20 jaar; of 30 jaar bewaard (als de maximale straf van het strafbare feit 6 jaar of meer is) en. Bij zedenmisdrijven blijft het 80 jaar bewaard.
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:51:41 #76
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194029636
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:43 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dat ziet er op zich redelijk uit maar de volgende alinea is veelzeggend

"Deze vraag is duidelijker aangezien er specifiek gevraagd wordt of er een wet is overtreden die te maken heeft met bezit, gebruik of verspreiding van illegale drugs."

Die vraag ervoor is heel vaag en het is de vraag wat erg is en wat niet.
Volgens mij als je op de aanvraagsite voor je esta een beetje doorklikt kan je lezen wat de voorwaarden zijn mbt een strafblad.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:53:48 #77
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029667
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Belediging van een ambtenaar in functie lijkt me niet super erg, tenzij je jezelf echt te buiten bent gegaan. Wat bij een type dat voor de lol een groot aantal auto's vernielt zomaar kan, natuurlijk.
Dat 'type' was 16. Die andere was 29 en werd net zo lang geprovoceerd door 2 klootzakken totdat ze iets zei waarop ze me konden pakken. Daarna gewoon rustig meegegaan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194029739
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:53 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dat 'type' was 16. Die andere was 29 en werd net zo lang geprovoceerd door 2 klootzakken totdat ze iets zei waarop ze me konden pakken. Daarna gewoon rustig meegegaan.
Dat je in een opwelling je frustraties botviert op één auto, oké, niet goed te praten maar dat begrijp ik nog wel.. briefje onder de ruitenwisser, netjes oplossen of desnoods met spijt en schaamte vluchten zonder wat dan ook, sure. Maar dat je er daarna nog een groot aantal bijpakt. :') Dan vind ik je inderdaad wel een bepaald type ja, ook op je 16e.
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:01:29 #79
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194029809
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat je in een opwelling je frustraties botviert op één auto, oké, niet goed te praten maar dat begrijp ik nog wel.. briefje onder de ruitenwisser, netjes oplossen of desnoods met spijt en schaamte vluchten zonder wat dan ook, sure. Maar dat je er daarna nog een groot aantal bijpakt. :') Dan vind ik je inderdaad wel een bepaald type ja, ook op je 16e.
En dat is verder niet echt relevant voor het topic, dus graag weer ontopic.
pi_194029915
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat je in een opwelling je frustraties botviert op één auto, oké, niet goed te praten maar dat begrijp ik nog wel.. briefje onder de ruitenwisser, netjes oplossen of desnoods met spijt en schaamte vluchten zonder wat dan ook, sure. Maar dat je er daarna nog een groot aantal bijpakt. :') Dan vind ik je inderdaad wel een bepaald type ja, ook op je 16e.
Doet me denken aan wat Vincent Vega zei over scratching his car. You just dont do that, this are the rules.

Maar wat wel grappig is is dat Butch (Bruce Willis) degene was die Vincent Vega zijn auto bekraste:
https://www.polygon.com/2(...)-car-in-pulp-fiction
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:10:05 #81
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194029967
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat je in een opwelling je frustraties botviert op één auto, oké, niet goed te praten maar dat begrijp ik nog wel.. briefje onder de ruitenwisser, netjes oplossen of desnoods met spijt en schaamte vluchten zonder wat dan ook, sure. Maar dat je er daarna nog een groot aantal bijpakt. :') Dan vind ik je inderdaad wel een bepaald type ja, ook op je 16e.
Het ging om ruiten en ik was onder invloed, te fiets. Ik heb nog nooit een kras op een auto gemaakt of een zijspiegel eraf getrapt.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 00:37:07 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194031406
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:10 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het ging om ruiten en ik was onder invloed, te fiets. Ik heb nog nooit een kras op een auto gemaakt of een zijspiegel eraf getrapt.
Owh, nou, dan is het goed joh...
8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194032682
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel een leuk detail is dat eenmaal een weigering van de VS je ook moeilijker een visum voor Canada, Australia, NZ en Singapore kan krijgen.
Dan sta je automatisch op een speciale lijst.
Niet onmogelijk maar wel moeilijker.
Daarom is het zaak om het bij het consulaat goed te onderbouwen.
Je staat niet meteen op een "lijst", maar de redenatie is een beetje, dat als je geweigerd bent in de USA, zal er wel iets mis zijn. Daar zie je vaak dat mensen al hun paspoorten bewaren, om maar aan te tonen nooit geweigerd te zijn.

Overigens, als je als buitenlander een visum aanvraagt voor Nederland of the EU, en je hebt een strafblad, is het ook lastig binnen te komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:31:28 #84
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194033191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 06:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je staat niet meteen op een "lijst", maar de redenatie is een beetje, dat als je geweigerd bent in de USA, zal er wel iets mis zijn. Daar zie je vaak dat mensen al hun paspoorten bewaren, om maar aan te tonen nooit geweigerd te zijn.

Overigens, als je als buitenlander een visum aanvraagt voor Nederland of the EU, en je hebt een strafblad, is het ook lastig binnen te komen.
Een Amerikaan heeft niet eens een visum nodig en zolang ie niet geregistreerd staat als voortvluchtig kan ie bij een eventuele check gewoon Nederland binnen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 10:30:31 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_194033737
Het is allemaal niet eerlijk he...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:46:37 #86
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194033908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:30 schreef Guppy het volgende:
Het is allemaal niet eerlijk he...
Niet bepaald. Een Amerikaan met mijn 'strafblad' (wat waarschijnlijk alleen dat laatste voorval bevat) wordt gewoon toegelaten in Nederland.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194033993
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:46 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Niet bepaald. Een Amerikaan met mijn 'strafblad' (wat waarschijnlijk alleen dat laatste voorval bevat) wordt gewoon toegelaten in Nederland.
Dat komt omdat de VS meer eisen stelt, get over it.
Trouwens jij komt er zo in. Of je verzwijgt een drugs aantekening, dan wordt het lastig.
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:55:28 #88
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194034009
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:31 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Een Amerikaan heeft niet eens een visum nodig en zolang ie niet geregistreerd staat als voortvluchtig kan ie bij een eventuele check gewoon Nederland binnen.
Je en dan? Ja, dan ben je in Nederland.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:58:08 #89
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034042
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat komt omdat de VS meer eisen stelt, get over it.
Trouwens jij komt er zo in. Of je verzwijgt een drugs aantekening, dan wordt het lastig.
Ja en waar haalt de VS dat lef vandaan? Niet dat ik het niet verwacht van een land dat legaal Nederland kan bezetten als het daartoe noodzaak ziet.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194034054
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:58 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja en waar haalt de VS dat lef vandaan? Niet dat ik het niet verwacht van een land dat legaal Nederland kan bezetten als het daartoe noodzaak ziet.
Jij hebt echt een naar prinsessenkarakter zeg.
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:59:26 #91
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034057
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:55 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Je en dan? Ja, dan ben je in Nederland.
Dan ben je in de hele Schengenzone.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194034071
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:46 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Niet bepaald. Een Amerikaan met mijn 'strafblad' (wat waarschijnlijk alleen dat laatste voorval bevat) wordt gewoon toegelaten in Nederland.
Een amerikaan komt momenteel bijna nergens meer binnen.

1https://medium.com/@InDica/the-plague-states-of-america-53b20678a80e
(code tag omdat fok de url verfokt)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:03:02 #93
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034102
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij hebt echt een naar prinsessenkarakter zeg.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/American_Service-Members'_Protection_Act

quote:
Het amendement poogt de positie van het Internationaal Strafhof in Den Haag te verzwakken omdat het de regering van de VS toelaat haar burgers te beschermen tegen uitlevering aan het Internationaal Strafhof. Ook staat het "elke vereiste actie" toe die nodig is om "VS-soldaten te bevrijden die onterecht aan het strafhof uitgeleverd werden". Men ging zelfs zo ver te zeggen dat de VS met deze wet een militaire invasie van Den Haag zouden kunnen organiseren om VS-burgers die daar eventueel vastgehouden worden te ontzetten. Om deze reden wordt er door tegenstanders naar verwezen als de The Hague Invasion Act.
Leuk hè?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:03:16 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194034104
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:11 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Hey slimpie: Europeanen uit de rijke landen zijn wel de laatsten die ze buiten willen houden. In de 15-20 minuten dat zo iemand ondervraagd wordt zijn er 25 mensen illegaal de grens met Mexico overgestoken.
Europese tokkies willen ze blijkbaar niet. En gelijk hebben ze.
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:03:58 #95
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034109
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een amerikaan komt momenteel bijna nergens meer binnen.
[ code verwijderd ]

(code tag omdat fok de url verfokt)

Dat dan weer wel maar is gewoon redelijk.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194034145
quote:
Nou en, dit zijn uit de hand loop scenario’s die een wereldmacht bedenkt om wereldmacht te blijven.
Zo zijn er honderden meer voor alle scenario’s. Dit gaat niet meer om je verzonnen probleem maar om een anti-Amerika statement te maken
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:09:35 #97
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034169
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou en, dit zijn uit de hand loop scenario’s die een wereldmacht bedenkt om wereldmacht te blijven.
Zo zijn er honderden meer voor alle scenario’s. Dit gaat niet meer om je verzonnen probleem maar om een anti-Amerika statement te maken
Lul toch niet zo dom. Dit gaat om de VS die denkt dat het normaal is om bondgenoten en diens ingezetenen anders te behandelen dan dat ze zelf behandeld worden door diezelfde bondgenoten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194034180
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom. Dit gaat om de VS die denkt dat het normaal is om bondgenoten en diens ingezetenen anders te behandelen dan dat ze zelf behandeld worden door diezelfde bondgenoten.
Oh ja? Het ging toch om of je het land inkwam?
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:12:17 #99
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034205
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh ja? Het ging toch om of je het land inkwam?
8)7
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194034210
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom. Dit gaat om de VS die denkt dat het normaal is om bondgenoten en diens ingezetenen anders te behandelen dan dat ze zelf behandeld worden door diezelfde bondgenoten.
Waarom wil je eigenlijk naar dat land? Je lijkt er een flinke hekel aan te hebben.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:07 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194034229
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom. Dit gaat om de VS die denkt dat het normaal is om bondgenoten en diens ingezetenen anders te behandelen dan dat ze zelf behandeld worden door diezelfde bondgenoten.
Als het zo'n kutland is, dan blijf je toch lekker in Nederland?
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:48 #102
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waarom wil je eigenlijk naar dat land? Je lijkt er een flinke hekel aan te hebben.
Je snapt niet wat het verschil tussen de regering van een land en het land zelf is? 🤪
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:15:57 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194034250
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:14 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Je snapt niet wat het verschil tussen de regering van een land en het land zelf is? 🤪
Iran schijnt ook prachtig te zijn ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:17:08 #104
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034267
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Iran schijnt ook prachtig te zijn ^O^
Duitsland ook. Wat een zinloze opmerking.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:18:00 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194034275
Je kan hier lang of kort over discussiëren maar het enige wat je kan doen is via een ESTA procedure en of visum een aanvraag doen om de VS in te komen TS. En daarbij is het slim om de vragen eerlijk te beantwoorden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194034292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:23 schreef Drekkoning het volgende:
Klopt, maar daar wordt onder andere op gevraagd of je in aanraking bent geweest met justitie.
De vragen zijn een stuk specifieker dan dat en de genoemde misdrijven lijken mij daar niet onder te vallen. Overigens liegt nagenoeg elke Nederlander over de "drugsvraag".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:20:07 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194034302
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:17 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Duitsland ook. Wat een zinloze opmerking.
Je kunt net zo goed naar Iran gaan, leuk land met een kutregering. En waarschijnlijk kijken ze daar niet zo naar je strafblad.
Resistance is futile.
pi_194034312
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:14 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Je snapt niet wat het verschil tussen de regering van een land en het land zelf is? 🤪
Jij lijkt niet te snappen dat als je een land binnen wil je zal moeten voldoen aan de regels. En die zijn gewoon duidelijk. Vraag een esta aan, vul de vragen naar waarheid in, zie je esta geweigerd worden, vraag een visum aan, en afwachten maar. Of lieg in je esta aanvraag, en dan zie je ook vanzelf wel wat er gebeurt. Wat wil je nog weten?
pi_194034471
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:18 schreef Megumi het volgende:
Je kan hier lang of kort over discussiëren maar het enige wat je kan doen is via een ESTA procedure en of visum een aanvraag doen om de VS in te komen TS. En daarbij is het slim om de vragen eerlijk te beantwoorden.
TS wil niet eens.
Ze (hij?) probeert zo een anti VS statement te maken.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 11:50:59 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194034629
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

TS wil niet eens.
Ze (hij?) probeert zo een anti VS statement te maken.
Dit vermoeden krijg ik ook inderdaad.

Amerika _O_ (het land, niet de regering)
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:09:34 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194034863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:19 schreef nostra het volgende:

[..]

De vragen zijn een stuk specifieker dan dat en de genoemde misdrijven lijken mij daar niet onder te vallen. Overigens liegt nagenoeg elke Nederlander over de "drugsvraag".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij denkt dat vrijwel iedere Nederlander verboden (en niet gedoogde) drugs bezit of gebruikt heeft?
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:13:11 #112
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194034931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit vermoeden krijg ik ook inderdaad.

Amerika _O_ (het land, niet de regering)
Ik denk dat de TS een verschil maakt tussen de mensen die er wonen en de regering. Er zijn landen met een regering waarop je wellicht kritiek kan hebben maar dat wil niet zeggen dat de mensen die daar wonen ook slecht zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:15:35 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194034968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS een verschil maakt tussen de mensen die er wonen en de regering. Er zijn landen met een regering waarop je wellicht kritiek kan hebben maar dat wil niet zeggen dat de mensen die daar wonen ook slecht zijn.
Nou ja de douanebeambten wonen er maar zijn niet de regering.

Toch zijn het klootzakken volgens TS, die er nog nooit van zijn leven mee in aanraking is geweest of er een kent
Laffe huichelaar
pi_194035014
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij denkt dat vrijwel iedere Nederlander verboden (en niet gedoogde) drugs bezit of gebruikt heeft?
De Opiumwet kent niet zoiets als gedogen. Dat er in de praktijk bij bepaalde drugssoorten en tot bepaalde drempelwaarden niet vervolgd wordt, maakt niet dat je de wet niet hebt overtreden - wat de vraag is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:25:09 #115
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194035073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:18 schreef Megumi het volgende:
Je kan hier lang of kort over discussiëren maar het enige wat je kan doen is via een ESTA procedure en of visum een aanvraag doen om de VS in te komen TS. En daarbij is het slim om de vragen eerlijk te beantwoorden.
Nou ja, o.a. Drekkoning heeft me goed geadviseerd maar de vraag was eigenlijk naar persoonlijke ervaringen mocht ik daar ondervraagd worden.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:33:40 #116
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194035139
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij denkt dat vrijwel iedere Nederlander verboden (en niet gedoogde) drugs bezit of gebruikt heeft?
Nee. :|W De dingen in het stuk ervoor zijn subjectief. Wat is ernstig, wat niet? Bij drugs is het ja of nee.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:36:37 #117
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194035183
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS een verschil maakt tussen de mensen die er wonen en de regering. Er zijn landen met een regering waarop je wellicht kritiek kan hebben maar dat wil niet zeggen dat de mensen die daar wonen ook slecht zijn.
Dit dus inderdaad.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:44:52 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194035328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:19 schreef nostra het volgende:

[..]

De Opiumwet kent niet zoiets als gedogen. Dat er in de praktijk bij bepaalde drugssoorten en tot bepaalde drempelwaarden niet vervolgd wordt, maakt niet dat je de wet niet hebt overtreden - wat de vraag is.
Wanneer in de richtlijnen hoe de wet toegepast wordt staat dat een bepaalde hoeveelheid van bepaalde drugs is toegestaan, kan je nog steeds met een schoon geweten zeggen niks illegaals te hebben gedaan, maar ik kan me voorstellen dat jij daar anders over denkt.

Dan nog is het absoluut niet zo dat vrijwel alle Nederlanders drugs gebruiken of gebruikt hebben. Het zou me zelfs verbazen als dat meer dan 50% is, 20/30% zou ik nog wel willen geloven
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:51:06 #119
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194035435
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wanneer in de richtlijnen hoe de wet toegepast wordt staat dat een bepaalde hoeveelheid van bepaalde drugs is toegestaan, kan je nog steeds met een schoon geweten zeggen niks illegaals te hebben gedaan, maar ik kan me voorstellen dat jij daar anders over denkt.

Dan nog is het absoluut niet zo dat vrijwel alle Nederlanders drugs gebruiken of gebruikt hebben. Het zou me zelfs verbazen als dat meer dan 50% is, 20/30% zou ik nog wel willen geloven
Waar het hier op neerkomt is of je veroordeeld bent voor een drugsdelict ja of nee.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194035511
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:44 schreef timmmmm het volgende:

Dan nog is het absoluut niet zo dat vrijwel alle Nederlanders drugs gebruiken of gebruikt hebben. Het zou me zelfs verbazen als dat meer dan 50% is, 20/30% zou ik nog wel willen geloven
Valt nog reuze mee inderdaad. Onder jongeren is het (totale) gebruik wel fors boven de 50%, maar onder ouderen ligt dat veel lager dan ik had gedacht. Beetje gemankeerd beeld van het hippietijdperk blijk ik te hebben.

Dit is puur voor cannabis:



Dus goed, niet nagenoeg elke Nederlander, maar een behoorlijk aantal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:46:30 #121
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194036063
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:51 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Waar het hier op neerkomt is of je veroordeeld bent voor een drugsdelict ja of nee.
Nou ja dat is niet wat er staat, maar het is sowieso een beetje een wassen neus he?

Alsof iemand dit denkt en leest 'nou ik plan inderdaad een genocide dus laat ik hier maar ja zeggen'
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:52:54 #122
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194036120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja dat is niet wat er staat, maar het is sowieso een beetje een wassen neus he?

Alsof iemand dit denkt en leest 'nou ik plan inderdaad een genocide dus laat ik hier maar ja zeggen'
Ze hebben gewoon zwart op wit dat je bent veroordeeld voor een drugsdelict, dus daar kun je alleen ja op antwoorden.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194036447
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom. Dit gaat om de VS die denkt dat het normaal is om bondgenoten en diens ingezetenen anders te behandelen dan dat ze zelf behandeld worden door diezelfde bondgenoten.
Zo werkt het leven als je militair zo machtig bent als de VS kun je gewoon een bongenoot dwarszitten als dat je beter uitkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194036533
Ik heb wel eens op andere forums gelezen dat mensen met een strafblad gewoon "nee" hadden ingevuld op de ESTA, en zonder problemen daar vakantie hebben gehad.

Maarja het is nogal een risico
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_194038730
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:36 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik heb wel eens op andere forums gelezen dat mensen met een strafblad gewoon "nee" hadden ingevuld op de ESTA, en zonder problemen daar vakantie hebben gehad.

Maarja het is nogal een risico
Het ligt er natuurlijk ook aan wat er op dat strafblad staat.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:05:45 #126
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194038785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:01 schreef Light het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook aan wat er op dat strafblad staat.
Lees 't topic eens. Of niet. Erover liegen is iig een zekerheid dat je toegang tot 't land wordt geweigerd als ze je controleren.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194038797
Laat gwn je tetten zien
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:08:06 #128
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194038812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:06 schreef RTR het volgende:
Laat gwn je tetten zien
Als jij je dingetje laat zien.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:12:24 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194038868
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:05 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lees 't topic eens. Of niet. Erover liegen is iig een zekerheid dat je toegang tot 't land wordt geweigerd als ze je controleren.
Gewoon kijken of je een visum kan aanvragen TS. Verder is deze discussie een beetje zinloos.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:19:54 #130
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194038958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gewoon kijken of je een visum kan aanvragen TS. Verder is deze discussie een beetje zinloos.
Ja ik heb al eerder gezegd dat dit topic dus gemaakt is om ervaringen van anderen te horen die zijn ondervraagd terwijl ze een strafblad hadden. Kon ik wellicht een inschatting maken hoe men denkt over bepaalde vergrijpen. Ik kan me voorstellen dat fysiek geweld tegen de politie bijvoorbeeld zwaar opgevat wordt maar dat je door mag als 't alleen een belediging (nou ja, scheldwoord meer, maar dat doet niet terzake) van één woord richting een politieman is. Maar er is niet één post die daar op ingaat.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194039065
met strafblad kom je de VS vaak niet in, liegen op je ESTA is niet handig, als ze daarachter komen ben je helemaal de sjaak. Met strafblad kan je beter voor een Visum gaan, dan kan je toelichten hoe of wat met je criminele dingen.

https://esta.cbp.dhs.gov/
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:37:47 #132
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_194039230
Wanneer je een ESTA aanvraagt is één van de vragen, heb je een strafblad? Die moet je met ja invullen, dat betekent automatisch een afwijzing en dat je naar het consulaat moet om een visum aan te vragen (+ visum kosten).

Dit is wat ze allemaal al van je weten en controleren:
https://decorrespondent.n(...)t/130264475-b9f887ba

Amerikanen denken dat ze in het beloofde land wonen en dat de hele wereld daar wil wonen en naar toe moet komen. Amerikaanse agenten en grensbeambten zijn enorm autoritair. Zodra je ze niet goed verstaat en iets naar voren leunt is het direct: "back off, sir! back off!"

Ze zijn super makkelijk met mensen terugsturen. Als ze maar denken dat je niet eerlijk bent of enig risico vormt dan ben je gelijk klaar. Mensen met een strafblad zijn in Amerika tweederangs burgers, zo zien ze jou dus ook en zo wordt je ook behandeld. Waarom zou Amerika je toelaten als er nog miljoenen toeristen zijn zonder strafblad die ook hun geld willen uitgeven?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:50:12 #133
189961 ex
aperture science
pi_194039398
De vraag is helemaal niet of je een strafblad hebt maar of je ooit verdacht ben geweest of gearresteerd bent voor een van de volgende zaken:

• Misdaden jegens de persoon zoals moord, doodslag, verkrachting, grove onfatsoenlijkheid, ernstige mishandeling, kidnapping
Misdaden jegens eigendom zoals brandstichting, inbraak, diefstal, beroving, fraude, het ontvangen van gestolen eigendommen
• Misdaden jegens een overheidsinstelling zoals oplichting, belastingontduiking, omkoping, meineed
(bron: Nederlandse versie van de ESTA aanvraag, kan je gewoon zelf opzoeken dus)

Ik denk dat vooral de 2de van belang is voor TS en dan krijg je dus geen ESTA. Wel kan je naar het consulaat in Amsterdam (als het ooit weer open gaat) om een toeristenvisum aan te vragen waar ze ook vragen naar dit soort zaken (en je volgens mij bewijs moet leveren).

Bron: Ik woon in de US en moest dit allemaal vorig jaar door voor een ander visum.
The cake is a lie!
pi_194039717
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:04 schreef MissGiraffe het volgende:

Zijn er mensen met ervaringen wat betreft die klootzakken (heb verhalen gehoord...) die met een strafblad door hen toegelaten werden tot de VS?
Als je deze douanebeambten, die je niet kent en die gewoon werken voor hun geld, ongefundeerd klootzakken noemt, heb je een behoorlijk psychisch probleem.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:47:10 #135
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194040184
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Als je deze douanebeambten, die je niet kent en die gewoon werken voor hun geld, ongefundeerd klootzakken noemt, heb je een behoorlijk psychisch probleem.
Ho ho, dit mag niet van de mods. TS mag zich wel onaangepast en asociaal opstellen, maar wij mogen hem daar niet op wijzen
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:52:50 #136
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194040251
Dus als zij vragen stellen bij het toelaten van een voormalig vandaal dan zijn zij klootzakken?

Jij bent nota bene te gast daar en hoort je aan te passen aan hun normen en standaarden. Als zij ervoor kiezen om niet alles zomaar binnen te laten en mensen goed te ondervragen dan is dat hun goed recht.

Ik dit land zou je die douaneambtenaren kunnen aanklagen als ze je als gast zijnde niet als koning behandelen.
pi_194040301
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ho ho, dit mag niet van de mods. TS mag zich wel onaangepast en asociaal opstellen, maar wij mogen hem daar niet op wijzen
TS is geloof ik een haar. Maar mijn opmerking is wel relevant. De grensambtenaren daar zijn getraind om reizigers met een dergelijke mindset te herkennen en eruit te pikken.
Ben vaak in de VS geweest, zelf nooit problemen gehad (je moet ze met respect benaderen, goed luisteren en vriendelijk blijven dan zijn ze gewoon reuze behulpzaam, respect wordt met respect beloond, dat geldt in de hele VS zo, het omgekeerde is trouwens ook waar..) maar ik heb ook meegemaakt dat een wijsneus even apart werd genomen en helemaal werd doorgelicht....
pi_194040360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:50 schreef ex het volgende:
De vraag is helemaal niet of je een strafblad hebt maar of je ooit verdacht ben geweest of gearresteerd bent voor een van de volgende zaken:

• Misdaden jegens de persoon zoals moord, doodslag, verkrachting, grove onfatsoenlijkheid, ernstige mishandeling, kidnapping
Misdaden jegens eigendom zoals brandstichting, inbraak, diefstal, beroving, fraude, het ontvangen van gestolen eigendommen
• Misdaden jegens een overheidsinstelling zoals oplichting, belastingontduiking, omkoping, meineed
(bron: Nederlandse versie van de ESTA aanvraag, kan je gewoon zelf opzoeken dus)

Ik denk dat vooral de 2de van belang is voor TS en dan krijg je dus geen ESTA. Wel kan je naar het consulaat in Amsterdam (als het ooit weer open gaat) om een toeristenvisum aan te vragen waar ze ook vragen naar dit soort zaken (en je volgens mij bewijs moet leveren).

Bron: Ik woon in de US en moest dit allemaal vorig jaar door voor een ander visum.
Maar dat punt zou voor TS toch helemaal niet moeten gelden omdat zijn voorval plaatsvnd toen hij minderjarig was? Dat vervalt normaalgesproken toch bij het meerderjarig worden?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:16:53 #139
189961 ex
aperture science
pi_194040678
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:58 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Maar dat punt zou voor TS toch helemaal niet moeten gelden omdat zijn voorval plaatsvnd toen hij minderjarig was? Dat vervalt normaalgesproken toch bij het meerderjarig worden?
Misschien voor Nederlandse begrippen maar niet in de US er staat letterlijk in het ESTA het volgende:

"Bent u ooit"

Dat ze het in Amerika absoluut niet kunnen zien (ook niet de CBP als je het land in wilt) betekent niet dat je het er maar op moet gokken.

Stel TS komt het land binnen, heeft gelogen bij deze vraag en wil over 10 jaar een ander visum aanvragen dan kan dat simpel weg niet, en levert het je ook waarschijnlijk een in reis ban op van 10 jaar.

Je kan de Nederlandse variant van het ESTA gewoon zien via: https://esta.cbp.dhs.gov/ (en verander taal naar Nederlands).

Maar, zie dit plaatje als je geen zin hebt om de info te doorlopen: https://estavs.nl/fotos/esta-formulier-5.jpg (vraag 2) ik denk dat vernieling van auto's wel valt onder 'ernstig' maar alleen een immigratie advocaat of het consulaat kunnen echt uitsluitsel bieden.
The cake is a lie!
pi_194041444
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:05 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lees 't topic eens. Of niet. Erover liegen is iig een zekerheid dat je toegang tot 't land wordt geweigerd als ze je controleren.
Dat klopt, liegen is niet handig. Maar ze vinden niet alles op het strafblad interessant. De vraag is letterlijk "Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?". Dat je een ongeschikte term gebruikte om een agent aan te spreken, lijkt me dan geen probleem.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:44:11 #141
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194041819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:18 schreef Light het volgende:

[..]

Dat klopt, liegen is niet handig. Maar ze vinden niet alles op het strafblad interessant. De vraag is letterlijk "Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?". Dat je een ongeschikte term gebruikte om een agent aan te spreken, lijkt me dan geen probleem.
Ja daarom wou ik dus ervaringen van mensen. Zodat ik wellicht een klein beetje inschatting kan maken hoe ze vergrijpen opvatten. 't Staat natuurlijk wel genoteerd als belediging. Na een minuut of 10 geprovoceerd te zijn en er zelf geïrriteerd op reageren heb ik me laten gaan. Het was niet alsof ik een agent voor de gein zakkenwasser heb genoemd nadat ie per ongeluk tegen me aanliep.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:04:53 #142
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194042066
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Als je deze douanebeambten, die je niet kent en die gewoon werken voor hun geld, ongefundeerd klootzakken noemt, heb je een behoorlijk psychisch probleem.
Dat is niet on gefundeerd. Ze intimideren je.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194045624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:16 schreef ex het volgende:

[..]

Misschien voor Nederlandse begrippen maar niet in de US er staat letterlijk in het ESTA het volgende:

"Bent u ooit"

Dat ze het in Amerika absoluut niet kunnen zien (ook niet de CBP als je het land in wilt) betekent niet dat je het er maar op moet gokken.

Stel TS komt het land binnen, heeft gelogen bij deze vraag en wil over 10 jaar een ander visum aanvragen dan kan dat simpel weg niet, en levert het je ook waarschijnlijk een in reis ban op van 10 jaar.

Je kan de Nederlandse variant van het ESTA gewoon zien via: https://esta.cbp.dhs.gov/ (en verander taal naar Nederlands).

Maar, zie dit plaatje als je geen zin hebt om de info te doorlopen: https://estavs.nl/fotos/esta-formulier-5.jpg (vraag 2) ik denk dat vernieling van auto's wel valt onder 'ernstig' maar alleen een immigratie advocaat of het consulaat kunnen echt uitsluitsel bieden.
Als het vervalt, is het ook niet meer voor de VS in te zien hoor. Denk je dat zij extra rechten hebben ofzo? Neemt niet weg dat het een gok is, als je dit niet zeker weet.
pi_194045677
Iemand zei hier dat het er ook aanligt waarom je een strafblad hebt (kan de post niet meer terug vinden)
Maar dat is ook gewoon onzin
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_194045726
Beter koop je gewoon zo'n mini sub en skip je die hele bureaucratie.
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 12 juli 2020 @ 00:32:25 #146
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194045755
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Iemand zei hier dat het er ook aanligt waarom je een strafblad hebt (kan de post niet meer terug vinden)
Maar dat is ook gewoon onzin
Lees 't topic even, vriend. Bij de ESTA-aanvraag word je waarschijnlijk direct de toegang ontzegd als je aangeeft met justitie te maken hebben gehad, maar als je daarna een aanvraag voor een visum doet bij de ambassade, kun je die krijgen. Als je dan uit de rij gehaald wordt dan word je wel gevraagd wat je op je kerfstok hebt en dan weegt de ernst mee.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 12 juli 2020 @ 00:35:28 #147
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194045798
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:23 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Als het vervalt, is het ook niet meer voor de VS in te zien hoor. Denk je dat zij extra rechten hebben ofzo? Neemt niet weg dat het een gok is, als je dit niet zeker weet.
Ja maar wat dit betreft kunnen ze niks. Uit het Nederlands systeem betekent weg.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194045810
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:32 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lees 't topic even, vriend. Bij de ESTA-aanvraag word je waarschijnlijk direct de toegang ontzegd als je aangeeft met justitie te maken hebben gehad, maar als je daarna een aanvraag voor een visum doet bij de ambassade, kun je die krijgen. Als je dan uit de rij gehaald wordt dan word je wel gevraagd wat je op je kerfstok hebt en dan weegt de ernst mee.
De 2 personen die ik ken die ja hadden aangeklikt bij de aanvraag van de Esta hadden na het bezoek aan de ambassade nog geen toestemming gekregen om te gaan.
En van een persoon stelde het heel weinig voor
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  zondag 12 juli 2020 @ 00:40:37 #149
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194045884
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:36 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

De 2 personen die ik ken die ja hadden aangeklikt bij de aanvraag van de Esta hadden na het bezoek aan de ambassade nog geen toestemming gekregen om te gaan.
En van een persoon stelde het heel weinig voor
Je bent altijd afhankelijk van mensen. Sommige zijn kut, sommige minder.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194046710
Wil het topic niet kapen, maar hoe groot is mijn kans op een Visum?
-Een boete voor harddrugs gebruik in het openbaar. (niet gedaan hoor, maar heb wel een boete kreeg en heb deze betaald om er vanaf te zijn). Dit is > 10 jaar geleden.
-Afgelopen 5 jaar 2x op vakantie geweest in Iran.(2e keer op een toch langs de hele Kaspische zee, zitten dus nog wat ‘verdachte’ landen bij)

Ben overigens gewoon blank, respectabele baan. Dat ik geen ESTA krijg is mij duidelijk, maar een visum zal dat een probleem zijn? Of is zoiets afhankelijk van het interview? Want dan komt ook wel goed.
pi_194046737
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:52 schreef Bucketlist het volgende:
Wil het topic niet kapen, maar hoe groot is mijn kans op een Visum?
-Een boete voor harddrugs gebruik in het openbaar. (niet gedaan hoor, maar heb wel een boete kreeg en heb deze betaald om er vanaf te zijn). Dit is > 10 jaar geleden.
-Afgelopen 5 jaar 2x op vakantie geweest in Iran.(2e keer op een toch langs de hele Kaspische zee, zitten dus nog wat ‘verdachte’ landen bij)

Ben overigens gewoon blank, respectabele baan. Dat ik geen ESTA krijg is mij duidelijk, maar een visum zal dat een probleem zijn? Of is zoiets afhankelijk van het interview? Want dan komt ook wel goed.
De Amerikaanse hypocrisie aangaande drugs moet je niet eens mee geassocieerd willen worden.
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 12 juli 2020 @ 02:19:58 #152
189961 ex
aperture science
pi_194046899
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:23 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Als het vervalt, is het ook niet meer voor de VS in te zien hoor. Denk je dat zij extra rechten hebben ofzo? Neemt niet weg dat het een gok is, als je dit niet zeker weet.
Ze kunnen het sowieso niet zien, geen idee wie je die onzin verkocht heeft. Maar je moet het wel melden en doe je dat niet dan kom je er waarschijnlijk zo in maar.. mocht je ooit een echt visum willen aanvragen waar ze een uitdraai overzicht justitie bla bla (strafblad dus) dan kan het een probleem worden.

Sowieso kan je beter gewoon een toeristen visum aanvragen.. 10 jaar geldig, gegarandeerd geen gezeur.
The cake is a lie!
  zondag 12 juli 2020 @ 02:23:15 #153
189961 ex
aperture science
pi_194046912
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:52 schreef Bucketlist het volgende:
Wil het topic niet kapen, maar hoe groot is mijn kans op een Visum?
-Een boete voor harddrugs gebruik in het openbaar. (niet gedaan hoor, maar heb wel een boete kreeg en heb deze betaald om er vanaf te zijn). Dit is > 10 jaar geleden.
-Afgelopen 5 jaar 2x op vakantie geweest in Iran.(2e keer op een toch langs de hele Kaspische zee, zitten dus nog wat ‘verdachte’ landen bij)

Ben overigens gewoon blank, respectabele baan. Dat ik geen ESTA krijg is mij duidelijk, maar een visum zal dat een probleem zijn? Of is zoiets afhankelijk van het interview? Want dan komt ook wel goed.
"Nationals of VWP countries who have traveled to or been present in Democratic People's Republic of Korea, Iran, Iraq, Libya, Somalia, Sudan, Syria, or Yemen on or after March 1, 2011 (with limited exceptions for travel for diplomatic or military purposes in the service of a VWP country)." -> https://travel.state.gov/(...)-waiver-program.html

Zal het zelfde probleem zijn als een echt visum (esta is een visa waiver). Ik kan me dat ook wel expliciet herinneren vorig jaar dat, dat ons gevraagd is.

Blijkbaar kan het wel: https://soultravelblog.com/esta-iran-visa-us/ die boete zou een probleem kunnen zijn maar goed je moet dus sowieso een visum aanvragen in het consulaat.
The cake is a lie!
  zondag 12 juli 2020 @ 02:37:52 #154
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194046969
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:52 schreef Bucketlist het volgende:
Wil het topic niet kapen, maar hoe groot is mijn kans op een Visum?
-Een boete voor harddrugs gebruik in het openbaar. (niet gedaan hoor, maar heb wel een boete kreeg en heb deze betaald om er vanaf te zijn). Dit is > 10 jaar geleden.
-Afgelopen 5 jaar 2x op vakantie geweest in Iran.(2e keer op een toch langs de hele Kaspische zee, zitten dus nog wat ‘verdachte’ landen bij)

Ben overigens gewoon blank, respectabele baan. Dat ik geen ESTA krijg is mij duidelijk, maar een visum zal dat een probleem zijn? Of is zoiets afhankelijk van het interview? Want dan komt ook wel goed.
Wat betreft dat eerste: dat is een overtreding en staat nergens genoteerd. Oh, trouwens, was die boete niet een schikking? Dan staat het er wel op.

[ Bericht 3% gewijzigd door MissGiraffe op 12-07-2020 02:45:17 ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194047055
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:37 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat betreft dat eerste: dat is een overtreding en staat nergens genoteerd. Oh, trouwens, was die boete niet een schikking? Dan staat het er wel op.
Is minimaal 10 jaar geleden, dat weet ik echt niet meer. Ik ga mijn strafblad eens opvragen om te kijken of het er op staat. Als het er niet op staat, verzwijgen? Ik moet sowieso op gesprek voor een Visum (althans, zoals de regels nu zijn). Ik wil ook niet op korte termijn naar de VS, maar bij veel vluchten naar Costa Rica stap je daar over en zit je aan dezelfde debiele regels vast.
  zondag 12 juli 2020 @ 03:12:48 #156
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194047094
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:59 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Is minimaal 10 jaar geleden, dat weet ik echt niet meer. Ik ga mijn strafblad eens opvragen om te kijken of het er op staat. Als het er niet op staat, verzwijgen? Ik moet sowieso op gesprek voor een Visum (althans, zoals de regels nu zijn). Ik wil ook niet op korte termijn naar de VS, maar bij veel vluchten naar Costa Rica stap je daar over en zit je aan dezelfde debiele regels vast.
Als het niet op je strafblad staat verzwijg je niks, want 't is er niet meer.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194047393
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:19 schreef ex het volgende:

[..]

Ze kunnen het sowieso niet zien, geen idee wie je die onzin verkocht heeft. Maar je moet het wel melden en doe je dat niet dan kom je er waarschijnlijk zo in maar.. mocht je ooit een echt visum willen aanvragen waar ze een uitdraai overzicht justitie bla bla (strafblad dus) dan kan het een probleem worden.

Sowieso kan je beter gewoon een toeristen visum aanvragen.. 10 jaar geldig, gegarandeerd geen gezeur.
Dat dacht ik inderdaad.Ik betwijfel zelfs of ze dat opvragen voor werkvisa. Esta is trouwens wel wat prettiger de VS binnenkomen dan een regulier visum ;-)
  zondag 12 juli 2020 @ 18:47:21 #158
189961 ex
aperture science
pi_194056808
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 04:56 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Dat dacht ik inderdaad.Ik betwijfel zelfs of ze dat opvragen voor werkvisa. Esta is trouwens wel wat prettiger de VS binnenkomen dan een regulier visum ;-)
Voor een werk visum vul je een DS-160 in waar exact dezelfde vraag op staat als het ESTA formulier. Pas bij een Adjustment of status (overgang op greencard) in de US heb je meer informatie nodig.

Werk visum was net zo simpel als ESTA entry hoor.. De eerste keer wat meer vragen (als ze je eerste stempel geven) maar daarna krijg je praktisch geen vragen meer. De laatste entry vroeg de man waar ik woonde en hadden we een kort praatje over het strand hier :P
The cake is a lie!
  zondag 12 juli 2020 @ 18:53:01 #159
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194056897
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:47 schreef ex het volgende:

[..]

Voor een werk visum vul je een DS-160 in waar exact dezelfde vraag op staat als het ESTA formulier. Pas bij een Adjustment of status (overgang op greencard) in de US heb je meer informatie nodig.

Werk visum was net zo simpel als ESTA entry hoor.. De eerste keer wat meer vragen (als ze je eerste stempel geven) maar daarna krijg je praktisch geen vragen meer. De laatste entry vroeg de man waar ik woonde en hadden we een kort praatje over het strand hier :P
Vraag me af of een werkvisum (na een job-aanbod te hebben geaccepteerd) invloed heeft op hoe streng ze naar je eventuele strafblad kijken, vergeleken met een toeristenvisum.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 12 juli 2020 @ 19:11:21 #160
189961 ex
aperture science
pi_194057194
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:53 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Vraag me af of een werkvisum (na een job-aanbod te hebben geaccepteerd) invloed heeft op hoe streng ze naar je eventuele strafblad kijken, vergeleken met een toeristenvisum.
Op dit moment worden er geen nieuwe werk visums uitgegeven, dus is het sowieso allemaal niet aan de orde. Bij mij ging het om een interne transfer (dus bij hetzelfde bedrijf) en was het consulaat interview niet zo spannend (ik denk 15/20 minuten max)
The cake is a lie!
  zondag 12 juli 2020 @ 19:14:43 #161
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194057238
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:11 schreef ex het volgende:

[..]

Op dit moment worden er geen nieuwe werk visums uitgegeven, dus is het sowieso allemaal niet aan de orde. Bij mij ging het om een interne transfer (dus bij hetzelfde bedrijf) en was het consulaat interview niet zo spannend (ik denk 15/20 minuten max)
Nee heb 't niet over nu maar als ze zien dat een bedrijf je nodig heeft omdat ze de vacature niet kunnen vullen met een Amerikaan, vraag ik me af of je niet wat relaxter wordt behandeld dan een toerist die weinig toevoegt behalve wat geld in de economie.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194058498
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:14 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee heb 't niet over nu maar als ze zien dat een bedrijf je nodig heeft omdat ze de vacature niet kunnen vullen met een Amerikaan, vraag ik me af of je niet wat relaxter wordt behandeld dan een toerist die weinig toevoegt behalve wat geld in de economie.
Daar zijn maar een zeer beperkt aantal visums beschikbaar voor.
  zondag 12 juli 2020 @ 20:50:09 #163
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194058955
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:33 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Daar zijn maar een zeer beperkt aantal visums beschikbaar voor.
Maar dat is verder niet zo relevant.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 12 juli 2020 @ 20:54:43 #164
189961 ex
aperture science
pi_194059098
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:14 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee heb 't niet over nu maar als ze zien dat een bedrijf je nodig heeft omdat ze de vacature niet kunnen vullen met een Amerikaan, vraag ik me af of je niet wat relaxter wordt behandeld dan een toerist die weinig toevoegt behalve wat geld in de economie.
Nee, absoluut niet. Trump heeft zelfs complete hervormingen aangekondigd van dit systeem. Die het vooral moeilijker en niet makkelijker gaan maken. Als hij verkozen word is legale immigratie een probleem de komende jaren.
The cake is a lie!
  zondag 12 juli 2020 @ 23:19:37 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194062504
Maarre je weet het antwoord. Ga naar de ambassade en vraag een visum aan.

Gaan mopperen over het beleid van de VS is nogal zinloos. Wij gaan er niet over.
pi_194062693
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:47 schreef ex het volgende:

[..]

Voor een werk visum vul je een DS-160 in waar exact dezelfde vraag op staat als het ESTA formulier. Pas bij een Adjustment of status (overgang op greencard) in de US heb je meer informatie nodig.

Werk visum was net zo simpel als ESTA entry hoor.. De eerste keer wat meer vragen (als ze je eerste stempel geven) maar daarna krijg je praktisch geen vragen meer. De laatste entry vroeg de man waar ik woonde en hadden we een kort praatje over het strand hier :P
Absoluut niet waar. Met een regulier (en werk) visum sta je tussen de Indiërs en Chinezen etc. die ze heel kritisch benaderen... Met een (returning) esta kom je veel soepeler door de douane omdat je daar een automaat voor kan gebruiken.

(Heb inmiddels een green card en (ook al voor de gc) global entry maar daarvoor met visum geregeld 1.5-2 uur in de rij gestaan..heerlijk als je met een red eye aankomt...)
  maandag 13 juli 2020 @ 00:02:59 #167
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194063128
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Maarre je weet het antwoord. Ga naar de ambassade en vraag een visum aan.

Gaan mopperen over het beleid van de VS is nogal zinloos. Wij gaan er niet over.
Dan kun je niet lezen. Ik vroeg dus om ervaringen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 00:04:47 #168
189961 ex
aperture science
pi_194063144
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:27 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Absoluut niet waar. Met een regulier (en werk) visum sta je tussen de Indiërs en Chinezen etc. die ze heel kritisch benaderen... Met een (returning) esta kom je veel soepeler door de douane omdat je daar een automaat voor kan gebruiken.

(Heb inmiddels een green card en (ook al voor de gc) global entry maar daarvoor met visum geregeld 1.5-2 uur in de rij gestaan..heerlijk als je met een red eye aankomt...)
Dat is wel heel specifiek per vliegveld natuurlijk. Niet elk vliegveld heeft die apparaten of aparte rijen voor een return ESTA. Op al mijn re-entry's heb ik nog nooit in een vervelende rij gestaan in ieder geval maar misschien geluk.
The cake is a lie!
pi_194064322
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:50 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Maar dat is verder niet zo relevant.
Waarom draag je dat voorbeeld dan aan?
pi_194065997
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee maar ik zie niet in waarom ik niet welkom zou zijn bij de bevolking als toerist.
Simpel. Omdat ze een regering (deels) gekozen hebben die mensen met een strafblad niet binnen wilt laten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194066133
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:54 schreef ex het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Trump heeft zelfs complete hervormingen aangekondigd van dit systeem. Die het vooral moeilijker en niet makkelijker gaan maken. Als hij verkozen word is legale immigratie een probleem de komende jaren.
Uiteindelijk maakt zo'n knuppel bij de douane ook maar de afweging hoe groot de kans is dat jij met slechte intenties het land binnen wil komen (en wellicht niet meer verlaten).

Toen ik als 20 jarige in mijn eentje op JFK aankwam en ze zagen dat ik een russisch visum in mijn paspoort had mocht ik ook mee naar een hokje en even wat vragen beantwoorden :')
  maandag 13 juli 2020 @ 14:31:36 #172
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068866
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:15 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Uiteindelijk maakt zo'n knuppel bij de douane ook maar de afweging hoe groot de kans is dat jij met slechte intenties het land binnen wil komen (en wellicht niet meer verlaten).

Toen ik als 20 jarige in mijn eentje op JFK aankwam en ze zagen dat ik een russisch visum in mijn paspoort had mocht ik ook mee naar een hokje en even wat vragen beantwoorden :')
Je zal geen strafblad hebben gehad en 't is ook niet heel relevant maar zou je kunnen beschrijven hoe die ondervraging ging?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 15:27:35 #173
134783 papernote
Een echte.
pi_194069539
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:04 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dat is niet on gefundeerd. Ze intimideren je.
Heb jij daar persoonlijk ervaring mee dan? Ik namelijk niet en ik ben er al zo'n twintig keer geweest, meestal op een ESTA en soms op een werkvisum.

Als je de negatieve houding die je in dit topic hanteert ook gebruikt tijdens die interviews, dan kun je het inderdaad wel schudden. Die mensen zitten er niet op de wachten om voor 'intimiderende klootzakken' te worden uitgemaakt. En gezien je eigen historie (beledigen van een overheid persoon) ga je je niet kunnen inhouden.

Mijn advies: zoek een andere werkplek of vakantiebestemming.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  maandag 13 juli 2020 @ 19:40:49 #174
189961 ex
aperture science
pi_194073573
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:15 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Uiteindelijk maakt zo'n knuppel bij de douane ook maar de afweging hoe groot de kans is dat jij met slechte intenties het land binnen wil komen (en wellicht niet meer verlaten).

Toen ik als 20 jarige in mijn eentje op JFK aankwam en ze zagen dat ik een russisch visum in mijn paspoort had mocht ik ook mee naar een hokje en even wat vragen beantwoorden :')
Ik mocht ook een keer mee naar achter. Ik was 2 weken in Seattle geweest, 1 week thuis en weer terug in Seattle voor een week.

Het was niet heel boeiend het ging er vooral om waarom ik weer terug was en waarom ik niet gewoon was gebleven voor de hele maand. Toen ik uitlegde dat ik een huis aan het kopen was in NL en dus bij een afspraak moest zijn was het genoeg en mocht ik door. Ik kan er ook niks aan doen dat ik een training moest geven en dat er aan het eind van de maand een conferentie was van mijn werkgever maar, het was dus wel voldoende verdacht om mee te gaan.

Ook bij re-entry is het elke keer weer 'spannend' wat gek is als je hier heel je leven hebt (huis/auto/vrouw/huisdier etc) theoretisch mag de beste man of vrouw me gewoon niet binnenlaten wat toch een gek idee is.. Zeker onder de huidige regering.

Gelukkig hoef ik dit jaar nergens heen (en kan het ook niet echt) maar ik ga wachten met weer in en uit reizen tot ik me greencard heb.. toch iets meer zekerheid.
The cake is a lie!
pi_194076582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ze weten overigens al dat ze je gaan tegenhouden voordat jij in NL op het vliegtuig stapt
Vond het al bizar dat er een Amerikaanse Douane? beambte bij het afgeven van mn koffers op schiphol al allemaal vragen kwam stellen wat ik kwam doen in de vs.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:49:23 #176
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_194087697
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:47 schreef ex het volgende:
Werk visum was net zo simpel als ESTA entry hoor.. De eerste keer wat meer vragen (als ze je eerste stempel geven) maar daarna krijg je praktisch geen vragen meer. De laatste entry vroeg de man waar ik woonde en hadden we een kort praatje over het strand hier
Dat was ook toen ik naar de ambassade moest voor m'n J1 studie visum. Vroeg die man, wat is je favoriete boek? Vervolgens kreeg ik m'n stempels.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 22:33:43 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194121139
Sowieso eerlijk blijven :) Als je liegt en ze komen erachter, en die kans is groot, dan mag je weer terug naar huis.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:53:32 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194121447
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:33 schreef Nikonlover het volgende:
Sowieso eerlijk blijven :) Als je liegt en ze komen erachter, en die kans is groot, dan mag je weer terug naar huis.
En kan je in de toekomst een visum vergeten. Dus nooit meer Amerika bezoeken en ook geen overstappen meer.

Moet je weer directe tickets bij de KLM gaan boeken voor je Zuid-Amerika vakanties ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')