abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:54:20 #1
382129 crew  Donna
pi_193990416
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag

Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)

https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken

Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.

Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.

https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken

Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.

Vorige delen
OUD / Het CDA krijgt wat 't wil....Vrouwen weer achter het aanrecht.
pi_193990433
Bij ons staat het nu op onze eigen spaarrekening.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:05:30 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_193990667
Gaat hier op de spaarrekening, waarschijnlijk maar voor heel kort want we hebben nog een bank nodig en gordijnen en een kledingkast en de zolder moet verbouwd en de tuin verder aangelegd en de auto is bijna op en en en... :')
disclaimer
pi_193990677
Deze teruggave is naar onze eigen spaarrekening gegaan. Ik spaar alle kinderbijslag op de spaarrekening voor de kinderen, dus ze hebben sowieso een mooie spaarpot voor studie of wereldreis etc. tegen de tijd dat ze 18 zijn. Dit vond ik een mooi extraatje om onze eigen spaarrekening te spekken. ;)
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:07:11 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_193990705
Ik zit bijna op het punt dat mijn kinderen meer spaargeld hebben dan ik ja, dus dit houden we lekker zelf _O-
disclaimer
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:09:04 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193990729
Screens voor gekocht en mijn nieuwe werkkamer deels van dat geld aan het inrichten

Kind heeft nog niet zoveel nodig en spaarrekening is ook zonde momenteel qua rente en zulks

Spenderen *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 15:25:12 #7
382129 crew  Donna
pi_193990974
Ja precies haha. De auto moet voor de APK en er moet nog verbouwd worden in de babykamer.
Verfje etc. Kan mooi uit dat potje!
pi_193991037
Hier gaat het waarschijnlijk ook nog wel op ja :')
pi_193991583
Hier is het naar de gezinsspaarrekening. Gaan we straks in de vakantie wat leuks met zn allen van doen denk ik.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:03:07 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193993655
Vakantie rekening. Kerstvakantie wil ik graag met zn allen naar las palmas.

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:04:19 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193993678
Het gaat bij ons maar om een teruggave van een paar honderd euro maar het is naar onze gezamenlijke spaarrekening. Dat gaat vanzelf wel weer op aan iets waar kind ook van profiteert zoals vakanties.

Spaarrekening van kind wordt elke maand echt al goed genoeg gevuld.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194013720
Hier was het ook binnen, maar is alweer op. Was ook maar iets van 300. Kinderen hadden nog wat dingen nodig voor de zomer, en het slot van de voordeur deed het opeens niet meer. Meneer Bleie belde toen een spoedslotenmaker die het vervangen heeft. Geintje kostte ruim 400 euro. :X :X :X :X :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Bleie op 09-07-2020 22:41:52 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:52:56 #13
208890 June.
Seriously?
pi_194014075
Wij hebben er een vakantie van geboekt in september :+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:44:37 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194015091
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:52 schreef June. het volgende:
Wij hebben er een vakantie van geboekt in september :+
Zoiets gaan wij ook doen ja. Met z'n allen van genieten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194023291
Het ging hier op de eigen spaarrekening, maar een deel mag ik vanmiddag alweer aftikken bij de garage voor een reparatie aan de auto. :') -O-
pi_194218137
Pfff, definitieve berekening 2019 binnen, wederom terugbetalen. Ik word er inmiddels wat moedeloos van. We moeten ¤ 230 terugbetalen omdat het verzamelinkomen ¤1000 hoger is. Is dat geen hele rare verhouding? In mijn hoofd klopt het niet iig. De uren en uurtarieven van de opvang zijn niet gewijzigd door BD dus correctie is puur op die ¤1000. Ik ben wel benieuwd naar de gedetailleerde berekening, maar die staat er online niet bij.

In 2020 staat ons inkomen overigens ¤5000 te hoog ingeschat.

En een vraag: deze vakantie gaat B 3 dagen extra naar de BSO, komt dat einde van het jaar met de jaaropgave goed of moet ik dat zelf doorgeven en zo ja hoe?
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:46:38 #17
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_194218342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:29 schreef exode het volgende:
Pfff, definitieve berekening 2019 binnen, wederom terugbetalen. Ik word er inmiddels wat moedeloos van. We moeten ¤ 230 terugbetalen omdat het verzamelinkomen ¤1000 hoger is. Is dat geen hele rare verhouding? In mijn hoofd klopt het niet iig. De uren en uurtarieven van de opvang zijn niet gewijzigd door BD dus correctie is puur op die ¤1000. Ik ben wel benieuwd naar de gedetailleerde berekening, maar die staat er online niet bij.

In 2020 staat ons inkomen overigens ¤5000 te hoog ingeschat.

En een vraag: deze vakantie gaat B 3 dagen extra naar de BSO, komt dat einde van het jaar met de jaaropgave goed of moet ik dat zelf doorgeven en zo ja hoe?
Balen zeg. Hoe kan het dat jullie je verzamelinkomen te laag hebben ingeschat? Waren er toch minder aftrekposten oid?
Bedrag dat je terug moet betalen lijkt me niet vreemd, je zit waarschijnlijk dan net in een andere inkomensklasse. En dan valt het percentage wat je terugkrijgt anders uit. Zie bijlage 1.
Die drie dagen extra kan je inderdaad volgend jaar met de jaaropgave rechttrekken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 10:16:48 #18
382129 crew  Donna
pi_194218697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:29 schreef exode het volgende:
Pfff, definitieve berekening 2019 binnen, wederom terugbetalen. Ik word er inmiddels wat moedeloos van. We moeten ¤ 230 terugbetalen omdat het verzamelinkomen ¤1000 hoger is. Is dat geen hele rare verhouding? In mijn hoofd klopt het niet iig. De uren en uurtarieven van de opvang zijn niet gewijzigd door BD dus correctie is puur op die ¤1000. Ik ben wel benieuwd naar de gedetailleerde berekening, maar die staat er online niet bij.

In 2020 staat ons inkomen overigens ¤5000 te hoog ingeschat.

En een vraag: deze vakantie gaat B 3 dagen extra naar de BSO, komt dat einde van het jaar met de jaaropgave goed of moet ik dat zelf doorgeven en zo ja hoe?
Nee de verhouding is niet raar. Je valt dan in een nieuwe inkomensklasse. Zelfs met 1 euro in die hogere klassen zou je ditzelfde hebben.

Die drie dagen extra BSO komen gewoon op de jaaropgave. Ik zou zelf niks aanpassen. De vakantie is dan wat duurder (omdat de BSO rekening hoger is) en dan krijg je volgend jaar gewoon die dagen KOT terug.
pi_194223762
Ik had inkomen gedurende 2019 al hoger ingesteld omdat de schatting te laag was. ¤ 1.000 vind ik ook niet zo'n inschattingsverschil, zeker niet met alle aftrekposten etc etc. Maar goed nu staat ie een stuk hoger, hopelijk eens een jaar niet terugbetalen.
pi_194223981
Ik snap weinig van dat verzamelinkomen.

Voor ik A had, steeg mijn verzamelinkomen jaarlijks met circa 1500e. Toen ik A kreeg en ik ouderschapsverlof kreeg, geen verandering: nog steeds een stijging van 1500 ongeveer per jaar.

Toen eindigde in 2018 mijn ouderschapsverlof. Ik had me niet gerealiseerd dat mijn verzamelinkomen daardoor zou stijgen. Bleek 9000e hoger uit te vallen. Flink terugbetalen dus.

En vervolgens nam ik aan dat ik met 2500 extra wel goed zou uitkomen voor 2019. Niet dus. Was weer dik 5000 hoger. Wederom terugbetalen.

En nee ben niet extreem veel gaan verdienen ofzo, krijg wel jaarlijks opslag, maar dat was voor ik A had al zo en toen steeg het verzamelinkomen hooguit 1500 per jaar.

Dus voor 2020 maar 10.000 hoger ingeschat t.o.v. vorig jaar, moet eens goed gaan! :')
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:32:36 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_194224328
Je hebt daar gewoon een tooltje voor op de site van de belastingdienst, om dat te berekenen. Verzamelinkomen is niet hetzelfde als je jaarsalaris namelijk.
disclaimer
pi_194224921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:32 schreef SQ het volgende:
Je hebt daar gewoon een tooltje voor op de site van de belastingdienst, om dat te berekenen. Verzamelinkomen is niet hetzelfde als je jaarsalaris namelijk.
Jep, weet dat het verzamelinkomen niet gelijk is dan het jaarsalaris, maar de logica achter de enorme stijging van het verzamelinkomen in vergelijking tot de beperkte stijging van het jaarsalaris begrijp ik niet helemaal. Vooral niet omdat andere dingen, zoals de WOZ en hypotheekrente maar beperkt gewijzigd zijn. Maar ok, ben jurist geen fiscalist >:)

Het afgelopen jaar zat ik er met dat rekenprogramma toch een stuk naast. Dit jaar is het al helemaal lastig, want bij het Rijk hebben ze allerlei wijzigingen doorgevoerd met vakantiegeld en 13e maand (beiden opnieuw berekend vanaf 1 januari + het deel uit 2019 wat erbij komt). Daar houdt dat rekenprogramma geen rekening mee (heb mijn jaarinkomen maar door personeelszaken laten uitrekenen en vervolgens de uitkomst van het rekenprogramma + 10.000 gedaan...better safe than sorry ;) )
pi_194226041
@MorganLeFay Ik loop ook steeds vast met IKB, ja.

Hier is het nog wachten op de definitieve berekening...
Protège moi de mes désirs.
pi_194226671
@MorganLeFay heb je een annuïteitenhypotheek en/of los je op een andere manier af op je hypotheek? Dan heb je elk jaar een andere teruggave van de hypotheekrenteaftrek. Ook als je WOZ waarde verandert is die aftrek anders. Je kan een berekening doen van de voorlopige teruggave, daar zie je dan ook je verzamelinkomen.
Ik heb verdorie voor het eerst in 10 jaar moeten bijbetalen en het was nog mijn eigen domme schuld ook. Nu verandert mijn inkomen dit jaar (uitbreiding contract, cao anders etc) dus ik heb even berekend of we nog goed zaten. We komen nu dicht bij een grens in de tabel, maar wrs net aan de juiste kant. Heb de boel dus laten staan.
Heb trouwens de teruggave van het SVB en de terugbetaling van de opvang niet meer nagerekend, ik geloof het wel. Waarschijnlijk gaan we vanaf januari minder afnemen, oudste zit in groep 8, die mag gaan wennen aan alleen thuis zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:43:12 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194227677
Dan hou je toch geen rekening met je aftrekposten?
Je bruto maandsalaris x 12,96/13,96 en je kan bijna niet te laag zitten tenzij je een dikke vette bonus/opslag krijgt.
Ik vind zelf 5000 echt te krap. Ik zat er zelf altijd ruimer boven.

Maar ik ben van de KOT af, hoezee. Dank u thuiswerken _O_

Hier ook 2019 definitief. Kreeg wel ¤75,- terug :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:45:28 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194227722
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:morganlefay Ik loop ook steeds vast met IKB, ja.

Hier is het nog wachten op de definitieve berekening...
Dat IKB is uiteindelijk toch gewoon 16,37% over je jaarsalaris? Tel dit op bij 12x je bruto maandloon en je bent er.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 23-07-2020 20:04:07 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194250229
Ondanks alle berichtgeving en dit topic dacht ik dat kot aanvragen wel los zou lopen. Niet dus. Deze maand zou er voor de eerste keer gestort worden. We hebben opvang sinds mei.
Maandag werd ineens 5000 gestort. Dat kon niet kloppen dus ik check mijn toeslagen. Alles was verwerkt buiten het gedeelte dat ik een samenlevingscontract heb en dus een fiscaal partner. Als arme alleenstaande moeder kreeg ik dus vrij hoge kot en kgb toegekend. Na een paar rondjes belastingtelefoon (wat een klucht is dat) is het opgelost en ben ik een ervaring en een leuke anekdote rijker.
Maar je zou maar vertrouwen op hun berekening en zelf niet weten dat het niet klopt. En dat volgens jaar alles rechtgetrokken wordt en je ff zo'n 5500 terug moet betalen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottoms_up op 25-07-2020 09:07:15 ]
pi_194256248
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 08:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Ondanks alle berichtgeving en dit topic dacht ik dat kot aanvragen wel los zou lopen. Niet dus. Deze maand zou er voor de eerste keer gestort worden. We hebben opvang sinds mei.
Maandag werd ineens 5000 gestort. Dat kon niet kloppen dus ik check mijn toeslagen. Alles was verwerkt buiten het gedeelte dat ik een samenlevingscontract heb en dus een fiscaal partner. Als arme alleenstaande moeder kreeg ik dus vrij hoge kot en kgb toegekend. Na een paar rondjes belastingtelefoon (wat een klucht is dat) is het opgelost en ben ik een ervaring en een leuke anekdote rijker.
Maar je zou maar vertrouwen op hun berekening en zelf niet weten dat het niet klopt. En dat volgens jaar alles rechtgetrokken wordt en je ff zo'n 5500 terug moet betalen :{
Als je een toeslagpartner hebt, moet deze ook inloggen met zijn digi-d en zijn handtekening zetten.
Log in op je burgerportaal. Daar zie je vast de melding dat je nog de 'handtekening actie' moet uitvoeren.

Of staat hij niet op je adres ingeschreven? Want dan heb je geen toeslagpartner ondanks de Samenlevingscontract.
pi_194256636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:54 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Als je een toeslagpartner hebt, moet deze ook inloggen met zijn digi-d en zijn handtekening zetten.
Log in op je burgerportaal. Daar zie je vast de melding dat je nog de 'handtekening actie' moet uitvoeren.

Of staat hij niet op je adres ingeschreven? Want dan heb je geen toeslagpartner ondanks de Samenlevingscontract.
Nou. Dit is voor toeslagen echt niet zo hoor. Ik kan mijn mans gegevens zien (en wijzigen) dus ik zie het verzamelinkomen. Maar ik hoef voor wijzigingen in de toeslag nooit mijn mans handtekening via digid in te voeren.
Bij de aangifte IB is dat inderdaad wel zo.
pi_194256879
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Dit is voor toeslagen echt niet zo hoor. Ik kan mijn mans gegevens zien (en wijzigen) dus ik zie het verzamelinkomen. Maar ik hoef voor wijzigingen in de toeslag nooit mijn mans handtekening via digid in te voeren.
Bij de aangifte IB is dat inderdaad wel zo.
Man... Als in gehuwd. Klopt.
Daarnaast als iemand al gewoon als toeslagpartner in het systeem staat, en dat sta je in geval van huwelijk en geregistreerd partnerschap automatisch, hoef je bij wijzigingen in inkomens of opvanguren ook niet meer te tekenen als toeslagpartner.
Je beschrijft hier een andere situatie.

Bij Bottoms_up lees ik dat ze een aanvraag indient en is haar vriend niet meegenomen in het aanvraagproces. Samenlevingscontracten worden namelijk niet geregistreerd bij gemeente (huwelijk en GP wel), dus de belastingdienst is hiervan niet automatisch op de hoogte.
Daarnaast moet haar vriend op het zelfde adres staan. Anders is er geen sprake van toeslagpartnerschap. Wellicht dat er daar iets mis is gegaan? Of dat haar vriend niet heeft mede ondertekend bij de aanvraag.
pi_194256963
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:54 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Als je een toeslagpartner hebt, moet deze ook inloggen met zijn digi-d en zijn handtekening zetten.
Log in op je burgerportaal. Daar zie je vast de melding dat je nog de 'handtekening actie' moet uitvoeren.

Of staat hij niet op je adres ingeschreven? Want dan heb je geen toeslagpartner ondanks de Samenlevingscontract.
Het is al lang opgelost hoor. We hadden alles netjes gedaan hoe het hoort. Maar er was 'iets blijven hangen in het systeem' volgens de kerel van de belastingdienst. Maar daar kom je dus pas achter als:
1. Je zelf door hebt dat het gestorte bedrag niet klopt
2. Inlogt in mijn toeslagen en het toevallig ziet staan bij de statussen
3. De belastingdienst er zelf achter komt en gaat terugvorderen
  zaterdag 25 juli 2020 @ 21:26:02 #32
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_194258837
Maar je krijgt toch bij de (voorschot)beschikking een specificatie? Daar zie je dan toch op dat de gegevens niet kloppen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194261737
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:05 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Het is al lang opgelost hoor. We hadden alles netjes gedaan hoe het hoort. Maar er was 'iets blijven hangen in het systeem' volgens de kerel van de belastingdienst. Maar daar kom je dus pas achter als:
1. Je zelf door hebt dat het gestorte bedrag niet klopt
2. Inlogt in mijn toeslagen en het toevallig ziet staan bij de statussen
3. De belastingdienst er zelf achter komt en gaat terugvorderen
Benieuwd wat er bleef hangen. Maar daar had je gewoon een automatische systeembrief over gekregen zeer binnenkort. Vermoedelijk werd je toeslagpartner niet 'gezien' wat aan meerdere redenen kan liggen. In 99% ligt dat aan het feit dat aanvragers alleen de toeslag aanvragen, dus zonder de toeslagpartner ook te laten inloggen voor ondertekening.
Maar goed, het is opgelost.
pi_194521469
Als je gebruikt maakt van de dagopvang uren mag je dan ook nog de uren van buitenschoolse opvang opmaken? Bij de toeslagberekening worden beide genoemd maar weet niet of je beide mag opmaken of maar 1 van de twee
:]
pi_194522129
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:01 schreef wootahH het volgende:
Als je gebruikt maakt van de dagopvang uren mag je dan ook nog de uren van buitenschoolse opvang opmaken? Bij de toeslagberekening worden beide genoemd maar weet niet of je beide mag opmaken of maar 1 van de twee
Een kind gaat óf naar dagopvang óf naar bso, niet allebei. Dagopvang is namelijk in principe voor niet-schoolgaande kinderen, bso voor de schoolgaande (en als ze op een studiedag of in de vakantie wel een hele dag gaan is het nog steeds bso en geen dagopvang).
pi_194522317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:45 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Een kind gaat óf naar dagopvang óf naar bso, niet allebei. Dagopvang is namelijk in principe voor niet-schoolgaande kinderen, bso voor de schoolgaande (en als ze op een studiedag of in de vakantie wel een hele dag gaan is het nog steeds bso en geen dagopvang).
Klinkt logisch. Dacht dat ik die uren eventueel voor de peuterspeelzaal kon gebruiken. Maar we zitten al aan de max dagopvang uren. Voor de peuterspeelzaal krijg je dus niks extras?
:]
pi_194522701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:01 schreef wootahH het volgende:

[..]

Klinkt logisch. Dacht dat ik die uren eventueel voor de peuterspeelzaal kon gebruiken. Maar we zitten al aan de max dagopvang uren. Voor de peuterspeelzaal krijg je dus niks extras?
Valt volgens mij beide onder dagopvang. Dus als je al aan de max zit moet je of minder kdv afnemen, of van de peuterspeelzaal volledig zelf betalen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 16:25:52 #38
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_194522715
Volgens mij niet.
Je kan het opgeven en dan eens kijken waarmee ze uit komen. Met een proefberekening zie je dat niet zo 123 omdat de registratie nrs van de opvang locaties Ed anders zijn.
Ik heb het wel bij mijn opgave gezet want ik neem het af. Ookal krijg ik er geen vergoeding voor.
pi_194525117
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:01 schreef wootahH het volgende:
Als je gebruikt maakt van de dagopvang uren mag je dan ook nog de uren van buitenschoolse opvang opmaken? Bij de toeslagberekening worden beide genoemd maar weet niet of je beide mag opmaken of maar 1 van de twee
Ja dat mag. Het gaat namelijk om jaaruren waar de belastingdienst naar kijkt. Je mag uren vooruit en achteruit "bufferen".


Dus stel dat je kind per 1 september na school gaat en de minst werkende ouder werkt 30 uur dan ziet de jaarberekening er zo uit:

Dagopvangperiode
30 uur werken omgerekend naar maand uren = 129 x 140% (dagopvang) = 180,6
Totaal 1.444,8 opvanguren van 1 januari tot 31 augustus

Bso periode
129 uur werken x 70% (bso uren)= 90,3 bso uren per maand.
Totaal 361,2 bso uren van 1 september tot 31 december.

Jaarrecht totaal
1.448,8 + 361,2 = 1.810 opvanguren jaarrecht.

Dus als je niet over je jaarrecht heen gaat maakt het niet uit. In dit rekenvoorbeeld ging ik uit van een werkweek van 30 uur en bso vanaf 1 september.

Of ik begrijp je vraag niet want je kan geen bso hebben in de zelfde periode dan dagopvang. Op het moment dat je eerste schooldag begint vervalt je dagopvang.
pi_195245533
Misschien een domme vraag, maar is het netjes om bij meerdere gastouderbureaus ingeschreven te staan? Ik heb nu contact met een gastouderbureau die een gastouder voor ons heeft gezocht, maar die vinden we net te ver weg. Ik heb haar een mailtje gestuurd of ze misschien ook iemand dichterbij heeft. Vanmorgen zag ik bij een anders bureau een gastou die me wel erg aanspreekt. Netjes om die ook te contacten? Of beter het contact bij één bureau houden?
pi_195246007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is het netjes om bij meerdere gastouderbureaus ingeschreven te staan? Ik heb nu contact met een gastouderbureau die een gastouder voor ons heeft gezocht, maar die vinden we net te ver weg. Ik heb haar een mailtje gestuurd of ze misschien ook iemand dichterbij heeft. Vanmorgen zag ik bij een anders bureau een gastou die me wel erg aanspreekt. Netjes om die ook te contacten? Of beter het contact bij één bureau houden?
Ik weet niet wat de etiquette is voor wensouders, maar wel dat gastouders vaak bij meerdere bureaus aangesloten zijn. Dus wie weet zit de gastouder die je aanspreekt wel bij je bureau, of zou ze bereid zijn zich daar aan te sluiten. Wij zijn op een gegeven moment overgestapt van bureau omdat onze gastouder naar minder bureaus wilde (en toen bleken de kosten daar ook nog veel lager, top).

Maar eerlijk, uiteindelijk is de gastouder belangrijker dan het bureau, dus fuck de etiquette en ga voor waar je je kind het liefste aflevert.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:42:14 #42
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195482729
Wij hebben vandaag de terugbetaling van de sluiting ontvangen, dus nu klopt alles weer *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195884943
Vandaag de mail gehad met de tariefstijging van 2021.

Valt me alles mee. ¤ 0,25 per uur erbij. Circa 3%. Had angst dat het een stuk meer zou zijn. :9
pi_195885231
Hier wel een flinke stijging waardoor ze nu voor het eerst in het bestaan van deze organisatie boven het maxtarief van de BD gaan zitten. Voor 2020 zitten we op 8.17, dus precies op het max tarief. Voor 2021 wordt het 8.75, het max tarief 2021 is 8.46.

Het is niet anders. Ik heb wel gevraagd of ze weer op het max tarief gaan zitten als de wereld weer een beetje normaal is.
pi_195889225
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:59 schreef Aure het volgende:
Hier wel een flinke stijging waardoor ze nu voor het eerst in het bestaan van deze organisatie boven het maxtarief van de BD gaan zitten. Voor 2020 zitten we op 8.17, dus precies op het max tarief. Voor 2021 wordt het 8.75, het max tarief 2021 is 8.46.

Het is niet anders. Ik heb wel gevraagd of ze weer op het max tarief gaan zitten als de wereld weer een beetje normaal is.
Dat is dan inderdaad wel een flinke stijging.. Met meerdere dagen opvang heb je het al snel over een paar tientjes boven maxiumum tarief, naast hetgeen dat je vanwege je inkomen dan zelf moet betalen..

Ik ga er netto zowaar op vooruit, 4 cent per uur minder eigen bijdrage. :+
pi_195892733
Ik ontving vandaag ook de nieuwe tarieven voor volgend jaar. We gaan van 7.40 naar 7.55 voor de BSO. Aangezien het max. uurtarief van 7.02 waarschijnlijk naar 7.27 gaat gaan we er qua eigen bijdrage boven max. uurtarief toch 10 cent op vooruit per uur. Over een jaar genomen is dat toch bijna 200 euro. :P
pi_195892877
Ik las in de nieuwsbrief van de bso over een toeslagen app van de overheid. Iemand hier hem al gecheckt?
pi_195892882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad wel een flinke stijging.. Met meerdere dagen opvang heb je het al snel over een paar tientjes boven maxiumum tarief, naast hetgeen dat je vanwege je inkomen dan zelf moet betalen..

Ik ga er netto zowaar op vooruit, 4 cent per uur minder eigen bijdrage. :+
Klopt ja, voor ons is het met 3 dagen opvang 10 euro per week erboven op. Das toch flink wat geld over een jaar gezien.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:25:39 #49
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195894626
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:15 schreef Fazz het volgende:
Ik las in de nieuwsbrief van de bso over een toeslagen app van de overheid. Iemand hier hem al gecheckt?
Ja, maar weinig toegevoegde waarde vind ik.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195896451
Oh hmm ik had even de hoop dat aanpassingen doorgeven nu makkelijker zou worden :+
pi_195906300
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:06 schreef Fazz het volgende:
Oh hmm ik had even de hoop dat aanpassingen doorgeven nu makkelijker zou worden :+
Zo laten ze het in de radiospotjes wel overkomen.... :+
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:15 schreef Aure het volgende:

[..]

Klopt ja, voor ons is het met 3 dagen opvang 10 euro per week erboven op. Das toch flink wat geld over een jaar gezien.
10 per week. Ja, dat is op jaarbasis toch geld..

**

Hier lijkt het erop dat ik m'n schatting voor dit jaar nét niet goed heb gemaakt. Onze inkomens, de aftrekposten.. Heb het idee dat we in de tabel net een stapje omlaag gaan, wat dan direct wel 1,5-2 % scheelt aan vergoeding. Moet nog even een aftrekpost vinden voor dit jaar, of een dagje onbetaald verlof, want heb het echt over 40 euro dat we dan gezamenlijk te veel verdiend lijken te hebben. :+ Dat kan dan zomaar 25-30 euro per maand aan toeslag schelen.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 18:35:59 #52
382129 crew  Donna
pi_195909859
Wij gaan 23 cent boven de max. betalen volgend jaar en we zaten 16 cent boven de max. dit jaar.
Kleine stijging, valt me mee.
pi_195910250
Ik kreeg nog KOT terug van 2020, er was een herberekening. Ondertussen heb ik ook alles weer uitgegeven natuurlijk. Kon er precies 4 croissantjes van kopen, want ik kreeg ¤1,- terug.
pi_196002763
Vandaag de geschatte inkomens & kinderopvanggegevens voor 2021 gewijzigd.
't kon ineens.

Voor als er anderen ook heel vroeg al mee bezig willen zijn. :+
pi_196008261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg nog KOT terug van 2020, er was een herberekening. Ondertussen heb ik ook alles weer uitgegeven natuurlijk. Kon er precies 4 croissantjes van kopen, want ik kreeg ¤1,- terug.
Beter. Ik kon nog 2100 eu extra aftikken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196009627
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Beter. Ik kon nog 2100 eu extra aftikken.
:X
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 21:37:07 #57
382129 crew  Donna
pi_196009760
Holy moly 2100 daar word je ook niet goed van.
Wij krijgen van 2019 ook wat terug, maar zal niet veel zijn. De IB aangifte moet nog gedaan worden. :Y)
pi_196009876
:D ach het stond apart.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 21:44:27 #59
382129 crew  Donna
pi_196009917
Oh gelukkig dat scheelt weer!

Ik stel het ook 2x per jaar bij. Weet met m'n vriend nooit waar we op uit gaan komen. Dat is wel het irritante aan ondernemer zijn.
Heb nu gezegd dat hij nog maar even moet investeren haha.
pi_196191646
Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn definitieve toeslag van 2019 uiterlijk op 21 mei 2021 wordt bepaald. Waarom het zolang duurt vertellen ze helaas nergens. Jaarinkomen zijn wel reeds verwerkt aldaar, aangiftes ook al voor april ingediend. vervelend..
pi_196194354
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:51 schreef elby1988 het volgende:
Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn definitieve toeslag van 2019 uiterlijk op 21 mei 2021 wordt bepaald. Waarom het zolang duurt vertellen ze helaas nergens. Jaarinkomen zijn wel reeds verwerkt aldaar, aangiftes ook al voor april ingediend. vervelend..
Uiterlijk, maar kan dus eerder.
Maar het ligt niet alleen aan je IB aangifte. Er worden ook jaaropgaven opgevraagd bij mensen die kinderopvang afnemen bij een opvang die geen convenant heeft met de belastingdienst. Een convenant opvang geeft namelijk zelf de uren aan de belastingdienst door. Maar als die uren erg afwijken met wat de ouder opgeeft wordt de jaaropgave alsnog uitgevraagd bij de ouder zelf.

Als er niet gereageerd wordt op die brief en ook niet op de rappel, dan tillen ze het definitief maken van de toeslag naar een volgend jaar.

Je zou dus kunnen bellen of dat bij jouw ook wellicht speelt?
pi_196195043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:47 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Uiterlijk, maar kan dus eerder.
Maar het ligt niet alleen aan je IB aangifte. Er worden ook jaaropgaven opgevraagd bij mensen die kinderopvang afnemen bij een opvang die geen convenant heeft met de belastingdienst. Een convenant opvang geeft namelijk zelf de uren aan de belastingdienst door. Maar als die uren erg afwijken met wat de ouder opgeeft wordt de jaaropgave alsnog uitgevraagd bij de ouder zelf.

Als er niet gereageerd wordt op die brief en ook niet op de rappel, dan tillen ze het definitief maken van de toeslag naar een volgend jaar.

Je zou dus kunnen bellen of dat bij jouw ook wellicht speelt?
Dank voor de reactie.

Ik weet niet of ze een convenant hebben. Wel zie ik dat mijn uren ergens in mei zijn aangepast, ik neem aan nav de jaaropgave die de kinderopvang heeft gecommuniceerd met de belastingdienst. Derhalve denk ik dat de gegevens er wel zijn. De brief vermeldt ook dat ze geen andere gegevens van mij mee nodig hebben.

Ik zal er eens een belletje aan wagen.
pi_196877698
In de nieuwe lockdown wordt de eigen bijdrage voor kinderopvang ook weer vergoed door de overheid. Weet iemand toevallig al wanneer de uitbetaling daarvan verwacht kan worden? Ik kon het op rijksoverheid.nl nog niet vinden, maar altijd kans dat ik verkeerd zoek natuurlijk.
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:04:30 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196877820
Einde lockdown is nog niet in zicht dus gok dat het nog wel even duurt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196878018
De vorige keer kwam ie begin juli, dat was toen dus een kleine maand na het einde van de eerste lockdown. Als de huidige sluiting niet verlengd wordt, zou het logisch zijn als het nu dus half februari komt.
pi_196878077
Is het eigenlijk met dezelfde voorwaarden, dat er van de opvang verwacht wordt dat zij het bedrag boven de BD-grens teruggeven aan de ouders?
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:19:16 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196878108
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:14 schreef Gogo83 het volgende:
De vorige keer kwam ie begin juli, dat was toen dus een kleine maand na het einde van de eerste lockdown. Als de huidige sluiting niet verlengd wordt, zou het logisch zijn als het nu dus half februari komt.
Waarom is dat logisch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:20:04 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196878130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:17 schreef Hupje het volgende:
Is het eigenlijk met dezelfde voorwaarden, dat er van de opvang verwacht wordt dat zij het bedrag boven de BD-grens teruggeven aan de ouders?
Grote lijnen zelfde, wel kleine verschillen

Zie

https://www.rijksoverheid(...)wel%20kosten%20maken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196878697
In die link staat niet (letterlijk) wat ik zocht, maar op de site van BOinK staat het wel:
quote:
De compensatieregeling geldt nu voor alle ouders, met en zonder kinderopvangtoeslag. Dit betekent dat de overheid ouders met en zonder recht op kinderopvangtoeslag compenseert tot het maximum uurtarief. Het deel van het tarief dat daarboven ligt komt voor rekening van de kinderopvangorganisatie zelf. We verzoeken alle houders dringend om deze compensatie net als in de vorige lockdown aan ouders terug te betalen. Ouders wordt verzocht om net als tijdens de sluiting van kinderopvang dit voorjaar, de facturen door te betalen.
pi_196879205
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom is dat logisch?
Maand einde tweede lockdown (indien de maatregel niet verlengd wordt). Lijkt me raar dat ze nu ineens veel meer of minder tijd nodig hebben om dit te regelen.
pi_196879244
Ik ben benieuwd. Toevallig is dit weer de eerste maand dat we weer gebruik maken (of beter gezegd gebruik wilde maken) van gastouderopvang.
pi_196879325
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:22 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Maand einde tweede lockdown (indien de maatregel niet verlengd wordt). Lijkt me raar dat ze nu ineens veel meer of minder tijd nodig hebben om dit te regelen.
Het lijkt mij juist eigenlijk logisch dat het nu sneller kan. Vorige keer moesten ze het wiel uitvinden, nu is het meer de bekende weg volgen.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 12:41:59 #73
382129 crew  Donna
pi_196879566
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:04 schreef Molo het volgende:
Einde lockdown is nog niet in zicht dus gok dat het nog wel even duurt
Precies en met al dat commentaar op deze maatregel heb je ook nog kans dat de scholen en opvang toch een week eerder weer open gaan.

Ik heb hoop :+
pi_196890749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:17 schreef Hupje het volgende:
Is het eigenlijk met dezelfde voorwaarden, dat er van de opvang verwacht wordt dat zij het bedrag boven de BD-grens teruggeven aan de ouders?
Zo stond het wel in de mail die ik kreeg van de kinderopvang hier;

quote:
Krijg ik de kosten vergoed?
De overheid roept ouders op alles te laten zoals het nu is, dus contracten in stand te houden en de facturen te betalen. De compensatieregeling van het voorjaar geldt ook nu weer. Dit betekent dat de overheid alle ouders die gebruik maken van kinderopvang compenseert tot het maximum uurtarief. Het deel van het tarief dat daarboven ligt komt voor rekening van opvangorganisaties.
pi_196890894
Onze opvang heeft al laten weten alles boven het max tarief te vergoeden :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:33:31 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196891258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:22 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Maand einde tweede lockdown (indien de maatregel niet verlengd wordt). Lijkt me raar dat ze nu ineens veel meer of minder tijd nodig hebben om dit te regelen.
Dit is niet het enige wat er te regelen valt voor de uitvoerende partijen. Er lopen nog veel meer crisisgerelateerde zaken die moeten gebeuren. Kan me zo maar voorstellen dat het daarom nu langer gaat duren.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:53:05 #77
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196891772
Heeft iemand destijds de compensatie geweigerd? Wij maken dit keer (gedeeltelijk) gebruik van de noodopvang, ik wil daarom ook geen compensatie. Van de dagopvang hoeven we sowieso geen terugbetaling van het bovenwettelijke tarief te verwachten trouwens. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:56:18 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_196891843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:53 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand destijds de compensatie geweigerd? Wij maken dit keer (gedeeltelijk) gebruik van de noodopvang, ik wil daarom ook geen compensatie. Van de dagopvang hoeven we sowieso geen terugbetaling van het bovenwettelijke tarief te verwachten trouwens. :')
Kon dat dan?

Ik heb me wel schuldig gevoeld over die terugbetaling omdat wij geenszins in financiële problemen zijn gekomen, met een coulante werkgever die alles prima faciliteerde, en die hele terugbetaling dus voelde als gratis geld :')
Maar ja, wie zegt er dan weer nee tegen een paar duizend euro :@
disclaimer
pi_196891992
Ik heb de vorige keer wel stennis geschopt bij de opvang voor hun deel, zij deden net of de teruggave van de overheid alles was. Als ze nou hadden gevraagd of ze het deel daarboven mochten houden... Nu is het een principe kwestie voor mij. Vandaar dat ik het nu ook uitgezocht heb, ik verwacht niet dat zij er zelf mee komen.
  dinsdag 22 december 2020 @ 22:08:25 #80
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196892120
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Kon dat dan?

Ik heb me wel schuldig gevoeld over die terugbetaling omdat wij geenszins in financiële problemen zijn gekomen, met een coulante werkgever die alles prima faciliteerde, en die hele terugbetaling dus voelde als gratis geld :')
Maar ja, wie zegt er dan weer nee tegen een paar duizend euro :@
Ja, je kan altijd afstand doen van je recht. Maar soms gaat dat lastig omdat de uitvoerders niet gewend zijn dat mensen een bedrag waar ze recht op hebben, niet willen. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 december 2020 @ 22:09:26 #81
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196892143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:02 schreef Hupje het volgende:
Ik heb de vorige keer wel stennis geschopt bij de opvang voor hun deel, zij deden net of de teruggave van de overheid alles was. Als ze nou hadden gevraagd of ze het deel daarboven mochten houden... Nu is het een principe kwestie voor mij. Vandaar dat ik het nu ook uitgezocht heb, ik verwacht niet dat zij er zelf mee komen.
Hebben wij ook gedaan samen andere ouders en de oudercommissie. Niets teruggekregen en in de reactie werd meteen een forse prijsstijging per 1 januari 2021 aangekondigd. :') !
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 december 2020 @ 22:22:11 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_196892429
Zo dan, hier gaat de opvang met iets van 65 cent per uur omhoog volgend jaar :')
disclaimer
pi_196893589
oh, hier met maar 55 cent (maar ze zaten dan ook al ruim boven het vergoedde bedrag)..

Maar begreep dat er best veel vooral wat oudere kinderen van de opvang waren gehaald.. met dat thuiswerken kunnen die sneller gewoon naar huis, want ze zitten niet heel de middag alleen..
  dinsdag 22 december 2020 @ 23:48:40 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196894510
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, hier met maar 55 cent (maar ze zaten dan ook al ruim boven het vergoedde bedrag)..

Maar begreep dat er best veel vooral wat oudere kinderen van de opvang waren gehaald.. met dat thuiswerken kunnen die sneller gewoon naar huis, want ze zitten niet heel de middag alleen..
Hier is er vrijwel geen kind meer bij de voorschoolse opvang.

De mijne ook niet meer, en in de middag ook veel rustiger op de groepen ja.

Forse impact op die sector.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196894568
Onze BSO heeft 3 tarieven (voor veel/weinig/geen vakantie opvang) en hanteert standaard als tarief 0/0,50/1,00 per uur boven BD-tarief. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 23-12-2020 07:58:29 ]
  woensdag 23 december 2020 @ 01:45:10 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_196895257
Ja, maar het tarief van de bso is veel minder gestegen juist :D
Nou ja, we betalen het uiteraard met liefde, maar het viel me wel op.
disclaimer
  woensdag 23 december 2020 @ 07:17:37 #87
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196896646
Hier is de dagopvang met ¤0,62 gestegen. Ik vond het na die dreigmail in juli nog wel meevallen. Volgens mij is de KOT ook behoorlijk gestegen. Wel sick dat we de ¤10,- per uur naderen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 23 december 2020 @ 08:21:48 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196897053
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, hier met maar 55 cent (maar ze zaten dan ook al ruim boven het vergoedde bedrag)..

Maar begreep dat er best veel vooral wat oudere kinderen van de opvang waren gehaald.. met dat thuiswerken kunnen die sneller gewoon naar huis, want ze zitten niet heel de middag alleen..
O. gaat inderdaad niet meer sinds we thuiswerken. Bij heropening scholen, bso opgezegd. Hij ging al nog maar 1 middag.
Mijn werkgever heeft aangegeven dat ook na afloop van dit alles, ik ipv de één die het was nu minimaal twee dagen thuis mag werken en de overige dagen hadden we al geen opvang nodig. Bovendien groep zes en ivm risicogroep vonden we het niet zo’n tof idee weer te mengen met andere mensen.

Hier zit het nog bomvol en een mega wachtlijst dus dat plekje is al lang weer vergeven.

Prijzen lagen hier trouwens ¤1,50 boven de maximale vergoeding en met een continue rooster tot 14:15 neem je best wat uren op een middag af.
Dus als je zonder kan...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196897195
Even als reactie op het weigeren van de compensatie, je kan ook weer wat “moois”‘doen met het geld.
Zo heeft een moeder van de OC van het kdv bij iedere leidster een cadeaupakketje laten brengen, heeft een andere ouder een leuk speelhuisje gekocht voor de kinderen.
Ik weet dat op de bso ook een ouder daarvan voetbalgoaltjes heeft gekocht en een ander heeft het gehele bedrag gedoneerd.

Nu geef ik toe, ik werk in een wat rijkere wijk, maar zoiets zou je er ook mee kunnen doen :)
  woensdag 23 december 2020 @ 08:46:16 #90
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196897224
@Loj ging mij eigenlijk om de compensatie die je van de SVB krijgt. Bij de opvang zouden ze zeker gebaat zijn met een paar duizend euro, maar liever dat het geld in de staatskas blijft. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196897282
:)
Sorry ik was onduidelijk, ik had het over de compensatie voor de noodopvang waar het eerder over ging :)
  woensdag 23 december 2020 @ 09:13:17 #92
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196897496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:52 schreef Loj het volgende:
:)
Sorry ik was onduidelijk, ik had het over de compensatie voor de noodopvang waar het eerder over ging :)
Ja ik ook, maar ik vermoed dat je het hebt over het stukje wat je van de opvang zelf krijgt? Oh wacht je bedoelt dat er echt mensen zijn die de SVB compensatie aan de opvang gaven in de vorm van een cadeau? Ja, dat zou ook kunnen, maar gezien de hoogte van het bedrag dan dus liever naar de staatskas. Maar buiten dat wel attent, ik geloof dat meerdere mensen bij onze BSO zoiets hebben gedaan met het bedrag wat ze van de BSO kregen. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196897599
Het is echt geen moment bij me opgekomen om de compensatie te weigeren vorige keer :D We hebben geen gebruik gemaakt van de opvang dus waarom zou ik die kosten voor iets dat ik niet gebruikt heb dan weigeren?

Mijn salaris werd/wordt ook gedeeltelijk betaald vanuit NOW regeling, die weiger ik ook niet hoor ondanks mijn eigen buffer :+
  woensdag 23 december 2020 @ 09:32:36 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_196897752
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:21 schreef Fazz het volgende:
Het is echt geen moment bij me opgekomen om de compensatie te weigeren vorige keer :D We hebben geen gebruik gemaakt van de opvang dus waarom zou ik die kosten voor iets dat ik niet gebruikt heb dan weigeren?

Mijn salaris werd/wordt ook gedeeltelijk betaald vanuit NOW regeling, die weiger ik ook niet hoor ondanks mijn eigen buffer :+
Was voor mij echt een ethisch dillema hoor. Er zijn echt zo veel meer mensen die het harder nodig hebben dan ik. En ik ging er geen cent op achteruit gedurende de lockdown.
disclaimer
pi_196897780
Wij kwamen er net achter dat we voor januari opeens een voorschot 'KIT/KGB' hebben gekregen, kindgebonden budget dus.

Nu weet ik dat de voorwaarden daarvoor volgens mij wel verruimd zijn, maar man en ik werken allebei 32 uur en verdienen best wel heel aardig, dus het lijkt me stug dat we daarvoor in aanmerking komen, toch? :?

Straks even een proefberekening maken, maar weet iemand ongeveer wat daar de inkomensgrens voor is?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196897809
Mijn ethisch kompas is niet geactiveerd door deze situatie :+ Zou ook niet weten waarom, de opvangorganisaties zijn ook gecompenseerd door de overheid, waarom zou ik als afnemer van het product (en in de periodes dus niet) daar een verantwoordelijkheid in voelen?

Mijn bedrijf is ook niet overeind gebleven omdat klanten ondanks niet kunnen leveren van het product er van af zagen om compensatie te eisen :D Zonder overheidssteun was ik nu ook werkloos, zoals dat nu bij veel bedrijven zou gelden.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:42:10 #97
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196897853
Snap ik ook helemaal als je er gebruik van maakt hoor, vorige keer voelde het voor mij vooral als een soort smartengeld. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 09:43:15 #98
382129 crew  Donna
pi_196897868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:35 schreef twist02 het volgende:
Wij kwamen er net achter dat we voor januari opeens een voorschot 'KIT/KGB' hebben gekregen, kindgebonden budget dus.

Nu weet ik dat de voorwaarden daarvoor volgens mij wel verruimd zijn, maar man en ik werken allebei 32 uur en verdienen best wel heel aardig, dus het lijkt me stug dat we daarvoor in aanmerking komen, toch? :?

Straks even een proefberekening maken, maar weet iemand ongeveer wat daar de inkomensgrens voor is?
Het is ook afhankelijk van het aantal kinderen dat je hebt, maar die grens is verhoogd naar rond de 70.000 geloof ik voor 2020. Weet niet of het voor 2021 nog hoger geworden is.
pi_196897921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:35 schreef twist02 het volgende:
Straks even een proefberekening maken, maar weet iemand ongeveer wat daar de inkomensgrens voor is?
Ik zag op https://www.consumentenbond.nl/toeslagen/kindgebonden-budget dit staan:
quote:
Hebben jij en je partner een of meer kinderen onder de 18 jaar en verdienen jullie samen tussen de ¤40.000 en ¤90.000 per jaar? Dan hoor jij misschien bij de honderdduizenden ouders die dit jaar voor het eerst ‘kindgebonden budget’ kunnen krijgen.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:58:44 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_196898037
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:38 schreef Fazz het volgende:
Mijn ethisch kompas is niet geactiveerd door deze situatie :+ Zou ook niet weten waarom, de opvangorganisaties zijn ook gecompenseerd door de overheid, waarom zou ik als afnemer van het product (en in de periodes dus niet) daar een verantwoordelijkheid in voelen?

Mijn bedrijf is ook niet overeind gebleven omdat klanten ondanks niet kunnen leveren van het product er van af zagen om compensatie te eisen :D Zonder overheidssteun was ik nu ook werkloos, zoals dat nu bij veel bedrijven zou gelden.
Nou ja, overheidsgeld kan ook maar 1 keer uitgegeven worden, dan heb ik liever dat het gebruikt wordt voor hen die écht worstelen. Maar dat ben ik hoor ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')