abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:54:02 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193980095
quote:
De zomervakantie...Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.

Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?

Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193980139
Vrijdag naar France
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:58:52 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193980176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:56 schreef lighted het volgende:
Vrijdag naar France
Ow ik ga over tweeëneenhalve week weg. Drie weken met het gezin kamperen in de Aveyron.

Waar en hoe ga jij?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193981313
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je de indruk dat het goedkoper geworden is, noord italie, nu?
Krijg wel via fb veel meldingen van parken en agriturismos in Italië waar we eerder geweest zijn, dat ze accommodaties met korting aanbieden. Tot wel 50% vanaf nu tot eind augustus, dus de verleiding is er wel om er nog een weekje aan te plakken.
Je moet gewoon niet op zo’n massacamping gaan staan. Zo’n agriturismo is prima te doen, kleinschalig en je kan er ruimvoldoende afstand houden
pi_193985026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:56 schreef lighted het volgende:
Vrijdag naar France
Waar?

Ik vertrek volgende week woensdag. Met de eigen auto naar de Cote d'Azur, huisje met zwembad vlakbij het strand gehuurd. :)
pi_193985765
Er is maar een plek waar ik naar toe hoef



*O* *O* *O*
pi_193986807
Geen zin om naar het buitenland te gaan en tussen massa's mensen te kamperen. Dus ga een paar dagen Amsterdam in het huis van familie en een weekje naar het chalet van de buren hier op de Veluwe.

De rest van de vakantie komen ze hier de badkamer en keuken verbouwen. Heb ik dan ook mooi de tijd voor.
pi_193986833
Balkonie waarschijnlijk. En hopen op mooi weer.

@haags_kwartiertje
blablablabla
pi_193986863
Als ik sommige mensen moet geloven word je gezien als crimineel als je naar het buitenland gaat.
pi_193986877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 09:39 schreef AlwaysConnected het volgende:
Er is maar een plek waar ik naar toe hoef

[ afbeelding ]

*O* *O* *O*
En welk gehucht is dit?
pi_193986883
September naar Turkije en eind augustus naar Frankrijk _O_
pi_193986886
wij blijven thuis maar toch al genoeg voldoening gehad na iets van 70.000km reizen in een jaar tijd :D

Zuid-Afrika, USA, Aruba, Dubai, Australie en nog wat Europese reisjes tussendoor.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193986932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
wij blijven thuis maar toch al genoeg voldoening gehad na iets van 70.000km reizen in een jaar tijd :D

Zuid-Afrika, USA, Aruba, Dubai, Australie en nog wat Europese reisjes tussendoor.
Zuid-Afrika lijkt me supergaaf! Een land die ik zeker ooit wil bezoeken. Australië ook trouwens.
pi_193986958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:16 schreef TDS0198 het volgende:

[..]

Zuid-Afrika lijkt me supergaaf! Een land die ik zeker ooit wil bezoeken. Australië ook trouwens.
een van onze mooiste trips ooit maar wij houden dan ook van dieren, safari etc etc.
super lieve mensen ook trouwens, heerlijk eten, je kunt er prima vertoeven.
we willen nog zeker een keer terug.

Australië was ook geweldig maar helaas moesten we alles omgooien door covid19 en willen we ook nog een keer terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door Predator40 op 08-07-2020 11:24:32 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  User die overal opduikt 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 11:38:15 #15
186611 Haags
pi_193987158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
Balkonie waarschijnlijk. En hopen op mooi weer.

@:haags_kwartiertje
Tuinesië
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 8 juli 2020 @ 11:39:35 #16
37248 BertV
Handgemaakt
pi_193987175
Norg
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_193987194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:18 schreef Predator40 het volgende:
Australië was ook geweldig maar helaas moesten we alles omgooien door covid19 en willen we ook nog een keer terug.
Wij zouden eind maart voor 6 weken naar Australië en Nieuw-Caledonië gaan. :')

Wel een shitload aan vouchers nu. Hopelijk herkansing volgend jaar. -O-
pi_193987301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wij zouden eind maart voor 6 weken naar Australië en Nieuw-Caledonië gaan. :')

Wel een shitload aan vouchers nu. Hopelijk herkansing volgend jaar. -O-
die vouchers zijn wel een drama, ik hoop dat je ze gewoon allemaal kan gebruiken en dat ze de prijzen normaal houden.

wij zouden begin juni trerug vliegen met Qantas met een overstop in Singapore voor 5 dagen, dat ging hem dus niet worden, we krijgen wel ons geld terug voor die 2 vluchten maar we moesten nieuwe vluchten boeken terug naar huis met Qatar airways die hetzelfde kostten als AL onze vluchten bij elkaar, en toen kregen we ook nog eens een upgrade offer naar de QSuite voor een bedrag die we niet konden laten liggen voor 22 uur vliegen. al met al waren we "iets" meer kwijt dan gepland door corona :D

gelukkig waren onze verblijven en auto wel gratis voor 2.5 maand. :P
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193987336
Over 6 weken naar Spanje (Alicante) *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die overal opduikt 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 11:52:34 #20
186611 Haags
pi_193987363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Over 6 weken naar Spanje (Alicante) *O*
Het is daar nu nog code geel maar dat kan nog Alicante op.
Zonder wrijving geen glans
pi_193987377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het is daar nu nog code geel maar dat kan nog Alicante op.
:D :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:06:25 #22
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193987604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het is daar nu nog code geel maar dat kan nog Alicante op.
Vakantie in het buitenland. Ik zeg ja. Mijn vriendin zegt Ne(e)derland :')
Net efkes anges
pi_193990412
Wij gaan een midweek naar Maastricht. Denk dat een uitstapje naar het drielandenpunt spannend genoeg zal zijn *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:34:08 #24
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193993150
quote:
4s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

En welk gehucht is dit?
Terschelling

https://www.terschelling.nl/
pi_194002543
Ik zoek inspiratie.. Ik had 2 vakanties geboekt voordat de corona pleuris uitbrak, te weten 9 dagen Libanon in Maart en 3 weken China in September en ze zijn allebei gecancelled.

In September heb ik nu dus wel 3 weken vrij van m'n werk, maar wat ga ik doen?? Ik ben een alleenstaande 40'er die bijna altijd met rondreizen meegaat van Djoser/Koningaap e.d. en het aantal bezochte landen staat op 75 of zo.

Iemand hier een serieuze tip?
Dit is een Signature....
pi_194003164
quote:
Nooit van gehoord.
pi_194003194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:05 schreef virl3 het volgende:
Ik zoek inspiratie.. Ik had 2 vakanties geboekt voordat de corona pleuris uitbrak, te weten 9 dagen Libanon in Maart en 3 weken China in September en ze zijn allebei gecancelled.

In September heb ik nu dus wel 3 weken vrij van m'n werk, maar wat ga ik doen?? Ik ben een alleenstaande 40'er die bijna altijd met rondreizen meegaat van Djoser/Koningaap e.d. en het aantal bezochte landen staat op 75 of zo.

Iemand hier een serieuze tip?
Ik heb wel hetzelfde. Ik ga altijd via Shoestring of FOX buiten Europa, nou ja, vaak. Ik ga meerdere keren per jaar op vakantie, vandaar. ;)

Ik zoek nu ook "inspiratie", zeker ook als alleenstaande. Ik kan niet zomaar even met vrouw (en kids) naar de camping. Vorig jaar wel met een vriend naar de Canarische Eilanden geweest. Misschien kan ik met hem nog eens wat organiseren; vakantie of stedentrip ofzo. Maar dan blijven er nog heel wat vakantiedagen openstaan die ook gevuld mogen worden.

Misschien - als je van avontuur houdt- is zoiets als Albanië of Montenegro nog wel iets.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:48:41 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194003938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:51 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik heb wel hetzelfde. Ik ga altijd via Shoestring of FOX buiten Europa, nou ja, vaak. Ik ga meerdere keren per jaar op vakantie, vandaar. ;)

Ik zoek nu ook "inspiratie", zeker ook als alleenstaande. Ik kan niet zomaar even met vrouw (en kids) naar de camping. Vorig jaar wel met een vriend naar de Canarische Eilanden geweest. Misschien kan ik met hem nog eens wat organiseren; vakantie of stedentrip ofzo. Maar dan blijven er nog heel wat vakantiedagen openstaan die ook gevuld mogen worden.

Misschien - als je van avontuur houdt- is zoiets als Albanië of Montenegro nog wel iets.
Montenegro is het reisadvies weer voor aangepast volgens mij, naar oranje.

Hoop dat jullie nog een leuke optie tegenkomen! Misschien met de auto rondreis in ijsland of zo?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194004066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:05 schreef virl3 het volgende:
Ik zoek inspiratie.. Ik had 2 vakanties geboekt voordat de corona pleuris uitbrak, te weten 9 dagen Libanon in Maart en 3 weken China in September en ze zijn allebei gecancelled.

In September heb ik nu dus wel 3 weken vrij van m'n werk, maar wat ga ik doen?? Ik ben een alleenstaande 40'er die bijna altijd met rondreizen meegaat van Djoser/Koningaap e.d. en het aantal bezochte landen staat op 75 of zo.

Iemand hier een serieuze tip?
Nepal? Mocht het mogelijk zijn en je zin hebt in een avontuurlijke / sportieve vakantie..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194004149
Buiten Europa is nog even een no-go denk ik. Zeker als je pas voor over een aantal maanden gaat boeken.
Je weet toch nooit wat er gaat gebeuren? Al zou ik best weer naar Azië willen. Maar dit jaar doen we dat maar even niet.

Die regio is zo en zo niet echt te vertrouwen nu (India, Bangladesh). Dus Nepal? Nah...misschien een ander jaar.

IJsland kan, al ben ik dan meer van de zonnige bestemmingen. :@

Montenegro had mooi geweest, maar oranje dus? Ik ken iemand op de sportschool die daar ging fietsen. Moet zijn plannen dus weer wijzigen dan.
Zo zie je maar hoe lastig het is.

Misschien beland ik wel gewoon ergens in Italië of Griekenland. Ook geen straf. En je helpt de lokale economie weer wat. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 11:17:28 #31
236264 crew  capricia
pi_194004222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:05 schreef virl3 het volgende:
Ik zoek inspiratie.. Ik had 2 vakanties geboekt voordat de corona pleuris uitbrak, te weten 9 dagen Libanon in Maart en 3 weken China in September en ze zijn allebei gecancelled.

In September heb ik nu dus wel 3 weken vrij van m'n werk, maar wat ga ik doen?? Ik ben een alleenstaande 40'er die bijna altijd met rondreizen meegaat van Djoser/Koningaap e.d. en het aantal bezochte landen staat op 75 of zo.

Iemand hier een serieuze tip?
Djoser etc hebben ook groepsreizen in Europa. Italië (Sicilië/Napels) en Griekenland is er zo eentje. Maar ook oost Europa eventueel.

Tevens kun je kijken voor (mee)zeilen in Griekenland. Flotielje zeilen, maar dan mee op het moederschip. Is ook met een groep. Je hoeft niets mee te doen aan boord qua zeilen, maar het mag wel.

Heb je al eens bij SNP de groepsreizen bekeken? Die zijn ook de moeite waard.
Definitely not CIA
pi_194004283
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Djoser etc hebben ook groepsreizen in Europa. Italië (Sicilië/Napels) en Griekenland is er zo eentje. Maar ook oost Europa eventueel.

Tevens kun je kijken voor (mee)zeilen in Griekenland. Flotielje zeilen, maar dan mee op het moederschip. Is ook met een groep. Je hoeft niets mee te doen aan boord qua zeilen, maar het mag wel.

Heb je al eens bij SNP de groepsreizen bekeken? Die zijn ook de moeite waard.
Klopt! Dat zijn meestal van die landen als Albanië, Macedonië, Montenegro, Georgië, Armenië en dergelijke.

Oost-Europa lijkt me ook wel leuk, Roemenië, Bulgarije, maar dat is nu misschien ook niet echt de beste keuze. ;)

Djoser heeft denk ik meer Europese bestemmingen dan een FOX of Shoestring, die zitten toch vooral buiten Europa dacht ik. Misschien ga ik eens bij Djoser kijken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 11:26:56 #33
236264 crew  capricia
pi_194004355
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:21 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt! Dat zijn meestal van die landen als Albanië, Macedonië, Montenegro, Georgië, Armenië en dergelijke.

Oost-Europa lijkt me ook wel leuk, Roemenië, Bulgarije, maar dat is nu misschien ook niet echt de beste keuze. ;)

Djoser heeft denk ik meer Europese bestemmingen dan een FOX of Shoestring, die zitten toch vooral buiten Europa dacht ik. Misschien ga ik eens bij Djoser kijken.
Of Askja.
https://www.askja.nl/voor(...)97&period=&duration=

Als je portemonnee wat dikker is.
Dat zijn echt prachtige reizen.
Definitely not CIA
pi_194005847
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:21 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt! Dat zijn meestal van die landen als Albanië, Macedonië, Montenegro, Georgië, Armenië en dergelijke.

Oost-Europa lijkt me ook wel leuk, Roemenië, Bulgarije, maar dat is nu misschien ook niet echt de beste keuze. ;)

Djoser heeft denk ik meer Europese bestemmingen dan een FOX of Shoestring, die zitten toch vooral buiten Europa dacht ik. Misschien ga ik eens bij Djoser kijken.
Dat is zeker leuk! Dat heb ik vorig jaar gedaan. Alle landen langs van voormalig Joegoslavie. Was errug leuk. :P

Djoser zat ik ook al naar te kijken. Ze hebben twee weken zuid italie die me wel lijkt en portugal maar ik wacht nog even af tot kort voor de vertrek datum. Ander heb ik straks twee vouchers en nog geen vakantie als de boel weer op oranje gaat of zo.
Dit is een Signature....
pi_194005863
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:10 schreef Salina het volgende:
Buiten Europa is nog even een no-go denk ik. Zeker als je pas voor over een aantal maanden gaat boeken.
Je weet toch nooit wat er gaat gebeuren? Al zou ik best weer naar Azië willen. Maar dit jaar doen we dat maar even niet.

Die regio is zo en zo niet echt te vertrouwen nu (India, Bangladesh). Dus Nepal? Nah...misschien een ander jaar.

IJsland kan, al ben ik dan meer van de zonnige bestemmingen. :@

Montenegro had mooi geweest, maar oranje dus? Ik ken iemand op de sportschool die daar ging fietsen. Moet zijn plannen dus weer wijzigen dan.
Zo zie je maar hoe lastig het is.

Misschien beland ik wel gewoon ergens in Italië of Griekenland. Ook geen straf. En je helpt de lokale economie weer wat. ;)
Ik ben vorig jaar in IJsland geweest, en 't was stralend zonnig weer.. Truien en een muts meegenomen enzo, totaal niet nodig gehad.. in Juni.
Dit is een Signature....
pi_194007519
Haha, hier ook een alleenstaande die jaarlijks ook wel een keertje met Fox of Sawadee of zo meegaat. :W Ik heb nog 4 weken verlof staan en geen idee wat ik ermee ga doen. _O- Normaal is in september mijn grote vakantie.

Of ja, geen idee... Buiten Europa lijkt me idd niet verstandig, maar ik had me na mijn laatste verre reis van vorig jaar al voorgenomen de komende jaren in Europa te blijven, er staan genoeg mooie landen op de bucket list (Scandinavië, Balkan, Italië), dus dat zal het wel worden. Heb me al een beetje georiënteerd.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:10 schreef Salina het volgende:
IJsland kan, al ben ik dan meer van de zonnige bestemmingen.
IJsland is prachtig joh. Misschien qua natuur wel het puurste land waar ik ben geweest. Je moet idd alleen geluk hebben met het weer. Ik ging een aantal jaar geleden in september en heb écht geluk gehad. Terwijl je in juli ook ruk weer kunt hebben natuurlijk.

Kijk ook eens op Estivant, ook een organisatie die single reizen in Europa doet. Zelf nog nooit mee geweest, maar wel een breed aanbod, van Zweden tot Ibiza. Al zal het aanbod dit jaar wel wat afwijken van andere jaren.

Verder organisaties genoeg (Fox, Djoser, Shoestring, Sawadee), en genoeg Europa-aanbod, maar vooraf ff informeren hoe het gaat indien een reis niet doorgaat als gevolg van covid of als er tijdens je reis ineens een lockdown plaatsvindt. Verschilt vaak per land en organisatie.

Ach ja, vakanties, uiteindelijk zijn het "luxe producten", maar zeker als het je passie is of als je het hele jaar je rot hebt gewerkt, heb je wel de behoefte om er tussen uit te gaan, zeker in dit "lockdown jaar". :)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_194008798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:58 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

Kijk ook eens op Estivant, ook een organisatie die single reizen in Europa doet. Zelf nog nooit mee geweest, maar wel een breed aanbod, van Zweden tot Ibiza. Al zal het aanbod dit jaar wel wat afwijken van andere jaren.

Die kende ik nog niet. Bedankt!

quote:
Ach ja, vakanties, uiteindelijk zijn het "luxe producten", maar zeker als het je passie is of als je het hele jaar je rot hebt gewerkt, heb je wel de behoefte om er tussen uit te gaan, zeker in dit "lockdown jaar". :)
Klopt. Ik ben 't roerend eens met prof. dr. Ap Dijksterhuis Psycholoog van de Radboud Universiteit Nijmegen. Reizen is als een grote schoonmaak voor je ziel. Het maakt gelukkiger, zorgt voor inspiratie en creativiteit en ontspant je geest. En dat heb ik af en toe nodig. :Y
Dit is een Signature....
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:57:48 #38
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194014172
Begin september zuid-Frankrijk is de bedoeling :7
.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:17:36 #39
208890 June.
Seriously?
pi_194014565
Lombardije :9
Shine bright like a diamond.
pi_194014809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:57 schreef Yankee het volgende:
Begin september zuid-Frankrijk is de bedoeling :7
Idem, normaal gesproken met het gezin in het voorseizoen.nu maar uitgesteld en tegen. Die tijd maar kijken welk land/regio het beste is.
pi_194017829
vandaag richting Dordogne :)
pi_194018735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:02 schreef lighted het volgende:
vandaag richting Dordogne :)
Succes en veel plezier ^O^
pi_194018768
Ik wil eigenlijk deze maand nog een weekje naar Hongarije.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:35:42 #44
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_194019086
Mijn vakantiegeld is al op aan boeken dus dat is thuis blijven.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_194019316
Laatste week van juli 3 dagen naar Berlijn, in plaats van 2 andere gecancelde stedentrips.
pi_194024312
Ik heb dit jaar 2 weken vakantie
Precies die twee weken dat het met bakken uit de lucht komt :')
pi_194024987
Ik zou nu onderweg zijn naar Schiphol voor een vakantie in Indonesië ;(

Kon gelukkig vakantiedagen terugruilen dus hopelijk in de herfst een tripje, ergens binnen Europa.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:56:11 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194025113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:01 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Ik heb dit jaar 2 weken vakantie
Precies die twee weken dat het met bakken uit de lucht komt :')
Dat is wel zuur :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194025149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is wel zuur :(
Yes. En de week daarvoor in de smoorhitte werken op kantoor, aftellen naar het moment dat ik eindelijk naar buiten kon en dan krijg je dit. :')

We zouden gaan varen, maar hebben besloten toch maar thuis te blijven. Wat klussen aan huis, vakantiefoto's sorteren, dat werk.

Gelukkig niet het einde van de wereld. Ga kijken of ik in september nog een weekje los kan peuteren. :)
pi_194025189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:34 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Terschelling

Heb je na 1 dag ook wel gezien zeg.
Lekker saai.

Al paar keer geweest voor een dagje. Je fiets er zo door heen. Het dorp waar ik woon is langer dan dat Terschelling is _O-
pi_194025203
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Heb je na 1 dag ook wel gezien zeg.
Lekker saai.

Al paar keer geweest voor een dagje. Je fiets er zo door heen. Het dorp waar ik woon is langer dan dat Terschelling is _O-
Ik kan me daar wel vermaken hoor. Dorpje is gezellig. Wat wandelen, naar het strand. Vorig jaar nog een paar dagen geweest.
pi_194025214
Sowieso vakantie in Nederland :')
Alles kun je binnen 1 dag bereiken en bekijken. Waarom zou je vrijwillig in Nederland op vakantie gaan? Ik ben nog relatief jong en ik heb heel Nederland allang gezien.

Nederland is in verhouding ook nog eens belachelijk duur.
Is het weer hier ook nog eens veel te wisselvallig en vaak dus slecht.

Ik zit zelf te denken aan New York of Tokyo.
Even kijken of dat lukt met werk. Anders een wat kortere trip naar Rome.
Misschien ook nog even naar Valencia en/of Barcelona. Mocht Spanje niet doorgaan (ongeacht Corona, dat zal mij zorg zijn) dan nog even een andere prachtige stad in Europa bezoeken.
pi_194025216
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:04 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik kan me daar wel vermaken hoor. Dorpje is gezellig. Wat wandelen, naar het strand. Vorig jaar nog een paad dagen geweest.
Het is een leuk eiland. Maar echt maximaal voor een weekend.
Dat kun je geen vakantie noemen. Zeker niet met het pruts weer in NL.
Ga daar gewoon op vrijdag even heen en kom zondag laat terug. Dan heb je alles wel gehad daar.
pi_194025232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:06 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso vakantie in Nederland :')
Alles kun je binnen 1 dag bereiken en bekijken. Waarom zou je vrijwillig in Nederland op vakantie gaan? Ik ben nog relatief jong en ik heb heel Nederland allang gezien.

Nederland is in verhouding ook nog eens belachelijk duur.
Is het weer hier ook nog eens veel te wisselvallig en vaak dus slecht.

Ik zit zelf te denken aan New York of Tokyo.
Even kijken of dat lukt met werk. Anders een wat kortere trip naar Rome.
Misschien ook nog even naar Valencia en/of Barcelona. Mocht Spanje niet doorgaan (ongeacht Corona, dat zal mij zorg zijn) dan nog even een andere prachtige stad in Europa bezoeken.
Niks mis met vakantie in Nederland. Er is een verschil tussen alles vluchtig bekijken en een land beleven.
pi_194025243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het is een leuk eiland. Maar echt maximaal voor een weekend.

Als we op vakantie gaan, blijven we ook niet de hele tijd op 1 plek. Paar daagjes hier, avondje daar. Zo houd je wel afwisseling. Twee weken op 1 plek wordt ook wel saai uiteindelijk.

Dingen hoeven van mij ook niet per se nieuw te zijn. Ik heb toch een soort vakantiegevoel omdat ik ergens anders ben, ook al ben ik er al eerder geweest.

Zo heb ik de haven van Oudeschild (Texel) al tig keer gezien, maar het blijft gezellig en leuk. :)
pi_194025267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Niks mis met vakantie in Nederland. Er is een verschil tussen alles vluchtig bekijken en een land beleven.
Het weer is slecht.
Saaie cultuur en omgeving.

Sure, je kunt een keer een leuk dagje weg doen. Maar nergens echt een weekje weg doen.
Al helemaal niet voor de prijzen van Nederland.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:11 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Als we op vakantie gaan, blijven we ook niet de hele tijd op 1 plek. Paar daagjes hier, avondje daar. Zo houd je wel afwisseling. Twee weken op 1 plek wordt ook wel saai uiteindelijk.

Dingen hoeven van mij ook niet per se nieuw te zijn. Ik heb toch een soort vakantiegevoel omdat ik ergens anders ben, ook al ben ik er al eerder geweest.

Zo heb ik de haven van Oudeschild (Texel) al tig keer gezien, maar het blijft gezellig en leuk. :)
Ik ga ook wel eens naar plekken voor de zoveelste keer.
Maar moet dan wel boeiend zijn. Nederland kun je elke dag overal heen rijden als je wil.
Het is altijd en overal exact hetzelfde. Het weer blijft slecht. Cultuur blijft gelijk.

Dan ga je toch liever aan een prachtig Spaans strand liggen?
En een Middeleeuws stadje dan bezoeken. Even de bergen in.

Dan een saai Nederlands dorpje bezoeken, in de regen, in het Nederlands. Met dezelfde saaie Nederlanders.
pi_194025326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het weer is slecht.
Saaie cultuur en omgeving.

Sure, je kunt een keer een leuk dagje weg doen. Maar nergens echt een weekje weg doen.
Al helemaal niet voor de prijzen van Nederland.
[..]

Ik ga ook wel eens naar plekken voor de zoveelste keer.
Maar moet dan wel boeiend zijn. Nederland kun je elke dag overal heen rijden als je wil.
Het is altijd en overal exact hetzelfde. Het weer blijft slecht. Cultuur blijft gelijk.

Dan ga je toch liever aan een prachtig Spaans strand liggen?
En een Middeleeuws stadje dan bezoeken. Even de bergen in.

Dan een saai Nederlands dorpje bezoeken, in de regen, in het Nederlands. Met dezelfde saaie Nederlanders.
Het is niet koud. Regenkleding aan en gaan met die banaan.
pi_194025361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:14 schreef bianconeri het volgende:


Dan ga je toch liever aan een prachtig Spaans strand liggen?
En een Middeleeuws stadje dan bezoeken. Even de bergen in.

Dan een saai Nederlands dorpje bezoeken, in de regen, in het Nederlands. Met dezelfde saaie Nederlanders.
We hebben een zeilboot, dus varen we zelf daarheen. Dat maakt het extra leuk. Je waardeert een plek des te meer als je er zelf heen gezeild bent.

Ik ga heus ook wel eens op vliegvakantie. Dan kun je sneller op echt exotische plekken komen. Vind ik ook heus gaaf. Maar tegelijkertijd vind ik het ook een beetje saai. Want een vliegtuig boeken, dat kan iedereen.

Is denk ik iets puur persoonlijks :)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:37:21 #59
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194025504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het weer is slecht.
Saaie cultuur en omgeving.

Sure, je kunt een keer een leuk dagje weg doen. Maar nergens echt een weekje weg doen.
Al helemaal niet voor de prijzen van Nederland.
[..]

Ik ga ook wel eens naar plekken voor de zoveelste keer.
Maar moet dan wel boeiend zijn. Nederland kun je elke dag overal heen rijden als je wil.
Het is altijd en overal exact hetzelfde. Het weer blijft slecht. Cultuur blijft gelijk.

Dan ga je toch liever aan een prachtig Spaans strand liggen?
En een Middeleeuws stadje dan bezoeken. Even de bergen in.

Dan een saai Nederlands dorpje bezoeken, in de regen, in het Nederlands. Met dezelfde saaie Nederlanders.
Iedereen zoekt wat anders in een vakantie. Sommigen willen het zo avontuurlijk mogelijk, sommigen willen aan het strand liggen, sommigen willen gewoon lekker op vakantie in eigen land. Allemaal prima; een is niet beter dan het ander. Ik heb overigens ook niks met NL, al vind ik Zeeland wel leuk. Ben blij dat er Europees weer wat meer kan.

Ik zou overigens niet rekenen op NYC, daar mag je niet eens naartoe als Nederlander. Binnen EU genoeg opties.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194025889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:21 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Want een vliegtuig boeken, dat kan iedereen.

Dat klinkt wel beetje tegenstrijdig tegenover een vakantie in Nederland.
Want in Nederland blijven, dat kan iedereen. We wonen er notabene xD.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Iedereen zoekt wat anders in een vakantie. Sommigen willen het zo avontuurlijk mogelijk, sommigen willen aan het strand liggen, sommigen willen gewoon lekker op vakantie in eigen land. Allemaal prima; een is niet beter dan het ander. Ik heb overigens ook niks met NL, al vind ik Zeeland wel leuk. Ben blij dat er Europees weer wat meer kan.

Ik zou overigens niet rekenen op NYC, daar mag je niet eens naartoe als Nederlander. Binnen EU genoeg opties.
Doe mij maar de wat meer natuurrijke gebieden van Nederland.
Maar ook daar ben je met een dag wel klaar, buiten dat ik daar zelf al woon dus het altijd bij mij in de buurt heb.

Nee NYC reken ik ook niet op voor dit jaar. Tokyo lijkt mij nog wel mooi om te doen.
Maar goed Europa is een prachtig continent met zo veel verschillen om te bekijken.
En reizen is lekker goedkoop. Voor een paar honderd euro ben je minstens een week in het buitenland, hotel en vlucht.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:17:06 #61
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194025968
Tokio lopen de besmettingen ook weer flink op.
Sowieso: 11 uur met zo'n kutmondkapje op zitten :{

[ Bericht 63% gewijzigd door matthijst op 11-07-2020 13:05:23 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194026088
Maspalomas denk ik
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_194035058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Heb je na 1 dag ook wel gezien zeg.
Lekker saai.

Al paar keer geweest voor een dagje. Je fiets er zo door heen. Het dorp waar ik woon is langer dan dat Terschelling is _O-
Klopt voor een dag is het voor sommige leuk.

Ik ben er bijna een week
Ach een ieder zijn gebrek
Hahah
pi_194036957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:06 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso vakantie in Nederland :')
Alles kun je binnen 1 dag bereiken en bekijken. Waarom zou je vrijwillig in Nederland op vakantie gaan? Ik ben nog relatief jong en ik heb heel Nederland allang gezien.

Nederland is in verhouding ook nog eens belachelijk duur.
Is het weer hier ook nog eens veel te wisselvallig en vaak dus slecht.

Ik zit zelf te denken aan New York of Tokyo.
Even kijken of dat lukt met werk. Anders een wat kortere trip naar Rome.
Misschien ook nog even naar Valencia en/of Barcelona. Mocht Spanje niet doorgaan (ongeacht Corona, dat zal mij zorg zijn) dan nog even een andere prachtige stad in Europa bezoeken.
heel nederland allang gezien ???
lijkt me erg stug.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:11:31 #65
47102 Elvi
miemkwien
pi_194037008
De UK is weer open sinds gisteren?
pi_194037018
Limburg is voor mij ook buitenland. Versta ze net zo slecht als Fransen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:13:36 #67
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194037032
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:11 schreef Elvi het volgende:
De UK is weer open sinds gisteren?
Yup. O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:27:47 #68
47102 Elvi
miemkwien
pi_194037188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Yup. O+
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:28:39 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194037199
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

Wij hebben ook alweer geboekt. Londen O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194037249
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Don’t be a darcy!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194037626
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:D

Wij hebben ook alweer geboekt. Londen O+
Serieus?
Ik mis het echt, maar sla nog even over. Ik heb ook familie op drie kwartier buiten Londen wonen maar zelfs zijn moeder gaat nog niet naar hem toe.
Tap tap tap
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:01:39 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194037646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Serieus?
Ik mis het echt, maar sla nog even over. Ik heb ook familie op drie kwartier buiten Londen wonen maar zelfs zijn moeder gaat nog niet naar hem toe.
Voor over paar maandjes pas. En gratis annuleren, dus als het weer achteruit gaat gaan we uiteraard niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:02:47 #73
47102 Elvi
miemkwien
pi_194037664
Ik zit te kijken voor de eerste 2 weken augustus.

If I die, I die. Dan heb ik tenminste nog de UK gezien.
pi_194037702
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:02 schreef Elvi het volgende:
Ik zit te kijken voor de eerste 2 weken augustus.

If I die, I die. Dan heb ik tenminste nog de UK gezien.
Kan ik je dan een boodschappenlijstje meegeven?
Tap tap tap
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:05:03 #75
47102 Elvi
miemkwien
pi_194037720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan ik je dan een boodschappenlijstje meegeven?
Kan niet garanderen dat ik er niet op zal hoesten.
pi_194037737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Kan niet garanderen dat ik er niet op zal hoesten.
Is oké.
Tap tap tap
pi_194039383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heel nederland allang gezien ???
lijkt me erg stug.
Niet elk gat wat er bestaat.
Maar welk elk enigszins interessant plekje. Waar NL er weinig van heeft.

En waar wil je uberhaupt lang zijn? Als ik een dag naar de zee wil dan ben je er binnen een dag.
Wil ik naar de Veluwe ben ik er binnen een dag. WIl ik naar een eiland ben ik er binnen een dag.
Wil je naar de Ardennen, ben je er binnen een dag.
Wil je naar de Hondsrug en Westerwolde, ben je er binnen een dag.

En dat alles heb je in een dag, max een weekend wel gezien. Zelfde voor de paar boeiende steden die NL kent.
Is niet zoals een Barcelona, Londen of een Rome waar je heel lang je kunt vermaken.
pi_194039425
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:23 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Klopt voor een dag is het voor sommige leuk.

Ik ben er bijna een week
Ach een ieder zijn gebrek
Hahah
Tja als je alleen op het strand wilt liggen prima i guess? Niet dat dat met het Nederlandse weer ooit een week achter elkaar kan.
Het is een piepklein dorpje. En het eiland fiets je in een uurtje over. Dus lijkt mij ook sterk dat je dat 100x gaat doen xD.

Als jij je daar een week kunt vermaken, zeer knap. Veel bordspellen mee waarschijnlijk.
En dat al helemaal als je er vaker heen gaat.
Dan te bedenken dat dat ook nog eens duurder is dan een normale reis naar het buitenland.

Tja, elke gek zijn gebrek idd. En een dief voor de portemonnee en vakantie :P
pi_194040235
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Tja als je alleen op het strand wilt liggen prima i guess? Niet dat dat met het Nederlandse weer ooit een week achter elkaar kan.
Het is een piepklein dorpje. En het eiland fiets je in een uurtje over. Dus lijkt mij ook sterk dat je dat 100x gaat doen xD.

Als jij je daar een week kunt vermaken, zeer knap. Veel bordspellen mee waarschijnlijk.
En dat al helemaal als je er vaker heen gaat.
Dan te bedenken dat dat ook nog eens duurder is dan een normale reis naar het buitenland.

Tja, elke gek zijn gebrek idd. En een dief voor de portemonnee en vakantie :P
Ach ik vermaak me prima, fietsen, wandelen , lekker luieren . Enjoy jou vakantie waar dan ook
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:59:44 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194041218
2 nachten Zaandam nu, heerlijk om ff weg te zijn.
Zaanse Schans, Amsterdam.
Zou normaal naar Amerika gaan deze zomer, nu mooi eens de toeristische dingen in NL bekijken zonder toeristen :9
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194042681
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:59 schreef matthijst het volgende:
2 nachten Zaandam nu, heerlijk om ff weg te zijn.
Zaanse Schans, Amsterdam.
Zou normaal naar Amerika gaan deze zomer, nu mooi eens de toeristische dingen in NL bekijken zonder toeristen :9
:D
Veel plezier.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_194045233
Hier weekje België. Vlakbij de plek waar Graspop Metal Meeting wordt gehouden, is 2 km verderop.

Dus niet ver van Nederland af. Dat is de reden dat we voor België kozen, mocht hier de pleuris uitbreken zijn we zo thuis. Met bestemmingen als Tenerife oid loop je kans op het vliegveld vast te komen zitten. Per vandaag gaan de mondkapjes hier in. Verplicht in openbare gebouwen, musea en winkels. Prima te doen.

Ook hier wordt de 1,5 m los mee om gegaan, misschien daarom de mondkapjes regel.

Verder wordt je overal wel herinnerd aan Corona maar musea en restaurants zijn op afspraak open of als er plek beschikbaar is. De natuur kan je altijd in :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:58:18 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194048176
Wij krijgen wel twijfels over Kroatië over 2 weken, het laait daar nu behoorlijk op. :{
En ik wil niet daar zitten als het reisadvies verandert.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 12 juli 2020 @ 09:26:11 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_194048360
Zou gewoon niet reageren op trolletje bianconeri
pi_194048441
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:58 schreef Arizona het volgende:
Wij krijgen wel twijfels over Kroatië over 2 weken, het laait daar nu behoorlijk op. :{
En ik wil niet daar zitten als het reisadvies verandert.
Vaak ben je te bang. Zolang je niet op zo’n massa camping staat zou ik gewoon gaan. Mits met de auto
Wij gaan met ons gezinnetje 3 nachten naar Oostenrijk en daarna een weekje Gardameer. Ik voel me af en toe crimineel als ik al die ohh’s en ahh’s hoor als ik dat vertel. Mensen zijn bange poepers en doen alsof iedereen een potentieel moordwapen is. En dat terwijl er zelfs op het hoogtepunt slechts enkelen op 10000 mensen besmet waren. Laat je niet gek maken en geniet gewoon van je welverdiende vakantie.
En mocht er toch een soort van lockdown komen, wordt dat van te voren aangekondigd en stap je in de auto. Binnen een paar uur ben je het land uit.
  zondag 12 juli 2020 @ 09:40:45 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194048476
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:36 schreef hvan het volgende:

[..]

Vaak ben je te bang. Zolang je niet op zo’n massa camping staat zou ik gewoon gaan.
Wij gaan met ons gezinnetje 3 nachten naar Oostenrijk en daarna een weekje Gardameer. Ik voel me af en toe crimineel als ik al die ohh’s en ahh’s hoor als ik dat vertel. Mensen zijn bange poepers en doen alsof iedereen een potentieel moordwapen is. En dat terwijl er zelfs op het hoogtepunt slechts enkelen op 10000 mensen besmet waren. Laat je niet gek maken en geniet gewoon van je welverdiende vakantie.
En mocht er toch een soort van lockdown komen, wordt dat van te voren aangekondigd en stap je in de auto. Binnen een paar uur ben je het land uit.
+1. Kans is enorm klein dat je wat overkomt daar en dat de boel zonder waarschuwing meteen op slot gaat. Helemaal als je gewoon wat rondreist met de auto...amper risico. Ligt er heel erg aan wat voor vakantie je kiest.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:48:29 #87
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194049215
@hvan en @AlwaysHappy jullie hebben zeker een punt hoor! We gaan met de auto en naar een appartementencomplex, niet naar zo'n mega-camping.
Maar ik zou het wel zonde vinden als we onze vakantie hals over kop moesten afbreken :')
In Oostenrijk en Italië zijn de cijfers gewoon nog mooi stabel, maar in Kroatië zijn op één dag nog nooit zoveel besmettingen geweest als gisteren :{ We kijken het nog een weekje aan, verbetert de boel dan niet, dan boeken we ook om naar bijv. Italië of Frankrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arizona op 12-07-2020 10:57:09 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194049682
Ik blijf lekker thuis. Ik ga eventuele problemen niet opzoeken met alle risico’s van dien.

Er is gezegd ( en ook met m’n eigen gezonde verstand had ik dit al bedacht): bij een eventuele uitbraak in het vakantieland krijg je geen hulp van de Nederlandse overheid. Toch vervelend als je 2 maanden langer in je hotel moet blijven en het vakantiebudget raakt op na de 3e week.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:41:12 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194049767
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:35 schreef JanGroen het volgende:
Ik blijf lekker thuis. Ik ga eventuele problemen niet opzoeken met alle risico’s van dien.

Er is gezegd ( en ook met m’n eigen gezonde verstand had ik dit al bedacht): bij een eventuele uitbraak in het vakantieland krijg je geen hulp van de Nederlandse overheid. Toch vervelend als je 2 maanden langer in je hotel moet blijven en het vakantiebudget raakt op na de 3e week.
Op zich zullen ze in de meeste gevallen echt niet direct de grenzen dicht gooien hoor. Naar mijn idee kiezen ze gewoon een datum, dus je hebt dan wel even om het land te verlaten. Maar ik snap de angst wel hoor :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:43:31 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194049797
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:48 schreef Arizona het volgende:
@:hvan en @:alwayshappy jullie hebben zeker een punt hoor! We gaan met de auto en naar een appartementencomplex, niet naar zo'n mega-camping.
Maar ik zou het wel zonde vinden als we onze vakantie hals over kop moesten afbreken :')
In Oostenrijk en Italië zijn de cijfers gewoon nog mooi stabel, maar in Kroatië zijn op één dag nog nooit zoveel besmettingen geweest als gisteren :{ We kijken het nog een weekje aan, verbetert de boel dan niet, dan boeken we ook om naar bijv. Italië of Frankrijk.
Vakantie moet je sowieso een ontspannen gevoel geven, dus als je het niet vertrouwt idd gewoon omboeken. Hoe klein de kans wel niet is altijd je eigen gevoelens volgen.

Risico dat je je vakantie vroegtijdig stop moet zeggen is er overigens altijd wel natuurlijk. Je kan een ongeluk krijgen, of bericht krijgen dat er thuis iemand is overleden, etc. Maar ik snap dat dit wat dreigender aanvoelt :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194050051
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:35 schreef JanGroen het volgende:
Ik blijf lekker thuis. Ik ga eventuele problemen niet opzoeken met alle risico’s van dien.

Er is gezegd ( en ook met m’n eigen gezonde verstand had ik dit al bedacht): bij een eventuele uitbraak in het vakantieland krijg je geen hulp van de Nederlandse overheid. Toch vervelend als je 2 maanden langer in je hotel moet blijven en het vakantiebudget raakt op na de 3e week.
Als je binnen Europa blijft geven ze mensen echt wel 2 dagen de kans om het land uit te rijden :D

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:58 schreef Arizona het volgende:
Wij krijgen wel twijfels over Kroatië over 2 weken, het laait daar nu behoorlijk op. :{
En ik wil niet daar zitten als het reisadvies verandert.
Als hier in Friesland de pleuris uitbreekt zit je toch ook gewoon nog relaxed op je kampeerstoeltje in Limburg?! Niet te snel panikeren.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 12 juli 2020 @ 12:05:10 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_194050087
Wij hebben een week België geboekt. Lees nu dat vanaf deze week mondkapjes daar verplicht zijn in openbare ruimtes. Dat is wel jammer.
pi_194050378
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op zich zullen ze in de meeste gevallen echt niet direct de grenzen dicht gooien hoor. Naar mijn idee kiezen ze gewoon een datum, dus je hebt dan wel even om het land te verlaten. Maar ik snap de angst wel hoor :Y
Misschien wel met eigen vervoer, maar met een vliegtuig gaat dat toch lastig worden.
  zondag 12 juli 2020 @ 12:31:38 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194050437
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:26 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Misschien wel met eigen vervoer, maar met een vliegtuig gaat dat toch lastig worden.
Je bent hooguit wat extra geld kwijt omdat je last minute eerder weg moet. Of je moet echt op een eiland zitten waar maar 1x per week een vlucht gaat zeg maar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194050500
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:26 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Misschien wel met eigen vervoer, maar met een vliegtuig gaat dat toch lastig worden.
Jij kunt idd beter thuis blijven :+

Die paniekzaaierij van mensen, vreselijk.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_194051013
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:05 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben een week België geboekt. Lees nu dat vanaf deze week mondkapjes daar verplicht zijn in openbare ruimtes. Dat is wel jammer.
Waarom is dat jammer?

Wees blij dat ze pro-actief zijn :)

In de buitenlucht is het niet verplicht, rondom monumenten kan je nog steeds zonder mondkapje poseren. Binnen wel, maar juist verstandig. In supermarkten ed houdt niemand zich aan de 1,5 m dus dan is een mondkapje een prima oplossing. In restaurants heb je het ook niet nodig, personeel draagt het wel.

Het levert af en toe aparte foto's op in musea, en sommige mensen dragen de kapjes ook buiten. Dus unieke foto's die hoop ik komende vakanties er niet meer zullen zijn.

Houdt rekening mee dat je musea en attractieparken vantevoren reserveert. Dagkassa's zijn wel open maar dan heb je kans dat je niet naar binnen kan omdat het te druk is.

Veel plezier bij onze Zuiderburen, het is hier nu aangenaam weer, in het dorpje vlakbij het Graspop terrein :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 12 juli 2020 @ 13:57:36 #97
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194051380
Sneu, die mondkapjes. Hier ook in de trein. Meteen bij uitstappen trekt iedereen ze weer af en buiten bij Amsterdam CS lopen ze je bijna van de sokken.
Ik zeg laat het lekker los al die onzin *)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194051825
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:59 schreef matthijst het volgende:
2 nachten Zaandam nu, heerlijk om ff weg te zijn.
Zaanse Schans, Amsterdam.
Zou normaal naar Amerika gaan deze zomer, nu mooi eens de toeristische dingen in NL bekijken zonder toeristen :9
Die gedachte heb ik ook gehad. Eindelijk eens naar een relatief rustig Rijksmuseum en Van Goghmuseum geweest *)
  zondag 12 juli 2020 @ 14:36:59 #99
6941 APK
Factual, I think.
pi_194051988
Amsterdam begint weer behoorlijk vol te lopen met toeristen, lijkt ook wel of het lompe volk voorop loopt.
Flinke groepen, niet aan de kant gaan, met zijn allen de supermarkt in en naast elkaar smalle straatjes blokkeren.
Geniet er dus nog maar even snel van zolang het nog kan :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_194052667
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:59 schreef matthijst het volgende:
2 nachten Zaandam nu, heerlijk om ff weg te zijn.
Zaanse Schans, Amsterdam.
Zou normaal naar Amerika gaan deze zomer, nu mooi eens de toeristische dingen in NL bekijken zonder toeristen :9
welke toeristische dingen zijn dit dan?

Ik ga deze zomer in mijn tuin vieren :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194053506
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke toeristische dingen zijn dit dan?

Ik ga deze zomer in mijn tuin vieren :Y
Gast je komt uit 82... dan heb je toch wel veel dingen inmiddels bezocht? Neeltje Jans,
Zaanse schans, giethoorn, This is Holland experience,
Madurodam, omniversum, Valkenburg grotten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 12 juli 2020 @ 16:10:47 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194053861
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke toeristische dingen zijn dit dan?

Ik ga deze zomer in mijn tuin vieren :Y
Geen idee dacht zelf aan dit bv:
Zaanse Schans, Kinderdijk, Volendam, Edam, Marken, Giethoorn, Maastricht, random waddeneiland.

Meeste ooit wel gezien, vroegah, maar leuk om nog eens te doen.
Augustus 5 dagen Berlijn geboekt, eens kijken of dat doorgaat.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:12:06 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194053882
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:50 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gast je komt uit 82... dan heb je toch wel veel dingen inmiddels bezocht? Neeltje Jans,
Zaanse schans, giethoorn, This is Holland experience,
Madurodam, omniversum, Valkenburg grotten.
Het zal je verbazen hoe weinig landgenoten daar geweest zijn..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:13:58 #104
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194053926
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoe weinig landgenoten daar geweest zijn..
Denk altijd: verre vliegvakanties zolang het kan, dichter bij huis komt nog wel een keer. Voila: corona *)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194055995
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:50 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gast je komt uit 82... dan heb je toch wel veel dingen inmiddels bezocht? Neeltje Jans,
Zaanse schans, giethoorn, This is Holland experience,
Madurodam, omniversum, Valkenburg grotten.
ja maar daar is het altijd druk, ook nu. Ik kan me geen toeristische plekken bedenken die rustig zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194056166
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je bent hooguit wat extra geld kwijt omdat je last minute eerder weg moet. Of je moet echt op een eiland zitten waar maar 1x per week een vlucht gaat zeg maar.
Als alle toeristen in hetzelfde vliegtuig terug willen zullen er toch een aantal misgrijpen. Mocht je wel thuis geraken dan kun jeeerst 2 weken in quarantaine. Toch fijn die drang om ondanks alles toch op vakantie te gaan.
pi_194056289
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja maar daar is het altijd druk, ook nu. Ik kan me geen toeristische plekken bedenken die rustig zijn.
Kinderdijk en giethoorn zijn nu heel rustig zonder alle buitenlandse toeristen.. ;)
  zondag 12 juli 2020 @ 18:26:34 #108
3542 Gia
User under construction
pi_194056460
Imby
pi_194056740
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kinderdijk en giethoorn zijn nu heel rustig zonder alle buitenlandse toeristen.. ;)
Denk dat je er hoogstens wat Duitsers en Belgen zal treffen idd en wat Nederlandse gezinnetjes.

Giethoorn en Zaanse schans was vooral populair bij Chinese bustoeristen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 12 juli 2020 @ 19:25:58 #110
62419 CherryLips
chocoholic
pi_194057432
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kinderdijk en giethoorn zijn nu heel rustig zonder alle buitenlandse toeristen.. ;)
Serieus, want ik ben nog nooit in Kinderdijk en de Zaanse schans geweest :@
Wel aan de andere kant van de wereld :')
Tap tap tap
  zondag 12 juli 2020 @ 19:32:15 #111
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194057546
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:07 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Als alle toeristen in hetzelfde vliegtuig terug willen zullen er toch een aantal misgrijpen. Mocht je wel thuis geraken dan kun jeeerst 2 weken in quarantaine. Toch fijn die drang om ondanks alles toch op vakantie te gaan.
Niks mis met die drang bij sommigen, reizen mag immers weer gewoon. Dat jij die drang niet hebt is ook prima.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194069068
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:15 schreef Basp1 het volgende:
Kinderdijk en giethoorn zijn nu heel rustig zonder alle buitenlandse toeristen..
Paar weken geleden nog in Giethoorn, en druk zat. Alleen bijna geen Chinezen idd. En was ook op zaterdagmiddag, als meer mensen vrij hebben, door de week zal het idd best wel te doen zijn.

Binnenkort wellicht een lang weekend Dordrecht. Stad die mooi moet zijn, maar waar ik nog nooit ben geweest. Wonen nog wat kennissen in de buurt, dus wellicht combineren met een reünie. Kinderdijk in de buurt, Biesbosch in de buurt, misschien nog ff naar Rotterdam, dus krijg de tijd wel om. In NL kun je genoeg vermaak vinden. :)

Al kriebelt het ook om weer naar het buitenland te gaan, nog verlof zat, dus binnenkort maar eens wel leuke / relatief veilige opties op een rijtje zetten. ^O^ Wel binnen Europa, erbuiten is niet echt verstandig.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_194069123
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Serieus, want ik ben nog nooit in Kinderdijk en de Zaanse schans geweest :@
Wel aan de andere kant van de wereld :')
Ik was voordat ik een buitenlandse collega in het weekend wat moest vermaken ook nog nooit in kinderdijk geweest. :D Daarna er ook niet meer geweest maar om het een keer gezien te hebben een verzameling molens op een dijk toch best indrukwekkend hoe we dat ooit gemaakt hebben. *O*
pi_194069197
Ben vorige week naar Rijksmuseum geweest, wilde het al jaren doen maar die toeristenmassa hield mij tegen. Klein beetje toerisme was er natuurlijk wel, maar vooral Nederlandse gezinnen. Meeste ruimtes heerlijk rustig kunnen bekijken zonder drukte, unicum wel hoor.

In het begin wel wat gemerkt van de corona maatregelen, maar naar mate je verder kwam in het museum hield niemand zich echt aan de 1,5m regel.

Is ook niet te doen, gewoon je gezonde verstand gebruiken dan kom je al een eind.
pi_194069290
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Ben vorige week naar Rijksmuseum geweest, wilde het al jaren doen maar die toeristenmassa hield mij tegen. Klein beetje toerisme was er natuurlijk wel, maar vooral Nederlandse gezinnen. Meeste ruimtes heerlijk rustig kunnen bekijken zonder drukte, unicum wel hoor.

In het begin wel wat gemerkt van de corona maatregelen, maar naar mate je verder kwam in het museum hield niemand zich echt aan de 1,5m regel.

Is ook niet te doen, gewoon je gezonde verstand gebruiken dan kom je al een eind.
Is de Nachtwacht goed zichtbaar nu? Laatste keer dat ik er was stond er een scan apparaat voor.
pi_194069426
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Is de Nachtwacht goed zichtbaar nu? Laatste keer dat ik er was stond er een scan apparaat voor.
Nope, ze zijn nog steeds bezig. Wij hadden geluk dat het apparaat bezig was met de zijkanten zodat het schilderij gewoon te zien was.
pi_194069663
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Paar weken geleden nog in Giethoorn, en druk zat. Alleen bijna geen Chinezen idd. En was ook op zaterdagmiddag, als meer mensen vrij hebben, door de week zal het idd best wel te doen zijn.

Binnenkort wellicht een lang weekend Dordrecht. Stad die mooi moet zijn, maar waar ik nog nooit ben geweest. Wonen nog wat kennissen in de buurt, dus wellicht combineren met een reünie. Kinderdijk in de buurt, Biesbosch in de buurt, misschien nog ff naar Rotterdam, dus krijg de tijd wel om. In NL kun je genoeg vermaak vinden. :)

Al kriebelt het ook om weer naar het buitenland te gaan, nog verlof zat, dus binnenkort maar eens wel leuke / relatief veilige opties op een rijtje zetten. ^O^ Wel binnen Europa, erbuiten is niet echt verstandig.
Dordrecht is voor toeristen wel een mooie stad, kan je zeker wel dag of 1-2 max vermaken. Ook als je inderdaad de Biesbosch meeneemt
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194070046
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Paar weken geleden nog in Giethoorn, en druk zat. Alleen bijna geen Chinezen idd. En was ook op zaterdagmiddag, als meer mensen vrij hebben, door de week zal het idd best wel te doen zijn.

Binnenkort wellicht een lang weekend Dordrecht. Stad die mooi moet zijn, maar waar ik nog nooit ben geweest. Wonen nog wat kennissen in de buurt, dus wellicht combineren met een reünie. Kinderdijk in de buurt, Biesbosch in de buurt, misschien nog ff naar Rotterdam, dus krijg de tijd wel om. In NL kun je genoeg vermaak vinden. :)

Al kriebelt het ook om weer naar het buitenland te gaan, nog verlof zat, dus binnenkort maar eens wel leuke / relatief veilige opties op een rijtje zetten. ^O^ Wel binnen Europa, erbuiten is niet echt verstandig.
Dordt is een leuke stad! Veel leuke pleintjes en genoeg te zien voor een weekend :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194070257
Ik was zaterdag in Antwerpen. Onder anderen in het Rubenshuis. Met verplicht mondkapje.
Ik vond het erg benauwend. In iedere ruimte zit een persoon op te letten.

Buiten daarentegen; stampevol. De terrassen stampevol. Geen anderhalve meter.
Op de Meir kon je over de koppen lopen.

Oh ja, lange rijen buiten de winkels. Binnen verplicht mondkapje. Echt iedere zaak rijendik ervoor. No way dat ik daar in ging staan :N

We zijn lekker langs de Schelde gaan lopen.
pi_194072425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:58 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Haha, hier ook een alleenstaande die jaarlijks ook wel een keertje met Fox of Sawadee of zo meegaat. :W Ik heb nog 4 weken verlof staan en geen idee wat ik ermee ga doen. _O- Normaal is in september mijn grote vakantie.

Kijk ook eens op Estivant, ook een organisatie die single reizen in Europa doet. Zelf nog nooit mee geweest, maar wel een breed aanbod, van Zweden tot Ibiza. Al zal het aanbod dit jaar wel wat afwijken van andere jaren.

Verder organisaties genoeg (Fox, Djoser, Shoestring, Sawadee), en genoeg Europa-aanbod, maar vooraf ff informeren hoe het gaat indien een reis niet doorgaat als gevolg van covid of als er tijdens je reis ineens een lockdown plaatsvindt. Verschilt vaak per land en organisatie.
Estivant ken ik! Meerdere keren mee op vakantie geweest. :D

Ik ben nu aan het kijken overal, het probleem alleen met georganiseerde reizen is dat verreweg het meeste aanbod pas voor in (eind) augustus/september is. Dus even weg in juli/begin augustus wordt lastig. Ik kan wellicht met een vriend maar die heeft vanwege de Coronaperikelen wat minder geld te makken.

Verder ben ik ook nog nooit in Kinderdijk geweest, of Gierhoorn, of Zaanse Schans. _O-

quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Binnenkort wellicht een lang weekend Dordrecht. Stad die mooi moet zijn, maar waar ik nog nooit ben geweest. Wonen nog wat kennissen in de buurt, dus wellicht combineren met een reünie. Kinderdijk in de buurt, Biesbosch in de buurt, misschien nog ff naar Rotterdam, dus krijg de tijd wel om. In NL kun je genoeg vermaak vinden. :)

Al kriebelt het ook om weer naar het buitenland te gaan, nog verlof zat, dus binnenkort maar eens wel leuke / relatief veilige opties op een rijtje zetten. ^O^ Wel binnen Europa, erbuiten is niet echt verstandig.
Dordrecht is leuk! Doe een rondvaart dan. Dan zie je de huisjes langs de grachten, erg mooi (als je net zoals ik van oude huisjes houdt). En Dordrecht heeft ook wat specialiteiten die je geprobeerd moet hebben, zoals de bekende distilleerderij Rutte met zijn befaamde likeuren en jenevers, en de typische Appelmarijn. :Y)

https://indebuurt.nl/dord(...)moet-hebben~75499/2/
https://indebuurt.nl/dord(...)moet-hebben~75499/3/

Toevallig beide in de Vriesestraat, dus ik zou zeggen: leef je uit!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194104914
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:32 schreef Salina het volgende:
Dordrecht is leuk! Doe een rondvaart dan. Dan zie je de huisjes langs de grachten, erg mooi (als je net zoals ik van oude huisjes houdt). En Dordrecht heeft ook wat specialiteiten die je geprobeerd moet hebben, zoals de bekende distilleerderij Rutte met zijn befaamde likeuren en jenevers, en de typische Appelmarijn. :Y)

https://indebuurt.nl/dord(...)moet-hebben~75499/2/
https://indebuurt.nl/dord(...)moet-hebben~75499/3/

Toevallig beide in de Vriesestraat, dus ik zou zeggen: leef je uit!
Dank voor de tips. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_194106068
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geen idee dacht zelf aan dit bv:
Zaanse Schans, Kinderdijk, Volendam, Edam, Marken, Giethoorn, Maastricht, random waddeneiland.

Meeste ooit wel gezien, vroegah, maar leuk om nog eens te doen.
Augustus 5 dagen Berlijn geboekt, eens kijken of dat doorgaat.
Volendam zou ik lekker overslaan, mis je helemaal niets aan.
pi_194112734
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:10 schreef matthijst het volgende:
random waddeneiland.
Die hebben juist allemaal een ander karakter. Zowel landschappelijk als cultureel. Random zou ik dat dus niet kiezen.
pi_194113351
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die hebben juist allemaal een ander karakter. Zowel landschappelijk als cultureel. Random zou ik dat dus niet kiezen.
Er zijn inderdaad verschillen. Hou je van drukke gezellige dorpjes dan hebben vooral Texel, Ameland en Terschelling veel te bieden. Ben je meer een rustzoeker en heb je weinig winkeld e.d. nodig maar wel veel natuur dan kun je beter voor Vlieland of Schiermonnikoog gaan.

Of je bent een echte welness liefhebber dan zijn de Duitse Waddeneilanden Borkum en Norderney zeer geschikt.
pi_194113964
Zat eerst aan Venetie te denken maar gezien het aan en af schakelen van oranje is misschien dichter bij huis toch beter.

Is Wuppertal en omgeving iets?
Overigens ook alleenstaand maar groepsreizen trekken mij niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194124564
Zijn er eigenlijk nog landen waarbij er geen mondkapjes plicht is.... :(
  vrijdag 17 juli 2020 @ 09:03:11 #127
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194124603
Nergens heen dit jaar.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 09:12:59 #128
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194124721
Geannuleerd *O*
F.K.A. SuperwormJim
pi_194124778
quote:
Zomervakantie #6 Waar ga jij heen?
Verhuizen naar ons nieuwe huis. Maandag de sleutel. Hiep hiep hoera *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 09:17:32 #130
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194124779
Dat continu gejank over mondkapjes :') waar een klein land klein in kan zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194124856
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:17 schreef Dven het volgende:
Dat continu gejank over mondkapjes :') waar een klein land klein in kan zijn.
Nogal ja. :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_194125006
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn er eigenlijk nog landen waarbij er geen mondkapjes plicht is.... :(
Ja, Nederland.
pi_194126051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn er eigenlijk nog landen waarbij er geen mondkapjes plicht is.... :(
nee, gewoon dragen dat ding
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:28:12 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194126340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nogal ja. :D
De dramaqueens komen goed bovendrijven ja _O- Lijkt ook voornamelijk een Amerikaans en Nederlands dingetje te zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194126879
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:28 schreef Dven het volgende:

[..]

De dramaqueens komen goed bovendrijven ja _O- Lijkt ook voornamelijk een Amerikaans en Nederlands dingetje te zijn.
Zou goed kunnen dat het een Nederlands dingetje is. Er zijn bijvoorbeeld ook heel veel mensen die een opgevoerde snorscooter hebben om onder een helm uit te komen :')
pi_194126903
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:28 schreef Dven het volgende:

[..]

De dramaqueens komen goed bovendrijven ja _O- Lijkt ook voornamelijk een Amerikaans en Nederlands dingetje te zijn.
Mensen hebben kennelijk niks geleerd van de weken dat we echt min of meer alleen maar thuis mochten blijven. Dat gehuil en verkapt ondankbaar gedrag. :') Ik ben blij dat we nu (nog) vrijheden hebben. Wellicht zitten we in oktober straks weer thuis.
Als ik een mondkapje op heb realiseer ik me juist dat ik eropuit mag. :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 12:39:35 #137
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194127328
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 12:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Mensen hebben kennelijk niks geleerd van de weken dat we echt min of meer alleen maar thuis mochten blijven. Dat gehuil en verkapt ondankbaar gedrag. :') Ik ben blij dat we nu (nog) vrijheden hebben. Wellicht zitten we in oktober straks weer thuis.
Als ik een mondkapje op heb realiseer ik me juist dat ik eropuit mag. :D
Oe :P

Ik vind het totaal geen probleem om binnen mondkapjes te dragen. Maar als het in de buitenlucht ook altijd zou moeten (bijv. strand) dan zou ik daar wel meer moeite mee hebben.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 17 juli 2020 @ 12:43:31 #138
141482 Q.
JurassiQ
pi_194127385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn er eigenlijk nog landen waarbij er geen mondkapjes plicht is.... :(
Fokking kleuters die moeilijk doen over het dragen van een mondkapje om te zorgen dat we niet weer een complete lockdown krijgen en het nog ellendiger wordt dan in maart.
For great justice!
  vrijdag 17 juli 2020 @ 13:56:30 #139
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194128509
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:28 schreef Dven het volgende:

[..]

De dramaqueens komen goed bovendrijven ja _O- Lijkt ook voornamelijk een Amerikaans en Nederlands dingetje te zijn.
Kun je natuurlijk ook heel goed andersom op redeneren :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 17 juli 2020 @ 13:59:46 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194128552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Kun je natuurlijk ook heel goed andersom op redeneren :7
Nee, dat kan je niet natuurlijk ook heel goed andersom op redeneren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194128567
Ik ga denk ik een weekje naar Bulgarije, lekker hossen in een of andere foute club.
blablablabla
  vrijdag 17 juli 2020 @ 14:12:48 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194128694
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
Ik ga denk ik een weekje naar Bulgarije, lekker hossen in een of andere foute club.
Niets mis mee, daarna lekker twee weekjes quarantainegenot.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194128865
Volgens mij zijn Duitsers bezig met invasie van Amsterdam. Zie alleen nog maar witte plaatjes.

En zij waarschijnlijk wit poeder vanavond :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 17 juli 2020 @ 14:30:02 #144
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194128939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:25 schreef RipCity het volgende:
Volgens mij zijn Duitsers bezig met invasie van Amsterdam. Zie alleen nog maar witte plaatjes.

En zij waarschijnlijk wit poeder vanavond :')
Ik woon in Twente en er zijn hier ook bizar veel Duitsers.
Sowieso heel veel toeristen dit jaar, ook Nederlanders. De fietspaden waren afgelopen weekend echt afgeladen :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194129175
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 12:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Fokking kleuters die moeilijk doen over het dragen van een mondkapje om te zorgen dat we niet weer een complete lockdown krijgen en het nog ellendiger wordt dan in maart.
Blauwe sokken dragen schijnt ook goed te helpen, kijk maar naar de cijfers.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 14:59:12 #146
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194129212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:25 schreef RipCity het volgende:
Volgens mij zijn Duitsers bezig met invasie van Amsterdam. Zie alleen nog maar witte plaatjes.

En zij waarschijnlijk wit poeder vanavond :')
Rondje lopen in Groningen ook idem.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194131112
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:59 schreef Rene het volgende:

[..]

Rondje lopen in Groningen ook idem.
Ik was net even bij mijn ouders op de camping in Lauwersoog en toen ik die kant op ging ook veel Duitsers zien rijden richting de haven, zullen wel allemaal naar Schiermonnikoog gaan denk ik. De Nederlandse Waddeneilanden zijn altijd populair bij Duitsers.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:33:02 #148
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194131306
Nog nooit in Venlo of Roermond geweest met een Duitse feestdag waarschijnlijk :')
Net efkes anges
pi_194131350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nog nooit in Venlo of Roermond geweest met een Duitse feestdag waarschijnlijk :')
Ik nog nooit maar met Duitse feestdagen is het hier in het Noord-Oosten van het land ook druk met Duitse feestdagen. In Winschoten organiseren ze in het centrum meerdere Duitse Dagen per jaar, onder andere op de dag van de arbeid.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:49:10 #150
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194132465
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet natuurlijk ook heel goed andersom op redeneren.
Natuurlijk wel.

Feit blijft is dat weinig mensen op vakantie gaan als dat betekent constant een mondkapje dragen.

Gezien op het werk en ook in mijn familie, niemand die er op zit te wachten en als dat hier ook gaat komen dan kun je dag zeggen tegen de toename van toeristen (waar ironisch genoeg heel wat mensen blij mee zullen zijn).

Zelf ben ik blij dat ik mijn vakantie geannuleerd heb en ga pas weer naar het buitenland wanneer je daar normaal kan rondlopen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:59:14 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194132612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Feit blijft is dat weinig mensen op vakantie gaan als dat betekent constant een mondkapje dragen.

Gezien op het werk en ook in mijn familie, niemand die er op zit te wachten en als dat hier ook gaat komen dan kun je dag zeggen tegen de toename van toeristen (waar ironisch genoeg heel wat mensen blij mee zullen zijn).

Zelf ben ik blij dat ik mijn vakantie geannuleerd heb en ga pas weer naar het buitenland wanneer je daar normaal kan rondlopen.
Allereerst betekent het niet constant een mondkap dragen en daarnaast is dit betoog geen enkele weerlegging ten opzichte van wat ik zei.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 19:08:07 #152
5428 crew  miss_sly
pi_194132710
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Feit blijft is dat weinig mensen op vakantie gaan als dat betekent constant een mondkapje dragen.

Gezien op het werk en ook in mijn familie, niemand die er op zit te wachten en als dat hier ook gaat komen dan kun je dag zeggen tegen de toename van toeristen (waar ironisch genoeg heel wat mensen blij mee zullen zijn).

Zelf ben ik blij dat ik mijn vakantie geannuleerd heb en ga pas weer naar het buitenland wanneer je daar normaal kan rondlopen.
In mijn omgeving zie ik toch veel mensen die ondanks de mondkapjesplicht in bijvoorbeeld Frankrijk, gewoon op vakantie gaan. Daar zijn ze ook echt aan toe inmiddels en dat kleinigheidje van de mondkapjes nemen ze dan maar op de koop toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194132728
Week Drenthe in een chaletje. 3 weken kamperen in Oostenrijk en Hongarije gaat niet door. In maart stond ik op het punt campings te reserveren, toen de pleuris uitbrak.

Chaletje ivm dat ik nu geen zin heb sanitair te delen.
pi_194133285
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:10 schreef HPoi het volgende:
Week Drenthe in een chaletje. 3 weken kamperen in Oostenrijk en Hongarije gaat niet door. In maart stond ik op het punt campings te reserveren, toen de pleuris uitbrak.

Chaletje ivm dat ik nu geen zin heb sanitair te delen.
Wij vertrekken maandag naar een camping met privé sanitair :)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:13:07 #155
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194134696
16/8 naar Tirol. Benieuwd of dat zonder mondkapjes gaat lukken. In ov geen problemen mee, maar geen zin om hele dag ermee rond te lopen.
Net efkes anges
pi_194136351
Ik heb geen idee. Als alleenstaande ga ik meestal ver weg en slaap in hostels, zodat ik onderweg mensen ontmoet om iets mee te doen. Dat lijkt er niet in te zitten dit jaar. Iets van een georganiseerde reis zie ik niet zitten. Wellicht een trekking van een week of 2-3, al heb ik dat nooit gedaan en weet ik niet of ik het leuk ga vinden om alleen te gaan zonder te weten of en hoeveel mensen je onderweg nog tegenkomt.

Alternatief is geen vakantie.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 11:39:14 #157
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_194141637
Ik vrees nergens of een dagje in België of Duitsland. De situatie kan op elk moment omslaan, waardoor het risico dan voor jouw rekening kan komen.
pi_194142422
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 23:05 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb geen idee. Als alleenstaande ga ik meestal ver weg en slaap in hostels, zodat ik onderweg mensen ontmoet om iets mee te doen. Dat lijkt er niet in te zitten dit jaar. Iets van een georganiseerde reis zie ik niet zitten. Wellicht een trekking van een week of 2-3, al heb ik dat nooit gedaan en weet ik niet of ik het leuk ga vinden om alleen te gaan zonder te weten of en hoeveel mensen je onderweg nog tegenkomt.

Alternatief is geen vakantie.
Ik kom in NL ook altijd wel inspirerende mensen tegen onderweg. Het hangt wel erg af van je vervoermiddel voor een trekking. Zeker met wandelen heb je regelmatig toch even je praatje onderweg of op een terras. Maar goed, ik zoek vaak juist de eenzaamheid.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 13:09:46 #159
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194142709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik vrees nergens of een dagje in België of Duitsland. De situatie kan op elk moment omslaan, waardoor het risico dan voor jouw rekening kan komen.
Het is niet zo dat zo'n ''verandering'' extreem snel plaatsvind; je zal heus wel een paar dagen de tijd krijgen om te vertrekken. En vaak zie je al wel aankomen dat het de verkeerde kant opgaat ergens :) Snap de angst wel hoor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194142733
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is niet zo dat zo'n ''verandering'' extreem snel plaatsvind; je zal heus wel een paar dagen de tijd krijgen om te vertrekken. En vaak zie je al wel aankomen dat het de verkeerde kant opgaat ergens :)
bij een goeie lockdown is het direct afgesloten..

je kan het vaak wel zien aankomen ja mits je het nieuws volgt
pi_194143481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik kom in NL ook altijd wel inspirerende mensen tegen onderweg. Het hangt wel erg af van je vervoermiddel voor een trekking. Zeker met wandelen heb je regelmatig toch even je praatje onderweg of op een terras. Maar goed, ik zoek vaak juist de eenzaamheid.
In Nederland is trekking überhaupt niet mogelijk toch. We hebben geen uitgestrekte natuur en je mag nergens wildkamperen, dus is het onmogelijk een tocht van meerdere dagen te maken. Wandelen kan natuurlijk wel en dat is ook best leuk af en toe, maar het is wel even wat anders dan een echt avontuur in de bergen.
pi_194146485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:36 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

In Nederland is trekking überhaupt niet mogelijk toch. We hebben geen uitgestrekte natuur en je mag nergens wildkamperen, dus is het onmogelijk een tocht van meerdere dagen te maken. Wandelen kan natuurlijk wel en dat is ook best leuk af en toe, maar het is wel even wat anders dan een echt avontuur in de bergen.
Bergwandelen gaat inderdaad niet lukken, Ook kom je meestal meerdere keren per dag wel een dorp tegen maar ik kan er evengoed van genieten. Er is een uitgebreid netwerk van wandelpaden.. Wildkamperen doe ik wel maar dan buiten het seizoen. Behalve wandelen kan je ook fietsen of in een kano gaan zitten. Met name dat laatste bied volop mogelijkheden voor mooie tochten.
pi_194147354
zit nu 1 week in france en zeer weinig last van maatregelen, bijna gevoel van normaal.
Ja, mondkapjes op bij winkelen maar wie gaat er eerlijkheidshalve elke dag naar de super of winkelen..
  zaterdag 18 juli 2020 @ 19:03:31 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194147724
Gewoon hier in Bulgarije. Volgende week naar de hoogste bergtop van het Balkangebergte. En over een paar weekend komen moeder en zusje langs voor een rondreis door het gehele land.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 20 juli 2020 @ 08:46:55 #165
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_194172271
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_194172380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:42 schreef lighted het volgende:
zit nu 1 week in france en zeer weinig last van maatregelen, bijna gevoel van normaal.
Ja, mondkapjes op bij winkelen maar wie gaat er eerlijkheidshalve elke dag naar de super of winkelen..
Ik was wel benieuwd of het ook voor "buiten" opgaat.
Als je bijvoorbeeld 's avonds naar de boulevard gaat en af en toe een toeristen winkel bezoekt.
Of op het moment dat je van de boulevard/plein/straat het terras oploopt
pi_194172662
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik was wel benieuwd of het ook voor "buiten" opgaat.
Als je bijvoorbeeld 's avonds naar de boulevard gaat en af en toe een toeristen winkel bezoekt.
Of op het moment dat je van de boulevard/plein/straat het terras oploopt
als jij af en toe wat winkels in gaat en elke keer dat ding afdoet, heb je er een hoop nodig..
kan je hem beter ophouden imho
pi_194172738
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:36 schreef mschol het volgende:

[..]

als jij af en toe wat winkels in gaat en elke keer dat ding afdoet, heb je er een hoop nodig..
kan je hem beter ophouden imho
Daarom was ik wel benieuwd hoe de uitvoering ervan is.
Is het een papieren regel, of loopt iedereen telkens met zo een ding op
  maandag 20 juli 2020 @ 09:46:35 #169
37248 BertV
Handgemaakt
pi_194172768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:06 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso vakantie in Nederland :')
Alles kun je binnen 1 dag bereiken en bekijken. Waarom zou je vrijwillig in Nederland op vakantie gaan? Ik ben nog relatief jong en ik heb heel Nederland allang gezien.

Nederland is in verhouding ook nog eens belachelijk duur.
Is het weer hier ook nog eens veel te wisselvallig en vaak dus slecht.

Ik zit zelf te denken aan New York of Tokyo.
Even kijken of dat lukt met werk. Anders een wat kortere trip naar Rome.
Misschien ook nog even naar Valencia en/of Barcelona. Mocht Spanje niet doorgaan (ongeacht Corona, dat zal mij zorg zijn) dan nog even een andere prachtige stad in Europa bezoeken.
Jesse bent jij het?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_194172875
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:03 schreef Dven het volgende:
Gewoon hier in Bulgarije. Volgende week naar de hoogste bergtop van het Balkangebergte. En over een paar weekend komen moeder en zusje langs voor een rondreis door het gehele land.
Ga jij (zonder coronatijd) eigenlijk nog wel eens op reis bij je buurlanden? Of blijf je altijd in Bulgarije?

En tof van die bergtop! Zal wel heel mooi zijn.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 20 juli 2020 @ 10:58:25 #171
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194173545
Tanzania staat nog steeds op de planning voor september. Maar als corona het echt niet toelaat zal het IJsland worden. :)
pi_194173623
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Tanzania staat nog steeds op de planning voor september. Maar als corona het echt niet toelaat zal het IJsland worden. :)
Echt?! Ik durf niet. Weinig vertrouwen in het zorgsysteem.
  maandag 20 juli 2020 @ 11:06:30 #173
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194173664
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Echt?! Ik durf niet. Weinig vertrouwen in het zorgsysteem.
Mijn partner en ik zijn beiden arts.... dus we nemen een beetje onze eigen zorg kennis mee. :)
Als er echt iets aan de hand is ben je binnen een paar uur in het ziekenhuis van Nairobi (net over de grens in Kenia), waar uitstekende (vaak Nederlandse) artsen werken.
pi_194173737
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:06 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Mijn partner en ik zijn beiden arts.... dus we nemen een beetje onze eigen zorg kennis mee. :)
Als er echt iets aan de hand is ben je binnen een paar uur in het ziekenhuis van Nairobi (net over de grens in Kenia), waar uitstekende (vaak Nederlandse) artsen werken.
Ah het scheelt inderdaad als je beide arts bent.
  maandag 20 juli 2020 @ 11:29:59 #175
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194174059
Hier ook twijfel alom

Het plan was in eerste instantie om in juni richting Denemarken, Zweden en Noorwegen te gaan met de camper. Maar dat had ook een maar omdat onze oude hond toch wel hard oud wordt kwa gedrag en we eigenlijk het liefst niet in een land met een vreemde taal met haar naar een dierenarts zouden wilden werd dat al voor de Corona onzeker.

Toen de Coranacrisis daar was hebben we besloten de vakantie uit te stellen tot september en in die zelfde periode besloten dat als we gaan dan dicht bij huis zouden blijven vanwege hond en eventuele tweede golf.
Dus toen dachten we aan de Arrdennen/Eifel, Lekker dichtbij en bekend terrein.
Maar ook dat staat imiddels op een kleiner pitje aangezien Belgie ook niet zo lekker gaat en daar was ook ineens de herinnering dat het in september prachtig weer kan zijn maar dat je dat lang niet altijd merkt omdat de zon alweer een stuk lager staat en je daardoor op de mooie plekjes veel schaduw hebt.

Dus nu denken we aan het noorden van Duitsland maar we hopen ook enorm dat het reserveringsbeleid wat losser wordt in september als de grote drukte geweest is.
Want reizen met de camper naar vooraf gereserveerde plekken vind ik toch ook wel weer een stuk minder charmant. We zijn zelfvoorzienend maar gruwelen van het idee om te moeten reserveren en dan er vervolgens achter komen dat het niets is.

Dus we piekeren nog even door...
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194174137
Als je dit jaar wilt gaan zou ik het komende 4 weken doen, daarna kan het wel eens lang afgelopen zijn.
  maandag 20 juli 2020 @ 11:36:10 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194174179
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ga jij (zonder coronatijd) eigenlijk nog wel eens op reis bij je buurlanden? Of blijf je altijd in Bulgarije?

En tof van die bergtop! Zal wel heel mooi zijn.
Kom best wel vaak in Servië, Griekenland en Turkije. Dit jaar stond er sowieso een trip rondom de weselijke Balkan op de agenda maar dat is vooralsnog eventjes on hold gezet :+

Berg zelf valt wel mee, is meer een oefening voor de hoogste berg van het land. Deze is 2376 meter en vrij gemakkelijk op te komen. De hoogste van het land is 2925 en qua prominentie de derde berg van Europa dus al een wat grotere kluif :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194180367
Net terug van Fuerteventura.

Moet zeggen, was toch minder leuk dan verwacht. Heel veel dingen waren dicht, vrijwel alle toeristische dingen (museums, zelfs sommige uitzichtpunten waren fysiek afgesloten). Ook heel veel winkels waren dicht, wij zaten in de meest toeristische stad en ongeveer 10% van de winkels was open. Uiteindelijk hebben we ons dus iets meer verveelt dan verwacht, maar heel veel natuur bekeken.

Daarnaast was het dragen van een mondkapje was verplicht op beide vliegvelden, en de hele vliegreis, en daar op het eiland in alle winkels. Prima zou je denken, vond ik ook. Maar wat dan wel gruwelijk irritant is, is dat van iedereen om je heen ongeveer 20% het mondkapje of onder de neus draagt, of gewoon niet (onder de kin) en ook obers/koks enz vallen hier onder. Erg frustrerend.

En ook zelfs in het vliegtuig zaten er mensen, Nederlanders, die keer op keer het mondkapje af deden. Dan werden ze aangesproken door de stewardess, deden ze hem weer op, en 1 min later weer af. Ga dan niet vliegen in deze tijd. Als je jezelf in gevaar wil brengen prima, maar een heel vliegtuig vol? Super asociaal als je het mij vraagt.

[ Bericht 11% gewijzigd door DX11 op 20-07-2020 19:25:04 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194180481
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:50 schreef delano.888 het volgende:
Net terug van Fuerteventura.

Moet zeggen, was toch minder leuk dan verwacht. Mondkapje was verplicht op beide vliegvelden, en de hele vliegreis, en daar op het eiland in alle winkels. Prima zou je denken, vond ik ook. Maar wat dan wel gruwelijk irritant is, is dat van iedereen om je heen ongeveer 20% het mondkapje of onder de neus draagt, of gewoon niet (onder de kin) en ook obers/koks enz vallen hier onder. Erg frustrerend.

En ook zelfs in het vliegtuig zaten er mensen, Nederlanders, die keer op keer het mondkapje af deden. Dan werden ze aangesproken door de stewardess, deden ze hem weer op, en 1 min later weer af. Echt zo arrogant, ga dan niet vliegen in deze tijd..
Wow, hierdoor was je vakantie minder leuk?!
pi_194180901
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wow, hierdoor was je vakantie minder leuk?!
Sorry had een stukje gemist zie ik. Aangepast.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194180923
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:24 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Sorry had een stukje gemist zie ik. Aangepast.
Ah, oke en zoveel is er niet te doen op Fuerteventura.
pi_194180933
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:50 schreef delano.888 het volgende:
Net terug van Fuerteventura.

Moet zeggen, was toch minder leuk dan verwacht. Heel veel dingen waren dicht, vrijwel alle toeristische dingen (museums, zelfs sommige uitzichtpunten waren fysiek afgesloten). Ook heel veel winkels waren dicht, wij zaten in de meest toeristische stad en ongeveer 10% van de winkels was open. Uiteindelijk hebben we ons dus iets meer verveelt dan verwacht, maar heel veel natuur bekeken.

Daarnaast was het dragen van een mondkapje was verplicht op beide vliegvelden, en de hele vliegreis, en daar op het eiland in alle winkels. Prima zou je denken, vond ik ook. Maar wat dan wel gruwelijk irritant is, is dat van iedereen om je heen ongeveer 20% het mondkapje of onder de neus draagt, of gewoon niet (onder de kin) en ook obers/koks enz vallen hier onder. Erg frustrerend.

En ook zelfs in het vliegtuig zaten er mensen, Nederlanders, die keer op keer het mondkapje af deden. Dan werden ze aangesproken door de stewardess, deden ze hem weer op, en 1 min later weer af. Echt zo arrogant, ga dan niet vliegen in deze tijd..
Als je zelf niet had gevlogen had je er ook geen last van gehad.
Zo arrogant dat mensen nu ondanks Corona naar een ver land vliegen voor hun vertier. Bah.
pi_194180961
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Als je zelf niet had gevlogen had je er ook geen last van gehad.
Zo arrogant dat mensen nu ondanks Corona naar een ver land vliegen voor hun vertier. Bah.
Ik had geen keuze... Vlucht was in december geboekt en annuleren mocht wel maar alleen tegen 70% annuleringskosten... Mensen kunnen toch wel snappen dat je niet een heel vliegtuig in gevaar kan gaan brengen zodat je zelf een klein beetje makkelijker ademt?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ah, oke en zoveel is er niet te doen op Fuerteventura.
Klopt, en nu gewoon eigenlijk niks behalve alles wat buiten was (natuur dus), strand, en een paar winkeltjes. Iets saaier dan verwacht.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194181291
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Als je zelf niet had gevlogen had je er ook geen last van gehad.
Zo arrogant dat mensen nu ondanks Corona naar een ver land vliegen voor hun vertier. Bah.
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:58:47 #185
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194181463
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:50 schreef delano.888 het volgende:
Net terug van Fuerteventura.

Moet zeggen, was toch minder leuk dan verwacht. Heel veel dingen waren dicht, vrijwel alle toeristische dingen (museums, zelfs sommige uitzichtpunten waren fysiek afgesloten). Ook heel veel winkels waren dicht, wij zaten in de meest toeristische stad en ongeveer 10% van de winkels was open. Uiteindelijk hebben we ons dus iets meer verveelt dan verwacht, maar heel veel natuur bekeken.

Daarnaast was het dragen van een mondkapje was verplicht op beide vliegvelden, en de hele vliegreis, en daar op het eiland in alle winkels. Prima zou je denken, vond ik ook. Maar wat dan wel gruwelijk irritant is, is dat van iedereen om je heen ongeveer 20% het mondkapje of onder de neus draagt, of gewoon niet (onder de kin) en ook obers/koks enz vallen hier onder. Erg frustrerend.

En ook zelfs in het vliegtuig zaten er mensen, Nederlanders, die keer op keer het mondkapje af deden. Dan werden ze aangesproken door de stewardess, deden ze hem weer op, en 1 min later weer af. Ga dan niet vliegen in deze tijd. Als je jezelf in gevaar wil brengen prima, maar een heel vliegtuig vol? Super asociaal als je het mij vraagt.
jammer voor je, over jouw bericht gesproken ben ik met jou eens dat anderen zichzelf aan denken maar goed dat de stewardess hun aanspreekt op hun gedrag in het vliegtuig. Ze beseffen toch niet dat ook ze uit het vliegtuig kunnen geweerd worden als ze weigeren mondkapjes te dragen. Ik vind het ook irritant van hun dat ze ook af en toe toch mondkapje afdoen tijdens de vlucht... Vorige weken waren er meldingen gekomen zodat de passagiers van bepaalde vluchten naar Schiphol of Eindhoven Airport toch besmet waren met het coronavirus waar ze toch hebben gevlogen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194181508
Normaal gaan wij fietsen en kamperen, maar dit jaar hebben we 2 keer een huisje in Duitsland geboekt, kort voor onze vakantie. We zijn al weer thuis van ons weekje Duitsland.
Alles op de fiets gedaan, eerst naar Schüttorf (achter Bad Bentheim, en daarna naar Hagen im Teutoburgerwald (nabij Osnabrück). Wij houden niet van Pretparken, dierentuinen, shoppen ed. Een week met mooi weer en fiets, prima voor ons.
Alleen mondkapje op in de winkels, en bij een terras en de accommodatie je adres achterlaten.
We hebben wel het nieuws in de gaten gehouden omdat we niet ver van Kreis Warendorf af zaten en nog terug moesten fietsen.
Prima week gehad zo.

Oh ja, we wilden wel in 1 dag naar huis kunnen, in geval van een Corona- uitbraak
  maandag 20 juli 2020 @ 20:33:08 #187
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194182036
Vorige week weekendje Giethoorn en omgeving gedaan. Giethoorn nu geen chinees te bekennen. Was erg rustig maar wel leuk. Verder oa. bootje gehuurd in Kalenberg en NP Weerribben-Wieden ingevaren. Erg mooi en helemaal leuk toen we zelfs een slang tegenkwamen. Verder genoten van oa. Blokzijl, Sint Jansklooster, Wanneperveen. Bijzonder dat we zo in ons eigen landje zulke mooie plekjes hebben.

In september 3 weken vakantie. Als het toelaat naar Oostenrijk.
pi_194182468
De Duitsers hebben ook de Friese meren ontdekt.
Varen daar met grote huurboten rond,maar varen kunnen ze niet. Topvermaak!
  maandag 20 juli 2020 @ 21:37:58 #189
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194183305
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:58 schreef quirina het volgende:
De Duitsers hebben ook de Friese meren ontdekt.
Varen daar met grote huurboten rond,maar varen kunnen ze niet. Topvermaak!
Zo ie zo huurboten zijn drama

Bij een auto moet je aankunnen tonen dat je kan en mag rijden.

Bij huurboten is het zo geef mij geld jij krijgt sleutel en succes.
  maandag 20 juli 2020 @ 23:48:53 #190
6941 APK
Factual, I think.
pi_194185413
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:58 schreef quirina het volgende:

De Duitsers hebben ook de Friese meren ontdekt.
Varen daar met grote huurboten rond,maar varen kunnen ze niet. Topvermaak!
Dat deden ze in de jaren 80 van de vorige eeuw ook al.
Woon jij daar of ben je zelf even toerist in Friesland? :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_194187673
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:48 schreef APK het volgende:

[..]

Dat deden ze in de jaren 80 van de vorige eeuw ook al.
Woon jij daar of ben je zelf even toerist in Friesland? :)
Der Lemmer und Die Hindeloopen zijn 's zomers al decennialang Duitse enclaves.
pi_194189904
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik had geen keuze...
:')
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:24:05 #193
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194191535
Reisadvies naar Kroatië is zojuist aangepast naar oranje ;(
Dus we hebben omgeboekt naar het Gardameer. Dan hopelijk volgend jaar maar Kroatië.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194191548
Oostenrijk is top. Daar heb je die 1.5m waanzin niet meer. ^O^
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_194191730
Oostenrijk en Italie tot volgende week ! *O* *O* *O*
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:39:00 #196
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_194192585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 23:05 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb geen idee. Als alleenstaande ga ik meestal ver weg en slaap in hostels, zodat ik onderweg mensen ontmoet om iets mee te doen. Dat lijkt er niet in te zitten dit jaar. Iets van een georganiseerde reis zie ik niet zitten. Wellicht een trekking van een week of 2-3, al heb ik dat nooit gedaan en weet ik niet of ik het leuk ga vinden om alleen te gaan zonder te weten of en hoeveel mensen je onderweg nog tegenkomt.

Alternatief is geen vakantie.
Zelfde schuitje als sliep ik vaak wel in hotels want ik wil sanitair niet delen.
Heb nu 2 dagen Belgie geboekt om te kijken of het te doen en leuk is inc Corona maatregelen.

Zo ja wil ik een stedentrip naar Venetie plannen of idd geen vakantie.
Zeker nu is alleen op vakantie gaan echt kut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194192587
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:24 schreef Arizona het volgende:
Reisadvies naar Kroatië is zojuist aangepast naar oranje ;(
Dus we hebben omgeboekt naar het Gardameer. Dan hopelijk volgend jaar maar Kroatië.
Ik zit nu in Kroatië.. Lees het net.
Dat wordt dus in quarantaine als we thuis komen.
Het is hier super rustig (we zitten ook in niet toeristisch gebied). Iedereen houdt zich netjes aan de regels. We wachten wel even af hoe het zich ontwikkelt.
Alius aliud dicit
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:41:55 #198
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194192619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik zit nu in Kroatië.. Lees het net.
Dat wordt dus in quarantaine als we thuis komen.
Het is hier super rustig (we zitten ook in niet toeristisch gebied). Iedereen houdt zich netjes aan de regels. We wachten wel even af hoe het zich ontwikkelt.
Succes, wat balen zeg. Gaan jullie nu ook eerder weg of blijven jullie wel tot het einde van de geplande vakantie?

Als je kijkt naar absolute aantallen valt het aantal besmettingen in Kroatië echt wel mee, maar als je grafieken bekijkt zie je wel een stijgende lijn. Zonder oranje status waren wij ook gewoon vertrokken naar Kroatië.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194192663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:41 schreef Arizona het volgende:

[..]

Succes, wat balen zeg. Gaan jullie nu ook eerder weg of blijven jullie wel tot het einde van de geplande vakantie?

Als je kijkt naar absolute aantallen valt het aantal besmettingen in Kroatië echt wel mee, maar als je grafieken bekijkt zie je wel een stijgende lijn. Zonder oranje status waren wij ook gewoon vertrokken naar Kroatië.
Weten we nog niet zeker. Moeten sowieso in quarantaine dus ook maar even overleggen met werk. Hier in Kroatië is helemaal geen paniek oid, iedereen houdt zich netjes aan de regels maar inderdaad, de cijfers stijgen. Dit is onze tweede vakantiedag :')
Alius aliud dicit
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:01:59 #200
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194192835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:45 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Weten we nog niet zeker. Moeten sowieso in quarantaine dus ook maar even overleggen met werk. Hier in Kroatië is helemaal geen paniek oid, iedereen houdt zich netjes aan de regels maar inderdaad, de cijfers stijgen. Dit is onze tweede vakantiedag :')
Oh wat zuur :') Hopelijk valt het allemaal nog mee!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194192857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:01 schreef Arizona het volgende:

[..]

Oh wat zuur :') Hopelijk valt het allemaal nog mee!
Hoop ik ook. Jij hele fijne vakantie gewenst!
Alius aliud dicit
pi_194192966
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:25 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Oostenrijk is top. Daar heb je die 1.5m waanzin niet meer. ^O^
Wel mondkapjes. Uit het liveblog van de NOS:
quote:
Coronamaatregelen Oostenrijk aangescherpt
In Oostenrijk is het weer verplicht om een mondkapje te dragen in supermarkten, postkantoren en bankkantoren. "Dit zijn plekken waar mensen bijna dagelijks naartoe moeten, ze hebben weinig keuze", zegt bondskanselier Kurz. Het aantal coronabesmettingen in het land is de afgelopen weken weer toegenomen.

Ook voor religieuze bijeenkomsten komen er beperkingen. Iedere gelovige moet een mondkapje dragen als zijn gemeenschap contacten heeft met risicogebieden in het buitenland. Gebedshuizen gaan dicht als een bezoeker positief wordt getest op het virus.

Oostenrijk nam als een van de eerste Europese landen drastische maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Daardoor kon het de beperkingen ook als een van de eersten (deels) opheffen.
pi_194193311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:12 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Wel mondkapjes. Uit het liveblog van de NOS:
[..]

Op papier ja.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_194194206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:01 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

:')
??

Jij zou graag 70% van je vakantie betalen en niks er voor terug krijgen??
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194194721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

??

Jij zou graag 70% van je vakantie betalen en niks er voor terug krijgen??
Ja, dat doe ik liever dan tegen mijn zin in op vakantie gaan.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:33:04 #206
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194204088
16 t/m 23-8 staat hier een weekje Oostenrijk, meer specifiek Tirol op de planning.
Oostenrijk is code geel (en heb gezegd dat zolang een land code geel is, ik gewoon wil gaan)
Echter begin ik per 1-9 met een nieuwe baan.
Maandag 24-8 moet ik contract gaan tekenen.

Ik begin nu echter te twijfelen of we wel moeten gaan.
Vrees dat Oosenrijk naar Oranje gaat zodra we daar zijn (zie casus Kroatie).
Geen zin om 2 weken in quarantaine te gaan en daarmee gelijk mijn nieuwe baan op het spel te zetten.
Heb in gesprek met nieuwe werkgever aangegeven dat ik in principe naar Oostenrijk gaat, mits het niet code Oranje was. Werkgever had daar geen moeite mee.
Net efkes anges
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:39:03 #207
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194204161
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
16 t/m 23-8 staat hier een weekje Oostenrijk, meer specifiek Tirol op de planning.
Oostenrijk is code geel (en heb gezegd dat zolang een land code geel is, ik gewoon wil gaan)
Echter begin ik per 1-9 met een nieuwe baan.
Maandag 24-8 moet ik contract gaan tekenen.

Ik begin nu echter te twijfelen of we wel moeten gaan.
Vrees dat Oosenrijk naar Oranje gaat zodra we daar zijn (zie casus Kroatie).
Geen zin om 2 weken in quarantaine te gaan en daarmee gelijk mijn nieuwe baan op het spel te zetten.
Heb in gesprek met nieuwe werkgever aangegeven dat ik in principe naar Oostenrijk gaat, mits het niet code Oranje was. Werkgever had daar geen moeite mee.
Gewoon geen gekke dingen doen op vakantie. Mondkapjes waar nodig, en gedraag je niet opeens extreem anders dan thuis. Je werkgever heeft er geen moeite mee, dus ik zou gewoon lekker gaan; helemaal als je niet van plan bent om in nachtclubs of drukke kroegen te feesten of zo. Dagen voor je vertrek de situatie gewoon nogmaals bekijken, hoe het gaat in Oostenrijk. Vaak is er al wel een periode met grote stijgingen, dan is er een grotere kans dat ze op slot gaan. Als ze stabiel zijn en ze stijgen drie dagen dan gaan ze echt niet per direct op slot; ook dan heb je wel tijd om wat eerder huiswaarts te gaan :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194205550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
16 t/m 23-8 staat hier een weekje Oostenrijk, meer specifiek Tirol op de planning.
Oostenrijk is code geel (en heb gezegd dat zolang een land code geel is, ik gewoon wil gaan)
Echter begin ik per 1-9 met een nieuwe baan.
Maandag 24-8 moet ik contract gaan tekenen.

Ik begin nu echter te twijfelen of we wel moeten gaan.
Vrees dat Oosenrijk naar Oranje gaat zodra we daar zijn (zie casus Kroatie).
Geen zin om 2 weken in quarantaine te gaan en daarmee gelijk mijn nieuwe baan op het spel te zetten.
Heb in gesprek met nieuwe werkgever aangegeven dat ik in principe naar Oostenrijk gaat, mits het niet code Oranje was. Werkgever had daar geen moeite mee.
Waar in Oostenrijk zit je? Ik zit die week ook in Tirol, Gries im Sellrain.
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:16:04 #209
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194205807
Je moet toch ook wel waanzinnig kansloos zijn als je niet zonder vakantie kunt en je jezelf niet twee, a drie weken thuis kunt vermaken in deze vreemde tijden :')
Nee hoor, "we" moeten met z'n allen de grens over naar buitenlandse oorden op zoek naar vertier :{ :N triest! triest! triest!

Accepteer nu gewoon dat het er dit jaar niet in zit, niets aan de hand
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:31:13 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194206015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Je moet toch ook wel waanzinnig kansloos zijn als je niet zonder vakantie kunt en je jezelf niet twee, a drie weken thuis kunt vermaken in deze vreemde tijden :')
Nee hoor, "we" moeten met z'n allen de grens over naar buitenlandse oorden op zoek naar vertier :{ :N triest! triest! triest!

Accepteer nu gewoon dat het er dit jaar niet in zit, niets aan de hand
Het zit er overduidelijk wel gewoon in dus ik snap niet zo goed wat je precies probeert te zeggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 12:49:52 #211
236264 crew  capricia
pi_194206323
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Het zit er overduidelijk wel gewoon in dus ik snap niet zo goed wat je precies probeert te zeggen.
Ik ga ook gewoon naar Oostenrijk. Mocht het land op oranje springen, dan is het een ander verhaal.
Neem mondkapjes mee en hou me aan de voorschriften daar.
Zin in de bergen. :D
Definitely not CIA
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:52:58 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194206387
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ga ook gewoon naar Oostenrijk. Mocht het land op oranje springen, dan is het een ander verhaal.
Neem mondkapjes mee en hou me aan de voorschriften daar.
Zin in de bergen. :D
Zit ook nog een wezenlijk verschil tussen gewoon een rustige vakantie waarbij je je aan alle voorzorgsmaatregelen houdt of dat je twee weken in nachtclubs gaat zuipen en neuken of een kroegentocht over gans Europa doet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 12:54:15 #213
236264 crew  capricia
pi_194206414
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Zit ook nog een wezenlijk verschil tussen gewoon een rustige vakantie waarbij je je aan alle voorzorgsmaatregelen houdt of dat je twee weken in nachtclubs gaat zuipen en neuken of een kroegentocht over gans Europa doet.
Dat laatste is niks voor mij. _O-
Definitely not CIA
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:07:20 #214
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194206642
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat laatste is niks voor mij. _O-
Geef mij maar gewoon een lekker dagje wandelen in de bergen. Wat eten. Genieten. Slapen. En herhaal. Of in een leuke stad rondlopen. Discotheken of kroegen afgaan is ook niks voor mij, ik drink niet eens alcohol (smaak is niks voor mij) _O-

Wanneer ging jij ook al weer? Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:07:36 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194206647
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat laatste is niks voor mij. _O-
Voor mij ook niet :D

Maar er is sowieso sprake van gigantische willekeur. In Portugal en Spanje krijgen bepaalde delen een oranje code terwijl bijvoorbeeld Kroatië en Bulgarije volledig op oranje worden gegooid terwijl er daar op een paar steden na zo goed als geen besmettingen zijn. En waarom zou je wel naar Maastricht moeten kunnen maar zou Keulen dan weer absoluut verboden moeten zijn?

Ik weet niet waar in Nederland je woont maar het kan zo maar minder afstand in KM (en al helemaal in reistijd) naar Oostenrijk zijn dan dat ik van de ene kant naar de andere kant van het land reis.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194206720
En toch zouden we als samenleving of als mensheid onze vakantiegeld gedrag een onder de loep mogen nemen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:15:07 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194206754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:11 schreef potjecreme het volgende:
En toch zouden we als samenleving of als mensheid onze vakantiegeld gedrag een onder de loep mogen nemen.
Hoezo?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:15:34 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194206762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:11 schreef potjecreme het volgende:
En toch zouden we als samenleving of als mensheid onze vakantiegeld gedrag een onder de loep mogen nemen.
Leg eens uit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194206767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Je moet toch ook wel waanzinnig kansloos zijn als je niet zonder vakantie kunt en je jezelf niet twee, a drie weken thuis kunt vermaken in deze vreemde tijden :')
Nee hoor, "we" moeten met z'n allen de grens over naar buitenlandse oorden op zoek naar vertier :{ :N triest! triest! triest!

Accepteer nu gewoon dat het er dit jaar niet in zit, niets aan de hand
De Tilburgse kermis is gevaarlijker dan de Italiaanse alpen.
Dus het is allemaal relatief.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:21:34 #220
5428 crew  miss_sly
pi_194206848
Wij waren twee dagen naar de Efteling, voor dochters verjaardag.
Alleen maar respect voor de manier waarop ze alles hebben ingericht om zoveel mogelijk veiligheid te bieden. In alle wachtrijen waren rode en witte strepen aangebracht van 1,5 m. De bedoeling is dat je bij een witte streep staat met je huishouden en een rode streep afstand houdt tot het volgende huishouden dat bij de volgende witte streep staat. Veruit de meeste mensen hielden zich daar goed aan. Soms hadden we mensen achter ons die in eerste instantie niet zo secuur waren, maar ze merkten al gauw op dat wij echt de afstand tot de voorgangers hielden, en dan deden zij dat ook bij ons.
Na iedere attractie stond een pompje om je handen schoon te maken.
Ze hadden extra toiletwagens in het park staan op een aantal velden. Een wagen bestond dan uit twee aparte delen met in elk deel 3 toilethokjes. Ik denk dat ze wel 25-30 van die wagens extra hadden opgesteld. Ze werden ook regelmatig sschoongemaakt.
Alle schattige kleine gelegenheden waar je normaal naar binnen kunt om iets te kopen, zoals snoep scheppen, schepijs of kleine speelgoedwinkeltjes waren dicht, en in plaats van binnenlopen kon je in de ingang bij de counter bestellen wat je wil.

We vonden het wel wat drukker dan verwacht. Niet vervelend druk, of het gevoel dat het onveilig was, maar we hadden eigenlijk gedacht het er toch nog iets minder mensen zouden zijn.

In het hotel werd geen ontbijtbuffet gehouden, en in plaats daarvan kreeg je op je tafel een houten plank met diverse broodjes, beleg, boter, etc. Eitjes, vers sap, of andere extra's kon je gewoon bestellen bij het personeel.

Al met al een positieve ervaring. Van de andere kant hebben we ook wel zoiets dat we nu even genoeg hebben van de mensenmassa's en het de komende tijd toch even rustig aan doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:23:43 #221
236264 crew  capricia
pi_194206883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren twee dagen naar de Efteling, voor dochters verjaardag.
Alleen maar respect voor de manier waarop ze alles hebben ingericht om zoveel mogelijk veiligheid te bieden. In alle wachtrijen waren rode en witte strepen aangebracht van 1,5 m. De bedoeling is dat je bij een witte streep staat met je huishouden en een rode streep afstand houdt tot het volgende huishouden dat bij de volgende witte streep staat. Veruit de meeste mensen hielden zich daar goed aan. Soms hadden we mensen achter ons die in eerste instantie niet zo secuur waren, maar ze merkten al gauw op dat wij echt de afstand tot de voorgangers hielden, en dan deden zij dat ook bij ons.
Na iedere attractie stond een pompje om je handen schoon te maken.
Ze hadden extra toiletwagens in het park staan op een aantal velden. Een wagen bestond dan uit twee aparte delen met in elk deel 3 toilethokjes. Ik denk dat ze wel 25-30 van die wagens extra hadden opgesteld. Ze werden ook regelmatig sschoongemaakt.
Alle schattige kleine gelegenheden waar je normaal naar binnen kunt om iets te kopen, zoals snoep scheppen, schepijs of kleine speelgoedwinkeltjes waren dicht, en in plaats van binnenlopen kon je in de ingang bij de counter bestellen wat je wil.

We vonden het wel wat drukker dan verwacht. Niet vervelend druk, of het gevoel dat het onveilig was, maar we hadden eigenlijk gedacht het er toch nog iets minder mensen zouden zijn.

In het hotel werd geen ontbijtbuffet gehouden, en in plaats daarvan kreeg je op je tafel een houten plank met diverse broodjes, beleg, boter, etc. Eitjes, vers sap, of andere extra's kon je gewoon bestellen bij het personeel.

Al met al een positieve ervaring. Van de andere kant hebben we ook wel zoiets dat we nu even genoeg hebben van de mensenmassa's en het de komende tijd toch even rustig aan doen.
Ga je verder nog op vakantie deze zomer, of heb je geen plannen?
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:26:49 #222
5428 crew  miss_sly
pi_194206935
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je verder nog op vakantie deze zomer, of heb je geen plannen?
Wij hebben na deze week als gezin twee weken vakantie. We zijn van plan om binnen Nederland wat dagjes uit te doen. Misschien, als dat uberhaupt nog mogelijk is, een overnachting hier of daar.
We zouden helemaal niet op vakantie gaan, want nieuw huis, en hadden dus niet geboekt. Omdat we vanwege corona al sinds april eigenlijk constant in dit huis zitten en geld overhouden omdat we niets doen ( :D ) hielden we stiekem nog een bepaalde camping in Frankrjik in de gaten voor een last minute, maar we vrezen dat dat niet gaat gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:28:49 #223
236264 crew  capricia
pi_194206965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben na deze week als gezin twee weken vakantie. We zijn van plan om binnen Nederland wat dagjes uit te doen. Misschien, als dat uberhaupt nog mogelijk is, een overnachting hier of daar.
We zouden helemaal niet op vakantie gaan, want nieuw huis, en hadden dus niet geboekt. Omdat we vanwege corona al sinds april eigenlijk constant in dit huis zitten en geld overhouden omdat we niets doen ( :D ) hielden we stiekem nog een bepaalde camping in Frankrjik in de gaten voor een last minute, maar we vrezen dat dat niet gaat gebeuren.
Ja. Frankrijk gaat niet echt lekker. Helaas.
Ken meer mensen die nu twijfelen. Die al geboekt hebben.
Veel plezier met je nieuwe woning!
Definitely not CIA
pi_194206986
Mijn neef en zijn vriendin waren onderweg naar Kroatië met de caravan, ik kreeg net een appje dat ze maar geannuleerd hebben en keren nu terug, ze waren al vlakbij de Kroätische grens toen code oranje werd aangekondigd. Hebben nu in Duitsland nog een plek op een camping weten te boeken en zullen nu daar de vakantie doorbrengen.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 13:32:32 #225
5428 crew  miss_sly
pi_194207026
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Frankrijk gaat niet echt lekker. Helaas.
Ken meer mensen die nu twijfelen. Die al geboekt hebben.
Veel plezier met je nieuwe woning!
Ik denk dat we de bewuste camping misschien nog wel aan zouden durven. We kennen de camping en de omgeving, zijn er al vaker geweest.
Ik vrees dat er geen last minute komt, want geen afzegging. Ergens ook wel begrijpelijk, want een camping lijkt me op zich een redeiljk veilige plek om vakantie te vieren: je bent veel buiten, er is (op deze camping in ieder geva;) echt heel veel ruimte tussen de verschillende accomodates en de kampeerplekken zijn ook echt heel erg ruim.

Dank je. De woning is nog steeds geweldig, hoor, we genieten er echt van. Het is toch gek hoe dat heel anders verlopen is. Door het vele thuiswerken zit je zoveel thuis, heb je minder reistijd en dus veel meer tijd om in huis bezig te zijn, en dus is een of twee weken weg zijn helemaal niet erg. Ik had een heel andere verwachting, vooraf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:55:07 #226
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194207295
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:00 schreef hvan het volgende:

[..]

Waar in Oostenrijk zit je? Ik zit die week ook in Tirol, Gries im Sellrain.
Zit andere kant van de berg. Oetztal. We zijn geen discotheek bezoekers. Zullen voornamelijk ook wandelen, dagje dierentuin Innsbruck, thermaalbad en een dagje toeren richting stelviopas (Italië) als de grens nog open is.
Net efkes anges
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:15:25 #227
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_194207565
Mooi in NL dit jaar. Wat dagtochtjes en verder wat klussen aan het huis. Ik ga mijn geld niet wegsmijten voor een halfbakken vakantie in het buitenland waar nu alles beperkt is! :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:19:59 #228
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_194207602
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Het zit er overduidelijk wel gewoon in dus ik snap niet zo goed wat je precies probeert te zeggen.
Ja zoals al die NL’ers die gisteren een appje van BuZa hebben gekregen met het advies om als de sodemieter terug te komen en 2 weken in quarantaine te gaan. Echt fantastisch :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_194207884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Zit andere kant van de berg. Oetztal. We zijn geen discotheek bezoekers. Zullen voornamelijk ook wandelen, dagje dierentuin Innsbruck, thermaalbad en een dagje toeren richting stelviopas (Italië) als de grens nog open is.
Wij ook geen discotheek bezoekers, gezinnetje met 2 kleine kinderen :).
Maar dagje dierentuin is wel een goeie tip voor ons.
Vorig jaar zijn we in hetzelfde dorpje geweest, lekker rustig en gemoedelijk. Nog een tip is de roddelbaan bij Imst, erg leuk om te doen. De langste in de Alpen volgens mij.
De Timmelsjochpass is ook zeker de moeite waard, en beter aan te doen dan de Stelviopass. Maar Stelviopass spant wel de kroon ja, echter nog wel een eindje uit de richting.
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:08:29 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194208083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:48 schreef hvan het volgende:

[..]

..de roddelbaan bij Imst..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:14:12 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194208133
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:19 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja zoals al die NL’ers die gisteren een appje van BuZa hebben gekregen met het advies om als de sodemieter terug te komen en 2 weken in quarantaine te gaan. Echt fantastisch :')
Verder geen verplichting. aan de Hogeschool voor de Kunsten gestudeerd zeker?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:29:07 #232
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194208305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:48 schreef hvan het volgende:

[..]

Wij ook geen discotheek bezoekers, gezinnetje met 2 kleine kinderen :).
Maar dagje dierentuin is wel een goeie tip voor ons.
Vorig jaar zijn we in hetzelfde dorpje geweest, lekker rustig en gemoedelijk. Nog een tip is de roddelbaan bij Imst, erg leuk om te doen. De langste in de Alpen volgens mij.
De Timmelsjochpass is ook zeker de moeite waard, en beter aan te doen dan de Stelviopass. Maar Stelviopass spant wel de kroon ja, echter nog wel een eindje uit de richting.
Ken alpencoaster inderdaad.
Planning is Timmelsjoch dan Stelvio en op richting Livigno (belastingvrij, momenteel liter prijs benzine circa 0,90 cent) en dan via Tunnel stukje Zwitserland en via oa Reschenpas weer terug.
Net efkes anges
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 17:55:09 #233
5428 crew  miss_sly
pi_194209910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Mooi in NL dit jaar. Wat dagtochtjes en verder wat klussen aan het huis. Ik ga mijn geld niet wegsmijten voor een halfbakken vakantie in het buitenland waar nu alles beperkt is! :')
Dat met die dagtochtjes is ook heel anders dan in andere jaren.
Andere jaren kun je bij wijzen van spreken 's ochtends opstaan en besluiten naar een pretpark, museum, kasteel, te gaan. Nu moet je dit plannen en tickets reserveren. Ergens zal dat, voor ons in ieder geval, ook het voordeel hebben dat we minder snel toch te lang blijven liggen en dan maar besluiten dat het te laat is om nog iets te ondernemen :') Maar raar vind ik het wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194210155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat met die dagtochtjes is ook heel anders dan in andere jaren.
Andere jaren kun je bij wijzen van spreken 's ochtends opstaan en besluiten naar een pretpark, museum, kasteel, te gaan. Nu moet je dit plannen en tickets reserveren. Ergens zal dat, voor ons in ieder geval, ook het voordeel hebben dat we minder snel toch te lang blijven liggen en dan maar besluiten dat het te laat is om nog iets te ondernemen :') Maar raar vind ik het wel.
ach tot nu toe kan je alles tot avond vantevoren nog reserveren en meeste zelfs tot half uur vantevoren gewoon dus moet ook geen probleem opleveren meer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 18:16:20 #235
5428 crew  miss_sly
pi_194210209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:12 schreef RipCity het volgende:

[..]

ach tot nu toe kan je alles tot avond vantevoren nog reserveren en meeste zelfs tot half uur vantevoren gewoon dus moet ook geen probleem opleveren meer.
Ik heb het nog niet geprobeerd, onze vakantie begint pas einde van deze week. Dus je hoeft niet heel lang van tevoren te plannen? Dat zou wel fijn zijn, want veel dingen zijn toch ook wel afhankelijk van het weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194210987
Beter dat die ''ik moet op vakantie''gangers thuisblijven ipv het virus overal rond te vliegen...En wereldwijd blijven te verspreiden...
pi_194215455
quote:
13s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:05 schreef mthecatlover het volgende:
Beter dat die ''ik moet op vakantie''gangers thuisblijven ipv het virus overal rond te vliegen...En wereldwijd blijven te verspreiden...
Ok Karen, ik zal mijn vakantie naar Maspalomas annuleren.

Mondkapje op in vliegtuig, als ik daar ben (airbnb, geen hotel massadrukte) dan is het net zo veilig dan wel niet veiliger dan hier.

Nederland blijft iedereen thuis, krijg je ook drukte van. Mensen gaan ongemerkt ergens heen of dagjes weg.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_194219894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Je moet toch ook wel waanzinnig kansloos zijn als je niet zonder vakantie kunt en je jezelf niet twee, a drie weken thuis kunt vermaken in deze vreemde tijden :')
Nee hoor, "we" moeten met z'n allen de grens over naar buitenlandse oorden op zoek naar vertier :{ :N triest! triest! triest!

Accepteer nu gewoon dat het er dit jaar niet in zit, niets aan de hand
Ik geef toe dat ik simpelweg een geestelijk stoornis heb genaamd dromomanie.. "An uncontrollable impulse or desire to wander or travel." :Y
Dit is een Signature....
pi_194220267
Nog 4 weken verlof "in te plannen" en steeds veranderende omstandigheden, binnenkort maar 's wat mooie opties op een rijtje zetten en dan wellicht pas last-minute boeken. Sowieso binnen Europa, binnen 1 tot 3 uur vliegen ben je overal, dus dan hoef je niet lang een mondkapje op, en anders maar wat roadtrippen met de auto + wat lange weekendjes weg in NL. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:37:19 #240
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_194221006
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Verder geen verplichting. aan de Hogeschool voor de Kunsten gestudeerd zeker?
Jij begrijpt het woord ‘advies’ niet? Het is wel de bedoeling dat advies op te volgen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:43:44 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194221089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Jij begrijpt het woord ‘advies’ niet? Het is wel de bedoeling dat advies op te volgen.
Nee, een advies brengt geen verplichting met zich mee en is iets dat je mee kan nemen in je overweging om te blijven of terug te keren.

Vermoed dat een groot deel ook zal blijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:59:10 #242
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194221312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Jij begrijpt het woord ‘advies’ niet? Het is wel de bedoeling dat advies op te volgen.
Een advies is geen verplichting. Sterker nog, zelfs bij code rood bestaat er geen verplichting en is het enkel maar een advies.

Rondvraag heeft ook uitgewezen dat de meeste mensen in Kroatië hun reet afvegen met de willekeurige en arbitraire reiscodes die momenteel worden gegeven. Volkomen terecht ook aangezien er oranje gebieden bestaan waar zo goed als corona bestaat maar er aan de andere kant populaire reisgebieden in het geel zijn waar het virus om zich heen aan het grijpen is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:35:43 #243
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_194221841
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Een advies is geen verplichting. Sterker nog, zelfs bij code rood bestaat er geen verplichting en is het enkel maar een advies.

Rondvraag heeft ook uitgewezen dat de meeste mensen in Kroatië hun reet afvegen met de willekeurige en arbitraire reiscodes die momenteel worden gegeven. Volkomen terecht ook aangezien er oranje gebieden bestaan waar zo goed als corona bestaat maar er aan de andere kant populaire reisgebieden in het geel zijn waar het virus om zich heen aan het grijpen is.
Zeker waar. Maar dat is mijn punt niet. Het lijkt mij gewoon een waardeloze vakantie in deze situatie. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:51:43 #244
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_194222098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, een advies brengt geen verplichting met zich mee en is iets dat je mee kan nemen in je overweging om te blijven of terug te keren.

Vermoed dat een groot deel ook zal blijven.
Het is de bedoeling het advies op te volgen ≠ verplichting. Hoe dan ook, ik zou nu niet zonder zorgen op vakantie gaan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:01:42 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194222241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zeker waar. Maar dat is mijn punt niet. Het lijkt mij gewoon een waardeloze vakantie in deze situatie. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk.
Tsja, dat is voor ieder aan zich om te bepalen. Als ik zie hoe het leven hier is dan is het prima op je dooie gemakje en zonder massatoerisme vakantie vieren.

Eigenlijk beter dan de jaren voordien dus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194222434
Wij zitten nu op Borkum, valt me op dat het veel rustiger is op de camping dan andere jaren. Normaal gesproken veel Nederlandse toeristen hier op het eiland. Blijkbaar willen velen nu niet komen omdat mondkapjes in alle openbare gelegenheden (ook de musea, bezoekerscentra e.d.) verplicht zijn. Wij zitten er niet mee, heerlijk rustig hier en dat we een mondkap op moeten in de supermarkt is maar even, we doen de boodschappen, naar de kassa en meteen weer naar buiten, lopen niet voor de lol rond in een supermarkt.

Gisteren nog wel 2 Nederlandse bejaarden die de supermarkt uit werden gestuurd omdat ze geen mondkapje op hadden. De man zei dat het belachelijk was om zo'n ding te moeten dragen, ze waren vorige week op Vlieland geweest en daar hoefde het ook niet. Die dacht er blijkbaar niet bij na dat Borkum een Duits Waddeneiland is en Vlieland Nederlands ookal vertrekt de boot naar Borkum vanuit een Nederlandse haven.
pi_194222453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Je moet toch ook wel waanzinnig kansloos zijn als je niet zonder vakantie kunt en je jezelf niet twee, a drie weken thuis kunt vermaken in deze vreemde tijden :')
Nee hoor, "we" moeten met z'n allen de grens over naar buitenlandse oorden op zoek naar vertier :{ :N triest! triest! triest!

Accepteer nu gewoon dat het er dit jaar niet in zit, niets aan de hand
Niet iedereen vind 3 weken op zn rukbunker prima vertier.
Betekent niet dat ik zonder vakantie kan, maar ik KIES ervoor om het wel te doen met alle maatregelen.
Wat ik triest vind is mensen die aan de zijlijn veroordelen, maar wel de deur uit gaan. Wat is het verschil tussen vakantie en naar de super/werk/pretpark/etc. met het oog op corona-veilig?
pi_194222499
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Daarom was ik wel benieuwd hoe de uitvoering ervan is.
Is het een papieren regel, of loopt iedereen telkens met zo een ding op
iedereen loopt in de winkelstraat continu met zon ding, stuk beter dan in NL. Ook wel enkele mensen zonder, betwijfel of je er op aangesproken wordt
pi_194231865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ok Karen, ik zal mijn vakantie naar Maspalomas annuleren.

Mondkapje op in vliegtuig, als ik daar ben (airbnb, geen hotel massadrukte) dan is het net zo veilig dan wel niet veiliger dan hier.

Nederland blijft iedereen thuis, krijg je ook drukte van. Mensen gaan ongemerkt ergens heen of dagjes weg.
_O-

Ik ben gister aangekomen op Gran Canaria. Ik geniet me te pletter. :Y Op Schiphol, in het vliegtuig en bij aankomst op Las Palmas alles goed geregeld. Gezellig druk op het eiland en alles is hier best wel boven verwachting geregeld.

Lekker surfen, snorkelen, toppen beklimmen en genieten van een echte zomer.
Normaal had ik nu buiten de EU gezeten. Dit is een prima tweede keus.

Oh en geen douane op Schiphol was ook wel verfrissend voor een keertje :D (in de zomer dan, in de winter nooit een probleem).
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 23:50:55 #250
6941 APK
Factual, I think.
pi_194232025
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

_O-

Ik ben gister aangekomen op Gran Canaria. Ik geniet me te pletter. :Y Op Schiphol, in het vliegtuig en bij aankomst op Las Palmas alles goed geregeld. Gezellig druk op het eiland en alles is hier best wel boven verwachting geregeld.

Lekker surfen, snorkelen, toppen beklimmen en genieten van een echte zomer.
Normaal had ik nu buiten de EU gezeten. Dit is een prima tweede keus.

Oh en geen douane op Schiphol was ook wel verfrissend voor een keertje :D (in de zomer dan, in de winter nooit een probleem).
Edit: Heel verhaal getypt maar vergeten dat ik op een Macbook zit nu en CTRL-C niks kopieert :+
Kwam er op neer: Is het een beetje te doen met die mondkapjes?
Geen aso's op Schiphol en in het vliegtuig? En is lekker druk wel comfortabel als je weet dat er een kans bestaat dat je besmet kunt raken in een land dat vorige keer een redelijk strenge lockdown had?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_194232433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:50 schreef APK het volgende:

[..]

Edit: Heel verhaal getypt maar vergeten dat ik op een Macbook zit nu en CTRL-C niks kopieert :+
Kwam er op neer: Is het een beetje te doen met die mondkapjes?
Geen aso's op Schiphol en in het vliegtuig? En is lekker druk wel comfortabel als je weet dat er een kans bestaat dat je besmet kunt raken in een land dat vorige keer een redelijk strenge lockdown had?

Gezellig druk. Niet lekker druk. Gezellig druk als in niet uitgestorven, normaliter is het hier koppen lopen.

Ik reis dus ik ben comfortabel, ja. Anders bleef ik wel thuis. :D
Geen idee waar je het over hebt. Cijfers zijn hier altijd laag geweest. Een verdere discussie bedank ik even voor.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 07:57:34 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_194233749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 00:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Gezellig druk. Niet lekker druk. Gezellig druk als in niet uitgestorven, normaliter is het hier koppen lopen.

Ik reis dus ik ben comfortabel, ja. Anders bleef ik wel thuis. :D
Geen idee waar je het over hebt. Cijfers zijn hier altijd laag geweest. Een verdere discussie bedank ik even voor.
Dat geen idee waar je het over hebt is dan wederzijds :+
Ik ben helemaal niet op zoek naar discussie, normaalgesproken gaan wij in december altijd naar Azie en we zitten nu te denken aan een paar weken op de Canarische eilanden, vandaar de vraag naar ervaringen :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_194234520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 07:57 schreef APK het volgende:

[..]

Dat geen idee waar je het over hebt is dan wederzijds :+
Ik ben helemaal niet op zoek naar discussie, normaalgesproken gaan wij in december altijd naar Azie en we zitten nu te denken aan een paar weken op de Canarische eilanden, vandaar de vraag naar ervaringen :)
Je laatste vraag klonk als een belerend vingertje of hang naar discussie.

Ik ben hier meer veilig dan in mijn plaatselijke supermarkt of in Amsterdam waar niemand ook maar één seconde sinds de start van de coronatijd afstand heeft gehouden. :') Laat staan dat dat zonder mondkapje gebeurde.

Had ik ergens heen gemoeten waar de teugels lekker los zijn zoals in Zweden? :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_194234733
Net een week naar Frankrijk geweest, daar doet echt helemaal niemand aan corona :D
pi_194237115
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:36 schreef Leonos het volgende:
Net een week naar Frankrijk geweest, daar doet echt helemaal niemand aan corona :D
Behalve corona zelf waarschijnlijk
pi_194244412
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:09 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Behalve corona zelf waarschijnlijk
Als een virus in Frankrijk.
  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 21:31:45 #257
236264 crew  capricia
pi_194245150
Ik was afgelopen week in CenterParcs in Limburg. Het was druk. Vooral veel Duitsers.

En alles moest van te voren gereserveerd worden. Via de app.
Aquadome, jungle Dome, etentjes. Ritjes met de huifkar. Alles max 2 a 3 uur. Vaste tijden.

En eigenlijk was het prima..door het reserveren gingen we ook.
Omdat ik anders nogal laks kan zijn. Normaal ga ik niet om 10 uur smorgens zwemmen in mijn 'vakantie'. Nu dus wel..want gereserveerd. :')

Dus we hebben meer gedaan dan ik normaal zou doen.
-positive note to myself-

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 24-07-2020 21:43:46 ]
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juli 2020 @ 23:08:49 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194246767
Net vertrokken voor drie weken kamperen in Zuid-Frankrijk. Aangezien ik nogal afgelegen zit, verwacht ik weinig extra besmettingsgevaar, of zelfs minder dan thuis in de drukke stad.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194253191
Zit nog steeds op Borkum op de camping, lekker rustig. Maar erger me wel in de supermarkt aan veel Nederlanders die lopen te klagen over mondkapjes.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:10:44 #260
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194254115
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef Oppulregaj het volgende:
Zit nog steeds op Borkum op de camping, lekker rustig. Maar erger me wel in de supermarkt aan veel Nederlanders die lopen te klagen over mondkapjes.
Tsja, natuurlijk wel het klaagvolk bij uitstek. Durven nog te zeiken dat mensen zo slecht Engels spreken wanneer ze in Griekenland of Spanje op vakantie zijn. Of dat er geen frikandellen te koop zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194254263
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, natuurlijk wel het klaagvolk bij uitstek. Durven nog te zeiken dat mensen zo slecht Engels spreken wanneer ze in Griekenland of Spanje op vakantie zijn. Of dat er geen frikandellen te koop zijn.
Hier op Borkum genoeg Holländische Frikandellen :P Maar veel Nederlanders (vooral bejaarden) vergeten dat dit een Duits eiland is, denken dat de regels hetzelfde zijn als in Nederland omdat veerhaven waar de boot vertrekt in Nederland is.
pi_194255608
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef Oppulregaj het volgende:
Zit nog steeds op Borkum op de camping, lekker rustig. Maar erger me wel in de supermarkt aan veel Nederlanders die lopen te klagen over mondkapjes.
Ja dat gaat nog heel leuk worden als heel Nederland straks mondkapjes op moet in de winkels. Gaat vergelijkbaar met Amerika worden denk ik qua discussies bij de winkels..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194255642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja dat gaat nog heel leuk worden als heel Nederland straks mondkapjes op moet in de winkels. Gaat vergelijkbaar met Amerika worden denk ik qua discussies bij de winkels..
Ik snap het probleem niet. Vlak voor ik de winkel in ga doe ik het kapje voor, pak m'n boodschappen die ik moet hebben (ga niet onnodig voor de lol in een supermarkt rond struinen), loop naar de kassa om te betalen en eenmaal buiten meteen kapje weer af.
pi_194256166
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:05 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet. Vlak voor ik de winkel in ga doe ik het kapje voor, pak m'n boodschappen die ik moet hebben (ga niet onnodig voor de lol in een supermarkt rond struinen), loop naar de kassa om te betalen en eenmaal buiten meteen kapje weer af.
Ik snap het ook niet. Maar ik vermoed dat heel veel Nederlanders zo tering eigenwijs zijn (immers er zijn nu al protesten omdat ze geen 1,5m afstand willen houden), dat dit echt wel gedoe gaat opleveren.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194256389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet. Maar ik vermoed dat heel veel Nederlanders zo tering eigenwijs zijn (immers er zijn nu al protesten omdat ze geen 1,5m afstand willen houden), dat dit echt wel gedoe gaat opleveren.
Ja kun je straks als winkelier de hele dag kutdiscussies staan voeren over een landelijk opgelegde maatregel. :')
Toch zie ik het nog wel gebeuren dat we hier ook op steeds meer plekken verplicht mondkapjes moeten dragen dus ik heb maar vast een geinig exemplaar besteld voor het geval dat.
pi_194256402
Snap niet dat je ergens naar toe gaat op 'vakantie' waar je vervolgens de hele dag met een luier op je kop moet lopen.

Kan je beter hier wat boeken .
blablablabla
pi_194256470
Ik zit nu in de trein in Portugal en kan vermelden dat zo'n mondkap op, bij 31 graden in een trein zonder airco erg benauwd is.

Laat staan voor een oudje.
pi_194256501
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:05 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet. Vlak voor ik de winkel in ga doe ik het kapje voor, pak m'n boodschappen die ik moet hebben (ga niet onnodig voor de lol in een supermarkt rond struinen), loop naar de kassa om te betalen en eenmaal buiten meteen kapje weer af.
Ja allemaal voor het beeld, kapje af kapje op. Dat het geen f.. helpt boeit zeker niet.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 18:25:55 #269
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194256576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja allemaal voor het beeld, kapje af kapje op. Dat het geen f.. helpt boeit zeker niet.
Je zal er vast wel iets mee afweren, maar tegelijkertijd pak je dat kapje wel telkens vast. Als je dan niet meteen je handen reinigt.. tja. Naast de schijnveiligheid die sommigen zullen ervaren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194256591
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je zal er vast wel iets mee afweren, maar tegelijkertijd pak je dat kapje wel telkens vast. Als je dan niet meteen je handen reinigt.. tja. Naast de schijnveiligheid die sommigen zullen ervaren.
Op een dag hier in Portugal zou ik zo al minstens 10 kapjes moeten gebruiken. Treinritje x2, metro x2, verschillende winkels en restaurants in -en uit.

Natuurlijk doe ik dat niet, net zoals niemand anders. Kapje in broekzak op/af/op/af in de klapjostimaatschappijn waarin we nu zijn beland.

Dat je nauwelijks kan ademen door zo'n ding met 30+ graden schijnt ook geen probleem te zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 25-07-2020 18:36:15 ]
pi_194259035
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Dat je nauwelijks kan ademen door zo'n ding met 30+ graden schijnt ook geen probleem te zijn.
Dat is zo ontzettend onzin! Je kan exact even goed ademen. Enige verschil is dat je gezicht wat warmer word. Je kan er sowieso niet minder door ademen.

https://www.dumpert.nl/item/7951093_16ee71e4

En uit onderzoek is allang gebleken dat de maskers werken, en ook de drager beschermen (niet alleen de omgeving van de masker-drager). Niet dat je dat zei hoor, maar dacht, dat zal vast hierna gaan komen van iemand.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31142-9/fulltext

[ Bericht 9% gewijzigd door DX11 op 25-07-2020 21:43:28 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 21:39:05 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194259047
Gewoon niet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194259312
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:38 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is zo ontzettend onzin! Je kan exact even goed ademen. Enige verschil is dat je gezicht wat warmer word. Je kan er sowieso niet minder door ademen.

https://www.dumpert.nl/item/7951093_16ee71e4

En uit onderzoek is allang gebleken dat de maskers werken, en ook de drager beschermen (niet alleen de omgeving van de masker-drager). Niet dat je dat zei hoor, maar dacht, dat zal vast hierna gaan komen van iemand.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31142-9/fulltext
Ok man! zet volgende keer een kap op bij hardlopen
pi_194259321
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Op een dag hier in Portugal zou ik zo al minstens 10 kapjes moeten gebruiken. Treinritje x2, metro x2, verschillende winkels en restaurants in -en uit.

Natuurlijk doe ik dat niet, net zoals niemand anders. Kapje in broekzak op/af/op/af in de klapjostimaatschappijn waarin we nu zijn beland.

Dat je nauwelijks kan ademen door zo'n ding met 30+ graden schijnt ook geen probleem te zijn.
Haha, heel herkenbaar. Heb dit ook gedaan in Portugal. Ondanks alle goede bedoelingen vooraf. Je ziet hoe de mensen daar er mee omgaan en je gaat het vanzelf nadoen.

In de trein heb ik het wel redelijk volgehouden ondanks wat langere afstanden af en toe. Gewoon af en toe even van de neus af, of even wat drinken.

In eerste instantie had ik het idee dat mondkapjes misschien wel wat te maken hebben met het redelijke succes van het afremmen van het virus aldaar. Alleen in de laatste dagen van de vakantie, en toen ik weer thuis was, kwam net het nieuws op gang over sterk toenemende besmettingen.

Je ziet gewoon dat jongeren met masker op met het ov naar badplaatsen gaan om dan daar lekker te feesten zonder maskers en afstand.

Een vriendin van me daar vertelt ook dat cafés gewoon na sluitingstijd doorgaan voor hun vaste klanten. Gewoon deuren, ramen en gordijnen dicht en lekker feesten. Lock-in. Waarschijnlijk ook een goede methode om het virus binnen te 'locken' zodat het iedereen besmet, maar dat geheel terzijde. Ze hebben daar vast geen Maurício o Cachorro rondlopen.
pi_194259495
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ok man! zet volgende keer een kap op bij hardlopen
Dat vraagt toch niemand van je of ga je hardlopen door de gangpaden van de aldi?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194260626
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat vraagt toch niemand van je of ga je hardlopen door de gangpaden van de aldi?
Testondervindelijk is een kap op bij 30+ in een trein benauwd. Ja je kan wel ademen, maar niet optimaal.
pi_194260735
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Testondervindelijk is een kap op bij 30+ in een trein benauwd. Ja je kan wel ademen, maar niet optimaal.
Je ademt exact het zelfde in. Alleen je uitgeademde lucht blijft dichter bij je (dat is ook precies de bedoeling van dat ding!) en daardoor krijg je een warmer gezicht. Maar dat je slechter ademt is onzin. Je krijgt het alleen warmer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_194261063
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:55 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar. Heb dit ook gedaan in Portugal. Ondanks alle goede bedoelingen vooraf. Je ziet hoe de mensen daar er mee omgaan en je gaat het vanzelf nadoen.

In de trein heb ik het wel redelijk volgehouden ondanks wat langere afstanden af en toe. Gewoon af en toe even van de neus af, of even wat drinken.

In eerste instantie had ik het idee dat mondkapjes misschien wel wat te maken hebben met het redelijke succes van het afremmen van het virus aldaar. Alleen in de laatste dagen van de vakantie, en toen ik weer thuis was, kwam net het nieuws op gang over sterk toenemende besmettingen.

Je ziet gewoon dat jongeren met masker op met het ov naar badplaatsen gaan om dan daar lekker te feesten zonder maskers en afstand.

Ja het zijn vooral de jongeren die geen trek hebben in dat maskergedoe. Ik geef ze geen ongelijk.

Voorderest wel lekker rustig hier zo in het hoogseizoen. ;)
pi_194265137
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja het zijn vooral de jongeren die geen trek hebben in dat maskergedoe. Ik geef ze geen ongelijk.

Voorderest wel lekker rustig hier zo in het hoogseizoen. ;)
Waar zit je? Algarve? Lissabon? Was er zelf vorige maand al, toen was het helemaal rustig. Badplaatsen uitgestorven op een paar strandgangers na, dat soort werk. Totdat de jongeren uit Lissabon kwamen met alle gevolgen van dien...

Veel maatregelen die op zich zinvol zijn, maar ook wel onzin zoals dat er op sommige toeristische hotspots maar één klant tegelijk in de ticket office mag zijn, ongeacht de 1,5m. Sta je in de brandende zon in de rij te wachten terwijl er maar tien mensen zijn...

Is de sfeer nog een beetje relaxt of zijn ze toch wel wat bang voor een tweede golf? Ik merkte begin vorige maand in de Algarve (waar weinig gevallen en doden zijn) dat men zich er niet zo druk om maakte. Maar tegen eind juni was er wel weer veel in het nieuws en waren sommigen ook wel echt bezorgd om het gedrag van anderen. Intussen raakt wel de hele Algarve werkloos of failliet omdat de Britten en Ieren wegblijven, maar dat geheel terzijde.
pi_194265241
Engelsen die terugkeren uit Spanje moeten vanaf vandaag 2 weken in quarentaine... gaat stuk rustiger worden op Ibiza en Mallorca etc.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 26 juli 2020 @ 12:53:32 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194265966
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:36 schreef RipCity het volgende:
Engelsen die terugkeren uit Spanje moeten vanaf vandaag 2 weken in quarentaine... gaat stuk rustiger worden op Ibiza en Mallorca etc.
Wordt er ook op gecontroleerd of is dit weer een vrijwillige quarantaine waar niemand zich aan gaat houden?
pi_194266521
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wordt er ook op gecontroleerd of is dit weer een vrijwillige quarantaine waar niemand zich aan gaat houden?
Dat ligt er maar aan idd ;) Het eerste sowieso niet :D Maar zorgt wel voor veel annuleringen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194267002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja dat gaat nog heel leuk worden als heel Nederland straks mondkapjes op moet in de winkels. Gaat vergelijkbaar met Amerika worden denk ik qua discussies bij de winkels..
Als het een plicht in Nederland, dan moet het inderdaad gekoppeld worden aan een forse boete.
pi_194267016
Limburg!
Ben benieuwd.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:48:51 #285
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194268809
Mensen laten zich ook niet erg tegenhouden door code oranje. Gisteren in totaal een klein tiental Nederlanders ontmoet dat op vakantie is hier.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 26 juli 2020 @ 17:59:04 #286
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194268914
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wordt er ook op gecontroleerd of is dit weer een vrijwillige quarantaine waar niemand zich aan gaat houden?
En hoe dacht jij dit te controleren?
pi_194268941
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:48 schreef Dven het volgende:
Mensen laten zich ook niet erg tegenhouden door code oranje. Gisteren in totaal een klein tiental Nederlanders ontmoet dat op vakantie is hier.
De kans dat je het daar ergens oploopt is ook niet groter/kleiner dan in Nederland.

Daarnaast worden de reizen niet vergoed als je al geboekt hebt.
pi_194268973
Ik wou eigenlijk in september gaan fietsen in Frankrijk maar heb nu maar besloten om in Nederland te blijven.
  zondag 26 juli 2020 @ 18:05:12 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194268981
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:59 schreef kibo het volgende:

[..]

En hoe dacht jij dit te controleren?
Niet. Dus is het vrijwillig. Dus gaat niemand zich er aan houden.
pi_194268993
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:59 schreef kibo het volgende:

[..]

En hoe dacht jij dit te controleren?
In Suriname wordt iedereen dit het land inkomt in een soort hotel geplaatst.
The Older I Get, The Better I Was
  zondag 26 juli 2020 @ 18:07:01 #291
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194269001
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet. Dus is het vrijwillig. Dus gaat niemand zich er aan houden.
Precies.
Zinloze maatregel dus.
Snap die paniek onder britse toeristen dan ook niet helemaal.
  zondag 26 juli 2020 @ 18:08:41 #292
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194269017
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De kans dat je het daar ergens oploopt is ook niet groter/kleiner dan in Nederland.

Daarnaast worden de reizen niet vergoed als je al geboekt hebt.
Denk niet dat dit de reden gaat zijn. Vlucht kost een paar tientjes en hostel 5 euro per nacht. Je verliest weinig _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 26 juli 2020 @ 18:09:09 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194269022
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:07 schreef kibo het volgende:

[..]

Precies.
Zinloze maatregel dus.
Snap die paniek onder britse toeristen dan ook niet helemaal.
Het is sowieso zinloos, want het virus is al lang en breed in de UK. Kun je wel wat extra (potentiele) gevallen buiten de deur proberen te houden maar het voelt een beetje als water naar de zee dragen.
  zondag 26 juli 2020 @ 18:14:59 #294
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194269101
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:06 schreef LuieSurinamer het volgende:

[..]

In Suriname wordt iedereen dit het land inkomt in een soort hotel geplaatst.
je kunt dat takkietakkie land niet vergelijken met UK.
pi_194269391
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Denk niet dat dit de reden gaat zijn. Vlucht kost een paar tientjes en hostel 5 euro per nacht. Je verliest weinig _O-
Ah ja bedoelde het in het algemeen.
Een weekje stacaravan op een camping is al gauw 1500+ euro.
pi_194269489
Ik heb 2 januari een pakketreis naar Spanje geboekt voor 5 personen. 3000 euro voor een week dus dat ben ik liever niet kwijt. Maar goed; bij code oranje annuleren zij en dan krijg je het geld terug. Bij geel moet je gaan en als je dat niet wilt dan ben je dus wel het geld kwijt.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 18:40:59 #297
236264 crew  capricia
pi_194269495
Ik heb de app van BuZa gedownload. Ivm rondreis Oostenrijk. Ik hou het wel in de gaten.
Helemaal lekker gaat het niet in sommige gebieden daar.

Maar goed..in NL ook niet. :{
Definitely not CIA
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 18:42:29 #298
236264 crew  capricia
pi_194269522
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:40 schreef lily het volgende:
Ik heb 2 januari een pakketreis naar Spanje geboekt voor 5 personen. 3000 euro voor een week dus dat ben ik liever niet kwijt. Maar goed; bij code oranje annuleren zij en dan krijg je het geld terug. Bij geel moet je gaan en als je dat niet wilt dan ben je dus wel het geld kwijt.
Je reis is in januari?
Duurt nog even. Maar snap dat je die onzekerheid knap vervelend vindt..
Definitely not CIA
  zondag 26 juli 2020 @ 18:43:49 #299
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194269535
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:40 schreef capricia het volgende:
Ik heb de app van BuZa gedownload. Ivm rondreis Oostenrijk. Ik hou het wel in de gaten.
Helemaal lekker gaat het niet in sommige gebieden daar.

Maar goed..in NL ook niet. :{
Alleen nieder oesterreich is op dit moment probleem gebied daar.
Net efkes anges
  zondag 26 juli 2020 @ 18:46:39 #300
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194269579
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:48 schreef Dven het volgende:
Mensen laten zich ook niet erg tegenhouden door code oranje. Gisteren in totaal een klein tiental Nederlanders ontmoet dat op vakantie is hier.
Ben je in Kroatie?


Ik ga in augustus naar Frankrijk als het niet oranje wordt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194269839
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Je reis is in januari?
Duurt nog even. Maar snap dat je die onzekerheid knap vervelend vindt..
Nee, 2 januari geboekt voor deze zomer (half augustus)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')