Maar mensen stemmen toch niet op hem omdat ze Rutte niet meer willen toch ?quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien net links genoeg om acceptabel alternatief te vormen als het gaat tussen Rutte en De Jonge. Zoiets?
Ik heb ook het idee dat er op links wel uitgekeken wordt naar een CDA dat een keer niet de VVD/FvD op rechts probeert in te halen, zoals de afgelopen 10 jaar het geval is.
CDA regeerde vroeger net zo makkelijk met links als met rechts, dat wil De Jonge terugbrengen. En het lijkt nu gezien de peilingen nog een onmogelijkheid, maar dan zou een centrum-links kabinet wel mogelijk worden. CDA heeft daarin toch wel een sleutelpositie. Een kabinet CDA-PvdA-GL-D66 oid zou voor het CDA net zo natuurlijk moeten zijn als met de VVD regeren.quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:52 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Maar mensen stemmen toch niet op hem omdat ze Rutte niet meer willen toch ?
Het lijkt mij niet dat met de Jonge het CDA de grootste partij wordt.
En dan zouden ze alsnog een regering vormen met de VVD
Ja maar ik geloof niet dat ze de VVD gaan negerenquote:Op woensdag 8 juli 2020 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA regeerde vroeger net zo makkelijk met links als met rechts, dat wil De Jonge terugbrengen. En het lijkt nu gezien de peilingen nog een onmogelijkheid, maar dan zou een centrum-links kabinet wel mogelijk worden. CDA heeft daarin toch wel een sleutelpositie. Een kabinet CDA-PvdA-GL-D66 oid zou voor het CDA net zo natuurlijk moeten zijn als met de VVD regeren.
In 2021 denk ik ook niet, maar een CDA lijsttrekker gaat meestal wel meer dan 1 verkiezing mee.quote:Op woensdag 8 juli 2020 18:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja maar ik geloof niet dat ze de VVD gaan negeren
Als het CDA de grootste word dan zal rutte aftreden denk ik. en heb je dus een heel nieuw VVDquote:Op woensdag 8 juli 2020 17:52 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Maar mensen stemmen toch niet op hem omdat ze Rutte niet meer willen toch ?
Het lijkt mij niet dat met de Jonge het CDA de grootste partij wordt.
En dan zouden ze alsnog een regering vormen met de VVD
Behalve dat er geen reden is om aan te nemen dat het CDA de grootste zal worden.quote:Op woensdag 8 juli 2020 19:31 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Als het CDA de grootste word dan zal rutte aftreden denk ik. en heb je dus een heel nieuw VVD
Nee, maar zoals ik al zei: je moet bij lijsttrekkersverkiezingen van het CDA verder dan 1 kabinet kijken.quote:Op woensdag 8 juli 2020 19:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat er geen reden is om aan te nemen dat het CDA de grootste zal worden.
net zo makkelijk valt toch wel mee, de liefde voor de VVD is altijd wel groter geweest dan voor PvdA. Van Agt was er met Wiegel snel uit. En Lubbers voelde zich volgens mij die twee periodes met de VVD beter dan met PvdA. Om de match met de PvdA onder Balkenende maar te zwijgenquote:Op woensdag 8 juli 2020 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA regeerde vroeger net zo makkelijk met links als met rechts, dat wil De Jonge terugbrengen. En het lijkt nu gezien de peilingen nog een onmogelijkheid, maar dan zou een centrum-links kabinet wel mogelijk worden. CDA heeft daarin toch wel een sleutelpositie. Een kabinet CDA-PvdA-GL-D66 oid zou voor het CDA net zo natuurlijk moeten zijn als met de VVD regeren.
Ja, misschien was er wel een lichte voorkeur voor VVD, maar die automatische koppeling die je nu ziet was er niet.quote:Op woensdag 8 juli 2020 19:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
net zo makkelijk valt toch wel mee, de liefde voor de VVD is altijd wel groter geweest dan voor PvdA. Van Agt was er met Wiegel snel uit. En Lubbers voelde zich volgens mij die twee periodes met de VVD beter dan met PvdA. Om de match met de PvdA onder Balkenende maar te zwijgen
Bedankt Hansquote:Op woensdag 8 juli 2020 21:20 schreef Hexagon het volgende:
Au dat is pijnlijk![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)temsysteem-problemen
Dit is ook D66 wel een overkomen toen alleen Sophie in t Veld kandidaat was. Politieke partijen en ICT-ellende zijn niet nieuw.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:43 schreef Postbus100 het volgende:
Op Twitter en nujij.nl worden er trouwens veel complottheorieën geopperd over dat Omtzigt het waarschijnlijk heeft gewonnen en dat dit daarom nu als excuus wordt opgevoerd.
Soms bestaat het leven echt uit toevalligheden, dus dit zal wel niet waar zijn, maar wel grappig hoeveel mensen dit denken.
Je kon nog een hele dag stemmen, je moet dus wel erg complotfan zijn om zoiets te verzinnen. Het is onmogelijk dat er nu al iemand een onoverbrugbare voorsprong had.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:43 schreef Postbus100 het volgende:
Op Twitter en nujij.nl worden er trouwens veel complottheorieën geopperd over dat Omtzigt het waarschijnlijk heeft gewonnen en dat dit daarom nu als excuus wordt opgevoerd.
Soms bestaat het leven echt uit toevalligheden, dus dit zal wel niet waar zijn, maar wel grappig hoeveel mensen dit denken.
Sowieso, als ze willen frauderen zouden ze het niet zo opzichtig doen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kon nog een hele dag stemmen, je moet dus wel erg complotfan zijn om zoiets te verzinnen. Het is onmogelijk dat er nu al iemand een onoverbrugbare voorsprong had.
Dit is toch aan heet rollen gebracht door een journalist van de NOS?quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:43 schreef Postbus100 het volgende:
Weet ik niet? Linkje?quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit is toch aan heet rollen gebracht door een journalist van de NOS?
Oh, zo. Ik dacht dat je met 'dit' bedoelde dat de NOS had achterhaald dat Omtzigt de winnaar zou zijn geweest, maar dat ze nu dit erin gevlogen hebben om tijd te rekken. Maar je bedoelt dus gewoon de constatering dat het stemformulier onveilig was. Geen complottheorieënquote:Op donderdag 9 juli 2020 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://twitter.com/Schellevis/status/1280891534985113600
quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, zo. Ik dacht dat je met 'dit' bedoelde dat de NOS had achterhaald dat Omtzigt de winnaar zou zijn geweest, maar dat ze nu dit erin gevlogen hebben om tijd te rekken. Maar je bedoelt dus gewoon de constatering dat het stemformulier onveilig was. Geen complottheorieën
(en dat Schellevis 't was geweest, wist ik ook niet, maar dat terzijde)
PvdA'ers en CDA'ers hebben elkaar nooit gelegen, het duidelijkst kwam dat naar voren met Van Agt en Van Dam. Hoewel Van Agt ideologisch veel dichter bij de PvdA stond dan bij de VVD regeerde hij veel liever met Wiegel omdat dat op persoonlijk vlak veel beter overeenkwam.quote:Op woensdag 8 juli 2020 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, misschien was er wel een lichte voorkeur voor VVD, maar die automatische koppeling die je nu ziet was er niet.
Links wil erg graag een kabinet zonder VVD en daar hebben ze het CDA voor nodig. Het "Buma en de zeven dwergen" kabinet was voor een deel van links echt een serieus voorstel, ze hoopten er echt op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |