abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:04:14 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193971489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je bent nogal agressief in je bewoordingen. Ik zeg helemaal niet dat het maar een griepje is. Het is echter ook niet zo dodelijk als jij doet overkomen lijkt het vooralsnog.

Dan geef je aan dat 90% van de ex-patienten nog moeite heeft met simpele dagelijkse taken en als je dan naar dat onderzoek kijkt dat jij aanlevert als bewijs is 43% van de deelnemers niet getest.
Ik stel nergens dat het zo dodelijk is, dus wat haal jij je nu allemaal voor rare dingen in je kop man :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193971561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:44 schreef Chanel5 het volgende:
Ik hoor dat Melbourne vanaf 12.00, plaatselijke tijd, ook dicht gaat?
Er gaat weer genoeg in lock down, hoelang gaan ze hier deze keer afwachten totdat ze wat gaan doen ?
Wat een onzettend overdreven gedoe om weer 6(!) weken in lockdown te gaan. Terwijl minder ingrijpende beperkingen ook gewoon volstaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:11:21 #153
5428 crew  miss_sly
pi_193971582
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat een onzettend overdreven gedoe om weer 6(!) weken in lockdown te gaan. Terwijl minder ingrijpende beperkingen ook gewoon volstaan.
Dat hebben ze dus kennelijk eerst geprobeerd, minder ingrijpende beperkingen:

"Lockdown Melbourne is goed doordacht"
De Australische deelstaat Victoria meldde vandaag een recordaantal van 191 nieuwe coronabesmettingen. Het was voor premier Andrews reden om Melbourne de komende zes weken op slot te doen.

Hoewel het aantal nieuwe besmettingen in Victoria vanuit mondiaal perspectief relatief laag oogt, is er volgens correspondent Eva Gabeler goed nagedacht over de lockdown in de tweede stad van Australië. "Virologen zijn daar ook over te spreken", zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Er is een week lang gekeken naar hoe het virus zich ontwikkelde en er is geprobeerd met lokale maatregelen het aantal nieuwe besmettingen in te dammen. Zelfs tot op flatniveau."

Maar omdat het aantal nieuwe gevallen bleef stijgen, is alsnog besloten tot een lockdown. "Die is een beetje vergelijkbaar met de intelligente lockdown in Nederland", zegt Gabeler. "Het voelt alsof we een beetje teruggaan in de tijd. Er wordt weer volop gesproken over wat wel en niet mag."


Bron: NOS.nl
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193971646
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat een onzettend overdreven gedoe om weer 6(!) weken in lockdown te gaan. Terwijl minder ingrijpende beperkingen ook gewoon volstaan.
Je loopt - opnieuw - uit je nek te kletsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 07-07-2020 11:28:32 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193971681
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:04 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat het zo dodelijk is, dus wat haal jij je nu allemaal voor rare dingen in je kop man :?
Ok, je stelt dat 90% van de (ex-) patienten er (mogelijk) blijvende schade aan overhoudt gebaseerd op een onderzoek waarvan het niet zeker is of de onderzochten corona hebben (gehad).
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:19:19 #156
236264 crew  capricia
pi_193971684
Elkaar voor rotte vis uitmaken, is niet nodig.
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:21:24 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193971727
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:56 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Een eindejaarsbal waar 50 mensen aan deelgenomen hebben en 1 ziek was heeft voor 30 besmettingen onder de 50 gezorgd.

Cijfers gaan gewoon oplopen en door de bevolkingsdichtheid in Nederland waarschijnlijk flink ook. Durf ik best een weddenschap voor aan te gaan. Geef het nog een week of twee maximaal.
Welk eindejaarsbal? In NL ergens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193971744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat hebben ze dus kennelijk eerst geprobeerd, minder ingrijpende beperkingen:

"Lockdown Melbourne is goed doordacht"
De Australische deelstaat Victoria meldde vandaag een recordaantal van 191 nieuwe coronabesmettingen. Het was voor premier Andrews reden om Melbourne de komende zes weken op slot te doen.

Hoewel het aantal nieuwe besmettingen in Victoria vanuit mondiaal perspectief relatief laag oogt, is er volgens correspondent Eva Gabeler goed nagedacht over de lockdown in de tweede stad van Australië. "Virologen zijn daar ook over te spreken", zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Er is een week lang gekeken naar hoe het virus zich ontwikkelde en er is geprobeerd met lokale maatregelen het aantal nieuwe besmettingen in te dammen. Zelfs tot op flatniveau."

Maar omdat het aantal nieuwe gevallen bleef stijgen, is alsnog besloten tot een lockdown. "Die is een beetje vergelijkbaar met de intelligente lockdown in Nederland", zegt Gabeler. "Het voelt alsof we een beetje teruggaan in de tijd. Er wordt weer volop gesproken over wat wel en niet mag."


Bron: NOS.nl
Dan nog, hoef je geen 6 weken in lockdown. Twee weken max. volstaat gewoon, zie Duitsland in de regio Güterslow waar het inmiddels niks meer voorstelt. Ook een rechter heeft al korte metten gemaakt met die lockdown daar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193971761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Er is een week lang gekeken naar hoe het virus zich ontwikkelde en er is geprobeerd met lokale maatregelen het aantal nieuwe besmettingen in te dammen. Zelfs tot op flatniveau."
Nou nou, het een hele week aan hebben gekeken, dat is lang.
pi_193971827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nou nou, het een hele week aan hebben gekeken, dat is lang.
Inderdaad. We hebben toch rekening te houden met de 2 weken incubatietijd? :') voor we de effecten hiervan zien? dit gebruiken velen ook als argument voor de effecten van de versoepelingen. Ook genoeg voorbeelden wereldwijd van een korte opleving van het virus en dat het na een tijd weer daalt. Echt wat een paniekvoetbal zeg. Mag toch hopen dat wij hier niet zo van stapel gaan lopen bij een beetje opleving.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:29:14 #161
5428 crew  miss_sly
pi_193971860
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan nog, hoef je geen 6 weken in lockdown. Twee weken max. volstaat gewoon, zie Duitsland in de regio Güterslow waar het inmiddels niks meer voorstelt. Ook een rechter heeft al korte metten gemaakt met die lockdown daar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nou nou, het een hele week aan hebben gekeken, dat is lang.
Volgens mij zeg ik helemaal niets over of de duur gerechtvaardigd is of niet, maar DeVerzamelaar stelt dat ze 'niet meteen in lockdown hoeven maar eerst minder ingrijpende maatregelen moeten nemen" en ik laat zien dat ze dat ook hebben gedaan.

Er wordt echt wel geprobeerd lockdowns te voorkomen. Er is toch geen enkel land ter wereld dat erop zit te wachten om weer door dezelfde periode te gaan met weer gevolgen voor de geestelijke gezondheid van mensen en klappen voor de economie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193971875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je loopt - opnieuw - uit je nek te kletsen.
Oke. Want?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193971879
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan nog, hoef je geen 6 weken in lockdown. Twee weken max. volstaat gewoon, zie Duitsland in de regio Güterslow waar het inmiddels niks meer voorstelt. Ook een rechter heeft al korte metten gemaakt met die lockdown daar.
Wellicht heeft een miljoenenstad als Melbourne met bijna 5 miljoen inwoners andere maatregelen nodig dan een stad met amper 100.000 inwoners zoals Gütersloh? Iets met exponentiële groei en het willen tegengaan daarvan.

Mensen blijven wel gewoon werken, boodschappen doen en andere noodzakelijkheden verrichten, dus kans op groei is reëel.
Just a thought.

Niet dat die 6 weken nu heilig is maar er zal echt wel over nagedacht zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:33:51 #164
5428 crew  miss_sly
pi_193971999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:30 schreef Salina het volgende:

[..]

Wellicht heeft een miljoenenstad als Melbourne met bijna 5 miljoen inwoners andere maatregelen nodig dan een stad met amper 100.000 inwoners zoals Gütersloh? Iets met exponentiële groei en het willen tegengaan daarvan.

Mensen blijven wel gewoon werken, boodschappen doen en andere noodzakelijkheden verrichten, dus kans op groei is reëel.
Just a thought.

Niet dat die 6 weken nu heilig is maar er zal echt wel over nagedacht zijn.
Dat ook, inderdaad.
Hier werden ook meer dingen ineens versoepeld omdat het beeld toeliet dat dat gebeurde, het ging goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193972007
https://www.geenstijl.nl/(...)-ga-niet-met-de-bus/

RIVMGoden zijn ook wakker :')

(weet niet of deze al gepost is)
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:34:41 #166
236264 crew  capricia
pi_193972022
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan nog, hoef je geen 6 weken in lockdown. Twee weken max. volstaat gewoon, zie Duitsland in de regio Güterslow waar het inmiddels niks meer voorstelt. Ook een rechter heeft al korte metten gemaakt met die lockdown daar.
Je kunt beter 6 weken communiceren en dat het er dan 4 worden, mocht alles voorspoedig gaan. Dan andersom. :)
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:38:02 #167
5428 crew  miss_sly
pi_193972108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:34 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)-ga-niet-met-de-bus/

RIVMGoden zijn ook wakker :')

(weet niet of deze al gepost is)
Ze hebben een onderzoek gedaan en dit zijn de bevindingen. Onderzoek kost tijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:39:05 #168
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193972126
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
Ze hebben een onderzoek gedaan en dit zijn de bevindingen. Onderzoek kost tijd.
Maarja, als je het al uitspreekt voordat er echt onderzoek is gedaan, maar meer vermoeden en wachtingen.. dan ben je god, want dan weet je het als eerste!! :')

En als dan daadwerkelijk de feiten gepresenteerd worden dan ben je achterhaald.
pi_193972338
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:30 schreef Salina het volgende:

[..]

Wellicht heeft een miljoenenstad als Melbourne met bijna 5 miljoen inwoners andere maatregelen nodig dan een stad met amper 100.000 inwoners zoals Gütersloh? Iets met exponentiële groei en het willen tegengaan daarvan.

Mensen blijven wel gewoon werken, boodschappen doen en andere noodzakelijkheden verrichten, dus kans op groei is reëel.
Just a thought.

Niet dat die 6 weken nu heilig is maar er zal echt wel over nagedacht zijn.
Dat is natuurlijk waar en je hebt een punt over dat er een behoorlijk verschil in het aantal inwoners zit. Ik vind het echter behoorlijk overdreven dat landen of gebieden weer lockdowns instellen, dat meen ik oprecht. Ook goed voor de economie en het consumentenvertrouwen. Als dit het beeld voor 2020 is dat overheden vrolijk rondstrooien met lockdowns heb je straks geen economie meer over.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:55:27 #170
5428 crew  miss_sly
pi_193972422
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maarja, als je het al uitspreekt voordat er echt onderzoek is gedaan, maar meer vermoeden en wachtingen.. dan ben je god, want dan weet je het als eerste!! :')

En als dan daadwerkelijk de feiten gepresenteerd worden dan ben je achterhaald.
Zijn feiten nou zoveel meer waard dan vermoedens? De eerste zijn is veel belangrijker, lijkt het. Ongeacht of het klopt, of dat er nuance in aangebracht moet worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:03:19 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193972519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:55 schreef miss_sly het volgende:

Zijn feiten nou zoveel meer waard dan vermoedens? De eerste zijn is veel belangrijker, lijkt het. Ongeacht of het klopt, of dat er nuance in aangebracht moet worden.
Het wordt dubbel zo erg als de vermoedens ook overeen komen met de feiten, want dan is het een "ik zei het je toch". Dan kan de rest van wat diegene zegt ook als "feit" worden aangenomen, wantja, hij had al eerder "alles" goed (vaak worden de negatieve uitspraken / of foute uitspraken genegeerd)

Probleem is idd dat onderzoek lang duurt en dat je in eerste instantie op vermoedens moet sturen. En vanuit stemmingsmakerij of wat dan ook, kan je juist enorm tegen zijn of erin meegaan.

Volgens mij was dat met Wilders een tijdje zo dacht ik. Eerst moest alles gigantisch op slot, want "je kon toch niet zomaar mensen dood laten gaan" en nu komt er mooi geleidelijke heropening, dan geeft ie aan dat het "allemaal maar los moet, want dit slaat nergens op!!"

Er is soms weinig sprake van een grijs gebied.
pi_193972573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijzonder dat jij dat wel inziet en die overheden absoluut niet en vrolijk met lockdowns rondstrooien zonder aan de economie te denken. Misschien kun je ze voorzien van goed advies?
:')

Mooi om te zien hoe iedereen op DeVerzamelaar reageert. Of echt heel agressief of passief agressief terwijl hij het eigenlijk altijd bij zijn mening houdt.
Valt nooit mensen aan. Vind ik knap. Zou daar wel voor klappen als ik een balkon had om 20:00u.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 12:12:27 #173
5428 crew  miss_sly
pi_193972640
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het wordt dubbel zo erg als de vermoedens ook overeen komen met de feiten, want dan is het een "ik zei het je toch". Dan kan de rest van wat diegene zegt ook als "feit" worden aangenomen, wantja, hij had al eerder "alles" goed (vaak worden de negatieve uitspraken / of foute uitspraken genegeerd)

Probleem is idd dat onderzoek lang duurt en dat je in eerste instantie op vermoedens moet sturen. En vanuit stemmingsmakerij of wat dan ook, kan je juist enorm tegen zijn of erin meegaan.

Volgens mij was dat met Wilders een tijdje zo dacht ik. Eerst moest alles gigantisch op slot, want "je kon toch niet zomaar mensen dood laten gaan" en nu komt er mooi geleidelijke heropening, dan geeft ie aan dat het "allemaal maar los moet, want dit slaat nergens op!!"

Er is soms weinig sprake van een grijs gebied.
Eens. En deze hele situatie met Covid-19 leent zich daar perfect voor, heb ik het idee. Sommige mensen bijten zich vast in een bepaalde mening over het hele gebeuren, over de mening van anderen, over de ziekte zelf, enz. Ik mis heel erg de nuance.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:18:11 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193972740
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar en je hebt een punt over dat er een behoorlijk verschil in het aantal inwoners zit. Ik vind het echter behoorlijk overdreven dat landen of gebieden weer lockdowns instellen, dat meen ik oprecht. Ook goed voor de economie en het consumentenvertrouwen. Als dit het beeld voor 2020 is dat overheden vrolijk rondstrooien met lockdowns heb je straks geen economie meer over.
even los van de economische gevolgen begrijp ik die 6 weken ook niet
pi_193972855
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]


Volgens mij was dat met Wilders een tijdje zo dacht ik. Eerst moest alles gigantisch op slot, want "je kon toch niet zomaar mensen dood laten gaan" en nu komt er mooi geleidelijke heropening, dan geeft ie aan dat het "allemaal maar los moet, want dit slaat nergens op!!"

Er is soms weinig sprake van een grijs gebied.
Wilders en Baudet waren voor een korte lockdown in Februari van max 2 weken. Had je dat gedaan had het heel veel ellende gescheeld en hadden we zo een maand kunnen voorlopen op de versoepelingen. Dan waren misschien de versoepelingen die we op 1 juli al gedaan hadden in juni al mogelijk geweest. Nu waren we onnodig aan het nabloeden en aan het aanmodderen. Met alle gevolgen voor de economie van dien. Dit was dus de beste en minst ingrijpende keus geweest. Maar dat is achteraf en makkelijk praten. Ik snap hun standpunt dus wel dat alles weer open moet, want we zijn een hele tijd lang onnodig aan het aanmodderen geweest. Zie ook Griekenland waar kort en drastisch is ingegrepen maar waar vrij veel al snel weer kon.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 12:26:45 #176
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193972882
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wilders en Baudet waren voor een korte lockdown in Februari van max 2 weken. Had je dat gedaan had het heel veel ellende gescheeld en hadden we zo een maand kunnen voorlopen op de versoepelingen. Dan waren misschien de versoepelingen die we op 1 juli al gedaan hadden in juni al mogelijk geweest. Nu waren we onnodig aan het nabloeden en aan het aanmodderen. Met alle gevolgen voor de economie van dien. Dit was dus de beste en minst ingrijpende keus geweest. Maar dat is achteraf en makkelijk praten. Ik snap hun standpunt dus wel dat alles weer open moet, want we zijn een hele tijd lang onnodig aan het aanmodderen geweest.
Want een lockdown van 2 weken had zon groot effect gehad?
pi_193972884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Want een lockdown van 2 weken had zon groot effect gehad?
Ja, de hand-waving is strong in this one.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:29:55 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193972933
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wilders en Baudet waren voor een korte lockdown in Februari van max 2 weken. Had je dat gedaan had het heel veel ellende gescheeld en hadden we zo een maand kunnen voorlopen op de versoepelingen. Dan waren misschien de versoepelingen die we op 1 juli al gedaan hadden in juni al mogelijk geweest. Nu waren we onnodig aan het nabloeden en aan het aanmodderen. Met alle gevolgen voor de economie van dien. Dit was dus de beste en minst ingrijpende keus geweest. Maar dat is achteraf en makkelijk praten. Ik snap hun standpunt dus wel dat alles weer open moet, want we zijn een hele tijd lang onnodig aan het aanmodderen geweest. Zie ook Griekenland waar kort en drastisch is ingegrepen maar waar vrij veel al snel weer kon.
Als na die twee weken alles gelijk weer open was gegaan (alles).. dan krijg je dezelfde shit als dat je in het buitenland soms nu ziet, zoals bv die voetbalstations.

Bedoel toen met de BLM demonstratie was het nog onzeker of dit echt veel invloed zou hebben of niet. Daar was de kennis er ook nog niet echt over.
Dus dat was dan ook neit verstandig geweest.

Dat zaken achteraf sneller vrijgegeven had gekund, tja dat zal idd gekund hebben. Maar zeker niet in het tempo wat sommigen zouden willen. Kan wel, maar verstandig was het niet ivm de kennis die nog ontbreekt/ontbrak
pi_193972942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijzonder dat jij dat wel inziet en die overheden absoluut niet en vrolijk met lockdowns rondstrooien zonder aan de economie te denken. Misschien kun je ze voorzien van goed advies?
Alsof de overheid zo begaan is met hun bevolking. Ik twijfel daar echt sterk aan. Die krijgen gewoon hun salaris aan het eind van de maand want ze vreten uit de staatsschatkist. Het zal ze aan hun reet roesten of het cafe op de hoek failliet gaat, want dan moeten ze maar wat anders vinden of het is niet anders (heb ik hier veel voorbij komen zien zulke belachelijke woorden).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:33:41 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193972985
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als na die twee weken alles gelijk weer open was gegaan (alles).. dan krijg je dezelfde shit als dat je in het buitenland soms nu ziet, zoals bv die voetbalstations.

Bedoel toen met de BLM demonstratie was het nog onzeker of dit echt veel invloed zou hebben of niet. Daar was de kennis er ook nog niet echt over.
Dus dat was dan ook neit verstandig geweest.

Dat zaken achteraf sneller vrijgegeven had gekund, tja dat zal idd gekund hebben. Maar zeker niet in het tempo wat sommigen zouden willen. Kan wel, maar verstandig was het niet ivm de kennis die nog ontbreekt/ontbrak
Ik vermoed - maar dit is slechts mijn eigen visie - dat het wel verstandig is geweest dat wij in Nederland gewoon vanaf het begin lekker naar buiten zijn blijven gaan en niet zoals in Italie, Spanje of de UK iedereen hebben opgehokt. Het lijkt intussen wel redelijk duidelijk dat de verspreiding buiten wel meevalt en bovendien was het goed voor de moraal dat iedereen er gewoon uit kon voor een wandeling of een stuk fietsen.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 12:34:56 #181
5428 crew  miss_sly
pi_193972999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alsof de overheid zo begaan is met hun bevolking. Ik twijfel daar echt sterk aan. Die krijgen gewoon hun salaris aan het eind van de maand want ze vreten uit de staatsschatkist. Het zal ze aan hun reet roesten of het cafe op de hoek failliet gaat, want dan moeten ze maar wat anders vinden of het is niet anders (heb ik hier veel voorbij komen zien zulke belachelijke woorden).
Niet heel veel, maar er zijn mensen die zoiets hebben gepost. En dat vind ik inderdaad ook nogal belachelijke woorden.

Maar de economie is echt niet iets wat voor een overheid onbelangrijk is. Hoe kom je daar nou bij? Lijkt het jou logisch dat het ze niets interesseert? Er komt verdomd weinig in de staatsschatkist waaruit ze betaald moeten worden als de economie helemaal naar de kloten gaat. Bovendien is een land bevolkt met mensen zonder enig goed vooruitzicht niet echt een goed te managen land. Dat éne café op de hoek is op zichzelf neit interessant, want als het goed is denken ze groot. Maar als er van een branche zoals de horeca de helft of meer failliet gaat, interesseert ze dat zeker wel. Dat wordt dan op zoveel niveaus gevoeld, daar moeten ze wat mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193973003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Want een lockdown van 2 weken had zon groot effect gehad?
In Februari wel, in combinatie met de grenzen sluiten. In Maart niet meer want toen was het al veel te laat. Had je dat in februari ingevoerd had het veel ellende gescheeld, denk je ook niet? Dan was het virus veel minder aanwezig onder de bevolking.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 12:37:20 #183
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193973032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In Februari wel, in combinatie met de grenzen sluiten. In Maart niet meer want toen was het al veel te laat. Had je dat in februari ingevoerd had het veel ellende gescheeld, denk je ook niet? Dan was het virus veel minder aanwezig onder de bevolking.
Ik denk dat grootste problemen carnaval en skivakanties waren, daar had je nooit een sociaal draagvlak voor gehad toen met nog geen besmetting in Nederland zelf toen. Denk ook dat 2 weken niet echt een grote impact heeft en dat het daarna weer meteen oplaait.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:39:08 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193973066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik vermoed - maar dit is slechts mijn eigen visie - dat het wel verstandig is geweest dat wij in Nederland gewoon vanaf het begin lekker naar buiten zijn blijven gaan en niet zoals in Italie, Spanje of de UK iedereen hebben opgehokt. Het lijkt intussen wel redelijk duidelijk dat de verspreiding buiten wel meevalt en bovendien was het goed voor de moraal dat iedereen er gewoon uit kon voor een wandeling of een stuk fietsen.
wel eens al blijft het nog steeds koffiedik kijken over welke landen de beste oplossingen hadden, ook economisch gezien, Zweden is hier opgehemeld en verketterd tegelijk, zelfde geldt nu voor Australië, zolang dat virus niet op de één of de ander manier onder controle is blijft dat moeilijk inschatten.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:39:11 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193973067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik denk dat grootste problemen carnaval en skivakanties waren, daar had je nooit een sociaal draagvlak voor gehad toen met nog geen besmetting in Nederland zelf toen. Denk ook dat 2 weken niet echt een grote impact heeft en dat het daarna weer meteen oplaait.
Iedereen hutje mutje op elkaar terwijl het virus al vrolijk rondging lijkt idd wel de katalysator te zijn geweest. In combinatie met een tijd van het jaar dat iedereen toch al veel binnen zat en vatbaar was voor griep, verkoudheid en andere ongemakken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:41:54 #186
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193973121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:37 schreef Momo het volgende:

Ik denk dat grootste problemen carnaval en skivakanties waren, daar had je nooit een sociaal draagvlak voor gehad toen met nog geen besmetting in Nederland zelf toen. Denk ook dat 2 weken niet echt een grote impact heeft en dat het daarna weer meteen oplaait.
idd ja. De mensen hadden het toen echt nog niet gepikt om thuis te moeten blijven (zonder boetes en alles erop te legen)
Je zag dat het nu ook al soms lastig was, laat staan dat het een verweg show enkel was en velen nog niet inzagen hoe ernstig het zou kunnen worden.
pi_193973135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Definieer onderliggend lijden eens want volgens mij heeft bijna iedereen wel ergens last van.
Geen idee welke definitie daarvoor wordt aangehouden ik hou de statistieken niet bij, maar ik zou denken aan iets ergers dan hooikoort. :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973143
De meeste besmettingen vonden plaats binnen het huishouden. Een huishouden zit natuurlijk altijd al een groot deel van de tijd samen binnen, dus of dat veel had gescheeld durf ik te betwijfelen.
pi_193973170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kan niet lees ik hier, 6 daarvan zouden nog moeite moeten hebben met dagelijkse taken:

Uit gezamenlijk onderzoek van Longfonds en de universiteiten van Hasselt en Maastricht die samen een kleine 2000 ex-patiënten hebben onderzocht verkeert na drie maanden 6% in goede gezondheid en zo'n 90% heeft nog steeds moeite met simpele dagelijkse taken.
_O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973171
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In Februari wel, in combinatie met de grenzen sluiten. In Maart niet meer want toen was het al veel te laat. Had je dat in februari ingevoerd had het veel ellende gescheeld, denk je ook niet? Dan was het virus veel minder aanwezig onder de bevolking.
Denk dat we pas over minimaal een jaar kunnen zeggen wat nu de beste aanpak is.

- Alles potdicht a la Australie, maar daar voeren ze nu ook een intelligente lockdown in (niet overal).
- Zoals Zweden, waar het nu ook aardig onder controle is.
- Zoals Nederland met de intelligente lockdown (maar toch eerst verspreiding door carnaval/wintersport)

Dit in het licht van een mogelijke tweede golf of (voorlopig) geen vaccin.
pi_193973175
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

idd ja. De mensen hadden het toen echt nog niet gepikt om thuis te moeten blijven (zonder boetes en alles erop te legen)
Je zag dat het nu ook al soms lastig was, laat staan dat het een verweg show enkel was en velen nog niet inzagen hoe ernstig het zou kunnen worden.
Ik mag toch hopen dat bij een volgende virus uitbraak in een land dat land meteen maatregelen neemt en het vliegverkeer plat legt naar de rest van de wereld. Maar ja, leren van fouten is er niet echt bij in het overheidsleven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193973176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik ga het aan ze doorgeven. Bedankt voor de memo, maat!
Je ziet wel de ironie toch. :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wekenlang wordt er geroepen over pieken die er nooit gekomen zijn en ik ben de troll? _O_
Ik vind de psychologie studie van dit gedrag eigenlijk veel interessanter... Maar mensen geloven eerder in een nieuw complot, dan dat ze een foute overtuiging inzien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:47:04 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193973226
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar ja, leren van fouten is er niet echt bij in het overheidsleven
Ik vind dit wel erg overtrokken.
pi_193973231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:20 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Misschien moeten we het gewoon accepteren dat onze wetenschappers en leiders het best goed hebben aangepakt. In het begin hebben ze wel wat foutjes gemaakt maar al met al is het bijzonder goed gegaan.
We're not done yet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

negeer die trollers toch joh, ik wil ze wel eens zien reageren als we hier weer omhoog gaan.
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Sommige users hier willen in lockdown blijven tot een vaccin geloof ik. :{
Nou, het kabinet ook, ik vind dat giga pijnlijk maar okay. Bewust schijt aan hebben en gewoon weer normaal doen kan natuurlijk ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973298
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Denk dat we pas over minimaal een jaar kunnen zeggen wat nu de beste aanpak is.

- Alles potdicht a la Australie, maar daar voeren ze nu ook een intelligente lockdown in (niet overal).
- Zoals Zweden, waar het nu ook aardig onder controle is.
- Zoals Nederland met de intelligente lockdown (maar toch eerst verspreiding door carnaval/wintersport)

Dit in het licht van een mogelijke tweede golf of (voorlopig) geen vaccin.
[/quote]
De kritiek op Zweden hier snap ik ook echt niet, om hier nog even op terug te komen. Er zijn dagelijks veel besmettingen, dat klopt. Echter wel heel weinig doden dagelijks en de IC of ziekenhuizen zijn (nog) niet overgelopen geweest. Het leven ging gewoon al die tijd door in Zweden zonder zwaar beperkende maatregelen. Het enige waar ze op aan te merken zijn, is dat ze er bij verpleeghuizen een puinzooi van hebben gemaakt. Maar dat is hier ook zo geweest.

Leesvoer, statistiekjes voor cijfers IC:
Is in het engels.
https://www.icuregswe.org(...)dish-intensive-care/
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193973312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als ik dan voor mezelf spreek: ik vond dat wel allemaal spannende momenten, inderdaad. Ik heb niet geroepen dat er wel weer een nieuwe piek zal komen, maar dat wil niet zeggen dat ik blij ben dat het tot nu toe allemaal goed verloopt met de versoepelingen. Wat is daar nou in hemelsnaam mis mee? Gaandeweg de tijd dat het telkens gelukkig niet weer uit de hand loopt, krijg ik wat meer vertrouwen dat we er voor nu goed voor staan.
Meid, als je jezelf actief bang maakt, krijg je nooit "meer vertrouwen"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:52 schreef Rolfieo het volgende:
Aanname, geen feit.
We weten nog niet eens of je immuun bent op langere termijn.

Ik vind het nogal raar om de immuniteit tegen een virus, dat je gedeeltelijk hebt weggewerkt met antistoffen, gaat betwisten of die antistoffen wel werken. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')