totdat de besmettingen weer gaan stijgen, nog even een pre anti lockdown party en dan gaan we weer dichtquote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:44 schreef Chanel5 het volgende:
Ik hoor dat Melbourne vanaf 12.00, plaatselijke tijd, ook dicht gaat?
Er gaat weer genoeg in lock down, hoelang gaan ze hier deze keer afwachten totdat ze wat gaan doen ?
Hier is de afstandsmaatschappij volledig opgeheven, festivalletjes vinden weer plaats, nachtclubs enzo zijn open.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:36 schreef Predator40 het volgende:
Coronavirus Victoria: 191 new Covid-19 cases as community transmission soars
van 10 april tot 20 juni onder 15 cases per dag met echt veel testen naar naar 191 cases binnen een paar dagen ( exponentiële groei ) is toch best wel zorgwekkend voor het "uitdoven" van het virus overal ter wereld.
tevens was het wat betreft grenzen dicht en verplichte quarantine heeeel wat strenger dan in nederland.
Victoria zit nu natuurlijk wel precies in hun griep seizoen en in de winter.
nog een paar maandjes en Nederland zit in Oktober en maar een paar cases per dag weken lang zegt dus helemaal niks.
laten ze maar gewoon opschieten met dat vaccin want tot die tijd zullen er of maatregelen zijn en/of nieuwe brandhaarden.
Kansloosheid inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:04 schreef Nia het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je ervan als de WHO elke besmetting aangrijpt om landen/regio's/gebieden te bewegen drastische maatregelen te nemen die ze zich eigenlijk niet kunnen permitteren.
volledig opgeheven ?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier is de afstandsmaatschappij volledig opgeheven, festivalletjes vinden weer plaats, nachtclubs enzo zijn open.
Op een bevolking van nog geen 7 miljoen in één van de meest dichtbevolkte landen bijna dagelijks recordaantallen aan besmettingen.
Nederland gaat na een periode van luwte straks ook gewoon die kant op. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Geen carnaval, geen grootschalige evenementen, iedereen houdt zich aardig op afstand. Ik zie het punt werkelijk niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier is de afstandsmaatschappij volledig opgeheven, festivalletjes vinden weer plaats, nachtclubs enzo zijn open.
Op een bevolking van nog geen 7 miljoen in één van de meest dichtbevolkte landen bijna dagelijks recordaantallen aan besmettingen.
Nederland gaat na een periode van luwte straks ook gewoon die kant op. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
ziggo dome gewoon 2500 man hoor over een paar dagen.....quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen carnaval, geen grootschalige evenementen, iedereen houdt zich aardig op afstand. Ik zie het punt werkelijk niet.
Mooie testcase.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziggo dome gewoon 2500 man hoor over een paar dagen.....
Waarom zouden we hier wat moeten doen dan?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:44 schreef Chanel5 het volgende:
Er gaat weer genoeg in lock down, hoelang gaan ze hier deze keer afwachten totdat ze wat gaan doen ?
Want je vindt dat men nu moet ingrijpen?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:44 schreef Chanel5 het volgende:
Ik zit in Bulgarije, niet in Nederland.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volledig opgeheven ?
ik dacht het niet hoor, er waren nog steeds regels, en nu weer in lockdown.
maar in de herfst zijn in nederland ook bijna geen regels meer, het eerste concert in de ziggo dome gaat bijna plaatsvinden over een paar dagen.
Interessant.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, daar is voldoende informatie over. www.coronalongplein.nl kan je er alles over terugvinden. Uit gezamenlijk onderzoek van Longfonds en de universiteiten van Hasselt en Maastricht die samen een kleine 2000 ex-patiënten hebben onderzocht verkeert na drie maanden 6% in goede gezondheid en zo'n 90% heeft nog steeds moeite met simpele dagelijkse taken.
91% van de mensen die onderzocht zijn hebben geen moment in het ziekenhuis gelegen wegens de ziekte.
ik dacht dat je het over Melbourne had.....quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik zit in Bulgarije, niet in Nederland.
Afstand bewaren wordt aangeraden maar is in geen enkel opzicht meer wettelijk verplicht. In een nachtclub mag de helft van de maximumbezetting naar binnen maar als ze willen liggen ze desnoods allemaal op een hoopje, kan gewoon.
Een eindejaarsbal waar 50 mensen aan deelgenomen hebben en 1 ziek was heeft voor 30 besmettingen onder de 50 gezorgd.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen carnaval, geen grootschalige evenementen, iedereen houdt zich aardig op afstand. Ik zie het punt werkelijk niet.
De griep zoals we die nu kennen is naar schatting duizenden jaren oud.quote:Op maandag 6 juli 2020 19:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat wel erg ver terug in de tijd maar okay.
Dat ze er zijn geloof ik direct, maar ik bedoel meer cijfers van het grote geheel. Die onderzoeken zullen wel zijn gedaan onder mensen die er last van hadden dus dan krijg je gekleurde cijfers.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, daar is voldoende informatie over. www.coronalongplein.nl kan je er alles over terugvinden. Uit gezamenlijk onderzoek van Longfonds en de universiteiten van Hasselt en Maastricht die samen een kleine 2000 ex-patiënten hebben onderzocht verkeert na drie maanden 6% in goede gezondheid en zo'n 90% heeft nog steeds moeite met simpele dagelijkse taken.
91% van de mensen die onderzocht zijn hebben geen moment in het ziekenhuis gelegen wegens de ziekte.
Het is gewoon wachten totdat de besmettingen weer omhoog gaan, wij zitten nu volop in de zomer trouwens, denk je nou echt dat het in Nederland anders is dan in bijv Melbourne of de andere plaatsen die weer in lockdown gaan ?quote:
Het is een universitair onderzoek, die zijn niet op zoek naar enkel mensen met de meeste klachten.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat ze er zijn geloof ik direct, maar ik bedoel meer cijfers van het grote geheel. Die onderzoeken zullen wel zijn gedaan onder mensen die er last van hadden dus dan krijg je gekleurde cijfers.
Er zijn geloof ik al een miljoen besmettingen in Nederland geweest, het lijkt mij sterk dat er daarvan 900.000 nog steeds moeite hebben met dagelijkse taken.
Kan niet lees ik hier, 6 daarvan zouden nog moeite moeten hebben met dagelijkse taken:quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:59 schreef Noek het volgende:
Ik ken 7 positief geteste mensen in het dorp en eentje had een week koorts, de rest had wat dagen een kuchje en wat verhoging. Na een week was het klaar.
Kan gewoon! Niet interessant natuurlijk maar soit.
Ik ga het aan ze doorgeven. Bedankt voor de memo, maat!quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kan niet lees ik hier, 6 daarvan zouden nog moeite moeten hebben met dagelijkse taken:
Uit gezamenlijk onderzoek van Longfonds en de universiteiten van Hasselt en Maastricht die samen een kleine 2000 ex-patiënten hebben onderzocht verkeert na drie maanden 6% in goede gezondheid en zo'n 90% heeft nog steeds moeite met simpele dagelijkse taken.
Dus wij hebben nu honderdduizenden landgenoten die moeite hebben met dagelijkse taken?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het is een universitair onderzoek, die zijn niet op zoek naar enkel mensen met de meeste klachten.
De langdurige gevolgen zijn simpelweg groter dan velen willen geloven en dat terwijl ze nog steeds niet volledig bekend zijn aangezien het nog gaande is.
Ik vind het wel enorm stoer dat zoveel mensen hier met hun toekomstige gezondheid durven te spelen
Er is nu toch geen enkele reden om iets te doen? Het gaat hier gewoon goed zoals het nu gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:44 schreef Chanel5 het volgende:
En met die van anderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:00 schreef Pumpalov het volgende:
Ik vind het wel enorm stoer dat zoveel mensen hier met hun toekomstige gezondheid durven te spelen
Voor zo lang als het duurt, ja. Maar als het tij zich keert dan wil je niet dat men te lang wacht net als in februari/ maart met maatregelen te treffen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nu toch geen enkele reden om iets te doen? Het gaat hier gewoon goed zoals het nu gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |