Apart. Even vanaf m'n stoel beredeneerd is het helemaal niet echt handig om je wielen over het dode punt te krijgen. Lijkt me dat het erg veel kracht kost en de auto (op dat moment) in onbalans brengt. Zeker als je aan het accelereren bent willen wielen bij toe-out echt niet zomaar naar binnen (de auto 'hangt'/'trekt' aan 1 wiel) dus dat moet je echt forceren. De wielen rechter zetten heeft theoretisch wel voordeel imo.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens The Race gaat het systeem van toe-out naar toe-in en wordt het vooral gebruikt om de banden extra op te warmen voor een snel rondje.
Tijdens de long runs zou het niet gebruikt zijn.
dit is gewoon keiharde karma.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:42 schreef Tarado het volgende:
ondertussen bij Ferraritwitter:wearetherace twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 09:40:43 Ferrari admits its first upgrades - which won't be ready until race three - won't be enough to fully solve the problems with its #F1 car's "fragile" aero performance:
https://t.co/JvHLqIdoVE reageer retweet
Nou ja, ze zullen het ongetwijfeld getest hebbenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Apart. Even vanaf m'n stoel beredeneerd is het helemaal niet echt handig om je wielen over het dode punt te krijgen. Lijkt me dat het erg veel kracht kost en de auto (op dat moment) in onbalans brengt. Zeker als je aan het accelereren bent willen wielen bij toe-out echt niet zomaar naar binnen (de auto 'hangt'/'trekt' aan 1 wiel) dus dat moet je echt forceren. De wielen rechter zetten heeft theoretisch wel voordeel imo.
Wat ik begrijp is de stelling van "race"(?) ook maar een aannamequote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ze zullen het ongetwijfeld getest hebben
ook zonder het team to beat hoorquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:13 schreef Predator40 het volgende:
Dat DAS zou maar een keer stuk gaan en daardoor gaat er een race/en of kwalificatie verloren.
met maar 12 races ( bijvoorbeeld ) dit seizoen....
Het is Mercedes he, het zijn geen franse prutsers. German engineering, dat zal niet zal niet heel snel stuk gaan.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:13 schreef Predator40 het volgende:
Dat DAS zou maar een keer stuk gaan en daardoor gaat er een race/en of kwalificatie verloren.
met maar 12 races ( bijvoorbeeld ) dit seizoen....
Gebaseerd op wat ze gezien hebben in de vrije trainingen. Maar we gaan het wel zien.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is de stelling van "race"(?) ook maar een aanname
FIA: het is legaal omdat wij hun advies hebben gegeven en mercedes het zo heeft uitgevoerd.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik zou bijna hopen dat dat systeem verboden werd zodat Mercedes dan kan uitleggen hoe het nou precies zit. De techneut in mij is ontzettend nieuwsgierig. Nu gokt iedereen maar wat.
Zeker en dar was Mercedes ook bij een minder indrukwekkend FP1 en 2, maar wat wel hoop biedt is dat Verstappen niks te klagen had.quote:
Houdt eens op joh. Er is regelgeving en er wordt continu gevraagd hoe regels en teksten geīnterpreteerd moeten worden. Elk team doet dat, elk bedrijf doet dat. Wij doen het in elk geval continu bij de overheid en Rijkswaterstaat.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
FIA: het is legaal omdat wij hun advies hebben gegeven en mercedes het zo heeft uitgevoerd.
en daar zul je het mee moeten doen.
daarom, het is gewoon even afwachten, Mercedes en vooral Hamilton is moeilijk te verslaan in kwalificatie dus als hij die 2 kan splitsen is het al heel wat en wordt het een interessante zondagquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker en dar was Mercedes ook bij een minder indrukwekkend FP1 en 2, maar wat wel hoop biedt is dat Verstappen niks te klagen had.
Verstappen is geen zeur, maar als iets niet goed gaat dan benoemt hij dat open en eerlijk. En ik heb dit gelukkig niet voorbij zien komen.
overheid en Rijkswaterstaat, dat zegt ook genoeg ( en ja ik heb bij beiden gewerkt )quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Houdt eens op joh. Er is regelgeving en er wordt continu gevraagd hoe regels en teksten geīnterpreteerd moeten worden. Elk team doet dat, elk bedrijf doet dat. Wij doen het in elk geval continu bij de overheid en Rijkswaterstaat.
Mooi. Dan weet je dat jullie al onze bouwtekeningen hebben gemaakt en hebben uitgelegd waar meerwerk zit en waar het bestek helemaal kut is. Supertof manquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
overheid en Rijkswaterstaat, dat zegt ook genoeg ( en ja ik heb bij beiden gewerkt )
Die conclusie trekken ze omdat Mercedes het gisteren alleen gebruikt heeft bij de out- en inlaps. Dat wil geenszins zeggen dat ze het tijdens de longruns niet gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens The Race gaat het systeem van toe-out naar toe-in en wordt het vooral gebruikt om de banden extra op te warmen voor een snel rondje.
Tijdens de long runs zou het niet gebruikt zijn.
Het is meer in de trant van "Wij willen dit, mag dat?"quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
FIA: het is legaal omdat wij hun advies hebben gegeven en mercedes het zo heeft uitgevoerd.
en daar zul je het mee moeten doen.
Ik ben het totaal niet met jou eens.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoveel extra gewicht is het niet lijkt me (hooguit paar kilo) wat te compenseren is met de ballast die ze aan boord hebben.
En de Mercedes stond erom bekend soms problemen te hebben met het opwarmen van de banden.
Dat zei ik gisteren ook al.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:41 schreef Zorro het volgende:
Het zegt toch genoeg dat Toto heel dramatisch riep dat RB niet moest protesteren? Als hij zo overtuigd was dat het legaal was had ie dat nooit gedaan. Hij weet zelf ook wel dat het niet helemaal klopt.
Dan ben je waarschijnlijk een bijzonder intelligent persoonquote:
Calimeroquote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:09 schreef shiz het volgende:
Nou ja, het is een beetje onsportief dat je buiten normale gang van zaken een beetje loopholes gaat lopen opzoeken waarmee je... als topteam al jaren dominerend, nog een groter voordeel van de auto zou hebben.
Wat ik als fan liever zie is dat alle auto's ongeveer in hetzelfe ballpark zitten qua performance. De een doet misschien iets beter in de bochten, de ander sneller op het rechte stuk, e.d. Maar niet dat een een compleet systeem heeft waar de anderen niet over beschikken. Dat is wat mij betreft 'leaving the track to explore the grey areas and gaining an advantage'.
Ik bedoel, ergens is het een greintje bewonderenswaardig dat ze gewoon iets ontwikkelen waar op papier weinig tegenin te brengen is. Maar daarom is het goed dat er gewerkt wordt naar een toekomst waar alle nieuwe ontwikkelingen in een soort pooltje komen waar iedereen plannen uit kan plukken.
Het is alleen legaal voor 2020. Vanaf 2021 is het verboden.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:09 schreef shiz het volgende:
Nou ja, het is een beetje onsportief dat je buiten normale gang van zaken een beetje loopholes gaat lopen opzoeken waarmee je... als topteam al jaren dominerend, nog een groter voordeel van de auto zou hebben.
Wat ik als fan liever zie is dat alle auto's ongeveer in hetzelfe ballpark zitten qua performance. De een doet misschien iets beter in de bochten, de ander sneller op het rechte stuk, e.d. Maar niet dat een een compleet systeem heeft waar de anderen niet over beschikken. Dat is wat mij betreft 'leaving the track to explore the grey areas and gaining an advantage'.
Ik bedoel, ergens is het een greintje bewonderenswaardig dat ze gewoon iets ontwikkelen waar op papier weinig tegenin te brengen is. Maar daarom is het goed dat er gewerkt wordt naar een toekomst waar alle nieuwe ontwikkelingen in een soort pooltje komen waar iedereen plannen uit kan plukken.
Het is onsportief dat je je best doet om binnen de regels zo snel mogelijk te zijn? Je kunt het onsportief noemen, je kunt het ook zo'n beetje het hele doel van snelheidssporten noemenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:09 schreef shiz het volgende:
Nou ja, het is een beetje onsportief dat je buiten normale gang van zaken een beetje loopholes gaat lopen opzoeken waarmee je... als topteam al jaren dominerend, nog een groter voordeel van de auto zou hebben.
En dat gebrek aan beelden ook altijd. Hooguit een paar pitbeelden van een testweekeinde en wat persfoto's, zo slechtquote:
daarom, ik zie het probleem ook niet behalve dat het duur is om te kopiëren en dat dus voor de meeste teams niet interessant isquote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is onsportief dat je je best doet om binnen de regels zo snel mogelijk te zijn? Je kunt het onsportief noemen, je kunt het ook zo'n beetje het hele doel van snelheidssporten noemen
Verschrikkelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat gebrek aan beelden ook altijd. Hooguit een paar pitbeelden van een testweekeinde en wat persfoto's, zo slecht
Bron? Want ik denk van niet namelijk gezien Horner's uitspraken van gisteren.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:
RB heeft dus gewoon al een DAS systeem liggen ( in de pijplijn), daarom ging ze in protest om te kijken of het echt legaal was
Doet mij denken aan de vraagstelling van vorig jaar, van RB naar de FIA omtrent die sensor bij Ferrari. Je kan het maar beter zeker weten.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:
RB heeft dus gewoon al een DAS systeem liggen ( in de pijplijn), daarom ging ze in protest om te kijken of het echt legaal was
Dat is het dan ook voornamelijk he. Dat ze de FIA om duiding van de regels vragen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:54 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de vraagstelling van vorig jaar, van RB naar de FIA omtrent die sensor bij Ferrari. Je kan het maar beter zeker weten.
Ja dat was al bekend. Vraag me alleen af of Max er dan direct goed mee overweg kan. Maar iemand zei dat hij wellicht al op een sim heeft kunnen oefenen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:
RB heeft dus gewoon al een DAS systeem liggen ( in de pijplijn), daarom ging ze in protest om te kijken of het echt legaal was
Wat heeft hij gister gezegd dan? Enige wat ik mee heb gekregen is, dat als het DAS systeem legaal is, het met 3 races bij RB ook kan zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron? Want ik denk van niet namelijk gezien Horner's uitspraken van gisteren.
Yup, alleen jammer te zien dat het dan overal ontaard in een "RB is niet slim genoeg om het zelf te maken" vs "Mercedes grootste cheaters ooit"quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is het dan ook voornamelijk he. Dat ze de FIA om duiding van de regels vragen.
Was te horen in dat filmpje van sainz die kimi ontwijkt in de pit wat hier gepost is.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:57 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Wat heeft hij gister gezegd dan? Enige wat ik mee heb gekregen is, dat als het DAS systeem legaal is, het met 3 races bij RB ook kan zijn.
Matig kutweer?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:02 schreef VacaLoca het volgende:
Deze sessie gaat al een beter beeld geven van wat we kunnen verwachten deze zomer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |