abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 12:47:33 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193939265
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 01:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

We dwalen nu een beetje af. Enige wat ik zei is dat als ik voor een republikein zou zijn dat ik dan bij polls democrat aan zou geven. Vandaar dat ik een beetje m'n twijfels heb bij de polls en stel dat Biden nog geen gelopen race heeft. Is dat op harde cijfers of wetenschap gebaseerd? Nee. Projecteer ik daarmee? ja. Dus neem er van mee wat je wilt.
Polls zijn anoniem. Dus waarom zou je dan democraat zeggen terwijl je dat niet bent?

Je verzint iets en trekt daar dan conclusies uit en dan kijk je schijnbaar raar op als daar reacties op komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193941623
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ja Biden is dement. Stem gewoon op deze topper. Amerika zit zo ver in de shit dat Trump de vlag vast ondersteboven heeft gehangen.

[ afbeelding ]
Waar is de rechterschouder gebleven?
pi_194032669
Omdat Trump gewoon een liegende mongool is. Deze man liegt echt alles aan elkaar.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_194033353
Trump _O_

4 more years _O_
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:51:23 #155
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194034635
Ik mag toch hopen dat Trump t gewoon wint van die seniele bejaarde opa.
Die zegt je bent niet zwart als je niet op mij democraten stemt.

Ongeacht of Trump t in het geheel goed doet of niet ook hij heeft genoeg dingen goed gedaan ook behoorlijk wat dingen niet dit kun je allemaal terug vinden als je maar objectief kijkt.

De grootste klacht moet zijn waarom hebben de democraten niet een serieuze kandidaat een fitte ervaren 50er bijvoorbeeld.
Ze hadden 4 jaar de tijd om iemand te zoeken maar in plaats daarvan waren ze bezig Trump te bashen en tegen te werken.

De democraten waren niet bezig met oppositie voeren maar met een heksenjacht.
Aangevoerd door de New York Times en Washington Post en ja op t nieuws hier worden die kranten telkens als bron gebruikt.

Terwijl Trump legitiem gekozen is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nicksanders op 11-07-2020 12:01:16 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194034796
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:51 schreef Nicksanders het volgende:

Ongeacht of Trump t in het geheel goed doet of niet ook hij heeft genoeg dingen goed gedaan...
Noem eens 1 voorbeeld?


En er waren genoeg 'fitte 50ers' in de race voor de democraten, alleen bij verkiezingen werkt het zo dat degene die de kiezers kiezen wint. Een partij kan dus geen kandidaat uitzoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194034881
Omdat drie onderwerpen op dit moment voor veel mensen het belangrijkst zijn en bij die drie onderwerpen staat hij er niet lekker op.

Coronavirus. Laten we wel wezen, dat heeft Trump gewoon gigantisch verkloot. Eerst doen alsof er niks aan de hand was, dan wel maatregelen nemen maar staten aansporen die weer te vroeg op te heffen waardoor ze nu in een tweede golf zitten. En intussen allerlei niet-wetenschappelijke onzin verspreiden. De pandemie had iedereen kunnen overkomen en ook met Biden waren er ongetwijfeld veel mensen dood gegaan maar niet "onnodig" zoals nu wel gebeurt. Niet voor niks vindt 2/3e van de Amerikanen dat Trump de coronacrisis slecht aanpakt.

Het onderwerp racisme/discriminatie. Aan welke kant je ook staat, als je doel is om de boel te bedaren en mensen iets dichter bij elkaar te brengen, is Trump niet je man. Hij heeft niet de empathie om zich in anderen te verplaatsen dus hij zal het waarschijnlijk nooit echt begrijpen. De law and order aanpak slaat niet aan bij de kiezers. Ook hiervan vindt 2/3e van de Amerikanen dat hij het slecht aanpakt.

Dan de economie. Dat was altijd zijn sterke punt maar de economie is nu vanwege corona ingestort. Kan Trump weinig aan doen alhoewel hij door zijn lakse aanpak van covid wel het risico op nieuwe lockdowns en langere recessie vergroot.

Kortom; mensen hebben het idee dat het land in brand staat en alles fout gaat. Dan kijk je naar de leider. Als er volgende week een vaccin is, het racisme debat naar de achtergrond verdwijnt en de economie weer flink aantrekt, maakt hij een goede kans. De conclusie is dus: hij heeft het niet zelf meer in de hand, maar moet geluk hebben. Want bij een onveranderde status quo is hij nagenoeg kansloos.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:28:01 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_194035094
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:51 schreef Nicksanders het volgende:
Ik mag toch hopen dat Trump t gewoon wint van die seniele bejaarde opa.
Die zegt je bent niet zwart als je niet op mij democraten stemt.
Ben je dan seniel ja?

Volgens mij ben je seniel als je gevraagd wordt wat je plannen voor je volgende termijn zijn en dit je antwoord is

quote:
Hannity:

Let’s talk. What’s at stake in this election as you compare and contrast, and what is one of your top priority items for a second term?

Donald Trump: (36:17)

Well, one of the things that will be really great… You know, the word experience is still good. I always say talent is more important than experience. I’ve always said that, but the word experience is a very important word. It’s a very important meeting. I never did this before. I never slept over in Washington. I was in Washington, I think, 17 times. All of a sudden, I’m president of the United States. You know the story. I’m riding down Pennsylvania Avenue with our First Lady and I say, “This is great.”

But I didn’t know very many people in Washington, it wasn’t my thing. I was from Manhattan from New York. Now I know everybody, and I have great people in the administration. You make some mistakes. An idiot like Bolton, all he wanted to do is drop bombs on everybody. You don’t have to drop bums on everybody. You don’t have to kill people

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:09:25 #159
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194035666
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ben je dan seniel ja?

Volgens mij ben je seniel als je gevraagd wordt wat je plannen voor je volgende termijn zijn en dit je antwoord is
[..]

Het lijkt wel dronkemanspraat.
pi_194035711
Het is toch iedere 4 jaar weer hetzelfde liedje, dat gezeur met die polls, terwijl de verkiezingen over het algemeen in de laatste 6 weken voor de stembus bepaald worden. Je kan met 70% voor staan, maar een schandaaltje over staatsgeheimen of een keertje je lul in een praatgrage hoer steken, en alles is weer anders. In Amerika worden verkiezingen gewonnen door waan van de dag.
-nee-
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:14:18 #161
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194035718
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Noem eens 1 voorbeeld?


En er waren genoeg 'fitte 50ers' in de race voor de democraten, alleen bij verkiezingen werkt het zo dat degene die de kiezers kiezen wint. Een partij kan dus geen kandidaat uitzoeken.
Klopt dus zegt het misschien wat over de kiezers maar de democraten hadden zich daar echt veel beter mee bezig kunnen houden.

Maar goed blijkbaar ben je zo'n Trump hater want hij heeft in jouw ogen niks goed gedaan maar vermoedelijk de heilige Obama wel.

Ik kan wel wat opnoemen tot voor de corona crisis was de werkloosheid het laagst ooit ook onder de zwarte gemeenschap.
Volgens mij waren er onder Trump 7 miljoen banen bij gekomen voor corona.

Volgens mij dwingt die Europa te letten op defensie geld want onder andere Nederland doet er te weinig houdt zich niet aan de afspraken.

Hij waarschuwt China mbt Hong Kong waar de rest vd wereld zijn ogen voor sluit.

Volgens iedereen zou er oorlog komen volgens mij is t de eerste president in jaren die nog geen land is binnen gevallen en daadwerkelijk komen militairen terug naar de USA

Gun control nee wapens zijn niet verboden gaat nooit lukken daar maar er is wel strenger beleid vooral op wapens die de las vegas shooter gebruikte.

Onder andere zijn belofte om zijn president salaris te doneren heeft die zich aan gehouden.
Hij had t ook in zijn al rijke zaken kunnen steken.

Handelsdeal met Mexico en Canada waardoor Mexico ook beter de grenzen migratie controleert.

Maar goed als je Trump intens haat zie je t niet als je NOS nieuws kijkt ook niet.

Uiteraard is er nog meer en is ook zo'n lijst aan slechte dingen maar die weet je al want Trump is bad mkay.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:17:38 #162
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194035766
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ben je dan seniel ja?

Volgens mij ben je seniel als je gevraagd wordt wat je plannen voor je volgende termijn zijn en dit je antwoord is
[..]

Heb je Biden wel eens gehoord ?
En ik zeg nergens dat Trump god is ofzo.

Eigenlijk geef ik aan dat het raar is dat in zo'n groot land er niet betere kandidaten zijn.

Maar ik ben geen Trump hater maar ja dan zal ik volgens jouw linkse retoriek wel fan zijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194035773
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:14 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Maar goed blijkbaar ben je zo'n Trump hater want hij heeft in jouw ogen niks goed gedaan maar vermoedelijk de heilige Obama wel.
Verkeerde aanname, ik ben normaal echt geen democraat. Maar Trump is gewoon minder capabel dan de gemiddelde basisschoolleerling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194035807
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:17 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Heb je Biden wel eens gehoord ?
Ja, hij houdt prima toespraken van meer dan 20 minuten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194035860
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:14 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Onder andere zijn belofte om zijn president salaris te doneren heeft die zich aan gehouden.
De minst spectaculaire belofte uitgekozen zie ik alweer :P

Pijnlijk om te zien dat zoveel mensen denken dat als je Trump een sukkel vind, dat je dan meteen liever een Democraat ziet.

Ik denk dat Amerika om de 8 jaar altijd een narcistische Republikein in het Witte Huis nodig zal hebben, maar waarom ze dachten dat Trump een goed idee zou zijn geweest is mij een raadsel.
-nee-
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 14:13:52 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194036332
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:14 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Klopt dus zegt het misschien wat over de kiezers maar de democraten hadden zich daar echt veel beter mee bezig kunnen houden.

Maar goed blijkbaar ben je zo'n Trump hater want hij heeft in jouw ogen niks goed gedaan maar vermoedelijk de heilige Obama wel.

Ik kan wel wat opnoemen tot voor de corona crisis was de werkloosheid het laagst ooit ook onder de zwarte gemeenschap.
Volgens mij waren er onder Trump 7 miljoen banen bij gekomen voor corona.

Volgens mij dwingt die Europa te letten op defensie geld want onder andere Nederland doet er te weinig houdt zich niet aan de afspraken.

Hij waarschuwt China mbt Hong Kong waar de rest vd wereld zijn ogen voor sluit.

Volgens iedereen zou er oorlog komen volgens mij is t de eerste president in jaren die nog geen land is binnen gevallen en daadwerkelijk komen militairen terug naar de USA

Gun control nee wapens zijn niet verboden gaat nooit lukken daar maar er is wel strenger beleid vooral op wapens die de las vegas shooter gebruikte.

Onder andere zijn belofte om zijn president salaris te doneren heeft die zich aan gehouden.
Hij had t ook in zijn al rijke zaken kunnen steken.

Handelsdeal met Mexico en Canada waardoor Mexico ook beter de grenzen migratie controleert.

Maar goed als je Trump intens haat zie je t niet als je NOS nieuws kijkt ook niet.

Uiteraard is er nog meer en is ook zo'n lijst aan slechte dingen maar die weet je al want Trump is bad mkay.
- Economie geerfd van Obama en zwaar op zijn bek gegaan tijdens de eerste crisis die hij voor zijn kiezen kreeg, meer banen verloren gegaan onder Trump dan onder welke President dan ook. Als hij krediet krijgt voor de periode voor corona dan is hij ook verantwoordelijk voor de situatie nu anders ben je gewoon aan het fantaseren en cherry picken.

- Europa, dwz de rest van de NAVO, had al een akkoord met Obama getekend, geen enkel land in de Europa is meer aan defensie uit gaan geven omdat Trump loopt te janken en liegen.

- Verzinsel, Trump steunt Xi constant als het er op aankomt. Dat Trump wat roept is irrelevant, hij heeft de handelsoorlog met China gewoon verloren.

- Verzinsel, er zijn nu meer VS troepen in het buitenland dan onder Obama.

Zijn verkiezingingsbeloftes over gezondheidszorg verzekering, infrastructuur, productie banen etc etc etc allemaal niet nagekomen.

PS: Alleen Trumps golfen heeft de Amerikaanse belastingbetaler 170 miljoen dollar gekost, en zijn volwassen dochter en gezin wonen in het Witte Huis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:58:23 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_194036785
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:14 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar goed blijkbaar ben je zo'n Trump hater want hij heeft in jouw ogen niks goed gedaan maar vermoedelijk de heilige Obama wel.
Verbazend hoe vaak dit argument langs komt terwijl juist de Trump-supporters vaak niet of nauwelijks kunnen toevoegen wanneer hun ‘held’ een fout heeft gemaakt, terwijl aan de andere kant vaak genoeg wordt aangegeven dat Obama ook zo zijn fouten heeft gemaakt - om over Biden nog maar te zwijgen.

Maar in een post die verder vol staat van op z’n best zeer eenzijdige opmerkingen en op z’n slechtst leugens is dat misschien ook weer niet zo verbazend.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:06:16 #168
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_194036926
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

- Economie geerfd van Obama en zwaar op zijn bek gegaan tijdens de eerste crisis die hij voor zijn kiezen kreeg, meer banen verloren gegaan onder Trump dan onder welke President dan ook. Als hij krediet krijgt voor de periode voor corona dan is hij ook verantwoordelijk voor de situatie nu anders ben je gewoon aan het fantaseren en cherry picken.

- Europa, dwz de rest van de NAVO, had al een akkoord met Obama getekend, geen enkel land in de Europa is meer aan defensie uit gaan geven omdat Trump loopt te janken en liegen.

- Verzinsel, Trump steunt Xi constant als het er op aankomt. Dat Trump wat roept is irrelevant, hij heeft de handelsoorlog met China gewoon verloren.

- Verzinsel, er zijn nu meer VS troepen in het buitenland dan onder Obama.

Zijn verkiezingingsbeloftes over gezondheidszorg verzekering, infrastructuur, productie banen etc etc etc allemaal niet nagekomen.

PS: Alleen Trumps golfen heeft de Amerikaanse belastingbetaler 170 miljoen dollar gekost, en zijn volwassen dochter en gezin wonen in het Witte Huis.
😂 Wat een blinde haat. En dat doet al een heel topic alsof hij een serieus onderwerp aan wilt snijden. Vervolgens alleen maar inhoudsloos gebash op satan Trump. We zitten al bijna aan het eind van zijn eerste termijn en nog ben je er niet overeen dat je wereldbeeld is ingestort toen de Amerikanen voor Trump als president kozen. Wat zielig.
pi_194037034
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:06 schreef T-zooi het volgende:

[..]

😂 Wat een blinde haat. En dat doet al een heel topic alsof hij een serieus onderwerp aan wilt snijden. Vervolgens alleen maar inhoudsloos gebash op satan Trump. We zitten al bijna aan het eind van zijn eerste termijn en nog ben je er niet overeen dat je wereldbeeld is ingestort toen de Amerikanen voor Trump als president kozen. Wat zielig.
Hij heeft gewoon feitelijk gelijk hoor. Zo niet, horen we het allemaal graag.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:17:14 #170
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_194037059
Wat ik eigenlijk overigens nog bijzonderder vind dan de achteruitgang in de titel is waarom Trump bij Republikeinen nog steeds relatief hoog scoort. In de eerste pakweg twee jaar, met vrijwel alle politieke macht in handen, heeft Trump een stuk minder bereikt dan een vergelijkbare Republikein in zijn plaats had gedaan. Nu hij minder ruimte heeft moet hij steeds meer gebruik maken van onorthodoxe methoden om zijn maatregelen door te voeren - die dan ook veel makkelijker ongedaan kunnen worden.

Om één voorbeeld te noemen: een van de verdiensten die vaak genoemd wordt is de benoeming van conservatieve rechters, maar dit is volledig de verdienste van McConnell en had door iedere Republikein op zijn plek ingevuld kunnen worden. En door, bijvoorbeeld, bij de benoeming van Kavanaugh vast te houden aan een 'moeilijke' keus (van een shortlist waarvan letterlijk iedere naam goed was, aldus een conservatieve thinktank destijds) heeft hij zijn tegenstanders veel meer munitie gegeven dan een beter functionerende president had gedaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:22:48 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_194037132
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:06 schreef T-zooi het volgende:
😂 Wat een blinde haat.
En dit is precies wat ik in mijn eerdere post bedoelde. Iemand geeft een lijst met argumenten. Iemand anders weerlegt die argumenten. En in plaats van ook maar één inhoudelijke reactie terug te geven kom je niet verder dan 'blinde haat'. Kortom, zelfs met onderbouwing mag je geen kritiek op Trump hebben, maar tegelijkertijd is het Obama die 'heilig' zou zijn...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_194037685
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 02:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou je liegen in een anonieme poll?
Dat is nou eenmaal de modus operandi van de republikein.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194038485
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
Economie geerfd van Obama en zwaar op zijn bek gegaan tijdens de eerste crisis die hij voor zijn kiezen kreeg, meer banen verloren gegaan onder Trump dan onder welke President dan ook. Als hij krediet krijgt voor de periode voor corona dan is hij ook verantwoordelijk voor de situatie nu anders ben je gewoon aan het fantaseren en cherry picken.
Dit vind ik een lastige. Hoe had hij dit kunnen voorkomen? :) Amerika had onder elke president enorm geleden tijdens de coronacrisis. Volgens deze manier van redeneren kun je het dus ook elke regeringsleider ter wereld aanrekenen dat in zijn/haar land tijdens de coronacrisis banen verloren zijn gegaan en de economie een klap heeft gekregen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2020 16:49:53 ]
pi_194038589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit vind ik een lastige. Hoe had hij dit kunnen voorkomen? :) Amerika had onder elke president enorm geleden tijdens de coronacrisis. Volgens deze manier van redeneren kun je het dus ook elke regeringsleider ter wereld aanrekenen dat in zijn/haar land tijdens de coronacrisis banen verloren zijn gegaan en de economie een klap heeft gekregen.
Als op dat gebied de prestaties achterblijven bij vergelijkbare landen dan kun je een regeringsleider dat toch prima aanrekenen? Het klopt dat geen enkel land er echt goed voorstaat maar de VS staan er wel een stuk slechter voor dan de rest.
pi_194038800
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als op dat gebied de prestaties achterblijven bij vergelijkbare landen dan kun je een regeringsleider dat toch prima aanrekenen? Het klopt dat geen enkel land er echt goed voorstaat maar de VS staan er wel een stuk slechter voor dan de rest.
Het punt is denk ik meer dat gezegd wordt dat Trump verantwoordelijk zou zijn voor 7 miljoen banen er bij en laagste werkloosheid onder minderheden, terwijl niet duidelijk gemaakt wordt waarom hij daar dan verantwoordelijk voor zou zijn. Welk beleid heeft hij gevoerd om bv. te zorgen voor een lage werkloosheid onder minderheden - volgens mij helemaal niks specifieks, maar dat kan @Nicksanders misschien uit leggen als hij dat wil.

Hoe dan ook, als je zoiets aanhangt, zul je ook de verliezen die zomaar komen aanwaaien voor je rekening moeten nemen.

Zeg maar dat je Trump verantwoordelijk houdt voor dat de zon opkomt in de ochtend, maar als het avond wordt is het niet zijn "schuld" dat de zon ondergaat. Tsja, dat soort magisch denken heb je niet zoveel aan.

Overigens gaat Europa de economische gevolgen mogelijk harder merken dan de VS op termijn. Niet omdat de crisis slechter gemanaged is, maar omdat het niet onwaarschijnlijk lijkt dat we er hier nog een lekkere monetaire crisis achteraan gaan krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-07-2020 18:10:37 ]
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 18:30:21 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194039936
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:06 schreef T-zooi het volgende:

[..]

😂 Wat een blinde haat. En dat doet al een heel topic alsof hij een serieus onderwerp aan wilt snijden. Vervolgens alleen maar inhoudsloos gebash op satan Trump. We zitten al bijna aan het eind van zijn eerste termijn en nog ben je er niet overeen dat je wereldbeeld is ingestort toen de Amerikanen voor Trump als president kozen. Wat zielig.
Zielig op de man spelen wat je hier doet maar vertel, wat is feitelijk onjuist in mijn post? Ik wacht wel even.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 18:32:55 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194039984
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit vind ik een lastige. Hoe had hij dit kunnen voorkomen? :) Amerika had onder elke president enorm geleden tijdens de coronacrisis. Volgens deze manier van redeneren kun je het dus ook elke regeringsleider ter wereld aanrekenen dat in zijn/haar land tijdens de coronacrisis banen verloren zijn gegaan en de economie een klap heeft gekregen.
Ik zeg niets over voorkomen, ik zeg dat je een oordeel kan vormen over hoe Trump omgegaan is met deze crisis die nog in alle hevigheid voortduurt mede door zijn acties of gebrek daaraan.

Vergelijk anders eens de situatie met die van andere Westerse landen? Ik vermoed dat je dan iets gaat opvallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:12:34 #178
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194040618
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

- Economie geerfd van Obama en zwaar op zijn bek gegaan tijdens de eerste crisis die hij voor zijn kiezen kreeg, meer banen verloren gegaan onder Trump dan onder welke President dan ook. Als hij krediet krijgt voor de periode voor corona dan is hij ook verantwoordelijk voor de situatie nu anders ben je gewoon aan het fantaseren en cherry picken.
Zoals ik al aangaf voor de crisis en hij heeft genoeg fouten dingen gedaan ook tijdens corona crisis ik ben ook niet pro Trump.

Maar wil t ook niet zo zwart wit zien want je hebt pro Trump kamp trump god etc.
En kamp dat Trump haat en nog een kamp dat hem intens haat.

Ik had wel op hem gestemd als ik had moeten kiezen tussen Hillary of Donald en nu ook tussen Biden en Trump.

Ik vraag mij af hoe zo'n groot land 2 van zulke kandidaten voordraagt
Er moet toch wel wat beters zijn
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194043693
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:12 schreef Nicksanders het volgende:
Ik had wel op hem gestemd als ik had moeten kiezen tussen Hillary of Donald en nu ook tussen Biden en Trump.
Waarom dan? Ik zie zelf letterlijk niks waarin ik Trump beter gekwalificeerd vind dan Biden voor een dergelijk ambt. En nee, dat is niet uit "Trump haat" of "Biden liefde", wat een raar frame blijft dat toch.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:16:17 #180
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194044814
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom dan? Ik zie zelf letterlijk niks waarin ik Trump beter gekwalificeerd vind dan Biden voor een dergelijk ambt. En nee, dat is niet uit "Trump haat" of "Biden liefde", wat een raar frame blijft dat toch.
Omdat ze beide ongeschikt zijn wellicht.
Maar ja ik zou in Amerika vermoedelijk altijd republikeinen stemmen vandaar.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:20:07 #181
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_194044868
Trump 2020! En Melania 2024!

Ja ja ga maar huilen
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_194044879
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:16 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Omdat ze beide ongeschikt zijn wellicht.
Maar ja ik zou in Amerika vermoedelijk altijd republikeinen stemmen vandaar.
Maar mijn vraag is dus waarom je specifiek voor Trump zou stemmen als de keuze tussen Biden en Trump zou zijn. Dan zou je iets beter moeten vinden aan Trump dan Biden lijkt me.

Ik vind dat vreemd, omdat ik letterlijk niemand minder geschikt voor het ambt kan bedenken dan Trump. Niet uit haat ofzo, maar gewoon uit beoordeling van de verschrikkelijke corruptie en wanbeleid van de afgelopen jaren.

Dus, waarom vind jij Trump > Biden ook al zeg je allebij matige opties te vinden?

Stemmen voor Republikeins beleid is ook lastig in deze zin, want die blijken niet meer van law & order, states rights of het beheersen van de staatsschuld te zijn. Ik zou het lastig vinden om iets te zien waar de Republikeinse partij voor is op het moment, afgezien van "whatever Trump op TV gezien heeft". En dat bedoel ik zo vriendelijk als dat ik het kan typen...

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-07-2020 23:27:46 ]
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:50:04 #183
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194045221
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar mijn vraag is dus waarom je specifiek voor Trump zou stemmen als de keuze tussen Biden en Trump zou zijn. Dan zou je iets beter moeten vinden aan Trump dan Biden lijkt me.

Ik vind dat vreemd, omdat ik letterlijk niemand minder geschikt voor het ambt kan bedenken dan Trump. Niet uit haat ofzo, maar gewoon uit beoordeling van de verschrikkelijke corruptie en wanbeleid van de afgelopen jaren.

Dus, waarom vind jij Trump > Biden ook al zeg je allebij matige opties te vinden?

Stemmen voor Republikeins beleid is ook lastig in deze zin, want die blijken niet meer van law & order, states rights of het beheersen van de staatsschuld te zijn. Ik zou het lastig vinden om iets te zien waar de Republikeinse partij voor is op het moment, afgezien van "whatever Trump op TV gezien heeft". En dat bedoel ik zo vriendelijk als dat ik het kan typen...
Ook bij Biden klopt er iets niet zoals bijvoorbeeld de olie deals die zijn zoon gesloten heeft waardoor die nu miljonair is ook.

Trump zegt veel rare dingen maar ook Biden kan er wat van hoe kun je in godsnaam zeggen dat je niet echt echt een zwarte Amerikaan bent als je op Trump of de republikeinen stemt.
Dat is net zo gestoord als grab them by the pussy
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194045360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ook bij Biden klopt er iets niet zoals bijvoorbeeld de olie deals die zijn zoon gesloten heeft waardoor die nu miljonair is ook.
Het is nu eenmaal zo dat de kinderen van hoge piefen leuke baantjes krijgen aangeboden. Ik zie niet in hoe je dat als klacht tegen Biden kunt hebben.

Trump echter plaatst zijn eigen kinderen in allerhande commissies in de overheid; daar is dus directe nepotisme aan de gang, maar die duidelijke directe corruptie vind je niet belangrijk?

Ik zie trouwens hier geen reden waarom je Trump een betere kandidaat vindt dan Biden.

quote:
Trump zegt veel rare dingen maar ook Biden kan er wat van hoe kun je in godsnaam zeggen dat je niet echt echt een zwarte Amerikaan bent als je op Trump of de republikeinen stemt.
Dat is net zo gestoord als grab them by the pussy
Biden zegt ook rare dingen, ben ik zondermeer met je eens. Grab them by the pussy is echter wel potentieel een crimineel dingetje, niet alleen raar. Niet dat ik het zo belangrijk vind, de intense corruptie van de afgelopen jaren en wanbeleid vind ik belangrijker hierin.

Hoe dan ook, ook hier zie ik je niet aangeven waarom Trump een betere kandidaat dan Biden zou zijn voor jou.

Dus, waarom vind jij Trump een meer geschikte kandidaat dan Biden? Deze meneer geeft denk ik een reëler beeld:



[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 12-07-2020 01:06:36 ]
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 01:07:23 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194046215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf voor de crisis en hij heeft genoeg fouten dingen gedaan ook tijdens corona crisis ik ben ook niet pro Trump.

Maar wil t ook niet zo zwart wit zien want je hebt pro Trump kamp trump god etc.
En kamp dat Trump haat en nog een kamp dat hem intens haat.

Ik had wel op hem gestemd als ik had moeten kiezen tussen Hillary of Donald en nu ook tussen Biden en Trump.

Ik vraag mij af hoe zo'n groot land 2 van zulke kandidaten voordraagt
Er moet toch wel wat beters zijn
Ok, prima, als jij denkt dat een corrupte, liegende, incompetente en polariserende figuur de best keuze is dan mag dat, natuurlijk, ik heb geen idee waarom je daarvoor zou kiezen maar goed, het is niet alsof jij of ik uberhaupt een stem hebben in dit verhaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194046441
Het is weer 2016.

RTLnieuws twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 05:09:12 Als de verkiezingen nu zouden worden gehouden wint Biden volgens alle opiniepeilingen de verkiezingen https://t.co/3oh9ZqAtR6 reageer retweet
pi_194046556
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:24 schreef Nober het volgende:
Het is weer 2016.

RTLnieuws twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 05:09:12 Als de verkiezingen nu zouden worden gehouden wint Biden volgens alle opiniepeilingen de verkiezingen https://t.co/3oh9ZqAtR6 reageer retweet
Nog steeds snappen mensen het verschil niet tussen modellen die kiesmannen voorspellen en peilingen die een percentage stemmers voorspellen met fout marge.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:04:25 #188
33189 RM-rf
1/998001
pi_194053737
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:24 schreef Nober het volgende:
Het is weer 2016.

RTLnieuws twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 05:09:12 Als de verkiezingen nu zouden worden gehouden wint Biden volgens alle opiniepeilingen de verkiezingen https://t.co/3oh9ZqAtR6 reageer retweet
Nee, dat is het niet...
Er zijn enorme verschillen met toen:

Trump was toen een uitdager, die telkens de thema's die in het nieuws kwamen wist te bepalen, die polariserende, maar vooral mensen kon aanspreken die niet tevreden waren met hun situatie.
En die mass-events hield, voortdurend massa-bijeenkomsten door het land maakte die zijn achterban wist te mobiliseren.

Op al die punten is de situatie 180° gedraaid...
Trump is in het defensief, is zijn mojo verloren...
Hij kan de thema's niet meer 'sturen'... Bv lukt het hem niet echt Biden overtuigend te beledigen, de dingen die hij tegen Biden zou kunnen roepen ovet ouder zijn, soms rare dingen zeggen, werken net zo hard of erger tegen theDonald zelf.


Het is nu eigenlijk vooral wachten of en dan vooral hoe hard Republikeinen conservatieven zich tegen Trump gaan richten...
De afrekening komt niet door Liberals... Maar vooral als de republikeinse achterban zich openlijk tegen Trump gaat richten en ook Bv GOP-senatoren en afgevaardigden om hun eigen positie te redden, afstand gaan nemen...


Recentelijk is de steun voor Trump onder republikeinen al gedaald van 90% naar 78%...
Dat lijkt nog steeds een grote steun, maar als je bedenkt dat het hier om een zittende republikeinse president gaat en de steun die die heeft onder zijn eigen partijgenoten is het wel een opvallend lage score...

Voor een republikein is het de laagste supportscore sinds het moment dat Nixon werkelijk in Watergate vast kwam te zitten (na het Saturday night Massacre).

Alhoewel de ondersteuning voor Trump in juli 2016 waarschijnlijk lager was, was er toen ruimte naar boven..
Nu lijkt er vooral verder ruimte om te vallen, en is het nu onderwerp van discussie, op welk moment de 'bodem' eruit valt... Wat bv bij Bush Jr in 2007 gebeurde waarna diens ratings onderin de 30% kwam

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2020 16:20:41 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 13 juli 2020 @ 12:16:52 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194067093
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:24 schreef Nober het volgende:
Het is weer 2016.

RTLnieuws twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 05:09:12 Als de verkiezingen nu zouden worden gehouden wint Biden volgens alle opiniepeilingen de verkiezingen https://t.co/3oh9ZqAtR6 reageer retweet
Want wanneer wint ie wel volgens jou?
  maandag 13 juli 2020 @ 12:22:57 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194067182
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:04 schreef RM-rf het volgende:

Die alt-right meneertjes kunnen hier alleen nog maar inhoudsloos roeptoeteren.

Als Trump in november verliest zien we ze waarschijnlijk maanden niet meer. Dat is dan wel weer fijn.
pi_194067199
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want wanneer wint ie wel volgens jou?
Wacht eens rustig tot de debatten beginnen. Daar moet Biden gruwelijk door de mand gaan vallen.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:24:50 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194067208
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Wacht eens rustig tot de debatten beginnen. Daar moet Biden gruwelijk door de mand gaan vallen.
Want Trump is een gigantisch sterke tegenstander?
pi_194067232
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want Trump is een gigantisch sterke tegenstander?
Al die onderzoeken gemist sinds de verkiezingen?
  maandag 13 juli 2020 @ 12:27:31 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194067242
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:26 schreef Nober het volgende:

[..]

Al die onderzoeken gemist sinds de verkiezingen?
Welke onderzoeken heb je het over?
pi_194067309
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:24 schreef Nober het volgende:
Het is weer 2016.

RTLnieuws twitterde op vrijdag 10-07-2020 om 05:09:12 Als de verkiezingen nu zouden worden gehouden wint Biden volgens alle opiniepeilingen de verkiezingen https://t.co/3oh9ZqAtR6 reageer retweet
Zo slecht waren de peilingen in 2016 echt niet. De popular vote hadden de meesten gewoon goed en in de staten die Trump de overwinning hebben bezorgd (de Rust Belt) vielen ze ook gewoon binnen de foutmarge.
pi_194067368
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, prima, als jij denkt dat een corrupte, liegende, incompetente en polariserende figuur de best keuze is dan mag dat, natuurlijk, ik heb geen idee waarom je daarvoor zou kiezen maar goed, het is niet alsof jij of ik uberhaupt een stem hebben in dit verhaal.
Mis ik iets? :?
Hij zegt toch juist dat ie niet voor Hillary zou kiezen?
pi_194067415
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zo slecht waren de peilingen in 2016 echt niet. De popular vote hadden de meesten gewoon goed en in de staten die Trump de overwinning hebben bezorgd (de Rust Belt) vielen ze ook gewoon binnen de foutmarge.
We hebben het voornamelijk over Clinton's News Network.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:47:31 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_194068298
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:41 schreef Nober het volgende:

[..]

We hebben het voornamelijk over Clinton's News Network.


👀
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:38:30 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_194068938
Afijn, waarom verliest Trump snel zijn rating, nou hierom



En hierom

En hierom

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 14:57:27 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194069157
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mis ik iets? :?
Hij zegt toch juist dat ie niet voor Hillary zou kiezen?
Ja, jij mist iets.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')