Klopt, christenen, joden en later ook hindoe's. Las ook dat deze geloofsgemeenschappen hun eigen rechtbanken mochten hebben, dus onder de eigen groep volgens hun eigen religieuze-wetten mochten oordelen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Christenen mochten sowieso hun religie behouden, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Zo moesten ze een speciale belasting betalen en werden er restricties opgelegd aan de uiterlijke godsdienstoefening (geen processies, geen kruistekens, geen opzichtige kerkgebouwen etc.). Ook hun sociale en juridische positie was ongunstig, op papier althans.
Je wilt maar geen antwoord en bewijzen geven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:56 schreef Albert1Steen het volgende:
Kun je zelf teruglezen, doordat je zaken valselijk veralgemeniseerd waar moslims van mening over verschillen.
Ja en ik vroeg naar die bewijzen, maar die komen blijkbaar nooit.quote:Het bestaan van die meningsverschillen geeft al aan dat die zaken niet zwart/wit bekeken worden (zoals jij hier wel doet overkomen). Die meningen bestaan omdat die gestaafd worden met andere bewijzen.
1. Je hebt moeite met begrijpend lezen.quote:Termen gebruiken die vooral orthodoxe moslims hanteren. "Bewijzen uit de Koran"? In de Koran staat niks over het laten of scheren van een baard. Voor zover je kennis betreft de religie Islam.
Itt jou, was de rest alang op de hoogte bij het lezen van de topicnaam dat dit niet om de overgrote meerdheid van de moslims ging.....quote:Deze user is geen spreekbuis voor de overgrote meerderheid van de moslims
Je begrijpt het niet. Het aanroepen naar iemand in zijn fysieke afwezigheid is volgens moslims een daad van aanbidding. Dus Christendom staat toe dat je de Vader (de Schepper) aanroept en ook Jezus aanroept. Dat zijn al twee entiteiten dus waar daden van aanbiddingen gericht naar worden. Polytheïsme.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik niet zo'n sterke redenering. Wij doen in verschillende situaties toch ook weleens een beroep op een medemens in de hoedanigheid van vader, echtgenoot, professional of "man van eer" zonder dat we daarmee meteen tegen verschillende individuen denken te spreken?
Lol, wat? Hij vroeg om wetenschappelijke bronnen, geen fantasieën en sprookjesverhalen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:35 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Oa:
-De koran
-De soennah
-De consensus van de geleerden
Kijk nu weet ik uit welke hoek je spreekt, en ga ik niet denken bij jouw antwoorden "dat is de Islam/zo denken alle moslims". Je spreekt voor een kleine groep, de salafisten.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:32 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Precies dat kon ook hehe. Ik heb me trouwens nergens voorgedaan als niet-moslim en heb dat joch al indirect een les proberen te geven dat hij niet zo snel moet oordelen of ik geen kennis had en hij dus beweert wie ik ben. Hij is toch niet oprecht bezig dus ga me niet teveel bezighouden met dat joch. Waarom zou ik uitvoerig praten tegen iemand die geen antwoorden en bewijzen wil voortbrengen? Ik (orthodoxe moslim/salafist) reageer nog wel straks op de rest.
Anekdotisch bewijs. En er is een verschil tussen mensen die zich moslim noemen en orthodoxe moslims.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:05 schreef Broeder_Jacob het volgende:
Ik heb trouwens wel eens van een homo begrepen dat er juist nergens zoveel homoseksualiteit plaatsvindt als onder moslims.
Ja echt joh...quote:Alleen omdat het officieel niet mag gebeurt het stiekem, wordt geen openbare ruchtbaarheid aan gegeven, en iedereen doet net of het niet bestaat.
Aah ok, dus wat goed en fout is volgens jou is dus gebaseerd op ieders eigen subjectieve mening. Dat betekent jij geen énkele recht hebt je mond open te trekken en iets te veroordelen. Jij mag absoluut nooit en te nimmer een moordenaar of verkrachter bekritiseren.quote:Nee die is gebaseerd op zelf nadenken, lezen, luisteren, praten, eigen levenservaring, en mijn eigen innerlijke kompas ontwikkelen. Wat de meerderheid van de mensen vindt is volstrekt irrelevant voor mijn opvatting over wat goed of slecht is.
Als de mannen meer en meer zo worden ja dan dragen ze niet alleen bij, dan zijn ze juist destructief voor een samenleving.quote:Maar komt dat er op neer dat mannen (ongeacht hun seksuele geaardheid) die geen gezin hebben, eigenlijk nutteloos zijn of niks bijdragen?
Jouw mening over joden is niet relevant. Er wordt gevraagd naar hoe orthodoxe moslims over denken. En ik heb al verteld waarom zij polytheïstisch zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Polytheïstisch zijn joden absoluut niet, men komt niet verder dan verwart. Maar voel je vrij, vertel waarom joodse mensen volgens jou polytheïstisch zijn.
Ja dat weet ik meneer hehehe....vragen voor jou:quote:Ik hoop dat je weet dat er een verschil is tussen ongelovig (verdwaald) en polytheïstisch (meergoden gelover).
Ben je een dame?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dus ik zou op straat een hoofddoek moeten dragen?
Als je het hebt over in een Islamitisch land ja dan is er vrijheid van geloof, alleen een moslim mag alleen niet overstappen tot een ander geloof. Dat is vergelijkbaar met verraad, net zoals in elk ander land van de wereld.quote:En zelfs mijn directe buren zouden mijn polytheïstische vieringen niet mogen zien? Zouden nieuwschierige buren mogen komen kijken? Mag ik ze uitleg geven en mogen zij veranderen van mening?
Wat als ze geen geloof meer willen hebben? Wat als een christen ze overhaalt tot het christendom of ze zelf nieuwschierig worden naar bv dat paganisme?
In de Islam wordt jij gezien als ongelovige. Een kaafir. Jij mag jezelf benoemen hoe je wilt, maar ik heb het over hoe orthodoxe moslims je benoemen.quote:En ik ben geen ongelovige, ik ben een paganist In de islam is daar een andere term voor
Mijn mening is gelijkwaardig aan de jouwe, een persoonlijke en onderbouwde mening.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:28 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Jouw mening over joden is niet relevant. Er wordt gevraagd naar hoe orthodoxe moslims over denken. En ik heb al verteld waarom zij polytheïstisch zijn.
[..]
Ja dat weet ik meneer hehehe....vragen voor jou:
1. Is een polytheïst een ongelovige?
2. Wat versta jij onder ilaah?
9. Wat is de definitie van salafist?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:14 schreef Albert1Steen het volgende:
[..]
Salafisten bestonden in die tijd niet. Het salafisme is in de vorige eeuw gesticht en is dankzij de petrodollar wat gegroeid. Salafisten (op een kleine groep onder hen na) tolereren zelfs moslims niet (99%), het zijn in hun ogen allemaal ketters. ISIS, Boko Haram, Al-Qaeda, Shabab, zijn salafistisch in ideologie en hun meeste slachtoffers zijn moslims.
Ja ik ben een vrouw.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:39 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ben je een dame?
[..]
Als je het hebt over in een Islamitisch land ja dan is er vrijheid van geloof, alleen een moslim mag alleen niet overstappen tot een ander geloof. Dat is vergelijkbaar met verraad, net zoals in elk ander land van de wereld.
[..]
In de Islam wordt jij gezien als ongelovige. Een kaafir. Jij mag jezelf benoemen hoe je wilt, maar ik heb het over hoe orthodoxe moslims je benoemen.
De doodstraf geldt alléén in Islamitische landen en alléén uitgevoerd door de rechtbank van de overheid. Islaam verbied het om zomaar iemand te doden. Absoluut verboden, en degene zal zelf de doodstraf dan ook ontvangen. Laat staan in een niet-Islamitisch land, dat is nog meer verboden. Dat zijn praktijken van ISIS en boko haram enzo, niet van orthodoxe moslims/salafisten.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:18 schreef Iblardi het volgende:
Grappig dat dat beeld blijkbaar heerst. Voor buitenstaanders lijkt het omgekeerd nogal eens alsof orthodoxe moslims hun profeet aanbidden.
Ja dat is dus absoluut een grote misverstand. De profeet Mohammed kwam juist vertellen om de aanbidding naar de Schepper alléén te richten, en niet naar mensen, dieren, beelden, of wat dan ook. De hele fundament van de Islaam draait om de uitspraak "Niets of niemand heeft het recht om aanbeden te worden, behalve Allaah".
Het afbeelden sec schijnt al taboe te zijn, en bespotten schijnt in de ogen van de echte hardliners de doodstraf op te leveren. Maar dat berust dus ook op een misverstand?
Bijna iedereen die zich 'moslim' noemt zegt altijd dat hij een ware moslim is, en die andere soorten moslims niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:15 schreef BookFreak het volgende:
Anekdotisch bewijs. En er is een verschil tussen mensen die zich moslim noemen en orthodoxe moslims.
Wat volgens mij goed of fout is, is gebaseerd op mijn subjectieve mening.quote:Aah ok, dus wat goed en fout is volgens jou is dus gebaseerd op ieders eigen subjectieve mening.
Zeker wel. Moord of verkrachting is volgens mijn subjectieve mening fout, dus dat veroordeel ik (uitzonderlijke situaties daargelaten).quote:Dat betekent jij geen énkele recht hebt je mond open te trekken en iets te veroordelen. Jij mag absoluut nooit en te nimmer een moordenaar of verkrachter bekritiseren.
Blijkbaar ben je blind voor de vele verschillende manieren waarop mensen iets kunnen bijdragen aan de samenleving. Ook buiten de context van een gezin.quote:Als de mannen meer en meer zo worden ja dan dragen ze niet alleen bij, dan zijn ze juist destructief voor een samenleving.
Is hierboven reeds ontkracht.quote:Hey trouwens, niet vergeten he, jij hebt geen enkele recht nu om te veroordelen wat ik zei aangezien jouw moraal is een subjectief persoonlijk iets is.
Moslims moeten ook wat betalen. Sterker nog, moslims moeten meer betalen dan niet-moslims. Wist je dat?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:30 schreef Iblardi het volgende:
Christenen mochten sowieso hun religie behouden, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Zo moesten ze een speciale belasting betalen
Dat is een zonde voor orthodoxe moslims. Het is zijn taak volgens de openbaring om oprecht vergeving te vragen aan de Schepper en zijn best daarna doen om het niet meer te doen. En dit geldt voor alle zondes in zijn algemeenheid. En mocht hij dit niet doen of dit niet gecompenseerd hebben met goede daden, dan loopt hij risico voor een bestraffing (hoeft niet perse de hel hoor) of ontvangt hij vergeving van de Schepper op de Dag des Oordeels.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:07 schreef marsan het volgende:
Wat gebeurt er met een moslim als hij varken eet?
Er staat in de topicnaam idd orthodoxe moslims ja. En nu graag de antwoorden op de volgende vragen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:09 schreef Albert1Steen het volgende:terwijl het slechts de mening is van je groep.
Er stond nog een stukje na dat deel wat je van me hebt gequote. Dat maakt geen verschil in je antwoord?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 02:22 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat is een zonde voor orthodoxe moslims. Het is zijn taak volgens de openbaring om oprecht vergeving te vragen aan de Schepper en zijn best daarna doen om het niet meer te doen. En dit geldt voor alle zondes in zijn algemeenheid. En mocht hij dit niet doen of dit niet gecompenseerd hebben met goede daden, dan loopt hij risico voor een bestraffing (hoeft niet perse de hel hoor) of ontvangt hij vergeving van de Schepper op de Dag des Oordeels.
Klopt. Maar je mening is niet relevant want het ging erom wat orthodoxe moslims denken, niet om wat jij denkt.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Mijn mening is gelijkwaardig aan de jouw.
Dit bedoel ik. Blijkbaar volgens jouw mening ja. Met alle respect, jouw mening doet er hier niet toe. Orthodoxe moslims zeggen dus ook dat polytheïsten (al moeshrikoen) tegelijkertijd koeffaar (ongelovig) zijn.quote:En om op de rest te antwoorden
Nee, een polytheïst is geen ongelovige.
Ik ben op de hoogte van de termen van Al Koeffaar en Al Moeshrikoen. Hehehe...quote:Mensen van het boek, maar ‘dwalend’, ongelovigen en polytheïsten kennen verschillende termen in de islam.
Wat bedoel je nou precies? Ik had het over andersgelovigen in een Islamitisch land.quote:Waar geld vrijheid van geloof voor de meergoden gelover in de islam?
Dat geld niet in het jodendom, niet in het christendom en niet in de islam.
Aangezien je nu ver buiten je niveau gaat zal ik het niveau gedwongen maar moeten opschroeven.quote:En nee, de islam ziet mij niet als ongelovige. Die is ‘onwetend’
3. En wat betekent "moeshrik"?quote:De islam ziet mij als mushrik.
Het 1e deel is de stelregel. Het tweede deel over gelatine als ik je goed begrijp is een uitgebreidere issue waar meerdere legitieme meningen in zijn. Maar de veilige kant is om het niet te consumeren.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 03:19 schreef marsan het volgende:
Er stond nog een stukje na dat deel wat je van me hebt gequote. Dat maakt geen verschil in je antwoord?
1. Wat zijn de authentieke bronnen van Islaam (waar moslims zich aan toeschrijven)?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 02:05 schreef Broeder_Jacob het volgende:
Bijna iedereen die zich 'moslim' noemt zegt altijd dat hij een ware moslim is, en die andere soorten moslims niet.
Nee, het is geen natuurverschijnsel. Het is een steeds populairdere handeling, net als alcoholverslaving ook een handeling is die voortkomt overal helaas.quote:En homoseksualiteit komt onder alle islamitische stromingen voor. Of liever gezegd het komt gewoon onder alle groepen mensen voor ongeacht religie of afkomst of cultuur. Het is ook gewoon een normaal natuurverschijnsel.
2. Wat ontken ik eigenlijk over homosexualiteit?quote:Dat krampachtig blijven ontkennen is gewoon dom en kortzichtig.
Exact! Dat betekent dat jij het maximaal voor in jezelf mag veroordelen "Oh onderwijs geven, dat vind ik slecht, dat ga ik niet doen". Jij hebt je eigen waarheid, en dat hou je lekker voor jezelf. Jij hebt nooit en never het recht om iemand anders te veroordelen of te bekritiseren, aangezien de moordenaars ook handelen naar hun eigen subjectieve waarheid volgens jouw standaard.quote:Wat volgens mij goed of fout is, is gebaseerd op mijn subjectieve mening.
Moord of verkrachting is volgens mijn subjectieve mening fout, dus dat veroordeel ik (uitzonderlijke situaties daargelaten).
Kijk de dwaling in je uitspraak. Ben je wel bewust wat je hier zegt? Jij hebt een vrijbrief gegeven aan anderen voor moord! Je zegt dus letterlijk dat iedereen mag doen en laten wat hij wil! Politie mag niet bestaan. Absurd!quote:Een ander heeft recht op zijn of haar eigen moraal. Als iemand anders moord of verkrachting niet afkeurt, keur ik diens moraal ook af. Ik zeg nooit: je mag dat niet vinden
Nee nee, stop. Zelfs dát mag je niet zeggen. Jij mag alleen hooguit zeggen "mijn mening verschilt". Je mag geen waardeoordeel geven aan hun mening want volgens jouw eigen standaard van moraal is hun moraal ook correct voor hun zelf.quote:ik kan wel zeggen: ik vind het raar/dom/slecht/onterecht dat je dat vindt.
Ja klopt idd ja. Geen nakomelingen, geen stabiel gezinsstructuur, geen toekomst.quote:Alsof leraren, artsen, stratenbouwers, schrijvers, ontwikkelaars, loodgieters, enzovoort (m/v) allemaal destructief zijn als ze geen gezin hebben.
Moslims betalen o.a. zakat, christenen en joden jizya. Het kan inderdaad om een laag bedrag gaan, in elk geval bij armlastigen. De functie is voornamelijk symbolisch; het is een soort beschermingsgeld dat de persoonlijke veiligheid van de niet-gelovige in een islamitische staat garandeert, maar daarmee ook een teken van onderwerping en maatschappelijke inferioriteit.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 02:08 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Moslims moeten ook wat betalen. Sterker nog, moslims moeten meer betalen dan niet-moslims. Wist je dat?
Ik vroeg om wetenschappelijke bronnen, niet religieuze. Welke geleerden?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:35 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Oa:
-De koran
-De soennah
-De consensus van de geleerden
Betaal je minder, ga je nog klagen. Wat is je punt?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 08:22 schreef Iblardi het volgende: maar daarmee ook een teken van onderwerping en maatschappelijke inferioriteit.
Ehm, dat staat er toch? Of laat jij jezelf graag vernederen?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:49 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Betaal je minder, ga je nog klagen. Wat is je punt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |