quote:Farmers Defence Force kondigt nieuwe boerenactie aan: 'Gas erop'
Boerenprotestgroep Farmers Defence Force (FDF) kondigt nieuwe acties aan voor donderdagavond. Voorzitter Mark van den Oever uit Sint Hubert spreekt van 'wilde acties door heel het land'. De boeren zijn fel tegen een voermaatregel van minister Carola Schouten van Landbouw.
"Op toeren voordat het te laat is", zo is te lezen in de oproep. "We gaan om vast een kleine waarschuwing af te geven aan de heren politici. Ga gerust vast eens door de straat rijden bij de Tweede Kamerleden of kom met auto of trekker naar Den Haag."
Of en hoeveel Brabantse boeren aan de actie meedoen, is niet duidelijk. "Het is veel te laat om het nog centraal te coördineren. Het is ieder voor zich en god voor ons allen", zo reageert de voorman. Het bestuur van FDF is in elk geval om acht uur op het Binnenhof in Den Haag.
Stikstof
FDF reageert hiermee op een oproep van protestgroep Agractie, die pas vrijdag in actie wil komen. Zij willen de rust bewaren tot na het debat. FDF wil nog voor dat er een besluit is genomen in actie komen.
De boeren zijn fel tegen tegen maatregelen op het gebied van veevoer. Minister Carola Schouten wil de uitstoot van stikstof uit mest verlagen door minder eiwitrijk voer toe te staan. De manier waarop ze dat wil doen, stuit veehouders tegen de borst.
"Boeren gaan niet accepteren dat gezondheid van hun dieren in de waagschaal wordt gelegd", zegt Bart Kemp van Agractie tegen het ANP. De actiegroep riep eerder met succes op tot grote demonstraties in Den Haag en stelt dat 'boeren door heel Nederland op het punt staan massaal de weg op te gaan'.
Laatste kans
De Tweede Kamer debatteert donderdagavond over de plannen. Kemp noemt dit 'de laatste kans om verantwoordelijkheid te nemen' voor de politiek.
Minder eiwitrijkvoer vermindert overigens ook de melkproductie van koeien. De branche heeft een alternatief plan gemaakt, maar dat kan vooralsnog niet op instemming van het ministerie rekenen.
https://www.omroepbrabant(...)enactie-aan-gas-erop
quote:Duizenden boeren dreigen vannacht naar Den Haag te gaan: ‘Voermaatregel moet van tafel’
UpdateBoeren dreigen vannacht of mogelijk al vanavond met duizenden tractoren richting Den Haag te gaan uit protest tegen een voermaatregel van minister Carola Schouten (LNV). ,,We laten de gezondheid van onze koeien niet in gevaar komen.’’
De landbouwminister verplicht veehouders hun koeien een eiwit-arm dieet voor te schrijven. Hierdoor wordt er minder stikstof uitgestoten. Het gaat om een tijdelijke maatregel, tussen 1 september en 31 december wordt het eiwit in krachtvoer beperkt. ,,Als we dit niet doen, komt de woningbouw in ons land in gevaar en gaat er een streep door duizenden vergunningen voor nieuwe huizen. Dit veevoerplan is niet ideaal, dat weten wij ook, maar het is de enige manier om op zeer korte termijn minder stikstof uit te stoten. Ook de landbouwsector zal een bijdrage moeten leveren’’, aldus een woordvoerder van minister Schouten.
Zieke dieren
De boeren zijn woedend over de verplichte voermaatregel en vrezen dat hun dieren ziek worden als ze te weinig eiwit binnen krijgen. De afgelopen maanden hebben ze een alternatief plan voorgelegd aan Schouten, maar zonder resultaat. De minister geeft aan dat het plan van de sector zelf op korte termijn te weinig oplevert. ,,Hun alternatief is op zich prima, maar niet voor dit jaar. Het herbergt te veel onzekerheden. Juridisch gezien zijn er te weinig garanties dat stikstofreductie in korte tijd aanzienlijk wordt verminderd. En dat is wel wat de Raad van State ons heeft opgelegd, vandaar dat we bij ons eigen maatregelenpakket blijven’’, aldus de LNV-woordvoerder.
In dit voorstel staat dat er een maximum moet komen voor de hoeveelheid eiwitten. ,,Dan kun je dus niet meer het eiwitdieet van de koe bijsturen door meer voedsel te geven, maatwerk is onmogelijk. Wij zijn vooral bang dat kalveren ziek zullen worden door een te laag eiwitgehalte in het dieet van drachtige koeien. Ook de spieropbouw komt in gevaar. Het is toch van de zotte dat boeren dit zelf niet meer kunnen regelen? Wij kunnen met maatwerk de stikstofreductie voor elkaar krijgen, maar kennelijk zijn juridische argumenten voor Schouten belangrijker dan de gezondheid van onze dieren’’, aldus Ronne Smolders van Agractie.
Vannacht de weg op
Agractie coördineert een nieuw boerenprotest als de Tweede Kamer vanavond akkoord gaat met de voermaatregel van de minister. ,,Dan gaan we met duizenden de weg op. We kunnen de boeren nu al bijna niet meer tegenhouden, zoveel woede is er. Maar we wachten eerst het Kamerdebat in Den Haag af. Als er een politieke meerderheid is die de maatregel verwerpt, dan blijven we thuis. Anders gaan we met z'n allen naar Den Haag. Niet morgenochtend, maar vannacht al’’, voorspelt Agractie-voorzitter Bart Kemp.
Ook protestbeweging Farmers Defence Force, FDF, roert zich inmiddels en dreigt eveneens met acties. Voorman Mark van den Oever roept zijn achterban op vandaag al de weg op te gaan richting Den Haag om druk te zetten op het politieke debat. Hij heeft het over wilde acties en meldt dat het FDF-bestuur vanavond om 20.00 uur op het Binnenhof is te vinden.
,,We moeten nog voor het debat begint ons gezicht in Den Haag laten zien, gas op die lolly. We accepteren niet dat de overheid zich met de voeding van onze dieren bemoeit. Daarvan hebben ze geen verstand’’, aldus Van den Oever in een statement.
Hij dreigt dat boeren langskomen bij politici die vanavond voor de maatregel van Schouten stemmen. ,,Wij zullen politici stuk voor stuk bijpraten over onze praktijk. Dan zien zij niet alleen vanaf vanavond trekkers op de weg, maar hoogstwaarschijnlijk ook hun straat inrijden.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-tafel~a84547d6/
twitter:jwnavis twitterde op donderdag 02-07-2020 om 22:52:25Deze chauffeur wordt met zn heftruck langs de kant gezet door motoragent. Maar hij komt juist blokken beton leggen tégen het #boerenprotest, legt-ie uit https://t.co/w25rOVVzIs reageer retweet
quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:06 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jwnavis twitterde op donderdag 02-07-2020 om 22:52:25Deze chauffeur wordt met zn heftruck langs de kant gezet door motoragent. Maar hij komt juist blokken beton leggen tégen het #boerenprotest, legt-ie uit https://t.co/w25rOVVzIs reageer retweet
quote:
Ballie, sorry. Maar dit is echt géén manier.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:06 schreef bitterbal het volgende:
Whis dit gaat toch om die mensen die daar nu staan en iets vinden? Is toch goed als men opkomt voor iets ook al ben ik het er niet mee eens![]()
En zonder ongemak te veroorzaken oefen je ook geen druk uit
wie bepaald dat? :pquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ballie, sorry. Maar dit is echt géén manier.
60 PER truck?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:07 schreef myShizzle het volgende:
Defensie naar Den Haag om binnenstad af te zetten
(ANP) - Defensie stuurt op verzoek van de gemeente Den Haag 25 vrachtwagens met ongeveer zestig militairen om de binnenstad af te zetten. "Ze blijven zo lang als dat nodig is", laat een woordvoerder van het ministerie van Defensie weten.
In Den Haag zijn boeren aangesloten bij de Farmers Defence Force met trekkers bij het Binnenhof aan het protesteren. Zij keren zich tegen plannen van het kabinet om de stikstofuitstoot terug te dringen. Daarover wordt nog op de laatste dag van de Tweede Kamer voor het zomerreces gedebatteerd.
Bij een eerder boerenprotest is het leger ook ingezet om met vrachtwagens straten naar de Tweede Kamer af te zetten. De politie beschikt zelf niet over dergelijk materieel. De vrachtwagens van Defensie gaan naar verwachting rond 23.00 uur de straten afzetten.
Bepaaltquote:
Waarom zou ik tegen moeten zijn? Er zitten echt geen 5G chips in hoor.quote:
Ze moet gewoon der bek houden. Het gaat om de boeren.quote:
Nope. Niet onvoorwaardelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
De wet zegt toch dta je recht hebt op demonstratie
Ik heb hem ook ff opgezetquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:10 schreef StephanL het volgende:
Ik las op Twitterdat de stemming om 23:15 zou zijn, dus heb even Npo Politiek aangeslingerd
Owh, zij mag dan weer geen mening hebben?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze moet gewoon der bek houden. Het gaat om de boeren.
Heeft hij zijn naam veranderd?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:06 schreef StephanL het volgende:
Martijn Koops dustegenwoordig van Nederland in Verzet
Hiddema vroeg om de boeren. En dan gaat zij keihard vaccinatie tegen hem schreeuwen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, zij mag dan weer geen mening hebben?
Dus?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hiddema vroeg om de boeren. En dan gaat zij keihard vaccinatie tegen hem schreeuwen.
Dus die vaccinatietrut moet der bek houden.quote:
Want die mag haar mening niet uiten?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dus die vaccinatietrut moet der bek houden.
Van mij wel. Maar ik vind het nogal brutaal om dat tijdens een protest van een ander te doen. Pak je eigen momentquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want die mag haar mening niet uiten?
Ze pakt haar moment toch?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Van mij wel. Maar ik vind het nogal brutaal om dat tijdens een protest van een ander te doen. Pak je eigen moment
Das waar. Mja, Hiddema heeft haar gelukkig genegeerdquote:
Geloof ik niet. Dat geeft een klerezooi. En daar rijden de trekkers zo overheenquote:
quote:
Niet als ze de vrachtwagen laten staanquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Dat geeft een klerezooi. En daar rijden de trekkers zo overheen
Oohja, ze kunnen de vrachtwagen ook laten staan jaquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Niet als ze de vrachtwagen laten staan
YES!!!!!!!!!!!!!! VUURWERKquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:20 schreef Nober het volgende:
NOODVERORDERING
DE KOGELS WORDEN IN HET MAGAZIJN GEPROPT!
quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:20 schreef Nober het volgende:
NOODVERORDERING
Stel.je.aan.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:20 schreef Nober het volgende:
NOODVERORDERING
twitter:DeGelderlander twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:19:5260 militairen en 25 legervrachtwagens sluiten wegen in Haagse binnenstad af om boerenprotest
https://t.co/1dPcC1gbCm reageer retweet
Dit doet het leger en geen ingehuurde lokale NSB bedrijven?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:22 schreef bitterbal het volgende:
binnenstad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Framing....quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit doet het leger en geen ingehuurde lokale NSB bedrijven?
quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit doet het leger en geen ingehuurde lokale NSB bedrijven?
Blijf ff scherp en laat je niet off topic lokkenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet perse voor hoor
Straks Video in Verzet alsz e weer live zijnquote:
Dat was de vorige keer het verhaal toen lokale bedrijven tegen de boeren in gingen in opdracht....quote:
hopelijk schieten ze beetje op. wil slapen :pquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Straks Video in Verzet alsz e weer live zijn
Niks NSB aan hoor...quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat was de vorige keer het verhaal toen lokale bedrijven tegen de boeren in gingen in opdracht....
Hahaquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hopelijk schieten ze beetje op. wil slapen :p
Ik ook zo. Wil morgen weer vroeg op, misschien kijken daar, maar dat is even een reisjequote:Op donderdag 2 juli 2020 23:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Why?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik ook zo. Wil morgen weer vroeg op, misschien kijken daar, maar dat is even een reisje
Je hoeft toch niet vroeg op morgenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
twitter:HenkWollerich twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:26:22Zestig tractoren nu vanaf vliegveld Eelde op weg naar nog onbekende bestemming #boerenprotest https://t.co/XWUnf87uqb reageer retweet
Als Malieveld volstroomt wil ik wel even kijken. Maar ik vermoed dat het wel moeilijk bereikbaar is morgen als alles doorgaat qua boerenquote:
Misschien mag je bij bitterbal logerenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Als Malieveld volstroomt wil ik wel even kijken. Maar ik vermoed dat het wel moeilijk bereikbaar is morgen als alles doorgaat qua boeren
Komt goedquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Misschien mag je bij bitterbal logeren
quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:32 schreef Nikonlover het volgende:
Hij is weer live:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/651966378722405/
Net op tijd, morgen is Den Haag verleden tijd.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:32 schreef Nikonlover het volgende:
Hij is weer live:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/651966378722405/
In je natte dromenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Net op tijd, morgen is Den Haag verleden tijd.
Maar waarom?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Als Malieveld volstroomt wil ik wel even kijken. Maar ik vermoed dat het wel moeilijk bereikbaar is morgen als alles doorgaat qua boeren
Ja nu is ie weer wegquote:
de tracktoren kunnen toch het veld niet op, is net hersteld.. dat gaat de burgemeester echt niet toestaan.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Aha! Daar komt de aap uit de mauw mouw.quote:"Boeren gaan niet accepteren dat gezondheid van hun dieren in de waagschaal wordt gelegd", zegt Bart Kemp van Agractie tegen het ANP.
[knip]
Minder eiwitrijkvoer vermindert overigens ook de melkproductie van koeien.
Die liepen er wel tussen ja. Die hadden een stille tocht vanavond in Den Haag. Een aantal sloten zich aan bij de boeren.quote:
Weg melkplas, boterberg en vleesberg. hoppa.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha! Daar komt de aap uit de mauw mouw.
Ja. Verschrikkelijk hè.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Weg melkplas, boterberg en vleesberg. hoppa.
Je bedoelt: krijgen die een eerlijke concurrentiepositie.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Wellicht is er dan minder export en worden andere landen ook wat meer zelfvoorzienend..
Neequote:Op donderdag 2 juli 2020 23:41 schreef Confetti het volgende:
Zouden Kamerleden hiervan geïntimideerd raken? Eigenlijk is het een poging tot een (beperkte) staatsgreep.
Laat de koeien dat lekker zelf bepalenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
Koeien moeten weer gewoon gras gaan eten , net als vroeger , niet die eiwitrijke soja import troep uit de USA
Das een SGP'er...quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:43 schreef Nikonlover het volgende:
NU VOERMAATREGELEN!
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
nee dat voer komt van te ver en is te duurquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:43 schreef harrievankempen het volgende:
[..]
Laat de koeien dat lekker zelf bepalen
Dat ookquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt: krijgen die een eerlijke concurrentiepositie.
Mja, al dat importeren van voer is wel een probleem. Simpele voedingsstoffenbalans leert je dat wij met de ellende opgescheept zitten.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
Koeien moeten weer gewoon gras gaan eten , net als vroeger , niet die eiwitrijke soja import troep uit de USA
26 MINUTEN GELEDENquote:
juist, soja uit de USA , met en schipquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja, al dat importeren van voer is wel een probleem. Simpele voedingsstoffenbalans leert je dat wij met de ellende opgescheept zitten.
Wanneer je de veestapel niet kan voeden met de in je eigen land beschikbare voedingsbronnen dan is dat een teken dat je veestapel behoorlijk uit de klauwen gegroeid is.
Ik blijf daar niet voor wakker.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
26 MINUTEN GELEDEN
Stemming over veevoer niet voor 01.30 uur vannacht
De Tweede Kamer stemt niet eerder dan 01.30 uur vannacht over het kabinetsplan om eiwitrijk veevoer te verbieden. Minister Schouten van Landbouw hoopt met dat beleid de uitstoot van stikstof in mest terug te dringen. De boeren zijn het oneens met dit voornemen. Zij denken dat dit ten koste gaat van de gezondheid van de koeien.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-stemt-vannacht.html
En alle uitstoot hier. Exporteer dan ook die uitstoot naar het buitenlandquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
voer importeren en dan het vlees weer exporteren en maar subsidie harken
Ga ik echt niet afwachtenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
26 MINUTEN GELEDEN
Stemming over veevoer niet voor 01.30 uur vannacht
De Tweede Kamer stemt niet eerder dan 01.30 uur vannacht over het kabinetsplan om eiwitrijk veevoer te verbieden. Minister Schouten van Landbouw hoopt met dat beleid de uitstoot van stikstof in mest terug te dringen. De boeren zijn het oneens met dit voornemen. Zij denken dat dit ten koste gaat van de gezondheid van de koeien.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-stemt-vannacht.html
nee wij moeten de subsidie betalen en mogen de stikstof en fosfaat houdenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:46 schreef Peter het volgende:
[..]
En alle uitstoot hier. Exporteer dan ook die uitstoot naar het buitenland
Nu zou je eventueel kunnen stellen dat het alle milieu- (lucht, water, etc) en ruimteproblematiek waard is (niet mijn opvatting) wanneer je er als land goed aan verdient, maar ook dat is niet het geval.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
voer importeren en dan het vlees weer exporteren en maar subsidie harken
Moet ik kijken dan om dit te volgen:?quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet ik kijken dan om dit te volgen:?
Inherent aan het grootschalig importeren van voedingsstoffen. We exporteren trouwens een significant deel van de stikstofproblematiek naar Duitslandquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:46 schreef Peter het volgende:
[..]
En alle uitstoot hier. Exporteer dan ook die uitstoot naar het buitenland
Ja wordt verteld, maar is onzin.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:50 schreef Nikonlover het volgende:
Trekkers op de startbaan van Eelde? Zei die dat nou echt?
Niks mis mee als dat nodig is de orde te handhaven dmv roadblocks etc.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:49 schreef harrievankempen het volgende:
Leger inzetten tegen je eigen volk
Maar het telt hier mee voor de afspraken..quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Inherent aan het grootschalig importeren van voedingsstoffen. We exporteren trouwens een significant deel van de stikstofproblematiek naar Duitsland. Iets met wind uit het westen en zo, was die wind er niet geweest dan had het er nog een stukje belabberder uitgezien.
jammer welquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks mis mee als dat nodig is de orde te handhaven dmv roadblocks etc.
Het is geen revolutie ofzo he?
quote:
Ohh ik heb niks gezegdquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:51 schreef Nikonlover het volgende:
Livestream vanuit een trekker op de startbaan van Eelde![]()
![]()
![]()
https://www.facebook.com/watch/live/?v=278718923377902
Tja, je moet wat wanneer je "volk" aan komt zetten met materieel dat zwaarder is dan waarover de reguliere ordehandhavers beschikking hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:49 schreef harrievankempen het volgende:
Leger inzetten tegen je eigen volk
Nee, dat is niet jammer.quote:
Ze zei net dat ze een gat gevonden hadden en de politie niets door hadquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
[..]
Ohh ik heb niks gezegddacht dat ze vertrokken
Naja daar vliegt toch nooit meer wat geloof ikquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:50 schreef Nikonlover het volgende:
Trekkers op de startbaan van Eelde? Zei die dat nou echt?
hup allemaal oppakken, levensgevaarlijk, wat als er een vliegtuig een noodlanding moet maken?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:51 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
![]()
Dat zou het in elk geval moeten doen, maar weet je dat zeker?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar het telt hier mee voor de afspraken..
Hij is offline toch?quote:
Telt toch mee voor onze veestapelaantallen?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zou het in elk geval moeten doen, maar weet je dat zeker?
twitter:WurfTwain twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:51:33Den Haag nu! Denk wel honderden legervoertuigen. #boeren #boerenprotest #denhaag #leger https://t.co/S1zsTD0BqP reageer retweet
Nu gaan slapen.quote:
Honderdenquote:Op donderdag 2 juli 2020 23:56 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:WurfTwain twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:51:33Den Haag nu! Denk wel honderden legervoertuigen. #boeren #boerenprotest #denhaag #leger https://t.co/S1zsTD0BqP reageer retweet
quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:51 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
Koeien moeten weer gewoon gras gaan eten , net als vroeger , niet die eiwitrijke soja import troep uit Zid Amerka
Daar worden de Amazone platgebrand voor onze koeien voer , die gaat met schip hierheen en dan maar de stront over onze weiland gooien
nou en dan maar blij met 35 cent per liter en met subsidie de melk verkopen aan het buitenland en wij mogen de fosfaat in de bodem en grondwater houden
Koeien die niet meer op de poten kunnen staan van 30 liter melk
Wat een onzin vertellen mensen toch ooktwitter:BenDover058 twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:55:17Donderdagavond is zuipavond voor militairen op de kazernes...
Zo ook voor BEVO eenheden van de Landmacht... Ik ben benieuwd hoeveel militairen met een te hoog promilage achter het stuur zitten..
@POL_DenHaag staat alcohol in het verkeer dus toe...
#boeren #boerenprotest https://t.co/K5pbSI0TGx reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
Koeien moeten weer gewoon gras gaan eten , net als vroeger , niet die eiwitrijke soja import troep uit Zid Amerka
Daar worden de Amazone platgebrand voor onze koeien voer , die gaat met schip hierheen en dan maar de stront over onze weiland gooien
nou en dan maar blij met 35 cent per liter en met subsidie de melk verkopen aan het buitenland en wij mogen de fosfaat in de bodem en grondwater houden
Wel dikke uiers die koeien dan. @Drizzt_DoUrden grote uiers genotquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel dikke uiers die koeien dan. @:drizzt_dourden grote uiers genot
Volgens mij is de geschatte omvang van de stikstofproblematiek nu vooral gestoeld op modelberekeningen (gebaseerd op luchtmetingen en een aantal - omstreden - daadwerkelijke bodemdepositiemetingen) van de stikstofdepositie. Alles wat de grens overwaait slaat hier niet neer, dus telt in feite niet mee.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Telt toch mee voor onze veestapelaantallen?
Zeker. De vervuiler betaalt, en die kosten moeten ze dan maar in het product verrekenen (of in de winst, mij om het even). Of dat nou biefstukjes, vliegtickets of plastic prullaria zijn.quote:En terecht. aar wat mij betreft gaat er een veel grotere tax op uitstoot. Den betaalt het buitenland maar mee aan de uitstoot hier als ze hier hun vlees inkopen..
quote:
quote:
Mja, lach maar hoor... maar in essentie klopt het gewoon wat hij zegt.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel dikke uiers die koeien dan. @:drizzt_dourden grote uiers genot
Video in verzet ook weer live. Ze gaan naar Malieveld zei diequote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:06 schreef Nikonlover het volgende:
De trekkers gaan weg
https://www.facebook.com/gewoonroy/videos/271819130740840
Ben nu weer overgeschakeldquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Video in verzet ook weer live. Ze gaan naar Malieveld zei die
Ik zal met smart aan jou denken de volgende keer als ik me afbeer op een geïmporteerde karbonadequote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mja, lach maar hoor... maar in essentie klopt het gewoon wat hij zegt.
Denk het niet. Wat ik ooit heb gehoord tijdens Occupy mag je niet demonstreren in de nacht in Den Haagquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ben nu weer overgeschakeld
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/278352800070630
Mogen ze daar wel blijven?
Ah, thanks!quote:
Ik heb geen FB. Bedoelde de locatie ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Video in verzet stream net Op facebook
Geen facebook nodig om die stream te kijkenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb geen FB. Bedoelde de locatie ook.
Maar ik ga eens slapen zo
Lange voorhout staan ze nu ookquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Den Haagquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed punt. We exporteren het hoogwaardige voedsel en importeren tegelijk een berg goedkoop vlees.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:09 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Ik zal met smart aan jou denken de volgende keer als ik me afbeer op een geïmporteerde karbonade
Nee, opslagtanks voor waterquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:22 schreef Nikonlover het volgende:
Waterwagen? Is dat niet gewoon een grote generator?
Er zaten deurtjes in en ik zag een ronde opening met een soortvan ventilator.quote:
twitter:alexanderbakker twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 00:24:22Debat is afgelopen. Later vannacht zijn de stemmingen over moties voermaatregel #boerenprotest reageer retweet
Half 2 pasquote:
Ik vind hem wel tofquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |