https://www.rtlnieuws.nl/(...)tievierende-jongerenquote:De tweede coronagolf in Nederland is met name veroorzaakt door jongeren die in het zuiden van Europa vakantie hebben gevierd. Dat concludeert het RIVM na een eerste analyse van clusters met besmettingen.
Dat zei ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:46 schreef Tourniquet het volgende:
Ze zijn weer in Den Haag.
Livestream video in verzet:
https://www.facebook.com/watch/?v=643300329662319
quote:
Maar ze gaan geen afstand houden natuurlijk, dus op grond daarvan kunnen ze de demo weer snel ontbinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:49 schreef StephanL het volgende:
[..]![]()
Ze gaan naar plein 2, voor de Tweede Kamer is dat. Is een demo voor aangevraagd.
Dit wil ik wel even volgen trouwns![]()
Jip. Daarom ben ik ook benieuwd of er nog arrestaties volgen weer. Ze ontbinden de demo en ze willen niet vertrekken denk ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar ze gaan geen afstand houden natuurlijk, dus op grond daarvan kunnen ze de demo weer snel ontbinden.
Ja ze mochten niet op t Plein blijven, dus gaan ze maar lopen. Volgens mij proberen ze om zo weer terug te komen om opnieuw een demo aan te vragen op t Plein. Dus waar het heen gaat weten ze nog nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:19 schreef Tourniquet het volgende:
Ze lopen nu een beetje doelloos door centrum Den Haag? Nu van het stadhuis richting Chinatown. Wel entertaining dit kat-en-muis spel.
Is dit een vrijheidsstrijd of is het rellen om te rellen ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja ze mochten niet op t Plein blijven, dus gaan ze maar lopen. Volgens mij proberen ze om zo weer terug te komen om opnieuw een demo aan te vragen op t Plein. Dus waar het heen gaat weten ze nog niet
Kat en muis spel met de politie. Ze zijn vreedzaam. Willen niet rellen. Arrestaties, als die er komen, zullen denk ik ook geweldloos gaan, althans dat willen zequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dit een vrijheidsstrijd of is het rellen om te rellen ?
Kat en muis spelen = rellenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Kat en muis spel met de politie. Ze zijn vreedzaam. Willen niet rellen. Arrestaties, als die er komen, zullen denk ik ook geweldloos gaan, althans dat willen ze
Afgaand op de oproep van Willem Engel van vandaag is de demo van vandaag en de komende dagen tegen de coronawet en niet tegen de maatregelen. Maar het is allemaal nogal ongestructureerd inderdaad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weten ze zelf nog wel wat ze eisen ?
Onbeperkt cafe's, horeca open. ? Evenementen weer als vanouds doorgaand
Niks verplicht afstand houden . Nergens mondkapjes verplichtingen door de staat ?
Maak dat dan bekend in een duidelijk manifest .... uitdelen op het internet of ter plekke
Het lijkt me wel dat de (hulp)officier van Justitie het zou moeten meewegen als dit soort overtredingen zich herhalen ja.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Is er niet een wetgeving die het herhaaldelijk aanzetten tot kleine overtredingen verbiedt en de herhaaldelijke aanzetter kan berechten? Gevangenis , enkelbandarrest.
De andere kant is weer dat die aanzetters nog meer de martelaar kunnen uithangen
quote:Aanhoudingen na onaangekondigd protest op Plein Den Haag
De politie heeft vanavond 'meerdere' mensen aangehouden na een onaangekondigd protest op het Plein in Den Haag. Onder hen was Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid.
Eerder op de avond had de politie de aanwezigen op het plein al gesommeerd weg te gaan. Daar werd in eerste instantie gehoor aan gegeven, maar tegen 21.00 uur waren de demonstranten weer op het Plein. ,,De demonstranten hebben wij meermaals gevorderd om weg te gaan mét waarschuwing dat er anders een aanhouding zou volgen'', aldus de politie.
De politiewoordvoerster kon niet zeggen hoeveel demonstranten er op het Plein waren, maar volgens de Telegraaf waren het er ongeveer honderd. Onder hen ook Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid.
Coronaspoedwet
Engel riep eerder op de avond op om vandaag en de komende dagen naar het Plein te komen om te protesteren tegen de zogenoemde coronaspoedwet, die een wettelijke grondslag moet bieden voor de coronamaatregelen in Nederland.
Afgelopen week werden meerdere van dit soort demonstraties ontbonden. Afgelopen donderdag werden daarbij tachtig mensen opgepakt.
Oeps.... die wet bestaatquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat de (hulp)officier van Justitie het zou moeten meewegen als dit soort overtredingen zich herhalen ja.
----
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-den-haag~a03c8061/
[..]
quote:Wetboek van Strafrecht
Artikel 131
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie
Ik hoop dat hij daadwerkelijk voor opruiing is opgepakt. Gezien het feit dat er maar een aantal arrestaties zijn verricht en de rest van de groep mocht vertrekken, zou dat best wel eens kunnen. Ik denk dat het OM ook best een zaak zou kunnen hebben. Zonder zijn oproep op Facebook is het immers nog maar de vraag of al die mensen naar het Plein zouden zijn gekomen. En dit was ook niet de eerste keer dat de politie in actie moest komen na een oproep van Engel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oeps.... die wet bestaat
http://www.wetboek-online(...)0Strafrecht/131.html
[..]
De "tweede man" van Viruswaarheid is jurist Jeroen Pols (die donderdag trouwens ook was opgepakt), dus ze zijn inderdaad erg op hun hoede hoe ze dingen formuleren etc. Maar op een gegeven moment heb je toch een optelsom lijkt me waar het OM wel wat mee zou moeten kunnen doen. Ze zijn hier natuurlijk al vanaf mei/juni mee bezig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:10 schreef Bluesdude het volgende:
Ik denk dat Willem best slim is en goed oplet dat wat hij zegt niet als opruiing in juridische zin kan worden beschouwd.
Mensen oproepen niet weg te gaan als de politie dat sommeert zal hij niet openlijk doen, maar wel iets in gebaren en lichaamstaal aangeven, als hij er midden in staat.
Mensen zien hem als leider. Als hij niet weggaat dan doet een zekere harde kern dat ook niet.
Het zal een hele juridische kluif worden te bewijzen dat hij aanstuurt op overtredingen.... wprdt hij niet gesouffleerd door een advocaat-medewappie ?
Dat demonstratiegedrag vind ik op zich niet zo erg..... wel het op internet en in apps de covidbestrijding ondermijnen door mensen te vertellen dat het allemaal niet zo erg is... en dat we in een dictatuur leven
Dat is onveilig gedrag promoten
Hij roept op tot demonstratie... Hij zegt niet.... blijf zitten als de politie sommeert weg te gaanquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:47 schreef BeriBeri het volgende:
Hij postte gister nog een filmpje, daar predikte hij ook een en al liefde
Deze foto stond op Facebook (inmiddels verwijderd), echt walgelijk:quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij begint weer over joden en WO II...
quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Deze foto stond op Facebook (inmiddels verwijderd), echt walgelijk:
[ afbeelding ]
Die kwibus van die livestream brengt het na een minuut of 20 perfect in beeld wat dit is. Het is gewoon schoppen tegen het gezag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
Engel mag van mij meteen ..... (censuur want anders word ik levenslang geband op fok!)quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan je Willem Engel als slim mens benoemen? Echte wetenschappers toonde de vele fouten die hij maakt in zijn theorietjes. Maar Willem Engel gaat alleen met zijn eigen vrienden in discussie. Hij zal gerust wel snappen dat Willempie niets in te brengen heeft tegen gerenommeerde virusdeskundigen. Willem moet het hebben van Facebookvolk, 5G en Qanon wappies.
Vergeet niet dat de familie Engel maar één doel heeft in het leven en dat is de overheid dwars zitten. Uit liefde uiteraard
BLM en Antifa doen dat ook aan de lopende band...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:38 schreef Bluesdude het volgende:
Kat en muis spelen = rellen
Doet me denken aan de gele hesjes in Frankrijk.
Ik vind dat de WO2-vergelijkingen als inspiratie tot demonsteren verboden moeten worden. Een beleid vergelijken met die tijd is indirect al oproepen tot narigheid.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij roept op tot demonstratie... Hij zegt niet.... blijf zitten als de politie sommeert weg te gaan
Maar dat is wel het plan telkens weer
Hij begint weer over joden en WO II...
"we zitten in de grootste vaccinzwendel aller tijden " roept hij op het eind
Waar gaat dat over ?
Zo lang ze de boel niet kort en klein slaan en eea binnen de wettelijke grenzen blijft doen ze hun best maar. Iedere mafklapper heeft het recht om te demonstreren ook Wappie Engel en zijn vereniging.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:26 schreef Oostblokkert het volgende:
Ik vind dat de WO2-vergelijkingen als inspiratie tot demonsteren verboden moeten worden. Een beleid vergelijken met die tijd is indirect al oproepen tot narigheid.
Wat doen BLM-demonstranten in Nederland?quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
BLM en Antifa doen dat ook aan de lopende band...
Oh, ik dacht even dat we het ook over het buitenland mochten hebben aangezien je zelf Frankrijk er bij betrekt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:46 schreef Bluesdude het volgende:
Wat doen BLM-demonstranten in Nederland?
Heb je linkjes ?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:38 schreef Bluesdude het volgende:
Doet me denken aan de gele hesjes in Frankrijk.
verkeerd gedacht ?quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ik dacht even dat we het ook over het buitenland mochten hebben aangezien je zelf Frankrijk er bij betrekt.
[..]
Waarom zou ik met voorbeelden moeten komen?quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:04 schreef Bluesdude het volgende:
verkeerd gedacht ?
Maar je kan geen voorbeelden geven van BLM-demonstraties in Nederland waar demonstranten kat-en-muis spelen met de politie?
Ik ken die voorbeelden ook niet, daarom vroeg ik ze.
Jij doet een bewering op een debatforum. Daaromquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou ik met voorbeelden moeten komen?)
Je komt zelf met Frankrijk , maar hij 'moet' voorbeelden geven uit Nederlandquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij doet een bewering op een debatforum. Daarom
Maar je kent geen voorbeelden wbt Nederland.
Gewoon erkennen joh....
Yip....quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:20 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je komt zelf met Frankrijk , maar hij 'moet' voorbeelden geven uit Nederland
zag het voorbij komen weer ja. Nu net het rondlopen verboden is gewordenquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:41 schreef Tourniquet het volgende:
Ze zitten weer op het Plein in Den Haag:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/333599971064217
Ze mogen tot 20:00 blijven, ze zien dat als overwinning want dat is een deal die ze met de politie hebben gesloten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
zag het voorbij komen weer ja. Nu net het rondlopen verboden is geworden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |