https://www.rtlnieuws.nl/(...)tievierende-jongerenquote:De tweede coronagolf in Nederland is met name veroorzaakt door jongeren die in het zuiden van Europa vakantie hebben gevierd. Dat concludeert het RIVM na een eerste analyse van clusters met besmettingen.
Dat zei ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:46 schreef Tourniquet het volgende:
Ze zijn weer in Den Haag.
Livestream video in verzet:
https://www.facebook.com/watch/?v=643300329662319
quote:
Maar ze gaan geen afstand houden natuurlijk, dus op grond daarvan kunnen ze de demo weer snel ontbinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:49 schreef StephanL het volgende:
[..]![]()
Ze gaan naar plein 2, voor de Tweede Kamer is dat. Is een demo voor aangevraagd.
Dit wil ik wel even volgen trouwns![]()
Jip. Daarom ben ik ook benieuwd of er nog arrestaties volgen weer. Ze ontbinden de demo en ze willen niet vertrekken denk ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar ze gaan geen afstand houden natuurlijk, dus op grond daarvan kunnen ze de demo weer snel ontbinden.
Ja ze mochten niet op t Plein blijven, dus gaan ze maar lopen. Volgens mij proberen ze om zo weer terug te komen om opnieuw een demo aan te vragen op t Plein. Dus waar het heen gaat weten ze nog nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:19 schreef Tourniquet het volgende:
Ze lopen nu een beetje doelloos door centrum Den Haag? Nu van het stadhuis richting Chinatown. Wel entertaining dit kat-en-muis spel.
Is dit een vrijheidsstrijd of is het rellen om te rellen ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja ze mochten niet op t Plein blijven, dus gaan ze maar lopen. Volgens mij proberen ze om zo weer terug te komen om opnieuw een demo aan te vragen op t Plein. Dus waar het heen gaat weten ze nog niet
Kat en muis spel met de politie. Ze zijn vreedzaam. Willen niet rellen. Arrestaties, als die er komen, zullen denk ik ook geweldloos gaan, althans dat willen zequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dit een vrijheidsstrijd of is het rellen om te rellen ?
Kat en muis spelen = rellenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Kat en muis spel met de politie. Ze zijn vreedzaam. Willen niet rellen. Arrestaties, als die er komen, zullen denk ik ook geweldloos gaan, althans dat willen ze
Afgaand op de oproep van Willem Engel van vandaag is de demo van vandaag en de komende dagen tegen de coronawet en niet tegen de maatregelen. Maar het is allemaal nogal ongestructureerd inderdaad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dit een vrijheidsstrijd of is het rellen om te rellen ?
Weten ze zelf nog wel wat ze eisen ?
Onbeperkt cafe's, horeca open. ? Evenementen weer als vanouds doorgaand
Niks verplicht afstand houden . Nergens mondkapjes verplichtingen door de staat ?
Maak dat dan bekend in een duidelijk manifest .... uitdelen op het internet of ter plekke
Het lijkt me wel dat de (hulp)officier van Justitie het zou moeten meewegen als dit soort overtredingen zich herhalen ja.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Is er niet een wetgeving die het herhaaldelijk aanzetten tot kleine overtredingen verbiedt en de herhaaldelijke aanzetter kan berechten? Gevangenis , enkelbandarrest.
De andere kant is weer dat die aanzetters nog meer de martelaar kunnen uithangen
quote:Aanhoudingen na onaangekondigd protest op Plein Den Haag
De politie heeft vanavond 'meerdere' mensen aangehouden na een onaangekondigd protest op het Plein in Den Haag. Onder hen was Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid.
Eerder op de avond had de politie de aanwezigen op het plein al gesommeerd weg te gaan. Daar werd in eerste instantie gehoor aan gegeven, maar tegen 21.00 uur waren de demonstranten weer op het Plein. ,,De demonstranten hebben wij meermaals gevorderd om weg te gaan mét waarschuwing dat er anders een aanhouding zou volgen'', aldus de politie.
De politiewoordvoerster kon niet zeggen hoeveel demonstranten er op het Plein waren, maar volgens de Telegraaf waren het er ongeveer honderd. Onder hen ook Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid.
Coronaspoedwet
Engel riep eerder op de avond op om vandaag en de komende dagen naar het Plein te komen om te protesteren tegen de zogenoemde coronaspoedwet, die een wettelijke grondslag moet bieden voor de coronamaatregelen in Nederland.
Afgelopen week werden meerdere van dit soort demonstraties ontbonden. Afgelopen donderdag werden daarbij tachtig mensen opgepakt.
Oeps.... die wet bestaatquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat de (hulp)officier van Justitie het zou moeten meewegen als dit soort overtredingen zich herhalen ja.
----
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-den-haag~a03c8061/
[..]
quote:Wetboek van Strafrecht
Artikel 131
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |