De offers die je nu brengt, zijn een garantie voor de lange termijn.quote:Op zondag 28 juni 2020 08:06 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik wou dat graag van mij af schrijven en tips vragen hoe ik werk en rijles in deze situatie kan combineren. Ik voel mij echt te moe na werk om überhaupt nog dingen te doen en voel mij schuldig dat ik vrijwel geen tijd door breng met gezin voor leuke dingen, want ik ben te moe of ik werk, en te autorijden anderhalf uur volledig concentreren vraagt te veel energie van mij
Bedankt voor je reactie. Ik had al een tr geplaatst voor de juiste subforum. Wat je zegt 4 uur beginnen 12 uur klaar dat gaat niet op voor dit beroep. Het werk is klaar als het klaar is zeg maar, en overwerken hoort er bij en alles moet schoon zijn na productie.er is nu niemand anders die dat doet en ik weet dat het niet mijn probleem is maar ergens ook weer wel. Als ik een keer echt ziek ben dan hebben zij een groot probleem. Dan zullen ze nog vragen of ik kan komen omdat het anders niet goed komt (gesneden spul moet op tijd op route enz).quote:Op zondag 28 juni 2020 08:37 schreef Seven. het volgende:
Topic is meer voor WGR.
Ga met je werkgever in gesprek en geef aan dat je wil overleggen. Dit is best een paar weken vol te houden maar geen maanden en al helemaal niet een jaar. De combinatie vroeg opstaan en 9-10 uur per dag werken is niet te combineren met je gezin.
Maak heldere afspraken. Als jij om 4 uur begint, ben je om 12 uur klaar. En hou je daar aan. Je kunt geen klacht indienen om je vervolgens niet aan de oplossing te houden.
Daar heb ik ook aan gedacht maar vaak slaap ik al om 9 uur savonds omdat ik 4-5 uur weer op moet. En als straks na corona versoepelingen 1 juli onbeperkt mensen na horeca mogen dan verwacht ik nog drukker te krijgen en eerder te slapen en vroeger uit bed te moeten. Helaas op werkt de rijschool ook maar tot 6-7 uur ofzo. In ieder geval bedankt voor het meedenkenquote:Op zondag 28 juni 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De meeste rijinstructeurs geven ook 's avonds les. Misschien is het handig voor je om eerst thuis een paar uur bij te komen en daarna pas te gaan lessen?
En misschien toch eens met je werkgever overleggen. Hij betaalt ook mee en wil dus dat je je rijbewijs haalt.
Helaas niet. Ik ben hier terecht gekomen vanuit de bijstand. Toen heb ik al eerst een half jaar proefplaatsing moeten doen met behoud van uitkering.. want dat kostte het bedrijf lekker niks plus ze krijgen subsidie plus ik heb een jaar eerder dit werk gedaan bij zelfde werkgever maar andere baas.quote:
Jaja ik ken de trajecten, we nemen weleens mensen aan vanuit die trajecten.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:00 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Helaas niet. Ik ben hier terecht gekomen vanuit de bijstand. Toen heb ik al eerst een half jaar proefplaatsing moeten doen met behoud van uitkering.. want dat kostte het bedrijf lekker niks plus ze krijgen subsidie plus ik heb een jaar eerder dit werk gedaan bij zelfde werkgever maar andere baas.
Dan zullen zij toch echt extra personeel in moeten zetten, óf minder werkdruk aannemen. Maar het begint met jouw heldere signaal dat je dit niet meer trekt. Als je je bek niet lostrekt, gaan zij rustig op deze manier verder.quote:Op zondag 28 juni 2020 08:44 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik had al een tr geplaatst voor de juiste subforum. Wat je zegt 4 uur beginnen 12 uur klaar dat gaat niet op voor dit beroep. Het werk is klaar als het klaar is zeg maar, en overwerken hoort er bij en alles moet schoon zijn na productie.er is nu niemand anders die dat doet en ik weet dat het niet mijn probleem is maar ergens ook weer wel. Als ik een keer echt ziek ben dan hebben zij een groot probleem. Dan zullen ze nog vragen of ik kan komen omdat het anders niet goed komt (gesneden spul moet op tijd op route enz).
''s Avonds' is een breed begrip he? Jij bent om 15.00 al klaar met werken. Als je dan gaat lessen van 18-19 is dat voor jou waarschijnlijk al avondquote:Op zondag 28 juni 2020 08:59 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht maar vaak slaap ik al om 9 uur savonds omdat ik 4-5 uur weer op moet. En als straks na corona versoepelingen 1 juli onbeperkt mensen na horeca mogen dan verwacht ik nog drukker te krijgen en eerder te slapen en vroeger uit bed te moeten. Helaas op werkt de rijschool ook maar tot 6-7 uur ofzo. In ieder geval bedankt voor het meedenken
Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?quote:Op zondag 28 juni 2020 09:09 schreef DJKoster het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden
Wat zegt je cao over werktijden?
Krijg je je overuren wel betaald?
Snap dat je je afhankelijk voelt van het bedrijf. Probeer toch goed op jezelf te letten, misschien dat een vakbond/extern persoon je hiermee kan helpen?
quote:Op zondag 28 juni 2020 09:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jaja ik ken de trajecten, we nemen weleens mensen aan vanuit die trajecten.
Gewoon doorgaan nu en niet janken.
Ja wel in de zin van als ik dan al bijna ga slapenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
''s Avonds' is een breed begrip he? Jij bent om 15.00 al klaar met werken. Als je dan gaat lessen van 18-19 is dat voor jou waarschijnlijk al avond
quote:Op zondag 28 juni 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De meeste rijinstructeurs geven ook 's avonds les. Misschien is het handig voor je om eerst thuis een paar uur bij te komen en daarna pas te gaan lessen?
quote:
Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Jij bent zeker weer zo'n werkende die het zo belachelijk slecht heeft en TS moet maar dankbaar zijn, gore uitkeringstrekker dat het was. Al die overuren zijn mooi compensatie van toen ze lekker thuis zat.
Denk het ook ja. Ik riep vanaf dag 1 al dat ik gelijk loondienst wou maar werkgever had het zelf zo geregeld met de gemeente. Half jaar proefplaatsing om mijzelf in te dekken, want het bedrijf was gloednieuw en nog niet veel te doen. Plus ze krijgen nu subsidie. Echt niet iets waar ik zelf voor gekozen heb. Daarnaast heb ik maar 3 maand Bijstand gehad en actief gezocht naar ander werkquote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Jij bent zeker weer zo'n werkende die het zo belachelijk slecht heeft en TS moet maar dankbaar zijn, gore uitkeringstrekker dat het was. Al die overuren zijn mooi compensatie van toen ze lekker thuis zat.
Ze zal er de rest van haar leven voor moeten boetenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ook jij hebt gewoon recht op vrije dagen, gewoon opnemen en ga echt als de sodemieter op zoek naar hulp om nee te leren zeggen. En ga wel naar een vakbond, want dit loopt compleet uit de klauwen. Voorlopig die rijlessen maar even stoppen, want je werkt jezelf op deze manier de vernieling inquote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?
Werken is niet het doel in het leven hoor. Als je werkgever zich de ballen uit zijn broek lacht gaat er iets goed misquote:Op zondag 28 juni 2020 09:16 schreef mosred het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten.
Korte termijn pijn, langer termijn fijn.
Dit kan écht niet. Bevestigen ze dit soort op mail of alleen mondeling?quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?
Dit zeiden ze mondeling. Het leuke is zelf hebben ze al een week vakantie genomen, maar zijn ze alleen geweest voor productie. Daarna mocht ik alles zelf doen. En binnenkort hebben ze weer 2 weken vakantie maar echt vakantie zullen ze toch niet hebben want kantoorwerk enz. Gaag gewoon door.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit kan écht niet. Bevestigen ze dit soort op mail of alleen mondeling?
Dus der is niemand op de werkvloer, haha dan begin je toch om 9:00 en ga je naar huis om 15:00.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:22 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Dit zeiden ze mondeling. Het leuke is zelf hebben ze al een week vakantie genomen, maar zijn ze alleen geweest voor productie. Daarna mocht ik alles zelf doen. En binnenkort hebben ze weer 2 weken vakantie maar echt vakantie zullen ze toch niet hebben want kantoorwerk enz. Gaag gewoon door.
Niemand zegt dat.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:19 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Werken is niet het doel in het leven hoor. Als je werkgever zich de ballen uit zijn broek lacht gaat er iets goed mis
Jij hebt gelezen hoe ze hem uitbuiten? Op deze manier gaat hij nooit een rijbewijs halen, want hij is halfdood en zal weinig opsteken van die rijlessenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:29 schreef mosred het volgende:
[..]
Niemand zegt dat.
Het is alleen wel een noodzakelijk goed en sommige mensen hebben niet de luxe de keuze te hebben in wat ze wel en niet willen. En dan is het soms gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten, om jezelf die keuzes voor in de toekomst vrij te vechten.
Ik dit geval krijgt TS er in ieder geval een rijbewijs voor terug.
Daarom quote ik de post van lucky_strike ook.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jij hebt gelezen hoe ze hem uitbuiten? Op deze manier gaat hij nooit een rijbewijs halen, want hij is halfdood en zal weinig opsteken van die rijlessen
Goeie deal ja, jezelf een burnout in werken voor een rijbewijs waar je niet eens fatsoenlijk lessen voor kunt volgenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:29 schreef mosred het volgende:
[..]
Niemand zegt dat.
Het is alleen wel een noodzakelijk goed en sommige mensen hebben niet de luxe de keuze te hebben in wat ze wel en niet willen. En dan is het soms gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten, om jezelf die keuzes voor in de toekomst vrij te vechten.
Ik dit geval krijgt TS er in ieder geval een rijbewijs voor terug.
Direct mee stoppen. Straks valt de tent om, jij kan naar de centen van je overuren fluiten.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze..
Klopt, sommige mensen lezen helaas alleen maar de dingen die ze willen lezen en oordelen daar op. In ieder geval bedankt voor de mensen die wel iets nuttigs hebben gezegd. Ik denk dat ik mij ga wenden tot het fnv en vragen of ik bij mijn oude consulent bij de gemeente nog iets aan advies kan winnen. Sowieso dient het contract volgens mij aangepast te worden. 30-38 contract maar ik werk structureel over. Dan moeten die uren ook aangepast worden in het contract volgens mij.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jij hebt gelezen hoe ze hem uitbuiten? Op deze manier gaat hij nooit een rijbewijs halen, want hij is halfdood en zal weinig opsteken van die rijlessen
Je openingspost is een duidelijk en - als het zo klopt - gebalanceerd verhaal wat mij betreft. Het klinkt duidelijk als het bedrijf misbruik van je positie maakt en dat kan natuurlijk niet. Wel interessant dat ze je dan helpen bij je rijbewijs, maar dat kan best weer te maken hebben met de subsidies e.d. die ze krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:22 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Dit zeiden ze mondeling. Het leuke is zelf hebben ze al een week vakantie genomen, maar zijn ze alleen geweest voor productie. Daarna mocht ik alles zelf doen. En binnenkort hebben ze weer 2 weken vakantie maar echt vakantie zullen ze toch niet hebben want kantoorwerk enz. Gaag gewoon door.
Och schei toch uit met dat burnout-argumentquote:Op zondag 28 juni 2020 09:34 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Goeie deal ja, jezelf een burnout in werken voor een rijbewijs waar je niet eens fatsoenlijk lessen voor kunt volgen
Ik heb alles gewoon gelezen hoor. En ik ben ook voor overleg met je rij-instructeur en de gemeente. Maar voordat je je rijbewijs daadwerkelijk in bezit hebt zou ik als ik jou was op je tanden bijten met het doel op de langere termijn voor ogen. Stilstaan is achteruit gaan, en het lijkt me niet dat dat is wat je wil.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:35 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Klopt, sommige mensen lezen helaas alleen maar de dingen die ze willen lezen en oordelen daar op. In ieder geval bedankt voor de mensen die wel iets nuttigs hebben gezegd. Ik denk dat ik mij ga wenden tot het fnv en vragen of ik bij mijn oude consulent bij de gemeente nog iets aan advies kan winnen. Sowieso dient het contract volgens mij aangepast te worden. 30-38 contract maar ik werk structureel over. Dan moeten die uren ook aangepast worden in het contract volgens mij.
Voor dat gratis rijbewijs heb ik wel 6 maanden lang gratis gewerkt voor hem (met behoud van uitkering), terwijl ik dat werk bij hem paar jaar terug al een jaar had gedaan. En voor die tijd nog 3 maanden gratis geholpen met opbouwen met de belofte dat ik een baan zou krijgen. Na die drie maanden helpen opbouwen en de belofte dat ik er een baan voor terug zou krijgen kreeg ik doodleuk een proefplaatsing van half jaar. Zo hebben ze de gemeente ook nog eens een poot uitgestoken want die dacht dat ik dat werk een maand had gedaan terwijl het bijna anderhalf jaar was. Die was dan ook van mening dat de proefplaatsing wel veel korter had gekund bijvoorbeeld maximaal 2 maanden.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:41 schreef mosred het volgende:
[..]
Ja, soms is het leven nou eenmaal heel oneerlijk en hard, maar met een “gratis” rijbewijs op het spel had ik mezelf een schop onder mn hol gegeven en door de zure appel heen gebeten.
Tering wat een uitbuiters. Waar is dit? Dan bel ik de arbeidsinspectie wel voor je.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk met het oog op dat ze mij dan ook route kunnen laten rijden. Maar als de vooruitzichten dan niet beter zijn en het blijft zo dan ga ik mogelijk wel ander werk zoeken nadat ik mij ook kan verplaatsen met een auto. Maar ik weet niet of de werkdruk van nu die echt hoog en zwaar is opweegt tegenover een rijbewijs. Dan zou ik liever nog zelf het rijbewijs op een later moment betalenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:53 schreef RamboDirk het volgende:
Wat ga je met het rijbewijs doen? heb je daardoor zicht op ander werk?
Zelfs zonder rijlessen heb je een persoon die constant overwerkt en daarnaast blijkbaar een gezin heeft, die geen vakantie kan of durft op te nemen en zich te verantwoordelijk voelt voor het werk wat er ligt.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:41 schreef mosred het volgende:
[..]
Och schei toch uit met dat burnout-argument
Het is vanzelfsprekend dat je jezelf geen burnout in moet werken. Maar een rijbewijs heb je in een paar maanden tijd gehaald en van een paar maanden op je tanden bijten krijg je echt geen burnout.
Ja, soms is het leven nou eenmaal heel oneerlijk en hard, maar met een “gratis” rijbewijs op het spel had ik mezelf een schop onder mn hol gegeven en door de zure appel heen gebeten.
Verder zou TS natuurlijk in gesprek kunnen met de rij-instructeur en de gemeente, maar het lijkt er een beetje op alsof TS maar bij de pakken neer moet gaan zitten. Dat is alleen maar achteruitgang.
Waarom niet eerst overleg met de werkgever?quote:Op zondag 28 juni 2020 09:35 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Klopt, sommige mensen lezen helaas alleen maar de dingen die ze willen lezen en oordelen daar op. In ieder geval bedankt voor de mensen die wel iets nuttigs hebben gezegd. Ik denk dat ik mij ga wenden tot het fnv en vragen of ik bij mijn oude consulent bij de gemeente nog iets aan advies kan winnen. Sowieso dient het contract volgens mij aangepast te worden. 30-38 contract maar ik werk structureel over. Dan moeten die uren ook aangepast worden in het contract volgens mij.
Op die lange proefplaatsing na lees ik geen rare dingen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:52 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Voor dat gratis rijbewijs heb ik wel 6 maanden lang gratis gewerkt voor hem (met behoud van uitkering), terwijl ik dat werk bij hem paar jaar terug al een jaar had gedaan. En voor die tijd nog 3 maanden gratis geholpen met opbouwen met de belofte dat ik een baan zou krijgen. Na die drie maanden helpen opbouwen en de belofte dat ik er een baan voor terug zou krijgen kreeg ik doodleuk een proefplaatsing van half jaar. Zo hebben ze de gemeente ook nog eens een poot uitgestoken want die dacht dat ik dat werk een maand had gedaan terwijl het bijna anderhalf jaar was. Die was dan ook van mening dat de proefplaatsing wel veel korter had gekund bijvoorbeeld maximaal 2 maanden.
Letterlijk precies wat ik ook al zei. Maar het zal wel aan mij liggen.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:55 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zelfs zonder rijlessen heb je een persoon die constant overwerkt en daarnaast blijkbaar een gezin heeft, die geen vakantie kan of durft op te nemen en zich te verantwoordelijk voelt voor het werk wat er ligt.
Als je een werknemer hebt die in een jaar geen vrije dag heeft opgenomen en dat maar laat gaan dan ben je een totale lul. Die vrije dagen zullen ook wel niet uitbetaald worden net zoals die overuren. De werkgever ziet zelf dat TS vermoeid is maar laat het maar gaan.
Maar ga vooral verder met wat krom is recht praten, gaat je toch niet lukken bij mensen die werken om te leven en niet andersom.
TS moet voor zichzelf leren opkomen, dat is het enige juiste advies. Al dan niet met hulp van iemand bij de gemeente die het woord kan voeren hierover. Dit is niet het eerste topic met betrekking tot deze baan van TS geloof ik.
Ik weet niet of dit betrekking zou moeten hebben op mij, maar het zegt redelijk veel over je intelligentie, of het gebrek daaraan, als je denkt dat dit op mij van toepassing is. Zeker omdat je me niet eens kent.quote:gaat je toch niet lukken bij mensen die werken om te leven en niet andersom.
Ik heb genoeg data over je verkregen op een platform buiten FOK! hoor. Ik weet genoeg.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:04 schreef mosred het volgende:
[..]
Op die lange proefplaatsing na lees ik geen rare dingen eerlijk gezegd.
Maargoed, dan ga ik even mee in wat jij zegt: welk alternatief heb je dan?
[..]
Letterlijk precies wat ik ook al zei. Maar het zal wel aan mij liggen.
[..]
Ik weet niet of dit betrekking zou moeten hebben op mij, maar het zegt redelijk veel over je intelligentie, of het gebrek daaraan, als je denkt dat dit op mij van toepassing is. Zeker omdat je me niet eens kent.
Jij vindt het normaal om elke week 20 overuren te maken die niet worden uitbetaald? Of om geen vakantieuren te krijgen?quote:Op zondag 28 juni 2020 10:04 schreef mosred het volgende:
[..]
jij vindt het serieus normaal dat iemand 6 dagen per week 9 a 10 uur werkt?quote:Op zondag 28 juni 2020 10:04 schreef mosred het volgende:
[..]
Maargoed, dan ga ik even mee in wat jij zegt: welk alternatief heb je dan?
[..]
Letterlijk precies wat ik ook al zei. Maar het zal wel aan mij liggen.
[..]
Ik weet niet of dit betrekking zou moeten hebben op mij, maar het zegt redelijk veel over je intelligentie, of het gebrek daaraan, als je denkt dat dit op mij van toepassing is. Zeker omdat je me niet eens kent.
En door schapen die dat allemaal maar pikken houd je dat gedrag lekker in standquote:Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
jij vindt het serieus normaal dat iemand 6 dagen per week 9 a 10 uur werkt?
als ik het zo lees is dat werk nou ook niet het meest ingewikkelde hoor, als ze iemand er bij huren is die binnen een maand wel opgeleid.
ik krijg meer de indruk dat de eigenaren het wel prima vinden en lekker goedkoop zo.
Discord als representatief zien voor mij als persoonquote:Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik heb genoeg data over je verkregen op een platform buiten FOK! hoor. Ik weet genoeg.
Dat zeg ik ook niet. Maar waar jij de nadruk alleen legt op “hoe zielig het wel niet is” en “hoe oneerlijk de wereld is”, leg ik de nadruk op de mogelijkheden die TS wél heeft, zonder het ander te ontkennen.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal om elke week 20 overuren te maken die niet worden uitbetaald? Of om geen vakantieuren te krijgen?
Echt de droom van elke werkgever deze man
Jij misschien ja.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:41 schreef mosred het volgende:
Maar een rijbewijs heb je in een paar maanden tijd gehaald
En dat zijn ook geen uitzonderingen.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ik krijg meer de indruk dat de eigenaren het wel prima vinden en lekker goedkoop zo.
Genoeg mensen die dat nodig hebben.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:22 schreef mosred het volgende:
[..]
Je hebt toch geen 52 weken nodig om je rijbewijs te halen?
Wat is dit voor smerige reactie. TS stelt zicht kwetsbaar op door te zeggen dat zijn rijlessen nu niet goed gaan vanwege moeheid na hard werken. Getuigt van veel inzicht en lijkt me ook handiger om nu goed te leren rijden en ik snap dat dit lastig aankaarten is.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:16 schreef mosred het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten.
Nee, natuurlijk niet. Maar zoals ik aangaf: wat is het alternatief voor TS? Nog uitzichtlozer.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
jij vindt het serieus normaal dat iemand 6 dagen per week 9 a 10 uur werkt?
als ik het zo lees is dat werk nou ook niet het meest ingewikkelde hoor, als ze iemand er bij huren is die binnen een maand wel opgeleid.
Jij die iemand beticht van een smerige reactiequote:Op zondag 28 juni 2020 10:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat is dit voor smerige reactie. TS stelt zicht kwetsbaar op door te zeggen dat zijn rijlessen nu niet goed gaan vanwege moeheid na hard werken. Getuigt van veel inzicht en lijkt me ook handiger om nu goed te leren rijden en ik snap dat dit lastig aankaarten is.
Schakel de arbodienst in voor deze werkgever die jou uitbuit.quote:Maximaal aantal uren werktijd
In de Arbeidstijdenwet staat dat u niet iedere week maximaal 60 uren mag werken. Voor een langere periode geldt het volgende:
Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken.
Over een periode van 16 weken mag u gemiddeld maximaal 48 uur per week werken.
Ik werk nu maandag tot en met zaterdag volle dagen en savonds is de rijschool dicht en zondag ook. Ik ga een gesprek aan en geef aan dat ik rijles wil uitstellen tot de werkdruk minder is geworden nadat er wat meer personeel bij is gekomenquote:Op zondag 28 juni 2020 10:31 schreef tstile het volgende:
Ik werk heel wat minder maar ben ook vaak moe voor rijles.
Daarom plan ik rijles altijd op een vrije dag en niet 's ochtends vroeg. Sowieso nooit meer dan 1 rijles tijdsblok per keer. Gewoon minimale lestijd afnemen dus. 1 of 1,5 uur bijv.
Dan blijf je fit en gefocussed.
Korte termijn pijn, lange termijn burnout en weer een ander kuttraject zul je bedoelen.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:16 schreef mosred het volgende:
[..]
Ja goed, ik snap dat je dat in zo’n situatie geen jaar volhoudt. Maar dan nog zou ik doorbijten en in de tussentijd het gesprek aangaan. Maar vooral niet stilstaan en erom gaan jammeren.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat nodig hebben.
Zakken voor theorie en praktijk kan de zaak ook verlengen.
wat denk je van tegen zijn werkgever zeggen dat het zo niet langer kan en dat hij gewoon zijn contracturen gaat werken?quote:Op zondag 28 juni 2020 10:26 schreef mosred het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar zoals ik aangaf: wat is het alternatief voor TS? Nog uitzichtlozer.
Dus ik was het gesprek aangegaan en had in de tussentijd gewoon op mijn tanden gebeten totdat ik dat rijbewijs in de pocket had. Dan ben je 2 keer zo flexibel en kun je je week 3x zo ver weg zoeken als dat moet. Dan heb je pas echt mogelijkheden.
Dit zou ik niet doen, want daar heb je alleen jezelf mee.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:36 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Ik werk nu maandag tot en met zaterdag volle dagen en savonds is de rijschool dicht en zondag ook. Ik ga een gesprek aan en geef aan dat ik rijles wil uitstellen tot de werkdruk minder is geworden nadat er wat meer personeel bij is gekomen
quote:Op zondag 28 juni 2020 10:42 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
wat denk je van tegen zijn werkgever zeggen dat het zo niet langer kan en dat hij gewoon zijn contracturen gaat werken?
al bijt hij nu even door om zijn rijbewijs te halen, dan veranderd zijn situatie toch verder niet dat hij gewoonweg uitgebuit wordt.
quote:Op zondag 28 juni 2020 10:19 schreef mosred het volgende:
[..]
Discord als representatief zien voor mij als persoonMaar wat jij wil hoor; ik leef om te werken, prima.
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar waar jij de nadruk alleen legt op “hoe zielig het wel niet is” en “hoe oneerlijk de wereld is”, leg ik de nadruk op de mogelijkheden die TS wél heeft, zonder het ander te ontkennen.
En de mogelijkheden die TS wél heeft zijn:
- Doorbijten tot het rijbewijs in bezit heeft
- In gesprek gaan met de rij-instructeur
- In gesprek gaan met de gemeente
En eentje die ikzelf niet noemde:
- In gesprek gaan met de werkgever
Alle alternatieven zijn slechter dan dit. Dus dan kun je vooral blijven jammeren en klagen dat de wereld een oneerlijke en harde plek is, maar hee, dat is het ook.
TS staat om 03:00 uur op?quote:Op zondag 28 juni 2020 08:06 schreef Faerlina91 het volgende:
Thuis gaan de uren namelijk ook gewoon door. Als het 9 uur savonds is dan heb ik alweer 18 uur er op zitten.
Ja ik begin om 04:00. Soms half uur tot een uurtje later. Hangt van af hoe groot de productie lijst is voor gesneden waren. Dat moet allemaal voor 07:30 de deur uit. En omdat ik alleen met nog iemand anders ben (leidinggevende) beginnen we de ene keer iets eerder of iets later, hangt van de productielijst af. En als die weggewerkt is begint het voorbereiden voor de volgende dag wat ook erg veel is.quote:
Da's niet gezond.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:49 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Ja ik begin om 04:00. Soms half uur tot een uurtje later.
Ik probeer dan ook rond 21:00 te slapen. Maar na het werk lopen de uurtjes gewoon op als ik thuis kom zeg maar. Huishouden, gezin enz.quote:
Dit is dus echt bullshit. Sommige mensen doen er veel langer over voor hun rijbewijs.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:41 schreef mosred het volgende:
[..]
Och schei toch uit met dat burnout-argument
Het is vanzelfsprekend dat je jezelf geen burnout in moet werken. Maar een rijbewijs heb je in een paar maanden tijd gehaald en van een paar maanden op je tanden bijten krijg je echt geen burnout.
Verder zou TS natuurlijk in gesprek kunnen met de rij-instructeur en de gemeente, maar het lijkt er een beetje op alsof TS maar bij de pakken neer moet gaan zitten. Dat is alleen maar achteruitgang.
quote:Op zondag 28 juni 2020 10:53 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dit is dus echt bullshit. Sommige mensen doen er veel langer over voor hun rijbewijs.
En zeker als je steeds moe bent van het werken gaan de rijlessen je niet heel veel helpen. Dat lukt alleen als je je op dat moment fit voelt. Anders blijf je waarschijnlijk zakken voor het examen.
Dat voel ik al een lange tijd en iedereen zegt dat tegen mij maar tegelijk voel ik mij afhankelijk, want ik heb inkomen en als ik hier weg ga dan heb ik niks. Ik heb moeite met ander werk te vinden en te behouden en voor mezelf op te komen. Dit werk vind ik leuk en zie ik mijzelf jaren doen. Maar de werkdruk is gewoon te hoog. Ik hoop dat er snel mensen bij komen!quote:Op zondag 28 juni 2020 10:54 schreef Solid-Snake het volgende:
TS, dit klinkt gewoon als moderne slavernij.
Moet zelfs eerder.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:53 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik probeer dan ook rond 21:00 te slapen.
Het scheelt in ieder geval dat je het werk zelf wel leuk vind. Maar op langer termijn gaat dit denk ik wel voor een burnout zorgen.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:56 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Dat voel ik al een lange tijd en iedereen zegt dat tegen mij maar tegelijk voel ik mij afhankelijk, want ik heb inkomen en als ik hier weg ga dan heb ik niks. Ik heb moeite met ander werk te vinden en te behouden en voor mezelf op te komen. Dit werk vind ik leuk en zie ik mijzelf jaren doen. Maar de werkdruk is gewoon te hoog. Ik hoop dat er snel mensen bij komen!
Dit is echt hardstikke dom. Neem mijn advies en laat ze tijd voor jou maken. Ze houden je aan het lijntje er gaat namelijk echt niemand komen snijden, anders hadden ze die morgen al gevonden.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:16 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik denk dat ik er verstandig aan doe aan te geven dat ik de rijlessen wil uitstellen tot er wat meer personeel is en ik meer ruimte heb om normale dagen te werken en minder uitgeput ben, zodat ik mij ook meer kan concentreren op de lessen. Daarnaast begrijpt iedereen dat iedereen dood moe is van 6 dagen werken en ze hadden al aangegeven dat ze nu aan de bel trekken en mensen gaan zoeken. Ik snap met een nieuw bedrijf dat het zo gaat met opstarten. Nu ben ik toevallig de eerste personeel maar dat heeft ook wel weer voordelen denk ik
De werkgever, niet de gemeente. Eerst duidelijk en traceerbaar vastleggen dat je het aangegeven hebt, daarna de gemeente.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:42 schreef mosred het volgende:
[..]
Dit zou ik niet doen, want daar heb je alleen jezelf mee.
Als de situatie echt is zoals jij die schetst, dan is de gemeente de plek waar je moet zijn
Je kunt gewoon blijven en ondertussen met je werkgever afspreken dat jij geen overuren meer doet vanaf 1 augustus.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:56 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Dat voel ik al een lange tijd en iedereen zegt dat tegen mij maar tegelijk voel ik mij afhankelijk, want ik heb inkomen en als ik hier weg ga dan heb ik niks. Ik heb moeite met ander werk te vinden en te behouden en voor mezelf op te komen. Dit werk vind ik leuk en zie ik mijzelf jaren doen. Maar de werkdruk is gewoon te hoog. Ik hoop dat er snel mensen bij komen!
Heb je dit ook besproken met de gemeente? Die doen -wij wel in ieder geval- aan een vorm van nazorg/jobcoaching waarin dit ter sprake komt.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:56 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het probleem dat de werkgever er schijt aan heeft. Dus dan kan je wel leuk zeggen dat je geen overuren meer draait, maar volgens mij lacht de werkgever dan gewoon TS uit.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je kunt gewoon blijven en ondertussen met je werkgever afspreken dat jij geen overuren meer doet vanaf 1 augustus.
Ik heb niemand om mee te rollebollenquote:Op zondag 28 juni 2020 11:38 schreef Rene het volgende:
Voor de mensen die graag willen stoeien, het is buiten mooi wat koeler geworden dus ga daar lekker rollebollen. Dit topic is niet de plek.
Geloof me dat gaat niet gebeuren zolang jij niet voor jezelf opkomt.quote:Dat voel ik al een lange tijd en iedereen zegt dat tegen mij maar tegelijk voel ik mij afhankelijk, want ik heb inkomen en als ik hier weg ga dan heb ik niks. Ik heb moeite met ander werk te vinden en te behouden en voor mezelf op te komen. Dit werk vind ik leuk en zie ik mijzelf jaren doen. Maar de werkdruk is gewoon te hoog. Ik hoop dat er snel mensen bij komen!
Dat klopt, daarom zou TS dit vast moeten leggen. Pas dan heb je iets om mee naar de gemeente te gaan.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:44 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het probleem dat de werkgever er schijt aan heeft. Dus dan kan je wel leuk zeggen dat je geen overuren meer draait, maar volgens mij lacht de werkgever dan gewoon TS uit.
Daar heb je gelijk in, die volgorde is beter inderdaad.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
De werkgever, niet de gemeente. Eerst duidelijk en traceerbaar vastleggen dat je het aangegeven hebt, daarna de gemeente.
Dit inderdaad ja, als jij ineens onder een bus loopt hebben ze morgen een nieuwe hoor,dan gaan ze de boel echt niet stilleggen. Maar omdat jij het accepteert en alles blijft doen is er voor de werkgever weinig haast bij om actief op zoek te gaan naar ander personeel.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:04 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb ooit zo’n collega gehad als TS, zo een die dacht dat zij niet van 6:00 tot 20:00 werkte dat de zaak dan om zou vallen. Haar bijdrage was dermate belangrijk in haar ogen dat ze echt wel moest werken om ons allemaal te redden. Dat ze amper sliep en 2 keer per dag moest kotsen van de spanning, dat was maar bijzaak voor haar.
Toen dit uitkwam is haar contract niet verlengd, en raad eens wat.. het bedrijf bestaat nog steeds, 10+ jaar na dato![]()
Conclusie: TS, maak je niet belangrijker dan je ben. Werk je 8 uur en houd je aan de pauzes. Incidenteel overwerk is prima, structureel is het je werkgever zijn probleem.
Over het algemeen geef ik als tip om je gesprekspartner niet onnodig te beledigen / te beschuldigen als je iets van degene gedaan wil krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef Alfje het volgende:
Je hebt zo te horen al heel wat overuren opgebouwd. Geef aan dat je aan je maximum zit en dat je heel erg bereid bent om als de nood aan de man is bij te springen, dat heb je immers al bewezen, maar je bent geen oplossing van slechte bedrijfsvoering.
Dat je geen vakantie op kan nemen is natuurlijk echt achterlijk. Je kunt voorstellen om de opgebouwde uren te gebruiken om op dagen dat je rijles hebt eerder te stoppen.
Wat geven ze als reden dat overuren "nog niet" kunnen worden uitbetaald?quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:
Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze..
Dit inderdaad. Heb je prioriteiten op orde en leef ernaar. Ik denk dat dat in jouw geval is :quote:Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef Alfje het volgende:
Die afhankelijkheid ken ik en is gewoon een klote situatie, maar ga alsjeblieft jezelf en vooral je gezondheid serieus nemen! Het is helaas maar al te vaak zo dat met name kleinere bedrijven dit soort trajecten enorm misbruiken.
Lever niet in op je rijbewijs, dat is nu juist een van de dingen die je op langere termijn een betere positie op de arbeidsmarkt geven.
[..]
nee helemaal niks. er is een ''potje'' voor bij een of andere instantie hier in de gemeente. De gemeente betaald ¤1000 en mijn werkgever de rest. de totale kosten zijn ¤1900 ongeveer maar ze kunnen BTW terug krijgen. Ik zie dat gratis rijbewijs eerder als iets wat ik terug krijg voor het half jaar gratis werken plus 3 maanden gratis helpen opbouwen in ruil voor een baan.quote:Op zondag 28 juni 2020 16:20 schreef vannelle het volgende:
Over de werktijden is alles wel gezegd denk ik en ik wens je daar alle succes mee, ik hoop dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen.
Maar wat ik me nog afvraag: Het bedrijf waar je werkt betaalt mee aan je rijbewijs, staat daar van jouw kant nog een verplichting tegenover? Bijvoorbeeld dat je daar 3 jaar moet werken en als je eerder vertrekt je een bedrag moet terugbetalen?
Etenspauze doorbetaald.....quote:Op zondag 28 juni 2020 08:37 schreef Seven. het volgende:
Topic is meer voor WGR.
Ga met je werkgever in gesprek en geef aan dat je wil overleggen. Dit is best een paar weken vol te houden maar geen maanden en al helemaal niet een jaar. De combinatie vroeg opstaan en 9-10 uur per dag werken is niet te combineren met je gezin.
Maak heldere afspraken. Als jij om 4 uur begint, ben je om 12 uur klaar. En hou je daar aan. Je kunt geen klacht indienen om je vervolgens niet aan de oplossing te houden.
Waarom zou je 6 dagen per week werken? Dat is toch geen leven?quote:Op zondag 28 juni 2020 10:36 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Ik werk nu maandag tot en met zaterdag volle dagen en savonds is de rijschool dicht en zondag ook. Ik ga een gesprek aan en geef aan dat ik rijles wil uitstellen tot de werkdruk minder is geworden nadat er wat meer personeel bij is gekomen
Gelukkig!?quote:Op zondag 28 juni 2020 17:38 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
nee helemaal niks. er is een ''potje'' voor bij een of andere instantie hier in de gemeente. De gemeente betaald ¤1000 en mijn werkgever de rest. de totale kosten zijn ¤1900 ongeveer maar ze kunnen BTW terug krijgen. Ik zie dat gratis rijbewijs eerder als iets wat ik terug krijg voor het half jaar gratis werken plus 3 maanden gratis helpen opbouwen in ruil voor een baan.
Er zijn geen regels of afspraken of contracten opgemaakt wat betreft het rijbewijs, gelukkig
Is dit kloksysteem er inmiddels?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 19:13 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijzelf de uren bijgehouden met een app wat vervolgens schemas maakt. Die lever ik tot dus toe wekelijks in en binnenkort komt er een kloksysteem. Ik zou niet weten wat ik voor bewijs kan krijgen naast dat ik het zelf allemaal registreer
Heb je deze afspraak op papier?quote:Op zondag 9 februari 2020 18:30 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Omdat ze net zijn gestart en ik ben de enige werknemer. Het is nog niet druk genoeg vinden zij om er iemand bij aan te nemen. Vandaag dat ik 6 dagen in de week werk (al 5 keer op rij). De afspraak was ook om de week op zaterdag en maandag vrij
En heb je het geld al gekregen?quote:Op zondag 28 juni 2020 17:38 schreef Faerlina91 het volgende:
Er zijn geen regels of afspraken of contracten opgemaakt wat betreft het rijbewijs, gelukkig
Nee, deze TS heeft een baasquote:
baas (de; m; meervoud: bazen) 1 hogergeplaatste, chef, directeur enz.;quote:
Als dat lukt, dan prima. Maar je moet uitkijken dat je jezelf niet over de kop werkt. Dan ben je echt de pineut. TS heeft ook nog een gezin.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:16 schreef mosred het volgende:
Zijn statement gaat wel op. Hij zegt toch duidelijk niet janken... je partner doet dat wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Op dit moment zie ik van dichtbij de ellende die over-vermoeidheid/burnout geeft. Partner werd wekenlang elke nacht huilend wakker. Jouw statement gaat dan niet meer op.
He hypocriete slavendrijver voelt dat nu goed om zo lomp te kunnen zijn. En dan dadelijk weer zelf hier in een ander topic huilen over de financiële gevolgen dat je geld moet betalen als je medewerker overspannen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zijn statement gaat wel op. Hij zegt toch duidelijk niet janken... je partner doet dat wel.
En terecht. Het hele leven is gebaseerd op communicatie. Als je als werknemer overspannen raakt doe je iets fout. Kan natuurlijk zijn dat je te hard moet werken, maar dat is zelden het enige probleem en moet je ook gewoon tijdig melden. Maar geloof me, als er iemand nooit overspannen gaat zijn is het mijn werknemer. Die heeft een luizenbaantje... maar wel met de slechts mogelijke voorwaarden die wettelijk mogelijk zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:29 schreef Basp1 het volgende:
He hypocriete slavendrijver voelt dat nu goed om zo lomp te kunnen zijn. En dan dadelijk weer zelf hier in een ander topic huilen over de financiële gevolgen dat je geld moet betalen als je medewerker overspannen is.
Dat is waar, het is natuurlijk per situatie afhankelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:15 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als dat lukt, dan prima. Maar je moet uitkijken dat je jezelf niet over de kop werkt. Dan ben je echt de pineut. TS heeft ook nog een gezin.
Op dit moment zie ik van dichtbij de ellende die over-vermoeidheid/burnout geeft. Partner werd wekenlang elke nacht huilend wakker. Jouw statement gaat dan niet meer op.
Snap niet precies wat je bedoeld.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |