abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193826193
De titel zegt het al.
Ik krijg van mijn baas en gemeente een rijbewijs. Baas betaald ¤500 en gemeente ¤1000.

Ik werk iedere ochtend van tussen 04:30 - 06:00 tot circa 3 uur in een relatief nieuw bedrij in een snijkeuken. Omdat er nog heen nieuwe mensen zijn (zijn ze wel mee bezig) wetk ik de afgelopen 2 weken 50+ uur in de week met een 30-38 uur contract. Dit is omdat ik 6 dagen in de week werk. Deze week ook weer gemiddeld 9-10 uren per dag gewerkt.

Er komt straks wel iemand bij die snijervaring heeft maar heb niet het idee dat het dan minder zwaar wordt maar juist drukker.

Ze zeggen dat ze mij uiteindelijk wel op 5 dagen willen hebben want ze zien dat ik moe ben en thuis heeft mijn gezin ook vrij weinig aan mij.

Thuis gaan de uren namelijk ook gewoon door. Als het 9 uur savonds is dan heb ik alweer 18 uur er op zitten.

Nu is het zo dat ik op dinsdag middag 3 uur rijles heb van anderhalf uur. Het rijden gaat op zich goed maar ik heb paar keer erge domme fouten gemaakt. Namelijk wegrijden met de handrem erop... Geen voorrang geven op rotonde en paar meter verderop bij een tweede rotonde dezelfde domme fout maken terwijl ik weet dat ik voorrang moet geven. Met het terugrijden naar huis op de snelweg merk ik dat ik moeite heb met actief en wakker blijven.

Ik heb mijn komende les afgezegd want ik wil mijn rijlessen beter kunnen inplannen. Wat kan ik hieraan doen ? Het liefste ga ik lessen tijdens werktijd, maar ik weet dat dat nu niet mogelijk is, omdat er op het werkte veel productie en praktisch alleen ben samen met de leidinggevende die halverwege ook kantoorwerk doet zodra de grootste klap weggewerkt is en mij achterlaat met schoonmaken en opruimen enz.

Ik voel mij zeer onmachtig. Ik kom ook vanuit een traject bij de gemeente en durf ook niet te zeggen wat ik denk of aan te geven dat het te zwaar wordt. Ik ben namelijk blij dat ik werk en inkomen heb en dat wil ik niet op het spel zitten. Ik werk bijna 1 jaar sinds begin van het bedrijf en ben nooit 1 keer ziek of normaal vrij geweest. Ik voel alsof ik hun nodig ben, want anders heb ik ook geen werk.. aan de andere kant weet ik als ik ziek ben of weg ga dan storten zij volledig in omdat ze de productie, wat echt veel en zwaar is, niet alleen kunnen doen.

Ik wou dat graag van mij af schrijven en tips vragen hoe ik werk en rijles in deze situatie kan combineren. Ik voel mij echt te moe na werk om überhaupt nog dingen te doen en voel mij schuldig dat ik vrijwel geen tijd door breng met gezin voor leuke dingen, want ik ben te moe of ik werk, en te autorijden anderhalf uur volledig concentreren vraagt te veel energie van mij
pi_193826235
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:06 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik wou dat graag van mij af schrijven en tips vragen hoe ik werk en rijles in deze situatie kan combineren. Ik voel mij echt te moe na werk om überhaupt nog dingen te doen en voel mij schuldig dat ik vrijwel geen tijd door breng met gezin voor leuke dingen, want ik ben te moe of ik werk, en te autorijden anderhalf uur volledig concentreren vraagt te veel energie van mij
De offers die je nu brengt, zijn een garantie voor de lange termijn.
Dat zal je gezin ook snappen, denk ik.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 28 juni 2020 @ 08:37:55 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193826315
Topic is meer voor WGR.

Ga met je werkgever in gesprek en geef aan dat je wil overleggen. Dit is best een paar weken vol te houden maar geen maanden en al helemaal niet een jaar. De combinatie vroeg opstaan en 9-10 uur per dag werken is niet te combineren met je gezin.

Maak heldere afspraken. Als jij om 4 uur begint, ben je om 12 uur klaar. En hou je daar aan. Je kunt geen klacht indienen om je vervolgens niet aan de oplossing te houden.
Resistance is futile.
pi_193826351
Ik denk dat je betere antwoorden krijgt in WGR. Daarom schopje.
pi_193826353
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:37 schreef Seven. het volgende:
Topic is meer voor WGR.

Ga met je werkgever in gesprek en geef aan dat je wil overleggen. Dit is best een paar weken vol te houden maar geen maanden en al helemaal niet een jaar. De combinatie vroeg opstaan en 9-10 uur per dag werken is niet te combineren met je gezin.

Maak heldere afspraken. Als jij om 4 uur begint, ben je om 12 uur klaar. En hou je daar aan. Je kunt geen klacht indienen om je vervolgens niet aan de oplossing te houden.
Bedankt voor je reactie. Ik had al een tr geplaatst voor de juiste subforum. Wat je zegt 4 uur beginnen 12 uur klaar dat gaat niet op voor dit beroep. Het werk is klaar als het klaar is zeg maar, en overwerken hoort er bij en alles moet schoon zijn na productie.er is nu niemand anders die dat doet en ik weet dat het niet mijn probleem is maar ergens ook weer wel. Als ik een keer echt ziek ben dan hebben zij een groot probleem. Dan zullen ze nog vragen of ik kan komen omdat het anders niet goed komt (gesneden spul moet op tijd op route enz).
  zondag 28 juni 2020 @ 08:50:02 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193826385
Klinkt wel erg als uitbuiting dit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193826405
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:50 schreef Harvest89 het volgende:
Klinkt wel erg als uitbuiting dit.
Vind ik ook. Maar ik heb inkomen. Het voelt alsof we van elkaar afhankelijk zijn
  zondag 28 juni 2020 @ 08:56:44 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193826431
De meeste rijinstructeurs geven ook 's avonds les. Misschien is het handig voor je om eerst thuis een paar uur bij te komen en daarna pas te gaan lessen?

En misschien toch eens met je werkgever overleggen. Hij betaalt ook mee en wil dus dat je je rijbewijs haalt.
Spoilers!
pi_193826438
Not sure if troll.

Maar heb wel van gemeente terugkeertrajecten gehoord met dezelfde belachelijke werktijden enz.
Misschien is het een vorm van stretchen en ik denk dat je moet volhouden.
Denk aan een betere baan en rijbewijs over een jaar en lach dan om die belachelijke gemeente is mijn tip.
Vakman pur sang
pi_193826451
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De meeste rijinstructeurs geven ook 's avonds les. Misschien is het handig voor je om eerst thuis een paar uur bij te komen en daarna pas te gaan lessen?

En misschien toch eens met je werkgever overleggen. Hij betaalt ook mee en wil dus dat je je rijbewijs haalt.
Daar heb ik ook aan gedacht maar vaak slaap ik al om 9 uur savonds omdat ik 4-5 uur weer op moet. En als straks na corona versoepelingen 1 juli onbeperkt mensen na horeca mogen dan verwacht ik nog drukker te krijgen en eerder te slapen en vroeger uit bed te moeten. Helaas op werkt de rijschool ook maar tot 6-7 uur ofzo. In ieder geval bedankt voor het meedenken
pi_193826459
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Not sure if troll.

Helaas niet. Ik ben hier terecht gekomen vanuit de bijstand. Toen heb ik al eerst een half jaar proefplaatsing moeten doen met behoud van uitkering.. want dat kostte het bedrijf lekker niks plus ze krijgen subsidie plus ik heb een jaar eerder dit werk gedaan bij zelfde werkgever maar andere baas.
pi_193826477
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:00 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Helaas niet. Ik ben hier terecht gekomen vanuit de bijstand. Toen heb ik al eerst een half jaar proefplaatsing moeten doen met behoud van uitkering.. want dat kostte het bedrijf lekker niks plus ze krijgen subsidie plus ik heb een jaar eerder dit werk gedaan bij zelfde werkgever maar andere baas.
Jaja ik ken de trajecten, we nemen weleens mensen aan vanuit die trajecten.
Gewoon doorgaan nu en niet janken.
Vakman pur sang
  zondag 28 juni 2020 @ 09:03:46 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193826482
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:44 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik had al een tr geplaatst voor de juiste subforum. Wat je zegt 4 uur beginnen 12 uur klaar dat gaat niet op voor dit beroep. Het werk is klaar als het klaar is zeg maar, en overwerken hoort er bij en alles moet schoon zijn na productie.er is nu niemand anders die dat doet en ik weet dat het niet mijn probleem is maar ergens ook weer wel. Als ik een keer echt ziek ben dan hebben zij een groot probleem. Dan zullen ze nog vragen of ik kan komen omdat het anders niet goed komt (gesneden spul moet op tijd op route enz).
Dan zullen zij toch echt extra personeel in moeten zetten, óf minder werkdruk aannemen. Maar het begint met jouw heldere signaal dat je dit niet meer trekt. Als je je bek niet lostrekt, gaan zij rustig op deze manier verder.
Resistance is futile.
pi_193826525
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden

Wat zegt je cao over werktijden?
Krijg je je overuren wel betaald?

Snap dat je je afhankelijk voelt van het bedrijf. Probeer toch goed op jezelf te letten, misschien dat een vakbond/extern persoon je hiermee kan helpen?
  zondag 28 juni 2020 @ 09:10:40 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193826535
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:59 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan gedacht maar vaak slaap ik al om 9 uur savonds omdat ik 4-5 uur weer op moet. En als straks na corona versoepelingen 1 juli onbeperkt mensen na horeca mogen dan verwacht ik nog drukker te krijgen en eerder te slapen en vroeger uit bed te moeten. Helaas op werkt de rijschool ook maar tot 6-7 uur ofzo. In ieder geval bedankt voor het meedenken
''s Avonds' is een breed begrip he? Jij bent om 15.00 al klaar met werken. Als je dan gaat lessen van 18-19 is dat voor jou waarschijnlijk al avond ;)
Spoilers!
pi_193826549
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:09 schreef DJKoster het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden

Wat zegt je cao over werktijden?
Krijg je je overuren wel betaald?

Snap dat je je afhankelijk voelt van het bedrijf. Probeer toch goed op jezelf te letten, misschien dat een vakbond/extern persoon je hiermee kan helpen?
Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?
  zondag 28 juni 2020 @ 09:13:26 #17
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_193826551
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jaja ik ken de trajecten, we nemen weleens mensen aan vanuit die trajecten.
:')

Jij bent zeker weer zo'n werkende die het zo belachelijk slecht heeft en TS moet maar dankbaar zijn, gore uitkeringstrekker dat het was. Al die overuren zijn mooi compensatie van toen ze lekker thuis zat.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_193826562
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

''s Avonds' is een breed begrip he? Jij bent om 15.00 al klaar met werken. Als je dan gaat lessen van 18-19 is dat voor jou waarschijnlijk al avond ;)
Ja wel in de zin van als ik dan al bijna ga slapen :D

3 uur klaar is ongeveer de tijd. Is al paar keer half 4 geworden. Zal mij niks verbazen als straks uitschieters zijn naar 5 uur als de horeca weer normaal op rolletjes loopt.
pi_193826570
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
pi_193826578
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Jij bent zeker weer zo'n werkende die het zo belachelijk slecht heeft en TS moet maar dankbaar zijn, gore uitkeringstrekker dat het was. Al die overuren zijn mooi compensatie van toen ze lekker thuis zat.
Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten.

Korte termijn pijn, langer termijn fijn.
pi_193826581
quote:

[..]

Denk het ook ja. Ik riep vanaf dag 1 al dat ik gelijk loondienst wou maar werkgever had het zelf zo geregeld met de gemeente. Half jaar proefplaatsing om mijzelf in te dekken, want het bedrijf was gloednieuw en nog niet veel te doen. Plus ze krijgen nu subsidie. Echt niet iets waar ik zelf voor gekozen heb. Daarnaast heb ik maar 3 maand Bijstand gehad en actief gezocht naar ander werk
pi_193826584
Dus na je werk doe je nog even 3 uur rijles? Ga eens overleggen of korter kan lessen. Het is niet effectief om zo lang te lessen als je na 1 uur je concentratie kwijt bent en fouten gaat maken.

Ik heb in een zelfde soort schuitje gezeten. Deed een dubbele les achterelkaar. 1ste les ging prima. 2e les altijd fouten. Hele poos zo aangemodderd en geen examen mogen doen. Uiteindelijk overgestapt naar een andere rijschool en 1 les per keer gedaan. Toen binnen no time mijn rijbewijs gehaald.
  zondag 28 juni 2020 @ 09:18:32 #23
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193826595
quote:

[..]

Ze zal er de rest van haar leven voor moeten boeten :(
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193826597
Het lijkt me moeilijk om dit te combineren. Misschien kun je thuis even een dutje van een halfuur doen en daarna pas rijles nemen. En dan een les van maar een uur. Dan ben je in totaal langer bezig, maar is het misschien beter vol te houden.
pi_193826598
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?
Ook jij hebt gewoon recht op vrije dagen, gewoon opnemen en ga echt als de sodemieter op zoek naar hulp om nee te leren zeggen. En ga wel naar een vakbond, want dit loopt compleet uit de klauwen. Voorlopig die rijlessen maar even stoppen, want je werkt jezelf op deze manier de vernieling in
pi_193826600
Als bij jouw bedrijf structureel de werktijden worden overgeschreven kun je, ook zonder lidmaatschap, contact opnemen met een vakbond.
Deze mensen willen je dan vast wel helpen om (anoniem) op de juiste plaatsen melding te doen.
  zondag 28 juni 2020 @ 09:19:35 #27
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193826601
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:16 schreef mosred het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten.

Werken is niet het doel in het leven hoor. Als je werkgever zich de ballen uit zijn broek lacht gaat er iets goed mis
Let's just let it go
Let me let you go
  zondag 28 juni 2020 @ 09:20:35 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193826603
quote:

[..]

Dit kan écht niet. Bevestigen ze dit soort op mail of alleen mondeling?
Resistance is futile.
pi_193826613
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit kan écht niet. Bevestigen ze dit soort op mail of alleen mondeling?
Dit zeiden ze mondeling. Het leuke is zelf hebben ze al een week vakantie genomen, maar zijn ze alleen geweest voor productie. Daarna mocht ik alles zelf doen. En binnenkort hebben ze weer 2 weken vakantie maar echt vakantie zullen ze toch niet hebben want kantoorwerk enz. Gaag gewoon door.
pi_193826623
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:22 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dit zeiden ze mondeling. Het leuke is zelf hebben ze al een week vakantie genomen, maar zijn ze alleen geweest voor productie. Daarna mocht ik alles zelf doen. En binnenkort hebben ze weer 2 weken vakantie maar echt vakantie zullen ze toch niet hebben want kantoorwerk enz. Gaag gewoon door.
Dus der is niemand op de werkvloer, haha dan begin je toch om 9:00 en ga je naar huis om 15:00. _O-
Vakman pur sang
pi_193826656
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:19 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Werken is niet het doel in het leven hoor. Als je werkgever zich de ballen uit zijn broek lacht gaat er iets goed mis
Niemand zegt dat.

Het is alleen wel een noodzakelijk goed en sommige mensen hebben niet de luxe de keuze te hebben in wat ze wel en niet willen. En dan is het soms gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten, om jezelf die keuzes voor in de toekomst vrij te vechten.

Ik dit geval krijgt TS er in ieder geval een rijbewijs voor terug.
pi_193826682
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:29 schreef mosred het volgende:

[..]

Niemand zegt dat.

Het is alleen wel een noodzakelijk goed en sommige mensen hebben niet de luxe de keuze te hebben in wat ze wel en niet willen. En dan is het soms gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten, om jezelf die keuzes voor in de toekomst vrij te vechten.

Jij hebt gelezen hoe ze hem uitbuiten? Op deze manier gaat hij nooit een rijbewijs halen, want hij is halfdood en zal weinig opsteken van die rijlessen
pi_193826692
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Jij hebt gelezen hoe ze hem uitbuiten? Op deze manier gaat hij nooit een rijbewijs halen, want hij is halfdood en zal weinig opsteken van die rijlessen
Daarom quote ik de post van lucky_strike ook.
  zondag 28 juni 2020 @ 09:34:18 #34
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193826693
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:29 schreef mosred het volgende:

[..]

Niemand zegt dat.

Goeie deal ja, jezelf een burnout in werken voor een rijbewijs waar je niet eens fatsoenlijk lessen voor kunt volgen
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193826694
quote:

[..]

Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze..
Direct mee stoppen. Straks valt de tent om, jij kan naar de centen van je overuren fluiten.
pi_193826697
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Klopt, sommige mensen lezen helaas alleen maar de dingen die ze willen lezen en oordelen daar op. In ieder geval bedankt voor de mensen die wel iets nuttigs hebben gezegd. Ik denk dat ik mij ga wenden tot het fnv en vragen of ik bij mijn oude consulent bij de gemeente nog iets aan advies kan winnen. Sowieso dient het contract volgens mij aangepast te worden. 30-38 contract maar ik werk structureel over. Dan moeten die uren ook aangepast worden in het contract volgens mij.
pi_193826699
Kaart het probleem aan. Zeg dat je je slecht kan concentreren op de rijlessen en dat je op deze manier veel langer bezig bent voordat je een rijbewijs hebt.

Ik heb vroeger ook een paar lessen verspilt door onvoorbereid te rijden, zonde van het geld.
Maak bijvoorbeeld de afspraak dat je op lesdag altijd om 14.30 stopt of nog beter 12u. Dan nog even half uurtje uitrusten, zodat je fris kan gaan lessen.

Die pauze en lestijd hoeft de werkgever niet te betalen, maar het is wel de bedoeling dat jullie je allebei aan de afgesproken stoptijd houden.En dan niet toch nog doorgaan omdat het druk is.

Laat je baas die middag zelf maar even snijden en herinner hem aan de afspraak en reden waarom je het zo hebt afgesproken.

Pro tip: Schrijf na de rijles je fouten op en neem ze voor de volgende rijles even door. Probeer er dan beter mee om te gaan.
.
pi_193826703
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:22 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Je openingspost is een duidelijk en - als het zo klopt - gebalanceerd verhaal wat mij betreft. Het klinkt duidelijk als het bedrijf misbruik van je positie maakt en dat kan natuurlijk niet. Wel interessant dat ze je dan helpen bij je rijbewijs, maar dat kan best weer te maken hebben met de subsidies e.d. die ze krijgen.

Ik zou zeker met een vakbond praten, die je de goede weg kunnen wijzen. Als je bij de gemeente goed contact hebt kun je het daar misschien ook voorleggen. Als duidelijk is dat je echt wel wil, maar dit soort zaken spelen, dan moeten ze ook door hebben dat dat zo niet kan. Bovendien kan het 'gewoon' volgens contract werken als je steeds weer geen overwerk betaald krijgt (en het niet om een enkel uurtje hier of daar gaat, maar structureel is) niet echt zien als moeilijk doen waarmee je in de problemen zou komen. Zij hebben zich net zoals jij gewoon aan de regels te houden.

Even doorbijten is prima, maar als dit al vanaf het begin loopt, overuren niet geregistreerd worden, en zo verder dan sta je dadelijk met lege handen, en dat is niet prima. Afhankelijk waarom je in zo'n gemeentetraject zit zou ik ook zeker elders zoeken en solliciteren, zodat je misschien op een betere plek terecht komt.

(edit: en inderdaad proberen mondelinge afspraken schriftelijk vast te leggen. Dat is ook geen vreemde wens en helpt je enorm als het nodig is. Als zij niets willen opschrijven, dan doe je dat zelf en legt het ze voor ter ondertekening. Je mag ze best een paar keer de kans geven het schriftelijk vast te leggen, maar dat heb je volgens mij al vaak genoeg gedaan)
pi_193826716
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:34 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Goeie deal ja, jezelf een burnout in werken voor een rijbewijs waar je niet eens fatsoenlijk lessen voor kunt volgen
Och schei toch uit met dat burnout-argument :')

Het is vanzelfsprekend dat je jezelf geen burnout in moet werken. Maar een rijbewijs heb je in een paar maanden tijd gehaald en van een paar maanden op je tanden bijten krijg je echt geen burnout.

Ja, soms is het leven nou eenmaal heel oneerlijk en hard, maar met een “gratis” rijbewijs op het spel had ik mezelf een schop onder mn hol gegeven en door de zure appel heen gebeten.

Verder zou TS natuurlijk in gesprek kunnen met de rij-instructeur en de gemeente, maar het lijkt er een beetje op alsof TS maar bij de pakken neer moet gaan zitten. Dat is alleen maar achteruitgang.
pi_193826727
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:35 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Klopt, sommige mensen lezen helaas alleen maar de dingen die ze willen lezen en oordelen daar op. In ieder geval bedankt voor de mensen die wel iets nuttigs hebben gezegd. Ik denk dat ik mij ga wenden tot het fnv en vragen of ik bij mijn oude consulent bij de gemeente nog iets aan advies kan winnen. Sowieso dient het contract volgens mij aangepast te worden. 30-38 contract maar ik werk structureel over. Dan moeten die uren ook aangepast worden in het contract volgens mij.
Ik heb alles gewoon gelezen hoor. En ik ben ook voor overleg met je rij-instructeur en de gemeente. Maar voordat je je rijbewijs daadwerkelijk in bezit hebt zou ik als ik jou was op je tanden bijten met het doel op de langere termijn voor ogen. Stilstaan is achteruit gaan, en het lijkt me niet dat dat is wat je wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 09:45:31 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 09:45:16 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193826730
Als je door vermoeidheid een gevaar bent op weg moet je daar sowieso wat aan doen. Of je stopt met de rijlessen of je geeft aan bij je baas meer ruimte nodig te hebben daarvoor.

Overigens vraag ik me af of 1500 genoeg is daarvoor. Kost doorgaans wat meer geloof ik.
pi_193826760
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:41 schreef mosred het volgende:

[..]

Ja, soms is het leven nou eenmaal heel oneerlijk en hard, maar met een “gratis” rijbewijs op het spel had ik mezelf een schop onder mn hol gegeven en door de zure appel heen gebeten.

Voor dat gratis rijbewijs heb ik wel 6 maanden lang gratis gewerkt voor hem (met behoud van uitkering), terwijl ik dat werk bij hem paar jaar terug al een jaar had gedaan. En voor die tijd nog 3 maanden gratis geholpen met opbouwen met de belofte dat ik een baan zou krijgen. Na die drie maanden helpen opbouwen en de belofte dat ik er een baan voor terug zou krijgen kreeg ik doodleuk een proefplaatsing van half jaar. Zo hebben ze de gemeente ook nog eens een poot uitgestoken want die dacht dat ik dat werk een maand had gedaan terwijl het bijna anderhalf jaar was. Die was dan ook van mening dat de proefplaatsing wel veel korter had gekund bijvoorbeeld maximaal 2 maanden.
  zondag 28 juni 2020 @ 09:53:30 #43
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_193826763
Wat ga je met het rijbewijs doen? heb je daardoor zicht op ander werk?
  zondag 28 juni 2020 @ 09:55:04 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193826769
quote:

[..]

Tering wat een uitbuiters. Waar is dit? Dan bel ik de arbeidsinspectie wel voor je.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193826772
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:53 schreef RamboDirk het volgende:
Wat ga je met het rijbewijs doen? heb je daardoor zicht op ander werk?
Waarschijnlijk met het oog op dat ze mij dan ook route kunnen laten rijden. Maar als de vooruitzichten dan niet beter zijn en het blijft zo dan ga ik mogelijk wel ander werk zoeken nadat ik mij ook kan verplaatsen met een auto. Maar ik weet niet of de werkdruk van nu die echt hoog en zwaar is opweegt tegenover een rijbewijs. Dan zou ik liever nog zelf het rijbewijs op een later moment betalen
  zondag 28 juni 2020 @ 09:55:52 #46
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_193826776
quote:

[..]

Het is vanzelfsprekend dat je jezelf geen burnout in moet werken. Maar een rijbewijs heb je in een paar maanden tijd gehaald en van een paar maanden op je tanden bijten krijg je echt geen burnout.

Verder zou TS natuurlijk in gesprek kunnen met de rij-instructeur en de gemeente, maar het lijkt er een beetje op alsof TS maar bij de pakken neer moet gaan zitten. Dat is alleen maar achteruitgang.
Zelfs zonder rijlessen heb je een persoon die constant overwerkt en daarnaast blijkbaar een gezin heeft, die geen vakantie kan of durft op te nemen en zich te verantwoordelijk voelt voor het werk wat er ligt.

Als je een werknemer hebt die in een jaar geen vrije dag heeft opgenomen en dat maar laat gaan dan ben je een totale lul. Die vrije dagen zullen ook wel niet uitbetaald worden net zoals die overuren. De werkgever ziet zelf dat TS vermoeid is maar laat het maar gaan.

Maar ga vooral verder met wat krom is recht praten, gaat je toch niet lukken bij mensen die werken om te leven en niet andersom.

TS moet voor zichzelf leren opkomen, dat is het enige juiste advies. Al dan niet met hulp van iemand bij de gemeente die het woord kan voeren hierover. Dit is niet het eerste topic met betrekking tot deze baan van TS geloof ik.
[/quote]
  zondag 28 juni 2020 @ 10:03:47 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193826824
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:35 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Waarom niet eerst overleg met de werkgever?
Resistance is futile.
pi_193826828
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:52 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Voor dat gratis rijbewijs heb ik wel 6 maanden lang gratis gewerkt voor hem (met behoud van uitkering), terwijl ik dat werk bij hem paar jaar terug al een jaar had gedaan. En voor die tijd nog 3 maanden gratis geholpen met opbouwen met de belofte dat ik een baan zou krijgen. Na die drie maanden helpen opbouwen en de belofte dat ik er een baan voor terug zou krijgen kreeg ik doodleuk een proefplaatsing van half jaar. Zo hebben ze de gemeente ook nog eens een poot uitgestoken want die dacht dat ik dat werk een maand had gedaan terwijl het bijna anderhalf jaar was. Die was dan ook van mening dat de proefplaatsing wel veel korter had gekund bijvoorbeeld maximaal 2 maanden.
Op die lange proefplaatsing na lees ik geen rare dingen eerlijk gezegd.

Maargoed, dan ga ik even mee in wat jij zegt: welk alternatief heb je dan?

quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:55 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Zelfs zonder rijlessen heb je een persoon die constant overwerkt en daarnaast blijkbaar een gezin heeft, die geen vakantie kan of durft op te nemen en zich te verantwoordelijk voelt voor het werk wat er ligt.

Als je een werknemer hebt die in een jaar geen vrije dag heeft opgenomen en dat maar laat gaan dan ben je een totale lul. Die vrije dagen zullen ook wel niet uitbetaald worden net zoals die overuren. De werkgever ziet zelf dat TS vermoeid is maar laat het maar gaan.

Maar ga vooral verder met wat krom is recht praten, gaat je toch niet lukken bij mensen die werken om te leven en niet andersom.

TS moet voor zichzelf leren opkomen, dat is het enige juiste advies. Al dan niet met hulp van iemand bij de gemeente die het woord kan voeren hierover. Dit is niet het eerste topic met betrekking tot deze baan van TS geloof ik.
Letterlijk precies wat ik ook al zei. Maar het zal wel aan mij liggen.

quote:
gaat je toch niet lukken bij mensen die werken om te leven en niet andersom.
Ik weet niet of dit betrekking zou moeten hebben op mij, maar het zegt redelijk veel over je intelligentie, of het gebrek daaraan, als je denkt dat dit op mij van toepassing is. Zeker omdat je me niet eens kent.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:12:37 #49
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_193826877
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:04 schreef mosred het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet niet of dit betrekking zou moeten hebben op mij, maar het zegt redelijk veel over je intelligentie, of het gebrek daaraan, als je denkt dat dit op mij van toepassing is. Zeker omdat je me niet eens kent.
Ik heb genoeg data over je verkregen op een platform buiten FOK! hoor. Ik weet genoeg.
[/quote]
  zondag 28 juni 2020 @ 10:12:37 #50
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193826878
quote:

[..]

Jij vindt het normaal om elke week 20 overuren te maken die niet worden uitbetaald? Of om geen vakantieuren te krijgen?

Echt de droom van elke werkgever deze man :')
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193826879
quote:

[..]

[..]

[..]

jij vindt het serieus normaal dat iemand 6 dagen per week 9 a 10 uur werkt?
als ik het zo lees is dat werk nou ook niet het meest ingewikkelde hoor, als ze iemand er bij huren is die binnen een maand wel opgeleid.

ik krijg meer de indruk dat de eigenaren het wel prima vinden en lekker goedkoop zo.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:14:19 #52
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193826890
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

als ik het zo lees is dat werk nou ook niet het meest ingewikkelde hoor, als ze iemand er bij huren is die binnen een maand wel opgeleid.

ik krijg meer de indruk dat de eigenaren het wel prima vinden en lekker goedkoop zo.
En door schapen die dat allemaal maar pikken houd je dat gedrag lekker in stand
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193826908
Ik denk dat ik er verstandig aan doe aan te geven dat ik de rijlessen wil uitstellen tot er wat meer personeel is en ik meer ruimte heb om normale dagen te werken en minder uitgeput ben, zodat ik mij ook meer kan concentreren op de lessen. Daarnaast begrijpt iedereen dat iedereen dood moe is van 6 dagen werken en ze hadden al aangegeven dat ze nu aan de bel trekken en mensen gaan zoeken. Ik snap met een nieuw bedrijf dat het zo gaat met opstarten. Nu ben ik toevallig de eerste personeel maar dat heeft ook wel weer voordelen denk ik
pi_193826934
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ik heb genoeg data over je verkregen op een platform buiten FOK! hoor. Ik weet genoeg.
Discord als representatief zien voor mij als persoon :') Maar wat jij wil hoor; ik leef om te werken, prima.

quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:12 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal om elke week 20 overuren te maken die niet worden uitbetaald? Of om geen vakantieuren te krijgen?

Echt de droom van elke werkgever deze man :')
Dat zeg ik ook niet. Maar waar jij de nadruk alleen legt op “hoe zielig het wel niet is” en “hoe oneerlijk de wereld is”, leg ik de nadruk op de mogelijkheden die TS wél heeft, zonder het ander te ontkennen.

En de mogelijkheden die TS wél heeft zijn:

- Doorbijten tot het rijbewijs in bezit heeft
- In gesprek gaan met de rij-instructeur
- In gesprek gaan met de gemeente

En eentje die ikzelf niet noemde:

- In gesprek gaan met de werkgever

Alle alternatieven zijn slechter dan dit. Dus dan kun je vooral blijven jammeren en klagen dat de wereld een oneerlijke en harde plek is, maar hee, dat is het ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 10:20:59 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 10:19:50 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193826938
quote:
Maar een rijbewijs heb je in een paar maanden tijd gehaald
Jij misschien ja.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:21:12 #56
80382 manny
30 is best veel
pi_193826950
Balen dat je in deze situatie terecht bent gekomen. En structureel zo veel werken zie ik om me heen wel gebeuren, maar de mensen die het lang (en gezond) volhouden dat zijn er maar weinig.

Als het gaat om het rijbewijs zou een gedachte kunnen zijn dat als je nu niet in staat bent om geconcentreerd die lessen te nemen i.c.m. deze baan, dan ben je straks niet in staat veilig auto te rijden, daar heb je namelijk ook concentratie en aandacht voor nodig. Beter haal je dat rijbewijs dus niet, voor dat je jezelf en anderen in gevaar brengt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 28 juni 2020 @ 10:21:33 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193826956
quote:

[..]

En dat zijn ook geen uitzonderingen.
Veel werkgevers maken misbruik van deze trajecten.
pi_193826969
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij misschien ja.
Je hebt toch geen 52 weken nodig om je rijbewijs te halen?
  zondag 28 juni 2020 @ 10:23:43 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193826981
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:22 schreef mosred het volgende:

[..]

Je hebt toch geen 52 weken nodig om je rijbewijs te halen?
Genoeg mensen die dat nodig hebben.
Zakken voor theorie en praktijk kan de zaak ook verlengen.
pi_193827005
quote:

[..]

Wat is dit voor smerige reactie. TS stelt zicht kwetsbaar op door te zeggen dat zijn rijlessen nu niet goed gaan vanwege moeheid na hard werken. Getuigt van veel inzicht en lijkt me ook handiger om nu goed te leren rijden en ik snap dat dit lastig aankaarten is.
pi_193827017
quote:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar zoals ik aangaf: wat is het alternatief voor TS? Nog uitzichtlozer.

Dus ik was het gesprek aangegaan en had in de tussentijd gewoon op mijn tanden gebeten totdat ik dat rijbewijs in de pocket had. Dan ben je 2 keer zo flexibel en kun je je week 3x zo ver weg zoeken als dat moet. Dan heb je pas echt mogelijkheden.
pi_193827047
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is dit voor smerige reactie. TS stelt zicht kwetsbaar op door te zeggen dat zijn rijlessen nu niet goed gaan vanwege moeheid na hard werken. Getuigt van veel inzicht en lijkt me ook handiger om nu goed te leren rijden en ik snap dat dit lastig aankaarten is.
Jij die iemand beticht van een smerige reactie :') maar ok.

Wat ik hiermee zeg, en wat ook uit mijn latere posts blijkt: stilstaan is jezelf in een positie wegzetten die nog uitzichtlozer is. Dus je kan beter doorpakken en in de tussentijd het gesprek aan gaan.
pi_193827070
Ik werk heel wat minder maar ben ook vaak moe voor rijles.

Daarom plan ik rijles altijd op een vrije dag en niet 's ochtends vroeg. Sowieso nooit meer dan 1 rijles tijdsblok per keer. Gewoon minimale lestijd afnemen dus. 1 of 1,5 uur bijv.

Dan blijf je fit en gefocussed.
pi_193827130
Arbeidstijdenwet

quote:
Maximaal aantal uren werktijd
In de Arbeidstijdenwet staat dat u niet iedere week maximaal 60 uren mag werken. Voor een langere periode geldt het volgende:

Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken.
Over een periode van 16 weken mag u gemiddeld maximaal 48 uur per week werken.

Schakel de arbodienst in voor deze werkgever die jou uitbuit. ^O^
pi_193827132
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:31 schreef tstile het volgende:
Ik werk heel wat minder maar ben ook vaak moe voor rijles.

Daarom plan ik rijles altijd op een vrije dag en niet 's ochtends vroeg. Sowieso nooit meer dan 1 rijles tijdsblok per keer. Gewoon minimale lestijd afnemen dus. 1 of 1,5 uur bijv.

Dan blijf je fit en gefocussed.
Ik werk nu maandag tot en met zaterdag volle dagen en savonds is de rijschool dicht en zondag ook. Ik ga een gesprek aan en geef aan dat ik rijles wil uitstellen tot de werkdruk minder is geworden nadat er wat meer personeel bij is gekomen
  zondag 28 juni 2020 @ 10:37:35 #66
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_193827143
quote:

[..]

Korte termijn pijn, lange termijn burnout en weer een ander kuttraject zul je bedoelen.
pi_193827160
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Genoeg mensen die dat nodig hebben.
Zakken voor theorie en praktijk kan de zaak ook verlengen.
Ja goed, ik snap dat je dat in zo’n situatie geen jaar volhoudt. Maar dan nog zou ik doorbijten en in de tussentijd het gesprek aangaan. Maar vooral niet stilstaan en erom gaan jammeren.

En daarmee bedoel ik dus ook alles maar slikken en niets willen veranderen, want dat is net zo goed niets doen.
pi_193827184
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:26 schreef mosred het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar zoals ik aangaf: wat is het alternatief voor TS? Nog uitzichtlozer.

Dus ik was het gesprek aangegaan en had in de tussentijd gewoon op mijn tanden gebeten totdat ik dat rijbewijs in de pocket had. Dan ben je 2 keer zo flexibel en kun je je week 3x zo ver weg zoeken als dat moet. Dan heb je pas echt mogelijkheden.
wat denk je van tegen zijn werkgever zeggen dat het zo niet langer kan en dat hij gewoon zijn contracturen gaat werken?
al bijt hij nu even door om zijn rijbewijs te halen, dan veranderd zijn situatie toch verder niet dat hij gewoonweg uitgebuit wordt.
pi_193827187
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:36 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ik werk nu maandag tot en met zaterdag volle dagen en savonds is de rijschool dicht en zondag ook. Ik ga een gesprek aan en geef aan dat ik rijles wil uitstellen tot de werkdruk minder is geworden nadat er wat meer personeel bij is gekomen
Dit zou ik niet doen, want daar heb je alleen jezelf mee.

Als de situatie echt is zoals jij die schetst, dan is de gemeente de plek waar je moet zijn
pi_193827214
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:42 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

wat denk je van tegen zijn werkgever zeggen dat het zo niet langer kan en dat hij gewoon zijn contracturen gaat werken?
al bijt hij nu even door om zijn rijbewijs te halen, dan veranderd zijn situatie toch verder niet dat hij gewoonweg uitgebuit wordt.
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:19 schreef mosred het volgende:

[..]

Discord als representatief zien voor mij als persoon :') Maar wat jij wil hoor; ik leef om te werken, prima.
[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar waar jij de nadruk alleen legt op “hoe zielig het wel niet is” en “hoe oneerlijk de wereld is”, leg ik de nadruk op de mogelijkheden die TS wél heeft, zonder het ander te ontkennen.

En de mogelijkheden die TS wél heeft zijn:

- Doorbijten tot het rijbewijs in bezit heeft
- In gesprek gaan met de rij-instructeur
- In gesprek gaan met de gemeente

En eentje die ikzelf niet noemde:

- In gesprek gaan met de werkgever

Alle alternatieven zijn slechter dan dit. Dus dan kun je vooral blijven jammeren en klagen dat de wereld een oneerlijke en harde plek is, maar hee, dat is het ook.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:46:47 #71
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193827233
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:06 schreef Faerlina91 het volgende:
Thuis gaan de uren namelijk ook gewoon door. Als het 9 uur savonds is dan heb ik alweer 18 uur er op zitten.
TS staat om 03:00 uur op?
pi_193827270
quote:
5s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:46 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ja ik begin om 04:00. Soms half uur tot een uurtje later. Hangt van af hoe groot de productie lijst is voor gesneden waren. Dat moet allemaal voor 07:30 de deur uit. En omdat ik alleen met nog iemand anders ben (leidinggevende) beginnen we de ene keer iets eerder of iets later, hangt van de productielijst af. En als die weggewerkt is begint het voorbereiden voor de volgende dag wat ook erg veel is.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:49:34 #73
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193827277
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:49 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ja ik begin om 04:00. Soms half uur tot een uurtje later.
Da's niet gezond.
pi_193827295
quote:
5s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:46 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Kan goed als hij om 4.30 begint zoals je in de openingspost kan lezen. ^O^
pi_193827324
quote:
5s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:49 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Da's niet gezond.
Ik probeer dan ook rond 21:00 te slapen. Maar na het werk lopen de uurtjes gewoon op als ik thuis kom zeg maar. Huishouden, gezin enz.
pi_193827329
quote:

[..]

Dit is dus echt bullshit. Sommige mensen doen er veel langer over voor hun rijbewijs.

En zeker als je steeds moe bent van het werken gaan de rijlessen je niet heel veel helpen. Dat lukt alleen als je je op dat moment fit voelt. Anders blijf je waarschijnlijk zakken voor het examen.
pi_193827334
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:53 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Dit is dus echt bullshit. Sommige mensen doen er veel langer over voor hun rijbewijs.

En zeker als je steeds moe bent van het werken gaan de rijlessen je niet heel veel helpen. Dat lukt alleen als je je op dat moment fit voelt. Anders blijf je waarschijnlijk zakken voor het examen.
^O^
pi_193827336
TS, dit klinkt gewoon als moderne slavernij.
pi_193827354
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:54 schreef Solid-Snake het volgende:
TS, dit klinkt gewoon als moderne slavernij.
Dat voel ik al een lange tijd en iedereen zegt dat tegen mij maar tegelijk voel ik mij afhankelijk, want ik heb inkomen en als ik hier weg ga dan heb ik niks. Ik heb moeite met ander werk te vinden en te behouden en voor mezelf op te komen. Dit werk vind ik leuk en zie ik mijzelf jaren doen. Maar de werkdruk is gewoon te hoog. Ik hoop dat er snel mensen bij komen!
  zondag 28 juni 2020 @ 10:58:48 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193827369
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:53 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik probeer dan ook rond 21:00 te slapen.
Moet zelfs eerder.
Als je zoveel uren maakt, en ook nog met rijlessen en gezin bezig bent zou je minimaal 8/9 uur moeten slapen.
pi_193827374
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:56 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat voel ik al een lange tijd en iedereen zegt dat tegen mij maar tegelijk voel ik mij afhankelijk, want ik heb inkomen en als ik hier weg ga dan heb ik niks. Ik heb moeite met ander werk te vinden en te behouden en voor mezelf op te komen. Dit werk vind ik leuk en zie ik mijzelf jaren doen. Maar de werkdruk is gewoon te hoog. Ik hoop dat er snel mensen bij komen!
Het scheelt in ieder geval dat je het werk zelf wel leuk vind. Maar op langer termijn gaat dit denk ik wel voor een burnout zorgen.
pi_193827425
Ik heb ooit zo’n collega gehad als TS, zo een die dacht dat zij niet van 6:00 tot 20:00 werkte dat de zaak dan om zou vallen. Haar bijdrage was dermate belangrijk in haar ogen dat ze echt wel moest werken om ons allemaal te redden. Dat ze amper sliep en 2 keer per dag moest kotsen van de spanning, dat was maar bijzaak voor haar.

Toen dit uitkwam is haar contract niet verlengd, en raad eens wat.. het bedrijf bestaat nog steeds, 10+ jaar na dato _O-

Conclusie: TS, maak je niet belangrijker dan je ben. Werk je 8 uur en houd je aan de pauzes. Incidenteel overwerk is prima, structureel is het je werkgever zijn probleem.
pi_193827484
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:16 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik denk dat ik er verstandig aan doe aan te geven dat ik de rijlessen wil uitstellen tot er wat meer personeel is en ik meer ruimte heb om normale dagen te werken en minder uitgeput ben, zodat ik mij ook meer kan concentreren op de lessen. Daarnaast begrijpt iedereen dat iedereen dood moe is van 6 dagen werken en ze hadden al aangegeven dat ze nu aan de bel trekken en mensen gaan zoeken. Ik snap met een nieuw bedrijf dat het zo gaat met opstarten. Nu ben ik toevallig de eerste personeel maar dat heeft ook wel weer voordelen denk ik
Dit is echt hardstikke dom. Neem mijn advies en laat ze tijd voor jou maken. Ze houden je aan het lijntje er gaat namelijk echt niemand komen snijden, anders hadden ze die morgen al gevonden.

Stel voor op de lesdag een halve dag te werken, maak je nog altijd 45+ uur. En heb jij zsm je rijbewijs zodat je bijvoorbeeld bij AH of Coolblue kan werken.

Zij gebruiken je. Jij moet hen ook gebruiken.
.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:37:40 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193827732
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:42 schreef mosred het volgende:

[..]

Dit zou ik niet doen, want daar heb je alleen jezelf mee.

Als de situatie echt is zoals jij die schetst, dan is de gemeente de plek waar je moet zijn
De werkgever, niet de gemeente. Eerst duidelijk en traceerbaar vastleggen dat je het aangegeven hebt, daarna de gemeente.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 11:38:19 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193827739
Voor de mensen die graag willen stoeien, het is buiten mooi wat koeler geworden dus ga daar lekker rollebollen. Dit topic is niet de plek.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 28 juni 2020 @ 11:40:24 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193827770
quote:

[..]

Je kunt gewoon blijven en ondertussen met je werkgever afspreken dat jij geen overuren meer doet vanaf 1 augustus.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 11:42:41 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193827793
quote:

[..]

Heb je dit ook besproken met de gemeente? Die doen -wij wel in ieder geval- aan een vorm van nazorg/jobcoaching waarin dit ter sprake komt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193827817
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt gewoon blijven en ondertussen met je werkgever afspreken dat jij geen overuren meer doet vanaf 1 augustus.
Volgens mij is juist het probleem dat de werkgever er schijt aan heeft. Dus dan kan je wel leuk zeggen dat je geen overuren meer draait, maar volgens mij lacht de werkgever dan gewoon TS uit.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:36:31 #89
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193828537
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:38 schreef Rene het volgende:
Voor de mensen die graag willen stoeien, het is buiten mooi wat koeler geworden dus ga daar lekker rollebollen. Dit topic is niet de plek.
Ik heb niemand om mee te rollebollen ;(
pindazakje
pi_193829377
Die afhankelijkheid ken ik en is gewoon een klote situatie, maar ga alsjeblieft jezelf en vooral je gezondheid serieus nemen! Het is helaas maar al te vaak zo dat met name kleinere bedrijven dit soort trajecten enorm misbruiken.

Lever niet in op je rijbewijs, dat is nu juist een van de dingen die je op langere termijn een betere positie op de arbeidsmarkt geven.

Je hebt zo te horen al heel wat overuren opgebouwd. Geef aan dat je aan je maximum zit en dat je heel erg bereid bent om als de nood aan de man is bij te springen, dat heb je immers al bewezen, maar je bent geen oplossing van slechte bedrijfsvoering.
Dat je geen vakantie op kan nemen is natuurlijk echt achterlijk. Je kunt voorstellen om de opgebouwde uren te gebruiken om op dagen dat je rijles hebt eerder te stoppen.

quote:
Geloof me dat gaat niet gebeuren zolang jij niet voor jezelf opkomt.

Heb je nog contact met iemand van het UWV in verband met het traject dat je doorlopen hebt? Dan zou je een gesprek met die persoon aan kunnen gaan.
pi_193829621
TS zijn dit soms Turkse uitbaters?
Vakman pur sang
  zondag 28 juni 2020 @ 14:26:45 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193830335
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:44 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Volgens mij is juist het probleem dat de werkgever er schijt aan heeft. Dus dan kan je wel leuk zeggen dat je geen overuren meer draait, maar volgens mij lacht de werkgever dan gewoon TS uit.
Dat klopt, daarom zou TS dit vast moeten leggen. Pas dan heb je iets om mee naar de gemeente te gaan.
Resistance is futile.
pi_193830775
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

De werkgever, niet de gemeente. Eerst duidelijk en traceerbaar vastleggen dat je het aangegeven hebt, daarna de gemeente.
Daar heb je gelijk in, die volgorde is beter inderdaad.
pi_193831260
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:04 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb ooit zo’n collega gehad als TS, zo een die dacht dat zij niet van 6:00 tot 20:00 werkte dat de zaak dan om zou vallen. Haar bijdrage was dermate belangrijk in haar ogen dat ze echt wel moest werken om ons allemaal te redden. Dat ze amper sliep en 2 keer per dag moest kotsen van de spanning, dat was maar bijzaak voor haar.

Toen dit uitkwam is haar contract niet verlengd, en raad eens wat.. het bedrijf bestaat nog steeds, 10+ jaar na dato _O-

Conclusie: TS, maak je niet belangrijker dan je ben. Werk je 8 uur en houd je aan de pauzes. Incidenteel overwerk is prima, structureel is het je werkgever zijn probleem.
Dit inderdaad ja, als jij ineens onder een bus loopt hebben ze morgen een nieuwe hoor,dan gaan ze de boel echt niet stilleggen. Maar omdat jij het accepteert en alles blijft doen is er voor de werkgever weinig haast bij om actief op zoek te gaan naar ander personeel.
Stoppen met rijlessen zou ik niet zo snel doen, daar kun je toch wel echt wat aan hebben in de toekomst.
Gesprek aangaan dus met de gemeente dat je gewoon 40 uur wilt werken omdat je er anders aan onderdoor gaat.En dan kun je je rijlessen gewoon blijven volgen.
  zondag 28 juni 2020 @ 15:50:31 #95
80382 manny
30 is best veel
pi_193831419
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef Alfje het volgende:

Je hebt zo te horen al heel wat overuren opgebouwd. Geef aan dat je aan je maximum zit en dat je heel erg bereid bent om als de nood aan de man is bij te springen, dat heb je immers al bewezen, maar je bent geen oplossing van slechte bedrijfsvoering.
Dat je geen vakantie op kan nemen is natuurlijk echt achterlijk. Je kunt voorstellen om de opgebouwde uren te gebruiken om op dagen dat je rijles hebt eerder te stoppen.
Over het algemeen geef ik als tip om je gesprekspartner niet onnodig te beledigen / te beschuldigen als je iets van degene gedaan wil krijgen.

Termen als "slechte bedrijfsvoering" en "achterlijk" zou ik achterwege laten.

Hou het klein. Het zijn teveel uren voor jou, en daar wil je verandering in aan brengen. En dan kijken hoe ze reageren. Zoals user 7 al aangeeft: daarna netjes op papier de hele boel vastleggen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_193831679
quote:
Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze..
Wat geven ze als reden dat overuren "nog niet" kunnen worden uitbetaald?

Ga gewoon de in je contract opgenomen 38 uur werken.
Als het werk daar niet mee af komt dan moeten ze maar iemand extra aannemen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193831701
Over de werktijden is alles wel gezegd denk ik en ik wens je daar alle succes mee, ik hoop dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen. :)
Maar wat ik me nog afvraag: Het bedrijf waar je werkt betaalt mee aan je rijbewijs, staat daar van jouw kant nog een verplichting tegenover? Bijvoorbeeld dat je daar 3 jaar moet werken en als je eerder vertrekt je een bedrag moet terugbetalen?
pi_193832289
Al veel goede dingen gezegd.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef Alfje het volgende:
Die afhankelijkheid ken ik en is gewoon een klote situatie, maar ga alsjeblieft jezelf en vooral je gezondheid serieus nemen! Het is helaas maar al te vaak zo dat met name kleinere bedrijven dit soort trajecten enorm misbruiken.

Lever niet in op je rijbewijs, dat is nu juist een van de dingen die je op langere termijn een betere positie op de arbeidsmarkt geven.
[..]

Dit inderdaad. Heb je prioriteiten op orde en leef ernaar. Ik denk dat dat in jouw geval is :
-je werk
-rijbewijs
-overuren

Oftewel: doe wat je moet doen voor je werk, maar zorg verder dat je rijbewijs niet in gevaar komt. Wordt er onredelijk veel gevraagd, zeg dan dat dat niet kan en houd het bij die 40 uur. Is dat al teveel, ga dan kijken of je ergens kunt minderen.
Somebody that I used to know
  zondag 28 juni 2020 @ 17:25:21 #99
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193832481
Ik zou in ieder geval heel goed vastleggen wanneer je hoeveel extra uren maakt voor het geval de werkgever straks ineens doet alsof ze niets van overuren weten.
Dan heb je alsnog dat rijbewijs zelf betaald. Op zijn minst.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193832642
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 16:20 schreef vannelle het volgende:
Over de werktijden is alles wel gezegd denk ik en ik wens je daar alle succes mee, ik hoop dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen. :)
Maar wat ik me nog afvraag: Het bedrijf waar je werkt betaalt mee aan je rijbewijs, staat daar van jouw kant nog een verplichting tegenover? Bijvoorbeeld dat je daar 3 jaar moet werken en als je eerder vertrekt je een bedrag moet terugbetalen?
nee helemaal niks. er is een ''potje'' voor bij een of andere instantie hier in de gemeente. De gemeente betaald ¤1000 en mijn werkgever de rest. de totale kosten zijn ¤1900 ongeveer maar ze kunnen BTW terug krijgen. Ik zie dat gratis rijbewijs eerder als iets wat ik terug krijg voor het half jaar gratis werken plus 3 maanden gratis helpen opbouwen in ruil voor een baan.

Er zijn geen regels of afspraken of contracten opgemaakt wat betreft het rijbewijs, gelukkig
pi_193833552
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:37 schreef Seven. het volgende:
Topic is meer voor WGR.

Etenspauze doorbetaald.....
pi_193835164
Ik denk dat ik eerder naar de gemeente zou gaan hiermee eigenlijk, als ze nog stakeholder zijn. Lijkt me wel aangezien ze meebetalen aan het rijbewijs. Als je te moe bent om te leren rijden is dit dus een loze investering, dat is veel eerder geldverspilling dan eventueel niet willen werken. Ik weet niet in welke wereld de gemeente zich ooit tegen je zou kunnen keren. Bovendien zet je daarmee niet direct de relatie met je werkgever op het spel.

De afhankelijkheid waarin je opereert ken ik ook, ik draai al 10 jaar op flexibele contracten. Desalniettemin heb ik geleerd dat het voor je eigen gezondheid belangrijk is om ergens een streep te zetten. Wat niet gaat, gaat niet. En de gedachte dat het ook mijn eigen verantwoordelijkheid is om voldoende uit te rusten zodat ik mijn werk netjes kan blijven doen heeft me daarbij enorm geholpen. Dus wie weet helpt het voor jou ook.
pi_193835683
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:36 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Waarom zou je 6 dagen per week werken? Dat is toch geen leven?

Ik zou gewoon 4 dagen per week werken maximaal. Dat zij de planning niet rond krijgen is hun probleem.

Volgens mij neem jij veelsteveel hooi op je vork en neem je het persoonlijk hoe het met het bedrijf gaat terwijl het niet jouw bedrijf is.

Jij bent daar in dienst en werkt per uur. Voor de rest moeten ze maar kijken wat ze doen.

Ik zou minder gaan werken. Dat is minder salaris en dan hoef je ook minder uren op te komen dagen. Ik krijg het idee dat de werkdruk nogal hoog ligt daar ook. Dat zogenaamde personeelstekort is alleen een verhaaltje om het huidige personeel harder te laten werken en zo kunnen ze extra winst maken.

Nou weet ik niet of ze hele dikke salarissen betalen. Maar als het minder dan 13,- per uur is dan zou ik zeggen laat ze het lekker uitzoeken. Kom een paar dagen per week. Doe je ding en denk verder aan je eigen leven.

Werken in een snijkeuken is ook geen carriere ofzo. Daar gebruiken ze je gewoon voor zolang je daar werkt en zal je zeer waarschijnlijk nooit verder komen. Stel je raakt arbeidsongeschikt ofzo dan zijn ze je morgen vergeten. Ze geven je blijkbaar wel goed het gevooel nu dat je onmisbaar bent, omdat ze zien dat dat bij jou heel goed werkt om jou hard te laten werken.
pi_193837657
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:38 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

nee helemaal niks. er is een ''potje'' voor bij een of andere instantie hier in de gemeente. De gemeente betaald ¤1000 en mijn werkgever de rest. de totale kosten zijn ¤1900 ongeveer maar ze kunnen BTW terug krijgen. Ik zie dat gratis rijbewijs eerder als iets wat ik terug krijg voor het half jaar gratis werken plus 3 maanden gratis helpen opbouwen in ruil voor een baan.

Er zijn geen regels of afspraken of contracten opgemaakt wat betreft het rijbewijs, gelukkig
Gelukkig!?

Is dat nog steeds deze werkgever? WGR / Werkgever doet niks met mijn overuren en toeslagen. Wat te doen?

Heb je een pakket en heeft je werkgever dat al betaald?
Als hij per les betaalt hoop ik voor je dat werkgever zich niet opeens bedenkt en stopt met betalen.

Verder laat je je nog steeds gruwelijk misbruiken. En draai je uren die tegen elke arbeidstijdenwet ingaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 29 juni 2020 @ 06:52:33 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193840419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:13 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ik heb voor mijzelf de uren bijgehouden met een app wat vervolgens schemas maakt. Die lever ik tot dus toe wekelijks in en binnenkort komt er een kloksysteem. Ik zou niet weten wat ik voor bewijs kan krijgen naast dat ik het zelf allemaal registreer
Is dit kloksysteem er inmiddels?
Resistance is futile.
  maandag 29 juni 2020 @ 06:57:16 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193840431
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:30 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Omdat ze net zijn gestart en ik ben de enige werknemer. Het is nog niet druk genoeg vinden zij om er iemand bij aan te nemen. Vandaag dat ik 6 dagen in de week werk (al 5 keer op rij). De afspraak was ook om de week op zaterdag en maandag vrij :')
Heb je deze afspraak op papier?
Resistance is futile.
pi_193841722
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:38 schreef Faerlina91 het volgende:
En heb je het geld al gekregen?
Of komt dat ook later?

Als je niets op papier hebt staan dan kunnen ze later gemakkelijk ontkennen dat zij iets zouden bijdragen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 29 juni 2020 @ 10:39:15 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193841836
Je hebt geen baas je hebt een werkgever
pi_193843730
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:39 schreef xzaz het volgende:
Nee, deze TS heeft een baas ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193847419
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:39 schreef xzaz het volgende:
baas (de; m; meervoud: bazen) 1 hogergeplaatste, chef, directeur enz.;
Facts don't care about your feelings
pi_193847783
quote:
5s.gif Op maandag 29 juni 2020 06:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je deze afspraak op papier?
Zit de voortgang er een beetje in? :P
Vakman pur sang
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:01:34 #112
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193854857
Wacht tot je geslaagd bent en dan ziekmelden met burnout klachten. Goed je uren bijhouden om het te kunnen bewijzen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:15:02 #113
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_193854954
quote:

Als dat lukt, dan prima. Maar je moet uitkijken dat je jezelf niet over de kop werkt. Dan ben je echt de pineut. TS heeft ook nog een gezin.

Op dit moment zie ik van dichtbij de ellende die over-vermoeidheid/burnout geeft. Partner werd wekenlang elke nacht huilend wakker. Jouw statement gaat dan niet meer op.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_193855051
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:15 schreef Hallmark het volgende:

Op dit moment zie ik van dichtbij de ellende die over-vermoeidheid/burnout geeft. Partner werd wekenlang elke nacht huilend wakker. Jouw statement gaat dan niet meer op.
Zijn statement gaat wel op. Hij zegt toch duidelijk niet janken... je partner doet dat wel.
pi_193855096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zijn statement gaat wel op. Hij zegt toch duidelijk niet janken... je partner doet dat wel.
He hypocriete slavendrijver voelt dat nu goed om zo lomp te kunnen zijn. En dan dadelijk weer zelf hier in een ander topic huilen over de financiële gevolgen dat je geld moet betalen als je medewerker overspannen is. :D
pi_193855158
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:29 schreef Basp1 het volgende:

He hypocriete slavendrijver voelt dat nu goed om zo lomp te kunnen zijn. En dan dadelijk weer zelf hier in een ander topic huilen over de financiële gevolgen dat je geld moet betalen als je medewerker overspannen is. :D
En terecht. Het hele leven is gebaseerd op communicatie. Als je als werknemer overspannen raakt doe je iets fout. Kan natuurlijk zijn dat je te hard moet werken, maar dat is zelden het enige probleem en moet je ook gewoon tijdig melden. Maar geloof me, als er iemand nooit overspannen gaat zijn is het mijn werknemer. Die heeft een luizenbaantje... maar wel met de slechts mogelijke voorwaarden die wettelijk mogelijk zijn >:) Take it or leave it.
pi_193855495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Als dat lukt, dan prima. Maar je moet uitkijken dat je jezelf niet over de kop werkt. Dan ben je echt de pineut. TS heeft ook nog een gezin.

Dat is waar, het is natuurlijk per situatie afhankelijk.

Wat ik meer bedoelde (ook in mijn andere posts), maar niet goed communiceerde, was dat je beter vanuit de basis die je nu hebt verder kan kijken.

Met andere woorden, schouders eronder houden en in de tussentijd het gesprek aangaan (hetzij met werkgever, gemeente, rij-instructeur e.d.)
pi_193879392
quote:

[..]

Snap niet precies wat je bedoeld.
Maar onze mensen werken maar slechts sporadisch over en liever niet, daar zorg ik wel voor. Ze hebben het denk ik best goed.

Soms is het beter een tijdje vol te houden, tegelijkertijd wel op jezelf blijven passen en je grenzen aangeven.
Maar hard werken met een goed humeur brengt meestal voorspoed op de lange termijn.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')