De offers die je nu brengt, zijn een garantie voor de lange termijn.quote:Op zondag 28 juni 2020 08:06 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik wou dat graag van mij af schrijven en tips vragen hoe ik werk en rijles in deze situatie kan combineren. Ik voel mij echt te moe na werk om überhaupt nog dingen te doen en voel mij schuldig dat ik vrijwel geen tijd door breng met gezin voor leuke dingen, want ik ben te moe of ik werk, en te autorijden anderhalf uur volledig concentreren vraagt te veel energie van mij
Bedankt voor je reactie. Ik had al een tr geplaatst voor de juiste subforum. Wat je zegt 4 uur beginnen 12 uur klaar dat gaat niet op voor dit beroep. Het werk is klaar als het klaar is zeg maar, en overwerken hoort er bij en alles moet schoon zijn na productie.er is nu niemand anders die dat doet en ik weet dat het niet mijn probleem is maar ergens ook weer wel. Als ik een keer echt ziek ben dan hebben zij een groot probleem. Dan zullen ze nog vragen of ik kan komen omdat het anders niet goed komt (gesneden spul moet op tijd op route enz).quote:Op zondag 28 juni 2020 08:37 schreef Seven. het volgende:
Topic is meer voor WGR.
Ga met je werkgever in gesprek en geef aan dat je wil overleggen. Dit is best een paar weken vol te houden maar geen maanden en al helemaal niet een jaar. De combinatie vroeg opstaan en 9-10 uur per dag werken is niet te combineren met je gezin.
Maak heldere afspraken. Als jij om 4 uur begint, ben je om 12 uur klaar. En hou je daar aan. Je kunt geen klacht indienen om je vervolgens niet aan de oplossing te houden.
Daar heb ik ook aan gedacht maar vaak slaap ik al om 9 uur savonds omdat ik 4-5 uur weer op moet. En als straks na corona versoepelingen 1 juli onbeperkt mensen na horeca mogen dan verwacht ik nog drukker te krijgen en eerder te slapen en vroeger uit bed te moeten. Helaas op werkt de rijschool ook maar tot 6-7 uur ofzo. In ieder geval bedankt voor het meedenkenquote:Op zondag 28 juni 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De meeste rijinstructeurs geven ook 's avonds les. Misschien is het handig voor je om eerst thuis een paar uur bij te komen en daarna pas te gaan lessen?
En misschien toch eens met je werkgever overleggen. Hij betaalt ook mee en wil dus dat je je rijbewijs haalt.
Helaas niet. Ik ben hier terecht gekomen vanuit de bijstand. Toen heb ik al eerst een half jaar proefplaatsing moeten doen met behoud van uitkering.. want dat kostte het bedrijf lekker niks plus ze krijgen subsidie plus ik heb een jaar eerder dit werk gedaan bij zelfde werkgever maar andere baas.quote:
Jaja ik ken de trajecten, we nemen weleens mensen aan vanuit die trajecten.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:00 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Helaas niet. Ik ben hier terecht gekomen vanuit de bijstand. Toen heb ik al eerst een half jaar proefplaatsing moeten doen met behoud van uitkering.. want dat kostte het bedrijf lekker niks plus ze krijgen subsidie plus ik heb een jaar eerder dit werk gedaan bij zelfde werkgever maar andere baas.
Dan zullen zij toch echt extra personeel in moeten zetten, óf minder werkdruk aannemen. Maar het begint met jouw heldere signaal dat je dit niet meer trekt. Als je je bek niet lostrekt, gaan zij rustig op deze manier verder.quote:Op zondag 28 juni 2020 08:44 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik had al een tr geplaatst voor de juiste subforum. Wat je zegt 4 uur beginnen 12 uur klaar dat gaat niet op voor dit beroep. Het werk is klaar als het klaar is zeg maar, en overwerken hoort er bij en alles moet schoon zijn na productie.er is nu niemand anders die dat doet en ik weet dat het niet mijn probleem is maar ergens ook weer wel. Als ik een keer echt ziek ben dan hebben zij een groot probleem. Dan zullen ze nog vragen of ik kan komen omdat het anders niet goed komt (gesneden spul moet op tijd op route enz).
''s Avonds' is een breed begrip he? Jij bent om 15.00 al klaar met werken. Als je dan gaat lessen van 18-19 is dat voor jou waarschijnlijk al avondquote:Op zondag 28 juni 2020 08:59 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht maar vaak slaap ik al om 9 uur savonds omdat ik 4-5 uur weer op moet. En als straks na corona versoepelingen 1 juli onbeperkt mensen na horeca mogen dan verwacht ik nog drukker te krijgen en eerder te slapen en vroeger uit bed te moeten. Helaas op werkt de rijschool ook maar tot 6-7 uur ofzo. In ieder geval bedankt voor het meedenken
Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?quote:Op zondag 28 juni 2020 09:09 schreef DJKoster het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden
Wat zegt je cao over werktijden?
Krijg je je overuren wel betaald?
Snap dat je je afhankelijk voelt van het bedrijf. Probeer toch goed op jezelf te letten, misschien dat een vakbond/extern persoon je hiermee kan helpen?
quote:Op zondag 28 juni 2020 09:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jaja ik ken de trajecten, we nemen weleens mensen aan vanuit die trajecten.
Gewoon doorgaan nu en niet janken.
Ja wel in de zin van als ik dan al bijna ga slapenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
''s Avonds' is een breed begrip he? Jij bent om 15.00 al klaar met werken. Als je dan gaat lessen van 18-19 is dat voor jou waarschijnlijk al avond
quote:Op zondag 28 juni 2020 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De meeste rijinstructeurs geven ook 's avonds les. Misschien is het handig voor je om eerst thuis een paar uur bij te komen en daarna pas te gaan lessen?
quote:
Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een kwestie van niet janken en doorbijten.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Jij bent zeker weer zo'n werkende die het zo belachelijk slecht heeft en TS moet maar dankbaar zijn, gore uitkeringstrekker dat het was. Al die overuren zijn mooi compensatie van toen ze lekker thuis zat.
Denk het ook ja. Ik riep vanaf dag 1 al dat ik gelijk loondienst wou maar werkgever had het zelf zo geregeld met de gemeente. Half jaar proefplaatsing om mijzelf in te dekken, want het bedrijf was gloednieuw en nog niet veel te doen. Plus ze krijgen nu subsidie. Echt niet iets waar ik zelf voor gekozen heb. Daarnaast heb ik maar 3 maand Bijstand gehad en actief gezocht naar ander werkquote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Jij bent zeker weer zo'n werkende die het zo belachelijk slecht heeft en TS moet maar dankbaar zijn, gore uitkeringstrekker dat het was. Al die overuren zijn mooi compensatie van toen ze lekker thuis zat.
Ze zal er de rest van haar leven voor moeten boetenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ook jij hebt gewoon recht op vrije dagen, gewoon opnemen en ga echt als de sodemieter op zoek naar hulp om nee te leren zeggen. En ga wel naar een vakbond, want dit loopt compleet uit de klauwen. Voorlopig die rijlessen maar even stoppen, want je werkt jezelf op deze manier de vernieling inquote:Op zondag 28 juni 2020 09:13 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Bedankt ik heb wel eens nagedacht om lid te worden van de Fnv vakbond maar aan de ene kant kost mij dat ook weer contributie kosten en andere kant als ik die wil inschakelen dan kan ik er van uit gaan dat mijn contract niet wordt verlengd. Overuren spaar ik op, kunnen nu nog niet uitbetaald worden maar uiteindelijk wel zeggen ze.. ik kan ook geen vakantie nemen omdat er niemand is. Ze zijn wel bezig met mensen erbij te zoeken maar die moeten ook ingewerkt worden. Vakantiedagen waar ik recht op heb worden uitbetaald als ik ze niet kan opnemen.. p.s. gaat van die vakantiedagen ook belasting van af zoals bij vakantiegeld ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |