Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Bij een verkeerslicht dat op oranje springt moet je offcieel eerst nog in je achteruitkijkspiegel kijken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:00 schreef simonblue het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je niet schuldig zou zijn.
Je geeft aan dat je netjes 2 seconden afstand houd. Bij 50 km/u is dat 27.8 meter.
De remweg bij 50 km/u is volgens:
https://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/snelheid/risicos
27.7 meter (inclusief 1 seconde reactie tijd). Dus zelfs al stond de voorganger volledig stil, dan zou je nog 10 cm over moeten hebben.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Ik vind het ook wel moeilijk te geloven dat een verzekering een dusdanig diepgravend onderzoek gaat doen voor wat blikschade. Dat onderzoek kost namelijk meer dan de dagwaarde van de auto... Waarschijnlijk was de auto van de voorganger gewoon niet apk-gekeurd omdat er iets met het remsysteem was. En als die andere geen apk had, dan heeft ts geluk gehad.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.
Omdat het simpelweg onmogelijk is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.
Niet alle auto’s (zeker oudere auto’s) hebben genoeg remkracht om bij hoge snelheden (150 km/uur plus) alle 4 de wielen te blokkeren.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:39 schreef bokkepoot het volgende:
Remsystemen pas je niet aan om sneller te kunnen remmen, daarin zijn je banden altijd de factor.
Je kan bijna elke auto als je volgas trapt wel in de ABS of glijdende banden trappen.
Fading, dat is de reden waarom je dikke remmen erop zet
Voor staatauto's misschienquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:39 schreef bokkepoot het volgende:
Remsystemen pas je niet aan om sneller te kunnen remmen, daarin zijn je banden altijd de factor.
Je kan bijna elke auto als je volgas trapt wel in de ABS of glijdende banden trappen.
Fading, dat is de reden waarom je dikke remmen erop zet
Check, buiten het visuele heeft het op een straatauto geen zin om grotere remmen erop te zetten.quote:
Klopt, maar voor een stoplicht, met dus maximaal 100 kan je als je genoeg afstand houd en het niet regent echt wel optijd stoppen met de gemiddelde corsa. Of je remmen zijn compleet gaar en je hebt Chinees rubber.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet alle auto’s (zeker oudere auto’s) hebben genoeg remkracht om bij hoge snelheden (150 km/uur plus) alle 4 de wielen te blokkeren.
Daarnaast kun je met auto’s zonder ABS die uitgerust zijn met grotere schijven beter doseren bij een hogere remkracht.
Maar idd zijn je banden kut, dan maakt het geen fuck uit al heb je er de beste remmen aan hangen.
Ik denk ook wel dat het te hard remmen van de voorganger van TS wel meeviel. Dat er geen APK op de auto zat zal wel doorslaggevend belang geweest zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Check, buiten het visuele heeft het op een straatauto geen zin om grotere remmen erop te zetten.
Verse remvloeistof en agressievere pads zijn beter, maar dat wist jij allang
Voor circuit auto's is het een ander verhaal
[..]
Klopt, maar voor een stoplicht, met dus maximaal 100 kan je als je genoeg afstand houd en het niet regent echt wel optijd stoppen met de gemiddelde corsa. Of je remmen zijn compleet gaar en je hebt Chinees rubber.
dat gelooft helemaal niemandquote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Of velgenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Check, buiten het visuele heeft het op een straatauto geen zin om grotere remmen erop te zetten.
Verse remvloeistof en agressievere pads zijn beter, maar dat wist jij allang
Voor circuit auto's is het een ander verhaal
[..]
Klopt, maar voor een stoplicht, met dus maximaal 100 kan je als je genoeg afstand houd en het niet regent echt wel optijd stoppen met de gemiddelde corsa. Of je remmen zijn compleet gaar en je hebt Chinees rubber.
Dat zijn TS zijn woorden, maar niemand geloofd hemquote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Rijd geen auto als je daar geen geld voor hebt.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:08 schreef Navifactiva het volgende:
Wat een aannames. Ik zit per definitie fout en heb geen geld om de schade te repareren.
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:33 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Dat zijn TS zijn woorden, maar niemand geloofdt hem
Ik ben wel benieuwd in wat voor achterbuurt TS reed.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |