Niet alle auto’s (zeker oudere auto’s) hebben genoeg remkracht om bij hoge snelheden (150 km/uur plus) alle 4 de wielen te blokkeren.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:39 schreef bokkepoot het volgende:
Remsystemen pas je niet aan om sneller te kunnen remmen, daarin zijn je banden altijd de factor.
Je kan bijna elke auto als je volgas trapt wel in de ABS of glijdende banden trappen.
Fading, dat is de reden waarom je dikke remmen erop zet
Voor staatauto's misschienquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:39 schreef bokkepoot het volgende:
Remsystemen pas je niet aan om sneller te kunnen remmen, daarin zijn je banden altijd de factor.
Je kan bijna elke auto als je volgas trapt wel in de ABS of glijdende banden trappen.
Fading, dat is de reden waarom je dikke remmen erop zet
Check, buiten het visuele heeft het op een straatauto geen zin om grotere remmen erop te zetten.quote:
Klopt, maar voor een stoplicht, met dus maximaal 100 kan je als je genoeg afstand houd en het niet regent echt wel optijd stoppen met de gemiddelde corsa. Of je remmen zijn compleet gaar en je hebt Chinees rubber.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet alle auto’s (zeker oudere auto’s) hebben genoeg remkracht om bij hoge snelheden (150 km/uur plus) alle 4 de wielen te blokkeren.
Daarnaast kun je met auto’s zonder ABS die uitgerust zijn met grotere schijven beter doseren bij een hogere remkracht.
Maar idd zijn je banden kut, dan maakt het geen fuck uit al heb je er de beste remmen aan hangen.
Ik denk ook wel dat het te hard remmen van de voorganger van TS wel meeviel. Dat er geen APK op de auto zat zal wel doorslaggevend belang geweest zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Check, buiten het visuele heeft het op een straatauto geen zin om grotere remmen erop te zetten.
Verse remvloeistof en agressievere pads zijn beter, maar dat wist jij allang
Voor circuit auto's is het een ander verhaal
[..]
Klopt, maar voor een stoplicht, met dus maximaal 100 kan je als je genoeg afstand houd en het niet regent echt wel optijd stoppen met de gemiddelde corsa. Of je remmen zijn compleet gaar en je hebt Chinees rubber.
dat gelooft helemaal niemandquote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Of velgenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Check, buiten het visuele heeft het op een straatauto geen zin om grotere remmen erop te zetten.
Verse remvloeistof en agressievere pads zijn beter, maar dat wist jij allang
Voor circuit auto's is het een ander verhaal
[..]
Klopt, maar voor een stoplicht, met dus maximaal 100 kan je als je genoeg afstand houd en het niet regent echt wel optijd stoppen met de gemiddelde corsa. Of je remmen zijn compleet gaar en je hebt Chinees rubber.
Dat zijn TS zijn woorden, maar niemand geloofd hemquote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Rijd geen auto als je daar geen geld voor hebt.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:08 schreef Navifactiva het volgende:
Wat een aannames. Ik zit per definitie fout en heb geen geld om de schade te repareren.
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:33 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Dat zijn TS zijn woorden, maar niemand geloofdt hem
Ik ben wel benieuwd in wat voor achterbuurt TS reed.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
quote:
Dan kan half Nederland dat ding wel de deur uit doen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 22:02 schreef Soepstengel71 het volgende:
[..]
Rijd geen auto als je daar geen geld voor hebt.
Alle leasevormen verbiedenquote:Op woensdag 8 juli 2020 22:19 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Dan kan half Nederland dat ding wel de deur uit doen.
Dan heb je nog altijd die betaal X bedrag nu en de rest op sint juttemis deals.quote:
Ook afschaffen, gewoon botert bij de visquote:Op woensdag 8 juli 2020 22:25 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Dan heb je nog altijd die betaal X bedrag nu en de rest op sint juttemis deals.
Huts! Lange halen en snel naar huis met deze man. Daar hou ik wel van.quote:Op woensdag 8 juli 2020 22:26 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Ook afschaffen, gewoon botert bij de vis
quote:Op woensdag 8 juli 2020 22:28 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Huts! Lange halen en snel naar huis met deze man. Daar hou ik wel van.
@Navifactiva komt hier nog wel maar is te schijt om hier te posten omdat het klinkklare lulkoek is wat hij heeft lopen verkondigen over het onderzoek van de verzekeringsmaatschappij, en dat weet hij ook wel.. te sneu voor woorden.quote:Op maandag 20 juli 2020 08:03 schreef iamredleader het volgende:
Jammer, TS durft niet meer te posten had graag het Braddiefilmpje van zijn rem-actie willen zien.
Die andere auto hebben ze getest op remkracht omdat jij achterop klapt bij een verkeerslicht dat op oranje springt?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Motorkap kun je wel een beetje rechttrekkenterugbuigen. Een radiator heb je wel nodig.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:32 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
De motorkap gaat niet meer open dus ruitenwisser vloeistof bijvullen gaat niet meer. Gaat ook op voor olie verversen, koelvloeistof en remvloeistof. Bougies vervangen? Nope. En de radiator is stuk dus die kan ik ook niet vervangen.
Even dit topic omhoog. @Natifactiva is vast wel bereid ons bij te praten, toch?quote:Op maandag 20 juli 2020 09:13 schreef Banaanvragen het volgende:
@:Navifactiva komt hier nog wel maar is te schijt om hier te posten omdat het klinkklare lulkoek is wat hij heeft lopen verkondigen over het onderzoek van de verzekeringsmaatschappij, en dat weet hij ook wel.. te sneu voor woorden.
Niemand, helemaal niemand geloofd hem, enige optie voor hem is bewijs te uploaden, maar dat heeft hij niet, dus dat kan hij niet
een verzekeraar die een dusdanig onderzoek, met alle/veel bureaucratische rompslomp, binnen een week afrondt?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Dus gezien je beperkte rijskills leek het je beter om jezelf in een botsauto te verplaatsen. Je zou ook gewoon meteen je rijbewijs kunnen inleveren omdat je niet capabel bent om auto te rijden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 08:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb ik ook gehad, precies zo, met het verschil dat ik een Volvo 850 rij en dus bijna geen schade en de andere auto bijna total loss. 2e keer dat ik botste en heb daar dus een ideale auto voor die wat kan hebben.
Mijn rijbewijs heb ik nu 30 jaar en 2 maal gebotst, 1 maal remde de auto voor mij op een idioot moment, had toen net mn rijbewijs. 2e keer was niet mijn schuld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 08:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus gezien je beperkte rijskills leek het je beter om jezelf in een botsauto te verplaatsen. Je zou ook gewoon meteen je rijbewijs kunnen inleveren omdat je niet capabel bent om auto te rijden.
Miauw!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 09:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Mijn rijbewijs heb ik nu 30 jaar en 2 maal gebotst, 1 maal remde de auto voor mij op een idioot moment, had toen net mn rijbewijs. 2e keer was niet mijn schuld.
Heb al 20 jaar geen schade gehad en maximale no claimkorting.
Je bewering slaat dus helemaal nergens op.
En mijn auto heb ik om de ruimte achterin voor transport van materiaal en omdat hij op gas rijdt. Is superauto. Geen botsauto. Maar voelt wel lekker veilig als je er in rijdt.
Joe @Navifactiva hoe zit het er mee?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:58 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Even dit topic omhoog. @:Natifactiva is vast wel bereid ons bij te praten, toch?
dat iddquote:Op maandag 20 juli 2020 10:42 schreef rival het volgende:
[..]
Die andere auto hebben ze getest op remkracht omdat jij achterop klapt bij een verkeerslicht dat op oranje springt?
Lastig te geloven.
Komt het filmpje nog??quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Ik denk dat je het verschil in remafstand lichtelijk overschat. Waarom zou jouw auto sneller stilstaan dan 99% van de overige weggebruikers? En je mag ook gerust sneller stilstaan. Maar bij 50 km/uur is je remafstand niet 20 meter korter. En bij 80 km/uur ook echt geen 40 meter kortee dan diezelfde 99%.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:44 schreef tong_poh het volgende:
Wat een gezeik tegenover de TS. Simplistisch denken van enkele mensen hier.
Het kan zeker voorkomen, dat je volgens de wet fatsoenlijk afstand houdt, maar toch in iemands kofferbak rijdt. Als ik met mijn auto een noodstop moet maken, staat mijn auto sneller stil, dan 99% van de auto's op de weg. Zerker als ik onder mijn auto Michelin Pilot Sport 4's heb liggen en diegen achter mij Ling Ping Ting banden heeft.
Die conclusie ook, de auto voor hem had een grotere remkracht dus is hij fout.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 01:06 schreef mschol het volgende:
[..]
een verzekeraar die een dusdanig onderzoek, met alle/veel bureaucratische rompslomp, binnen een week afrondt?
Omdat mijn auto gewoonweg fucking snel stilstaat in tegenstelling tot een gewone auto. Nu heb ik niet eventjes cijfers beschikbaar, maar ik heb wel vaker artikelen gelezen over de remafstand van performance wagens tegenover gewone wagens en het verschil is schrikbarend. En in de autoweek zijn er genoeg tests voor wat betreft het verschil van remafstand tussen premium performance banden en goedkope shit uit China.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verschil in remafstand lichtelijk overschat. Waarom zou jouw auto sneller stilstaan dan 99% van de overige weggebruikers? En je mag ook gerust sneller stilstaan. Maar bij 50 km/uur is je remafstand niet 20 meter korter. En bij 80 km/uur ook echt geen 40 meter kortee dan diezelfde 99%.
Wat voor auto heb je dan?quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:42 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Omdat mijn auto gewoonweg fucking snel stilstaat in tegenstelling tot een gewone auto. Nu heb ik niet eventjes cijfers beschikbaar, maar ik heb wel vaker artikelen gelezen over de remafstand van performance wagens tegenover gewone wagens en het verschil is schrikbarend. En in de autoweek zijn er genoeg tests voor wat betreft het verschil van remafstand tussen premium performance banden en goedkope shit uit China.
Welke auto ik heb, is irrelevant. Wat ik wel weet, is dat alleen al de achter remschijven veel groter zijn, dan een gemiddelde auto voor heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je dan?
En wat denk je dat het verschil is in remweg met een modale wagen? Daarnaast zijn er regels voor de minimale vertraging dat je auto moet hebben. (5,8m/s2).
TS reed 50 km/uur (13,8 m/s), gemiddelde remweg is dan een meter of 15? Maar ja, 2 seconde afstand is zo’n 25 meter. Bij een reactietijd van 1 seconde zou jouw auto dus binnen 1,2 meter stil moeten staan, voordat TS z’n auto in die van jou knalt. 1,2 Meter remweg bij een snelheid van 50 km/uur?
Grote remschijven? Dat maakt vrijwel geen donder uit. Met grote remschijven kun je wellicht beter doseren, maar vrijwel elke auto heeft ABS. Harder remmen dan blokkeren kan niet, je kunt sneller stilstaan vanwege je ABS, maar dat kan net zo goed met kleinere remschijven.quote:Op vrijdag 4 september 2020 22:17 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Welke auto ik heb, is irrelevant. Wat ik wel weet, is dat alleen al de achter remschijven veel groter zijn, dan een gemiddelde auto voor heeft.
Maar laten we dat even achterwege laten. Hoe snel een auto remt is afhankelijk van veel factoren. Als je berekening klopt, dan is het wel alleen puur theorie en niet meer dan dat. En daarom zei ik, dat mensen simplistisch denken. Remafstand tussen auto's op de weg kan ontzettend veel verschil inzitten op basis van meerdere factoren.
Natuurlijk speelt de omvang van de remschijf mee. Want daarmee heb je meestal ook grotere remklauwen. Welk auto ik heb is irrelevant, omdat het algemeen bekend is, dat sportievere auto's een stuk sneller stilstaan. Bij 50 km/u kan dat al een paar meter sneller dan bij een gewone auto uit 2006.quote:Op vrijdag 4 september 2020 22:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Grote remschijven? Dat maakt vrijwel geen donder uit. Met grote remschijven kun je wellicht beter doseren, maar vrijwel elke auto heeft ABS. Harder remmen dan blokkeren kan niet, je kunt sneller stilstaan vanwege je ABS, maar dat kan net zo goed met kleinere remschijven.
Maar je roept eerst dat jouw auto sneller stilstaat dan 99% van de overige weggebruikers, en vervolgens zeg je dat jouw auto irrelevant is. Roep dan niks.
Remweg is van veel factoren afhankelijk ja, weersomstandigheden en je reactiesnelheid zijn daarin de belangrijksten, daarna het gewicht van de auto. Meer massa geeft een langere remweg. De breedte van je band is van groter belang dan het merk. Zeker bij snelheden van 50 km/uur is merk band van zeer weinig belang. Net als het formaat van je remschijven.
Het geheel moet in balans zijn, zwaardere auto, bredere banden, grotere schijven.
Dus kan het dus zomaar zijn dat de Seat Leon van de buurman, sneller stilstaat dan de Audi R8 van je andere buurman.
Nogmaals, TS reed 50 km/uur, op die snelheden zijn de verschillen in remwegen echt niet zo heel groot.
Bij 100km/uur en hoger is het een heel ander verhaal.
Vast wel, maar met alert reageren pak je veel meer winst qua afstand op je remweg dan met je grotere remklauwen. Een halve seconde sneller reageren scheelt zo’n 7 meter, en de remweg van jouw auto is echt niet 7 meter korter bij 50 km/uur dan 99% van de overige weggebruikers. Je kunt schijnbaar wel pochen met het aantal pk’s van je autootje, maar niet met het merk/gewicht/remweg enz. Je vergelijkt je eigen auto met eentje van 2003. Het gros van de auto’s op openbare wegen is jonger dan 10 jaar, dus je eigen auto vergelijken met eentje van 17 jaar is wel heel kort door de bocht.quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:10 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Natuurlijk speelt de omvang van de remschijf mee. Want daarmee heb je meestal ook grotere remklauwen. Welk auto ik heb is irrelevant, omdat het algemeen bekend is, dat sportievere auto's een stuk sneller stilstaan. Bij 50 km/u kan dat al een paar meter sneller dan bij een gewone auto uit 2006.
Mijn auto heeft 450+pk en is van 2017. Dus dat is geen kattepis auto. En hij remt echt een stuk sneller, dan mijn Honda Accord uit 2003 die ik had.
Ik zal je aanraden, als je achter een dikke snelle auto rijdt, dat je met name met een iets oudere auto meer dan 2 seconden afstand te houden met droog weer. Je kunt me natuurlijk eigenwijs negeren. Ik hoop, dat je je lesje niet opeen verkeerde manier leert.
Ik denk, dat je me niet begrijpt. Maar dat komt ook, omdat je berekening die je eerder maakte compleet niet klopt. Je vergeet namelijk dat je bij de voorste auto geen reactietijd moet incalculeren. Stel de reactiesnelheid is 14 meter en de remafstand van mijn auto is 12 meter. Dan sta ik al stil voordat de auto achter mij uberhaupt begint met remmen. Stel dat deze auto een remafstand heeft van 13 meter. Boem dus.quote:Op zaterdag 5 september 2020 04:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vast wel, maar met alert reageren pak je veel meer winst qua afstand op je remweg dan met je grotere remklauwen. Een halve seconde sneller reageren scheelt zo’n 7 meter, en de remweg van jouw auto is echt niet 7 meter korter bij 50 km/uur dan 99% van de overige weggebruikers. Je kunt schijnbaar wel pochen met het aantal pk’s van je autootje, maar niet met het merk/gewicht/remweg enz. Je vergelijkt je eigen auto met eentje van 2003. Het gros van de auto’s op openbare wegen is jonger dan 10 jaar, dus je eigen auto vergelijken met eentje van 17 jaar is wel heel kort door de bocht.
Dus anderen verwijten simplistisch te denken is leuk en aardig, maar jij bent degene die zich vastklampt aan het vermogen van z’n eigen performance auto, in plaats van andere factoren (die van groter belang zijn) in ogenschouw te nemen.
Waarom je het merk/type/bouwjaar van je vorige auto wel durft te noemen, maar van je huidige auto niet is me niet duidelijk. Wellicht omdat je bang bent dat ik jou met harde cijfers om de oren sla.
Doe je nu net alsof, of snap je het echt niet?quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik denk, dat je me niet begrijpt. Maar dat komt ook, omdat je berekening die je eerder maakte compleet niet klopt. Je vergeet namelijk dat je bij de voorste auto geen reactietijd moet incalculeren. Stel de reactiesnelheid is 14 meter en de remafstand van mijn auto is 12 meter. Dan sta ik al stil voordat de auto achter mij uberhaupt begint met remmen. Stel dat deze auto een remafstand heeft van 13 meter. Boem dus.
Daarentegen ben je het wel met me eens, dat er heel veel factoren meespelen. Mijn punt is, dat de 2 seconden regel in sommige gevallen te weinig is en dat het dus mogelijk is, dat je desondanks door verschil in remprestaties in iemands kofferbak verdwijnt.
Overigens vertel ik het merk en model auto niet, omdat er niet veel van rondrijden en ik anoniem wil blijven. Maar geloof me, dat ie zelfs bij 50 km/u een stuk sneller stilstaat dan een Corsa van 2006 van de OP.
Nee, je vergeet, dat op het moment dat de voorste auto vol op de rem gaat de afstand tussen de auto's niet meer 25 meter beslaat, maar een fractie daarvan.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Doe je nu net alsof, of snap je het echt niet?
Je vergeet voor het gemak dat je tijdens jouw remactie, nog steeds meters aflegt (12 meter dus).
Dus ik denk dat jij mij niet begrijpt. Of ja, ik weet zeker dat jij het niet begrijpt.
Waar tel ik de reactietijd voor de voorste auto?
25 Meter afstand (die 2 seconde afstand dus) PLUS 12 meter van jouw remweg MOET ruimschoots voldoende zijn om bij een verplichte vertraging van 5,7m/s2 tot stilstand te komen. Iedere auto op de Nederlandse weg MOET die vertraging kunnen halen. Ook die Corsa.
Anders gezegd. 2 Seconde afstand, 1 als reactietijd voor de achterliggende auto, en 1 om de langere remweg van de achterliggende auto te compenseren.
Wel goed opletten hè.
Godver, je bent echt dom.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Nee, je vergeet, dat op het moment dat de voorste auto vol op de rem gaat de afstand tussen de auto's niet meer 25 meter beslaat, maar een fractie daarvan.
Maar geloof maar wat je wil. Maar kom niet hier huilen als je achterop een Porsche of zoiets knalt ondanks, dat je de 2 seconden regel toepast.
Beetje respect houden! Jij bent blijkbaar degene die het niet snapt. Dus niet zo snel iemand dom noemen!quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver, je bent echt dom.
De remweg van de achterliggend auto is incl. reactietijd ongeveer 25 meter, maar jouw auto staat van het ene op het andere moment stil wanneer jij je rem intrapt?
Ik heb al tig jaar m’n rijbewijs en meer dan een miljoen kilometer gereden en ben nog nooit achterop een auto geknalt. Daarnaast haalde ik op school altijdruime voldoendes voor natuur- en wiskunde.
Volgens jouw variabelen, houdt de achterliggende auto ongeveer 12 meter over. Snap dat toch joh....
Kerel, je verwijt mij dat ik het niet snap.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:47 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Beetje respect houden! Jij bent blijkbaar degene die het niet snapt. Dus niet zo snel iemand dom noemen!
Ik ben ook nog nooit achterop een auto geknald (niet met een t, dus!) Dat is dus een redenering van niks. Ik zeg niet, dat je niet goed kunt rekenen. Ik zeg, dat je de variabelen niet goed berekent.
Maar zullen we maar ophouden? Want we kunnen elkaar niet overtuigen. En jouw insinuaties, dat ik dom ben vind ik beneden alle peil.
Weet je wat? Ik geef je gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kerel, je verwijt mij dat ik het niet snap.
Ik zou de variabelen niet goed berekenen.
Terwijl jij er gewoon naast zit. Als jij bij punt A begint te remmen, ben jij als je stilstaat daar 12 meter voorbij. Degene achter je met 2 seconde ruimte zit nog 25 meter VOOR punt A. 1 seconde reactietijd, dus begint hij te remmen 12,5 meter VOOR punt A. Natuurlijk is de onderlinge afstand kleiner geworden, maar je bent punt A gepasseerd.
Is dat nou echt zo moeilijk om te snappen?
Je hoeft me geen gelijk te geven, want ik HEB gelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:52 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Weet je wat? Ik geef je gewoon gelijk.
Nu mag je nog 1 denigrerende opmerking maken en dan zijn we klaar. Fijne dag verder!
quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je hoeft me geen gelijk te geven, want ik HEB gelijk.
Fijne dag verder!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |