Neen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:02 schreef AlohA het volgende:
Het VN-Comité bij het Internationaal Verdrag tot uitbanning van Rassendiscriminatie heeft
zich in 2015 expliciet uitgesproken over de Nederlandse Zwarte Piet-figuur. Het Comité
liet weten dat zij begrijpt dat het Sinterklaasfeest voor veel mensen in Nederland een feest
is, maar dat zij bezorgd is over het feit dat Zwarte Piet daarbij soms wordt afgebeeld op
een manier die een afspiegeling is van negatieve beelden over mensen van Afrikaanse
afkomst.
Sprak Shepherd wel of niet namens de VN?quote:Woordvoerder Xabier Celaya liet weten dat het bij de werkgroep gaat om 'vrijwilligers die niet betaald worden door de VN en in eigen naam spreken'.
Dit was trouwens een flutonderzoek en niet wetenschappelijk. Er is gewoon gezocht naar kinderen die Zwarte Piet niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:02 schreef AlohA het volgende:
De Kinderombudsman heeft naar aanleiding van klachten van ouders over discriminerende
effecten van Zwarte Piet in 2016 onderzoek gedaan naar de figuur van Zwarte Piet vanuit
kinderrechtenperspectief. De Kinderombudsman kwam tot de bevinding dat de figuur van
Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie en heeft aanbevolen
Zwarte Piet zodanig aan te passen dat kinderen geen negatieve effecten meer ervaren.
Ik ken dat hele onderzoek niet, maar jij hebt dat wel gelezen?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit was trouwens een flutonderzoek en niet wetenschappelijk. Er is gewoon gezocht naar kinderen die Zwarte Piet niet leuk vonden.
Ja, ik heb dat toen doorgenomen. En daar stonden precies van die zinnen als 'dat het kan bijdragen aan racisme'.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ken dat hele onderzoek niet, maar jij hebt dat wel gelezen?
Wat je vaak ziet hier is dat mensen kritiek op een onderzoek wat in de media is geweest aanhalen zonder dat ze zelf begrijpen of het wel of niet klopt. Althans, ik zie dat dan vooral over klimaat... heb volstrekt geen verstand van sociale studies.
Ik zie niet goed wat ik met deze reactie kan. Heb je een linkje naar het onderzoek?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat toen doorgenomen. En daar stonden precies van die zinnen als 'dat het kan bijdragen aan racisme'.
Ja, dat kan kaas ook. Er zijn ook Nederlanders die voor kankerkazen worden uitgescholden.
https://lmgtfy.com/?q=onderzoek+kinderombudsman+zwarte+pietquote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie niet goed wat ik met deze reactie kan. Heb je een linkje naar het onderzoek?
Wat is er racistisch aan de sinterklaasoptocht? Dit heb je nog nooit uitgelegd.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:04 schreef AlohA het volgende:
[..]
Prima, de grote steden tonen dit jaar het goede voorbeeld, al snel zullen de kleinere steden volgen en in 2025 mag je lekker een racistische optocht gaan 'redden' in Urk of Volendam ofzo.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://lmgtfy.com/?q=onderzoek+kinderombudsman+zwarte+piet
... niksquote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan de sinterklaasoptocht? Dit heb je nog nooit uitgelegd.
Wegkijker gespot. Succes struisvogel.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan de sinterklaasoptocht? Dit heb je nog nooit uitgelegd.
De één ziet zwarte Piet als negerslaaf en de ander ziet hem als blanke kindervriend die zwart / bruin is door de schoorsteen.(en zodat de kinderen niet kunnen zien dat het de buurman is)quote:
Goeie dooddoener weer, zo kennen we je soort weer.quote:
Als ie maar niet voor Ajax is want dan trappen we hem terug de schoorsteen in.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 01:20 schreef sp3c het volgende:
hoeft niet eens per se blank te zijn lijkt me
niet eens kaatsenballen in een net?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |