abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193797308

Bosbeetle:
quote:
Ik ben nogal van de projectjes zie: F&S / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken

Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren :P (heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)

Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
BB:

Dagoducks' ouders:

En dagoduck zelf:

Gehenna:

Glad_Janus:

Pipster:

bazbo's cd's (pop/rock/jazz)

Kaasch (vriendin van BB)


Ben je ook van plan je gehele platenkast te draaien, post hier!


(hahaha platenkast gedraaid)

Het liefst alleen reageren op en over de gedraaide platen en algemene discussies over vinyl in het vinyl-topic voeren

En weer verder...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:02:45 #2
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193797748
GCD089 Sigur Rós ‎– Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust



With a Buzz in Our Ears We Play Endlessly..
Hoe lastiger hun albumtitels hoe makkelijker de muziek? Dit namelijk Sigur Rós op hun meest pop. Een logisch vervolg op de rest, maar gelukkig maar 1 album uitgehouden. Het is best prima, maar ik draai het gewoon vrij weinig. Wel tof dat ze zingen in het IJslands (en zelfs in het Engels, whaaaat :o ), maar dat versta ik net zo goed als hun zelfverzonnen 'hopelandic' :P

nee, jij dan!
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:07:46 #3
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193797795
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:10 schreef Bosbeetle het volgende:
God ik was gelukkig vergeten hoe slecht dit was:
Een fred durst johnatan davis battle :')
Oeh ja dit was achteraf wel vrij erg. Was destijds helemaal idolaat van dat album, maar terugkijkende is het een van hun minste platen. Staan wel een paar leuke nummers op, de eerste 3 en de laatste paar, maar daartussenin :{

Maar hoe cringey de teksten inmiddels ook zijn, heb nog steeds wel een zwak voor de sound van Korn, dat was best uniek en vindingrijk. Die veel te lage bass-loopjes, en dan van die opvuldingetjes met 2 gitaristen, daar ga ik nog steeds wel goed op op z'n tijd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:49 schreef bartrid het volgende:
AMM - AMMMusic

Engelse "free improvisation" group die naar verluidt een grote invloed waren op Syd Barrett en de vroege Pink Floyd. Verwacht geen hippie shit.

AMM _O_
nee, jij dan!
pi_193797850
Door met Amon Amarth - Versus the world

Zweedse melodieuze death metal. Blijkbaar draaien ze al sinds de vroege jaren 90 mee. Ik heb alleen deze van ze en daar is weinig mis mee.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 11:19:18 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193797967
BBCD133



Toen Fratsen stopten deden ze dat met de zin "and now for something completely different..." in de cd P.U.N.T. en dat andere kwam al snel in de vorm van krang. Samen met drummer Adri Karsenberg en zijn broertje maakte andré manuel de volgende stap. De teksten en de muziek gaan verder waar fratsen ophield, het is niet altijd meer grappig het gaat veel meer richting de poezie maar is nog wel doordrenkt van manuels zwarte cynisme wat grappig gekoppeld gaat aan een soort lust for life. Zijn cynisme is gericht op alles zijn lust for life weg wil nemen. Het geluid van krang (wat nedersaksisch is voor binnenstebuiten) gaat richting het tom waits achtige maar dan wel uptempo en meer gitaar gebaseerd. Wat ze wel gemeen hebben is de ijzersterke percussie. Krang zag ik in 2003 live in Ommen en daar begon mijn interesse voor alle muziek die manuel maakte en dat was nogal wat zoals jullie al gezien hebben in mijn platenkast :D Op het dubut van krang staat het nummer de ketterse fanfare al onder die moniker heeft manuel ook twee cds gemaakt zo gaat zijn ouevre wel rond een soort vaste line-up nummers :D en hij schroomt niet om andere versies op te nemen met andere bandleden.

Het bekendste nummer kraaien staat op het solo album van manuel dat ook krang heet en dat heb ik helaas (nog) niet.

Youtube spuugt bij krang voor mij slechts de slechterik van the teenage mutant ninja turtles eruit helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2020 @ 12:00:33 #6
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193798690
bazbo cd0234: Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath



Deze verscheen in 1973 en klinkt weer erg anders. Meer liedjes, lijkt het wel. Osbourne zingt nogal hoog en nasaal. Schijnt dat de plaat nogal moeizaam tot stand kwam; de band had lang geen inspiratie en zat nogal onder de coke. Totdat Iommi kwam met de riff voor het titelnummer en toen gutste het allemaal zo eruit. Ook experimenteerde Iommi met akoestischer instrumenten en synthesizer, hetgeen het lieflijke Fluff verklaart. Zelf kon de band geen piano of synthesizer spelen, dus vroeg men ene meneer Rick Wakeman om mee te helpen. Die deed dat. Ik kocht de cd op 7 november 2005. Leuk album, wel. (En ja, ik mis No. 4.)




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 12:01:45 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193798705
BBCD134



Singletje van het liedje popster "slechts een aanstekelijk refrein en een clipje van corbijn, ik ben een popster" leuk liedje dus dacht ik dan koop ik het singletje ook maar :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193798761
Ik ga van Zweedse death metal naar Duitse krautrock. Amon Duul II - Yeti.

De enige Amon Duul die ik heb, maar die is wel lekker.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 26 juni 2020 @ 12:11:08 #9
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193798850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 12:05 schreef bartrid het volgende:
Ik ga van Zweedse death metal naar Duitse krautrock. Amon Duul II - Yeti.

De enige Amon Duul die ik heb, maar die is wel lekker.

_O_ Yeti _O_
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 12:13:56 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193798905
BBCD135



Roes van krang met hierop het memorabele druif, de druif is een goede vrucht! Krang gaat hier een stapje verder met experimenteren het komt allemaal wat duisterder over, het blijft prachtig je hoort gewoon de muzikanten die iets heel tofs willen maken. Deze schaar ik echt onder het kopje onnederlands goed al is dat een stomme term dus zeg maar nederlands goed!

Bij het zoeken naar een nummer van roes op youtube vind ik er 1 van how... zo jammer dat er zo weinig van krang op youtube te vinden is.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2020 @ 12:47:53 #11
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193799425
bazbo cd0235: Blackfield - Blackfield



In 2004 ging Steven Wilson (u weet wel) samenwerken met een muzikant die wij hier in het westen helemaal niet kenden. Aviv Geffen is in Israël een gevierde rockheld. Onder de naam Blackfield bracht het duo deze plaat uit met het idee: we maken de perfecte popplaat. Tien liedjes, op iedere plaatkant vijf stuks en alles duurt net zo lang als een elpee hoort te duren. Ik moet zeggen dat het de heren griezelig goed gelukt is. Wilson verzorgt zo'n beetje alle instrumenten en beiden wisselen de leadzang af. Het titelnummer is zo'n gruwelijk goed in het gehoor liggende Wilsondeun. Ik kocht de cd op 28 augustus 2004 toen hij net uit was. Ik heb de limited edition met op de bonus disc drie extra stukken. Ha, ik zag Blackfield live op 30 november van dat jaar in Lucky & Co in Rijssen. Richard Barbieri (oud-Japan, toenmalig toetsenist van Porcupine Tree) speelde solo het voorprogramma vol. Hij was die dag jarig en kreeg op het podium van Wilson een taart aangeboden. Wat daarna volgde zal ik me de rest van mijn leven herinneren. Het tweetal had drie muzikanten bij zich (bas, drum, toetsen) en speelde in vijftig minuten de negen liedjes van de plaat. Perfect uitgevoerd. Prachtig. Concert afgelopen. In de toegift kwam het tiende liedje van de plaat en nog een cover van Feel So Low (Porcupine Tree). Publiek brak de zaal af en om nog erger te voorkomen keerde de band terug op het podium. Omdat ze alles wat ze kenden al gespeel hadden, kregen we het nummer Blackfield nog maar een keer. Niet erg. Net als deze plaat.




:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 26-06-2020 15:06:10 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2020 @ 15:09:30 #12
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193801572
bazbo cd0236: Blackfield - Blackfield II



Het duurde bijna drie jaar voordat er een opvolger kwam en dat was dan ook niet de minste. Wederom een zwik goed in het gehoor liggende poprocksongs in nog geen drie kwartier. Dit keer speelt de 'band' de muziek in en opnieuw wisselen Geffen en Wilson de solozang. Veel hoogtepunten op deze plaat; wat mij betreft een stuk of tien. Net als op de vorige. Ik kocht het album op 12 februari 2007, zo ongeveer op de dag dat hij verscheen.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_193801771
Amon Tobin - Splinter Cell Chaos Theory.

De Braziliaanse electronische muzikant Amon Tobin met de soundtrack voor het computer spel Splinter Cell Chaos Theory. Dit ook jaren niet meer gehoord. In 2005 of zo wel live gezien in London Astoria, dat helaas niet meer bestaat en dat was erg hard. Muzikaal zit dit allemaal erg knap in elkaar maar het doet me vrij weinig allemaal.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:38:09 #14
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193802054
GCD089 Sigur Rós ‎– Inni



En de laatste van de IJsland boys (of ik moet al de vinyl kast induiken om de bonus-cd's daarvan te draaien :P ). Dit is een 3 dubbelaar. 2 cd's + 1 DVD. Mooie live opname die speelt als een best of. Geen klachten hier :Y

nee, jij dan!
pi_193802477
Nog een keer Amon Tobin. Out from Out Where.

Vind deze interessanter dan de Splinter Cell plaat. Klinkt organischer en minder koud.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 16:32:18 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193802758
Amon tobin dat is een naam die ik lang niet gehoord heb :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193802791
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Amon tobin dat is een naam die ik lang niet gehoord heb :D
Ik ook niet! Hierna komt er nog 1 zo te zien.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 16:39:04 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193802859
BBCD136



De volgende van Krang is ten aarzel, de titel geeft al goed aan dat het woordkunstenaars zijn die luu van krang. Vind het een geweldig titel in twee woordjes iets zeggen wat zowel mysterieus als grappig is waar je je van kunt afvragen wat er mee bedoeld wordt, je denkt aan ten aanval, je denkt aan aarzelen en hoe de fuck kun je ten aarzel gaan. _O_ De plaat zelfs gaat ook op volle vaart ten aarzel namelijk erg rustig maar zeker experimenteel. Op deze plaat staat het nummer pantani waaruit de quote in mijn onderschrift komt "mochten we vallen dan is het omhoog" en krang valt wat mij betreft erg effectief omhoog _O_ Krang had als het niet in nederland gevestigd was zijn op vele llijstje terecht gekomen helaas is dat dus niet zo...


Dit is echt een hele sterke plaat hoor allemaal van die zinnen die er zo in knallen "waar ik ongeneeselijk voor behandeld ben" _O- _O_

[ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 26-06-2020 16:48:16 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 17:35:12 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193803857
BBCD137



Gluut rond deze tijd zag ik krang voor het eerst live. Ik had wel eens van manuel gehoord en ook wel eens van krang maar opeens stonden ze op een lokaal festivallejte. Nouja festival is een groot woord een podium bij een skatepark met 5 bandjes waar krang afsloot. Sowieso staan de bandjes van manuel er wel bekend om dat ze overal en nergens spelen vrijwel hoe kleiner hoe beter :P
En wat een concert was dat! Het begon te schemeren er stonden vliegers met manen erop in de lucht op een vast plek, die mensen werden met spotjes belicht daarnaast waren er nog allerhande verlichte sculpturen die in de wind hingen. Het paste goed bij het "huilen noar de maan" in de liedjes. Op het podium ging het los en de mannen hadden er zin in. Er werd duchtig van instrument gewisseld het podium werd soms vervangen door het gras en het stoomde door. Dat alles met een geweldige intensiteit en vrolijkheid, het eindigde in een omhelzing van de gitarist (manuel) en de bassist waarbij ze elkaars instrument bij de ander op de rug hingen en gewoon door gingen met spelen en dansen. Dat ging niet heel lang goed en ze vielen uiteindelijk in een soort van chaos solo op de grond waarbij de jackplug van één van de gitaren kapot ging. Het publiek (dat bestond uit een hlave cirkel van maar 1 man dik rond het podium) wilde meer, en de bandleden ook wat bleek toen ze maar bij het publiek kwamen staan we want more schreeuwen :D omdat ze toch niet verder konden. Gevolgd door een huilen naar de maan van het hele publiek.

Uiteindelijk bleef het daarbij maar ze hadden er vanaf dat moment een fan bij. Niet kort daarna kocht ik beide cds die onze platenzaak had van krang, één daarvan had ik al vaak zien liggen omdat het nogal een vreemde verpakking had (daar kende ik de naam mischien ook van en ik wist dat het nederlands was vanwege het nederlandse woord gluut natuurlijk :D) De foto hierboven is die van mijzelf. Het bestaat uit een doosje dat beschilderd is met daarin een vergrootglas lineaaltje en dunne stripjes papier met de teksten.

Dit is trouwens de eerste plaat in het twents vandaar ook de titel gluut wat nedersaksisch is voor geluid :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 18:19:29 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193804663
BBCD138


Als je zelf wilt weten hoe krang live klinkt dan kun je deze cd luisteren dit is een live sessie opgenomen door stubru. hier zitten ook wat manuel nummers zoals kraaien en soogdier.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 21:33:44 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193807246
BBCD139



De laatste cd die krang ooit gemaakt heeft aait. Bij gluut werd het allemaal wat donker veel thema's rond om pim en van gogh (die biele kwam van links en de gesel gods van boven) ook aait is iets donkerder dan alles voor gluut maar niet zo donker als gluut zelf.
Het klimaat in nederland heeft meneer manuel duidelijk aangegrepen ook zijn solo dingen hierna zijn wat duister maar gelukkig heeft hij het weer bij kunnen draaien.

Ook deze is weer in het dialect trouwens.

Fratsen is nu weer bij elkaar dus wie weet komt er nog eens een krang cd maar ik vraag het me af, de huidige fratsen cds hebben namelijk ook wel wat krang invloeden. Maar ik zou het wel tof vinden als er weer eens een volledig maf krang album kwam.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 juni 2020 @ 21:48:01 #22
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_193807486
"Heavy Nova" van Robert Palmer. Eerste LP die ik kocht zonder invloed van anderen. Geen invloed door vrienden, familie, top 40 of andere reclame's. In 1988 gok ik.

Ik zag de LP in een etalage van een platenzaak in Amsterdam en liep naar binnen om 'm eens te beluisteren. Medewerkster legde 'm op de draaitafel, gaf mij de koptelefoon en na opzetten was ik verkocht. Een geweldig mooi album. En ik luister die nog wel elke maand. O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_193811929
Amoral Avatar - ST

De Norman records review geeft het goed weer:
quote:
Amoral Avatar are a duo who take post-rock about as far as it can go before it turns into, like, music concrete or something. It’s not ‘post-rock’ in the vast, glacial, Explosions In The Sky sense, though there are moments - ‘AA6’, for instance - of stillness and beauty. But there are also tracks like ‘AA2’ which could be something by Pierre Schaeffer
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_193812549
Amorphous Androgynous - Tales of Ephidrina.

Een side project van de here can FSOL. Heeft zo z'n momenten maar bij vlagen doet het me aan vreselijke new age muziek denken.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_193812869
Ancestors - Neptune with fire.

2 nummers, 38 minuten in totaal. Lekkere lange uitgesponnen stoner/psychedelische rock. Veel gedraaid, en nog steeds een heerlijke plaat, vooral de laatste 10 minuten of zo van het titel nummer.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 10:30:31 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193812889
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 21:48 schreef Cobra4 het volgende:
"Heavy Nova" van Robert Palmer. Eerste LP die ik kocht zonder invloed van anderen. Geen invloed door vrienden, familie, top 40 of andere reclame's. In 1988 gok ik.

Ik zag de LP in een etalage van een platenzaak in Amsterdam en liep naar binnen om 'm eens te beluisteren. Medewerkster legde 'm op de draaitafel, gaf mij de koptelefoon en na opzetten was ik verkocht. Een geweldig mooi album. En ik luister die nog wel elke maand. O+
[ afbeelding ]
^O^ LP of CD?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 10:38:17 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193812943
BBCD140



Op verzoek van de goden, ik weet niet welke goden ging manuel weer eens met een band optreden dat hij toch zeker al een jaar of 4 niet meer gedaan ;) dit project heeft dit keer expliciet de naam andré manuel er bij staan en de ketterse fanfare is een nummer van krang. De ketterse fanfare speel krang nummers en fratsen nummers en manuel solo nummer op vrij bluesy manier. Op deze cd staat maar één nieuw nummer "op verzoek van de goden" maar dat mag de pret niet drukken, heb deze lieden een keer live gezien indeventer en dat was weer ouderwets tof, een soort kans voor de nieuwe generatie... Volgensmij is Manuel sowieso wel gul met zijn samenwerkingen hij omringt zich altijd redelijk met de nieuwkomers in overijssel.

Toch was dit voor mij de eerste keer dat ik een aantal fratsen nummers hoorde omdat die cds lastig te krijgen waren.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 10:59:52 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193813122
Ohja de goden van het verzoek waren het nieuwe metropool in hengelo :D daar gaat het liedje op verzoek van de goden dus ook over :P ze hadden problemen met de constructie van het dak vergunningen enzo en in het liedje zit de zin "de eerste paal moet nog in de grond en het dak is er al af" :') "voor de fans van joy division ligt het practisch naast het spoor" :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193813132
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja de goden van het verzoek waren het nieuwe metropool in hengelo :D daar gaat het liedje op verzoek van de goden dus ook over :P ze hadden problemen met de constructie van het dak en in het liedje zit de zin "de eerste paal moet nog in de grond en het dak is er al af" :') "voor de fans van joy division ligt het practisch naast het spoor" :D
:D

Nog een Ancestors: Of Sound Mind.

Vind persoonlijk de vorige beter, maar hier staan ook prima nummers op.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 12:06:14 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193813651
BBCD141



Tjuup de tweede (en laatste) cd van de ketterse fanfare bevat alleen maar nieuwe muziek *O* en het is erg leuke muziek. Dit album heet Tjuup ook al staat er voornamelijk op "een goede tukker is geen motherfukker" :P wat één van de nummers is. Blijkbaar is dit in twee dagen opgenomen :P het klinkt allemaal lekker vrolijk en relaxed. Super plaat in het later ouevre van meneer manuel.


Die laatste is wel erg grappig een zelfmoordterrorist die erachter komt dat hij wel erg eenzaam is als alles weg is gevaagd :D "een polonaise in je eentje op het treurigste carnaval, Je hangt verkleed als een planeet in haveloos heelal" _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 13:02:15 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193814124
BBCD142



Kyuss desert rock, één zo niet de belangrijkste band in het genre. We nemen een laag gitaar geluid gooien alles door basversterkers en gaan met die banaan. Broeierig warm past prima bij de afgelopen dagen.

100 graden Farenheit gedefineerd als een wetenschapper met een beetje koorts 37,7°C was een minder pakkende titel geweest :D ook lastiger zingen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193814248
Kyuss *O*
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_193814270
Hier een nieuwe en een bandnaam die ik ook niet zo gauw zou verwachten in mijn collectie namelijk UB40 :D Nee geen cheesy covers zoals Red Red Wine maar gewoon erg prima dub, reggae en dancehall :D Sterk politiek georienteerde teksten (de plaat heet For the many, de slogan van de Labour partij). En vooral de tweede dub cd is prima :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 14:05:30 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193814680
BBCD143



Toch nog een manuel plaat en wel Jan Kwakman zingt de partijliederen :D Een plaat over de man van de SVP (soort van pim) die in volendam zijn partij standpunten aan de man brengt. Met verhalen over de postbode die de resten van zijn vrouw nog net door de brievenbus kan duwen (waar kwakman geheel SPVerig dan weer doorheen kan zeiken) Dat alles gezellig is, prik de dijken door heel nederland blank, gezellig. Dat hij van heel veel dingen blij wordt vooral zijn eigen dochter die in het volgende lied wordt bezongen als de mooiste meid van Volendam (maar ik geloof dat de verkiezing niet helemaal eerlijk verloopt). Vervolgens een pleidooi voor vollywood het hollywood van nederland waar iedereen kan (en moet) zingen. En het eindigt met de kredieten waaruit blijkt dat heel de familie kwakman van de autoonderdelen tot de haring kar deze partij en de plaat sponsoren. :D

Een hilarisch stukje comedie dat ook muziekaal leuk in elkaar steekt. (op zijn volendams ;)



De vier v's die de pijlers vormen onder de nederlandse maatschappij Vrijheid, Vrantwoordelijkheid en Vorstverlet _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 14:29:05 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193814923

Godver "het neuken van een schaap is slecht, voor zowel de wol als het hoofdgerecht" :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 14:42:18 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193815087
BBCD144



Het debut van lamb ooit gekocht van een FOK!ker hier in V&A samen met een setje anderen. Eigenlijk te weinig geluisterd :@

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193815440
DieLamb is een fijne plaat, Gorecki is zo'n ontzettend mooi nummer O+

Door met ....And you will know us by the trail of dead - Madonna.

Amerikaanse rock band, in 1994 begonnen. Deze is uit 1999 en ik vind het een prima plaat al hadden ze zich beter `and you will know us as the band that sounds like a more aggressive sonic youth' kunnen noemen :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 11:21:07 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193827573
BBCD145



De eerste van led zeppelin ergens eind jaren 60 werd blues rock nog verder getransformeerd van pop zoals de stones en de beatles deden naar hard rock, ik denk dat je led zeppelin één van de eerste hardrock bands kunt noemen al is dat maar één aspect van ze. Eigenlijk was led zeppelin een soort supergroep want de leden hadden al in niet de minste andere bands gezeten vooral jimmy page. Veel van de muziek is niet eens heel losjes gebaseerd op bestaande blues maar led zeppelin heeft het wel voor elkaar gekregen dat nu de meest obscure liedjes een enorm podium hebben :) (ik heb in de kast ergens ook nog een stapeltje mojo cdtjes ligen die bij het blad mojo krijgt, ik denk niet dat ik die ga spelen of misschien aan het eind maar daar zit een cdtje bij met de originelen van nummers van led zeppelin en dat is ook indrukwekkend!)

Maar nu gaan we geheel dazed en confused lekker zeppelin in

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 11:39:10 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193827754
Grappig ik hoor nu pas dat de fadeout van your time is gonna come door het begin black moutain side heen gaat, zeppelin heeft ook nooit singles uitgebracht het ging altijd om het volledige album was eind jaren 60 ook begon op te komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193827971
ha grappig, dat is de volgende in de random geselecteerde plaat uit de RYM top albums lijst waar wij deze week naar gaan luisteren. Die staat hier dus ook aan :D
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 14:31:10 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193830408
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:56 schreef bartrid het volgende:
ha grappig, dat is de volgende in de random geselecteerde plaat uit de RYM top albums lijst waar wij deze week naar gaan luisteren. Die staat hier dus ook aan :D
Denk dat het echte spectakel bij II begint :D I is toch eigenlijk nog gewoon standaar blues en toch een beetje veilig bij twee durven ze veel meer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 14:36:32 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193830511
BBCD146



Bam wat een opener Whole lotta love... je hoort ook behoorlijk de experimenteer drift er aan af. Ook krijgt Robert Plant de ruimte om op plaat ook zijn uithalen en improvisaties toe te passen. Je merkt dat ze op I nog voorzichtig waren om op II het hele register open te trekken. Incusief rare uitspattingen en het geheel klinkt toch ook gelijk een stuk zwaarder... en dat al vanaf de opening *O* Daarna volgt er meer. Aan de andere kant staat ook moby dick op deze plaat heel gewaagd om een drum solo op plaat te zetten, maar toch heb ik het niet zo op dat soort dingen. Ook live kunnen de stukken waar elk bandlid even zijn segmentje heeft gestolen worden... Geen idee waar dat ontstaan is maar led zeppelin had er zeker een handje van. Led zeppelin was dan ook een grote inspiratie voor spinal tap ze deden alles gewoon een stapje groter en overdrevener dan de bandjes ervoor.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 28 juni 2020 @ 16:40:34 #43
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193831907
Theremin solo _O_
nee, jij dan!
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 19:32:04 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193834251
BBCD147



En door naar deeltje drie full steam ahead! Epische hoes trouwens als je de LP versie hebt. Daar zit een draaischijf in en gaten in de hoes zodat de plaatjes kunnen wisselen. Helaas is dat op geen enkele cd versie zo...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2020 @ 21:06:19 #45
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193835350
bazbo cd0237: Blackfield - NYC - Blackfield Live in New York City



Na twee studioplaten brachten Steven Wilson en Aviv Geffen in 2007 een live-dvd uit, opgenomen in The Bowery Ballroom in New York op 16 maart 2007. Ik koop de dvd op 18 oktober 2007. In 2012 verschijnt de cd ervan, met de dvd als bonus. Die koop ik op 7 juni 2012. Ik heb de concertfilm dus twee keer. Nu draai ik de cd. In 79 minuten komen de beste stukken van de eerste twee platen voorbij (dat zijn ze zo'n beetje allemaal), plus een extraatje: Steven Wilson zingt Thank You van Alanis Morisette. Niet voor het eerst overigens, want het verschijnt ook op een van zijn singles van zijn soloproject Cover Version. Alles klinkt fris, energiek, heel lekker. Fijn concertje! Keihard meezingen hier.




en voor wie er niet genoeg van kan krijgen:


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 08:43:49 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193840857
BBCD148



Op deze komt veel bij elkaar voor Led Zeppelin, ik denk dat dit hun meesterwerk is. Natuurlijk is stairways to heaven helemaal grijsgedraaid maar eigenlijk is deze hele plaat grijsgedraaid en terecht top album _O_ Toch knap als je bedenkt wat ze hiervoor al hebben neergezet.

Dit is de laatste plaat van led zeppelin die ik heb misschien toch eens zoeken naar de anderen wat kashmir (die op physical grafitty staat) moet toch eigenlijk ook wel de kast.



[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 29-06-2020 08:51:36 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2020 @ 09:09:30 #47
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193841011
bazbo cd0238: Blackfield - Welcome To My DNA



Waarom deze plaat uit 2011 niet Blackfield III heet, is me een raadsel. Meer ellende: bijna alle stukken op dit album zijn van de hand van Aviv Geffen. De inbreng van Wilson is gering, omdat hij druk bezig is met de opnamen van zijn tweede soloplaat (en in mijn oren zijn meesterwerk) Grace For Drowning. Helemaal treurnis is het echter niet. De meeste liedjes zijn nog steeds van hoog niveau en de typische Wilsonkoortjes en -arrangementen zorgen ervoor dat ik zijn verdere bijdragen nauwelijks mis. Ik kocht het plaatje op 25 maart 2011 en ik moet zeggen dat van alle Blackfieldplaten (en ik heb alle Blackfieldplaten) dit degene is die ik het minste draai.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 09:17:17 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193841070
BBCD149



Plaat van life of agony ik denk dat hun bekendste plaat river runs red is maar ik heb deze volgensmij ook ooit eens gekocht hier op V&A. Was eigenlijk niet zo bekend met life of agony maar had wel de solo plaat van caputo. Dit is gewoon een prima plaat :Y

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 juni 2020 @ 09:49:50 #49
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193841302
GCD091 Tool - Opiate



Een rijtje met Tool, te beginnen met hun eerste EP'tje. Waar ze nog veel meer alternatief (bijna nu-) metal bandje waren. Best sterke songs :Y waarvan een aantal ook live. Eigenlijk gewoon een belachelijk goed begin voor een band.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2020 @ 09:53:57 #50
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193841334
bazbo cd0239: Blackfield - Blackfield IV



Tijdens de opnamen van dit vierde studioalbum heeft Steven Wilson nóg minder tijd en gelegenheid om bij te dragen. Hij heeft net zijn derde soloalbum The Raven That Refused To Sing And Other Stories uit en is een uitgebreide wereldtournee gestart. Het resultaat is dat Aviv Geffen zo ongeveer alles doet. Wilson zingt één liedje (wel gelijk het allermooiste Jupiter), zingt hier en daar een achtergrondkoortje, speelt een weinig gitaar, mixt de plaat en zorgt er daarmee voor dat zijn geluidsgeest over dit ultrakorte album (slechts 31 minuten) waart. Dat Geffen afwisseling zoekt in het solozangdeel door enkele gastzangers uit te nodigen, siert hem. Daniel Cavanagh mag het wonderschone X-Ray zingen, Brett Anderson komt langs en ook Jonathan Donahue doet vocaal een duit in het zakske. Ik koop de versie met cd en dvd op 28 augustus 2013 en heb tot op de dag van vandaag de surround mix nog niet gehoord.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')