abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:19:10 #201
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194650080
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)ersverkiezingen.html
Omtzigt wil uitleg van het partijbestuur. Dat snap ik.
Wat ik totaal niet snap is waarom ie hier nu pas mee komt?
Misschien praat ie maar eens per maand met zn vrouw?
Antifa
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:27:42 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194650189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap ook niet wat hij denkt te winnen, behalve het beschadigen van zijn partij?
Wellicht de geloofwaardigheid De Jonge beschadigen om hem een afgang te bezorgen en dan alsnog de macht te grijpen?

Hoe dan ook gaat het wel gezellig worden met die twee in een fractie
pi_194650284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wellicht de geloofwaardigheid De Jonge beschadigen om hem een afgang te bezorgen en dan alsnog de macht te grijpen?

Hoe dan ook gaat het wel gezellig worden met die twee in een fractie
Maar zelfs als er gesjoemeld is, is dat niet gedaan door De Jonge zelf. Verder zijn er maar 6 meldingen (waarbij het ook voor kwam dat mensen die op De Jonge wilden stemmen een mail over Omtzigt kregen), ik neem aan dat nu dit in de pers is geweest alle CDAers die dit ook hebben gehad zich wel bij het bestuur hebben gemeld. De Jonge hier er uit gooien (dat wilde hij volgens mij in eerste instantie helemaal niet, hij noemde hem constant een prima minister) gaat hem dus sowieso niet lukken.

Dat Omtzigt even belt of langs gaat bij het bestuur is misschien logisch, maar niet dat hij het in de openbaarheid gooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:38:52 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194650348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar zelfs als er gesjoemeld is, is dat niet gedaan door De Jonge zelf. Verder zijn er maar 6 meldingen (waarbij het ook voor kwam dat mensen die op De Jonge wilden stemmen een mail over Omtzigt kregen), ik neem aan dat nu dit in de pers is geweest alle CDAers die dit ook hebben gehad zich wel bij het bestuur hebben gemeld. De Jonge hier er uit gooien (dat wilde hij volgens mij in eerste instantie helemaal niet, hij noemde hem constant een prima minister) gaat hem dus sowieso niet lukken.

Dat Omtzigt even belt of langs gaat bij het bestuur is misschien logisch, maar niet dat hij het in de openbaarheid gooit.
Ondanks de Jonge er niks aan kan doen kan het natuurlijk wel zijn gezag verzwakken. Veel mensen gooien hem natuurlijk ook op een hoop met de partijorganisatie. Dat maakt de verkiezingen moeilijker voor hem. Stel dat De Jonge bij de verkiezingen onderuit gaat is de kans dat hij zijn biezen pakt. En dan heeft Omtzigt een nieuwe kans.

Dus ik zie hier wel een geniepige manier in van Omtzigt om De Jonge op termijn onderuit te halen.
pi_194650381
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ondanks de Jonge er niks aan kan doen kan het natuurlijk wel zijn gezag verzwakken. Veel mensen gooien hem natuurlijk ook op een hoop met de partijorganisatie. Dat maakt de verkiezingen moeilijker voor hem. Stel dat De Jonge bij de verkiezingen onderuit gaat is de kans dat hij zijn biezen pakt. En dan heeft Omtzigt een nieuwe kans.

Dus ik zie hier wel een geniepige manier in van Omtzigt om De Jonge op termijn onderuit te halen.
Maar dan sloopt Omtzigt toch alleen de partij? Als hij op zo'n geniepige manier de partijleider een mes in de rug steekt, wordt hij zelf echt geen leider hoor.

Ik gok dat het pure onnadenkendheid is dat hij zo op die vraag antwoord. Hij geeft een eerlijk antwoord, niet bedenkend dat het gelijk op de hoofdpagina van de NOS komt en zijn partij beschadigd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:44:41 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194650426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dan sloopt Omtzigt toch alleen de partij? Als hij op zo'n geniepige manier de partijleider een mes in de rug steekt, wordt hij zelf echt geen leider hoor.

Ik gok dat het pure onnadenkendheid is dat hij zo op die vraag antwoord.
Nouja ook al verliest het CDA een verkiezing, daar komen ze wel weer bovenop. En Omtzigt hoop met hemzelf aan het roer natuurlijk.

Natuurlijk loopt hij zelf ook risico. Maar hij zal wel iets ze zeker van zijn populariteit zijn. Het doet een beetje aan Rita Verdonk denken.
pi_194650438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap ook niet wat hij denkt te winnen, behalve het beschadigen van zijn partij?
Ik vond Pieter Omtzigt vanmorgen bij Twan Huys ook zo ontwijkend antwoorden over deze kwestie (Bij 1 op 1 vanaf 11:30 uur). En ook over de kinderopvangtoeslagaffaire.
Op basis van dit vraaggesprek vond ik hem absoluut geen goede potentiële lijsttrekker voor het CDA.
pi_194650482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik vond Pieter Omtzigt vanmorgen bij Twan Huys ook zo ontwijkend antwoorden over deze kwestie (Bij 1 op 1 vanaf 11:30 uur). En ook over de kinderopvangtoeslagaffaire.
Op basis van dit vraaggesprek vond ik hem absoluut geen goede potentiële lijsttrekker voor het CDA.
Als kamerlid, zeker als onderdeel van de coalitie, kun je natuurlijk ook gewoon niet altijd vrijuit spreken. Nu al weer de staatssecretarissen aanvallen die er nog maar net zitten zou bijvoorbeeld echt niet netjes zijn.
pi_194650510
En Omtzigt die zijn vrouw gebruikt om te laten horen dat de stemprocedure niet klopt, is hetzelfde als die vrouw die haar dochter als getuige gebruikt om bij de ING te beweren dat haar ¤ 1.000 opname uit de pinautomaat niet gebeurd is.
pi_194650578
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als kamerlid, zeker als onderdeel van de coalitie, kun je natuurlijk ook gewoon niet altijd vrijuit spreken. Nu al weer de staatssecretarissen aanvallen die er nog maar net zitten zou bijvoorbeeld echt niet netjes zijn.
Ja dat klopt. Maar hij draagt zelf ook niet echt oplossingen aan. Alleen beweert hij dat er al miljoenen zijn uitgegeven aan externe adviseurs van Deloitte en de BDO-groep over deze affaire,

Met mijn boerenverstand had ik gewoon had ik gewoon aan de mensen met klachten uitgekeerd, indien zij nog steeds lopend recht op de KOT hebben, en die kun je nadien nog controleren en eventueel bij teveel uitkering nog verrekenen in de toekomst..
pi_194650696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar hij draagt zelf ook niet echt oplossingen aan. Alleen beweert hij dat er al miljoenen zijn uitgegeven aan externe adviseurs van Deloitte en de BDO-groep over deze affaire,

Met mijn boerenverstand had ik gewoon had ik gewoon aan de mensen met klachten uitgekeerd, indien zij nog steeds lopend recht op de KOT hebben, en die kun je nadien nog controleren en eventueel bij teveel uitkering nog verrekenen in de toekomst..
Maar verrekenen lukt dus vaak niet. Een deel van die mensen zit in de schuldsanering en een heleboel hebben schulden. Geld dat je uitkeert zal dus gelijk verdwijnen, later terughalen is geen optie.

Ik snap dus wel dat je het zorgvuldig moet doen, het is alleen jammer dat dat zo ontzettend lang duurt.
pi_194652376
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:41 schreef Hanca het volgende:
Ik gok dat het pure onnadenkendheid is dat hij zo op die vraag antwoord. Hij geeft een eerlijk antwoord, niet bedenkend dat het gelijk op de hoofdpagina van de NOS komt en zijn partij beschadigd.
Pieter Omzigt is een te slimme politicus om dit uit onnadenkendheid te doen, zie ook zijn stunt met Hoekstra die hem opeens ging steunen. Hij weet precies waar hij mee bezig is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_194652506
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:57 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Pieter Omzigt is een te slimme politicus om dit uit onnadenkendheid te doen, zie ook zijn stunt met Hoekstra die hem opeens ging steunen. Hij weet precies waar hij mee bezig is.
Hoekstra heeft niemand gesteund, het enige wat Hoekstra heeft gezegd is dat hij beschikbaar is. Is hij ook onder De Jonge, heeft hij ook aangegeven.

Omtzigt flapt er juist wel vaker wat uit, staat hij om bekend. Hij is heel vaak niet diplomatiek genoeg. Het gesprek ging ook vooral over de toeslagen, op zijn twitter zie ik zo snel niks hier over (wel staat zijn kandidaatschap nog vastgepind bovenaan).
pi_194654083
Nu weer dit stuk in de T. https://www.telegraaf.nl/(...)en-team-van-te-maken

Ongekend harde uithalen. Wat is er toch in godsnaam aan de hand bij het CDA? Waarom komt dit toch ineens allemaal los?
zie email 27 oktober
pi_194654178
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:04 schreef Hanca het volgende:
Hoekstra heeft niemand gesteund, het enige wat Hoekstra heeft gezegd is dat hij beschikbaar is. Is hij ook onder De Jonge, heeft hij ook aangegeven.

Ja maar Aangezien de jonge zelf premiers kandidaat is voor het CDA is was het natuurlijk vrij duidelijk dat Hoekstra met die opmerking zijn steun uitsprak voor Omtzigt. dat werd ook door iedereen zo geïnterpreteerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:
Nu weer dit stuk in de T. https://www.telegraaf.nl/(...)en-team-van-te-maken

Ongekend harde uithalen. Wat is er toch in godsnaam aan de hand bij het CDA? Waarom komt dit toch ineens allemaal los?
ik kan het artikel niet helemaal lezen omdat ik niet bij de betaalmuur de telegraaf kan. kan iemand hier de hele tekst delen.

maar als die uitspraak die in de kop genoemd staat van Omtzigt is dan is dat inderdaad wel erg bijzonder. en dan is hij ook een bijzonder slechte verliezer.

[ Bericht 0% gewijzigd door DestroyerPiet op 20-08-2020 21:41:21 (hele artikel gelezen en was geen omzigt uitspraak) ]
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_194654189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Ja maar Aangezien de jonge zelf premiers kandidaat is voor het CDA is was het natuurlijk vrij duidelijk dat Hoekstra met die opmerking zijn steun uitsprak voor Omtzigt. dat werd ook door iedereen zo geïnterpreteerd.
[..]

ik kan het artikel niet helemaal lezen omdat ik niet bij de betaalmuur de telegraaf kan. kan iemand hier de hele tekst delen.

maar als die uitspraak die in de kop genoemd staat van Omtzigt is dan is dat inderdaad wel erg bijzonder. en dan is hij ook een bijzonder slechte verliezer.
Quote van een anonieme CDA'er.
zie email 27 oktober
  donderdag 20 augustus 2020 @ 21:49:00 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194654495
Lijkt erop dat Omtzigt een beetje een Verdonk-strategie voert.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 21:53:26 #218
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194654578
Wil hij zelf een partij oprichten?
pi_194654595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:49 schreef Hexagon het volgende:
De vraag is of dit uit de Omtzigt hoek komt. Het staat in de T. dus de kans dat de VVD iets heeft ingestoken is ook nog aanwezig. Die hebben hier natuurlijk wel belang bij.
zie email 27 oktober
pi_194654601
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me sterk, volgens mij valt het nogal over Omtzigt heen, die heeft er verder geen tweet of opmerking aan gewijd.

Dat De Telegraaf net zo lang is gaan bellen tot ze een boze CDAer vonden (ook nog anoniem, iemand die met naam wilde konden ze niet vinden) verbaast me dan weer niks.
pi_194654662
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De vraag is of dit uit de Omtzigt hoek komt. Het staat in de T. dus de kans dat de VVD iets heeft ingestoken is ook nog aanwezig. Die hebben hier natuurlijk wel belang bij.
Ik denk dat het puur Telegraaf is. Als die kunnen stoken, zullen ze het niet laten. Hebben ze de VVD niet voor nodig, doen ze zelfs bij hun thuisclub Ajax bij het voetbal. Doen ze ook bij de VVD.
pi_194654701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat het puur Telegraaf is. Als die kunnen stoken, zullen ze het niet laten. Hebben ze de VVD niet voor nodig, doen ze zelfs bij hun thuisclub Ajax bij het voetbal. Doen ze ook bij de VVD.
Als voetbalfan moet ik onmiddellijk aan deze clip denken:
Maar je kunt inderdaad wel eens gelijk hebben. Actiekrant.
zie email 27 oktober
  donderdag 20 augustus 2020 @ 22:10:56 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194654914
Misschien was het Mona Keijzer wel :D
pi_194655072
Het stoken bij Ajax hangt altijd af van wie daar de hoofdtrainer is en welke ingangen ze hebben (zaakwaarnemers, bestuurders). Valentijn Driessen is nogal close met Rob Jansen, bijvoorbeeld. Daarom had De Boer het een stuk makkelijker destijds.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194658048
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, volgens mij valt het nogal over Omtzigt heen, die heeft er verder geen tweet of opmerking aan gewijd.

Dat De Telegraaf net zo lang is gaan bellen tot ze een boze CDAer vonden (ook nog anoniem, iemand die met naam wilde konden ze niet vinden) verbaast me dan weer niks.
Volgens de T. heeft hij Pieter Omtzigt gisteren alsnog nadere opheldering over de verkiezing bij het partijbestuur opgevraagd, terwijl hij de dag daarvoor de uitleg van het partijbestuur nog accepteerde..

Trouwens de vrouw van Omtziigt had al op de dag van de uitslag gemeld over de 'Dank voor uw stem o[ Hugo de Jonge'.
De vraag bij mij is, hoe kan een notaris controleren of zo'n anonieme computerstemming juist is verlopen?
In een spotprentje in de krant van vandaag zie ik de notaris worstelen met de beoordeling van de "Dank u voor de stem op Hugo Omtzigt'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')