abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2020 @ 15:41:44 #101
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_194053317
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit de definitieve nagel aan de doodskist van De Jonge gaat worden
Dit is een absolute game changer. Natuurlijk zegt hij dat hij geen voorkeur uitspreekt maar eigenlijk doet hij dit wel, Hugo heeft namelijk aangegeven zelf premier te willen worden.

Overigens is het natuurlijk duidelijk dat Rutte het gewoon weer gaat worden.
AFCA!
pi_194053325
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:34 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Ik ben het daarmee oneens.

Als je kijkt naar de versnippering in de politiek, het succes van een gloednieuwe populistische partij zoals FvD en een on-democratische partij zoals de PVV die maar een lid hebben en de halve grondwet willen veranderen kan je niet ontkennen dat er grote problemen liggen in de maatschappij.

Tenzij je onder een rots hebt geleefd en geen rapporten hebt gelezen de afgelopen jaren waarin de kloof tussen de elite en de arme kloof groter is geworden.

Of je bent tevreden met wat je hebt of hoort zelf tot de elite.
Nee, ik hoor zeker niet bij de elite, maar ik hoor ook niet bij die klagende mensen die onmogelijke dingen van de overheid verwachten. Als de overheid heel erg zijn best doet scheelt hun beleid misschien 2% op jouw koopkracht, als jij van 36 uur naar 40 uur gaat scheelt het meer dan 10%. Als jij opslag krijgt is het ook altijd meer dan 2%. Je moet voor de portemonnee van mensen niet te veel naar de overheid kijken.

En wat ze dan wel aan financieel beleid hebben gedaan de afgelopen jaren was gewoon prima, niet voor niets dat bijvoorbeeld Klaver op prinsjesdag ook zeer tevreden was.

Verkiezingen gaan gelukkig over belangrijkere dingen dan geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194053381
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:41 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Dit is een absolute game changer. Natuurlijk zegt hij dat hij geen voorkeur uitspreekt maar eigenlijk doet hij dit wel, Hugo heeft namelijk aangegeven zelf premier te willen worden.

Overigens is het natuurlijk duidelijk dat Rutte het gewoon weer gaat worden.
Ik denk eigenlijk dat dit ook wel mee valt, het gros van de CDA stemmers is realistisch genoeg om te weten dat ze geen premier leveren. En ik vraag me ook af of ze bij het CDA niet ook gewoon liever premier De Jonge zien, dat is ook gewoon een prima kandidaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 12 juli 2020 @ 15:47:52 #104
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_194053465
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat dit ook wel mee valt, het gros van de CDA stemmers is realistisch genoeg om te weten dat ze geen premier leveren. En ik vraag me ook af of ze bij het CDA niet ook gewoon liever premier De Jonge zien, dat is ook gewoon een prima kandidaat.
Hoekstra komt veel beter over dan marketingboy Hugo.
AFCA!
pi_194053495
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, ik hoor zeker niet bij de elite, maar ik hoor ook niet bij die klagende mensen die onmogelijke dingen van de overheid verwachten. Als de overheid heel erg zijn best doet scheelt hun beleid misschien 2% op jouw koopkracht, als jij van 36 uur naar 40 uur gaat scheelt het meer dan 10%. Als jij opslag krijgt is het ook altijd meer dan 2%. Je moet voor de portemonnee van mensen niet te veel naar de overheid kijken.

En wat ze dan wel aan financieel beleid hebben gedaan de afgelopen jaren was gewoon prima, niet voor niets dat bijvoorbeeld Klaver op prinsjesdag ook zeer tevreden was.

Verkiezingen gaan gelukkig over belangrijkere dingen dan geld.
"Koopkracht"

Ik hoop dat de overheid toch wel meer mag doen dan alleen de koopkracht beheersen. Dat de halve publieke sector op zijn gat ligt en er allemaal misstanden zijn bij de Belastingdienst, UWV en bij de politie dat neem je maar voor lief?

Als de politiek faalt en de kloof tussen rijk en arm harder groeit, grote bedrijven geen belasting betalen en subsidies krijgen en corruptie de boventoon voert dan is het niet raar dat het versnippert.
pi_194053499
https://t.co/0VKjA2g5zg?amp=1
Hoekstra laat weten beschikbaar te zijn als premierkandidaat voor Omtzigt. Is dit dan de gamechanger?
zie email 27 oktober
pi_194053642
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:47 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Hoekstra komt veel beter over dan marketingboy Hugo.
Dat vind ik eerlijk gezegd niet, in een debat komt Hoekstra met veel meer managertaal en marketingpraat dan De Jonge. Waarmee ik Hoekstra nuet af wil kraken, een prima minister van financiën.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:59:29 #108
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_194053665
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd niet, in een debat komt Hoekstra met veel meer managertaal en marketingpraat dan De Jonge.
Ik vind De Jonge eerlijk gezegd juist nooit inhoudelijk op dingen ingaan maar in algemeenheden praten. Maar we kunnen hier anders naar kijken :)
AFCA!
pi_194053697
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:49 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Dat de halve publieke sector op zijn gat ligt en er allemaal misstanden zijn bij de Belastingdienst, UWV en bij de politie, dat neem je maar voor lief?

De halve publieke sector ligt niet op zijn gat, ik doe niet aan die SP kretologie. Totaal onzinnig. Er gaat inderdaad wel veel mis bij de belastingdienst en het UWV, dat is algemeen bekend en daar wordt ook aan gewerkt. Ik heb ook 0% de illusie dat dat met een ander kabinet anders was geweest.
pi_194053718
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:59 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik vind De Jonge eerlijk gezegd juist nooit inhoudelijk op dingen ingaan maar in algemeenheden praten. Maar we kunnen hier anders naar kijken :)
Dat is zo bij de hele grote algemene zorgdebatten, maar bij de kleinere debatten helemaal niet. Die grote debatten moet je ook algemeen houden, de details doen ze altijd in de schriftelijke beantwoording.
pi_194053776
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

De halve publieke sector ligt niet op zijn gat, ik doe niet aan die SP kretologie. Totaal onzinnig. Er gaat inderdaad wel veel mis bij de belastingdienst en het UWV, dat is algemeen bekend en daar wordt ook aan gewerkt. Ik heb ook 0% de illusie dat dat met een ander kabinet anders was geweest.
Een bedrijf waar veel mis bij gaat gaat failliet. Maar als het overheidsorganen zijn die burgers tonnen ten onrechte laat terugbetalen en belastinggeld verspilt aan falende IT systemen bijv is het geen probleem?
pi_194053939
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:06 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Een bedrijf waar veel mis bij gaat gaat failliet. Maar als het overheidsorganen zijn die burgers tonnen ten onrechte laat terugbetalen en belastinggeld verspilt aan falende IT systemen bijv is het geen probleem?
Jawel. Daarom moet je er ook wat aan doen. Maar dit komt onder alle kabinetten voor, ook als Wouter Bos op financiën zit. En weet je: het komt ook letterlijk in alle democratische landen voor. En ook bij alle grote bedrijven trouwens. Net als bij de grote verandering van het zorgsysteem: het waren 4 grote wijzigingen. 3 gingen nagenoeg perfect, alleen bij de PGBs ging een percentage verkeerd. Vervolgens is Van Rijn de kop van jut, terwijl het juist een gigantisch knappe prestatie was. Sommige mensen willen alleen zien wat er mis gaat en kijken niet verder dan hun neus lang is.
pi_194054069
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel. Daarom moet je er ook wat aan doen. Maar dit komt onder alle kabinetten voor, ook als Wouter Bos op financiën zit. En weet je: het komt ook letterlijk in alle democratische landen voor. En ook bij alle grote bedrijven trouwens. Net als bij de grote verandering van het zorgsysteem: het waren 4 grote wijzigingen. 3 gingen nagenoeg perfect, alleen bij de PGBs ging een percentage verkeerd. Vervolgens is Van Rijn de kop van jut, terwijl het juist een gigantisch knappe prestatie was. Sommige mensen willen alleen zien wat er mis gaat en kijken niet verder dan hun neus lang is.
Klopt. Daarom heet het ook corruptie. Ten slotte komen witte boorden er makkelijk mee weg en is het niet hun geld.

Beetje vergelijkbaar met het Fyra debacle en graaiers vroeger bij de woningbouw.
pi_194054133
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:50 schreef trein2000 het volgende:
https://t.co/0VKjA2g5zg?amp=1
Hoekstra laat weten beschikbaar te zijn als premierkandidaat voor Omtzigt. Is dit dan de gamechanger?
Toch wel een beetje symboolpolitiek. Zowel De Jonge als Hoekstra worden allebei geen premier
pi_194054160
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:20 schreef CapoCan het volgende:

[..]
Daarom heet het ook corruptie.
Als er corruptie was zouden ze veroordeeld worden. Het is gewoon logisch dat een bepaald percentage van zulke grote projecten helemaal mis gaat, zeker als je zoals de overheid niet de salarissen wil uitgeven om de toppers binnen te halen. Fyra was ook geen corruptie.
pi_194054361
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als er corruptie was zouden ze veroordeeld worden. Het is gewoon logisch dat een bepaald percentage van zulke grote projecten helemaal mis gaat, zeker als je zoals de overheid niet de salarissen wil uitgeven om de toppers binnen te halen. Fyra was ook geen corruptie.
Uhhhh nee. Witteboordencriminaliteit wordt bijna niet op gehandhaafd. Althans ik kan mij niet herinneren de laatste keer dat er iemand ervoor is veroordeeld.
  maandag 13 juli 2020 @ 09:06:07 #117
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194064896
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:41 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Nah. Kijk, je weet van de Jonge dat 'ie de regering in gaat als het kan. Je weet van Omzicht dat hij sowieso in de kamer blijft. Ook is het wel duidelijk dat als er geregeerd wordt dat ook Hoekstra weer van de partij is.

Linksom of rechtsom zit Omzicht dus in de Kamer, en de Jonge in de regering (ik ga er vanuit dat het CDA gaat meeregeren). Misschien wordt Omzicht -met de huidige stemresultaten- wel fractievoorzitter zodra de Jonge de regering in duikt. Daar zou 'ie ook belanden als hij dit zou winnen. Dus op wie je ook stemt, de poppetjes komen vrijwel altijd op dezelfde plek uit.

Waar de stem dus feitelijk over gaat is wie het best een verkiezingscampagne kan trekken / het meeste stemmen kan trekken. Ik denk dat dat de Jonge is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_194065500
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:49 schreef CapoCan het volgende:

[..]

"Koopkracht"

Ik hoop dat de overheid toch wel meer mag doen dan alleen de koopkracht beheersen. Dat de halve publieke sector op zijn gat ligt en er allemaal misstanden zijn bij de Belastingdienst, UWV en bij de politie dat neem je maar voor lief?

Als de politiek faalt en de kloof tussen rijk en arm harder groeit, grote bedrijven geen belasting betalen en subsidies krijgen en corruptie de boventoon voert dan is het niet raar dat het versnippert.
Lubach :')
2.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:33:03 #119
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194067308
Het moddergooien is begonnen lees ik, de Jonge haalt uit naar 'baantjes verdelen' Omtzigt

Toch weer PvdA taferelen?
Laffe huichelaar
  maandag 13 juli 2020 @ 12:44:53 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194067455
De Jonge is een beetje in paniek lijkt het
  maandag 13 juli 2020 @ 13:04:26 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194067698
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:44 schreef Hexagon het volgende:
De Jonge is een beetje in paniek lijkt het
Ja, terwijl hij dat helemaal niet zou hoeven zijn..... beetje jammer dit.

Oh wacht.... Hoekstra spreekt zich niet uit voor Omtzigt maar.....

quote:
Banenspel

Minister van Financiën Wopke Hoekstra, lang gezien als kroonprins van het CDA, zei vandaag in de Telegraaf bereid te zijn minister of premier te worden als Omtzigt lijsttrekker wordt. Formeel spreekt Hoekstra geen steun uit voor één van de twee, maar De Jonge heeft altijd gezegd zelf premier te willen worden. Omtzigt heeft die ambitie niet, en zegt Hoekstra graag in een nieuw kabinet terug te zien.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tje-van-vroeger.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 juli 2020 @ 13:24:38 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194067988
Wordt het toch weer ouderwets CDA :7
pi_194067995
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:24 schreef Hexagon het volgende:
Wordt het toch weer ouderwets CDA :7
Met ouderwets weinig zetels hoop ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 13 juli 2020 @ 13:33:00 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194068119
Heel rechts Nederland is aan het juichen voor Omtzigt, want er zijn nog niet genoeg rechtse afbraakpartijen. Een ongehoorde stem in dit land :').
Antifa
  maandag 13 juli 2020 @ 13:36:13 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194068178
Maar is Omzigt zo rechts dan? Hij is vooral een lastpak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')