abonnement Unibet Coolblue
pi_193849480
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die 2 totaal verschillende reacties van het Amerikaanse publiek worden veroorzaakt door de media. Er zijn de afgelopen maanden honderden blanken op uiterst wrede wijze door negers vermoord wereldwijd. Er wordt echter totaal geen media-aandacht aan gegeven, noch wordt opgeroepen tot protest. Bij GF wordt de oorlogstam voortdurend betrommeld en er worden protesten georganiseerd. het is gewoon allemaal georchestreerd en er wordt heel bewust een incident uitgekozen om de meute op de been te krijgen voor een politiek doel.
Kijk eens hoeveel onredelijke extreem-linkse, ‘anti-racistische’ eisen al ingewilligd zijn de afgelopen weken (Zwarte Piet, Witte de With etc..). het is echt gewoon allemaal een keuze, opzet.


Een vers voorbeeld. Een van de tienduizenden. Visa versa had deze foto een paar uur later op alle billboards gestaan, van New York tot Amsterdam.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 juni 2020 @ 20:39:17 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193849555
quote:
Man opent vuur op vreedzame Black Lives Matter-betoging



Bij een vreedzame betoging tegen politiegeweld in een park in Louisville - in de Amerikaanse staat Kentucky - is zaterdagavond lokale tijd een dode gevallen nadat een man in de menigte schoot. Dat meldt The New York Times. Mensen waren er bijeengekomen om gerechtigheid te vragen voor Breonna Taylor, een 26-jarige hulpverleenster die in maart gedood werd door de politie. Opgelet: onderstaande video bevat schokkende beelden.

Video bij bron

De schietpartij vond plaats rond 21 uur in Jefferson Square Park. Op videobeelden die op sociale media werden verspreid, is te zien hoe de man tientallen schoten afvuurde, waarna demonstranten dekking zoeken tussen de tenten en bankjes in het park. De politie van Louisville meldt dat een man ter plekke omkwam. Een andere neergeschoten persoon werd naar het ziekenhuis gebracht, maar liep geen levensbedreigende verwondingen op.

“Dakloze man”
Of de schutter is opgepakt, is nog niet duidelijk. Het zou gaan om een dakloze die het park uit werd gezet met het oog op de bijeenkomst van de Black Lives Matter-beweging. De politie heeft het park ontruimd om de schietpartij te onderzoeken. “Rechercheurs proberen zo veel mogelijk informatie te verzamelen, om al degenen die betrokken waren bij het incident, te identificeren”, klonk het.

In Jefferson Square Park wordt al wekenlang geprotesteerd tegen politiegeweld, na de dood van de zwarte Amerikaan George Floyd (46) in Minneapolis vorige maand. Zijn overlijden door toedoen van het hardhandig optreden van een blanke politieagent wakkerde ook de verontwaardiging over de dood van de 26-jarige Breonna Taylor opnieuw aan.

Ambulancemedewerker
Deze Afro-Amerikaanse vrouw kwam op 13 maart om het leven door politiekogels tijdens een inval in haar huis in Louisville. De agenten waren op zoek naar een drugscrimineel die - kennelijk zonder dat ze het wisten - al in de gevangenis zat en helemaal niet in het appartementencomplex verbleef. Ze openden het vuur als reactie op een schot van Breonna’s vriend Kenneth Walker, die dacht dat er inbrekers waren. Breonna Taylor, een ambulancemedewerker, liet daarbij het leven.

https://www.hln.be/nieuws(...)r-betoging~a0c7837e/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 juni 2020 @ 20:39:21 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193849557
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 juni 2020 @ 20:40:53 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193849593
Alleen maar verliezers hier. Niemand heeft de intentie tot een oplossing te komen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 29 juni 2020 @ 20:44:25 #230
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_193849661
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:40 schreef daNpy het volgende:
Alleen maar verliezers hier. Niemand heeft de intentie tot een oplossing te komen.
Jammer ja.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 juni 2020 @ 20:47:46 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193849722
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 juni 2020 @ 20:56:16 #232
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193849848
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:46 schreef Red_85 het volgende:
Je citeert mijn reactie wel maar je gaat niet in op de inhoud, maar vooruit.
quote:
[..]

Zodra je:
Churchill gaat bekladden
Niet eens naar iemand wil luisteren die even komt uitleggen hoe de historie werkelijk in elkaar zit
Winkels gaat plunderen omdat iemand dood is
De politie gaat aanvallen omdat ze gewoon politie agenten zijn
Auto's gaat vernielen omdat ze wit zijn
Mensen tot knielen dwingt omdat ze blank zijn
mensen gaat bewerken met een skatebord omdat ze niet de juiste mening hebben
Gandhi van zn sokkel aftrekt
Columbus beschadigd
De historie alleen uitlegt in je eigen denkbeeld
Niet wil luisteren naar het commentaar
Wat jij doet is alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht, afschilderen als vernielers, plunderaars en relschoppend tuig en daardoor de legitimiteit van de protesten onderuit (proberen te) schoffelen. Daarmee doe je de mensen die (geheel terecht) bijzonder ontevreden zijn over veel zaken in de VS ernstig te kort. Het is heel makkelijk om alle protesten weg te zetten als rooftochten, om het dan niet meer over de oorzaken van de gigantische onvrede te (hoeven) hebben. Denk aan: institutioneel racisme, gigantische sociaal-economische verschillen, afnemende sociale mobiliteit, het verrotte politieapparaat, de uitgeklede publieke sector, groeiende kansenongelijkheid, et cetera.

Maar we kunnen het ook even over de relschoppers hebben hoor. Volgens jou zijn dat er dus héél veel. Nu, wanneer je het goed hebt, dan ga je niet plunderen of vernielen. Je zou ook eens kunnen nadenken over hoe het komt dat, volgens jou in elk geval héél veel, mensen op rooftocht gaan. Kom je weer op het bovenstaande (incomplete) lijstje uit.
quote:
Over welke ratio moeten we het dan hebben?
Jouw ratio. Dat JIJ je stellingen van gewicht moet voorzien met ratio, logica, argumenten, in plaats van zomaar wat roepen.
quote:
Dan kan je wel met leuke onderzoekjes aankomen die wat instellingen hebben gemaakt, maar als je niet eens je logica of argumenten kan brengen op een normale manier zonder geschreeuw naar je harses te krijgen
Wij zijn toch in discussie? Ik breng toch argumenten in op een normale manier (waar vervolgens niet op gereageerd wordt, maar oké)? En die "leuke onderzoekjes" leggen anders wel prima de vinger op de zere plek.

Nogmaals: niemand zegt dat de zwarte gemeenschap niet ook een eigen verantwoordelijkheid heeft, maar hoe verwacht je dat de zwarte gemeenschap zichzelf omhoog trekt wanneer je ze het bijzonder moeilijk maakt?
quote:
, dan moet je even gaan nadenken over wat voor ongeciviliseerd volk je het hebt.
Aha, hoe komt dat? En hoe zou je daar wat aan kunnen doen?
quote:
Voor de rest is er geen woord te wisselen met blm'ers. Nee, rammen op alles en de blanke is kut omdat die blank is.
Maar wel geld eisen en een 50 jarig ontwikkelingsplan. Jaaaaaaaaja.
LEKKER. BOOS. ZIJN.

Gelukkig voer jij wel een inhoudelijke discussie, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 29-06-2020 21:04:00 ]
Huilen dan.
  maandag 29 juni 2020 @ 21:03:05 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193849939
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:06 schreef Enchanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beide voorbeelden zijn exemplarisch voor excessief politiegeweld. De dood van Floyd is exemplarisch voor hoe de zwarte bevolking onevenredig vaak het slachtoffer daarvan is.
Huilen dan.
  maandag 29 juni 2020 @ 21:09:49 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193850037
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:56 schreef Isdatzo het volgende:
alle demonstranten, waarvan het overgrote deel vreedzaam en oprecht...
Er zijn er hier een paar die dat steevast lopen te verkondigen... Je hoeft ondertussen geen krant, webpage of wat dan ook maar open te slaan om te zien dat dat ver bezijden de waarheid is.
pi_193850128
Toch mogelijk enigszins relevant aan dit topic; website Reddit heeft niet alleen ~2000 subreddits verbannen vanuit politiek oogpunt, maar ook een nieuwe policy waarin de regels omtrent hate speech niet meer gelden als je een "meerderheid" bent :')



Honk *O*
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 juni 2020 @ 21:21:03 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193850187
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Beide voorbeelden zijn exemplarisch voor excessief politiegeweld. De dood van Floyd is exemplarisch voor hoe de zwarte bevolking onevenredig vaak het slachtoffer daarvan is.
Dit is zeker ook excessief politiegeweld tegen een zwarte man?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 juni 2020 @ 21:26:21 #237
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193850292
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Beide voorbeelden zijn exemplarisch voor excessief politiegeweld. De dood van Floyd is exemplarisch voor hoe de zwarte bevolking onevenredig vaak het slachtoffer daarvan is.
Blanke komen vaker om het leven door politie 'geweld' , er leven natuurlijk ook veel meer blanken in Amerika , daarentegen zijn donkere mensen weer veel vaker betrokken van delicten.
Ik denk dat we het er wel over eens zijn , dat er te veel mensen (elke dode is er één te veel) door onnodig politie geweld om het leven komen.
Ik ben inmiddels overleden
pi_193850666
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:17 schreef Eufonie het volgende:
Toch mogelijk enigszins relevant aan dit topic; website Reddit heeft niet alleen ~2000 subreddits verbannen vanuit politiek oogpunt, maar ook een nieuwe policy waarin de regels omtrent hate speech niet meer gelden als je een "meerderheid" bent :')

[ afbeelding ]

Honk *O*
Het is een internationaal toegankelijke site dus meerderheid op welke schaal? Blanken zijn globaal gezien namelijk een piepkleine minderheid. Ook onder jongeren zijn blanken in een toenemend aantal landen een minderheid. En deugende marxisten zijn een meerderheid op Reddit.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193850710
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:45 schreef LLOD het volgende:

[..]

Het is een internationaal toegankelijke site dus meerderheid op welke schaal? Blanken zijn globaal gezien namelijk een piepkleine minderheid. Ook onder jongeren zijn blanken in een toenemend aantal landen een minderheid. En deugende marxisten zijn een meerderheid op Reddit.
Daar heb je logischerwijs gelijk in, alleen stiekem weten we beide dat Reddit hier blanke mensen(/mannen) mee bedoeld :')

Momenteel kan je alleen op r/Blackpeopletwitter posten als je bewijs levert dat je zwart bent :') . Dat mag natuurlijk wel :')

quote:
If you are black please send us a modmail with a picture of your forearm beside a handwritten note with your username, the date, and time. Upload the photo to Imgur and send us the Imgur link in modmail explicitly letting us know you are applying as black so we can flair you appropriately.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193850791
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:48 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Daar heb je logischerwijs gelijk in, alleen stiekem weten we beide dat Reddit hier blanke mensen(/mannen) mee bedoeld :')

Momenteel kan je alleen op r/Blackpeopletwitter posten als je bewijs levert dat je zwart bent :')
[..]

Best ziek eigenlijk. Omgekeerd was zo een sub voorgoed verbannen.

Ze durven het nog net niet aan om 'niet voor witten' op de banner te plaatsen, maar dat gaat nog wel komen.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193850797
Deze jongens zijn echt zo leip, Vrouw is dik door Trump en racisme _O-

Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 29 juni 2020 @ 22:09:12 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193851058
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn er hier een paar die dat steevast lopen te verkondigen... Je hoeft ondertussen geen krant, webpage of wat dan ook maar open te slaan om te zien dat dat ver bezijden de waarheid is.
Allerminst. Er zijn (letterlijk) vele miljoenen mensen op de been geweest. Als mijn stelling ver bezijden de waarheid was, en het merendeel van de demonstranten géén vreedzame bedoelingen had, dan stond er inmiddels geen enkel gebouw meer overeind in de VS.

Demonstraties tot 8 juni:



De demonstraties afschilderen als bendes plunderaars en relschoppers is werkelijk bijzonder onnozel.
Huilen dan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 29 juni 2020 @ 22:18:16 #243
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193851198
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:53 schreef maryen65 het volgende:
Deze jongens zijn echt zo leip, Vrouw is dik door Trump en racisme _O-

Dit is keihard sarcasme en dat is alleen maar goed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 29 juni 2020 @ 22:18:30 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193851204
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:26 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Blanke komen vaker om het leven door politie 'geweld' , er leven natuurlijk ook veel meer blanken in Amerika , daarentegen zijn donkere mensen weer veel vaker betrokken van delicten.
Ook wanneer je corrigeert voor de demografie van de VS en de hogere criminaliteit onder de zwarte gemeenschap dan zijn ze nog steeds onevenredig vaak slachtoffer van politiegeweld.

Persoonlijk vind ik de ongelijkheden die je in de rechtspraak ziet nog veel stuitender. Zie bijvoorbeeld het overzicht in de OP.
quote:
Ik denk dat we het er wel over eens zijn , dat er te veel mensen (elke dode is er één te veel) door onnodig politie geweld om het leven komen.
Daar zijn we het zeker over eens ^O^ .
Huilen dan.
  maandag 29 juni 2020 @ 22:25:28 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193851370
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:09 schreef Isdatzo het volgende:

De demonstraties afschilderen als bendes plunderaars en relschoppers is werkelijk bijzonder onnozel.
Leuk dat kaartje, het zegt alleen niks. Ik zie nergens dat het allemaal lekker vreedzaam is gegaan he.

Maar goed, whatever floats your boat.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 juni 2020 @ 22:30:51 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193851471
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:12 schreef Aurelius het volgende:
Ordinaire propaganda is het

xshularx twitterde op maandag 29-06-2020 om 02:27:26 A couple has come out of their house and is pointing guns at protesters in their neighborhood #StLouis #lydakrewson https://t.co/ZJ8a553PAU reageer retweet
JoshD0110 twitterde op maandag 29-06-2020 om 06:12:02 @:RyanzoPerez Those aren't peaceful protest marchers... they're on private property! They marched right through the gate at the street, then right up the driveway to the front of the house. At that point they're trespassing on private property and qualify as a mob. How would you feel? https://t.co/cmC5KUUpYQ reageer retweet
Ze roepen “defund the police” en zijn dan verwonderd dat de mensen het recht in eigen handen nemen. Na de plunderingen van de voorbije weken is het toch niet zo verwonderlijk dat in een land zoals de VS iemand een machinegeweer tevoorschijn haalt om zijn woning en familie te beschermen.

Deze man is een held _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 juni 2020 @ 22:34:27 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193851525
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leuk dat kaartje, het zegt alleen niks. Ik zie nergens dat het allemaal lekker vreedzaam is gegaan he.

Maar goed, whatever floats your boat.
Punt is (zoals ik net ook al zei): als het allemaal rooftochten waren (immers, nogmaals: miljoenen mensen op de been), dan stond er geen gebouw meer overeind in de grote steden in de VS.

Verder zijn veel van de ongeregeldheden ook ontstaan na discutabel optreden van de ordehandhavers, bijvoorbeeld omdat één of andere idioot zo nodig even uit z'n bunker moest en met een bijbel op de foto wilde voor een kerk en er daarvoor een straat schoongeveegd diende te worden met traangas en 'less lethal weapons'. .

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 29-06-2020 22:40:27 ]
Huilen dan.
  maandag 29 juni 2020 @ 22:38:37 #248
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193851601
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leuk dat kaartje, het zegt alleen niks. Ik zie nergens dat het allemaal lekker vreedzaam is gegaan he.

Maar goed, whatever floats your boat.
Het zegt dat een heel laag percentage aan het rellen en plunderen was geweest.
  maandag 29 juni 2020 @ 22:44:30 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193851702
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Punt is (zoals ik net ook al zei): als het allemaal rooftochten waren (immers, nogmaals: miljoenen mensen op de been), dan stond er geen gebouw meer overeind in de grote steden in de VS.

Verder zijn veel van de ongeregeldheden ook ontstaan na discutabel optreden van de ordehandhavers, bijvoorbeeld omdat één of andere idioot zo nodig even uit z'n bunker moest en met een bijbel op de foto wilde voor een kerk en er daarvoor een straat schoongeveegd diende te worden met traangas en 'less lethal weapons'. .
Het een sluit het ander niet uit.
  maandag 29 juni 2020 @ 22:46:04 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')