De vraag gaat voor mij niet eens over schuld, vaak is er denk ik niet 1 schuldige, maar is het domme pech, waarschijnlijk of mogelijk gecombineerd een stukje onverantwoordelijkheid. Of helemaal bizarre pech, geestesziekte.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:51 schreef Detoeschouwer het volgende:
[..]
Ik durf het te betwijfelen, vind het moeilijk te geloven dat al die lui dakloos zijn geraakt door omstandigheden buiten hun eigen controle. Er zullen de nodige drugsverslaafden, relschoppers, anarchisten, criminelen en ander schorem ertussen zitten. Niet dat ze overigens geen vaste woonplek verdienen. Maar wel verklaarbaar.
Of zijn de huurprijzen anders in Minneapolis zo onvoorstelbaar retehoog?
Eh nee, wel iets meer dan dat. Het is niet bepaald een verzorgingsstaat zoals we die in Europa kennen.quote:
Hier in Nederland hebben we ook tov een jaar of 10 terug het dubbele aantal daklozen trouwens.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee, wel iets meer dan dat. Het is niet bepaald een verzorgingsstaat zoals we die in Europa kennen.
Nee, de banen en de salarissen en de (afwezigheid van) sociale voorzieningen.quote:
Klopt, maar dat is nog wel even van een ander niveau dan de VS.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier in Nederland hebben we ook tov een jaar of 10 terug het dubbele aantal daklozen trouwens.
Ik ken de precieze cijfers niet, en de problematiek is ongetwijfeld anders, maar ook hier zou er imo meer aan gedaan mogen worden ... het concept van schuld hierbij betrekken, zowel in Nederland als de VS vind ik niet constructief ... liever heb ik het over hoe iemand weer op zijn poten kan staan na een fout gemaakt te hebben, als het al zijn schuld was dat hij dakloos werd.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is nog wel even van een ander niveau dan de VS.
Schulden kwijtschelden van iedereen levert óók problemen op he?quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ken de precieze cijfers niet, en de problematiek is ongetwijfeld anders, maar ook hier zou er imo meer aan gedaan mogen worden ... het concept van schuld hierbij betrekken vind ik niet constructief ... liever heb ik het over hoe iemand weer op zijn poten kan staan na een fout gemaakt te hebben, als het al zijn schuld was dat hij dakloos werd.
Té veel en té vaak dankzij misstanden hier onder de oppervlakte.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is nog wel even van een ander niveau dan de VS.
Of je betaalt meteen. Of koopt niks dat je niet kunt betalen...quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Té veel en té vaak dankzij misstanden hier onder de oppervlakte.
En wat denk je van de Schuldenindustrie.
Een rekening van ¤ 30 niet (Kunnen/vergeten) te betalen, en een paar maanden is dat ¤400. door rente op rente.
Ik heb het niet over het kwijtschelden van schulden, ik had het over iemands schuld zoals Detoeschouwer het bedoelde, iemands gemaakte fouten (of dingen die worden gezien als zijn fouten) waardoor datgene wat hem overkwam aan zijn eigen handelen toe te schrijven is.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schulden kwijtschelden van iedereen levert óók problemen op he?
Dat is ook gewoon toe te schrijven toch?quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het kwijtschelden van schulden, ik had het over iemands schuld zoals Detoeschouwer het bedoelde, iemands gemaakte fouten (of dingen die worden gezienals zijn fouten) waardoor datgene wat hem overkwam aan zijn eigen handelen toe te schrijven is.
Ik ontken het concept van schuld ook niet.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon toe te schrijven toch?
Al hoeven de schulden wat mij betreft niet zo bizar snel op te lopen.
Kosten op kosten, rente doet nagenoeg niets.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Té veel en té vaak dankzij misstanden hier onder de oppervlakte.
En wat denk je van de Schuldenindustrie.
Een rekening van ¤ 30 niet (Kunnen/vergeten) te betalen, en een paar maanden is dat ¤400. door rente op rente.
@Whisker [spoiler]quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je betaald meteen. Of koopt niks dat je niet kunt betalen...
OK. Even een offtopic dan .twitter:DonCeder twitterde op donderdag 23-11-2017 om 16:28:42Vandaag kreeg ik dit dossier onder ogen. Een kleine medische behandeling te laat betaald (vanwege onterechte beslaglegging inkomen). Aanvankelijke kosten van 92, 87 euro (inclusief 40 euro incassokosten) zijn nu 824, 84 geworden.
Schulden is een miljardenindustrie. https://t.co/Bztf9Elk5t reageer retweet
We praten vast langs elkaar heen dan. Maar ik ben niet voor het kwijtschelden v schulden zonder er enig gevolg van te ondervinden. WSNP (NL) is dus prima wat mij betreft.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ontken het concept van schuld ook niet.
Schulden kwakkeloos kwijtschelden is schadelijker. Al is dat voor een ander topic.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:WhiskerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij gaat het niet om het ‘kwijtschelden’.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schulden kwakkeloos kwijtschelden is schadelijker. Al is dat voor een ander topic.
Ik ben ook niet voor het klakkeloos kwijtschelden van schulden.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We praten vast langs elkaar heen dan. Maar ik ben niet voor het kwijtschelden v schulden zonder er enig gevolg van te ondervinden. WSNP (NL) is dus prima wat mij betreft.
Maar ik ben NIET voor het constant ophogen vd schuld tot onbetaalbaar.
Vriendin van me doet dat als beroep (heeft een WSNP-bureau). Dus ik weet er eea vanaf.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mij gaat het niet om het ‘kwijtschelden’.
Het gaat om de onheuse bijna fictieve ‘kosten op kosten’.
Ooit zelf of met iemand in de wnsp te maken gehad?
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 21:50:02WASHINGTON (AP) -- HHS whistleblower Rick Bright files complaint alleging ongoing retaliation for revealing failures in COVID response. reageer retweet
Intussen schatten ze bij het CDC dat het aantal geinfecteerden wsl TIEN keer zo hoog is als gemeld wordttwitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 22:00:07More from AP: Dr. Rick Bright said in an amended complaint that he has been relegated to a lesser role in his new assignment at the National Institutes of Health, unable to lend his full expertise to the battle against COVID-19. https://t.co/YPOVgTLkwm https://t.co/kHSgW1qUzu reageer retweet
De situatie in Houston (Texas):twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 22:30:07The number of Americans who have been infected with coronavirus is likely 10 times higher than the number of cases reported, according to the head of the CDC.
https://t.co/hi60b2CHGi reageer retweet
quote:Dr. Cedric Dark, Houston emergency room doctor, and Dr. Irwin Redlener, Director of the National Center for Disaster Preparedness at Columbia University join Chris Jansing as the United States records its highest single day total in COVID-19 cases. Dark says his and every hospital in the region is overwhelmed, which Redlener says is just one result of an "oblivious" White House.
Hier is in 2011 of 2012 al op ingegrepen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Whisker [spoiler]OK. Even een offtopic dan .twitter:DonCeder twitterde op donderdag 23-11-2017 om 16:28:42Vandaag kreeg ik dit dossier onder ogen. Een kleine medische behandeling te laat betaald (vanwege onterechte beslaglegging inkomen). Aanvankelijke kosten van 92, 87 euro (inclusief 40 euro incassokosten) zijn nu 824, 84 geworden.
Schulden is een miljardenindustrie. https://t.co/Bztf9Elk5t reageer retweet
In spoiler werkt niet.
Was het niet 70-75% van alle Amerikanen die van paycheck tot paycheck leven? En een flink aantal daarvan denkt dat ze tot de middenklasse behoortquote:Op donderdag 25 juni 2020 22:55 schreef AnneX het volgende:
Wat ik heb begrepen over de Amerikaanse maatschappij, dat heel veel mensen leven van maand tot maand en geen spaargeld.
Met alle werkloosheid Alles kwijt zijn en dakloos zijn geworden.
Vergelijk de kampenenten in de tijd van de bankencrisis.
De governor van Texas heeft verdere openstelling stopgezet, maar de man durft het niet aan om het geopende - bars, restaurants, pretparken, noem het maar op - weer te sluiten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:33 schreef Kijkertje het volgende:
De situatie in Houston (Texas):
'Nobody Has A Bed Anywhere': Doctors Address Spike In Cases Across Nation | Hallie Jackson | MSNBC
quote:
Dr. Cedric Dark, Houston emergency room doctor, and Dr. Irwin Redlener, Director of the National Center for Disaster Preparedness at Columbia University join Chris Jansing as the United States records its highest single day total in COVID-19 cases. Dark says his and every hospital in the region is overwhelmed, which Redlener says is just one result of an "oblivious" White House.
En ook een halve dag later dat hij op county niveau wat marginaals doet:quote:Virus Cases Are Soaring in Texas. But Closing Down Again Is a ‘Last Option.’ (NYTimes)
Greg Abbott, the Republican governor of the country’s largest Republican-controlled state, is facing increasing pressure over his decision to open the economy.
HOUSTON — The coronavirus has been testing America’s governors. Few are being squeezed harder than Gov. Greg Abbott of Texas.
Mr. Abbott, the governor of the country’s largest Republican-controlled state, reopened Texas in May, eager to be part of President Trump’s push to restart the economy sooner rather than later. But the reopening has backfired, creating the makings of a political and public health disaster that is putting the lives of Texans at risk, adding ammunition to Mr. Abbott’s long-running war with the Democrats who run the state’s biggest cities and drawing unusually sharp criticism from fellow Republicans.
As millions of Texans have emerged from weeks of isolation and headed to shopping malls, movie theaters and beaches, the governor, faced with an alarming number of new cases, did an abrupt about-face this week and urged people to go back home.
He imposed restrictions on outdoor gatherings of more than 100 people and has cleared the way for local authorities to require face masks in businesses — after earlier opposing attempts by local officials to require everyone in their cities to wear masks in public.
These were the latest in a series of contradictory moves by the governor that have proved confusing and frustrating to many Texans.
For weeks, Mr. Abbott had reassured Texans that the virus was largely under control. “Covid-19, while dangerous, while still growing in the state of Texas, is not as severe as it is in some other states,” he told reporters in April.
Lees de rest lekker gratis op de NYTimes site.
quote:Governor Abbott issues new executive order for some Texas counties
RYAN, Texas (KBTX) - Governor Abbott issued an executive order Thursday for Bexar, Dallas, Harris, and Travis county hospitals, postponing all elective surgeries and procedures to help increase hospital capacity during the pandemic.
“As Texas faces a rise in COVID-19 cases, we are focused on both slowing the spread of this virus and maintaining sufficient hospital capacity for COVID-19 patients,” said Governor Abbott. “These four counties have experienced significant increases in people being hospitalized due to COVID-19 and today’s action is a precautionary step to help ensure that the hospitals in these counties continue to have ample supply of available beds to treat COVID-19 patients.”
In the executive order, Governor Abbott added a provision to add or subtract counites from the list moving forward as cases spike in other counties. The order also specified that procedures can be performed if they do not diminish hospital capacity.
Failure to comply with the executive order will result in a maximum fine of $1,000.
Governor Abbott continued to press Texans so practice social distancing and good hygiene to prevent the spread of COVID-19.
“As we work to contain this virus, I urge all Texans to do their part to help contain the spread by washing their hands regularly, wearing a mask, and practicing social distancing,” said Abbott.
The executive order also extended the disaster declaration for all Texas counties.
Fox heeft Biden op voorsprong in Texas.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 26-06-2020 om 00:15:05Fox News polls:
Florida
Biden 49
Trump 40
Georgia
Biden 47
Trump 45
North Carolina
Biden 47
Trump 45
Texas
Biden 45
Trump 44 reageer retweet
1%, 2% dat zijn vooralsnog marginale winsten.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 00:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nieuwe Fox News Poll, die een redelijk gelijk beeld toont als de NYTimes poll van onlangs:
Texas: 45% Biden - 44% Trump
North Carolina 47% Biden - 45% Trump
Georgia: 47% Biden - 45% Trump
Florida: 49% Biden - 40% Trump (!!!)
Sowieso alleen maar goed nieuws voor Biden en voor mensen die het niet zo tof vinden als de president het ministerie van justitie voor hem laat werken.
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/
De VS verkeert diep in de shit begrijp ik en de problematiek is best veelzijdig. Dan mag je je af gaan vragen, is het eerder onwil of onkunde om die op te lossen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |