abonnement Unibet Coolblue
pi_193764810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:42 schreef Montov het volgende:

[..]

Rutte deed alle waarschuwingen vanaf januari niet af als een hoax. Er zijn geen testkits geweigerd om vervolgens zelf kits te produceren die waardeloos waren.
Dat soort dingen zijn in Nederland ook gebeurd hoor. Nederland stuurde bijvoorbeeld allerlei hulpmiddelen in Februari naar China, ondanks waarschuwing van het WHO: https://www.volkskrant.nl(...)naar-china~b15ecd46/

Nederland bestelde allemaal niet-medische mondkapjes in China - iets wat gewoon aangegeven stond op de mondkapjes. Toch werden deze mondkapjes verspreid onder de ziekenhuizen. Zo kan je nog wel even doorgaan.

quote:
Rutte zei niet dat dit vanzelf gaat verdwijnen. Dat de lente het zou laten verdwijnen. Dat China transparant is en goed werk heeft geleverd (en daarna juist China gaat afkraken). Rutte heeft niet gezegd dat de griepsprik een oplossing zou bieden, of dat hydroxychloroquine het wondermiddel is, of dat we bleekmiddel of UV-straling in het lichaam moeten krijgen. Rutte wilde vasthouden aan de maatregelen om de eerste golf te stoppen. Rutte heft niet gepocht met kijkcijfers. Rutte neemt verantwoordelijkheid en luistert naar de wetenschappelijke adviezen.

Trump mag zich verdedigen, maar zijn acties en woorden zijn onverdedigbaar.
Inderdaad, Rutte doet het qua communicatie veel (maar dan ook véél) beter dan Trump.

Volgens mij word ik hier ook verkeerd begrepen. Ik vind niet dat Trump het goed gedaan heeft ofzo, totaal niet. Maar nu wordt hij aangevallen als hij (nota bene inhoudelijke) tegenargumenten geeft.
pi_193764840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:43 schreef koemleit het volgende:

[..]

Klopt, de feitelijke prestaties van Trump zijn veel beter dan die van Rutte.

Noem ze eens op, die "feitelijke" prestaties?
Testen, ventilators, travel ban. Niet dat Trump/VS het daar geweldig heeft gedaan, maar wel beter dan Rutte/Nederland.
pi_193764902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Inderdaad een interessante site. Nederland is in dit opzicht het inderdaad beter gaan doen, maar loopt alsnog wel achter de rest van de Westerse landen aan (heb Oost- & Midden- Europa niet meegenomen, dus dat weet ik niet), op Zweden en de VS na. Zie sinds 1 mei:

[ afbeelding ]
Ik vind de Case fatality rate ook wel een belangrijke. Die is in Nederland 12.3%, wat aangeeft dat vooral zeer ernstige gevallen getest zijn. Merk op dat het aantal doden in werkelijkheid nog veel hoger ligt, als je naar oversterfte kijkt. VS scoort hier stukken beter met 5.2%.

Terwijl de werkelijke CFR van beide landen ook weer niet zo ver uit elkaar zullen liggen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:05:31 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193764919
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad, Rutte heeft het in de communicatie veel beter gedaan dan Trump. Daarnaast is Rutte verantwoordelijk voor een nog slechter Corona-beleid dat Trump.

Ik vind niet dat je de rol van premier / president moet reduceren tot communicator. De feitelijke prestaties van de regering die hij leidt mogen best meegenomen worden in de beoordeling.
Hoe dan?

Ik heb Rutte maar weinig onwaarheden horen zeggen. Ik heb Rutte de media niet een dag zien uitschelden, laat staan dagelijks.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:08:04 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_193764947
Ieder land heeft fouten gemaakt, zo ook Nederland en zo ook Amerika. Maar ik denk dat je best veilig kan stellen dat in NL het virus echt naar een minimum is teruggebracht waar dat in Amerika gewoon totaal niet is gebeurt.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:08:28 #256
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193764950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hoe dan?

Ik heb Rutte maar weinig onwaarheden horen zeggen. Ik heb Rutte de media niet een dag zien uitschelden, laat staan dagelijks.
Rutte weet drommels goed, dat als je een veldtocht tegen de media begint, je altijd verliest.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193764965
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Testen, ventilators, travel ban. Niet dat Trump/VS het daar geweldig heeft gedaan, maar wel beter dan Rutte/Nederland.
Testen hadden we wereldwijd problemen met de aanvoer van basis middelen om grootschalig te kunnen gaan testen. Daar had de hele westerse wereld een opschaal probleem mee. :D

En qua meeste testen dat is toch echt wel China als die op dit moment een stad als wuhan met alle 11 miljoen inwoners in een week getest hebben. ^O^

Reisverboden, achteraf de koe in de kont kijken, dan had de hele wereld na de eerste berichten begin januarie uit China meteen geen reizigers uit dat land meer toe moeten laten, dat hebben we ook niet gedaan. Waarschijnlijk waren er toen toch ook al besmettingen over de hele wereld. :D
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:10:27 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193764971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Testen, ventilators, travel ban. Niet dat Trump/VS het daar geweldig heeft gedaan, maar wel beter dan Rutte/Nederland.
Geweldig gedaan ja die travel ban. Zonder enige communicatie vooraf met bondgenoten, eerst verwarring over of goederenvervoer ook meetelde, complete chaos op vliegvelden met iedereen opeengepakt. En als klap op de vuurpijl doen alsof je het wiel hebt uitgevonden en niks ondernemen op binnenlands gebied, de boel totaal bagatelliseren, terwijl het virus allang binnen de VS was. Trumpgod _O_ _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:12:57 #259
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193764997
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:08 schreef Blik het volgende:
Ieder land heeft fouten gemaakt, zo ook Nederland en zo ook Amerika. Maar ik denk dat je best veilig kan stellen dat in NL het virus echt naar een minimum is teruggebracht waar dat in Amerika gewoon totaal niet is gebeurt.
allicht zijn er fouten gemaakt, ik denk dat dit op gaat voor elk land. Niemand kon voorspellen hoe dit virus en de responsietijd hierop zou werken.Rutte niet, ook Trump niet. Het verschil tussen beide staatshoofden is dat Rutte zich door echte experts heeft laten informeren, en dit zijn beleid heeft gestuurd. Trump deed dit niet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:13:36 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193765002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Testen, ventilators, travel ban. Niet dat Trump/VS het daar geweldig heeft gedaan, maar wel beter dan Rutte/Nederland.
Maar dit is helemaal niet zo. Bijvoorbeeld die 'travelban', dat is een wassen neus. Het lijkt heel wat en het klinkt misschien stoer, maar zolang je binnenlands geen beleid voert tegen corona, heb je er vrijwel niets aan als de meeste besmettingen al binnenlands plaats vinden.

Verder is de VS veel groter dan Nederland. Wat je altijd krijgt, is dat er bepaalde plaatsen zijn waar het virus het eerst uitbreekt - in Europa was dat Italië, in de VS was dat Washington/Californië volgens mij. Daarna schiet het over naar andere gebieden en dan is het zaak om het in de nieuwe gebieden niet teveel uit de hand te laten lopen en in te dammen. In Nederland was er enige vertraging in ingrijpen omdat het virus in Zuid-Nederland ongemerkt verder om zich heen had gegrepen dan werd gedacht. Dat had beter gekund, maar daarna is de boel in quarantaine gegaan en zijn er reisrestricties opgelegd. Net zoals in de meeste andere EU-landen. Dat werkte goed en nu kunnen steeds meer maatregelen worden teruggedraaid.

Zoals het in Europa uit de hand is gelopen in Noord-Italië en in Spanje, is het in de VS uit de hand gelopen in New York en omstreken. Dat lag niet per se aan Trump, het is ook een beetje een toevalsproces en de ernst van de ziekte werd ernstig onderschat in New York, ook door een De Blasio.

Maar wat wel aan Trump ligt, en dat is waar zijn verantwoordelijkheid vooral ligt, is dat hij nooit een duidelijk gestructureerd idee heeft geschetst hoe er omgegaan moet worden met dit virus. Hij heeft het van begin tot einde gepolitiseerd, waardoor benodigde maatregelen gelabeld werden als tegen Trump. Hij heeft geen binnenlandse reisbeperkingen opgelegd (wat natuurlijk wel had gemoeten), waardoor het virus zich op z'n gemak kon verspreiden naar alle gebieden waar het nog niet was. In plaats van een rechtlijnige boodschap, waarbij hij de maatregelen die per staat genomen werden ondersteunde, ondermijnde hij voornamelijk alle acties om corona in te dammen.

Zoveel hoeft en kan je helemaal niet doen als president, vooral omdat de VS zo groot zijn dat eenvormige nationale maatregelen helemaal niet effectief zijn - juist per staat een benadering die past bij de ernst van de situatie is wat je wil (precies zoals het ook in de EU gaat, omdat de EU bestaat uit losse landen). Maar datgene wat hij had kunnen doen, heeft ie dan ook niet goed gedaan, terwijl hij de hele tijd trots is op de niets uithalende acties die hij wel heeft uitgevoerd.
pi_193765033
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, Amerika wordt ook steeds gepresenteerd als het land met de meeste gevallen en de meeste doden. Dan is het niet zo vreemd dat Trump het presenteert als het land met de meeste testen. Nogmaals, dat vind ik een vrij logisch debat en daar zie ik niet meteen veel verkeerds in. Elke bestuurder probeert getallen in zijn voordeel uit te leggen. Ik heb niet vaak een bestuurder gehoord die alle getallen waar hij / zij zelf slecht uit komt braaf gaat lopen oplepelen.

VS doet het inderdaad niet fantastisch op die metric van jou, maar Nederland doet het nóg slechter. Wij zitten nu op 11 per positief geval, VS op 12. Daarbij, in Nederland kon je niet testen op het moment dat de crisis op zijn piek was. Ik was met een groep op wintersport, ik vermoed dat 23 van de 25 Corona heeft gekregen - niemand kon getest worden. Nu het virus lang en breed op z'n retour is, zijn ze opeens veel gaan testen. Dat is een ideale "strategie" voor deze metric - en alsnog scoort Nederland slechter dan de VS.
Op dat moment was dat gewoon de beste tactiek. Er was een schaarste aan testen. Er werd dus alleen getest als dat invloed zou hebben op de vervolgstap. In quarantaine gaan bij symptomen was voor dat moment voldoende zonder een schaarse test te doen.

Ook in de VS was testen op dat moment vrijwel onmogelijk.

Nu in de volgende fase is veel testen nuttig om nieuwe uitbraken direct te kunnen opsporen en in te dammen door middel van bron en contact onderzoek. Daar waren in maart/april gewoon te veel besmettingen voor om dat te kunnen doen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:15:55 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193765048
Vreemd genoeg hoor je de usual suspects niet meer over doden per 1 miljoen hoofden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193765063
Rutte heeft de media aan zijn zijde, een hoofdredacteur van een grote krant vond dat de journalistiek met de regering op één lijn moet staan. Kortom geen kritische vragen en geen andere geluiden al zouden die onderbouwd zijn met feiten.
Als je zo kan opereren dan is het niet moeilijk om als fantastische premier uit de bus te komen.
De meeste mensen nemen alles wat de media zegt voor zoete koek aan al bewijst de realiteit het tegendeel.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:17:51 #264
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193765075
Oh ja HET ZIJN DE MEDIA!!!
Die hadden we nog niet gehad.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193765104
Je kan er grappig over doen, feit blijft dat Rutte nauwelijks een kritische vraag over zijn beleid heeft gehad. En nu de hoofdredacteur van de Volkskrant vond dat overheid, wetenschap en de media op één lijn moeten zitten begrijp ik dat ook wel.
pi_193765125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
Vreemd genoeg hoor je de usual suspects niet meer over doden per 1 miljoen hoofden.
Nee daar heeft de VS een paar weken geleden Nederland al mee ingehaald, dus dat past niet meer in het narratief, dus verspreid fox die onzin niet meer en horen wij het ook niet meer.
pi_193765145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:20 schreef Chivaz het volgende:
Je kan er grappig over doen, feit blijft dat Rutte nauwelijks een kritische vraag over zijn beleid heeft gehad. En nu de hoofdredacteur van de Volkskrant vond dat overheid, wetenschap en de media op één lijn moeten zitten begrijp ik dat ook wel.
Nou de rechtse krant van wakker nederland heeft de meeste abbonees van het land die zullen toch wel kritisch zijn. :D
pi_193765147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Testen, ventilators, travel ban. Niet dat Trump/VS het daar geweldig heeft gedaan, maar wel beter dan Rutte/Nederland.
Waar zijn de feiten dat de VS het beter heeft gedaan dan Nederland.
Je noemt wat dingen. Zonder cijfers of welke onderbouwing dan ook.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:23:43 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193765150
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:17 schreef Chivaz het volgende:
Rutte heeft de media aan zijn zijde, een hoofdredacteur van een grote krant vond dat de journalistiek met de regering op één lijn moet staan. Kortom geen kritische vragen en geen andere geluiden al zouden die onderbouwd zijn met feiten.
Als je zo kan opereren dan is het niet moeilijk om als fantastische premier uit de bus te komen.
De meeste mensen nemen alles wat de media zegt voor zoete koek aan al bewijst de realiteit het tegendeel.
Hahahahahahaha. Wat een onzin. Ja Trump leek alleen slecht door de vragen van de media. Verder heeft hij er natuurlijk totaal geen potje van gemaakt.. Misinformatie tijdens zijn Coronapersco's die hij benaderde als een rally. Stop nu eens met net te doen alsof Trump geweldig is en dat hij tegengewerkt wordt omdat hij Trump is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193765190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Testen, ventilators, travel ban. Niet dat Trump/VS het daar geweldig heeft gedaan, maar wel beter dan Rutte/Nederland.
Waar Rutte het volk oproept om afstand te houden, roept Trump zijn aanhang op om massaal naar een evenement te komen ter meerder eer en glorie van hemzelf.
Veel dommer kun je het niet aanpakken...
pi_193765200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:17 schreef Chivaz het volgende:
Rutte heeft de media aan zijn zijde, een hoofdredacteur van een grote krant vond dat de journalistiek met de regering op één lijn moet staan. Kortom geen kritische vragen en geen andere geluiden al zouden die onderbouwd zijn met feiten.
Als je zo kan opereren dan is het niet moeilijk om als fantastische premier uit de bus te komen.
De meeste mensen nemen alles wat de media zegt voor zoete koek aan al bewijst de realiteit het tegendeel.
Er is genoeg kritiek op het overheidsbeleid hoor, maar daarvoor moet je de kranten ook daadwerkelijk lezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193765208
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:20 schreef Chivaz het volgende:
Je kan er grappig over doen, feit blijft dat Rutte nauwelijks een kritische vraag over zijn beleid heeft gehad. En nu de hoofdredacteur van de Volkskrant vond dat overheid, wetenschap en de media op één lijn moeten zitten begrijp ik dat ook wel.
Hoe kom je erbij dat er in Nederland geen kritische vragen waren :'). De meeste van de maatregelen waren gewoon heel goed verdedigbaar.
Weet je nog die "kritische" vraag van die NOS journalist?

Die journalist kreeg hoon over zich heen, omdat iedereen snapte dat die vraag nergens op sloeg. Als je iets goed doet, en goed uitlegt krijg je niet zoveel kritische vragen ook.
pi_193765242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hahahahahahaha. Wat een onzin. Ja Trump leek alleen slecht door de vragen van de media. Verder heeft hij er natuurlijk totaal geen potje van gemaakt.. Misinformatie tijdens zijn Coronapersco's die hij benaderde als een rally. Stop nu eens met net te doen alsof Trump geweldig is en dat hij tegengewerkt wordt omdat hij Trump is.
Het was een wedstrijdje ver pissen tussen de media en Trump. Niemand heeft wat gehad aan die persconferenties, ga nu niet doen alsof de media daar zat om belangrijke beleidsgerichte vragen te stellen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:31:38 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193765245
Het komt van het idee dat je nu eenmaal een president gekozen hebt en je daar geen kritische vragen aan mag stellen. Dat hij domme dingen zegt, komt dan doordat de media kritische vragen stelt.

Trump weet niets, maar denkt dat hij alles weet.. Daar gata het fout.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:32:24 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193765256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')