abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:56:15 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195461908
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is toch idioot dat neo-liberalen eerst neo-liberalisme ontkennen om vervolgens te beweren dat er alleen neo-liberalisme (mogelijk) is.
Nouja het probleem is dat de mensen die voortdurend schelden op neoliberalisme graag een ander functionerend economisch systeem hebben. Dat kan. Maar wanneer je dan vraagt hoe dat er precies uit zou moeten zien en hoe op die manier ook de welvaart overeind blijft, dan komt het meestal niet verder dan luchtfietserij.

Beter benoem je dan concrete punten die nu mis zijn en welke maatregelen nodig zijn om dat vlot te trekken.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:04:32 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195462030
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja het probleem is dat de mensen die voortdurend schelden op neoliberalisme graag een ander functionerend economisch systeem hebben. Dat kan. Maar wanneer je dan vraagt hoe dat er precies uit zou moeten zien en hoe op die manier ook de welvaart overeind blijft, dan komt het meestal niet verder dan luchtfietserij.

Beter benoem je dan concrete punten die nu mis zijn en welke maatregelen nodig zijn om dat vlot te trekken.
Voor de duizendste keer: Het alternatief voor het invoeren van het neo-liberalisme is het afschaffen daarvan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:09:44 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195462103
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor de duizendste keer: Het alternatief voor het invoeren van het neo-liberalisme is het afschaffen daarvan.
Ja en hoe ziet dat er concreet uit dan?
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:40:46 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195462503
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor de duizendste keer: Het alternatief voor het invoeren van het neo-liberalisme is het afschaffen daarvan.
En voor de duizendste keer: wat komt er dan voor in de plaats?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:15:50 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195463086
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En voor de duizendste keer: wat komt er dan voor in de plaats?
Wat er al was: een sociaal-democratisch stelsel met een gereguleerde markt. En niet gereguleerd naar multinationals en aandeelhouders, maar naar de bevolking en algemeen nut.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:47:24 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195464517
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat er al was: een sociaal-democratisch stelsel met een gereguleerde markt. En niet gereguleerd naar multinationals en aandeelhouders, maar naar de bevolking en algemeen nut.
Oke

En of wat voor regels hebben we het dan? Wat wordt er verboden/verplicht bij het afschaffen van het neoliberalisme?
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:48:47 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195464538
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat er al was: een sociaal-democratisch stelsel met een gereguleerde markt. En niet gereguleerd naar multinationals en aandeelhouders, maar naar de bevolking en algemeen nut.
Dat is er nu ook. En ik weet niet hoe je gereguleerd naar de bevolking toe maar dat kan jij vast uitleggen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:53:06 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195464618
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 07:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Niet alleen het financiële contrast is toegenomen in het neoliberale tijdperk maar ook het contrast in levensverwachting en gezondheid. Dat wordt niet alleen veroorzaakt door de wens van D66 en VVD om de ongelijkheid te vergroten (hun verkiezingsprogramma's sturen daar immers op aan blijkt uit de doorrekeningen) maar ook door het overdreven geloof bij die neoliberale partijen in zelfredzaamheid. Niets voor niets zijn overtuigingen als eigen verantwoordelijkheid en succes is een keuze bij die partijen levendig aanwezig hoe onwaar ze dus ook zijn.
[..]

Waarom doen ze daar zelf eigenlijk niets aan?

Ik wordt vooral goed ziek van al die figuren die de burger wensen te behandelen als hulpeloze kleuter en mensen bevestiging geven dat het altijd allemaal de schuld van een ander is. Met als gevolg dat we overspoeld moeten worden door nieuwe regeltjes, taxen en verboden die generiek over de hele bevolking worden uitgestort.

Men doet het niet zoals de schrijvers het willen omdat de 95% die wel voor zichzelf kan zorgen niet wil gaan lijden onder terreurmaatregelen die worden bedacht om de mentaliteit in Moerwijk te kunnen omzeilen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:07:11 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195464811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom doen ze daar zelf eigenlijk niets aan?
Onwetendheid is vaak een factor. Stond een groot artikel over in de VK afgelopen zaterdag. Het is vaker wel dan niet het geval dat de mensen die in dat soort wijken wel gezond blijven en leven een sterker sociaal netwerk hebben dan degenen die dat niet doen dus ik vind het wat te makkelijk om te zeggen dat ze het zelf maar uit moeten zoeken.
En 95% red zichzelf niet in Nederland anders zouden we niet zoveel toeslagen, hulp programma's, voorlichtingsprogramma's en preventie programma's hebben.

50% van de Nederlanders heeft overgewicht, 35% matig, 15% ernstig, dat alleen al heeft invloed op levensverwachting. Dus 95% van de Nederlanders gaat niet op.'

Mag er wel, zoals een zorgverzekeraar bepleitte een zeker mate van dwang komen na een aantal pogingen of ziekenhuis opnames, ja, wat mij betreft wel maar laten we eerst maar eens beginnen met meer bewust wording en betere toegang tot gezond leven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:18:51 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195464971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onwetendheid is vaak een factor. Stond een groot artikel over in de VK afgelopen zaterdag. Het is vaker wel dan niet het geval dat de mensen die in dat soort wijken wel gezond blijven en leven een sterker sociaal netwerk hebben dan degenen die dat niet doen dus ik vind het wat te makkelijk om te zeggen dat ze het zelf maar uit moeten zoeken.
En 95% red zichzelf niet in Nederland anders zouden we niet zoveel toeslagen, hulp programma's, voorlichtingsprogramma's en preventie programma's hebben.

50% van de Nederlanders heeft overgewicht, 35% matig, 15% ernstig, dat alleen al heeft invloed op levensverwachting. Dus 95% van de Nederlanders gaat niet op.'

Mag er wel, zoals een zorgverzekeraar bepleitte een zeker mate van dwang komen na een aantal pogingen of ziekenhuis opnames, ja, wat mij betreft wel maar laten we eerst maar eens beginnen met meer bewust wording en betere toegang tot gezond leven.
De mensen in dat artikel willen toch wat verder gaan. Die zien het liefst een soort Nanny state die tot diep in je leven ingrijpt en ons allerlei regels en belastingen oplegt. En waarbij iedere mate van onverantwoordelijk gedrag wordt rechtgepraat. Tegen zo'n samenleving verzet iedere vezel in mijn lijf zich.

Mensen wat zelfredzamer maken lijkt me een betere oplossing dan Nederland in een kinderdagverblijf veranderen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:20:32 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195464989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De mensen in dat artikel willen toch wat verder gaan. Die zien het liefst een soort Nanny state die tot diep in je leven ingrijpt en ons allerlei regels en belastingen oplegt. En waarbij iedere mate van onverantwoordelijk gedrag wordt rechtgepraat. Tegen zo'n samenleving verzet iedere vezel in mijn lijf zich.

Mensen wat zelfredzamer maken lijkt me een betere oplossing dan Nederland in een kinderdagverblijf veranderen.
Mensen zelfredzamer maken zal toch ook van de overheid moeten gaan komen en zal ook een Nanny instelling moeten vereisen want dat gebeurt ook niet uit zichzelf. Want je gaat bepalen wat zelfredzaam is als overheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:27:49 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195465113
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mensen zelfredzamer maken zal toch ook van de overheid moeten gaan komen en zal ook een Nanny instelling moeten vereisen want dat gebeurt ook niet uit zichzelf. Want je gaat bepalen wat zelfredzaam is als overheid.
Laten we het Nannygedrag dan graag afbakenen tot degenen die bewezen hebben het nodig te hebben. Zolang ik er maar gee last van ondervind.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:29:12 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195465126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Laten we het Nannygedrag dan graag afbakenen tot degenen die bewezen hebben het nodig te hebben. Zolang ik er maar gee last van ondervind.
Zo werkt dat niet, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:51:51 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195471253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Laten we het Nannygedrag dan graag afbakenen tot degenen die bewezen hebben het nodig te hebben. Zolang ik er maar gee last van ondervind.
Je betaald de belastingrekening ervoor, En vervolgens profiteer jij van een betere samenleving. Zou hoort het te werken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:01:51 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195471534
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je betaald de belastingrekening ervoor, En vervolgens profiteer jij van een betere samenleving. Zou hoort het te werken.
Even voor de duidelijkheid, ben jij er voorstander van dat mensen gedwongen kunnen worden om hun levensstijl te veranderen op basis van hun gewicht, bijvoorbeeld, afgedwongen door de overheid?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195472439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja het probleem is dat de mensen die voortdurend schelden op neoliberalisme graag een ander functionerend economisch systeem hebben. Dat kan. Maar wanneer je dan vraagt hoe dat er precies uit zou moeten zien en hoe op die manier ook de welvaart overeind blijft, dan komt het meestal niet verder dan luchtfietserij.

Beter benoem je dan concrete punten die nu mis zijn en welke maatregelen nodig zijn om dat vlot te trekken.
Neoliberalisme is geen functionerend economisch systeem. Het heeft spaargeld van 3 decennia opgemaakt en iedereen voor de komende 5 decennia in de schuld gestoken voor een 'economische groei' die niks met productiviteit van doen heeft en zich voor de meeste mensen in welvaartsafname vertaalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:47:42 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195474227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neoliberalisme is geen functionerend economisch systeem. Het heeft spaargeld van 3 decennia opgemaakt en iedereen voor de komende 5 decennia in de schuld gestoken voor een 'economische groei' die niks met productiviteit van doen heeft en zich voor de meeste mensen in welvaartsafname vertaalt.
Goed nu jouw wel functionerende systeem.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:48:43 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195474255
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom doen ze daar zelf eigenlijk niets aan?

Ik wordt vooral goed ziek van al die figuren die de burger wensen te behandelen als hulpeloze kleuter en mensen bevestiging geven dat het altijd allemaal de schuld van een ander is. Met als gevolg dat we overspoeld moeten worden door nieuwe regeltjes, taxen en verboden die generiek over de hele bevolking worden uitgestort.

Men doet het niet zoals de schrijvers het willen omdat de 95% die wel voor zichzelf kan zorgen niet wil gaan lijden onder terreurmaatregelen die worden bedacht om de mentaliteit in Moerwijk te kunnen omzeilen.
Goed de teksten van de suiker en rooklobby gekopieerd. De lobby die zelf verslaafd is aan subsidie, en het toevoegen van verslavende zooi.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:55:23 #269
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195474409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ben jij er voorstander van dat mensen gedwongen kunnen worden om hun levensstijl te veranderen op basis van hun gewicht, bijvoorbeeld, afgedwongen door de overheid?
Laten we eens beginnen met de privileges van de rooklobby af te schaffen, hun subsidies. Daarbij hoort dan bijvoorbeeld ook hun enorme informatievoorsprong, mede mogelijk gemaakt door de overheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:56:30 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195474436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met de privileges van de rooklobby af te schaffen, hun subsidies. Daarbij hoort dan bijvoorbeeld ook hun enorme informatievoorsprong, mede mogelijk gemaakt door de overheid.
Stoppen mensen met roken als dat gebeurt? Ik heb geen enkele moeite met wat je voorstelt maar het ging mij om het principe richting de burger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:16:20 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195474934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Stoppen mensen met roken als dat gebeurt? Ik heb geen enkele moeite met wat je voorstelt maar het ging mij om het principe richting de burger.
Niet naar nul, zoals met vrijwel alles wat onwenselijk is, maar het helpt zeker wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:16:52 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195474950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet naar nul, zoals met vrijwel alles wat onwenselijk is, maar het helpt zeker wel.
Ik weet het niet, hoor, ik denk niet dat het zo simpel zal zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:17:50 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195474970
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ben jij er voorstander van dat mensen gedwongen kunnen worden om hun levensstijl te veranderen op basis van hun gewicht, bijvoorbeeld, afgedwongen door de overheid?
Probeer je mij nou een stropop aan te smeren?

Ik ben er voor om mensen te helpen die dat nodig hebben. Dat jij daar meteen een communistische dictatuur in ziet is jouw neo-liberale afwijking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:22:50 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195475121
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Probeer je mij nou een stropop aan te smeren?

Ik ben er voor om mensen te helpen die dat nodig hebben. Dat jij daar meteen een communistische dictatuur in ziet is jouw neo-liberale afwijking.
Beetje minder mag wel en stropoppen smeer je niet aan, je zet ze hooguit in brand.

Ik zie daar helemaal geen communistische dictatuur in, dat is pas een stropop, ik vraag, gezien het voorgaande en jouw reactie er op of je er voorstander van zou zijn dat er, laten we het redelijk zeggen, zachte dwang uitgeoefend zou worden op mensen om hun levensstijl te veranderen, je snapt toch zelf wel dat dit enorme voordelen voor alle burgers, ook financieel, zou opleveren?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 08:10:05 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_195479927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neoliberalisme is geen functionerend economisch systeem. Het heeft spaargeld van 3 decennia opgemaakt en iedereen voor de komende 5 decennia in de schuld gestoken voor een 'economische groei' die niks met productiviteit van doen heeft en zich voor de meeste mensen in welvaartsafname vertaalt.
Voor 1970 was er geen schuld en alleen spaargeld? De meeste mensen zijn nu minder welvarend dan voor 1980? Over welke situatie heb jij het in hemelsnaam?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')