abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193635316
Sinds een tijd weer contact met een jeugdvriend die destijds al enigszins dubieuze politieke ideeën had die gezien de context echter te begrijpen waren alhoewel hij wel wat doorschoot.

Is op zich niet zo'n punt aangezien er maar zelden een goede reden is om met vrienden politiek te bespreken maar het ding is dat hij het er de gehele dag over heeft, direct of indirect in bijna al z'n grappen, en los van m'n eigen ideeën dit behoorlijk extremistisch overkomt. Indien je de extremiteit van z'n ideeën zou toepassen op de Islam zou ik serieus overwegen om een interventie te organiseren.

Het contact is echt minder tof en waar hij een prima achtergrond heeft lijkt hij nu te voldoen aan het beeld van een boze witte man die overal problemen ziet die er niet zijn met uiteraard een heldere reden en oplossing voor die problemen.

Herkennen jullie dit en wat hebben jullie gedaan?
pi_193635321
Klinkt als een boel ellende ik zou het skippen.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193635484
Schiet toch niet op? Het is leuk om andersdenkenden in je kring te hebben, nog leuker om te discussiëren en nog leuker om de grenzen samen op te zoeken. Blijf je daar echter hangen en kun je niet tot elkaar komen dan zal het voor mij einde verhaal zijn.
pi_193635547
Je hebt er lang geen contact mee gehad, lekker mee doorgaan!
  maandag 15 juni 2020 @ 07:15:49 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193635563
Ik denk dat je het antwoord al wel weet.
Resistance is futile.
  maandag 15 juni 2020 @ 07:19:15 #6
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193635580
En wat doet die zoal dan? PVV stemmen?
pi_193635608
Minder vaak zien kan ook.
Ik ken er ook zo een. Met termen als oprutten enzo.Maar die spreek ik gewoon minder vaak en das prima.
Vakman pur sang
  maandag 15 juni 2020 @ 07:41:02 #8
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193635671
Bizar eigenlijk dat hier keihard wordt gediscrimineerd met termen als "boze witte man" en mensen dan serieus antwoord geven hoe je hier niet meer mee om moet gaan :')

Omgekeerde wereld.

Lekker racistisch doen omdat het tegen een "witte" man is mag het maar.

Moet je ff voorstellen als iemand een topic opent over hoe je vriendschap met een neger moet beëindigen. Dan was het forum te klein.

Maar goed: gaat TS ook nog anekdotes geven? Of gaan we mensen puur afrekenen vanwege hun huidskleur en/of politieke voorkeur?
pi_193635699
De desbetreffende boze witte man is een gemeenschappelijke jeugdvriend van een andere jeugdvriend waar ik eveneens sinds een tijd weer contact mee heb dus zomaar weglopen is niet zo eenvoudig.

Die andere jeugdvriend is het eveneens met bijna niets eens met die boze witte man maar ergert zich er niet aan.
pi_193635781
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:41 schreef incel het volgende:
Bizar eigenlijk dat hier keihard wordt gediscrimineerd met termen als "boze witte man" en mensen dan serieus antwoord geven hoe je hier niet meer mee om moet gaan :')

Omgekeerde wereld.

Moet je ff voorstellen als iemand een topic opent over hoe je vriendschap met een neger moet beëindigen. Dan was het forum te klein.

Maar goed: gaat TS ook nog anekdotes geven? Of gaan we mensen puur afrekenen vanwege hun huidskleur en/of politieke voorkeur?
De boze witte man is een archetype waarbij het wit zijn daadwerkelijk van essentieel belang is voor het archetype in tegenstelling tot neger.

Deze boze witte man heeft allerlei 'problemen' waar ie niets aan wil doen maar buitenlanders altijd de oorzaak van zijn.

Ook vind ie het nodig om bij bijna alles links-rechts te betrekken, zelfs tot in z'n grappen. Klap op de kont van een meisje, al dan niet vrijwillig, moet bijvoorbeeld per se op de rechterbil.

Als je vraagt of ie een biertje wil zegt ie dat je als witte niets te willen hebt in dit land etcetera.

Hij voldoet ook aan het beeld dat velen van de boze witte man hebben.

Drinkt hevig en veelvuldig net als andere genotmiddelen, gat in z'n hand en het type dat Tikkies structuureel onbeantwoord laat zelfs nadat ie al de hele avond op de zak van andere probeert te teren bijvoorbeeld door te vragen of je dat biertje nog opdrinkt als je het niet binnen een minuut wegad.
pi_193635802
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Minder vaak zien kan ook.
Ik ken er ook zo een. Met termen als oprutten enzo.Maar die spreek ik gewoon minder vaak en das prima.
Ja, vind het sowieso bizar dat mensen dat soort dingen serieus uit hun mond krijgen maar als dat het enige is waar ze het over hebben en zelfs in hun grappen verweven icm voldoen aan het beeld van de boze witte man die buitenlanders overal de schuld van geeft ipv zelf iets te doen word dat vermoeiend.
  maandag 15 juni 2020 @ 08:06:34 #12
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193635807
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:03 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Drinkt hevig en veelvuldig net als andere genotmiddelen, gat in z'n hand en het type dat Tikkies structuureel onbeantwoord laat zelfs nadat ie al de hele avond op de zak van andere probeert te teren bijvoorbeeld door te vragen of je dat biertje nog opdrinkt als je het niet binnen een minuut wegad.
Dit moet al reden genoeg zijn om niet met iemand om te gaan.

Met ermen als "Boze witte man" strooien is net zo schadelijk als met termen als "boze zwarte man" strooien en voegt niks toe behalve lekker discrimineren en racistisch doen omdat het tegen witte mensen mag.
pi_193635827
Waarom heb je hier de mening van anderen bij nodig?

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon echt een serieuze vraag.

Ik lees alleen maar negatieve dingen, dus wat wil je nou horen dat je zelf al niet weet?
pi_193635864
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:06 schreef incel het volgende:

[..]

Dit moet al reden genoeg zijn om niet met iemand om te gaan.

Met ermen als "Boze witte man" strooien is net zo schadelijk als met termen als "boze zwarte man" strooien en voegt niks toe behalve lekker discrimineren en racistisch doen omdat het tegen witte mensen mag.
Zo is het niet bedoeld, ben zelf deels wit net als het merendeel van m'n vrienden inclusief deze waar je als racist dus niet mee om zou gaan.

Overigens om aan te tonen hoe erg ie op de zak van andere teert: had het contact initieel laten verwateren nadat ik pas na twee jaar en vele verzoeken vier tientjes van 'm terugkreeg.
pi_193635866
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef zarGon het volgende:
Waarom heb je hier de mening van anderen bij nodig?

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon echt een serieuze vraag.

Ik lees alleen maar negatieve dingen, dus wat wil je nou horen dat je zelf al niet weet?
Hoe anderen in vergelijkbare situaties hiermee zijn omgegaan en waarom, vooral omdat die andere vriend wel echt tof is.
  maandag 15 juni 2020 @ 08:18:34 #16
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193635875
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:15 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Zo is het niet bedoeld, ben zelf deels wit net als het merendeel van m'n vrienden inclusief deze waar je als racist dus niet mee om zou gaan.

Overigens om aan te tonen hoe erg ie op de zak van andere teert: had het contact initieel laten verwateren nadat ik pas na twee jaar en vele verzoeken vier tientjes van 'm terugkreeg.
In theorie kan je ook racistisch zijn naar je eigen volk toe.

En ja gewoon niet met zulke schooiers omgaan dus.
pi_193635899
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:16 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Hoe anderen in vergelijkbare situaties hiermee zijn omgegaan en waarom, vooral omdat die andere vriend wel echt tof is.
Ik had zo'n vriend. Die werd een boze bruine man. Heb duidelijk gemaakt dat ik die kutpraatjes over zijn extremistische visie niet telkens hoef te horen en als hij daarmee niet zou stoppen zou het klaar zijn.

Het is klaar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193635903
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:16 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ik snap niet zo wat de tofheid van de ene te maken heeft met de andere.

Geniet je van de aanwezigheid van iemand? Mee omgaan.
Geniet je er niet van of heb je er zelfs last van? Niet (meer) mee omgaan.

Echt, meer is het niet.
pi_193635931
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Echt, meer is het niet.
Dit.
Is dit topic gemaakt voor advies of wil je gewoon kankeren op de boze witte man?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193635990
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik had zo'n vriend. Die werd een boze bruine man. Heb duidelijk gemaakt dat ik die kutpraatjes over zijn extremistische visie niet telkens hoef te horen en als hij daarmee niet zou stoppen zou het klaar zijn.

Het is klaar.
Hij gaat bijna louter om met andere boze witte mannen dus niet echt een optie. Het gaat daarnaast niet louter om z'n mening en het uiten daarvan maar icm z'n gedrag en het feit dat ie z'n schuldig maakt aan veel van het gedrag wat ie andere verwijt en niets aan hemzelf ligt. Als ik twintig mcnuggets bestel en hij een hamburger is ie serieus afgunstig.
pi_193635999
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Echt, meer is het niet.
Dat zou betekenen dat je ook niet meer om zou gaan met die gemeenschappelijke vriend die ik wel heel tof vind omdat we met z'n drieën meeten.
pi_193636003
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:32 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Hij gaat bijna louter om met andere boze witte mannen dus niet echt een optie. Het gaat daarnaast niet louter om z'n mening en het uiten daarvan maar icm z'n gedrag en het feit dat ie z'n schuldig maakt aan veel van het gedrag wat ie andere verwijt en niets aan hemzelf ligt. Als ik twintig mcnuggets bestel en hij een hamburger is ie serieus afgunstig.
Wat wil je dan nog van ons? Ik heb ook afscheid genomen van zo'n iemand met een bruine kleur (ook al doet dat er niet toe, maar doet dat er jou blijkbaar wel toe). Wat wil je?
pi_193636040
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:33 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je ook niet meer om zou gaan met die gemeenschappelijke vriend die ik wel heel tof vind omdat we met z'n drieën meeten.
Waarom kun je niet alleen met die toffe gast omgaan dan?

Ik snap even niet waarom die 'nare' gast er per se bij moet.

De situatie forceren gaat toch niet werken. Daarmee bedoel ik dus afspreken met z'n drieën alleen maar frustrerend gaat zijn en je er niet meer van gaat genieten, omdat je je zo enorm ergert aan die ene.

Er zijn geen middenwegen. Of hij moet weg, of jij.
pi_193636055
quote:
99s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat wil je dan nog van ons? Ik heb ook afscheid genomen van zo'n iemand met een bruine kleur (ook al doet dat er niet toe, maar doet dat er jou blijkbaar wel toe). Wat wil je?
Of er een middeweg is, of dat je zo iemand niet moet wille overtuige.
pi_193636062
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:32 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het beseft, maar je blijft kritiek na kritiek uiten; wellicht heb je het niet door, maar je versterkt daar alleen maar de mening dat je zelf zwak bent mee.
pi_193636070
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom kun je niet alleen met die toffe gast omgaan dan?

Ik snap even niet waarom die 'nare' gast er per se bij moet.

De situatie forceren gaat toch niet werken. Daarmee bedoel ik dus afspreken met z'n drieën alleen maar frustrerend gaat zijn en je er niet meer van gaat genieten, omdat je je zo enorm ergert aan die ene.

Er zijn geen middenwegen. Of hij moet weg, of jij.
Omdat we altijd met z'n drieën zijn zal er gevraagd worden waarom dat nu niet meer zo is.

Is zo iemand te overtuige? Hij is weliswaar een boze pvv'er maar wel voormalig vwo en z'n eigen ouders vroegen hoe het kan dat hij nog nooit klappe heeft gehad.
pi_193636108
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:40 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Of er een middeweg is, of dat je zo iemand niet moet wille overtuige.
Als je het niet kan aanhoren verbreek je de band. Je kan er ook met die toffe gast over hebben. Nu lijk je inderdaad zwak.
pi_193636124
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:42 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Omdat we altijd met z'n drieën zijn zal er gevraagd worden waarom dat nu niet meer zo is.
Nou, dan geef je dat toch aan.

Wat ben jou weer voor een jankbal man. Zeg dan tegen z'n gezicht wat je van hem vindt, en dat het gevolgen kan hebben voor de vriendschap.

Als ze er dan over vragen, kun je mooi aangeven wat heeft plaatsgevonden. Of niet, want het gaat een ander niet aan. Wat jij maar wil.

quote:
Is zo iemand te overtuige? Hij is weliswaar een boze pvv'er maar wel voormalig vwo en z'n eigen ouders vroegen hoe het kan dat hij nog nooit klappe heeft gehad.
Je bent alleen maar negatief over hem bezig, en de oplossing die jij voor ogen hebt is... nog meer tijd met hem spenderen?

Ja man, dat lijkt mij de oplossing. Lekker gefrustreerd raken en je tijd in iemand stoppen waar jij duidelijk niet mee kunt omgaan, in plaats van die energie richten op de betere relaties of zelfs nieuwe.

Nee. Het is einde verhaal. Iedereen maakt zijn eigen keuzes in het leven en daar moet jij verder niets aan willen veranderen. Je waardeert iemand zoals die is, en anders niet. Iemand veranderen werkt niet, dat lukt niet.
pi_193636148
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, dan geef je dat toch aan.

Wat ben jou weer voor een jankbal man. Zeg dan tegen z'n gezicht wat je van hem vindt, en dat het gevolgen kan hebben voor de vriendschap.

Als ze er dan over vragen, kun je mooi aangeven wat heeft plaatsgevonden. Of niet, want het gaat een ander niet aan. Wat jij maar wil.
[..]

Je bent alleen maar negatief over hem bezig, en de oplossing die jij voor ogen hebt is... nog meer tijd met hem spenderen?

Ja man, dat lijkt mij de oplossing. Lekker gefrustreerd raken en je tijd in iemand stoppen waar jij duidelijk niet mee kunt omgaan, in plaats van die energie richten op de betere relaties of zelfs nieuwe.

Nee. Het is einde verhaal. Iedereen maakt zijn eigen keuzes in het leven en daar moet jij verder niets aan willen veranderen. Je waardeert iemand zoals die is, en anders niet. Iemand veranderen werkt niet, dat lukt niet.
Zit wat in, bij iemand die je amper kent is de oplossing duidelijk maar koester herinneringen van vroeger.
pi_193636179
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:50 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Zit wat in, bij iemand die je amper kent is de oplossing duidelijk maar koester herinneringen van vroeger.
Als je die herinneringen later nog wil kunnen koesteren is het alleen maar handiger om er zo snel mogelijk mee te stoppen. Hoe langer de frustraties, hoe langer de oude herinneringen worden overschreven met nare herinneringen.
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2020 @ 09:02:33 #31
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193636245
Dit klinkt als een pauper waarvan ik me afvraag waarom je er nog bevriend mee zou willen zijn. Heb je wel eens tegen hem gezegd dat je het irritant vind?
Stap 1 is er gewoon over praten
:')
pi_193636287
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:03 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

De boze witte man is een archetype waarbij het wit zijn daadwerkelijk van essentieel belang is voor het archetype in tegenstelling tot neger.

Je bent gewoon een racist, maar geen probleem verder.
pi_193636354
Ik zou als boze witte man ook niet al te veel contact willen met een neger met een slaafcomplex.

Maar dat mag natuurlijk weer niet. :')

Wat een racist die TS.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 09:16:22 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193636370
Ja, leuk excuusje om even 'boze witte man' te kunnen gebruiken. Ga maar ergens anders een trolltopic doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 16:55:19 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_193642437
2e kans voor TS m.b.t. tot dit topic na overleg met hem.
pi_193642523
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dit klinkt als een pauper waarvan ik me afvraag waarom je er nog bevriend mee zou willen zijn. Heb je wel eens tegen hem gezegd dat je het irritant vind?
Stap 1 is er gewoon over praten
Hoe breng je zoiets ter sprake zonder belediging?

Pauper is wellicht wel van groter belang dan z'n mening. Hij was altijd al min of meer een profiteur (van iedereen) maar zie nu echt een patroon. Vraag me af hoe die al jaren zo kan zijn zonder schaamte. Zonder dat ik het wil kijk ik ook neer op z'n zuip en drugsgewoonte.
pi_193642641
Gaat dit topic over @TTSS
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 17:13:09 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_193642674
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
Gaat dit topic over @:ttss
Waarom zou het daar over gaan?
pi_193642709
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij trollt.
pi_193642737
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is een boze witte man die veel met ts omgaat
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193643012
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:41 schreef incel het volgende:

Omgekeerde wereld.

Een mens kiest niet voor zijn of haar huidskleur. De persoon beschreven in de OP lijkt daarentegen zijn eigen denkbeelden te kiezen.

En 'er bepaalde denkbeelden op na houden' (waarvan TS dus al heeft aangegeven zich daar zelf absoluut niet in te kunnen vinden) is een prima reden om contact met iemand te beëindigen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193643105
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Een mens kiest niet voor zijn of haar huidskleur. De persoon beschreven in de OP lijkt daarentegen zijn eigen denkbeelden te kiezen.

En 'er bepaalde denkbeelden op na houden' (waarvan TS dus al heeft aangegeven zich daar zelf absoluut niet in te kunnen vinden) is een prima reden om contact met iemand te beëindigen.
Het gaat niet per se om de idiote ideeën maar het overal in verweven ervan, zelfs in grappen en hetzelfde doen als de buitenlanders waar ie alles de schuld van geeft icm een algehele loser-houding inclusief latent alcoholisme en profiteren van anderen (altijd net als er word gezegd dat we zo gaan naar de wc en tikkies onbeantwoord laten).
pi_193643130
Het is verbazingwekkend dat mensen denken dat iemand ooit verandert als er geen enkele vorm van communicatie plaatsvindt.
pi_193643157
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:41 schreef Cockwhale het volgende:
Het is verbazingwekkend dat mensen denken dat iemand ooit verandert als er geen enkele vorm van communicatie plaatsvindt.
Sommige dingen hoef je echt niet op geattendeerd te worden om te weten dat het idioot is zoals pas na twee jaar en vele verzoeken vier tientjes terugbetalen.
pi_193643186
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:43 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Sommige dingen hoef je echt niet op geattendeerd te worden om te weten dat het idioot is zoals pas na twee jaar en vele verzoeken vier tientjes terugbetalen.
Blijkbaar wel. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat niemand er echt iets over durft te zeggen. Over zijn algehele gedrag en uitspraken.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 17:50:12 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_193643245
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:43 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Waarom zou je na de 1e keer nog vaker dan dat (schijnbaar 2 jaar lang) iets voor hem betalen als je de eerste keer je geld al niet terug krijgt?
pi_193643271
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat niemand er echt iets over durft te zeggen. Over zijn algehele gedrag en uitspraken.
Bij een huidige goede vriend zou ik me nog wel betrokken en geïnvesteerd genoeg voelen om die persoon te willen helpen of adviseren oid. Iig laten weten hoe zijn gedrag anderen beïnvloedt.

Maar bij een oude jeugdvriend waarbij het contact vernieuwd wordt, zou ik toch eerder naar een 'zoek het maar uit, niet mijn pakkie an' neigen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193643374
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom zou je na de 1e keer nog vaker dan dat (schijnbaar 2 jaar lang) iets voor hem betalen als je de eerste keer je geld al niet terug krijgt?
In die twee jaar was het contact langzaam verwaterd en daarna een aantal jaar gestopt. We gaan veelal met z'n drieën op pad en die andere vriend betaalt soms eveneens rondjes en voelde zich ongemakkelijk toen ik een bon voor drie betaalde toen ik terugkwam van m'n handen wassen en pakte gelijk paar tientjes uit z'n zak en die jongen is gewoon echt goud, toffe gast. En het is een beetje awkward toch om voor hem wel te betalen en voor die pauper niet.
pi_193643401
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Bij een huidige goede vriend zou ik me nog wel betrokken en geïnvesteerd genoeg voelen om die persoon te willen helpen of adviseren oid. Iig laten weten hoe zijn gedrag anderen beïnvloedt.

Maar bij een oude jeugdvriend waarbij het contact vernieuwd wordt, zou ik toch eerder naar een 'zoek het maar uit, niet mijn pakkie an' neigen.
Vraag is of je hem wel kunt veranderen aangezien deze denkbeelden al van meer dan een decennium zijn en sindsdien louter geradicaliseerd. Zelfs z'n ouders vragen zich af hoe ie nog nooit klappen heeft gehad die weliswaar vergelijkbare ideeën hebben maar ze heel anders uiten en het niet in alles verweven.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 18:07:34 #50
16180 crew  CoolGuy
pi_193643436
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:01 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

In die twee jaar was het contact langzaam verwaterd en daarna een aantal jaar gestopt. We gaan veelal met z'n drieën op pad en die andere vriend betaalt soms eveneens rondjes en voelde zich ongemakkelijk toen ik een bon voor drie betaalde toen ik terugkwam van m'n handen wassen en pakte gelijk paar tientjes uit z'n zak en die jongen is gewoon echt goud, toffe gast. En het is een beetje awkward toch om voor hem wel te betalen en voor die pauper niet.
Lol, nee, dat is helemaal niet awkward. Dat zou ik dus juíst doen :D Gewoon, daar waar hij bij staat. Voor jezelf betalen, voor die maat van je, en tegen die pauper zeg je 'ik betaal niet voor lui waarbij ik me moet afvragen of ik dat geld ooit terug zie'. Klaar.
pi_193643755
Als één van mijn vrienden uitgesproken racistisch oid was, was het al heel lang geen vriend meer.
pi_193643786
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol, nee, dat is helemaal niet awkward. Dat zou ik dus juíst doen :D Gewoon, daar waar hij bij staat. Voor jezelf betalen, voor die maat van je, en tegen die pauper zeg je 'ik betaal niet voor lui waarbij ik me moet afvragen of ik dat geld ooit terug zie'. Klaar.
Eén van mijn beste vrienden heeft voor een carriere gekozen waar hij jarenlang, sowieso, krap zit, z'n vrouw is depressief. Ik vind het geen probleem om jarenlang de rekening op te pakken. Is maar net hoe de situatie is.
pi_193644406
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:37 schreef babylon het volgende:

[..]

Eén van mijn beste vrienden heeft voor een carriere gekozen waar hij jarenlang, sowieso, krap zit, z'n vrouw is depressief. Ik vind het geen probleem om jarenlang de rekening op te pakken. Is maar net hoe de situatie is.
waarom heeft ie daarvoor gekozen?
pi_193644431
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:15 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

waarom heeft ie daarvoor gekozen?
Omdat z'n hart daar ligt. En dat steun ik daarom volledig :)
pi_193645144
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het gaat niet eens per se om die tientjes maar het doelbewust structureel proberen te profiteren van iedereen maar tegelijk wel spreken in termen als gelukzoekers als het over buitenlanders gaat.

Zou je zoiets overigens echt zeggen? Wetende dat die pauper een goede vriend is van die goede gast (beter dan jezelf want verwaterd contact afgelopen tijd).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 19:57:58 ]
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 20:00:43 #56
16180 crew  CoolGuy
pi_193645247
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:56 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Het gaat niet eens per se om die tientjes maar het doelbewust structureel proberen te profiteren van iedereen maar tegelijk wel spreken in termen als gelukzoekers als het over buitenlanders gaat.

Zou je zoiets overigens echt zeggen? Wetende dat die pauper een goede vriend is van die goede gast (beter dan jezelf want verwaterd contact afgelopen tijd).
Ja, dat zou ik echt zeggen. Ik héb zoiets wel eens gezegd al was dat een directe vriend van mij. Moest JIJ dat geld van hem terug krijgen? Zo ja, dan zou ik het 1000% zeggen.
pi_193645630
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik echt zeggen. Ik héb zoiets wel eens gezegd al was dat een directe vriend van mij. Moest JIJ dat geld van hem terug krijgen? Zo ja, dan zou ik het 1000% zeggen.
Wat bedoel je met moet terugkrijgen? Dat hij het me verschuldigd was? Ja.

Dit is overigens eveneens een direct vriend maar wel een die gelieerd is met andere vrienden.

Hoe reageerde die gast toen je dat zei en de rest die erbij stond?
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 20:23:05 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_193645650
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:21 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Wat bedoel je met moet terugkrijgen? Dat hij het me verschuldigd was? Ja.

Dit is overigens eveneens een direct vriend maar wel een die gelieerd is met andere vrienden.

Hoe reageerde die gast toen je dat zei en de rest die erbij stond?
Niet blij, maar hij wist dónders goed dat ik gelijk had. Hij had gewoon niet verwacht dat ik dat en plein publique zou zeggen.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 21:44:19 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_193646885
Gevoel bevestigd, trolltopic. Alsnog dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')