De boze witte man is een archetype waarbij het wit zijn daadwerkelijk van essentieel belang is voor het archetype in tegenstelling tot neger.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:41 schreef incel het volgende:
Bizar eigenlijk dat hier keihard wordt gediscrimineerd met termen als "boze witte man" en mensen dan serieus antwoord geven hoe je hier niet meer mee om moet gaan
Omgekeerde wereld.
Lekker racistisch doen omdat het tegen een "witte" man is mag het maar.
Moet je ff voorstellen als iemand een topic opent over hoe je vriendschap met een neger moet beëindigen. Dan was het forum te klein.
Maar goed: gaat TS ook nog anekdotes geven? Of gaan we mensen puur afrekenen vanwege hun huidskleur en/of politieke voorkeur?
Ja, vind het sowieso bizar dat mensen dat soort dingen serieus uit hun mond krijgen maar als dat het enige is waar ze het over hebben en zelfs in hun grappen verweven icm voldoen aan het beeld van de boze witte man die buitenlanders overal de schuld van geeft ipv zelf iets te doen word dat vermoeiend.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Minder vaak zien kan ook.
Ik ken er ook zo een. Met termen als oprutten enzo.Maar die spreek ik gewoon minder vaak en das prima.
Dit moet al reden genoeg zijn om niet met iemand om te gaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:03 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Drinkt hevig en veelvuldig net als andere genotmiddelen, gat in z'n hand en het type dat Tikkies structuureel onbeantwoord laat zelfs nadat ie al de hele avond op de zak van andere probeert te teren bijvoorbeeld door te vragen of je dat biertje nog opdrinkt als je het niet binnen een minuut wegad.
Zo is het niet bedoeld, ben zelf deels wit net als het merendeel van m'n vrienden inclusief deze waar je als racist dus niet mee om zou gaan.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:06 schreef incel het volgende:
[..]
Dit moet al reden genoeg zijn om niet met iemand om te gaan.
Met ermen als "Boze witte man" strooien is net zo schadelijk als met termen als "boze zwarte man" strooien en voegt niks toe behalve lekker discrimineren en racistisch doen omdat het tegen witte mensen mag.
Hoe anderen in vergelijkbare situaties hiermee zijn omgegaan en waarom, vooral omdat die andere vriend wel echt tof is.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:09 schreef zarGon het volgende:
Waarom heb je hier de mening van anderen bij nodig?
Dit is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon echt een serieuze vraag.
Ik lees alleen maar negatieve dingen, dus wat wil je nou horen dat je zelf al niet weet?
In theorie kan je ook racistisch zijn naar je eigen volk toe.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:15 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Zo is het niet bedoeld, ben zelf deels wit net als het merendeel van m'n vrienden inclusief deze waar je als racist dus niet mee om zou gaan.
Overigens om aan te tonen hoe erg ie op de zak van andere teert: had het contact initieel laten verwateren nadat ik pas na twee jaar en vele verzoeken vier tientjes van 'm terugkreeg.
Ik had zo'n vriend. Die werd een boze bruine man. Heb duidelijk gemaakt dat ik die kutpraatjes over zijn extremistische visie niet telkens hoef te horen en als hij daarmee niet zou stoppen zou het klaar zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:16 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoe anderen in vergelijkbare situaties hiermee zijn omgegaan en waarom, vooral omdat die andere vriend wel echt tof is.
Ik snap niet zo wat de tofheid van de ene te maken heeft met de andere.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:16 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoe anderen in vergelijkbare situaties hiermee zijn omgegaan en waarom, vooral omdat die andere vriend wel echt tof is.
Dit.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap niet zo wat de tofheid van de ene te maken heeft met de andere.
Geniet je van de aanwezigheid van iemand? Mee omgaan.
Geniet je er niet van of heb je er zelfs last van? Niet (meer) mee omgaan.
Echt, meer is het niet.
Hij gaat bijna louter om met andere boze witte mannen dus niet echt een optie. Het gaat daarnaast niet louter om z'n mening en het uiten daarvan maar icm z'n gedrag en het feit dat ie z'n schuldig maakt aan veel van het gedrag wat ie andere verwijt en niets aan hemzelf ligt. Als ik twintig mcnuggets bestel en hij een hamburger is ie serieus afgunstig.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had zo'n vriend. Die werd een boze bruine man. Heb duidelijk gemaakt dat ik die kutpraatjes over zijn extremistische visie niet telkens hoef te horen en als hij daarmee niet zou stoppen zou het klaar zijn.
Het is klaar.
Dat zou betekenen dat je ook niet meer om zou gaan met die gemeenschappelijke vriend die ik wel heel tof vind omdat we met z'n drieën meeten.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap niet zo wat de tofheid van de ene te maken heeft met de andere.
Geniet je van de aanwezigheid van iemand? Mee omgaan.
Geniet je er niet van of heb je er zelfs last van? Niet (meer) mee omgaan.
Echt, meer is het niet.
Wat wil je dan nog van ons? Ik heb ook afscheid genomen van zo'n iemand met een bruine kleur (ook al doet dat er niet toe, maar doet dat er jou blijkbaar wel toe). Wat wil je?quote:Op maandag 15 juni 2020 08:32 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hij gaat bijna louter om met andere boze witte mannen dus niet echt een optie. Het gaat daarnaast niet louter om z'n mening en het uiten daarvan maar icm z'n gedrag en het feit dat ie z'n schuldig maakt aan veel van het gedrag wat ie andere verwijt en niets aan hemzelf ligt. Als ik twintig mcnuggets bestel en hij een hamburger is ie serieus afgunstig.
Waarom kun je niet alleen met die toffe gast omgaan dan?quote:Op maandag 15 juni 2020 08:33 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat je ook niet meer om zou gaan met die gemeenschappelijke vriend die ik wel heel tof vind omdat we met z'n drieën meeten.
Of er een middeweg is, of dat je zo iemand niet moet wille overtuige.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat wil je dan nog van ons? Ik heb ook afscheid genomen van zo'n iemand met een bruine kleur (ook al doet dat er niet toe, maar doet dat er jou blijkbaar wel toe). Wat wil je?
Ik weet niet of je het beseft, maar je blijft kritiek na kritiek uiten; wellicht heb je het niet door, maar je versterkt daar alleen maar de mening dat je zelf zwak bent mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:32 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hij gaat bijna louter om met andere boze witte mannen dus niet echt een optie. Het gaat daarnaast niet louter om z'n mening en het uiten daarvan maar icm z'n gedrag en het feit dat ie z'n schuldig maakt aan veel van het gedrag wat ie andere verwijt en niets aan hemzelf ligt. Als ik twintig mcnuggets bestel en hij een hamburger is ie serieus afgunstig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |