https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enquête
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn geïntroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
"Wacht maar tot ik mijn schoenen uitdoe"quote:Op zondag 14 juni 2020 10:04 schreef Mondkapje het volgende:
Wel fijn dat het verstandige denken blijft bij veel mensen. Ik heb het idee dat de regering helemaal aan de leiband van de farmacie loopt.
Al sinds de vroege middelleeuwen weten poeder- en pillenmakers het publiek bang te maken en nu heeft het de hele regering in zijn macht.
"Only Thing We Have to Fear Is Fear Itself"
F.D. Roosevelt
Open een topic in BNW daarover zonder bewijzen maar hier wat roeptoeteren en het woord gezond verstand erbij zetten.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:19 schreef Mondkapje het volgende:
Het gevaar dat de farmacie, waar heel veel geld zit, mensen omkoopt wordt ook totaal niet onderkend. De Jonge en Rutte gedragen zich als bange, volgzame schaapjes als het om een vaccin gaat. Gebruik je gezonde verstand en blijf zelf nadenken!
Gewoon niet naief zijn. Er zit veel geld bij de farmacie en die heeft veel belang bij het bang maken van mensen. 1+1=2quote:Op zondag 14 juni 2020 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Open een topic in BNW daarover zonder bewijzen maar hier wat roeptoeteren en het woord gezond verstand erbij zetten.![]()
Er zijn ook veel medemensen die het veel prettiger vinden dat mensen op 1.5 mtr afstand blijven. Zeker omdat die medemensen niet kunnen testen of de mensen die geen afstand willen houden een besmettelijk virus bij zich dragen. Voorzichtigheid is nog altijd de moeder van de porseleinkast.quote:
Nog meer onzin spuien zonder concrete onderbouwing en het dan op naïviteit van je mede forumusers gooien.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:25 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Gewoon niet naief zijn. Er zit veel geld bij de farmacie en die heeft veel belang bij het bang maken van mensen. 1+1=2
Marketing technisch hadden overheden er "het tijdelijke nieuwe normaal" van moeten maken.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:30 schreef -XOR- het volgende:
Over een aantal punten kun je twisten maar op hoofdlijnen ben ik het zeer zeker met deze club eens. De term 'het nieuwe normaal' bezorgt me ook jeuk op plekken waar ik net niet bij kan.
Nee, het 'tijdelijke abnormaal'.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Marketing technisch hadden overheden er "het tijdelijke nieuwe normaal" van moeten maken.
twitter:volkskrant twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 09:27:01Een geplande demonstratie tegen de coronamaatregelen van het kabinet zondag mag niet doorgaan. De gemeente Den Haag verbiedt het protest https://t.co/inyrT25oAx reageer retweet
Werken op zondagquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waar ik ben 21 juni? Aan het werk om de economie weer op te bouwen, dat moeten meer mensen doen
Even terugkijkenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:42 schreef TigerXtrm het volgende:
De idioot die dit bedacht heeft zat gisteren bij Beau aan tafel en ik heb werkelijk nog nooit zo'n beschamende vertoning op TV gezien
Zeker... Dat zouden meer mensen moeten doen ipv zinloos het virus verspreiden.quote:
Dan kijk je maar bar weinig talkshowsquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:42 schreef TigerXtrm het volgende:
De idioot die dit bedacht heeft zat gisteren bij Beau aan tafel en ik heb werkelijk nog nooit zo'n beschamende vertoning op TV gezien
Klopt, ik kijk sowieso weinig TVquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan kijk je maar bar weinig talkshows
Heel raar als door het hele land wel de blm/kozp/antifa mag lopen schreeuwen en oproepen tot geweld.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:volkskrant twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 09:27:01Een geplande demonstratie tegen de coronamaatregelen van het kabinet zondag mag niet doorgaan. De gemeente Den Haag verbiedt het protest https://t.co/inyrT25oAx reageer retweet
twitter:GDMDenHaag twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 09:51:41Willekeur bij #VVD-burgemeester Remkes. Op zaterdag mag voor een 2e keer in korte tijd Black Lives Matter #demonstratie wel, anti-#coronamaatregelen demo mag dag later niet. Hellend vlak als burgemeesters #politiek gaan bedrijven #Malieveld @omroepwest https://t.co/vO59GR6Fax reageer retweet
Heeft niks met willekeur te maken: https://www.omroepwest.nl(...)en-coronamaatregelenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:GDMDenHaag twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 09:51:41Willekeur bij #VVD-burgemeester Remkes. Op zaterdag mag voor een 2e keer in korte tijd Black Lives Matter #demonstratie wel, anti-#coronamaatregelen demo mag dag later niet. Hellend vlak als burgemeesters #politiek gaan bedrijven #Malieveld @:omroepwest https://t.co/vO59GR6Fax reageer retweet
https://www.telegraaf.nl/(...)en-coronabeperkingenquote:De organisatoren willen op het Malieveld „een urenlang programma met bekende dj’s organiseren.” Aanvankelijk gingen ze uit van 100 deelnemers, maar nu zeggen ze 10.000 bezoekers te verwachten. Dat maakt het heel moeilijk om nog anderhalve meter afstand van elkaar te houden. Dat is een gevaar voor de volksgezondheid en leidt bovendien tot een „vrees voor wanordelijkheden”, aldus de gemeente.
Ik zou zeggen, ga bij de blm demo staan als anti- lockdown demonstrant. Dat mag wel doorgaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:GDMDenHaag twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 09:51:41Willekeur bij #VVD-burgemeester Remkes. Op zaterdag mag voor een 2e keer in korte tijd Black Lives Matter #demonstratie wel, anti-#coronamaatregelen demo mag dag later niet. Hellend vlak als burgemeesters #politiek gaan bedrijven #Malieveld @:omroepwest https://t.co/vO59GR6Fax reageer retweet
Bij de demonstratie in de Bijlmer waren zelfs 18.000 mensen toegestaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:58 schreef thedeedster het volgende:
Dit riekt naar met twee maten meten.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-coronabeperkingen
Volgens mij waren er bij de demonstratie in de Bijlmer meer dan 10.000 mensen. Daarnaast, volgens een burgemeester van een niet nader te noemen stad moet je die "FB-aantallen" altijd flink naar beneden bijstellen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft niks met willekeur te maken: https://www.omroepwest.nl(...)en-coronamaatregelen
Dus omdat het protest de invulling van een evenement had, kan het niet doorgaan. En daar zit het verschil met de BLM-demonstraties. Ik weet niet of het zo bij alle BLM-protesten is, maar er werd wel duidelijk gemaakt dat ze geen muziek mochten draaien omdat het dan een evenementen-uitstraling zou krijgen.quote:Onder anderen opiniepeiler Maurice de Hond, muzikant Ernst Jansz van Doe Maar, DJ Jean en dj Paul Elstak zouden bij het protest zijn. 'Door het programma in te vullen als festival, zonder de daarvoor geldende termijnen aan te houden en te voldoen aan de eisen die daarbij horen zoals inzet van beveiliging, toegangscontroles op verboden middelen en een gedegen veiligheidsplan, en door hiermee de facto een evenement op te zetten dat op grond van de Noodverordening is verboden ontstaat een onwettige en gevaarlijke situatie. Dat is onverantwoord.'
Stond bedreiging bij de regels?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:14 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
Dus omdat het protest de invulling van een evenement had, kan het niet doorgaan. En daar zit het verschil met de BLM-demonstraties. Ik weet niet of het zo bij alle BLM-protesten is, maar er werd wel duidelijk gemaakt dat ze geen muziek mochten draaien omdat het dan een evenementen-uitstraling zou krijgen.
Blijkbaar kan BLM wel omgaan met de huidige spelregels en deze demonstratie niet.
Dat is juist het probleem. Doordat die komen wordt het gezien als evenement en die zijn tot 1 september verbodenquote:
Dat is het ook gewoon.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:58 schreef thedeedster het volgende:
Dit riekt naar met twee maten meten.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-coronabeperkingen
Volgens mij waren er bij de demonstratie in de Bijlmer meer dan 10.000 mensen. Daarnaast, volgens een burgemeester van een niet nader te noemen stad moet je die "FB-aantallen" altijd flink naar beneden bijstellen.
Als men die demonstratie steunt is men nooit een vriend van arme mannen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij de demonstratie in de Bijlmer waren zelfs 18.000 mensen toegestaan.
Ik heb me altijd keurig aan de Corona maatregelen gehouden. Maar als een Blm demonstratie is toegestaan en er schijnbaar aantoonbaar? geen extra verspreiding van gekomen is, dan riekt dit inderdaad naar een dubbele agenda. Het draagvlak voor de maatregelen was al flinterdun, maar is nu compleet verdwenen.
Ik steun de demonstratie.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:39 schreef AlohA het volgende:
[..]
Volgens mij stond dat bij de 'white fragility'-clausule
Wat bedoel je daar mee?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men die demonstratie steunt is men nooit een vriend van arme mannen.
Jawelquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het draagvlak is helemaal niet flinterdun
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Doordat die komen wordt het gezien als evenement en die zijn tot 1 september verboden
Men heeft een voorwendsel gezocht en gevonden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Doordat die komen wordt het gezien als evenement en die zijn tot 1 september verboden
Dat kan, maar het is natuurlijk ook niet handig om daar DJ's heen te laten gaan die er een feestje van gaan maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:43 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Men heeft een voorwendsel gezocht en gevonden.
Ach, BLM had een optreden van een groep, deze wat DJ's. Verschil moet er zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is natuurlijk ook niet handig om daar DJ's heen te laten gaan die er een feestje van gaan maken.
Goed puntquote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ach, BLM had een optreden van een groep, deze wat DJ's. Verschil moet er zijn.
Weet ik ook niet. Ik kan me alleen herinneren dat AT5 destijds live verslag deed, en voor aanvang wist te melden dat Boys2Men (ofzoiets?) zou gaan optreden. Dus het was wel bekend bij AT5.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goed puntWeet alleen niet of die van te voren waren aangekondigd?
Oh ik dacht dat je een optreden bedoelde van die kneuzengast die piet uiteindelijk wel even zou schoppen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Weet ik ook niet. Ik kan me alleen herinneren dat AT5 destijds live verslag deed, en voor aanvang wist te melden dat Boys2Men (ofzoiets?) zou gaan optreden. Dus het was wel bekend bij AT5.
Maar ach, ik heb met beide niet zoveel moeite. Het is alleen niet slim van de organisatie dit keer om een programma van wat, 2 of 3 uur, meerdere tijdsloten te reserveren voor DJ's.
Die DJ's zijn slechts een mooi excuus om die demo te verbieden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah Akwasi. Nee, wist niet eens dat hij daadwerkelijk had opgetreden, dacht alleen dat ie zijn toespraakje had gedaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je een optreden bedoelde van die kneuzengast die piet uiteindelijk wel even zou schoppen.
Line-upquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De demonstratie is verboden door de burgemeester.quote:
Zou niet naar een festival gaan die 6 keer een kwartiertje artiesten een plaatje laat draaien.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Line-up
13.00 uur Openingstrack 9one – Lockdown
13.15 uur Disco Dandies
13.30 uur Welkom presentator | Erik-Alexander Richter
13.45 uur Muziek DJ LATIN MASTER – LATIN
14.00 uur Eva van Zeeland | Bas Philippini
14.15 uur Muziek DJ ALEXANDER KONING – VOCAL HOUSE
14.30 uur Frank Ruesink | Michaela Schippers
14.45 uur Muziek DJ JAYDEE – MELODIC
15.00 uur Willem oproep tot 1 minuut stilte | Maurice de Hond | Kids dance – Renske Paardekooper
15.15 uur Muziek DJ JEAN – THE IT SOUND
15.30 uur Jeroen Pols | Ernst Jansz
15.45 uur Muziek DJ JEAN – THE IT SOUND
16.00 uur Tom Zwitser | Mohamed Boulahrir
16.15 uur Muziek PAUL ESTAK
16.30 uur Yvonne van Stigt | Willem afsluiting | Lazlo – Revolution
17.00 uur Einde
Prachtig gratis festivalprogramma. Biertje erbij, lekker weer.
En ook nog eens DJ's die al jaren niet meer kunnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zou niet naar een festival gaan die 6 keer een kwartiertje artiesten een plaatje laat draaien.
Daar gaat de schnabbel van Jeanquote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De demonstratie is verboden door de burgemeester.
Is gratis toch.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zou niet naar een festival gaan die 6 keer een kwartiertje artiesten een plaatje laat draaien.
De line-up van het plaatselijke dorpsfeest trekt meer bekijks,quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Line-up
13.00 uur Openingstrack 9one – Lockdown
13.15 uur Disco Dandies
13.45 uur Muziek DJ LATIN MASTER – LATIN
14.15 uur Muziek DJ ALEXANDER KONING – VOCAL HOUSE
14.45 uur Muziek DJ JAYDEE – MELODIC
15.00 uur Willem oproep tot 1 minuut stilte | Maurice de Hond | Kids dance – Renske Paardekooper
15.15 uur Muziek DJ JEAN – THE IT SOUND
15.45 uur Muziek DJ JEAN – THE IT SOUND
16.30 uur Yvonne van Stigt | Willem afsluiting | Lazlo – Revolution
17.00 uur Einde
Ik snap ook niet waarom kennelijk domme mensen dit organiseren.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:14 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
Dus omdat het protest de invulling van een evenement had, kan het niet doorgaan. En daar zit het verschil met de BLM-demonstraties. Ik weet niet of het zo bij alle BLM-protesten is, maar er werd wel duidelijk gemaakt dat ze geen muziek mochten draaien omdat het dan een evenementen-uitstraling zou krijgen.
Blijkbaar kan BLM wel omgaan met de huidige spelregels en deze demonstratie niet.
Het is heel jammer dat die organisatie het zo verpest.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom kennelijk domme mensen dit organiseren.
Niet alleen dat maar ook die verontwaardiging.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is heel jammer dat die organisatie het zo verpest.
Dus ze mochten het niet, maar deden het toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:14 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
Anders vraag je het aan de gemeente. Niemand van ons is bij dat BLM-protest geweest, dus wij weten ook niet waar het verschil in schuilt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dus ze mochten het niet, maar deden het toch?
[ afbeelding ]
Ik weet niet precies wat ik aan moet met deze foto. Bij het BLM protest waar ik ben geweest werd expliciet gezegd dat er geen muziek zou zijn omdat dat niet mocht, werden mondkapjes uitgedeeld door de organisatie en werd er erg strak rekening gehouden met de anderhalve-meter regel, zelfs uit hetzelfde huishouden moest je uit elkaar. In deze tijd demonstreren, zeker na de faal van het Damprotest, moet gewoon op een bepaalde manier, en blijkbaar kan de organisatie deze demonstratie zich daar niet aan houden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dus ze mochten het niet, maar deden het toch?
[ afbeelding ]
Ze hebben specifiek eind-dertigers + veertigers als leeftijdsdoelgroep?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Line-up
13.00 uur Openingstrack 9one -; Lockdown
13.15 uur Disco Dandies
13.45 uur Muziek DJ LATIN MASTER -; LATIN
14.15 uur Muziek DJ ALEXANDER KONING -; VOCAL HOUSE
14.45 uur Muziek DJ JAYDEE -; MELODIC
15.00 uur Willem oproep tot 1 minuut stilte | Maurice de Hond | Kids dance -; Renske Paardekooper
15.15 uur Muziek DJ JEAN -; THE IT SOUND
15.45 uur Muziek DJ JEAN -; THE IT SOUND
16.30 uur Yvonne van Stigt | Willem afsluiting | Lazlo -; Revolution
17.00 uur Einde
Had je wat anders verwacht dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:33 schreef Bolasie het volgende:
Dit is geen demonstratie, dit is gewoon een festival.
Wat een sukkels zitten er bij die organisatie. Laat iemand anders het organiseren en ik kan je garanderen dat dat protest er wél komt.
Of een demonstratie moeten organiseren in plaats van een festival.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:29 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hahaha, hadden ze maar een neger als woordvoerder moeten pakken.
Dat sowieso. En dan ook nog die treurige DJ Jean.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of een demonstratie moeten organiseren in plaats van een festival.
Gewoon BLM borden en spandoeken plaatsen overal dan mag het welquote:
Dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:33 schreef Bolasie het volgende:
Dit is geen demonstratie, dit is gewoon een festival.
Wat een sukkels zitten er bij die organisatie. Laat iemand anders het organiseren en ik kan je garanderen dat dat protest er wél komt.
dit zijn me dan ook wel een hoop gekkies bij elkaar...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:44 schreef BlackNero het volgende:
Dit zijn een aantal mensen van de organisatie.
Als je openlijk gaat roepen dat je er een festival van wil maken en hoopt op een nieuw Woodstock.
Tjah.
twitter:HartvNL twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 22:52:43Ook demonstratie tegen coronaregels in Maastricht verboden
https://t.co/qHykWYjCRb reageer retweet
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:53 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:HartvNL twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 22:52:43Ook demonstratie tegen coronaregels in Maastricht verboden
https://t.co/qHykWYjCRb reageer retweet
Net zulke gekkies als die in den Haag wilden festivallen.quote:De manifestatie onder de noemer „Lets Dance, Fuck de 1,5 meter” en „Leugens RIVM tegen lockdown” zou worden georganiseerd door onder meer de actiegroep Demonstratie van het Volk.
quote:Den Haag verbiedt opnieuw demonstratie Viruswaanzin
De burgemeester van Den Haag verbiedt de demonstratie van de actiegroep Viruswaanzin die voor zondag in de stad gepland stond. Het protest van vorig weekend in Den Haag werd ook verboden, bij de demonstratie die uiteindelijk toch werd toegestaan werden 400 mensen aangehouden, waaronder veel voetbalhooligans.
De demonstratie is verboden op basis van dezelfde gronden als vorige week, zegt de gemeente Den Haag. Volgens de burgemeester vomt de demonstratie een gevaar voor de volksgezondheid vanwege de omvang, er bestaat een kans op ernstige wanordelijkheden en er zijn geen indicaties dat de organisatie bereid is om maatregelen te nemen voor het goed verlopen van de demonstratie.
Vorig weekend werd de demonstratie mede verboden omdat er mogelijk meer dan 10.000 mensen en ook dj's zouden komen. "Het recht op demonstratie is een groot goed, maar het Malieveld is niet van elastiek", zei burgemeester Remkes toen. "In de gemeente Den Haag bestaat geen openbare ruimte die de hoeveelheid mensen die de organisatie heeft opgetrommeld veilig kan herbergen en daarom verbied ik de bijeenkomst."
Viruswaanzin zegt zelf dit keer geen dj's zijn ingepland en dat het Malieveld "makkelijk" het aantal demonstranten aan kan, zelfs als rekening wordt gehouden met de anderhalvemeterregel.
De actiegroep heeft een kort geding aangespannen om een einde te maken aan de anderhalvemetersamenleving. Ook wil de actiegroep dat er een einde komt aan andere vrijheidsbeperkende maatregelen en verzet de groep zich tegen de coronaspoedwet. De actiegroep eist een andere rechter, omdat de huidige partijdig zou zijn.
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-viruswaanzin.html
Gevalletje:quote:
Waarom regelen ze dan geen fatsoenlijke organisatie? Ik bedoel dan vraag je weer om een verbod. Maar misschien bis dat ook de bedoeling kunnen ze weer in de slachtofferrol gaan en zeggen dat ze gesaboteerd worden door "den haag".quote:
Vind je de demonstraten het type dreadlocks ja?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gevalletje:
[ afbeelding ]
De dreadlocks moet je er even zelf bijdenken.
Jij weet niet wie Willem Engel is?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:33 schreef LLOD het volgende:
[..]
Vind je de demonstraten het type dreadlocks ja?
Geen idee. Wat mankeert er aan de organisatie?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom regelen ze dan geen fatsoenlijke organisatie? Ik bedoel dan vraag je weer om een verbod. Maar misschien bis dat ook de bedoeling kunnen ze weer in de slachtofferrol gaan en zeggen dat ze gesaboteerd worden door "den haag".
Willem engel?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:45 schreef LLOD het volgende:
[..]
Geen idee. Wat mankeert er aan de organisatie?
Bron https://wnl.tv/2020/06/27(...)rboden-demonstratie/quote:Daarom is een Nationale Staf Grootschalig en Bijzonder Optreden (NSGBO) opgetuigd voor dit weekend, om zo weerstand te bieden tegen de demonstraties en eventuele rellen die daarbij komen kijken.
van mij hoeft er geen water in hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:52 schreef BeriBeri het volgende:
Je bent ook wel een enorme loser als je morgen toch weer naar het Malieveld gaat, hopelijk staan de waterkanonnen weer klaar
Goed zo, want mondkapjes zijn evenals doeken en desinfecteermiddelen om de winkelkarretjes grondig schoon te maken veel te duur voor bange arme klanten.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Viruswaanzin heeft kort geding verloren en mag morgen niet demonstreren in Den Haag.
https://nos.nl/artikel/23(...)ratie-malieveld.html
Hebben ze schijt aan. Zal je zien.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Viruswaanzin heeft kort geding verloren en mag morgen niet demonstreren in Den Haag.
https://nos.nl/artikel/23(...)ratie-malieveld.html
Ik hoop op wat livestreams met sensatiequote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen hopelijk weer sensatie, ondanks dat 't toch verboden is.
Yep, dat is zijn pa ...quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dat familie van Cees "Fort Oranje" Engel?
haha hebben ze hun Grote Leider niet gehoord die opriep om niet te komenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Leuke vader wel.![]()
Eerste demonstranten staan al op Malieveld. Eerste filmpjes zijn er al.
quote:
Evenals Onrecht TVquote:Op zondag 28 juni 2020 10:34 schreef Nikonlover het volgende:
Video in Verzet is er ook weer bij![]()
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/353457748958435/
Die is te druk met het verzuipen van zn plantjesquote:Op zondag 28 juni 2020 10:42 schreef Paul het volgende:
Dan missen we alleen nog Braddie die er even live gaat
Oh even kijkenquote:Op zondag 28 juni 2020 11:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die is te druk met het verzuipen van zn plantjes
quote:
WAT DOE JEEEEEEEEEEEEE DAT IS VERBODENquote:
Goed gevonden.quote:
Wat is verboden?quote:
Man man man, wat een droeftoeters weer.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:27 schreef WethouderHekking het volgende:
Politie heeft de handen vol aan stoepkrijt terrorisme :
https://www.regio15.nl/ni(...)ag-bij-het-malieveld
Geenstijl spreekt van ernstige wanordelijkheden.
quote:Op zondag 28 juni 2020 11:27 schreef WethouderHekking het volgende:
Zag het al in de comments staan iddquote:
twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 28-06-2020 om 11:09:19We zien een aantal personen op het #Malieveld in #DenHaag die kennelijk willen gaan demonstreren. De demonstratie is verboden! Ga naar huis! https://t.co/fdMnfgfvwt reageer retweet
twitter:regio15 twitterde op zaterdag 27-06-2020 om 23:59:17Nu online: Politie neemt stoepkrijt in beslag bij het #Malieveld in #DenHaag https://t.co/MgjUJlI1so https://t.co/4dOyPezuCW reageer retweet
Misschien moet virus waanzin tot een landelijke stoepkrijt actie op gaan roepen.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:27 schreef WethouderHekking het volgende:
Hahaha een Brabantse die een politieagent wil gaan overtuigen. Mooi man.quote:
Zojuist.quote:
quote:
Die reacties in de chatquote:Op zondag 28 juni 2020 12:02 schreef StephanL het volgende:
Onrecht tv is ook live
https://www.facebook.com/OnrechtTV/videos/290902775389446
Half Alt right Nederland zou aanwezig moeten zijnquote:
Ze zegt dat je nu beter in Groningen kan zijn, wat is daar dan??quote:Op zondag 28 juni 2020 12:02 schreef StephanL het volgende:
Onrecht tv is ook live
De tokkiezender is er ook bijquote:Op zondag 28 juni 2020 12:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Half Alt right Nederland zou aanwezig moeten zijn
Het is ook een demonstratie passend bij veel fokkers
Geeft aan pagina werkt niet bij mijquote:Op zondag 28 juni 2020 12:02 schreef StephanL het volgende:
Onrecht tv is ook live
Welke is dat ?quote:Op zondag 28 juni 2020 12:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De tokkiezender is er ook bijDat maakt het verhaal compleet
Ook een protest. Zelfde doel en die mocht wel doorgaan.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zegt dat je nu beter in Groningen kan zijn, wat is daar dan??
Ja tis wachten op de undercover relschoppers van de politie.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:09 schreef LLOD het volgende:
Vooralsnog meer 'streamers' dan opstandelingen.
legitiem relschoppen en je mag nog wat geweld gebruiken ook nog.... Dat lijkt mij echt een mooie beroep....quote:Op zondag 28 juni 2020 12:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja tis wachten op de undercover relschoppers van de politie.
SBS6quote:
En allemaal lopen ze met zo'n bordje 'PRESS'quote:Op zondag 28 juni 2020 12:09 schreef LLOD het volgende:
Vooralsnog meer 'streamers' dan opstandelingen.
Je zou je juist moeten onderscheiden als streamer, waar blijven de grapjassen die steeds naast schapen met hun bordje press een bordje "here" houden met een knop erbij.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En allemaal lopen ze met zo'n bordje 'PRESS'
Ik snap ook niet dat ze zichzelf vrijwillig vernederen.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En allemaal lopen ze met zo'n bordje 'PRESS'
Ze moeten allemaal wegquote:Op zondag 28 juni 2020 12:38 schreef Nikonlover het volgende:
Ik hoor iets over een noodverordening op de stream
Niet alleen over een klimop....ze heeft blijkbaar al 20 jaar geen contact meer met ouders, broertjes en zusjes. Dat zijn dus (minimaal) zes personen en dat ligt natuurlijk niet aan haar. Dat geeft al wel een beeld van met wat voor type we hier te maken hebben.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:30 schreef LLOD het volgende:
Zag het al in de comments staan idd. Maar goed, iemand die erg moeilijk kan doen over een klimop
quote:
Dus tochquote:
"pers"quote:Op zondag 28 juni 2020 12:55 schreef Paul het volgende:
Dus een paar mensen lopen er en worden aangehouden, 100 man pers
De fakenews media, betaald door de staat.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:55 schreef Paul het volgende:
Dus een paar mensen lopen er en worden aangehouden, 100 man pers
Ze lijken wel hijgerig te hopen op Amerikaanse toestanden.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:59 schreef Nikonlover het volgende:
Bij elke arrestatie gaat iedereen met camera's er omheen staan
Toppiequote:Op zondag 28 juni 2020 13:02 schreef Nikonlover het volgende:
De pvv'er is blijkbaar live op facebook
https://www.facebook.com/(...)deos/176357457252161
Ben je hier de boel opzettelijk aan het framen of heb je het stukje gemist dat haar ouders jehova's zijn en het contract met haar verbroken omdat zij met die traditie brak? Je hebt er overigens wel gelijk in dat er connectie ligt: namelijk zowel toen als nu lijkt ze bereid tot opoffering omwille haar vrijheid.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:47 schreef Accordtje het volgende:
Niet alleen over een klimop....ze heeft blijkbaar al 20 jaar geen contact meer met ouders, broertjes en zusjes. Dat zijn dus (minimaal) zes personen en dat ligt natuurlijk niet aan haar. Dat geeft al wel een beeld van met wat voor type we hier te maken hebben.
Die lijn trekt ze vervolgens prima door als demonstrant, want daar sta je ook met een selecte groep van gelijkgestemden, terwijl het grootste deel van Nederland je het liefst van het Malieveld afgeveegd ziet worden.
"als je op het malieveld loopt arresteren ze je"quote:
topvent, wordt die straks weer opgepaktquote:Op zondag 28 juni 2020 13:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
"als je op het malieveld loopt arresteren ze je"
En nu gaat ie op het malieveld lopen
Daar is ie wel op uit ja denk ikquote:Op zondag 28 juni 2020 13:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
topvent, wordt die straks weer opgepakt
quote:
Hoezo intimideren? Ze hebben gewoon een persvak gemaakt waar ze veilig kunnen staan.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:08 schreef LLOD het volgende:
De politie is nu al de pers aan het intimideren.
Ben je niet aan het opletten?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:09 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoezo intimideren? Ze hebben gewoon een persvak gemaakt waar ze veilig kunnen staan.
Als ze met 50 camera's om je heen staan kan je niet fatsoenlijk je werk doen.
Jawel. Ik zie geen intimidatie hoor.quote:
Fuck emquote:
Wie?quote:
Ben jij onderhand net zo bang voor het virus als voor moslims dat je dit soort opmerkingen maakt?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:17 schreef Nikonlover het volgende:
Geef dat hysterische wijf gewoon een paar tikken
Daniel Gerritsenquote:
???????quote:Op zondag 28 juni 2020 13:18 schreef LLOD het volgende:
[..]
Ben jij onderhand net zo bang voor het virus als voor moslims dat je dit soort opmerkingen maakt?
quote:Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
We kunnen niet naar de Efteling voor mn verjaardag.
Belachelijk. Beetje zielig lopen doen met je krokodillentranen terwijl je goed weet dat de demonstratie verboden is.quote:
Exact! Hysterisch gedoe van dat wijfquote:Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Belachelijk. Beetje zielig lopen doen met je krokodillentranen terwijl je goed weet dat de demonstratie verboden is.
Het Duitse T Mobile?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef Paul het volgende:
Welke provider heeft Ongehoord Nederland?
Toppie livestream
Volgens mij kan ze niet demonstreren om voor haar grondrechten op te komen. Maar die tragedie valt minder belachelijk te maken natuurlijk.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
We kunnen niet naar de Efteling voor mn verjaardag.
Welke livestream is dat?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef Paul het volgende:
Toppie livestream
Geenquote:Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef Paul het volgende:
Toppie livestream
verboden door politiek en rechter, waarom dan boos doen tegen mensen die de order handhaven.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef LLOD het volgende:
[..]
Volgens mij kan ze niet demonstreren om voor haar grondrechten op te komen. Maar die tragedie valt minder belachelijk te maken natuurlijk.
Ik bedoel dat de internetverbinding nooit wegvalt en goede kwaliteit beeld. Als ik bij een evenement live ga dondert hij er meestal na 1 minuut uitquote:Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
GeenIs nog in oprichting als het al zo ver komt.
Als ze de volgende demo gaan legaliseren krijgen de politie een hoop shit over zich heen
Dat is FB helaas, dat heb ik niet.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef Paul het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalink
Het lijkt me juist dat je boos bent ómdat het verboden is door politiek en rechter.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
verboden door politiek en rechter, waarom dan boos doen.
Mensen die boos zijn omdat ze hun (stervende) ouders niet mogen bezoeken; het nieuwe 'normaal'.quote:
Je hebt al dan niet democratisch gekozen voor een overheid die deze regels handhaaft.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:23 schreef LLOD het volgende:
[..]
Het lijkt me juist dat je boos bent ómdat het verboden is door politiek en rechter.
Ik kreeg al genoeg plaatsvervangende schaamte na twee tellen, na dat tegen die agent losging met haar hysterie, "je durft me niet eens aan te kijken"quote:Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef Paul het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalink
Wat een topwijf die agentequote:
Echt welquote:Op zondag 28 juni 2020 13:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat een topwijf die agenteHeerlijk
Het is inderdaad mogelijk dat een 'democratisch' 'gekozen' 'overheid' regels misbruikt en (grond)rechten niet honoreerd.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je hebt al dan niet democratisch gekozen voor een overheid die de regels handhaaft.
topshowquote:Op zondag 28 juni 2020 13:26 schreef BeriBeri het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt die lexyalexia oid wel, die op twitter (tot grote hilariteit) kwam melden dat de regering wordt gewipt en er in naam van ons, het Volk, een interim regering in de plaats kwam gevormd door PVV, FvD en Van Haga (de huisjesmelker).quote:
Oh die ken ik nietquote:Op zondag 28 juni 2020 13:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt die lexyalexia oid wel, die op twitter (tot grote hilariteit) kwam melden dat de regering wordt gewipt en er in naam van ons, het Volk, een interim regering in de plaats kwam gevormd door PVV, FvD en Van Haga (de huisjesmelker).
Ik heb geen facebook meerquote:Op zondag 28 juni 2020 13:30 schreef Nikonlover het volgende:
Topshow gaat nog leuker worden! Video in Verzet is online![]()
![]()
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/278142870196973/
Ken je op wachten.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef WethouderHekking het volgende:
Schreeuwmevrouw mag straks ook nog in een politiebusje
Speciaal voor dit soort dingen heb ik het nogquote:
quote:Op zondag 28 juni 2020 13:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Speciaal voor dit soort dingen heb ik het nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |