Zonde.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om er iets aan te willen doen.
Dit.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Ik ben van mezelf al niet echt heel wit, en kleur snel genoeg bij zonder heel uitgebreid te zonnen. Dus aan producten begin ik al helemaal niet.
En ook dat.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om er iets aan te willen doen.
Oh god ja, bruine knieën. Dat dan weer wel ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg altijd bruine knieën en voor de rest blijft het wit. Zeer charmant.
Al heb ik op dit moment zo veel blauwe plekken van de survivaltraining van deze en vorige week (meerdere kleuren blauw, groen en bruin dus) dat mijn benen er sowieso niet uitzien
Mijn broertje heeft rood haar en meer sproeten dan zou moeten kunnen, en ik heb een huid die maar net iets meer mogelijkheid tot bruinen heeft dan de zijne (ook veel sproeten) dus ik ga echt de moeite niet doen om bruin te worden.
In de zon zitten vind ik wel lekker soms. Dan gaat er een emmer factor 30 of 50 overheen.
Zelfbruiner begin ik niet aan, ik kan me niet voorstellen dat dat er natuurlijk uit gaat zien.
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh god ja, bruine knieën. Dat dan weer wel ja.![]()
En altijd blauwe plekken, terwijl ik niet eens aan survivaltraining doe!
En dan had ik een opa die echt donker-donkerbruin kleurde in de schaduw (hij zat echt nooit in de zon), en mijn vader en moeder krijgen ook altijd een lekker kleurtje. Mijn zus en ik missen die genen dus gewoon. (Maar wij zijn dan ook beide nog blond. Niet meer zo blond als een paar jaar terug, en ik iets blonder dan mijn zusje (hoewel zij echt heel toffe natuurlijk highlights heeft) maar mijn ouders zijn na hun 20ste niet meer blond geweest.)
Achja, je kunt niet alles hebben.
Ik deed vroegah wel eens per week een jurkje/rokje aan naar werk..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit altijd in zo'n stomme vicieuze cirkel, dat ik mijn benen lelijk wit vind en dan vervolgens lange broeken draag tot het écht niet anders kan. Ja, daar worden ze niet bruiner vanDus dit jaar pak ik het anders aan, ik draag zodra het weer het toelaat iets korts en dan worden ze vanzelf minder wit. Hoop ik.
Alleen blote benen naar het werk vind ik altijd lastig.
Dat is bij ons ook zo. Mijn moeder heeft Portugees-Joodse roots en dat zie je nu, 5 generaties verder nog heel duidelijk. Mijn vader is gewoon donkerblond met blauwe ogen, maar die wordt wel heel snel bruin. En ik ben heel blond, bleek en blauwe ogen. We verdenken mijn Fries-Duitse oma, mijn twee neefje hebben hetzelfde namelijk. Op familiereunies met de familie van mijn opa's kant is dat zo mal om te zien: allemaal best kleine, heel donkere mensen met precies hetzelfde soort gezicht en drie kaaskoppenquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm.
Ik vind het wel leuk wat voor genen mensen bij elkaar kunnen hebben. A heeft van dat Hollandse steil blonde haar, maar wordt enorm bruin in de zomer en zijn huid heeft een veel warmere ondertoon dan die van mij. En hij heeft bruine ogen. Ik weet niet hoe z'n ouders het voor elkaar gekregen hebben. (Die hebben allebei bruin haar, niet blond. En A z'n broer is ook blond.)
Jurkjes draag ik wel vaak hoor, maar eigenlijk altijd met (donkere) panty. Als de mussen echt dood van het dak vallen dan ook met blote benen maar ik vind het maar moeilijk om fijne jurkjes te vinden die daar lang genoeg voor zijn en de goede schoenen erbij enzo en plakbenen en meh.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik deed vroegah wel eens per week een jurkje/rokje aan naar werk..
En korte broeken eigenlijk alleen op vakantie, nadat ik 2 dagen in de zon heb gelegen..
Heel erg ditquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
En ook dat.
Niet omdat ik mezelf niet belangrijk vind, maar omdat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben, zonder teveel opsmuk.
Natuurlijk wel de basispunten. Schoon haar, deo etc. Maar aan make up doe ik bij voorbeeld ook niet.
Ik draag hem toch altijd, dus dan maakt het me ook niet uit als je een kleurverschil ziet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu al op het punt gekomen dat ik mijn horloge steeds van pols moet wisselen om lelijke plekken voor te zijn.
Smeer als ik veel buiten ben met zon wel factor 50
Oh nee, zoveel zijn het er niet neequote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm.
Ik vind het wel leuk wat voor genen mensen bij elkaar kunnen hebben. A heeft van dat Hollandse steil blonde haar, maar wordt enorm bruin in de zomer en zijn huid heeft een veel warmere ondertoon dan die van mij. En hij heeft bruine ogen. Ik weet niet hoe z'n ouders het voor elkaar gekregen hebben. (Die hebben allebei bruin haar, niet blond. En A z'n broer is ook blond.)
Ja dat geloof ik wel ja. Het ligt bij mij ook wel een beetje aan de situatie; heb ik een belangrijk gesprek of presentatie, dan doe ik wel wat mascara op. En hoop ik dat mijn haar een goede dag heeftquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gemerkt dat als ik mijn best doe voor mijn uiterlijk dat ik meer van mensen gedaan krijg, dat mensen vriendelijker zijn en je ook sneller opvalt..
Ik vind dat zodanig prettig dat ik mijn best doe om er "goed" uit te zien..
Herkenbaar ja. Alhoewel dus eerder korte broeken/rokken dragen de laatste jaren gewoon niet meer lijkt te helpen. Ik loop er hooguit verbrandde knieholtes van op (au..) die dan daarna weer gewoon wit kleuren.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit altijd in zo'n stomme vicieuze cirkel, dat ik mijn benen lelijk wit vind en dan vervolgens lange broeken draag tot het écht niet anders kan. Ja, daar worden ze niet bruiner vanDus dit jaar pak ik het anders aan, ik draag zodra het weer het toelaat iets korts en dan worden ze vanzelf minder wit. Hoop ik.
Alleen blote benen naar het werk vind ik altijd lastig.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook zo. Mijn moeder heeft Portugees-Joodse roots en dat zie je nu, 5 generaties verder nog heel duidelijk. Mijn vader is gewoon donkerblond met blauwe ogen, maar die wordt wel heel snel bruin. En ik ben heel blond, bleek en blauwe ogen. We verdenken mijn Fries-Duitse oma, mijn twee neefje hebben hetzelfde namelijk. Op familiereunies met de familie van mijn opa's kant is dat zo mal om te zien: allemaal best kleine, heel donkere mensen met precies hetzelfde soort gezicht en drie kaaskoppenWe deden blijkbaar een combobreaker daar.
Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu al op het punt gekomen dat ik mijn horloge steeds van pols moet wisselen om lelijke plekken voor te zijn.
Smeer als ik veel buiten ben met zon wel factor 50
Oh Ja. Plakbenen..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jurkjes draag ik wel vaak hoor, maar eigenlijk altijd met (donkere) panty. Als de mussen echt dood van het dak vallen dan ook met blote benen maar ik vind het maar moeilijk om fijne jurkjes te vinden die daar lang genoeg voor zijn en de goede schoenen erbij enzo en plakbenen en meh.
En ik deed ook altijd alleen korte broeken op vakantie maar heb dat nu sinds corona veranderd naar korte broeken in de tuin
Dat scheelt ik niet haha. Vooral op het werk en tijdens sporten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik draag hem toch altijd, dus dan maakt het me ook niet uit als je een kleurverschil ziet.
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit.
[..]
En ook dat.
Niet omdat ik mezelf niet belangrijk vind, maar omdat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben, zonder teveel opsmuk.
Natuurlijk wel de basispunten. Schoon haar, deo etc. Maar aan make up doe ik bij voorbeeld ook niet.
Ik heb gewoon geen horlogequote:Op donderdag 11 juni 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.
Verbrande knieholtesquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh nee, zoveel zijn het er niet neeOp dit moment valt het ook erg mee, kom denk ik te weinig buiten...
Ja qua genen lijk ik verder énorm op mijn moeder. Foto's van vroeger van haar zijn gewoon een soort Candaasje-met-enorme-bril. Zus en ik lijken dan weer totaal NIET op elkaar. Enkel onze haarkleur verraadt dat we zussen zijn, verder denkt niemand dat ooit.
[..]
Ja dat geloof ik wel ja. Het ligt bij mij ook wel een beetje aan de situatie; heb ik een belangrijk gesprek of presentatie, dan doe ik wel wat mascara op. En hoop ik dat mijn haar een goede dag heeftMaar verder... ik loop niet in joggingbroeken over straat ofzo, dus in die zin ben ik wel ijdel, maar ik mis gewoon de skills om met make-up te kunnen werken zonder dat ik een soort karikatuur word
[..]
Herkenbaar ja. Alhoewel dus eerder korte broeken/rokken dragen de laatste jaren gewoon niet meer lijkt te helpen. Ik loop er hooguit verbrandde knieholtes van op (au..) die dan daarna weer gewoon wit kleuren.
[..]
Zowel blond haar als blauwe ogen zijn recessieve genen. Huidskleur weet ik niet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een klok aan de muur/op de laptop/op mn telefoon doet wonderen..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe weet je dan hoe laat het is
Ik draag heb nu vooral voor mijn stappen.
Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.
Als er een foto van onze prinsessen is, kirt het halve land over hoe mooi ze zijn. Als een kennis een foto van een jarig kind op Facebook zet, zegt iedereen hoe knap dat kind is. Ik vind dat echt bizar. Het geeft zo enorm het verkeerde voorbeeld.
En ik heb natuurlijk een vriendin waarbij de eetstoornis zo extreem is dat ze het huis niet uit durft.
Hoe belangrijker men uiterlijk gaat vinden, hoe recalcitranter ik word.
Uiterlijk zou het meest onbelangrijke aan een persoon moeten zijn.
Dit. Als ik wil weten hoe laat het is kijk ik wel op de klok.quote:
Als ik de tijd wil weten check ik volgens mij ook vooral mijn telefoon of klok aan de muurquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Een klok aan de muur/op de laptop/op mn telefoon doet wonderen..
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.
Ja eerste uur is dat vervelend maar ben er nu ook aan gewend in hem te wisselenquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.
Ja.....het is maar wat je kinderen mee wil geven. Het ligt echt niet alleen aan de bladen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.
En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.
Als mensen dat zeggen weet je dus meteen dat het kind lelijk is..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is.
Of juist een heel stuk vriendelijker dan de meeste?quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.
Ik vind het juist buitengewoon vriendelijk over mezelfquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.
Herman Finkersquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is.
Eensh. Zó eens. Zocht mij suf naar een stukje tekst.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.
Als er een foto van onze prinsessen is, kirt het halve land over hoe mooi ze zijn. Als een kennis een foto van een jarig kind op Facebook zet, zegt iedereen hoe knap dat kind is. Ik vind dat echt bizar. Het geeft zo enorm het verkeerde voorbeeld.
En ik heb natuurlijk een vriendin waarbij de eetstoornis zo extreem is dat ze het huis niet uit durft.
Hoe belangrijker men uiterlijk gaat vinden, hoe recalcitranter ik word.
Uiterlijk zou het meest onbelangrijke aan een persoon moeten zijn.
Ik weet niet of het onbewuster dan racisme gaat, maar dat een verzorgd en mooi uiterlijk je een voorsprong geeft, dat is geloof ik ook wel bewezenquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat we heel hard kunnen schoppen tegen een focus op het uiterlijk, maar dat we het toch niet kunnen stoppen. Als je mooi bent, heb je voordelen. En dat gaat misschien nog wel onbewuster dan racisme.
Ik weet dat blond en blauwe ogen recessief zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zowel blond haar als blauwe ogen zijn recessieve genen. Huidskleur weet ik niet.
Maar daarom kunnen twee mensen met bruine ogen en donker haar prima een kind krijgen met blauw ogen en blond haar.
De kans dat het niet gebeurd is echter groter.
Toen je nog mooi was? Je bent nu toch niet niet-mooi?quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat uiterlijk wel belangrijk kan zijn. Maar uitstraling is veel belangrijker denk ik. Ik merk echt geen verschil in hoe mensen me vroeger toen ik nog mooi was behandelden en hoe ze dat nu doen. Ik ben zelfverzekerd en dat scheelt veel. Misschien ben ik dat wel geworden omdat ik dus knap was, dat zou kunnen.
Nou mag ik zeker niet zeggen dat ik je nu ook mooi vind.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat uiterlijk wel belangrijk kan zijn. Maar uitstraling is veel belangrijker denk ik. Ik merk echt geen verschil in hoe mensen me vroeger toen ik nog mooi was behandelden en hoe ze dat nu doen. Ik ben zelfverzekerd en dat scheelt veel. Misschien ben ik dat wel geworden omdat ik dus knap was, dat zou kunnen.
In elk geval veel minder dan vroeger. Mijn ziekte heeft er voor mijn uiterlijk echt enorm in gehakt. Mijn haar, mijn uitstraling, mijn huid, mijn gewicht, alles heeft een grote klap gekregen. Het heeft wel een aantal jaar geduurd voor ik me daar overheen kon zetten trouwens.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Toen je nog mooi was? Je bent nu toch niet niet-mooi?![]()
Oh en ja, ik val ook voor uitstraling/charisma. Meer dan voor enkel een knap koppie. Maar het zit wel ergens in me dat ik toch eerder omkijk bij iemand die meer aan het schoonheidsideaal voldoet.
Maar hoe lang ik blijf omkijken, dat hangt wel van meer af. Ik kan ook heel snel uitgekeken zijn op een 'knap' iemand zonder fijne uitstraling/inhoud. Zeker
Dat heeft me ook altijd tof geleken, ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik wil ooit nog wel eens leren om van die heel feestelijke make-up te doen, met glitters en zo
(Niet voor wat mensen dan van me vinden, want ze vinden me dan waarschijnlijk eerder een beetje raar. Maar ik vind het wel een interessante... kunstvorm of zo? of uiting van creativiteit?)
Ah zo. Ja ok, ik kende je natuurlijk niet voor die tijd. Maar ik vond je een heel open uitstraling hebben op de meet, en dat vind ik mooiquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In elk geval veel minder dan vroeger. Mijn ziekte heeft er voor mijn uiterlijk echt enorm in gehakt. Mijn haar, mijn uitstraling, mijn huid, mijn gewicht, alles heeft een grote klap gekregen. Het heeft wel een aantal jaar geduurd voor ik me daar overheen kon zetten trouwens.
Nu heb ik geen ziekte (nou ja fibromyalgie) maar jarenlange medicatie om een kind te krijgen was ook best aan aanslag op mijn lichaam en humeurquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In elk geval veel minder dan vroeger. Mijn ziekte heeft er voor mijn uiterlijk echt enorm in gehakt. Mijn haar, mijn uitstraling, mijn huid, mijn gewicht, alles heeft een grote klap gekregen. Het heeft wel een aantal jaar geduurd voor ik me daar overheen kon zetten trouwens.
Dat jaquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah zo. Ja ok, ik kende je natuurlijk niet voor die tijd. Maar ik vond je een heel open uitstraling hebben op de meet, en dat vind ik mooi
En bedankt voor de reminder...quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nu al 3x de waterkoker aangezet om thee te pakken.... nu ga ik eens écht daadwerkelijk een theezakje in dat theeglas mikken. Want dit schiet niet op.
Wat Candaasje zegt, een heel fijn mens waar bij mij jouw “dik zijn” niet is opgevallen. Nou is mijn lat qua dik zijn waarschijnlijk lager en voel jij het zo. En jij hebt jezelf zien veranderen wij nietquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah zo. Ja ok, ik kende je natuurlijk niet voor die tijd. Maar ik vond je een heel open uitstraling hebben op de meet, en dat vind ik mooi
Blijkbaar zegt andermans uiterlijk wat over jouquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:59 schreef AnneX het volgende:
Nou heb ik heus wel ervaren dat uiterlijk niks zegt over mensen.
En het is een heikel onderwerp om mensen te beoordelen op uiterlijk.
Dik, obese, vette haren, onverzorgde kleding leiden mijn aandacht af van wat men wil zeggen. Of het geeft de indruk dat ik het niet interessant zal vinden wat men wil zeggen.
En hoe komt het dat het topic Dieetclub inmiddels 934 delen heeft?
Nu ben jij ook het afgelopen jaar veranderd in uiterlijk: merk je verschil hoe men je benadert? ( ja, je zat wel thuis te werken met corona)quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:
Toch wel mooi, iemand die aangeeft niet die focus op uiterlijk te willen, gaan wij proberen duidelijk te maken dat ze toch wel mooi is.
Oh maar uiterlijk speelt natuurlijk zeker mee. Absoluut. Hoewel ik denk dat uitstraling/verzorgdheid belangrijker zijn (op de lange termijn) dan enkel een knappe verschijning.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:59 schreef AnneX het volgende:
Nou heb ik heus wel ervaren dat uiterlijk niks zegt over mensen.
En het is een heikel onderwerp om mensen te beoordelen op uiterlijk.
Dik, obese, vette haren, onverzorgde kleding leiden mijn aandacht af van wat men wil zeggen. Of het geeft de indruk dat ik het niet interessant zal vinden wat men wil zeggen.
Whehehequote:Op donderdag 11 juni 2020 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En bedankt voor de reminder...
Ik was je al twee stappen voor, een half uur geleden. Driedubbelsterke thee is het toch nét niet.
Gewicht is niet alleen uiterlijk. Sommige willen gewoon gezonder leven.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:59 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef Tele6 het volgende:
In ander nieuws, ik was gisteren jarig.
Erg mooi: gisterochtend drie verjaardagskaarten en twee blauwe enveloppen in de bus
Ik heb van A en B een muziekdoos gekregen met een heleboel karton en een pons, zodat ik zelf de muziek kan schrijven voor in de muziekdoos
Er zitten al voorgeprinte muziekjes bij, dus ik heb gisteren blij My Heart Will Go On uit zitten ponsen
Verlate feliesquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef Tele6 het volgende:
Erg mooi: gisterochtend drie verjaardagskaarten en twee blauwe enveloppen in de bus
Ik heb van A en B een muziekdoos gekregen met een heleboel karton en een pons, zodat ik zelf de muziek kan schrijven voor in de muziekdoos
Er zitten al voorgeprinte muziekjes bij, dus ik heb gisteren blij My Heart Will Go On uit zitten ponsen
Van dat idee zou ik nog wel af willen, dat je een bepaald lichaam nodig hebt om bepaalde kleding te kunnen dragen. Ik heb me heel lang heel bedekt gekleed, omdat mijn ouders zeiden dat ik te wit was om bv shirts met een bredere halslijn of - nog erger - hempjes te dragenquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Blijkbaar zegt andermans uiterlijk wat over jou
En vrijwel alle mensen hoor. We zijn nu eenmaal dieren die geconditioneerd worden naar een bepaald ideaalbeeld. En als mensen daar flink vanaf wijken zit dat in de weg.
Dus, als ik naar een bepaalde gelegenheid ga (feestje, sollicitatiegesprek), dan leed ik me bij voorbeeld wel richting de maatstaven waarvan ik verwacht dat die daar gehanteerd worden. En sta ik net wat langer voor de spiegel om mijn haar extra netjes te doen (nu overigens kansloos![]()
)
En ik zou het leuk vinden een paar maatjes smaller te zijn. Maar de moeite die ik daarvoor moet doen, en de leuke dingen die ik me daarvoor moet ontzeggen zijn het me niet waard. Maar daarom zul je mij niet in een minirokje tegenkomen. Omdat ik vind dat ik daarvoor het lijf niet heb (is niet iedereen het mee eens).
Maar, meer nog, omdat ik dan zo onzeker word dat mijn houding verandert. En dan ben ik niet mezelf. En ik denk dat dát ook vaak is wat de aandacht van anderen afleidt.
Nog gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef Tele6 het volgende:
Hm, zit wat inquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:
Toch wel mooi, iemand die aangeeft niet die focus op uiterlijk te willen, gaan wij proberen duidelijk te maken dat ze toch wel mooi is.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef Tele6 het volgende:
Reden waarom ik was gaan sportenquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewicht is niet alleen uiterlijk. Sommige willen gewoon gezonder leven.
De voorgeprinte muziekselectie is interessantquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Verlate felies![]()
Wat een leuk kadoBeetje jammer wel van het nummer wat je koos
Ik denk dat er nu weinig momenten zijn waarbij je echt verschil merkt, ik zie weinig mensen. En ik kom al helemaal niet in situaties met veel nieuwe mensen. Ik denk dat het zeker als single, nieuwe baan of in dat soort situaties echt wel een grote invloed kan hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef AnneX het volgende:
Nu ben jij ook het afgelopen jaar veranderd in uiterlijk: merk je verschil hoe men je benadert? ( ja, je zat wel thuis te werken met corona)
Echt obese kan wel gevaarlijk zijn natuurlijk. Maar dat moet diegene eerst zelf in zienquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Reden waarom ik was gaan sporten
En ook met gewicht: uitstraling. Ik heb een vriendin is echt obese is. Maar je ziet het niet aan haar. Wel de kiloos, ze kan echt niet in elke winkel shoppen, maar qua houding, energie en gedrag doet ze zowat overal aan mee. Ze zal zich nooit letterlijk of figuurlijk verschuilen achter de kiloos.
Ik denk er vaak pas weer aan als we naast elkaar zitten en ik een beetje moet inschikken omdat ze anders slecht in de stoel past.
Maar ik maak me af en toe wel zorgen om haar, hoe ouder we worden, hoe meer haar overgewicht me wel opvalt. In uithoudingsvermogen, lenigheid, energie. Maja, dat merkt ze zelf ook e;zij zal de motivatie moeten vinden hier iets aan te gaan doen om gezond te blijven.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef Tele6 het volgende:
Ook gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Leuk cadeau!
Ik ben vandaag jarig maar heb geen cadeau want ik wist niets
Vind ik ook. Ik heb allesquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook gefeliciteerd![]()
En ook een mooi teken toch? Dan heb je gewoon alles wat je wil
Bijzonder blijft dat, dat mensen je daarin niet serieus nemen en over je grenzen heen willen blijven gaan. Alsof het feestje (en jij) minder leuk wordt van geen gebak eten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu weinig momenten zijn waarbij je echt verschil merkt, ik zie weinig mensen. En ik kom al helemaal niet in situaties met veel nieuwe mensen. Ik denk dat het zeker als single, nieuwe baan of in dat soort situaties echt wel een grote invloed kan hebben.
Ik vind het wel fijn om te merken dat mensen mijn leefstijlkeuzes nu wel serieus lijken te nemen. Toen ik 10 kilo kwijt was, probeerde ze me toch nog gebak aan te smeren. Eén keer nee was nooit voldoende. En nu accepteren ze het gewoon wanneer ik aangeef geen saus bij het eten te willen of geen slagroom bij de aardbeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Oei.en niemand kon iets bedenken? Ontbijtje op bed ( als je dat leuk vindt).quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Leuk cadeau!
Ook feliesquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Leuk cadeau!
B had het bedacht omdat ik een tijdje geleden een hoop lol had met een browser-app waarin je iets soortgelijks kunt doen:quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:Tele6![]()
![]()
![]()
En wat een leuk kado, hoe kom je erop!
Ik draag ook een heleboel kleding niet, ten eerste omdat ik er niet inpas en pas ik er wel in, dan zou ik me dood ongelukkig voelen. Het fijne aan nu zelf kleding maken is wel dat ik kan afstappen van het (blijkbaar) voorgeschreven “als je dik bent mag je alleen maar donkere kleuren dragen” Wat er is nauwelijks wat anders te koop.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bijzonder blijft dat, dat mensen je daarin niet serieus nemen en over je grenzen heen willen blijven gaan. Alsof het feestje (en jij) minder leuk wordt van geen gebak eten.
Fijn dat dat nu anders is. Goed heropgevoed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh die kruimels!!quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei.en niemand kon iets bedenken? Ontbijtje op bed ( als je dat leuk vindt).
In ieder geval: Van harte en ook voor jou een liedje 🎉 🎶
Grote kadootjes...kleine kadootjes...quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee joh die kruimels!!![]()
Mijn dochters hebben van loomen een armbandje en ring gemaakt. Een doosje geknutseld. Zo konden mijn man en ik vanmorgen opnieuw trouwen.
Dat is wel schattigquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn dochters hebben van loomen een armbandje en ring gemaakt. Een doosje geknutseld. Zo konden mijn man en ik vanmorgen opnieuw trouwen.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:23 schreef Tally het volgende:
[..]
En dat ben ik!quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Grote kadootjes...kleine kadootjes...
Het gaat toch om blij worden van een verrassing?
Mijn nichtje is op 9 juni jarig. Mijn Oom was op 10 juni jarig. En ik de 11de!quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:27 schreef Tele6 het volgende:
En gefeliciteerd @:Tally
We zijn bijna-soort-van-tweelingen
Dat is fijnquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:44 schreef Blues het volgende:
Ik lees herkenbare dingen over 'ons' uiterlijk.
Heb erg veel gedachtes over mezelf moeten overwinnen, ik zie mezelf totáál anders dan ik wel eens terughoor, dat conflicteert enorm.
Een paar opmerkingen uit het verleden garanderen gezeik in het brein voor de rest van je leven.
Nu 61 en loop wél in korte broek ondanks lilluke benen vanwege aandoeningen. Heb een aantal dingen afgezworden: teennagels lakken, lippenstift, permanentelke dag opmaken.
Wat AX zegt: oudere huid reageert idd anders op zon. Kan er minder goed tegen en verbrand zelfs.
Vroegah werd ik donkerbruin van het niet in de zon zitten.
Zit beter in mijn vel dan ooit
Verzinsel van de kinderen. Wij zijn al 14 jaar in het eggie getrouwdquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:45 schreef Blues het volgende:
Nog gefeli @:Tele6 en wat een origineel kado!
En feli ook voor @:Tally (was dat een verzinsel van de kinderen of trouwden jullie voor het eggie vanochtend dan?)
Bij een baby kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, want die hebben nog maar bar weinig zichtbare persoonlijkheid en je wilt toch íets vriendelijks zeggen. Maar persoonlijk ben ik bijzonder tevreden als de buurvrouw zegt dat ze mijn zoon zo'n gezellig en vrolijk mannetje vindt en dat ze het leuk vindt als hij over de vloer komt. Ik vind dat heel waardevol, dat men mijn broedsel als prettig gezelschap ervaart, ook als ik niet in de buurt ben. Dat ie een leuke snoet heeft, zie ik zelf ook welquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nu pas?quote:
Laat uit bed en hoopte dat tshirt en slippers met spijkerbroek genoeg wasquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu pas?
Teennagels lakken, dat doe ik dan wel weer religieus. Vinnik mooi
Optimistquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Laat uit bed en hoopte dat tshirt en slippers met spijkerbroek genoeg was
Teennagels altijd gedaan omdat ik op slippers liep op het werk ih verpleeghuis. Daar is het begonnen...
Ik deed dan wel knalblauw, knalgroen, knalpaars e.d. nooit rood.
Had ooit een bewoner die ik onder de douche deed, beetje gebogen (letterlijk) man en zag mijn toen knalgroene tenen en vroeg: Zeg, zijn je tenen misselijk?
Ik herken het wel, maar vraag me regelmatig af of dat toch ook niet gewoon ligt aan hoe je jezelf draagt. Zelfde als toen ik 123 kilo verloor. In het begin lijkt het of iedereen anders op je reageert, maar naarmate het voor jezelf gewoner wordt straal je ook minder YEAAAAAAAHBIAAAATCHES uit en krijg je dat ook minder terug.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gemerkt dat als ik mijn best doe voor mijn uiterlijk dat ik meer van mensen gedaan krijg, dat mensen vriendelijker zijn en je ook sneller opvalt..
Ik vind dat zodanig prettig dat ik mijn best doe om er "goed" uit te zien..
Ik droeg slippers van dr Martens. Met een brede band over je voorvoet. Meestal met sokken maar in de zomer niet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Optimist![]()
Ik heb vanmorgen de verwarming aangezetThuiswerken is duur man!
Al komt het zonnetje nu door dus misschien kan dadelijk de balkondeur wel open.
En met slippers in de zorg gewerkt? Ik denk dat de Arbo daar nu wel iets van vindt. Bij mijn werkgever moeten we altijd schoeisel aan met teenbedekking. Wat stevig zit ook. Ben ik best blij mee als ik weer eens op de vierkante centimeter met een rolstoel of tillift zit te hannesen,
Da benne degelijkequote:Op donderdag 11 juni 2020 12:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik droeg slippers van dr Martens. Met een brede band over je voorvoet. Meestal met sokken maar in de zomer niet.
Ja joh, jaren 90.. tilliften vonden we ook lastig
Overigens heb ik ze nog! Staan bij de voordeur om er ff in te kunnen schieten.
25 jaar later, zoiets:
https://img01.ztat.net/ar(...)1@3.jpg?imwidth=1800
Halflege Action verder leegkopenquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Eierdopjes!
Kaarsen/waxinelichtjes
Gewoon.. slingers![]()
Een fotolijstje
En gewoon in de blokker en action meuk in je mandje duwen
Eierdopjes zet ik op de lijst, goed idee. Ze zijn erg neurotisch wat aankleding voor het huis betreft. Alles moet perfect matchen enzo. Daar waag ik me niet aan.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Eierdopjes!
Kaarsen/waxinelichtjes
Gewoon.. slingers![]()
Een fotolijstje
En gewoon in de blokker en action meuk in je mandje duwen
Tof.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Gekke vormpjes om de drilpudding in te maken
Ik kom er sowieso niet.. nouja. Wel in de blokker..quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Halflege Action verder leegkopenAl merkte ik eergisteren weinig van lege schappen bij de mijne
Naaicafe waar ik les heb geeft een cursus boxershort maken. Ze sturen ook zelfmaak pakketjes opquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik kom er sowieso niet.. nouja. Wel in de blokker..![]()
In het kader van kadootjes, ik moet nog wat verzinnen voor vaderdag.. ook zo lekker weer
Misschien een leuk spelletje? Escaperoom voor twee personen vond ik zelf wel leuk en is niet te duur.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb kadootjes nodig voor een stel. We zouden afgelopen december met zijn vieren Winterklaas (als in de Luizenmoeder) vieren maar dat is er niet van gekomen. Nu wil ik om ze op te vrolijken een doos kadootjes brengen.
Ik heb al:
- Eierkoker
- Setje om kruidenolie te maken
- Pannenkoekmix
- Drilpuddingmix
- Lelijke kerstversiering
- Chai Latte uit Duitsland die ze lekker vinden
- Luizenmoederboek
Ik kom straks nog bij Action en Blokker. Hebben jullie nog leuke toevoegingen? Misschien iets niet eet-gerelateerd.
Dat soort dingen zijn te stressvol helaas. TV kijken is soms al te zwaar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien een leuk spelletje? Escaperoom voor twee personen vond ik zelf wel leuk en is niet te duur.
Draaiorgelboek ding zoals die van @Tele6quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb kadootjes nodig voor een stel. We zouden afgelopen december met zijn vieren Winterklaas (als in de Luizenmoeder) vieren maar dat is er niet van gekomen. Nu wil ik om ze op te vrolijken een doos kadootjes brengen.
Ik heb al:
- Eierkoker
- Setje om kruidenolie te maken
- Pannenkoekmix
- Drilpuddingmix
- Lelijke kerstversiering
- Chai Latte uit Duitsland die ze lekker vinden
- Luizenmoederboek
Ik kom straks nog bij Action en Blokker. Hebben jullie nog leuke toevoegingen? Misschien iets niet eet-gerelateerd.
Ja, dat gaat hard als het eerst regent en dan de zon schijnt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:44 schreef Lonaa het volgende:
Nog even feli's aan Tele en Tally
Ik ging wandelen en de zon kwam even door en fack me ik zweet me een ongans nu.
Klassieke mayonaise is koemelkvrijquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Morgen avond gaan wij bbqen en ik wilde een aardappel salade maken. Weet iemand daar misschien een koemelk vrije variant van?
8 bezichtigingenquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker bezig P.
Vandaag is ook de dag van de 93 bezichtigingen toch?
Spannend en leuk allemaal joh!quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
8 bezichtigingenOm 13:45 begint het feest
Maandag nog 4. Ik ben benieuwd
En we gaan straks kijken bij een kluswoning dus meer opbrengst van eigen huis = meer geld voor kluswerk
Had daar ook al aan gedacht maar dacht wie weet wat anders dan Mayo haha. Huzaren is ook lekkerquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Klassieke mayonaise is koemelkvrij(dus geen yoghonaise of dat soort onzin
)
Wij hadden met koken voor o.a. intens lactose-intolerante vriendin altijd gewoon die enorme potten van Calvé.
We deden geen aardappelsalade maar een huzarensalade-achtig brouwsel met gekookte aardappel, augurk, komkommer, erwtjes, wortel, blokjes gerookte kip, blokjes ei. Dat alles aan elkaar plakken met wat mayo, en flink zout en peper.
Een recept zonder mayo dat ik niet heb geprobeerd, maar dat wel lekker klinkt:quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Had daar ook al aan gedacht maar dacht wie weet wat anders dan Mayo haha. Huzaren is ook lekker
Bietensoep had ik laatst gemaakt, maar vond het geen succes. De smaak was prima, maar als ik bieten proef wil ik kauwenquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een recept zonder mayo dat ik niet heb geprobeerd, maar dat wel lekker klinkt:
http://www.degroenemeisje(...)-erwtjes/#more-21536
Zelfgemaakte huzarensalade is ook nog eens enorm veel lekkerder dan die uit de winkel. We maakten echt kilo's van dat spul en het ging schoon op. (In tegenstelling tot de bietensoep die ook bij het menu hoorde: dat is meer zoiets waarvan je na een portie wel genoeg hebt.)
In de basis al beginnen met zoete aardappel i.p.v. normale aardappel vind ik in ieder geval altijd wel een succes.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Morgen avond gaan wij bbqen en ik wilde een aardappel salade maken. Weet iemand daar misschien een koemelk vrije variant van?
Ik ga daar eens naar kijken dankjewel:) en Mja bieten ben ik sowieso al geen fan van.. en dan in de vorm van soep bbbrrquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een recept zonder mayo dat ik niet heb geprobeerd, maar dat wel lekker klinkt:
http://www.degroenemeisje(...)-erwtjes/#more-21536
Zelfgemaakte huzarensalade is ook nog eens enorm veel lekkerder dan die uit de winkel. We maakten echt kilo's van dat spul en het ging schoon op. (In tegenstelling tot de bietensoep die ook bij het menu hoorde: dat is meer zoiets waarvan je na een portie wel genoeg hebt.)
Voor de volgende keer dan want heb al aardappelen in huisquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
In de basis al beginnen met zoete aardappel i.p.v. normale aardappel vind ik in ieder geval altijd wel een succes.
Ja!quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
In de basis al beginnen met zoete aardappel i.p.v. normale aardappel vind ik in ieder geval altijd wel een succes.
Je laat de makelaar de bezichtigingen lekker regelen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
8 bezichtigingenOm 13:45 begint het feest
Maandag nog 4. Ik ben benieuwd
En we gaan straks kijken bij een kluswoning dus meer opbrengst van eigen huis = meer geld voor kluswerk
Duhquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je laat de makelaar de bezichtigingen lekker regelen?
Zo herkenbaarquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:18 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens ik heb een beetje last van teveel projecten met prioriteiten en nu doe ik dus maar helemaal NIKS..![]()
Zijn ze jarig?quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:31 schreef Barreltje het volgende:
Oh! Tele en Tally vergeten te feliciteren!
Dus bij deze
![]()
![]()
Adem in... adem uit... en doorrrrrrrquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:18 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens ik heb een beetje last van teveel projecten met prioriteiten en nu doe ik dus maar helemaal NIKS..![]()
Nee, althans, dit is Animal Rights.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
@:Candaasje zijn jullie dit?
[ afbeelding ]
Ik vind het wel lekker, maar ik maak het zelf nooit. Het is me de rode spetters op het plafond niet waardquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bietensoep had ik laatst gemaakt, maar vond het geen succes. De smaak was prima, maar als ik bieten proef wil ik kauwen
De nertsenfokkers zijn nu al vaak de rijkste veehouders. Ik vind het uitkopen van veel veehouderijen helemaal niet zo'n probleem (ze hoeven mij echt niet dakloos te worden met enorme schulden), maar die nertsenfokkerijen is echt een klasse apart.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:58 schreef golfer het volgende:
Las ergens dat de ca. nog 140 bestaande nertsenfokkers een vergoeding gaan krijgen van in totaal 250 miljoen euro.
Die zijn dus na ontruiming (en sluiting in 2024) allemaal miljonair.
En maar krokodillen/nertsentranen huilen.
Met aan kop de klagende Jos van Deurzen met een vermogen van 89 miljoen en een notering in de Quote top500.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:05 schreef Candaasje het volgende:
De nertsenfokkers zijn nu al vaak de rijkste veehouders.
Geen idee of hij het nog gebruikt maar 15 jaar geleden Had Mart Visser in zijn collectie en ik begreep wel meer couturiers.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar blijft dat bont eigenlijk? Wie draagt dat nog?
Best veel bedrijven gebruiken en inderdaad de 'grotere namen' gebruiken het nog. Canada Goose is bijvoorbeeld een populair merk dat veel bont gebruikte (van coyotes).quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je in bepaalde delen van bijvoorbeeld Alaska, Canada of Rusland woont, snap ik wel dat je bont draagt in de winter. Bij min 20 is dat toch echt wat je helpt overleven. Maar die delen van de wereld zijn echt niet zo dichtbevolkt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Best veel bedrijven gebruiken en inderdaad de 'grotere namen' gebruiken het nog. Canada Goose is bijvoorbeeld een populair merk dat veel bont gebruikte (van coyotes).
Lijstje van Bont voor Dieren: https://www.bontvoordieren.nl/bontvrij/te-bontlijst-2/
Maar nertsenbont is voornamelijk voor de export.
Nu is de laatste tijd de bontvraag wel aan het inklappen. Er zijn ook steeds meer landen die bezig zijn met afbouw van de bontfokkerij. In LA en Californië (en ik dacht ook SF) is er zelfs een complete 'furban' : farming en verkoop van bont is daar verboden.
Zelfgekweekte sla en ui?quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een enorm lekkere lunchsalade gemaakt: mizuna, sla, pecans, blauwe kaas, lenteui en quinoa met een dressing van cranberryjam, olie, citroensap en mosterd. Vrij naar dit recept.
De mizuna en de sla wel. Ui heb ik ook maar die laat ik in de grond zitten tot de voorraad uit de winkel op isquote:
Denk dat ze ook nog wat investeringen moeten afbetalenquote:Op donderdag 11 juni 2020 13:58 schreef golfer het volgende:
Las ergens dat de ca. nog 140 bestaande nertsenfokkers een vergoeding gaan krijgen van in totaal 250 miljoen euro.
Jammer van de radijs. Was hij in de grond al gerot?quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De mizuna en de sla wel. Ui heb ik ook maar die laat ik in de grond zitten tot de voorraad uit de winkel op isIk wild eook radijs door de salade doen maar die was rot helaas.
Ja, ik had hem een paar minuten voor ik hem aansneed pas geoogst.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jammer van de radijs. Was hij in de grond al gerot?
Synthetische materialen zijn tegenwoordig net zo goed, genoeg wetenschappelijke onderzoekers op de poolcirkels die het dragen. Maar dat je als Inuit of als inwoner van Rusland met weinig inkomen en wel levend in die ijzige kou bont draagt, kan ik uiteraard begrijpen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je in bepaalde delen van bijvoorbeeld Alaska, Canada of Rusland woont, snap ik wel dat je bont draagt in de winter. Bij min 20 is dat toch echt wat je helpt overleven. Maar die delen van de wereld zijn echt niet zo dichtbevolkt.
Volgens mij is het voor de meeste modeontwerpers not done om nog bont te gebruiken maar dat weet ik niet zeker.
Is Nederland extra goed om bont in te kweken ofzo? Of hebben ze in elk land zo veel kwekerijen?
Toch tof dat je het gewoon zo uit je tuin kunt halenquote:Op donderdag 11 juni 2020 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De mizuna en de sla wel. Ui heb ik ook maar die laat ik in de grond zitten tot de voorraad uit de winkel op isIk wild eook radijs door de salade doen maar die was rot helaas.
Goede voorzieningen/infrastructuur.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:32 schreef Candaasje het volgende:
Geen idee waarom we hier zoveel bont produceren
Mwoah, er zullen bij de ABN en Rabobank ook nog wel de nodige vorderingen open staan. Een hypotheek over een huis los je niet af in 10 jaar, over een stal evenmin.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:58 schreef golfer het volgende:
Ik vind dan eigenlijk dat je zelf een beer moet schieten en daar een jas van moet makenquote:Op donderdag 11 juni 2020 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je in bepaalde delen van bijvoorbeeld Alaska, Canada of Rusland woont, snap ik wel dat je bont draagt in de winter. Bij min 20 is dat toch echt wat je helpt overleven. Maar die delen van de wereld zijn echt niet zo dichtbevolkt.
Volgens mij is het voor de meeste modeontwerpers not done om nog bont te gebruiken maar dat weet ik niet zeker.
Is Nederland extra goed om bont in te kweken ofzo? Of hebben ze in elk land zo veel kwekerijen?
Ja dat is waar. Alles is natuurlijk dichtbij, ook havens e.d. op kruipafstand als het ware.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goede voorzieningen/infrastructuur.
Als er veel slachtafval is, en dan ook nog op betrekkelijk korte afstand (veel korter als in andere landen), dat zijn gunstige omstandigheden natuurlijk.
Ik zeg niet dat het niet zou moeten stoppen volgens mij. Ik merkte alleen op dat het tegenstrijdig zou zijn als ik er tegen zou zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:46 schreef Candaasje het volgende:
We zijn het alleen 'de andere kant' op eens, want jij vindt het beide niet iets dat gestopt moet worden, en ik wel. (Goh, had je niet gedachtOpen deur dit wel, sorry) Maar we zijn het eens dat er eigenlijk weinig verschil is
.
Ah, wat dat betreft dat eerste: we bedoelen denk ik hetzelfde. Je bent niet selectief, dat idee.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zou moeten stoppen volgens mij. Ik merkte alleen op dat het tegenstrijdig zou zijn als ik er tegen zou zijn.
Als het wel moet stoppen, wat dus het geval is, dan met een redelijke compensatie en "uitlooptermijn"
Ik denk overigens dat er weinig bont minder om gedragen gaat worden...
Hey die had ik gemist. Feli P!quote:
We hebben wat dingen op het oog. Zo een bezichtiging. Maar ik vind het lastig. Gister een gesprek gehad met een makelaar. Die wist te vertellen dat je in onze prijsklasse vaak 5-15k moet overbieden om kans te maken. Heel irritant.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey die had ik gemist. Feli P!![]()
En lekker veel bezichtigingen, fijn!
(Had je zelf nu ook al een huis gekocht, of enkel op het oog?)
Dat vraag ik mij ook af!quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. want beetje groot, sorry.
bron: https://www.womenworking.com/
Tralalala.quote:[b]Op donderdag 11 juni 2020 15:21 schreef Kreator het volgende:
Wat is het HOERIG druk deze week en dan met name vandaag.
Pavlovmeesquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Whaha, ik heb de was op het balkon te drogen en dus voor de zekerheid de pindakaas voor de vogels weggehaald komt er een koolmees en die vliegt 10x Heen en weer van de balustrade naar pindakaas houder maar helaas (geen) pindakaas
Je hebt nog tijd om te FOK!ken. Niet aanstellen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:21 schreef Kreator het volgende:
GODVERDEKANKERAIDSCORONAHOESTOPEENSTOKJE.
Wat is het HOERIG druk deze week en dan met name vandaag.
Dit is mijn half-1 pauze.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hebt nog tijd om te FOK!ken. Niet aanstellen.
Het tochtquote:
Verwaarlozingquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Whaha, ik heb de was op het balkon te drogen en dus voor de zekerheid de pindakaas voor de vogels weggehaald komt er een koolmees en die vliegt 10x Heen en weer van de balustrade naar pindakaas houder maar helaas (geen) pindakaas
Ja die markt is idioot nu natuurlijk. Veel succes, en ook wel een beetje plezier natuurlijk met het bekijken!quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
We hebben wat dingen op het oog. Zo een bezichtiging. Maar ik vind het lastig. Gister een gesprek gehad met een makelaar. Die wist te vertellen dat je in onze prijsklasse vaak 5-15k moet overbieden om kans te maken. Heel irritant.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben gisteren met een mishandelde knie omgefietst om 3 potten pindakaas voor ze te halen (kunnen ze 4-6 weken mee vooruit) en als dank schijten ze je was onderquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
VerwaarlozingIk dien een klacht in!
[..]
Morgen zijn wij aan de laatste portie panna cotta toe. Woensdag kocht ik bitterkoekjes, voor bitterkoekjespudding, maar tegen de tijd dat dat zou kunnen is het weer er niet meer naar..quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Adem in... adem uit... en doorrrrrrr![]()
Ik heb het zo druk dat ik net een panna cotta heb gemaakt met kokosmelk en een kardemom/kaneel siroop voor erbij. (met dank aan @:Sigme die een paar dagen geleden panna cotta maakte)
Dat hangt ook van je wit af. Jij bent van dat melk-keltische wit toch? Dat vind ik wel mooi.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nope, begrijp nooit zo de haat tegen het wit zijn.
Waar smaakt dat naar, of was het fluitekruid alleen maar voor de mooi?quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik at laatst panna cotta met fluitekruid, dat was ook interessant
Wat? Vertelvertel!quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is leuk!quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
De fluitekruid was meegekookt met de room en daarna gezeefd denk ik. Het gaf een groenig zweempje aan de room en een subtiele smaak. Vrij fris, beetje kruidig. Niet heel uitgesproken maar het gaf mij wel een wat minder 'ik eet een bak room'-gevoelErbij aardbeien en munt. We aten het bij onze favoriete thuisdinerlocatie, zij doen veel meer kruiden en planten en ongewone combinaties.
Mwah ook wel veel 'rode' vlekkenquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat hangt ook van je wit af. Jij bent van dat melk-keltische wit toch? Dat vind ik wel mooi.
Ik zie er vooral uit als iets wat te lang ondergedoken heeft gezeten in een donkere kelder ofzo. Ongezond, vlekkerig. Neh.
Zo klinkt t ook!quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
Dit klinkt meer blauwgrijzig met eventueel een zweempje groen dan witbeige om eerlijk te zijn...quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben dode embryoos in stopflessen witbeigeurg
Ja joh ik heb toch ook alleen maar ER en Greys om me op te baseren!quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit klinkt meer blauwgrijzig met eventueel een zweempje groen dan witbeige om eerlijk te zijn...
(mijn collectie dode embryo's heb ik enkel niet hier bij de hand, dus ik kan geen foto voor je maken ter vergelijking)
Ik dacht even dat je FOK!user Greys voor een opgepotte embryo uitmaakte, maar je bedoelde denk ik de TVseriequote:Op donderdag 11 juni 2020 17:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja joh ik heb toch ook alleen maar ER en Greys om me op te baseren!
Hahahha aaah Greysquote:Op donderdag 11 juni 2020 17:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je FOK!user Greys voor een opgepotte embryo uitmaakte, maar je bedoelde denk ik de TVserie
Bitterkoekjesquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Morgen zijn wij aan de laatste portie panna cotta toe. Woensdag kocht ik bitterkoekjes, voor bitterkoekjespudding, maar tegen de tijd dat dat zou kunnen is het weer er niet meer naar..
Panna cotta van kokosmelk, ook interessante optie! Duurt nog even voordat het genoeg is opgestijfd om de eerste te proeven denk ik? En bind je dan met gelatine, of gebruik je agar-agar (of nog wat anders)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Lepel aflikken stelde in ieder geval al niet teleurquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Morgen zijn wij aan de laatste portie panna cotta toe. Woensdag kocht ik bitterkoekjes, voor bitterkoekjespudding, maar tegen de tijd dat dat zou kunnen is het weer er niet meer naar..
Panna cotta van kokosmelk, ook interessante optie! Duurt nog even voordat het genoeg is opgestijfd om de eerste te proeven denk ik? En bind je dan met gelatine, of gebruik je agar-agar (of nog wat anders)?
Oooohquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
De fluitekruid was meegekookt met de room en daarna gezeefd denk ik. Het gaf een groenig zweempje aan de room en een subtiele smaak. Vrij fris, beetje kruidig. Niet heel uitgesproken maar het gaf mij wel een wat minder 'ik eet een bak room'-gevoelErbij aardbeien en munt. We aten het bij onze favoriete thuisdinerlocatie, zij doen veel meer kruiden en planten en ongewone combinaties.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het was nét even te stil in huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
En zelf ook al wat biedingen op jouw flat gekregen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:37 schreef PdeHoog het volgende:
Bod uitgebracht op het huis vandaagIk gok dat we wel overboden zullen worden
Ik ga hier niet bijvoeren. Ik heb al obesitmussen. Bolletjes veren die de bomen ontdoen van ongedierte, maar nu nog amper kunnen vliegenquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben gisteren met een mishandelde knie omgefietst om 3 potten pindakaas voor ze te halen (kunnen ze 4-6 weken mee vooruit) en als dank schijten ze je was onder
Heh, tintboks!quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zie er vooral uit als iets wat te lang ondergedoken heeft gezeten in een donkere kelder ofzo.
Nog niet. Makelaar was tot laat in de flat. Belde. Hij schat in dat bij deze eerste lichting 1-3 serieuze kandidaten zitten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:40 schreef golfer het volgende:
[..]
En zelf ook al wat biedingen op jouw flat gekregen?
Jij klinkt als de witblauwe variant, ik ben meer de gekookt schapevetkleur. Gelig met rooie vlekken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Heh, tintboks!
Ik had op school en bij al mijn banen met regelmaat dat iemand zomaar vanuit het niets aan me vroeg: 'Gaat het wel?!' terwijl er helemaal niks loos was
Bleekscheet + neiging tot blauwe wallen + zichtbare aderen maken, zeker in de winter, een wat spookachtig geheel
Spannend!quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nog niet. Makelaar was tot laat in de flat. Belde. Hij schat in dat bij deze eerste lichting 1-3 serieuze kandidaten zitten.
Vandaag nog, was met koter op straat, bejaarde mevrouw tegen Günther: 'ooooh, die mooie oogjes, als verdrinken in de zee!'quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.
Nee joh, kan makkelijk, is kleuterbaantje!quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:08 schreef Tally het volgende:
@:minilot kan je in de Lax en Moeitz na veel pannenkoek en ijs? Of komt het er dan uit?
quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Vandaag nog, was met koter op straat, bejaarde mevrouw tegen Günther: 'ooooh, die mooie oogjes, als verdrinken in de zee!'
quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee joh, kan makkelijk, is kleuterbaantje!
quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciflapstaart!quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:07 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meer poesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Lucky nog meer zegels nodig?![]()
Zaterdag heb ik ook een vol boekje voor jequote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meer poesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
6quote:
Ja, hier dan toch de uitzondering:quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
"De eerste blini is altijd een klont"
Dat hebben jullie goed gedaan met z'n allenquote:Op donderdag 11 juni 2020 19:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, hier dan toch de uitzondering:
de twééde was een waarlijk klontje..![]()
Zo vlijtig, jij met je bank!quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:03 schreef fietsie het volgende:
![]()
Ondanks de regen hebben mn plankjes geplakt!
![]()
Ik kan in dit verband de kleur en de gemoedstoestand niet van elkaar onderscheiden. Heb het me al vaak afgevraagd; het is in elk geval zéker de gemoedstoestand die lijdt onder de kleurloosheid van het al.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:05 schreef minilot het volgende:
@:Sigme Vanwaar eigenlijk de zonnebank? Alleen vanwege kleur of ook voor gemoedstoestand?
Ik vind het - zelf juist altijd de schaduw opsnorrend - een fascinerend fenomeen, dat gezonnebank!
Ha, dat kan ik me voorstellen ja, als je al die goudgele zonnigheid zo nodig hebt!quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar ik moet zeggen dat ik een olijfboomgaardje in Spanje wel een uitkomst vind!
quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan in dit verband de kleur en de gemoedstoestand niet van elkaar onderscheiden. Heb het me al vaak afgevraagd; het is in elk geval zéker de gemoedstoestand die lijdt onder de kleurloosheid van het al.
Maar ik moet zeggen dat ik een olijfboomgaardje in Spanje wel een uitkomst vind!
Hopelijk eind augustus/begin september een week Spanje en een week nudistencamping. Dat dan zonder honden. En dan rond oktober/november drie weken Spanje met honden.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, dat kan ik me voorstellen ja, als je al die goudgele zonnigheid zo nodig hebt!Wanneer gaan jullie er weer heen?
quote:
Ik neig ernaar te vragen waarom honden niet op de blootcamping mogen, maar ik ben bang dat het daadwerkelijke antwoord tegenvalt bij mijn ongure theorieënquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Hopelijk eind augustus/begin september een week Spanje en een week nudistencamping. Dat dan zonder honden. En dan rond oktober/november drie weken Spanje met honden.
Heb jij nog iets van reis/vakantieplannen met J en Günther?
Heb ik al eerder gevraagd wie dat is?quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
Eerlijk zeggen: nu al nagedacht over een outfit?quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:16 schreef Myraela het volgende:
Krijg net een uitnodiging om voor een overleg volgende week op kantoor. Eerste keer in tijden. Ik heb er echt zin in.![]()
Welkom bij mij in de buurt. Wat wil je doen. Met de fiets rondje rijden is erg in trek daar. Stukje auto rijden naar de oudste stad van Nederland. De grens over en een Duitse supermarkt bezoeken. Stukje kanovaren? kan zowel in Nederland als in Duitsland.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik neig ernaar te vragen waarom honden niet op de blootcamping mogen, maar ik ben bang dat het daadwerkelijke antwoord tegenvalt bij mijn ongure theorieën
En tof, nog een paar weken extra in het verschiet!
En de mannen willen per se weer eens in een tent slapen, dus ik sta het begin juli maximaal drie aaneengesloten nachten toe, mits geen plensregen. Na ons Drentse avontuur afgelopen jaar nu de eer aan nationaal park de Maasduinen in het noorden van Limburg. Tips in die regio voor wat dan ook zijn welkom, luitjes!
We slapen wederom op zo'n low-key natuurcamping met zeer ruime, lommerrijke campingplaatsen van Staatsbosbeheer. Dat beviel de vorige keer wel goed, binnen de kampeeromstandigheden dan
Verder niks gepland. Het geliefde roadtrippen in een uithoek van Europa maar weer als er niet allerhande pandemische maatregelen meer gelden.
Sterker nog: het mag best! Maar wij willen niet -letterlijk- gebonden zijn aan twee honden (je mag ze niet alleen laten en ze moeten steeds aangelijnd zijn). Dat is geen vakantie, dat is een bezoeking.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
Ik neig ernaar te vragen waarom honden niet op de blootcamping mogen, maar ik ben bang dat het daadwerkelijke antwoord tegenvalt bij mijn ongure theorieën
Zeker!quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:24 schreef minilot het volgende:
Eerlijk zeggen: nu al nagedacht over een outfit?![]()
Mijd Valkenburg. Wij zijn ná 20km lopen van schrik a) verdwaald, b) boos geworden op elkaar en c) in een ruk doorgelopen naar Maastricht.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
Tips in die regio voor wat dan ook zijn welkom, luitjes!
Ben je al eens in Toverland geweest? In het kader van vergelijkend pretpark onderzoek?quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
[..]
En de mannen willen per se weer eens in een tent slapen, dus ik sta het begin juli maximaal drie aaneengesloten nachten toe, mits geen plensregen. Na ons Drentse avontuur afgelopen jaar nu de eer aan nationaal park de Maasduinen in het noorden van Limburg. Tips in die regio voor wat dan ook zijn welkom, luitjes!
We slapen wederom op zo'n low-key natuurcamping met zeer ruime, lommerrijke campingplaatsen van Staatsbosbeheer. Dat beviel de vorige keer wel goed, binnen de kampeeromstandigheden dan
Verder niks gepland. Het geliefde roadtrippen in een uithoek van Europa maar weer als er niet allerhande pandemische maatregelen meer gelden.
Beetje veel druk en toeristen, wel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:35 schreef fietsie het volgende:
@:Sigme mag ik dan Valkenburg aanbevelen, grofweg een maand voor kerst?
Met de grotten vol kerstballen?
Valkenburg is nog een behoorlijk stuk verder weg.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijd Valkenburg. Wij zijn ná 20km lopen van schrik a) verdwaald, b) boos geworden op elkaar en c) in een ruk doorgelopen naar Maastricht.
Je moet Valkenburg dan ook lopen met een culinaire wandeling in je hand. Goede routebeschrijving, gereserveerde plekken op terrassen en op elke terras gratis etenquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijd Valkenburg. Wij zijn ná 20km lopen van schrik a) verdwaald, b) boos geworden op elkaar en c) in een ruk doorgelopen naar Maastricht.
Meeste grenzen zijn de 15e weer geopend.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik al eerder gevraagd wie dat is?
Over open grenzen gesproken. Ik heb vandaag de definitieve kennisgeving gehad dat mijn move doorgaat..quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meeste grenzen zijn de 15e weer geopend.
Ik heb de melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Over open grenzen gesproken. Ik heb vandaag de definitieve kennisgeving gehad dat mijn move doorgaat..![]()
Was nog even spannend vanwege corona en olieprijzen..
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Over open grenzen gesproken. Ik heb vandaag de definitieve kennisgeving gehad dat mijn move doorgaat..![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Fijn dat het doorgaatquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Top!quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mooi.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
Jeejquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
IJs bij ijssalon Clevers. Zit op heel veel plaatsen in die hoek (o.a. Overloon, Arcen, Grubbenvorst) en heeft hemels ijs en een gigantisch assortiment ijscoupes die ook daadwerkelijk interessant en de moeite waard zijnquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Jaaaa blauwe bessen plukken!quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ben je al eens in Toverland geweest? In het kader van vergelijkend pretpark onderzoek?
En kijk eens naar frambozen- of andere boerderijen waar je zelf fruit kunt plukken, als je dat leuk vindt.
Limburgs Museum in Venlo is leuk, maar misschien nog niet voor Günther.
Sterkte in de tent!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |